Ik krijg er nu al trek inquote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:35 schreef rotskibo het volgende:
Ga in de zon op een terras zitten laat een lekker koud getapt biertje voor je neus zetten, dan moet je het gelijk lekker vinden.
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:53 schreef WEO het volgende:
Ik drink nu ongeveer 5 jaar bier.. als ik uitga dan, en ik vind het nog steeds niet lekker maar het is wel een goedkopere manier om dronken te worden..![]()
quote:En uiteraard Grolsch
1) Ouder zijn dan 14quote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:31 schreef Imperium het volgende:
eej, ik zou dus wel is bier willen proeven, nu denk je.. je lust het niet dus drink het niet? maar veel mensen zeggen, ik lustte het ook niet maar nu wel.. nu vroeg ik me af.. hoe de heck flikken ze dat? want ik wil het ook wel is proeven, maar zodra ik een slok neem ga ik zowat over me nek... dus is er een manier om het te leren drinken of is het dus end of the line for me?
bvd
Wat moet ie dan? Aan de Roosviceequote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Bier bevat alcohol, alcohol leidt tot problemen, gelieve dus dit NIET te leren drinken. Ik zou zeggen, lees mijn essay anders ofschoon ik overigens niet wil spammen, hieronder toch de link:
Essay: Het probleem van alcohol, oorzaak en aanleiding !
ook stoer... tussen de bierdrinkende mannen gaan staan met 'n glaasje roosvicee... met 'n krulrietjequote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:25 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Wat moet ie dan? Aan de Roosvicee
En een papieren paraplu eropquote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ook stoer... tussen de bierdrinkende mannen gaan staan met 'n glaasje roosvicee... met 'n krulrietje
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:53 schreef Skv het volgende:
Zorg ervoor dat het
a) zomer is
b) warm is
c) je nix drinkt
d) je extreme dorst krijgt
e) er koud bier in de buurt is
f) dat bier geen skooiermerk is, bij voorkeur dus Grolsch
g) zuip je biertje in een keer achterover en voel hoe heerlijk koud en nat het is.
h) doe dit enkele weken lang elke dag een keer
En nederland verwelkomt een nieuwe bierdrinker!
witbier lekker?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:34 schreef Domai het volgende:
Probeer eerst eens witbier, ik vond bier ook altijd ranzig eerst maar witbier erg lekker. Nu vind ik de meeste bieren goed te doen, vooral duitse bieren (met bronwater ofzo) en witbieren.
Grolsch is té bitter, echt ranzig.
Ik vind witbier juist weer niet te drinken... En ik ben begonnen met Grolschquote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:34 schreef Domai het volgende:
Probeer eerst eens witbier, ik vond bier ook altijd ranzig eerst maar witbier erg lekker. Nu vind ik de meeste bieren goed te doen, vooral duitse bieren (met bronwater ofzo) en witbieren.
Grolsch is té bitter, echt ranzig.
HertogJanquote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:43 schreef Imperium het volgende:
is bavaria ook een goede start of niet? dan drink ik zo'n flesje morgen gewoon in 1 adem leeg
vallen alleen wel véél zwaarder... En dat zoete kan ook misselijkmakend werken...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:37 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Ik vind witbier juist weer niet te drinken... En ik ben begonnen met GrolschTjsa.. niet echt de ideale bier om mee te beginnen
Maar dan ben je wel een bikkel
Want als je dat kunt drinken, kun je alles drinken
Maare.. misschien een tip voor de Topicstarter... probeer eens herfstbok ofzo? Of een ander donker biertje.. Ik bedoel, die zijn meestal zoet, en dat drinkt voor een beginner misschien makkelijker
die vind ik echt niet te zuipen..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:44 schreef ikookhier het volgende:
[..]
HertogJanhet beste zuip bier.
Ja, bavaria lijkt me best een goede start. Niet bitter enzo maar toch bier zodat je eraan kunt wennen en als je het eenmaal lust je smaak verfijnenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:43 schreef Imperium het volgende:
is bavaria ook een goede start of niet? dan drink ik zo'n flesje morgen gewoon in 1 adem leeg
Oud Bruin is nog zoeter dan cola, dat is geen bier meer..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:13 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt ook 's een 'Oud Bruin' nemen, vrij zoet, zelfs m'n moeder lust 't.
Het was ook te verwachten met zo'n avatar natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:14 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik kan het niet lekker vinden, al zovaak geprobeerd. Als ik krap bij kas zit drink ik witte wijn, anders Baco en schrobbeler ofzo. Schijt wat de rest vind. Hoe ik al zovaak genoemd ben, breezerslet
Ranja drinker etc. I dont give a fuck
Oke, dat is inderdaad een beetje zielig.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:15 schreef Gerard-Joling het volgende:
maar dat vinden velen wel helaas, zoals eerder gezegd meelopers. Ik heb er 1ntje in mijn vriendengroep zitten die er denk ik gewoon niet voor uit durft te komen. Laat vaak zijn bier staan of gaat met een vol glas naar de plee en komt met een lege terug, beetje zielig.
Zal wel stinken daar danquote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:30 schreef Skv het volgende:
Sorry, maar Grolsch is het meesterlijke échte bier!
Ben natuurlijk wel beetje partijdig omdat ik 500 m van de fabriek afwoon, maar toch..
quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb nooit een druppel alcohol op, en dat hoop ik zo te houden
Ja, dat dacht ik ook ooit...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb nooit een druppel alcohol op, en dat hoop ik zo te houden
Maar ik mag het ook niet van mijn geloofquote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:11 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook ooit...
't is nu nog niet veel beter, maar godallemachtig wat was ik toen een druif!
ja... ach... vanuit geloofsovertuiging of niet... je bent en blijft 'n druif, natuurlijk...quote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar ik mag het ook niet van mijn geloof
Wijn wordt dan ook van druiven gemaaktquote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:17 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
ja... ach... vanuit geloofsovertuiging of niet... je bent en blijft 'n druif, natuurlijk...![]()
Dat riekt naar zieltjeswinnerijquote:Op zaterdag 15 mei 2004 23:40 schreef Imperium het volgende:
geloven zuigt :p word Atheist like me en je kan lekker doen en laten wat je wilt
Roken verziekt je reuk- en smaakvermogen. Dus nee.quote:Op zondag 16 mei 2004 11:29 schreef convinced het volgende:
Je kunt, als je aan bier wil beginnen, ook het best beginnen met roken. Icm met een marlborootje is een pilsje verukkelijk. Drink je pilsje koud, als je dorst hebt. Succes!
Nee met een lege maag gaan zuipen is slimquote:Op zondag 16 mei 2004 12:47 schreef rotskibo het volgende:
Ohja ga niet met een volle maag beginnen met bier te zuipen, dan ga je kotsen als een motherfocker.
Bier is ook niet goed voor je.quote:Op zondag 16 mei 2004 12:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Roken verziekt je reuk- en smaakvermogen. Dus nee.
Dan heb je wel heel weinig nodig om scheef te lopenquote:Op zondag 16 mei 2004 13:07 schreef Domai het volgende:
[..]
Nee met een lege maag gaan zuipen is slim![]()
Wel waar man.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:23 schreef convinced het volgende:
[..]
Bier is ook niet goed voor je.
ik doe meestal het tegenovergesteldequote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:15 schreef Gerard-Joling het volgende:
gaat met een vol glas naar de plee en komt met een lege terug
Jan Schellekens!!!quote:Op zondag 16 mei 2004 15:15 schreef Pula het volgende:
[..]
ik doe meestal het tegenovergestelde![]()
gedverdemmequote:Op zondag 16 mei 2004 15:15 schreef Pula het volgende:
[..]
ik doe meestal het tegenovergestelde![]()
Het is die maatschappelijke druk, er bij willen horen, net dat kleine beetje bier drinken om toch die auto van de zaak te krijgen. Als je niet drinkt wordt je als wereldvreemd gezien, in veel zwembaden mag je NIET komen zonder gedronken te hebbenquote:Op zondag 16 mei 2004 15:59 schreef miki het volgende:
en dan zeggen dat het 'wel te drinken is'. Dan vraag ik me af: waarom moet je persé bier lusten?
Ik zelf lust geen bier, heb het wel eens geproefd, maar het blijft smerig! Dus doe mij maar andere drankjes
Het allerbelangrijkstequote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:32 schreef Burner2000 het volgende:
1 Tip. Goed koud bier drinken.
Grolschquote:Op zondag 16 mei 2004 15:19 schreef Silmarwen het volgende:
WTF. Bier leren zuipen?
Hoe denk je dat te leren? Gewoon doen en niet zo zeiken. Bier is lekker en goed. Vooral Grolsch dus TS Bek houwe en zuipen!
quote:Op zondag 16 mei 2004 16:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
in veel zwembaden mag je NIET komen zonder gedronken te hebben
Je kan beter na het zuipen wat gaan eten i.p.v ervoor.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:07 schreef Domai het volgende:
[..]
Nee met een lege maag gaan zuipen is slim![]()
Nee juist met Grolsch beginnen. Als je dat aan kunt kun je alles aan!quote:Op zondag 16 mei 2004 17:35 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Grolsch
Begin met een Palmpje. Das niet te zwaar
Dat helpt al een hoopquote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:53 schreef Skv het volgende:
Zorg ervoor dat het
a) zomer is
b) warm is
c) je nix drinkt
d) je extreme dorst krijgt
e) er koud bier in de buurt is
g) zuip je biertje in een keer achterover en voel hoe heerlijk koud en nat het is.
h) doe dit enkele weken lang elke dag een keer
Een heerlijke koude beugelquote:Op zondag 16 mei 2004 18:03 schreef nozem het volgende:
Ik snap die euforie over Grolsch-bier niet. Het is niet ranzig, maar om het nu op mijn lijstje van lekkere bieren te ztten, het is maar een middelmatig pauper-biertje eigenlijk.
Al het koude pils is wel te zuipen. Pils kun je beter beoordelen als het lauw is en dan is Grolsch ineens totaal niet meer te drinken maar bijvoorbeeld Brand nog wel.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een heerlijke koude beugel.
Grolsch is voor echt mannen (en vrouwen daar ik er een ben) de rest smaakt alsof het aangelegd is met water.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:03 schreef nozem het volgende:
Ik snap die euforie over Grolsch-bier niet. Het is niet ranzig, maar om het nu op mijn lijstje van lekkere bieren te ztten, het is maar een middelmatig pauper-biertje eigenlijk.
Wat zij zegt.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:07 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Grolsch is voor echt mannen (en vrouwen daar ik er een ben) de rest smaakt alsof het aangelegd is met water.
Nergens naar dus!
GROLSCH
Ehm ik drink geen lauw bierquote:Op zondag 16 mei 2004 18:07 schreef nozem het volgende:
[..]
Al het koude pils is wel te zuipen. Pils kun je beter beoordelen als het lauw is en dan is Grolsch ineens totaal niet meer te drinken maar bijvoorbeeld Brand nog wel.
helemaal mee eens!quote:Op zondag 16 mei 2004 18:07 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Grolsch is voor echt mannen (en vrouwen daar ik er een ben) de rest smaakt alsof het aangelegd is met water.
Nergens naar dus!
GROLSCH
Dus AL het andere bier, al die duizenden biermerken smaken alsof ze aangelengd zijn met water?quote:Op zondag 16 mei 2004 18:07 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nergens naar dus!
GROLSCH
Neuh Guinness is ook wel okquote:Op zondag 16 mei 2004 18:11 schreef nozem het volgende:
[..]
Dus AL het andere bier, al die duizenden biermerken smaken alsof ze aangelengd zijn met water?
Typisch.
Aha, je houdt dus van het wat bitterdere bier, dan zijn er een boel Duitse bieren die je ook eens zou moeten proberen. Grolsch is trouwens het meest bittere bier van Nederland (zoetbierland)quote:Op zondag 16 mei 2004 18:15 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Neuh Guinness is ook wel ok
Bier IS aangelegd met waterquote:Op zondag 16 mei 2004 18:07 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nergens naar dus!
GROLSCH
Zie hier wat een bier-experts die Grolsch-drinkers zijnquote:Op zondag 16 mei 2004 18:34 schreef Domai het volgende:
[..]
Bier IS aangelegd met water![]()
Grolsch, daar zit al weer smaak aan. TS is misschien beter af met Heineken, dat smaakt (nou ja...) neutraal.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:53 schreef Skv het volgende:
Zorg ervoor dat het
[...]
[...]
En nu allemaal in koor:quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:06 schreef krakkemieke het volgende:
Leer wijn drinken!![]()
Okee, jij rookt en ik adem jouw afvalprodukt in. Mag ik dan ook tegen je been aanpiesen? Dat is immers het afvalprodukt van mijn bier!quote:Op zondag 16 mei 2004 11:29 schreef convinced het volgende:
Je kunt, als je aan bier wil beginnen, ook het best beginnen met roken. Icm met een marlborootje is een pilsje verukkelijk. Drink je pilsje koud, als je dorst hebt. Succes!
Zo dacht is er ook over, tot ik een glas wit van Oudaen (Oude Gracht in Utrecht) in mijn handen kreeg! Niet te vergelijken met Hougaarden!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 21:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
witbier lekker?
brrrr....
Heerlijk ja. Ik heb er nu echt heel veel zin inquote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:35 schreef rotskibo het volgende:
Ga in de zon op een terras zitten laat een lekker koud getapt biertje voor je neus zetten, dan moet je het gelijk lekker vinden.
Grolsch is toch wel het meest gore bocht wat ze ooit gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:30 schreef Skv het volgende:
Sorry, maar Grolsch is het meesterlijke échte bier!
Ben natuurlijk wel beetje partijdig omdat ik 500 m van de fabriek afwoon, maar toch..
Zo heb ik het ook leren drinken ja, met sneeuwwitjes!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:31 schreef DeStedebouwer het volgende:
Je kan ook beginnen met sneeuwwitjes of Shandy.
Dat was voor mij op mijn twaalfde al een hele belevenis.
stom he, ik vind 't gewoon lekkerquote:Op zondag 16 mei 2004 20:59 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Grolsch is toch wel het meest gore bocht wat ze ooit gemaakt hebben.
Mietje.quote:Op zondag 16 mei 2004 20:59 schreef dazzle123 het volgende:
Zo is datquote:Op zondag 16 mei 2004 20:59 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Bier HOORT een beetje bitter te zijn en als je iets zoets wilt, neem dan een breezer!quote:Op zondag 16 mei 2004 20:47 schreef whosvegas het volgende:
Begin eens met Corona zou ik zeggen, Corona is lekker zoet en niet bitter. Of begin met wit bier.
Inderdaad, lekkere hopbitterheid (een Christoffel bijvoorbeeld) hoort bij bier. Die corona-meuk is kennelijk alleen te zuipen als je er citrusvruchten in propt.quote:Op maandag 17 mei 2004 14:21 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Bier HOORT een beetje bitter te zijn en als je iets zoets wilt, neem dan een breezer!
En over dat witbier: zie mijn opmerking eerder in dit topic
Hoezo HOORT dat?quote:Op maandag 17 mei 2004 14:21 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Bier HOORT een beetje bitter te zijn en als je iets zoets wilt, neem dan een breezer!
En over dat witbier: zie mijn opmerking eerder in dit topic
Als jij nou eens fijn een Christoffel gaat drinkenquote:Op maandag 17 mei 2004 18:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
Inderdaad, lekkere hopbitterheid (een Christoffel bijvoorbeeld) hoort bij bier. Die corona-meuk is kennelijk alleen te zuipen als je er citrusvruchten in propt.
Als je dan toch iets zoets wilt, neem dan Rochefort10 ofzo.
quote:Ik heb nooit een druppel alcohol op, en dat hoop ik zo te houden
He hoest met je? Gr. Robbie.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:50 schreef myxomatosekonijn het volgende:
(bijna) Iedereen in Raalte (en omgeving) leert t tijdens t Stoppelhaenefeest...als je het daar niet leert drinken, is er echt iets niet goed
Hey grapjas, wat doe jij hier onder een voor mij onbekende naam? Ach duidelijk, waar bier is, is Robbiequote:Op maandag 24 mei 2004 16:52 schreef five2one het volgende:
[..]
He hoest met je? Gr. Robbie.
Mwoa. Nog maar weinig actief op internet. Ouder worden komt met prioriteiten en andere interesses.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:54 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Hey grapjas, wat doe jij hier onder een voor mij onbekende naam? Ach duidelijk, waar bier is, is RobbieMet mij prima, met jou dan? En waar ben jij gebleven op msn
Ach ja, dat actief op internet, soms moet je he, ook al wil je eigenlijk nietquote:Op maandag 24 mei 2004 16:55 schreef five2one het volgende:
[..]
Mwoa. Nog maar weinig actief op internet. Ouder worden komt met prioriteiten en andere interesses..
Met mij is het heel goed. Kan niet beter eigenlijk.
Ik heb je al even toegevoegd bij mijn nieuwe MSN-account.quote:Op maandag 24 mei 2004 16:58 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ach ja, dat actief op internet, soms moet je he, ook al wil je eigenlijk nietNog even en dan ga ik ook 'volwassen' worden, inclusief andere 'moet' dingen.
Goed om te horen dat t goed met je gaat. Laat je dat binnenkort nog eens uitgebreider horenof laat je het hierbij
![]()
* terugzwaaitquote:Op donderdag 20 mei 2004 17:45 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Als jij nou eens fijn een Christoffel gaat drinken
Neem ik lekker dat 'Corona meuk', idd met citroen!![]()
Budels is geluks bier !!quote:Op zondag 16 mei 2004 18:09 schreef Dezz het volgende:
Pak eens iets anders, pak een Budels![]()
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |