abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2004 @ 13:41:25 #1
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_19216560
Shit....
K was net bezig met de strijk,was even niet op aan het letten toen iemand tegen me begon te praten. Ineens hoor ik ksssjjjjiiieeej,k denk huh?
Ik kijk zit er een streep van 2 cm en een rondje op m,n hand,ff gekoeld onder de kraan.
Damn het doet nog steeds pijn.
Strijken

Wat kan ik eraan doen dat het niet zo een pijn meer doet....
Welkom in Limburg....wat un geveul
pi_19216596
agossie....heb je het wel goed lang onder de kraan gehouden...dus niet paar minuutjes, maar echt tien minuten ofzo
  dinsdag 18 mei 2004 @ 13:44:55 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19216655
Koelen met lauw warm water, en ik smeer er altijd tandpasta op.Trekt de branding eruit. Als je geen tandpasta op je arm wil Dan ga je ff naar de drogist en haal je biobrand gaasjes. ff erop doen, pleister/ verband erop/omheen en voila morgen brand het niet meer Suc6!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_19217000
lauw warm water, je weet niet wat je zegt:

"Het eerste wat je moet doen als je kind zich heeft verbrand, is het betreffende lichaamsdeel ongeveer een kwartier onder koud, stromend water houden. Trek eventuele kledingstukken niet uit. Gebruik geen koud water bij grote brandwonden op de romp of het gezicht, want dan bestaat het gevaar op een koudeshock." http://www.kinderinfo.nl/(...)/art_Brandwonden.asp en elke andere bron

Dus alleen als er onderkoelingsgevaar dreigt geen koud water gebruiken, anders altijd koud water
  dinsdag 18 mei 2004 @ 14:06:54 #5
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_19217154
Ik heb ook geleerd lauw water, en niet koud, want dan is het verschil te groot. Ik zou em dus maar gewoon onder lauw water houden het komende halfuur!

edit: De brandwondenstichting zal het wel weten!
http://www.brandwonden.nl/node.php?nid=58
quote:
Koel het liefst met zacht stromend, lauw leidingwater. Koelen met bijvoorbeeld slootwater kan ook, zeker als er geen andere koelmogelijkheden zijn. Het is altijd beter dan niets doen!)
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  dinsdag 18 mei 2004 @ 14:09:05 #6
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_19217210
ik heb gewoon koud water gedaan...
Welkom in Limburg....wat un geveul
  dinsdag 18 mei 2004 @ 14:16:45 #7
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_19217385
het ziet er echt pijnlijk uit, je kunt je misschien beter zo'n brandwonden creme halen bij kruidvat
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_19217680
Arnicazalf help bij mij meestal wel goed, heb je ook in pilvorm.

Ik heb trouwens ook geleerd lauw water (EHBO cursus), vooral niet te koud. Zeker bij kinderen, die worden anders compleet hysterisch en dan ben je nog verder van huis.
pi_19218576
Brandwonden...
Ook wat info en even googelen.
Indien er geen blaren zijn/optreden is het eerstegraads.
Goed koelen met lauw water en indien droog en alleen rood zo laten.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  dinsdag 18 mei 2004 @ 15:11:20 #10
19018 Brennie
CCU nurse
pi_19218589
OP--> [Centraal] Brandwonden.
Daar verder graag.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')