abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 mei 2004 @ 23:56:10 #1
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_19161149
Waarom doen we nog mee?

Ieder land met een hoog aantal immigranten zal twaalf punten aan Turkije geven, ongeacht de inzending, ze kunnen als varkens krijsen of als katten jengelen, ze krijgen er toch twaalf.

Balkan-landen stemmen op Balkan-landen, hetzelfde geld voor Scandinavie en Oost-Europa. Vriendjespolitiek pur sang.

Ieder jaar weer worden we bestookt met de meest gruwelijke voorstellen om naar de wedstrijd te sturen en doen we allemaal alsof we een serieuze kans maken, maar iedereen weet tegen de tijd dat de eerste punt gevallen is dat we nooit een kans hebben gemaakt. Het is een televisie-spektakel, het heeft geen hol meer te maken met muziek. Vandaar ook dat het in dit forum staat, en niet het andere forum.
Mijn vraag is meer gericht op het hele media-circus eromheen, de shows, de voorrondes, de waan, de krijsende varkens en jengelende katten.

Waarom doen we nog mee? Waarom doen we nog alsof het ons een bal uitmaakt?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 15 mei 2004 @ 23:57:48 #2
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19161288
Ik erger me ieder jaar rot aan die vriendjespolitiek.
En toch kijk ik ieder jaar weer naar het Songfestival.
Zodat ik me ieder jaar kan ergeren aan die vriendjespolitiek.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:01:02 #5
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_19161323
-edit: geef maar even netjes feedback in het feedbacktopic van FTR.-

[ Bericht 86% gewijzigd door Seborik op 16-05-2004 00:02:18 ]
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_19161341
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:00 schreef Disorder het volgende:
Ik hoop dat Al Qaeda volgend jaar mee doet.
dat zal me een knalfeest worden
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_19161703
Wat hadden we dit jaar 11 punten ofzo he? HAHAHAHA prutsers..maar ja tis toch niet meer als een jaarlijks lachertje..
pi_19161737
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 23:56 schreef Kugari-Ken het volgende:
Waarom doen we nog mee?

Ieder land met een hoog aantal immigranten zal twaalf punten aan Turkije geven, ongeacht de inzending,
-knip-
Waarom doen we nog mee? Waarom doen we nog alsof het ons een bal uitmaakt?
Iets in me zegt dat je daarin ongelijk hebt met turkije op de 22e plaats..
pi_19161788
waarom doet israel eigenlijk mee??
Dat ligt toch niet in Europa?
pi_19161801
Ongelooflijk. Ik kijk nooit meer (zeg ik elk jaar, maar toch).
pi_19161802
Het is een ware verschrikking.

Het idee is heel leuk. Een europese zangwedstrijd. Maar in praktijk werkt het niet. Iedereen stemt voor zijn buren.

daarom heb ik 2 ideeen:

idee 1:
ieder land mag aan 3 landen GEEN punten geven. Bijvoorbeeld denemarken mag geen punten geven aan noorwegen, zweden en finland.

Idee 2:
we sturen een turkse zanger die ook in het turks zingt. Ergo, 10 punten van duitsland, 12 punten van turkije en 8 van belgie
pi_19161854
Nederland moet gewoon volgend jaar niet meer meedoen. Scheelt een hoop centjes en frustraties .
"I like your energy Kim, use it" Chloe O'Brian, 24
pi_19161875
En jahoor, ook dit jaar is Het weer gebeurd.

*zucht* Wanneer houdt men op met dat vriendjespolitiek?
  zondag 16 mei 2004 @ 00:19:09 #14
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_19161901
optie 3, we doen wat Italie deed en we zeggen "fuck it, je kunt dat tering evenement in je reet stouwen!"

Turkije ligt voor 1% in Europa en Israel ligt niet eens in Europa.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_19161944
Vorig jaar was het trouwens ook een drama.

Oostenrijk destijds in de top 5? Laat me niet lachen. Ik kon haast niet geloven dat heel Europa zat te wachten op slechte dierenimitaties.
pi_19161948
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:15 schreef sir_dalord het volgende:
Het is een ware verschrikking.

<knip>

idee 1:
ieder land mag aan 3 landen GEEN punten geven. Bijvoorbeeld denemarken mag geen punten geven aan noorwegen, zweden en finland.

<knip>
dat idee zei ik zojuist tegen m'n broer, maar dan iets anders uitgelegd.
De landen in groepen van 4 stoppen.
Bijvoorbeeld:
Groep A: Ijsland/Noorwegen/Zweden/Finland
Groep B: Nederland/Belgie/Duitsland/Luxemburg
enz....enz...enz...
Landen die in dezelfde groep zitten mogen niet op elkaar stemmen...haalt de voorspelbaarheid wat weg
pi_19161974
Terug vakjury's ja. Desnoods sluiten we ze zelfs een jaar op, zodat ze niet weten wie welk land is.
pi_19162011
misschien [lumbsum] methode dus alle stemmen bij elkaar en niet meer per land, scheeld ook tijd
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 16 mei 2004 @ 00:23:58 #19
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_19162032
Ermee kappen! scheelt geld of het hele systeem veranderen.
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  zondag 16 mei 2004 @ 00:26:18 #20
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_19162099
1. Vakjury. Waarschijnlijk afgekeurd, omdat het nu "democratischer" (llees: lucratiever) is.
2. NIet meer meedoen.

Vorig jaar me al teveel op lopen winden, nu is het genoeg.

* Mark kijkt volgend jaar niet meer
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 16 mei 2004 @ 00:26:37 #21
39446 303
(C) Roland
pi_19162109
Haha, wat bazelen jullie nou over die 400.000 euro inschrijfgeld. Dat is helemaal niks hoor, dat halen ze makkelijk binnen met de reclame opbrengsten tijdens dit festival...
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:28:05 #22
521 ruby
Hell yeah!
pi_19162140
Het songfestival is niet meer dan een triest gebeuren. De nummers zijn uitermate slecht en het is één groot circus. Nederland kan beter maar per direct stoppen met deze ongein.

Op welke plaats staan "we" dit jaar?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zondag 16 mei 2004 @ 00:28:34 #23
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_19162152
Kan iemand voor mij uitrekenen wie er volgend jaar wint?
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  zondag 16 mei 2004 @ 00:30:20 #24
53611 Thenex
ECdL-fan
pi_19162204
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:15 schreef Famas het volgende:
waarom doet israel eigenlijk mee??
Dat ligt toch niet in Europa?
Omdat het niet alleen voor landen uit Europa is. Zo mag Egypte ook mee doen. Die landen zijn een bepaald televisie verbond aangegaan en daar gaat het om...

Dacht ik...

//edit

Dit stond op de frontpage:

In de al bijna vijftig jaar dat het Eurovisie Songfestival een begrip is heeft het tientallen winnaars gekend. Hierbij horen ook niet-Europese landen, waarover nog wel eens onduidelijkheid bestaat. Het festival heeft de naam te danken aan Eurovision TV Distribution Network, een onderdeel van de European Broadcasting Union (EBU). Aan het songfestival kan ieder EBU-lid meedoen, waardoor ook landen buiten Europa die mogelijkheid krijgen. Het gaat hier om Israël, Marokko, Tunesië, Algerije, Egypte, Libanon, Libië, Syrië en sinds kort Georgië.

[ Bericht 41% gewijzigd door Thenex op 16-05-2004 00:33:31 (info toegevoegd :)) ]
Puede ser que la vida me guíe hasta el sol...
  zondag 16 mei 2004 @ 00:30:34 #25
18065 Jammie
Da's pas lekker
pi_19162213
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 23:56 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ieder land met een hoog aantal immigranten zal twaalf punten aan Turkije geven, ongeacht de inzending, ze kunnen als varkens krijsen of als katten jengelen, ze krijgen er toch twaalf. Balkan-landen stemmen op Balkan-landen, hetzelfde geld voor Scandinavie en Oost-Europa. Vriendjespolitiek pur sang.
Ik ben het helemaal met topic-opener eens. Nederland kán eenvoudig niet meer winnen. Tenzij we - zoals hierboven al gezegd - een Van den Ende show in het Turks neerzetten.

Bahbah, waar is de muziek gebleven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')