abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar maandag 19 juli 2004 @ 09:55:33 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20716238
't klopt wat Bix zegt, we wegen Isa voor en na het voeden, om een inschatting te krijgen van wat ze binnenkrijgt.

Als het goed is, is er vandaag een lactatiekundige op de afdeling. Dus die ga ik gewoon vragen of ze een half uurtje tijd aan ons wil besteden. Verder krijg ik gelukkig nog twee dagen verlengde kraamzorg. En de kraam is er volledig van overtuigd dat het gaat lukken

Dat van die afgekolfde melk had ik zelf ook al bedacht. We zullen wel zien hoe het loopt. Ze heeft tot nu toe in elk geval elke druppel die ik geproduceerd heb, binnen gekregen.

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 19 juli 2004 @ 10:15:50 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_20716491
Aha, bix en sjeen, dat wist ik niet. Ik gaf Liam in het begin ook afgekolfde melk omdat ie niet sterk genoeg was om uit de borst te drinken en daardoor heeft ie toen kracht opgedaan. Succes Sjeen, komt vast goed!
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 juli 2004 @ 10:19:59 #128
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20716550
Tobias heeft van 0.00 tot 5.00 geslapen

We hebben alles uit de kast gehaald bij de laatste voeding: 1 borst helemaal leeg laten drinken, nog even kroelen, in zijn wiegje gelegd en het licht nog even aangelaten en zelf even gezellig liggen babbelen (kom je overdag ook niet meer aan toe met zo'n baby ), licht uit, lichtgevende Nijntje knuffel (vanwege het groene licht dat het beest uitstraalt al snel omgedoopt in Tsjernobyl-Nijntje ) aan zijn voeteind, fopspeentje in de aanslag....en brullen maar!
Maar, door er direct vanuit te gaan dat het niet een gebrek aan voeding was, maar gewoon een schreeuw om aandacht, hadden we hem binnen 5 minuten weer stil. Daarna lag ie nog wat te piepen, maar was ie uiteindelijk zo moe dat ie in slaap viel, en pas om 5 uur weer kwam voor eten

Daarna kwam ie rond 8 uur weer, maar toen was ik nog wat slaperig en hebben we hem lekker een uurtje bij ons in bed genomen om te kroelen en om en om wat te dutten, tot ie om 9 uur echt een keel opzette en daarna 40 minuten loeihard heeft liggen lurken.

Dit geeft vertrouwen, al is het maar 1 nachtje, we weten weer even dat ie het ook heus wel kan
  maandag 19 juli 2004 @ 10:28:29 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_20716684
Fijn Pluisje! Dat geeft de burger moed!
stormy waters...
sailin'
pi_20718687
Fijn om te horen Pluisje! Dat was dus een goede tip van het borstvoedingsforum!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 19 juli 2004 @ 12:43:08 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20719354
Zo Pluis, wat lekker zeg!
Zo ging het bij ons ook in het begin. Wat Dolfmetdieletterserachterdieikffnietmeerweet ook al zei, je vraagt je af wanneer dat ritme komt. Op een gegeven moment hebben we ons erbij neergelegd en prompt ging het goed.

Ik heb een kind dat als doel heeft dikker te worden dan het Michelin-mannetje. Vorige week op het cb woog hij 5130 gram en was dus anderhalve kilo aangekomen sinds 3 weken. Vandaag zijn we weer even geweest. Ik wist niet zeker of hij wel voldoende binnen kreeg ivm zijn verkoudheid. Drinkt wat korter en laat vaak los. Maar meneer is een schrikbarende 430 gram aangekomen!
Zit het in het weer ofzo?
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar maandag 19 juli 2004 @ 13:47:10 #132
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_20720726
Isa is thuis

Net in het ziekenhuis hebben we de lactatiekundige nog even aangeschoten. Samen met haar hebben we Isa aangelegd en heeft ze op tijd van 10 minuutjes 35cc gedronken. Dus het gaat volgens mij helemaal goedkomen

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_20758658
Sjeen, meid de eerste 6 weken is altijd moeilijk zoals Tan al zei. Maar met veel geduld komt het echt allemaal goed. En bovendien is het natuurlijk zo dat baby's wel weten hoe te zuigen maar goed een borst leeg drinken kan echt wel weken duren eerdat ze het pas goed door hebben.

Pluisje, ik had precies hetzelfde met Joshua. Ik ging vooral de eerste weken pas tussen 1 uur en 3 uur s'nachts naar bed. Mijnheer wilde niet slapen en brulde alles bij elkaar. Hij lag soms wel 1 uur te drinken. Speen geprobeerd, en dus lag hij tussen ons in met zijn eigen dekentje om hem heen en die speen in zijn mondje houden net zolang tot hij kalmeert. Soms viel ik dan in slaap en Joshua ook vanzelf. Met Joshua was het zo dat ook hij de veiligheid van zijn ouders wilde voelen. Dus vandaar dat ik hem tussen ons in legde. Niet ideaal maar ik kreeg zodoende wel wat langere nachten.

Ga niet proberen om ze in een ritme te krijgen, dat werkte dus gewoon helemaal niet. Pas als je je daarbij neerlegt dan straal je dus pas de rust uit blijkbaar want toen ging het ineens wel goed. En ook als ik dan nog eens probeerde om er een ritme in te brengen lukte dat dan mooi weer niet. Het was gewoon alsof Joshua haarfijn aanvoelde dat ik gespannen was. En hij deed altijd precies het andersom gekeerde.
Wat wij ook nog geprobeerd hebben toen hij niet goed dronk, is om s'avonds een flesje kv te geven voor het slapen. En dat werkte ook wel. Dat is dus wat zwaarder op de maag en wordt minder snel verteerd dan bv.

Dit is hoe het zo ongeveer is gegaan bij Joshua. Elk kind is verschillend. Maar misschien zit er nog wat tussen wat je nog kunt proberen Pluisje.

Oh ja en meiden ik heb iemand ontmoet op het bv forum die haar kind tot 5 jaar bv heeft gegeven Bij ons precies hetzelfde probleem hoor dat mensen commentaar leveren over dat ik nu nog steeds bv geef. Vreselijk irritant. Maar het zal het laatste zijn wat mij zal beinvloeden om te stoppen ermee.
  woensdag 21 juli 2004 @ 09:14:54 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20758785
Wat ik me afvraag, wat is dan precies het commentaar dat de mensen geven? Ik kan me nl. niet voorstellen wat je hierop tegen zou hebben, waarom men het af zou keuren. Ik zou het zelf alleen gewoon niet willen, ik zou op een gegeven moment op het maar zo even uit te drukken 'mijn lichaam weer voor mezelf willen hebben'. Dat is waarom ík het niet zou doen. Mijn schoonzusje heeft mijn jongste neefje ook langer dan een jaar gevoed, wat is daar op tegen dan?

Ik ga zo voor het eerst echt kolven, ben benieuwd wat ik eruit haal. Ik wilde eigenlijk eerst gewoon terug naar bed, maar nu zit ik toch maar even te wachten tot ik kan kolven. Léon was eerst om 04.00 al wakker, toen gewoon gevoed en in slaap gewiegd. Dus ik heb hem om 05.00 weggelegd. Om 06.00 was meneer weer wakker. Op mijn buik weer in slaap laten vallen. (ik dus niet slapen ) Maar bij het terugleggen ging het mis, huiluh!! Toen maar weer eruit gehaald, schone luier, meneer sputterpoept vrolijk en passant even de hele commode onder en zijn romber + pyama en vervolgens gevoed. Goh, daarna was meneer ineens moe. Hoe kan dat nou?
Nu is moeders dus ook moe en laat hierdoor dingen uit haar handen vallen, waardoor ze op haar knietjes door de hele keuken op zoek kon naar kleine rotscherfjes. En ze is ook nog snotverkouden.
Hé, nu is hij alweer wakker, da's wel snel.
Klinkt het alsof ik klaag?
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:36:32 #135
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20761305
Het gaat hier nu best goed, ik laat hem 's avonds laat lekker drinken tor ie genoeg heeft, of dat nou na een kwartier of na een uur is. Daarna leggen we hem in de wieg met het licht nog even aan, en even later doen we het licht uit en Tsjernobyl-Nijntje (=nijntje knuffel die groenig licht uitstraalt ) aan zijn voeteind. Vaak gaat ie dan wel even mekkeren, maar het wiegje staat aan Rick zijn kant, en die kan slapend en wel heel goed speentjes in mondjes duwen, dus meestal is ie vrij snel weer stil.
Daarna komt ie meestal ergens tussen 3 en 4 weer, en dan doen we hetzelfde ritueel, waarna ie meestal tussen 7 en 8 weer komt.

Hij blijft dus ook 's nachts redelijk in zijn "overdag ritme", namelijk om de 3 a 4 uur. Ik zou natuurlijk liever hebben dat ie iets langer doorsliep dan dat, maar aan de andere kant ben ik al blij dat ie wat rustiger is geworden, en ik zelf ook. Ik ga er nu toch wat meer relaxed mee om, nu ik weet dat het niet aan de voeding ligt enzo
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:38:22 #136
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20761345
Ohja, vannacht gaan we hem misschien in zijn eigen kamertje leggen. Ik ben namelijk bij elk zuchtje wakker, en ga er dan vanuit dat ie vast snel gaat komen voor een voeding, en lig daardoor vaak uren wakker
Overdag slaapt ie op zijn kamertje ook veel rustiger dan met ons in de buurt, dus eens zien hoe dat in de nacht gaat. Maar als ie te hard gaat huilen komt ie terug in zijn wiegje op onze kamer hoor, al is het maar vanwege mijn schuldgevoel
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:54:57 #137
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_20761755
quote:
Op zondag 18 juli 2004 17:07 schreef moussy het volgende:
En anders een ander model speen, Pluis?
Ja eentje met gaatjes erin zodat je er stiekjes aan kunt bevestigen voor om zijn oortjes
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  woensdag 21 juli 2004 @ 11:58:56 #138
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20761860
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 11:54 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ja eentje met gaatjes erin zodat je er stiekjes aan kunt bevestigen voor om zijn oortjes

Hij is niet echt een speentjesfan, maar het is vaak net genoeg om weer even rustig te worden of in slaap te vallen. Daarna spuugt ie hem vanzelf weer uit. Vaak is ie dan van het gehuil al zo moe dat dat al na een paar minuten is, als ie zeg maar vergeten is waarom ie ook al weer huilde
  woensdag 21 juli 2004 @ 12:40:36 #139
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20762745
Jezus, ik heb vanmorgen gekolfd. Heel goed in het achterhoofd gehouden dat het de eerste keer misschien niet zo veel zou zijn.
Nou, ik had de hele fles vol!!!
Ik heb echt turbotieten .
Maar mag je je kleintje dan ook zo'n vol flesje geven of niet? Ik heb geen flauw idee. Ik kijk nog wel even voor de zekerheid op die site.
  woensdag 21 juli 2004 @ 13:02:44 #140
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20763279
Ohja, dat wou ik ook nog eens gaan testen

Volgens mij drinken ze gewoon zoveel ze willen, kan je dus rustig een volle fles aanbieden, zolang je maar stopt als ie geen trek meer heeft. Net als wanneer je hem gewoon bv geeft dus
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:12:22 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20771849
Ja dat dacht ik ook al.
We hebben hem net het flesje gegeven en hij heeft de helft opgedronken. Iets meer dan 60 cc. Zal dat voldoende zijn? En wat doe ik met het restantje?
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:34:55 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20772226
60 cc kan wel hoor
een handig rekensommetje voor het aantal ml. per voeding is de volgende
lichaamsgewicht * 150ml / aantal voedingen. = ml. per flesje

die 150 is zo'n beetje maximaal.. voor borstvoeding wordt ook wel met 115 ml. gerekend.
voorbeeldje: kindje is 4 kilo * 150 = 600 ml. per dag / 8 voedingen = 75 ml per voeding. (bij de 115 variant is dit dan 57,5 cc)

Dit is wel een richtlijn, maar over het algemeen zal het er zo'n beetje tussenin zitten wat ze drinken. (en meer of minder is ook helemaal niet erg)

Het restantje zal je weg moeten gooien, helaas. Moedermelk mag niet 2x opgewarmd worden. (volgens mij, flesvoeding ook niet). En natuurlijk liever ook niet in de magnetron opwarmen.

een linkje over het bewaren en opwarmen van moedermelk
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:35:34 #143
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20773476
Ha E.T. , ik hoopte al dat je zou reageren.
Maar bedankt voor je info.
pi_20773743
wow, dutchie, een hele fles vol!
  vrijdag 23 juli 2004 @ 13:00:48 #145
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20805688
Ja Xis, het wordt nog erger. Ik heb gister zo'n heel flesje met 1 borst gevuld!!
Ik heb maar 1 zo'n flesje, dus ik kon niet verder. Maar veel toch?
Waar kan ik die flesjes eigenlijk kopen van Meleda, afgezien van Baby-Walz en de Thuiszorg?
pi_20807443
ik heb zo'n dubbele kolf (meleda) gekocht via marktplaats. scheelde de helft van de prijs en hij was "z.g.a.n." zoals dat heet. zo'n dubbele gaat lekker snel. en er zaten dus ook 2 flesjes bij. maar je kunt die flesjes natuurlijk ook overgieten in een gewoon flesje, of in van die speciale bewaarzakjes, of in ijsblokjesvormpjes als je 't gaat invriezen.
  vrijdag 23 juli 2004 @ 16:31:12 #147
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20810701
onder een medela passen toch ook 'gewone' (lees goedkope) flesjes? (hema, kruidvat eigen merk enzo)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_20811655
jaah inderdaad, ET, die had ik daar nog speciaal voor gekocht (maar niet nodig gehad omdat ik het steeds direct uit de kolfflesjes ergens anders in deed).
  vrijdag 23 juli 2004 @ 23:06:05 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_20819429
O? Ook die van Avent en Bibi toevallig?
pi_20819444
nee, avent is veel breder aan de bovenkant. bibi misschien wel, weet ik niet zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')