Was gewoon in Heerenveen hoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:01 schreef sir_dalord het volgende:
zal weer voornamelijk gaan over die memorabele wedstrijd in amsterdam denk ik.
in deze wedstrijd stond heereveen een half uur voor tijd met 1-5 achter en wisten ze nog te winnen met 6-5.
abe scoorde 2x en was belangrijk voor wat andere doelpunten
ik bedoel natuurlijk heereveen, mijn excusesquote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was gewoon in Heerenveen hoor.
En volgens mij was het 5-4.
abe en ondergeschikt??quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:07 schreef tong80 het volgende:
Natuurlijk een legendarische wedstrijd. Maar wie weet speelde hij daar een ondergeschikte rol.
geen idee eigenlijk...quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:11 schreef tong80 het volgende:
En Ronnie Pander speelde de jonge Abe.
Peter Tuinman de oudere versie.
Dan ben je geen liefhebber maar kick je gewoon oop Heerenveen ?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:12 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
geen idee eigenlijk...
was de eerste voetbaldocu die ik helemaal uitkeek...
nee ben ajacied, maar docu was wel interessant vond ikquote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan ben je geen liefhebber maar kick je gewoon oop Heerenveen ?
wat was er dan zo speciaal aan de grand national?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 00:03 schreef tong80 het volgende:
Nee, dit past in de trilogie van deze docu's van de NOS.
Eerst over de OS van 36, toen de grand national en nu deze.
Als het dezelfde kwaliteit heeft ben ik erg benieuwd.
Jemig hij was toch wel een goede speler. Ik heb altijd een beetje een hekel gehad aan die heldenverering en die mythe rond hem. Bij de jongere supporters is er ook wat afkeer van dat eeuwige Abe-gedoe. Misschien komt dat wel omdat er zo weinig beelden van hem zijn - als je dit ziet, dan snap ik toch wel iets meer van die mythe.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:27 schreef tong80 het volgende:
Erg mooie documentaire over een briljante voetballer.
Maar als mens lijkt het me een nare man.
In die tijd riepen ze dan toch gewoon 5 keer 'Hoera!' en/of 'Hoezé!'?quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:14 schreef Vrieskist het volgende:
1-5 en dan 6-5 winnen, dan flip je als supporter toch ook helemaal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |