abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19192484
Hey mensen,

De zomer komt er weer aan, leuk zou je zeggen, maar niet voor mij
ik lig n.l. op zolder en daar is het 's zomers altijd bloedje heet, de zon schijnt vanaf een uur of 6 tot het eind van de avond op mijn dakraam

Nu ben ik dus een beetje aan het rond google'en naar de verschillende opties voor een mobiele airco, maar kan zeer weinig vinden..

Dus misschien dat 1 van jullie een goeie aanrader heeft.

P.S.
het is een kleine kamer, iets van 30m2 ofzo, dus zo'n supergroot ding hoeft het ook niet te zijn.
Enige critera zijn: volledig automatisch, dus niet met ijsblokjes gedoe ofzo. Let me know
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
  maandag 17 mei 2004 @ 13:44:48 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_19192974
---> LIF
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_19193207
Niet vergeten dat een airco gigantisch veel stroom vreet en alleen werkt met het raam dicht omdat je anders steeds de warme lucht van buiten weg zuigt. Verder gaan airco vaak na enige tijd stinken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_19193210
quote:
Op maandag 17 mei 2004 13:25 schreef Deva het volgende:
Hey mensen,

De zomer komt er weer aan, leuk zou je zeggen, maar niet voor mij
ik lig n.l. op zolder en daar is het 's zomers altijd bloedje heet, de zon schijnt vanaf een uur of 6 tot het eind van de avond op mijn dakraam

Nu ben ik dus een beetje aan het rond google'en naar de verschillende opties voor een mobiele airco, maar kan zeer weinig vinden..

Dus misschien dat 1 van jullie een goeie aanrader heeft.

P.S.
het is een kleine kamer, iets van 30m2 ofzo, dus zo'n supergroot ding hoeft het ook niet te zijn.
Enige critera zijn: volledig automatisch, dus niet met ijsblokjes gedoe ofzo. Let me know
Let wel dat uit de meeste aircos een lucht komt die een x aantal graden lager is dan de temp die er op dat moment in de kamer heerst. Als het heel warm is komt er dan ook warme lucht uit de airco => je hebt er niets aan.
Lyrics. Wasted time between solos
pi_19193276
quote:
Op maandag 17 mei 2004 13:55 schreef LifeTap het volgende:

[..]

Let wel dat uit de meeste aircos een lucht komt die een x aantal graden lager is dan de temp die er op dat moment in de kamer heerst. Als het heel warm is komt er dan ook warme lucht uit de airco => je hebt er niets aan.
Dat is dus gelul. Als ik de airco op 18 graden instel in mijn auto is het altijd 18 graden in mijn auto ongeacht het weer buiten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_19193312
quote:
Op maandag 17 mei 2004 13:55 schreef Deetch het volgende:
Niet vergeten dat een airco gigantisch veel stroom vreet en alleen werkt met het raam dicht omdat je anders steeds de warme lucht van buiten weg zuigt. Verder gaan airco vaak na enige tijd stinken.
Je moet natuurlijk wel de lucht naar buiten afvoeren...
Een beetje moderne airco stinkt alleen als je em na de winter voor het eerst weer aanzet.
En dat raam open --> niet werken ligt alleen maar aan de capaciteit van je airco, vergelijk het met een airco in de auto, die werkt ook met de ramen open (temperaturen 35+ daargelaten).

Enige echte nadeel is dat de luchtvochtigheid daalt, en dat kan voor droge ogen ed zorgen. Veel water drinken dus
pi_19193351
Haha lifetap geeft mooi een voorbeeld van een voor de airco te grote ruimte, en Deetch omgekeerd
pi_19193427
quote:
Op maandag 17 mei 2004 13:58 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat is dus gelul. Als ik de airco op 18 graden instel in mijn auto is het altijd 18 graden in mijn auto ongeacht het weer buiten.
Een auto is wat anders dan een kamer.
pi_19193515
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:04 schreef LifeTap het volgende:

[..]

Een auto is wat anders dan een kamer.
Enige verschil dat er toe doet is de inhoud, en daar heb je grotere aircos voor
pi_19193585
quote:
Op maandag 17 mei 2004 13:55 schreef LifeTap het volgende:

[..]

Psst, heb je wel in de gaten dat je conclusie daar onjuist is?
Het zou namelijk betekenen dat de kamertemperatuur steeds een klein stukje daalt omdat er steeds een minder warme lucht de kamer in komt
pi_19193653
quote:
Op maandag 17 mei 2004 13:25 schreef Deva het volgende:

P.S.
Een goedkope volledige automatische zal niet lukken, ijsblokjes aircos vind je nie zo snel meer, maar de meeste aircos maken gebruik van een waterbak die je af en toe moet leeggieten. Denk aan 2-3 keer per dag.

Excuses voor de vele aparte quotes
pi_19193675
(null)

[ Bericht 98% gewijzigd door CEx op 17-05-2004 14:13:52 (Grmbl) ]
pi_19193816
hmmm

tegenwoordig zullen die dingen toch wel goed zijn, dat ze dus niet stinken enzo..

Hoe zit het met het geluid btw?
..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
pi_19193834
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:10 schreef CEx het volgende:

[..]

Psst, heb je wel in de gaten dat je conclusie daar onjuist is?
Het zou namelijk betekenen dat de kamertemperatuur steeds een klein stukje daalt omdat er steeds een minder warme lucht de kamer in komt
Tja het is meer praktijk ervaring met mobiele aircos. Ik heb er nu een stuk of 4 gehad, en in de zomer (~35 graden) werkt het gewoon voor geen meter, er komt dan gewoon warme lucht uit. Zelfs in kleine kamers. En omdat TS aan geeft dat hij op zolder zit, lijkt het me zeer sterk dat je het met een mobiele airco daar lekker koel kan krijgen.
pi_19194510
quote:
Op maandag 17 mei 2004 14:18 schreef LifeTap het volgende:

[..]

Tja het is meer praktijk ervaring met mobiele aircos. Ik heb er nu een stuk of 4 gehad, en in de zomer (~35 graden) werkt het gewoon voor geen meter, er komt dan gewoon warme lucht uit. Zelfs in kleine kamers. En omdat TS aan geeft dat hij op zolder zit, lijkt het me zeer sterk dat je het met een mobiele airco daar lekker koel kan krijgen.
Er zijn best grote mobiele airco's te krijgen, je moet je niet blindstaren op wat de fabrikant aangeeft als max ruimte, want dat kun je vaak beter door 2 delen in zomers zoals vorig jaar...

En herrie, tuurlijk maken ze herrie, maar meer het standaard gezoem dat je ook van je koelkast kan verwachten als die even moet werken. Radio zachtjes aan en je hebt er geen last meer van
  maandag 17 mei 2004 @ 17:15:01 #16
16715 Mylene
*schatje*
pi_19198371
Portable airco (single)

Daar graag verder svp, staan diverse modellen in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')