Let wel dat uit de meeste aircos een lucht komt die een x aantal graden lager is dan de temp die er op dat moment in de kamer heerst. Als het heel warm is komt er dan ook warme lucht uit de airco => je hebt er niets aan.quote:Op maandag 17 mei 2004 13:25 schreef Deva het volgende:
Hey mensen,
De zomer komt er weer aan, leuk zou je zeggen, maar niet voor mij![]()
ik lig n.l. op zolder en daar is het 's zomers altijd bloedje heet, de zon schijnt vanaf een uur of 6 tot het eind van de avond op mijn dakraam![]()
Nu ben ik dus een beetje aan het rond google'en naar de verschillende opties voor een mobiele airco, maar kan zeer weinig vinden..
Dus misschien dat 1 van jullie een goeie aanrader heeft.
P.S.
het is een kleine kamer, iets van 30m2 ofzo, dus zo'n supergroot ding hoeft het ook niet te zijn.
Enige critera zijn: volledig automatisch, dus niet met ijsblokjes gedoe ofzo. Let me know
Dat is dus gelul. Als ik de airco op 18 graden instel in mijn auto is het altijd 18 graden in mijn auto ongeacht het weer buiten.quote:Op maandag 17 mei 2004 13:55 schreef LifeTap het volgende:
[..]
Let wel dat uit de meeste aircos een lucht komt die een x aantal graden lager is dan de temp die er op dat moment in de kamer heerst. Als het heel warm is komt er dan ook warme lucht uit de airco => je hebt er niets aan.
Je moet natuurlijk wel de lucht naar buiten afvoeren...quote:Op maandag 17 mei 2004 13:55 schreef Deetch het volgende:
Niet vergeten dat een airco gigantisch veel stroom vreet en alleen werkt met het raam dicht omdat je anders steeds de warme lucht van buiten weg zuigt. Verder gaan airco vaak na enige tijd stinken.
Een auto is wat anders dan een kamer.quote:Op maandag 17 mei 2004 13:58 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat is dus gelul. Als ik de airco op 18 graden instel in mijn auto is het altijd 18 graden in mijn auto ongeacht het weer buiten.
Enige verschil dat er toe doet is de inhoud, en daar heb je grotere aircos voorquote:Op maandag 17 mei 2004 14:04 schreef LifeTap het volgende:
[..]
Een auto is wat anders dan een kamer.
Psst, heb je wel in de gaten dat je conclusie daar onjuist is?quote:Op maandag 17 mei 2004 13:55 schreef LifeTap het volgende:
[..]
Let wel dat uit de meeste aircos een lucht komt die een x aantal graden lager is dan de temp die er op dat moment in de kamer heerst. Als het heel warm is komt er dan ook warme lucht uit de airco => je hebt er niets aan.
Een goedkope volledige automatische zal niet lukken, ijsblokjes aircos vind je nie zo snel meer, maar de meeste aircos maken gebruik van een waterbak die je af en toe moet leeggieten. Denk aan 2-3 keer per dag.quote:Op maandag 17 mei 2004 13:25 schreef Deva het volgende:
P.S.
het is een kleine kamer, iets van 30m2 ofzo, dus zo'n supergroot ding hoeft het ook niet te zijn.
Enige critera zijn: volledig automatisch, dus niet met ijsblokjes gedoe ofzo. Let me know
Tja het is meer praktijk ervaring met mobiele aircos. Ik heb er nu een stuk of 4 gehad, en in de zomer (~35 graden) werkt het gewoon voor geen meter, er komt dan gewoon warme lucht uit. Zelfs in kleine kamers. En omdat TS aan geeft dat hij op zolder zit, lijkt het me zeer sterk dat je het met een mobiele airco daar lekker koel kan krijgen.quote:Op maandag 17 mei 2004 14:10 schreef CEx het volgende:
[..]
Psst, heb je wel in de gaten dat je conclusie daar onjuist is?
Het zou namelijk betekenen dat de kamertemperatuur steeds een klein stukje daalt omdat er steeds een minder warme lucht de kamer in komt
Er zijn best grote mobiele airco's te krijgen, je moet je niet blindstaren op wat de fabrikant aangeeft als max ruimte, want dat kun je vaak beter door 2 delen in zomers zoals vorig jaar...quote:Op maandag 17 mei 2004 14:18 schreef LifeTap het volgende:
[..]
Tja het is meer praktijk ervaring met mobiele aircos. Ik heb er nu een stuk of 4 gehad, en in de zomer (~35 graden) werkt het gewoon voor geen meter, er komt dan gewoon warme lucht uit. Zelfs in kleine kamers. En omdat TS aan geeft dat hij op zolder zit, lijkt het me zeer sterk dat je het met een mobiele airco daar lekker koel kan krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |