abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2004 @ 08:34:21 #201
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_21005203
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 08:07 schreef Luchtbel het volgende:

Ik kolf nu steeds af en het gaat best goed, probeer d'r nog steeds aan de borst te krijgen....maar ik weet niet hoelang ik dit trek, ik voel me steeds zo flauw en leeg
is er niet iemand die je kan helpen met het aanleggen? ken je deze site al http://www.borstvoeding.com/abon/aanleggen.html misschien heb je er iets aan?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 2 augustus 2004 @ 08:40:40 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21005228
Bedankt voor de links. Een goede vriendin van mij is kraamverzorgster die probeert steeds te helpen maar ze pakt gewoon echt niet meer. Ik vind het zo jammer het was net zo gezellig samen en nu voel ik me echt zo'n fabriek.
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2004 @ 08:43:23 #203
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_21005249
Ik kan het me goed voorstellen Luchtbel.. woont er bij jou in de buurt geen lactatiekundige die langs kan komen? Helpen kan ook vooral observeren zijn en vooral niet aan de baby komen

http://www.nvl.borstvoeding.nl/bereiken/index.html
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 2 augustus 2004 @ 08:46:43 #204
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21005268
Morgen komt de mevrouw van het CB langs, ik ga haar ook nog vragen. Jolie lukt het nu gewoon echt niet terwijl ze wel probeert. En ik word hier echt moe en uitgehongerd van maar goed ik ga nog even doorbikkelen, misschien lukt het nog.
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2004 @ 08:49:22 #205
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_21005288
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 08:46 schreef Luchtbel het volgende:
Morgen komt de mevrouw van het CB langs, ik ga haar ook nog vragen. Jolie lukt het nu gewoon echt niet terwijl ze wel probeert. En ik word hier echt moe en uitgehongerd van maar goed ik ga nog even doorbikkelen, misschien lukt het nog.
Tis balen dat je er zelf zo moe van wordt! Duik regelmatig met Jolie je bed in en geniet vooral van haar
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 2 augustus 2004 @ 08:54:19 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21005312
Jah ik lig zeker 3 keer per dag een half uurtje met haar in bed. Ze vindt het heerlijk om tegen m'n huid aan te liggen en ze weet precies waar ze moet zijn...pakken lukt d'r alleen niet.
  † In Memoriam † maandag 2 augustus 2004 @ 09:04:04 #207
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_21005375
ik moet nu naar mijn werk.. ik kom er later nog wel op terug

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_21005962
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 08:40 schreef Luchtbel het volgende:
Bedankt voor de links. Een goede vriendin van mij is kraamverzorgster die probeert steeds te helpen maar ze pakt gewoon echt niet meer. Ik vind het zo jammer het was net zo gezellig samen en nu voel ik me echt zo'n fabriek.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. De eerste dagen pakte Dylan de borst prima. Van het ene op het andere moment pakte hij niet meer. Als ik het probeerde, werd hij hysterisch. Het vergde van mij ontzetten veel energie. Het kolven en ook dat gedoe met aanleggen. Ik heb hem toen een week niet geprobeerd aan te leggen. Dat gaf een hoop rust. Ik heb toen alleen gekolfd. Dat was echter ook nog veel werk en toen ben ik langzaam over gegaan op kunstvoeding. Een paar dagen later probeerde ik Dylan weer aan te leggen, ik wou het gewoon proberen. Hij pakte in een keer!! Toen heb ik hem nog een tijdje een keer per dag de borst gegeven. Ik wilde het opvoeren, maar het lukte niet meer. Ik baal nog steeds dat ik hem niet heb proberen aan te leggen voordat ik overging op kunstvoeding. Want dan had ik nu ws nog steeds bv gegeven. Wat ik probeer te zeggen is: laat het even rusten. Je wordt er alleen maar moe en wanhopig van als ze de borst niet pakt. Probeer het na een paar dagen gewoon weer.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_21006857
Luchtbel, krijgt Jolie nu uit een flesje? Ik heb begrepen dat babies daar een andere drinktechniek bij hebben. Als je uit een flesje drinkt komt de melk zo snel dat je je tong voor het gat in de speen moet doen om de melkvloed te remmen zodat je je niet verslikt, en bij borstvoeding moet de tong juist onder de tepel liggen (en het kost verder ook meer moeite). Misschien kun je er eens op letten waar ze haar tong houdt als je haar aanlegt? Verder weet ik het ook niet.. maar een lactatiekundige kost wel snel 50-60 euro.. als het helpt is dat uiteindelijk goedkoper dan flesvoeding maar anders is het een hoop geld.
pi_21007591
Als Amber straks wakker is, zal ik wel even kijken in haar mondje
tnx allemaal
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:54:51 #211
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21007863
Jah ik weet de hoe het werkt met het tongetje, maar ze legt hem wel om de tepel dat is het ook niet.
Ze was op dag 2 en dag 3 vorige weke zoveel afgevallen dat ze suf werd, waarschijnlijk nasleep van de morfine. Toen heeft ze eerst met een spuitje gekregen daarna uit een flesje, we bleven wel steeds proberen, maar het lukte d'r niet en daar werd ze verdrietig en boos van. Hoe kwader ze werd hoe slechter ze ook dronk uit het flesje, dus tja toen moest het wel.

Ik probeer het gewoon nog een tijdje, gaat het niet is het jammer, maar helaas.
pi_21007916
je hebt iig je best gedaan, Luchbel, en meer kun je niet doen, toch?
  maandag 2 augustus 2004 @ 12:09:46 #213
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21008168
Ja weet ik wel.
Maar eerst twijvelde ik zo en nu gaat het helemaal niet goed
Bad karma
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:02:04 #214
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_21009161
Luchtbel, je zou een tepelhoedje kunnen proberen. Daar zijn niet alle bv deskundigen voorstander van omdat kindjes soms niet genoeg binnen krijgen, maar dat zou je kunnen ondervangen door vaker te wegen.
Na verloop van tijd kun je steeds even proberen of ze de tepel wel pakt, hier ging dat van de ene op de andere dag ineens wel.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:54:22 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21010367
Tepelhoedjes daar likt ze niet eens aan
  Licht Ontvlambaar maandag 2 augustus 2004 @ 14:11:22 #216
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_21010688
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 13:54 schreef Luchtbel het volgende:
Tepelhoedjes daar likt ze niet eens aan
Bij mij hebben ze in het ziekenhuis gewoon een flessenspeentje gebruikt ipv een tepelhoedje. Dat werkte enigzins. Gelukkig is Isa na een week flesvoeding (combi van afgekolfde MM en KV) relatief probleemloos overgestapt op borstvoeding. Waar ik erg dankbaar voor ben.

Gisteren heb ik voor het eerst op een terras gevoed Een overwinning op mezelf (heb erg grote borsten, dus niet zo goed te verbergen. Maar het ging redelijk goed. Wel was Isa helemaal in de war door alle indrukken, zodat ze vannacht ook gewoon om de drie uur kwam. Maar 's naachts ben ik maar max een twintig minuten met haar bezig, dus maakte me dat ook niet zoveel uit. Ben vanmorgen gewoon in bed blijven liggen

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 2 augustus 2004 @ 21:19:15 #217
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21019135
Mijn borsten raken op, volgens mij.
Tobias lag weer een uur te lurken zonder echt voldaan te zijn, en toen ik daarna rustig de andere borst probeerde te kolven kwam er maar 50cc uit, terwijl ik normaal vrij makkelijk de 100 haalde.

Het afbouwen lijkt dus te lukken, na 2 dagen flinke stuwing loopt de voeding nu terug, en gaan we steeds meer over op de fles. Ik probeer nog steeds 1 voeding per 3 dagen te vervangen, maar als het idd steeds minder wordt, zullen we toch wat sneller moeten. Maar Tobias lijkt er wel bij te varen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Luchtbel, wat naar dat het nu even niet wil vlotten, frustrerend he? Ik hoop dat Jolie snel op krachten is om goed te kunnen drinken, laat het iig geen gevecht worden, dat zou zonde zijn.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 23:29:44 #218
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21042849
En vanavond pakte ze weer! Ze kreeg een stuk of 5 slokken en liet toen los, om vervolgens paars te worden van kwaadheid omdat ze het daarna niet meer voor elkaar kreeg. Zo zielig, maar misschien komt het nog goed.
pi_21043402
Fijn voor jullie, Luchtbel, Pluisje en Sjeen!
Gewoon blijven proberen LB. Las pas ergens dat iemand die hoedjes verwarmde tot lichaamstemp, misschien dat dat nog een idee is als Jolie naturel echt weigert?
pi_21048528
Ik wil straks ook borstvoeding geven, maar moet ik een kolf apparaat al van te voren aanschaffen of beter afwachten? Welke is het beste?
pi_21048891
Beter afwachten denk ik. Als het nodig is kun je vaak via je kraamverzorgster wel aan zo'n ding komen, of huren bij de thuiszorg of een lactatiekundige (dan huur je een elektrische en moet je voor 20 euro ofzo een onderdeel kopen dat los van dat apparaat een handkolf is). Meestal wordt toch geadviseerd om met flesjes te wachten tot de baby min. 6 weken oud is ivm zuigverwarring, dus dan zou je tegen die tijd pas een kolf nodig hebben.
Welke het best is hangt vooral ook af van waar je een kolf voor wilt gebruiken: hoe vaak, waar, enz.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 10:40:47 #222
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_21049064
Met belangstelling lees ik altijd jullie ervaringen en goede tips, voor het geval ik het straks nodig heb. Ik ben alleen bang dat ik het niet allemaal onthou .

Luchtbel succes
... ♥ ik mis je ♥
pi_21049101
Ik had van te voren al heel veel aangeschaft, maar elektrisch kolf apparaat toch echt pas toen ik ging werken. Het is echt het beste om te wachten tot het nodig hebt, dan weet je precies wat je moet aanschaffen en dan koop je ook geen onnodige spulletjes die je misschien helemaal niet gaat gebruiken. Dit is dus mijn ervaring
  FOK!fossiel woensdag 4 augustus 2004 @ 11:22:04 #224
2628 Karin
pi_21049889
Een kolf is zo geregeld hoor (tenzij je natuurlijk een 2e hands op marktplaats oid wilt kopen), ik heb ermee gewacht totdat ik zeker wist dat ik hem nodig had. Had gewoon een Avent handkolf gekocht bij de drogist.

Luchtbel is het misschien verstandig om hulp in te schakelen van een lactatiekundige? Wie weet heeft zij wel hele handige tips om Jolie zo aan de borst te krijgen.
pi_21050176
Je kunt ook een vrijwilligster van VBN of LLL vragen langs te komen Luchtbel, dat is in elk geval minder duur. Alleen hebben zij die post-HBO-opleiding niet gehad natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')