Je hebt helemaal gelijkquote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eh, Marie-Antoinette was de vrouw van Lodewijk de Zestiende. De Zonnekoning was zijn betovergrootvader Lodewijk de Veertiende!
Daarbij denk ik niet dat Marie-Antoinette itt andere adel van Frankrijk en/of haar man de revolutie aan zag komen. Zoals jezelf zei, ze leefde lekker op haarzelf in de Trianon bij Versailles.
Een schot in de roos. Je hebt helemaal gelijk. Zul je wat anders gaan zeggen op het moment dat de darmen van je familieleden aan de stroomdraden van de spoorlijnen hangen?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:37 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Joepie, laten we weer eens lekker gaan islam-bashen...
Oh ja, en het is natuurlijk weer allemaal de schuld van links...
Ik vind de vergelijking die je maakt nogal eigenaardig; iig komt die niet goed uit de verf.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:33 schreef Davitamon het volgende:
Europa als Marie Antoinette voor de revolutie.
verhaal
Want op het moment dat iets dergelijks gebeurt kun je natuurlijk terecht elke linkse persoon op de wereld zoiets kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een schot in de roos. Je hebt helemaal gelijk. Zul je wat anders gaan zeggen op het moment dat de darmen van je familieleden aan de stroomdraden van de spoorlijnen hangen?
Jij begrijpt het niet, geloof ik. Alvorens het zover komt, zullen de reactionairen de darmen van iedere linkse persoon vastbinden aan lantaarnpalen. Eigenlijk zal het ook nooit zover komen, want de P.v.d.A. speelt helemaal niet onder één hoedje met de onverlichte Islamitische horden, daar is geen bewijs voor en het is sowieso te absurd voor woorden, het gaat er alleen maar om om linkse personen van hun darmen te ontdoen en deze vast te binden aan lantaarnpalen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:43 schreef Ype het volgende:
[..]
Want op het moment dat iets dergelijks gebeurt kun je natuurlijk terecht elke linkse persoon op de wereld zoiets kwalijk nemen. :')
Oh, goed punt, dat miste ik even.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het niet, geloof ik. Alvorens het zover komt, zullen de reactionairen de darmen van iedere linkse persoon vastbinden aan lantaarnpalen. Eigenlijk zal het ook nooit zover komen, want de P.v.d.A. speelt helemaal niet onder één hoedje met de onverlichte Islamitische horden, daar is geen bewijs voor en het is sowieso te absurd voor woorden, het gaat er alleen maar om om linkse personen van hun darmen te ontdoen en deze vast te binden aan lantaarnpalen.
Leer dat nou eens te doorzien hè.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:52 schreef Ype het volgende:
[..]
Oh, goed punt, dat miste ik even.
Ah, een aanhanger van het Akkerslotisme...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:06 schreef Davitamon het volgende:
Franco en Islamitische Fundamentalisten vallen overigens beiden onder de noemer van fascisme.
Binnen wat je aan de orde wilt stellen is dat dus niet zo'n goeie vergelijking. Kun je dus nogmaals beter Colijn en hoe naïef nederland was voor WO2 aanhalen. Niet dat ik het hiermee eens ben.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:06 schreef Davitamon het volgende:
De verwijzing naar Antoinette was enkel om de gemoedstoestand van Europa op het moment aan te geven. Mijn excuses dat je de tekst niet zo 1 2 3 in goed/slecht en links/rechts kan ontleden, maar het politieke spectrum heeft meerdere dimensies. Franco en Islamitische Fundamentalisten vallen overigens beiden onder de noemer van fascisme.
Zoek de definitie van fascisme eens op zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, een aanhanger van het Akkerslotisme...
In Amsterdam ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:57 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Zoek de definitie van fascisme eens op zou ik zeggen.
En Ryan. Zoals ik al zei, nergens beweer ik de vergelijking door te trekken, het was aan te geven dat ook Europa zich ook in een state of denial bevindt. En plannen?Dit is geen spannende speelfilm waarin de gewiekste boeven op een ingenieuze via een complot 'de macht' overnemen, please. Moet ik je nu werkelijk uit gaan leggen hoe de Islam zich al eeuwen verspreid? En via deze eeuwenoude taktiek is er niet eens een daadwerkelijke Jihad nodig om in Nederland invloed te krijgen, de naam Mohammed staat op de tweede plaats in de lijst van populairste kindernamen als ik het goed heb.
Nee, leg mij maar eens woord voor woord uit hoe ze dat doen ja.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:57 schreef Davitamon het volgende:
[..]
En Ryan. Zoals ik al zei, nergens beweer ik de vergelijking door te trekken, het was aan te geven dat ook Europa zich ook in een state of denial bevindt. En plannen?Dit is geen spannende speelfilm waarin de gewiekste boeven op een ingenieuze manier via een complot 'de macht' overnemen, please. Moet ik je nu werkelijk uit gaan leggen hoe de Islam zich al eeuwen verspreid? En via deze eeuwenoude taktiek is er niet eens een daadwerkelijke Jihad nodig om in Nederland invloed te krijgen, de naam Mohammed staat op de tweede plaats in de lijst van populairste kindernamen als ik het goed heb.
Laten we elkaar nu geen mietje noemen, toch?quote:Op zondag 16 mei 2004 00:00 schreef Davitamon het volgende:
Overigens moet je me ook geen woorden in de mond leggen, nergens beschuldig ik de PvdA van enige vorm van samenzwering, enkel van naïviteit.
Frits Bolkestein heeft dit nooit beweerd, meen ik.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:33 schreef Davitamon het volgende:
Europa staat aan de voet van een nieuwe Godsdienst oorlog, een koude burgeroorlog welteverstaan. Frits Bolkestein verkondigde dit al rond 1990
Waarom is een diskussie met fundamentalisten zinloos ?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:33 schreef Davitamon het volgende:
Echter is toenadering zoeken tot fundamentalisten per definitie zinloos
Als de PvdA de vijfde colonne zou moeten zijn dan zeg je hierbij de dialoog en diskussie met de PvdA op ?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:33 schreef Davitamon het volgende:
en een dialoog met de Vijfde Colonne* zal enkel tot enkelzijdige toezeggingen leiden.
Ja, het indivudualiteit gaat boven het Volk's Belang bij dit soort linkse partijen.quote:Op zondag 16 mei 2004 00:10 schreef Bluesdude het volgende:
Immers de PvdA-ers zijn landverraders die heulen met de vijand ?
Een domme zin en een slim-overkomende zin in één post plaatsen, waarom?quote:Op zondag 16 mei 2004 00:18 schreef retep22 het volgende:
[..]
Ja, het indivudualiteit gaat boven het Volk's Belang bij dit soort linkse partijen.
Michiel Adiaenzoon de Ruyter zei ooit: "Diegenen die het land h'rtloos verraaden, zijn de heeren des neutraliteit".
Ik maak er helemaal niets van hoor.quote:Op zondag 16 mei 2004 00:22 schreef Ype het volgende:
[..]
Een domme zin en een slim-overkomende zin in één post plaatsen, waarom?
Aangezien het individualistische gedachtegoed nog altijd meer in de rechtse sferen heerscht.
Ik deed mijn best.quote:Op zondag 16 mei 2004 00:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik maak er helemaal niets van hoor.
Behalve dan dat Marie-Antoinette nooit die fundamenten van het Westen, zoals jij het noemt, kan vertegenwoordigen, maar juist de revolutionairen die zij niet zag aankomen...quote:Op zondag 16 mei 2004 00:51 schreef Davitamon het volgende:
Voor de geïnteresseerden, de verwijzing naar de gemoedstoestand van Marie Antoinette was vrij naar een artikel in de Trouw van vandaag, deels hier te lezen. Het artikel bekijkt de zaak vanuit een Katholiek perspectief, wat mijn inziens niet meer helemaal aan sluit bij het hedendaagse Europa maar desalniettemin een redelijk beeld geeft van de wrijving tussen de fundamenten van het Westen en die van de Moslim Fundamentalisten.
http://www.kunstbus.net/index.html?http://www.kunstbus.nl/verklaringen/verlichting.htmlquote:De Verlichting
Verlichting, in algemene zin: iedere geestelijke stroming, die zich met behulp van de sceptische kritiek van de rede zowel tegen vooroordelen alsook tegen de dogmatische schema´s van het geloof wendt. Tevens is de verlichting voorstander van een zodanige uitleg van de wereld, dat daarbij geconstateerde waarheden slechts als voorlopig beschouwd worden, en de kennis dus voortdurend opnieuw beoordeeld wordt. In dat opzicht zijn de antieke sofisten en de Griekse filosoof Socrates, die uitgaat van het eigen niet-weten, al vertegenwoordigers van de verlichting.
*zucht*quote:Op zondag 16 mei 2004 00:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Behalve dan dat Marie-Antoinette nooit die fundamenten van het Westen, zoals jij het noemt, kan vertegenwoordigen, maar juist de revolutionairen die zij niet zag aankomen...
Jij slaat de spijker op de kop, in de kern van de zaak is Verlichtingsdenken relativistisch. Een oud-student die in een ander topic weer zegt dat hij niemand tolereert die de Westerse normen en waarden niet aanvaart, kan dus eenvoudig niet geschaard worden onder Verlichtingsdenken. En zo zie je dat juist degenen die zich willen voorstaan op de Verlichting en de Verlichting desnoods door de strot willen halen van iedereen die deze ideeën niet voetstoots accepteert helemaal niet verlicht zijn. Kwestie van de hond die in zijn eigen staart bijt. Kwestie van reactie die aan de macht probeert te komen, idd precies hetzelfde als die Franco-dude.quote:Op zondag 16 mei 2004 01:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.kunstbus.net/index.html?http://www.kunstbus.nl/verklaringen/verlichting.html
Hoe kun je "geconstateerde waarheden" blijven toetsen?
Het verwerpen van empirisch onderzoek is het verheffen van die waarheden tot dogma.
Het verwerpen van diskussie met fundamentalisten leidt ertoe niet meer te willen weten wat er werkelijk in hen omgaat...
Het verwerpen van die diskussie..is dat niet een uiting van verwerpen van empirisch onderzoek ?
En dat had ik nog niet eens over het verwerpen van diskussie met de PvdA
Maar wat was nu de kern van de Verlichting?
Het verwerpen van godsdienst of het verwerpen van dogma?
Dogma is evenzeer...een vijand opblazen tot de grote satan.
Jawel...het dogmatisch geloof in die satan...
En de PvdA heult met die satan ...?
Ja, idd zucht, want de vergelijking is uiterst ongelukkig. Vergelijk het in jouw denkraam met Colijn, dan gaat het wel op...quote:Op zondag 16 mei 2004 01:10 schreef Davitamon het volgende:
[..]
*zucht*
Hier ben ik nu al twee keer op ingegaan, ik blijf niet bezig. Lees mijn tweede of derde reactie en de begin post zelf er nog eens op na. Succes.
Begrijpend lezen blijft lastig, hier ik help je een handjequote:Op zondag 16 mei 2004 01:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, idd zucht, want de vergelijking is uiterst ongelukkig. Vergelijk het in jouw denkraam met Colijn, dan gaat het wel op...
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:06 schreef Davitamon het volgende:
De verwijzing naar Antoinette was enkel om de gemoedstoestand van Europa op het moment aan te geven. Mijn excuses dat je de tekst niet zo 1 2 3 in goed/slecht en links/rechts kan ontleden, maar het politieke spectrum heeft meerdere dimensies. Franco en Islamitische Fundamentalisten vallen overigens beiden onder de noemer van fascisme.
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:57 schreef Davitamon het volgende:
[..]
En Ryan. Zoals ik al zei, nergens beweer ik de vergelijking door te trekken, het was aan te geven dat ook Europa zich ook in een state of denial bevindt. En plannen?Dit is geen spannende speelfilm waarin de gewiekste boeven op een ingenieuze manier via een complot 'de macht' overnemen, please. Moet ik je nu werkelijk uit gaan leggen hoe de Islam zich al eeuwen verspreid? En via deze eeuwenoude taktiek is er niet eens een daadwerkelijke Jihad nodig om in Nederland invloed te krijgen, de naam Mohammed staat op de tweede plaats in de lijst van populairste kindernamen als ik het goed heb.
Chapeau, een serieuze inhoudelijk reactie van iemand die de tekst uberhaupt heeft gelezen en begrepen, in één keer nog wel. Ze blijken zeldzaam tot nu toequote:Op zondag 16 mei 2004 01:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.kunstbus.net/index.html?http://www.kunstbus.nl/verklaringen/verlichting.html
Hoe kun je "geconstateerde waarheden" blijven toetsen?
Het verwerpen van empirisch onderzoek is het verheffen van die waarheden tot dogma.
Het verwerpen van diskussie met fundamentalisten leidt ertoe niet meer te willen weten wat er werkelijk in hen omgaat...
Het verwerpen van die diskussie..is dat niet een uiting van verwerpen van empirisch onderzoek ?
En dat had ik nog niet eens over het verwerpen van diskussie met de PvdA
Maar wat was nu de kern van de Verlichting?
Het verwerpen van godsdienst of het verwerpen van dogma?
Dogma is evenzeer...een vijand opblazen tot de grote satan.
Jawel...het dogmatisch geloof in die satan...
En de PvdA heult met die satan ...?
Hier poneer je toch een aantal vooroordelen.quote:Op zondag 16 mei 2004 01:51 schreef Davitamon het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik van mening ben dat een dialoog tussen de politiek en de gehele Moslim gemeenschap uit sluit. Echter lijkt een dialoog met Fundamentalisten mij nutteloos, aangezien deze groep uberhaupt niet uit is op een discussie in welke vorm dan ook. We weten allemaal dat ze geen enkel midden schromen om hun ideeën kracht bij te zetten, behalve argumenten. En als iemand van mening is dat elke niet-Moslim minderwaardig is en gedood mag worden in het teken van de Jihad, omdat dit geschreven staat, wat valt er dan nog te discussieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |