1e graads = gewoon rode plek.quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:49 schreef BMWM3 het volgende:
Bedankt voor je hulp Brennie![]()
Heb een zalf gebruikt die bestemd is voor brandwonden. Heb het op 2 vingers aan mijn rechterhand. En een grote op mijn linker handpalm. Hoe weet je dat het 2e graads is?
En hoe weet jij dit allemaal... Studeer jij arts?
Ow, dat wist ik dus niet. Maar ik was heel even duizelig. Nu gaat het wel weerquote:Op vrijdag 23 april 2004 22:50 schreef daeri het volgende:
[..]
1e graads = gewoon rode plek.
2e graads = blaren
3e graads = zwart/verkoolt
Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuisquote:Op vrijdag 23 april 2004 22:49 schreef BMWM3 het volgende:
Bedankt voor je hulp Brennie![]()
Heb een zalf gebruikt die bestemd is voor brandwonden. Heb het op 2 vingers aan mijn rechterhand. En een grote op mijn linker handpalm. Hoe weet je dat het 2e graads is?
En hoe weet jij dit allemaal... Studeer jij arts?
Hmm. ok. Leuk dat we een verpleegstertje hebben rondlopen op FOK!.quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:53 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis
Een 2e graads brandwond wordt gekenmerkt door roodheid/ontvelling ( open wond/plek) en blaren.( al dan niet met vochtverlies uit de wond)
Als ik jou was zou ik het desondanks morgen even voorleggen aan de weekendarts!
Wat je nu gedaan hebt is voor nu wel ok, maar je moet je vingers en hand wel even afdekken met een verbandje.
Tja er zijn altijd artsen die fouten kunnen maken.quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:48 schreef daeri het volgende:
Ik zou als ik jou was ook niet de blaren door laten prikken door een dokter... want dan kan er water in de wond komen en dan ben je verder van huis...
Een paar jaar geleden had mijn moeder tweede graads brandwonden en er waren duidelijk blaren te zien, en toen was er een arts in opleiding die persé de blaren door wou prikken. maar me moeder weigerde, en toen ze later naar de huisarts ging was hij blij dat ze geweigerd had ivm viezigheid en vocht in de wond..
Nooit laten door prikken dus, gewoon flammazine halen en doen wat hier boven vertelt is dan gaat het van zelf over
(mijn moeder had haar brandwonden trouwens gekregen door kokend water dat terugspatte vanaf het aanrecht...)
Nou het was alleen omdat die arts in opleiding moest leren tot hoe ver ze kon prikken zonder dat het pijn deed...quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:56 schreef Brennie het volgende:
[..]
Tja er zijn altijd artsen die fouten kunnen maken.
Wanneer een blaar echt onder spanning staat , kan er onder steriele omstandigheden ervoor gekozen worden om het door te prikken, maar daarna moet het goed verzorgd en verbonden worden.
Dat is idd ook afhankelijk van de conditie van de wond/huid, en waar de blaar zit.
Je moet even kijken of er een eerste hulp kit thuis ligt.quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:56 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Hmm. ok. Leuk dat we een verpleegstertje hebben rondlopen op FOK!.![]()
Ik zal strakjes even iets omgeen doen inderdaad. En wat als ik geen verband heb? Is dan een keukenpapier (nat) ook voldoende ?![]()
Je moeder had in dit geval goed recht.. ( zowiezo is iemand nooit verplicht tot een behandeling, of dat altijd goed is.. )quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:58 schreef daeri het volgende:
[..]
Nou het was alleen omdat die arts in opleiding moest leren tot hoe ver ze kon prikken zonder dat het pijn deed...verder had het geen nut...
"Ja maar het is voor mijn opleiding" mijn moeder "Kan me niet schelen je gaat niet in me prikken" en toen schreef de begeleidend arts op dat mn moeder behandeling weigerde
Ok. Ik heb even de zalf tube gepakt. En dit staat erop: "Bepanthen® Wond en Brandzalf" Hoop dat het de goede is. Ik woon thuis inderdaad. Maar we hebben geen verbandskit zag ik net...quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:58 schreef Brennie het volgende:
[..]
Je moet even kijken of er een eerste hulp kit thuis ligt.
De meeste mensen hebben dat wel ( woon je thuis?)
Zoniet.. dan nog liever er niets op doen.
Bovendien moet de zalf dik genoeg opgesmeerd zijn om er iets omheen te doen.
Verband/gaas mag absoluut niet op een brandwond komen. ( verband/gaas kan door het evt vochtverlies vastkleven aan de wond.
Dat dus voorkomen! ( geldt voor elke wond)
http://www.bepanthen.nl/bijsluiterzalf.htmquote:Op vrijdag 23 april 2004 23:00 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ok. Ik heb even de zalf tube gepakt. En dit staat erop: "Bepanthen® Wond en Brandzalf" Hoop dat het de goede is. Ik woon thuis inderdaad. Maar we hebben geen verbandskit zag ik net...![]()
Dat kan ik niet. Heb geen conditie. Ja het komt al een beetje.. Maar zallvoetballen is mijn lust en mijn leven. Vooral keepen ben ik erg goed in... 16 mei mijn aller- aller- aller eerste toernooi :')quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:03 schreef HeyFreak het volgende:
gevaarlijke sport, dat zaalvoetbal. eerst een van je kloten kwijt (en weer teruggevonden) en nu dit
![]()
Zoek een andere hobby man!
Heb niets anders.. Dus ik heb geen andere keuze!quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:07 schreef Brennie het volgende:
[..]
http://www.bepanthen.nl/bijsluiterzalf.htm
Als je niets anders in huis hebt, dan voor nu maar deze.
Morgen wel even bellen he?
Sterkte ermee!
Er gebeuren wel meer "rare" dingen in dat ziekenhuis... (naar mijn idee) mijn moeder werd toen haar galblaas met spoed verwijderd moest worden 4 uur onder narcose gehouden omdat er iets tussen door kwam...quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:00 schreef Brennie het volgende:
[..]
Je moeder had in dit geval goed recht.. ( zowiezo is iemand nooit verplicht tot een behandeling, of dat altijd goed is.. )
Bovendien vind ik het erg raar dat de opleiding vooropgesteld wordt, terwijl de conditie van de wond slecht is
Het blijven mensen, maar 4 uur onder narcose houden is idd naar.quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:07 schreef daeri het volgende:
[..]
Er gebeuren wel meer "rare" dingen in dat ziekenhuis... (naar mijn idee) mijn moeder werd toen haar galblaas met spoed verwijderd moest worden 4 uur onder narcose gehouden omdat er iets tussen door kwam...![]()
Mn moeder weigerde trouwens ook geen behandeling toen ze zich verbrand had, maar ze weigerde wel dat er in haar geprikt werd voor een studie... ze werd trouwens wel gewoon verbonden met dat flammezine er onder en mocht toen naar huis.. (ik moest trouwens wel elke dag dat verband verschonen).
Wat trouwens ook wel handig is als je meer wil weten over brandwonden enzo, en wat je dan moet doen is een E.H.B.O. cursus volgen... ik heb er zelf 2 gehad en je leert wel wat je moet doen als er een ongeval plaats vind enzo. (tis inmiddels wel wat weg gezakt bij mij...)
Graag gedaan, sterkte!quote:Op vrijdag 23 april 2004 23:33 schreef BMWM3 het volgende:
Bedankt zover voor jullie hulp Brennie & Daeri
quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:56 schreef BMWM3 het volgende:
Hmm. ok. Leuk dat we een verpleegstertje hebben rondlopen op FOK!.![]()
Thanksquote:Op zaterdag 24 april 2004 00:13 schreef Farao het volgende:
Mooi verwoord brennieheb 'r niks meer aan te voegen.
quote:Scheelt mij weer wat typewerk![]()
Ik zei er maar niets van.. maar prefereer ook liever verpleegkundige, zuster mag ookquote:Zullen we 't op de term verpleegkundige houden, klinkt toch veel beter![]()
Nee hoor... als je een open wond heb en je gooit er een verbandje op zonder iets eronder groeit het in de wond vast en moet je wond als er een korst op zit er weer af getrokken worden... (lijkt me om het verband te verwijderen) en ben je dus gewoon weer terug bij af... toch?quote:Op zaterdag 24 april 2004 00:26 schreef Brennie het volgende:
http://www.brandwonden.nl/node.php?nid=58--> wat info
Ik heb overigens wat vraagtekens bij de eerste hulp bij brandwonden.
Tenminste 5 min met lauw water koelen
Beetje summiere info, bij grote brandwonden moet dat echt tenminste veel langer.
Dat je niet zelf allerlei smeersels erop moet doen, ok.. eerst de dokter raadplegen.
Maar waarom ze nou zeggen dat je er een droog verband op moet doen.
Bij een open wond en (sereus) wondvocht is dat uit den boze.. of ben ik nou achterlijk![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |