abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:41:45 #1
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19119568
PlayStation gaat mobiel

Alle geruchten hebben ons lekker gemaakt, maar nu is de PlayStation Portable (PSP) eindelijk een feit. Bij de drukbezochte pre-E3 persconferentie van Sony Computer Entertainment America gisteren werd voor het eerst een werkend prototype getoond.

SCEA President en CEO, Kaz Hirai, hield de PSP trots omhoog als het olympisch vuur en presenteerde toen de verbazingwekkende eigenschappen van dit kleine wonder.

Technische specificaties

Afmetingen: 170 mm x 74 mm x 23 mm
Gewicht: 260 gram
Display: TFT-LCD 16:9 breedbeeld met meer dan 16 miljoen kleuren op een resolutie van 480 x 272 pixels
Ingebouwd: Stereoluidsprekers, hoofdtelefoon en microfoonaansluiting
Besturing: Vier knoppen (X, vierkant, driehoek en cirkel), L1- en R1-schoudertoetsen, linker analoge joystick
Aansluitingen: USB (2.0 nog onbevestigd), 802.11b draadloos LAN (Wi-Fi) en Memory Stick PRO Duo
Opslag: Naast de USB en Memory Stick is het voornaamste opslagmedium van PSP de Universal Media Disc (UMD), die speciaal voor dit nieuwe systeem is ontwikkeld

Het prototype dat gisteren werd getoond was zwart zoals al in het persbericht werd aangekondigd. Maar zoals je op de bijgesloten foto's kunt zien, zijn er ook witte en beige versies. Op dit moment zijn er echter geen andere kleuren bevestigd. Wellicht in de toekomst.

De schatting wat betreft het vermogen van de PSP-batterij was dat deze ongeveer gelijk zou liggen met andere vergelijkbare apparaten. Met andere woorden, als je alleen muziek speelt met je PSP, zou de batterij ongeveer tien uur moeten meegaan. Als je je PSP gebruikt voor gaming, kun je ongeveer acht uur verwachten en als je een film bekijkt, ongeveer twee en een half uur.

Maar deze getallen zijn slechts een schatting en kunnen variëren. De manier waarop je je PSP uiteindelijk gebruikt, bepaalt uiteraard hoe lang de batterij meegaat. Aangezien PSP een lithium-ion batterij gebruikt, zou je deze vele malen moeten kunnen opladen voordat deze begint te slijten.

Accessoires

Naast de standaard uitrusting die wordt meegeleverd met je PSP kun je je PSP ook uitbreiden met een hele reeks accessoires. Hoeveel deze accessoires zullen kosten en wanneer ze beschikbaar zullen zijn, moet nog worden bepaald. Maar de lijst tot dusver ziet er als volgt uit:

-Standaard (waarschijnlijk voor als je naar je PSP kijkt of luistert)
-Hoofdtelefoon met afstandsbediening
-Hoofdtelefoon met afstandsbediening en microfoon
-Externe batterijen
-Draagtasje
-Nekriem
-USB-camera
-USB Global Positioning System (GPS)
-USB-toetsenbord

Afgezien van deze wat droge gegevens kunnen we melden dat de PSP er echt geweldig uitziet. Dit sexy stukje techniek is iets groter dan een grote tv-afstandsbediening en deed het gehele E3-team van PlayStation.com versteld staan, om maar niet te spreken van die overige duizend aanwezigen. De spanning rond de Hollywood soundstage was zo voelbaar dat ik mijn mobiel ermee had kunnen opladen.

Mogelijkheden

Afgezien van super-games (en er waren er genoeg, zie de Verwante artikelen) kun je ook films en muziek afspelen op je PSP. Met de gehele Sony Corporation (Pictures, Music, Entertainment en Electronics) achter dit project zijn de mogelijkheden voor PlayStation Portable oneindig.

Als je bedenkt dat Kaz Hirai het niet alleen had over connectiviteit met andere PSP's maar ook met PS2's en pc's, kun je wel nagaan hoe ver een Wi-Fi-apparaat met een USB-camera, microfoon en keypad zou kunnen gaan. En het zijn niet alleen gamers die hier enthousiast over kunnen zijn. Ook film- en muziekliefhebbers, fotografen in spe, sms-ers en deelnemers aan video-conferences kunnen meegenieten.

Het plan is om de PSP zowel in Europa als in de Verenigde Staten tegelijk uit te brengen in maart 2005. De prijs is nog niet genoemd maar dit is een 'must-have item' dus zorg dat je tussen nu en volgend voorjaar al je zakgeld opzij legt.

[ Bericht 18% gewijzigd door nlboy op 14-05-2004 13:54:10 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:45:39 #2
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19119694
Game on!

Ik heb trouwens een filmpje van Nintendo hoe zij denken over de psp. (van de Persconferentie op de E3)
(sorry voor de kwaliteit)
pi_19120242
I want it!!,I WANT IT TO HAVE MY CHILDREN!!
----
There are no stupid questions, just a lot of inquisitive idiots.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:38:56 #4
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19122746
Op dag één van E3 2004 krijgen we 's werelds spannendste handheld apparaat van dichtbij te zien, de PlayStation Portable. Wat een sexy apparaat!

De PSP zien (wat we gisteren bij de persconferentie van SCEA hebben kunnen doen), is één ding. Maar hem aanraken, ernaar staren en erop kwijlen... ja, dat is toch heel wat anders!

Toen de deuren van E3 2004 in Los Angeles vandaag opengingen, werd een klein groepje mensen al gauw een enorme horde toen het bekend werd dat er PSP's te zien waren op de stand van SCEA.

Ja, dat heb je goed gehoord: meer dan één PSP, een hele reeks zelfs in allerlei kleuren en stijlen en met accessoires waar we gisteren pas over hadden gehoord. Het was net alsof we door een deur de toekomst inkeken, naar E3 2005 alhoewel we tegen die tijd veel van de games verwachten te spelen die nu alleen nog maar op video te zien waren.

In de Verwante artikelen hieronder vind je meer over de games. PSP is gewoon meteen het meest aantrekkelijke stukje elektronische hardware sinds het debuut van de iPod. Hij ziet er gewoon prachtig uit zoals je hopelijk op onze foto's kunt zien.

Wat zonder meer het meest opvalt is het 4.3 inch TFT LCD-breedbeeldscherm. Het is duidelijk, helder en domineert de PSP volledig. Het scherm geeft je meteen dat vertrouwen dat het spelen van games en het bekijken van films een goede ervaring zal worden. Je moet er gewoon een in handen krijgen!

En dan heb je de controls. Als je dichterbij kijkt, kun je zien dat zowel de knoppen als de richtingstoetsen van doorzichtig plastic zijn gemaakt, net als de L1- en R1-toetsen aan de bovenkant. Moeten we nog uitleggen hoe cool dat is?

Maar het interessantste is nog de nieuwe 'platte' analoge joystick. Deze bevindt zich net onder de richtingstoetsen, vlak tegen de behuizing van de PSP. Deze kleine, beweegbare schijf zal iedereen bekoren. In het gebruik lijkt hij compleet 'vloeibaar' en reageert snel. Dit zal een uitstekende vervanging worden van de traditionele DualShock analoge joystick.

Een PSP laten zien was niet genoeg want elke keer dat we ons omdraaiden in het PSP-hoekje van SCEA, zagen we accessoires. Zoals de nekriem met ingebouwde hoofdtelefoon en muziekbediening, ontworpen als noppen die één worden met de riem zelf. Zoals een externe batterij die er praktisch net zo goed uitziet als de PSP zelf. Of een eenvoudig, maar stijlvol draagtasje voor ons nieuwste en meest waardevolle apparaatje. Of een GPS locator. Of een USB-camera...

Maar wat ons helemaal op onze knieën deed zakken, was de enorme reeks behuizingen op de display. Op dit moment is er nog geen nieuws over of er ook andere kleuren PSP's naar Europa komen. Maar met het oog op de verschillende versies hier op de E3, hopen we dat dat wel het geval zal zijn, want wij willen die ene gestreepte!

Wil jij al een PSP? Wij zeggen allemaal: "Ja!" Maar als je nog niet bent overtuigd, kun je in de Verwante artikelen meer lezen over een aantal van de bevestigde games voor Europa en de Verenigde Staten. Blijf terugkomen voor meer PSP-info vanaf E3 2004.

bron: Playstation.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door nlboy op 14-05-2004 13:47:31 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:42:24 #5
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19122827
SCEA toont ons voorproefjes van meer dan 25 PSP-titels op de pre-E3-conferentie. Lees hier welke dat zijn en word enthousiast!

Eerst warmde Kaz Hirai van SCEA ons op met de fijne gegevens over de PSP en daarna schotelde hij zijn publiek het hoofdgerecht voor: de games. In ongeveer twee razensnelle minuten passeerden zo'n 25 PSP-games de revue.

Monden vielen open en ogen puilden uit van verbazing. Er werd geklapt, gedanst en gezongen. Gamefans over de hele wereld hebben iets om naar uit te kijken.

De namen van de games werden niet vrijgegeven, maar er waren wel herkenbare series en nieuwe titels van de partij. Hieronder vind je alvast een voorlopige lijst. Dat 'voorlopig' moet je overigens serieus nemen. De kans bestaat dat we sommige van de games niet eens in Europa te zien zullen krijgen. Daar gaan we:

* Metal Gear Solid
* Gran Turismo
* Tony Hawk's Skateboarding / THUG
* WipEout
* MediEvil
* Ridge Racer
* Spider-Man
* Ape Escape
* Everybody's Golf / Hot Shots Golf
* Death Jr.
* Twisted Metal
* Dynasty Warriors
* Darkstalkers
* Puyo Pop Fever
* Frogger
* Formula One
* Syphon Filter
* This is Football
Er waren ook een paar nog niet eerder vertoonde titels, waaronder een ijshockey-game, een RPG in anime-stijl, een bizarre maar fraaie puzzelgame (een soort snooker met abstracte visuals), een motorcross-game en een paar games met mechanische personages die we niet konden herkennen.

Nog beter
Nadat het publiek enigszins tot bedaren was gekomen, onthulde Kaz dat er momenteel door enkele enorme ontwikkelingsstudio's aan PSP-games wordt gewerkt. Voorbeelden daarvan zijn Capcom, Square Enix, Konami, EA, Namco, Sega, Activision, Atari, LucasArts, THQ, Rockstar, Codemasters, en dat is nog maar het topje van de ijsberg.

Daarna werd EA-vertegenwoordiger Don Mattrick aan het publiek voorgesteld om bekend te maken dat de uitgever vier PSP-titels in de maak heeft: Need for Speed Underground, NBA Street, NFL Street en Tiger Woods PGA Tour Golf. In een tweede videomontage werden de vier games in volle glorie getoond. Allemaal konden ze de vergelijking met hun PS2-tegenhangers goed doorstaan. In alle games was een verbluffende hoeveelheid kwaliteit zichtbaar en dat was vooral indrukwekkend als je je bedenkt dat deze games voor een draagbaar systeem zijn ontwikkeld.

Ook Final Fantasy

Er kwam geen eind aan. Square Enix presenteerde een FFVII-sequel Final Fantasy VII: Advent Children, die in het PSP-formaat voor PSP alleen als film wordt uitgebracht naast de DVD-uitgave.

Voordat we de kans kregen goed tot ons door te laten dringen dat je ook films kunt zien op de PSP, trok er een Advent Children-trailer voorbij.

Ook was er een verse trailer voor de binnenkort te verschijnen Spider-Man 2 op de PSP te zien, alsmede een stukje van de nieuwste videoclip van de rockband Incubus. De demonstratie was vooral bedoeld om de zeer indrukwekkende afspeelmogelijkheden van de PSP te geven, maar we kregen ook te zien wat voor content je direct naar de draagbare console kunt downloaden.

Er waren maar twintig minuten nodig om ons, en de rest van het publiek, ervan te overtuigen dat de PSP een onmisbaar apparaatje zal worden wanneer het in Europa arriveert

We brengen je al het nieuws over de genoemde titels zodra het naar buiten komt.

playstation.nl
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:56:05 #6
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19123167
Ik kan gewoon niet wachten....
Alleen ik denk wel dat ik eerst even wacht met kopen, want meestal is ie binnen 1 maand al 100 euro goedkoper. (net als de andere consoles)
Bye bye Nintendo
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:08:00 #7
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19123464
Zo te zien hebben ze maar één fan voor de PSP: nlboy

Bye Bye Sony
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:11:08 #8
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19123551
Hahaha lol!
Ik ben wel een GB fan alleen een Dual Screen....mij niet gezien. (rijmt)
Dat vind ik een beetje jammer dat ze niet beter hun best hebben gedaan.
En ik word als ik eerlijk mag zijn die mario, mariokart, zelda, etc. een beetje zat.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:13:05 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19123605
Tuurlijk Ieder zijn ding. De PSP heeft mij echter nog niet kunnen overtuigen, tis gewoon een draagbare PS2, met dezelfde games. Dat zal best leuk zijn voor een (grote) groep mensen, maar het doet mij niet veel nog.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:19:06 #10
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19123781
Ik denk dat ik de GBA niet zo leuk vind omdat er vrij veel RPG & Roleplaying games ervoor uitkomt.
En laat dat nou net niet m'n favoriete gerne zijn.
Ik vind alleen Mario Kart & Mario 3 leuk op de GBA.
pi_19124477
2e fan hier Die RPG's zien er zo strak uit, en ik kan Metal Gear en Devil May Cry in de trein toch niet laten liggen? Ik vind de line up gewoon beter voor de psp.
Sold my Soul to Sony
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:46:11 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19124556
Welke RPG's?
pi_19124561
Weten jullie welke ridgeracer erop komt? Als het type4 is dan koop ik hem!
pi_19124621
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Welke RPG's?
Check dit filmpje bijvoorbeeld maar eens: http://media.psp.ign.com/media/683/683113/vids_1.html

En er zijn er meerdere
Sold my Soul to Sony
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:54:16 #15
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_19124797
Ik vind de PSP(en vooral de launchtitels) niet echt bijzonder. Gran tourismo moet dé klapper zijn maar ik hou niet van realistische race games(Mario kart dan wel weer leuk)
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  vrijdag 14 mei 2004 @ 15:00:06 #16
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19124959
Ja, wat je nu ziet op de PSP is nog niets hoor, dat zijn techdemo's Dat zegt nog niets Zowieso verwacht ik dat de PSP (vooral in het bgin) VEEL te duur wordt. Ik koop hem evt wel later en desnoods 2ehands.
pi_19125115
Eehm waar zie jij staan dat dat een techdemo was?
Sold my Soul to Sony
  vrijdag 14 mei 2004 @ 15:07:27 #18
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19125168
Het is iig geen speelbaar materiaal.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 18:49:03 #19
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19130711
Batterij gaat tussen de 2 & 10 uur mee volgens sony. 2 uur!!! OMG. daz echt niets!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 mei 2004 @ 19:39:05 #20
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19132393
haha die fan boy reacties
sony psp gat ownen
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 19:58:17 #22
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_19132528
hmm, ik wacht hem ff af op het begin zal hij wel hartstikke duur zijn hoe dan ook ooit wil ik hem in mijn bezit hebben (net als de ds overigens)
Bernie en ik zijn tof.
pi_19132724
Als je er films op kan kijken, issie zeker voor mij!

En als die mooie features zoals WiFi en dergelijke nu ook eens optimaal gebruikt gaan worden is het een heel leuk apparaat
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_19133442
Wil wel eens weten hoe Gran Turismo eruit ziet op de PSP
......
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 mei 2004 @ 20:46:49 #25
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19133678
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:52 schreef CecilBDemented het volgende:
sony psp gat ownen
ik ben geen fan boy
vind em lelijk,heb niet eens een console behalve een nes met : Shadow Warriors a.k.a Ninja gaiden

alleen ik heb gewoon een Zwak voor nintendo
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:26:17 #26
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_19134590
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:52 schreef CecilBDemented het volgende:
sony psp gat ownen
Uhhh jij klaagt over fanboy reacties?

Ik geloof wel dat de sony psp een serieuze bedreiging is voor nintendo in de handheld business. Maar nintendo heeft tijdens de e3 toch laten zien niet uitgerangeerd te zijn. Misschien (lees hoogstwaarschijnlijk) zijn de graphics van de ds niet zo goed als die van de psp maar het dual screen principe gecombineerd met touch screen vind ik zeer innovatief.
De psp heeft echter een mooi groot scherm, goeie looks (hoewel dat natuurlijk minder belangrijk is) en multifunctionaliteit.

Ik zou nu nog geen schatting durven maken welke populairder wordt.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:32:40 #27
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19134762
De PSP lijkt gewoon een gadget te worden. Geen serieuse gamehandheld. DVD's kijken die alleen op die UMD's staan? Waar slaat dat op? Welke films wel niet? 2 uur lang gamen! wooooow :S
pi_19134820
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 21:32 schreef BMH het volgende:
De PSP lijkt gewoon een gadget te worden. Geen serieuse gamehandheld. DVD's kijken die alleen op die UMD's staan? Waar slaat dat op? Welke films wel niet? 2 uur lang gamen! wooooow :S
Eerst ff lezen voordat we gaan huilen..

2 uur voor films, iets langer voor gamen..
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:36:50 #29
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19134862
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 21:35 schreef Cid het volgende:

[..]

Eerst ff lezen voordat we gaan huilen..

2 uur voor films, iets langer voor gamen..
pi_19134910
you score..
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:40:29 #31
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_19134943
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 21:36 schreef BMH het volgende:

[..]

[afbeelding]
net een xbox
Bernie en ik zijn tof.
pi_19144224
quote:

[..]

[afbeelding]
z'n hoofd ook droogheid
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_19150302
quote:

[..]

[afbeelding]
  zaterdag 15 mei 2004 @ 18:09:53 #35
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19151110
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 14:34 schreef peristilius het volgende:
Doe mij maar zon handheld, en dan een filmpje kijken
Voor een groot TFT scherm betaal je toch een stuk meer.
Filmpje kijken... LEEG!

zaterdag 15 mei 2004 @ 18:47:10 #36
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19151966
LotR kun je niet eens afkijken
pi_19152855
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 18:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
LotR kun je niet eens afkijken
Op een DS kun je hem niet kijken
Koop gewoon een adapter en stop m in het lichtnet, dan gaat ie zo lang mee als je wilt
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 19:26:50 #38
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_19152942
Lichtnet in de trein? Ik kan het proberen aan de hoogspanning maar ik denk niet dat ie dat overleeft. Als je een stopcontact in de buurt hebt dan heb je waarschijnlijk ook een tv en dvd speler in de buurt. Dan ga je geen films op je psp kijken.
Alleen als de accu het toestaat heb je echt wat aan de mogelijkheid films af te spelen.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 19:48:21 #39
32422 engessa
Who's dirty?
pi_19153514
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 19:26 schreef Stressbal het volgende:
Lichtnet in de trein? Ik kan het proberen aan de hoogspanning maar ik denk niet dat ie dat overleeft. Als je een stopcontact in de buurt hebt dan heb je waarschijnlijk ook een tv en dvd speler in de buurt. Dan ga je geen films op je psp kijken.
Alleen als de accu het toestaat heb je echt wat aan de mogelijkheid films af te spelen.
Gelukkig bestaat er ook de mogelijkheid om een extra accu aan te sluiten.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 19:56:16 #40
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19153707
Ja, ik hoef zowieso geen films te kijken in de trein Gamen wel, muziek luisteren ook. Soms tegelijk. Kan dat eigenlijk op de PSP? Je eigen muziek luisteren en een game spelen?
pi_19153829
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, ik hoef zowieso geen films te kijken in de trein Gamen wel, muziek luisteren ook. Soms tegelijk. Kan dat eigenlijk op de PSP? Je eigen muziek luisteren en een game spelen?
Dan gaat de batterij ''nog'' sneller leeg.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 21:13:25 #42
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_19155643
quote:
geen flauw id, op een ngage kan dat wel
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 21:50:01 #43
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_19156875
Als de prijs goed is, dan denk ik er eens over na, maar als ie te duur is wacht ik even
Het beste horlogeforum van Nederland
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 mei 2004 @ 23:47:15 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19160777
Tja, eindelijk eens wat anders dan mario 36.

En sony heeft zichzelf ook redelijk succesvol de console markt op gemanouvreerd. Tel daarbij op dat ze RIJK zijn en een hele lange adem hebben.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:29:59 #45
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19162193
Ja, geen Mario 36, maar Tony Hawk 44 en Ridge Racer 11
pi_19163495
Kunnen de Nintendo-fanboys ook nog objectief reageren? Dan zien ze misschien in dat dit een zeer gave console wordt.
Zeer stylish design, toffe games mogelijk en je kan er ook nog films en muziek mee afspelen. Ik ben nu al verkocht!
pi_19163531
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, geen Mario 36, maar Tony Hawk 44 en Ridge Racer 11
Ja en? Het een is beter dan het ander?

Sony heeft contracten met honderden gameproducers. Daar komen echt wel mooie games uit voort.
  zondag 16 mei 2004 @ 01:32:07 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_19163633
quote:
Films kijken lijkt me juist wel leuk.. Maarre.. 1,8 gb? Da's een film van nog geen driekwartier. Laat staan dat je een film moet kopen in minidisc formaat die je nergens anders op af kunt spelen. Nee die films kun je wel vergeten. En hoe moet je de muziek cd'tjes branden?

edit- oh met memory sticks dus. Slim, zit je aan sony vast.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 16 mei 2004 @ 11:01:22 #49
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_19166567
Nah, met compressietechnieken moet het wel mogelijk zijn goede kwaliteit films af te spelen, denk aan divx-achtige technieken. Bovendien hoeft de resolutie niet zo hoog te zijn als op de computer. Ik geloof dat divx films meestal iets van 640x480 zijn op de computer als je dus maar 480x272 hebt dan kun je al wat ruimte besparen.
  zondag 16 mei 2004 @ 11:47:47 #50
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19167202
quote:
Op zondag 16 mei 2004 01:24 schreef Kontiki het volgende:
Kunnen de Nintendo-fanboys ook nog objectief reageren? Dan zien ze misschien in dat dit een zeer gave console wordt.
Zeer stylish design, toffe games mogelijk en je kan er ook nog films en muziek mee afspelen. Ik ben nu al verkocht!
Ik doe niet anders dan objectief reageren. Lees het maar eens door. Ik ben onder de indruk van de grafische kwaliteiten, maar i vind het geen gameconsole meer. Verder heb ik ook gezegd dat het zeker wel goed zal verkopen, en dat ik er uiteindelijk ook wel een zal kopen.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:25:03 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_19169072
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:01 schreef Stressbal het volgende:
Nah, met compressietechnieken moet het wel mogelijk zijn goede kwaliteit films af te spelen, denk aan divx-achtige technieken. Bovendien hoeft de resolutie niet zo hoog te zijn als op de computer. Ik geloof dat divx films meestal iets van 640x480 zijn op de computer als je dus maar 480x272 hebt dan kun je al wat ruimte besparen.
Ja maar hoe kom je dan aan die lagere kwaliteit films?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:46:54 #52
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_19169507
quote:
Op zondag 16 mei 2004 13:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar hoe kom je dan aan die lagere kwaliteit films?
Wat bedoel je? Een film van 1,5 uur van 700 Mb is meestal rond de 640x480. Die jevervolgens uitvergroot naar minimaal 1024x768, wat absoluut niet goed is voor kwaliteit. Toch zien de meeste divx films er goed uit op de computer.
Als je er volgens rekening mee houdt dat er hoge kwaliteit divx films zijn van 2 cd's dus ongeveer 1,5 Gb die op de computer (vergroot naar minimaal 1024x768 dus) er fantastisch uit zien, dan kan het niet anders dat je heel goed films kunt kijken op een psp die een veel lagere resolutie heeft.
  zondag 16 mei 2004 @ 13:52:50 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_19169633
Ik bedoel waar koop je ze, hoe krijg je ze in UMD formaat (fysiek).
  zondag 16 mei 2004 @ 13:59:21 #54
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19169749
Je kan voorbespeelde UMD's kopen. FF: Advent Children bijvoorbeeld komt in 2 formaten: DVD en UMD.
  zondag 16 mei 2004 @ 14:01:35 #55
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_19169801
Ach so... Sony is een grote platenmaatschappij, waarschijnlijk kunnen ze licenties krijgen om zelf de films op de umd discs uit te brengen. Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben hoe ze films kunnen uitbrengen.
  zondag 16 mei 2004 @ 14:02:44 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_19169829
Ja maar het lijkt me dus heel erg stug dat daar enige markt voor is. Square krijgt natuurlijk flink geld toegestopt van Sony, maar er zullen maar heel weinig filmmaatschappijen zijn die voor een beperkt publiek hun dvds in mindere kwaliteit om zullen zetten op een formaat wat ze alleen bij Sony kunnen krijgen. Evenzo lijkt het me (ik zou het althans nooit doen) dat er maar heel weinig mensen zijn die voor veel geld films kopen die ze alleen in gecomprimeerd formaat op een klein beeldschermpje af kunnen spelen.
  zondag 16 mei 2004 @ 14:05:05 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_19169889
quote:
Op zondag 16 mei 2004 14:01 schreef Stressbal het volgende:
Ach so... Sony is een grote platenmaatschappij, waarschijnlijk kunnen ze licenties krijgen om zelf de films op de umd discs uit te brengen. Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben hoe ze films kunnen uitbrengen.
Nouja de PS2 werd ook gemarket als een multimedia machine waar je van alles op kan doen. Hoeveel mensen hebben een toetsenbord en muis voor hun PS2 gekocht?
Volgens mij schermt Sony weer met een hele hoop gadgets waar niemand echt op zit te wachten en ze zelf niet echt gaan ondersteunen. Maar de mensen kopen het wel omdat hij zoveel gadgets heeft. Slim wel dat.
  zondag 16 mei 2004 @ 14:05:47 #58
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_19169901
Moet ik straks mijn films op DVD en UMD gaan kopen? En een memory-stick om mijn saves op te bewaren?

Dacht het niet.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 16 mei 2004 @ 14:06:23 #59
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19169916
Ik ben het helemaal met je eens Spekkeh
  zondag 16 mei 2004 @ 14:19:39 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_19170160
Jullie zeiden hetzelfde over de xbox. .
  zondag 16 mei 2004 @ 14:27:13 #61
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_19170319
Goed punt, ze wijken te veel af van het gamehandheld principe als ik je goed begrijp. Ik denk inderdaad niet dat ik films zou willen kijken op een portable of dat er veel ondersteuning zal zijn.
Wat dat betreft heeft nintendo met de ds het beter aangepakt, op die manier blijft de prijs lager en de levensduur van de batterij zal waarschijnlijk beter zijn. Wat dan precies de 2 dingen zijn die bij de psp waarschijnlijk problemen worden/zijn.

@Strolie75: Vind jij een memorystick lastig? Lijkt mij juist de beste methode om saves op te bewaren. Op die manier kun je ze eventueel in een ander apparaat stoppen. Zo lang er maar genoeg op kan hoef je ook niet voor diskjockey te spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stressbal op 16-05-2004 14:35:17 (Dubbelop) ]
  zondag 16 mei 2004 @ 14:36:24 #62
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_19170566
En dat je anderhalf uur lang je psp vast moet houden om de film te blijven kijken. Is ook niet echt ontspannend.
(toch iets anders dan gamen)
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  Licht Ontvlambaar zondag 16 mei 2004 @ 14:44:44 #63
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zondag 16 mei 2004 @ 14:46:55 #64
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19170802
quote:
Op zondag 16 mei 2004 14:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
http://www.angelfire.com/punk4/life197/mario.mp3

mario himself over sony
  Licht Ontvlambaar zondag 16 mei 2004 @ 14:48:33 #65
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19170834
bij mp3 right click and save as
ik plaats hem wel effe naar een andere host

zegt mario : oh,boy,oh boy, that sony there sure is number one
(mario krijgt lange pinocio neus

dit is geen fotofuck
maar uit de e3 presentatie van de DS ofzo

[ Bericht 33% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 16-05-2004 15:14:59 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 mei 2004 @ 18:17:32 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19176050
quote:
Op zondag 16 mei 2004 14:48 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
bij mp3 right click and save as
ik plaats hem wel effe naar een andere host
[afbeelding]
zegt mario : oh,boy,oh boy, that sony there sure is number one
(mario krijgt lange pinocio neus

dit is geen fotofuck
maar uit de e3 presentatie van de DS ofzo
Leuk, bijna NET zo hilarisch als het feit dat je initialen DS zijn (Dirk Sietse)!!!

Maar wat is hier het nut van dit 'grapje' voor 3 jarige van Nintendo, en wat doet het hier?
  zondag 16 mei 2004 @ 18:18:46 #67
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_19176072
quote:
Op zondag 16 mei 2004 14:19 schreef speknek het volgende:
Jullie zeiden hetzelfde over de xbox. .
Nee, de XBox vond ik in het begin sucken door de hoge prijs en de slechte launchtitles (op Halo na).

zondag 16 mei 2004 @ 18:36:28 #68
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19176409
quote:
Op zondag 16 mei 2004 18:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Leuk, bijna NET zo hilarisch als het feit dat je initialen DS zijn (Dirk Sietse)!!!

Maar wat is hier het nut van dit 'grapje' voor 3 jarige van Nintendo, en wat doet het hier?
Ging over sony, dus was wel toepasselijk.
pi_19178844
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik doe niet anders dan objectief reageren. Lees het maar eens door. Ik ben onder de indruk van de grafische kwaliteiten, maar i vind het geen gameconsole meer. Verder heb ik ook gezegd dat het zeker wel goed zal verkopen, en dat ik er uiteindelijk ook wel een zal kopen.
Ik begrijp niet waarom mensen kritiek hebben op/tegen extra functies. Je kan er films op kijken ja, en muziek luisteren. Dat laatste kan ook bij de concurrent. En je zal er vast op den duur het internet mee op kunnen. Hebben al deze functies enig effect op de degelijkheid van de games? Als ik een console voor de games wil, speel ik er alleen maar games op. Ook al kan het apparaat popcorn bakken o.i.d.

Op een PS2 kan je ook DVD's kijken, maar het blijft natuurlijk gewoon een console.
Dat de PSP een draagbare versie van de PS2 is, geldt eigenlijk net zo goed voor 'de concurrent' als je naar de games kijkt. Een of ander loodgietertje overheerst daar toch het aanbod.
pi_19178919
Overigens wel jammer dat er geen klein analoog stickje op zit. Zou wel fijn zijn.
  zondag 16 mei 2004 @ 20:31:03 #71
75863 Stressbal
Altijd constructief
pi_19179149
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:21 schreef Kontiki het volgende:
Overigens wel jammer dat er geen klein analoog stickje op zit. Zou wel fijn zijn.
Ik dacht dat er linksonder een analoge stick zit?

-edit-

http://psp.ign.com/articles/513/513479p1.html?fromint=1

Volgens ign wel.
pi_19181744
Hee, zou best eens kunnen idd!

Dat 16:9 scherm is ook erg
pi_19222284
Vind het alleen beetje raar dat Nintendo presentaties houdt tegen de PSP.......
zijn ze bang?
pi_19223554
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 17:49 schreef peristilius het volgende:
Vind het alleen beetje raar dat Nintendo presentaties houdt tegen de PSP.......
zijn ze bang?
Juist....beetje kinder8ig
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:31:29 #75
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19224348
Ik vind het ook zielig dat ze een handle (GBA) vergelijken met een Console.
Iedereen koopt een gameboy omdat het klein en handig is voor op vakantie.
En een console is een groot ding voor thuis en niet al te makkelijk meetnemen op vakantie.
Dus gewoon een slechte vergelijking van Nintendo.

Want je gaat toch ook niet de Toko vergelijken met de Shoarma boer om de hoek?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 mei 2004 @ 19:32:06 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19224365
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:31 schreef nlboy het volgende:
Ik vind het ook zielig dat ze een handle (GBA) vergelijken met een Console.
Iedereen koopt een gameboy omdat het klein en handig is voor op vakantie.
En een console is een groot ding voor thuis en niet al te makkelijk meetnemen op vakantie.
Dus gewoon een slechte vergelijking van Nintendo.
Die DS wordt ook een lomp ding hoor.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:49:29 #77
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19224809

Poll: Welke handle console gaat winnen?
  • Sony Playstation PSP
  • Nintendo Dual Screen (DS)
  • N-Gage/Via/etc.
  • Geen idee/Geen Mening
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Om z'n eerlijke uitslag te hebben staat de poll ook in de Nintendo Dual Screen. Deel 4. topic.
  • pi_19225479
    doe mij maar een DS
    pi_19225944
    Sorry maar de DS gaat het winne!
    14.gif RaymanNL vindt dit leuk
    pi_19227725
    DS!
    nee, PSP!
    nee, DS!
    nee, PSP!
    nee man, DS!

....zo hebben we die discussie ook gehad : Ow ja; we hadden het over de PSP!!!!!
    Linksonder naast het scherm zit een soort van ding: dat lijkt me die analoge controller... Maar echt relaxed lijkt ie me niet!

[ Bericht 10% gewijzigd door menesis op 18-05-2004 23:29:13 (de discussie verloopt anders) ]
    pi_19229344
    ds
      dinsdag 18 mei 2004 @ 23:06:40 #82
    94451 SillyWalks
    Ministry of Silly Walks
    pi_19230188
    Ik wil ze allebei.
    Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
    Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
      woensdag 19 mei 2004 @ 10:52:42 #83
    44699 err
    Da Itchy Trigga Finga Niggaz
    pi_19238424
    ik vind de psp er superkoel uitzien. Niks strak en kaal maar vol met drukke knopjes en tekentjes. Goed ontworpen.
    En als ik het goed zie presteert ie idd ps2 gfx, en das absoluut ongekend voor een handheld.
    Ik ga dit zó kopen !
      woensdag 19 mei 2004 @ 11:12:41 #84
    35614 nikanoru
    pi_19239033
    It all depends on teh games.
    Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
      woensdag 19 mei 2004 @ 11:28:13 #85
    44699 err
    pi_19239517
    nou dat komt wel goed, gezien de namen die gaan ontwikkelen en het feit dat sony meer dan genoeg geld heeft
      woensdag 19 mei 2004 @ 11:34:33 #86
    35614 nikanoru
    pi_19239708
    Dan zie ik ook geen probleem. Denk dat ze prima naast elkaar kunnen bestaan.
    pi_19241756
    Sony heeft ook voornamelijk publiek dat niet op fora komt, dus een poll zal nooit echt een eerlijk resultaat hebben, verder denk ik dat ze het allebei goed gaan doen, alleen moet nintendo nieuwe designers gaan aannemen, want hun apparaten zien er niet uit
      woensdag 19 mei 2004 @ 13:10:01 #88
    89833 Grasmaaier.
    Grasmaaier Hendrik Jan
    pi_19241933
    Hoe moet ik dat nou weten heb die dingen nooit in me handen gehad
    - Snij cilinder met 5 messen 38 cm, kogelgelagerd
    - Ondermes verstelbaar
    - Brede rubber banden
    - Praktisch duwbaar
    pi_19259409
    Oh nee, een versus-topic

Kunnen we het in dit topic niet gewoon bij de PSP houden? Ik denk trouwens dat ze allebei goede kansen maken, en degene die het eerst uitkomt een flinke voorsprong opbouwt (zie geschiedenis van PS2).
    pi_19260785
    Volgens mij kan Sony met de PSP een heel groot gedeelte van de handheld markt wegsnoepen, als dat ding maar lang genoeg meegaat op de accu(batterijen?) die wordt meegeleverd.
    pi_19283111
    Ik heb het apparaat in mijn handen gehad op de E3 en het is echt een juweeltje! De analoge stick is echt super (lijkt wel wat op de stick van de neo geo pocket color) en de helderheid van het tft-schermpje is adembenemend.

Ik heb overigens Metal Gear Acid gespeeld (oorspronkelijk kon je alleen de camera wat bewegen maar door willekeurig wat toetsen in te drukken kon je het ook spelen. Niet dat dat op de beurs erg op prijs werd gesteld ..) en een of andere RPG. Verder de trailer van Spiderman 2 op het apparaat gezien en even een videoclip van de Dixie Chicks (??) gezien.

Zeker een aanrader, verwachting is wel dat de lanceerprijs 370 euro gaat worden overigens.
    pi_19287751
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 00:59 schreef G-Mart het volgende:
    Zeker een aanrader, verwachting is wel dat de lanceerprijs 370 euro gaat worden overigens.
    echt veel te duur
    pi_19291793
    Voor een PlayStation 2, mp3 speler en dvd-speler in 1 vind ik het wel de moeite waard. De PSP is van mij bij de lancering in ieder geval .
      vrijdag 21 mei 2004 @ 14:00:55 #94
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19291953
    De PSP is geen MP3 speler, volgens mij werd die optie geschrapt als ik me kan herinneren. Je kan ook alleen UMD discs kopen om af te spelen, welke dus NIET in een DVD speler te gebruiken zijn.

Ik denk dat veel mensen zich vergissen hierin, want je kan NIET je eigen muziek en films dus afkijken door ze op de geheugensticks te zetten vanaf je PC.

Mocht dit WEL zo zijn, graag een bron erbij vermelden
    pi_19292125
    quote:
    Ik denk dat veel mensen zich vergissen hierin, want je kan NIET je eigen muziek en films dus afkijken door ze op de geheugensticks te zetten vanaf je PC.
    Als dit waar is, denk ik dat het nog geen week duurt voor een of andere wizzard (nerd) er wat op heeft gevonden.
    quote:
    Mocht dit WEL zo zijn, graag een bron erbij vermelden
    Dat geldt ook voor jouw post natuurlijk he , waar kan ik info vinden over het cancelen van de mp3 functie bijv.
      vrijdag 21 mei 2004 @ 14:08:30 #96
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19292155
    http://main.insidegamer.nl/content.php?id=293

Maar dat is niet helemaal zeker als je goed leest dus
    pi_19292686
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 13:53 schreef G-Mart het volgende:
    Voor een PlayStation 2, mp3 speler en dvd-speler in 1 vind ik het wel de moeite waard. De PSP is van mij bij de lancering in ieder geval .
    Ik ben benieuwd wat de doelgroep van Sony is. Met zo'n prijs zullen ze zich vooral richten op de wat oudere gamer. Van 18 tot 35 of zo denk ik. Dat vind ik zelf erg leuk (zit midden in die groep), ik hou niet zo van die cartoony ***.

Maar het probleem lijkt me dat je als producent zo de jongere doelgroep overslaat. Nintendo bijv. verdient echt een shitload aan kinderen die een GBA van hun ouders krijgen. Dat levert miljoenen verkochte consoles extra op. En dus meer geld voor betere games.
    pi_19293295
    Doelgroep is 18-34 voor de PSP. En dat is ook de doelgroep met het meeste geld om uit te geven, dus voor Sony niet echt een probleem.
    pi_19293680
    370 :| tering man
    Op vrijdag 21 mei 2004 15:17 schreef Internationalist het volgende:
    370 :| tering man
    Is er eigenlijk een bronnetje van deze richtprijs?

't Is echt veel te duur, maar na verloop van tijd daalt dat toch wel.

[Marketingmannetje-mode] "Early adaptors" etc.
    pi_19295218
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 15:49 schreef Kontiki het volgende:

[Marketingmannetje-mode] "Early adaptors" etc.
    Exact .

Ik hoorde het wat mensen van Sony zeggen op de beurs. Ik kan het nergens officieel vinden maar helemaal ongeloofwaardig vind ik het niet. Ik ga dus uit van 370 euro.
    pi_19318492
    PS2 was 700 euros, was ook al snel 300 euros.
    Dit apparaat zal binnen niet al te veel tijd ook wel rond de 200 euros komen te staan, zeker als nintendo hun apparaat weer voor rommelmarkt prijzen gaat verkopen
    pi_19323438
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 17:04 schreef peristilius het volgende:
    Dit apparaat zal binnen niet al te veel tijd ook wel rond de 200 euros komen te staan, zeker als nintendo hun apparaat weer voor rommelmarkt prijzen gaat verkopen
    En dit is precies de reden waarom ook Nintendo-fans heel erg blij moeten zijn met de komst van de PSP. Nu ontstaat er daadwerkelijk concurrentie, en krijgen we misschien wel een prijzenoorlog. Hoeven we eindelijk geen 50 euro meer te betalen voor een mager handheld spelletje.
    pi_19328991
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 17:04 schreef peristilius het volgende:
    1149 gulden is niet 700 euro's!
      zondag 23 mei 2004 @ 09:39:14 #105
    44699 err
    pi_19331498
    370, das goedkoper dan mijn zodiac

kopûh
      zondag 23 mei 2004 @ 11:07:00 #106
    45520 Internationalist
    soms ook niet
    pi_19332269
    zijn jullie rijk ofzo
      zondag 23 mei 2004 @ 11:22:58 #107
    58549 pkwarts
    pixelfiel.
    pi_19332442
    370 euro? je krijgt er toch hopelijk wel 2 dan he?

heb in de poll voor de ds gekozen, alhoewel ikzelf eerder voor de psp zou gaan. nintendo zal de prijs waarschijnlijk laag houden (iig lager dan 370 euro ).
    [22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
    http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
    pi_19333958
    quote:
    Op zondag 23 mei 2004 11:07 schreef Internationalist het volgende:
    zijn jullie rijk ofzo
    --
    Nintendo demographic: mainly 11 to 17
    PSP demographic: 18 - 34, same as PlayStation 2
    --

Ik denk dat 18 t/m 34 meer geld tot zijn beschikking heeft doordat deze groep over het algemeen werkt. Nu werk ik fulltime en heb ik zeker wel 370 EUR over voor een PSP. Toen ik 16 was, zou ik voor de Nintendo DS zijn gegaan. (mocht die echt rond de 150 EUR gaan kosten, er gingen nu wat verhalen over 300 EUR)
      zondag 23 mei 2004 @ 13:03:35 #109
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19334094
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 20:55 schreef Kontiki het volgende:

[..]

En dit is precies de reden waarom ook Nintendo-fans heel erg blij moeten zijn met de komst van de PSP. Nu ontstaat er daadwerkelijk concurrentie, en krijgen we misschien wel een prijzenoorlog. Hoeven we eindelijk geen 50 euro meer te betalen voor een mager handheld spelletje.
    True, maar als de concurrentie zelf duurder is zal het (iig in het begin) nog wel meevallen met de prijzenoorlog.

Ik hoop iig dat de PSP ook daadwerkelijk zijn beloften gaat waarmaken
    pi_19334125
    quote:
    Op zondag 23 mei 2004 12:56 schreef G-Mart het volgende:

[..]

--
    Nintendo demographic: mainly 11 to 17
    PSP demographic: 18 - 34, same as PlayStation 2
    --

Ik denk dat 18 t/m 34 meer geld tot zijn beschikking heeft doordat deze groep over het algemeen werkt. Nu werk ik fulltime en heb ik zeker wel 370 EUR over voor een PSP. Toen ik 16 was, zou ik voor de Nintendo DS zijn gegaan. (mocht die echt rond de 150 EUR gaan kosten, er gingen nu wat verhalen over 300 EUR)
    die van de PS2 is echt niet 18-34 hoor, er zijn genoeg die een ps2 hebben en 12-16 zijn, zegt niks dus
      zondag 23 mei 2004 @ 15:03:27 #111
    70110 peristilius
    High times
    pi_19336585
    Lijkt erop dat er helemaal geen concurrentie is maar dat ze elkaar gewoon mooi aanvullen, de DS voor 11-17 en de PSP voor 18-34.
    Ik koop gewoon geen van beiden, misschien als 1 van de 2 rond de 50 euro komt koop ik er een
    pi_19339937
    Aangezien ik mezelf niet zo snel mobiel spelletjes zie spelen en àls ik het zou doen, dan alleen in de trein... maar zelfs dàt die ik mezelf niet zo gauw doen, denk ik niet dat ik de PSP zou aanschaffen. Máár als er veel en bijzondere PS2-PSP-link opties komen, waarbij de PSP dus eigenlijk een soort dure PS2-accesoire wordt, dan raak ik misschien wel geïnteresseerd!
    pi_19344252
    quote:
    Op zondag 23 mei 2004 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

True, maar als de concurrentie zelf duurder is zal het (iig in het begin) nog wel meevallen met de prijzenoorlog.
    Hoeft niet alleen de prijs te zijn. Er wordt ook druk uitgeoefend op het spellenaanbod. Stel dat de PSP een heel tof spel heeft. Misschien is dat voor Nintendo wel reden om datzelfde spel uit te brengen, terwijl dat zonder concurrent niet gebeurd zou zijn. Etc.

Wij consumenten hebben er baat bij
      donderdag 27 mei 2004 @ 11:08:34 #114
    44699 err
    pi_19441266
    als ik de beelden van de NIntendo DS zie lijkt het erop alsof N niet uit is op een bredere doelgroep want weer komen ze met van die olijke 2d platformers vol ballonnetjes

Voor mij is de keus duidelijk, en ik denk dat PSP de DS flink gaat verslaan. Zelfs kleine kinderen spelen tegenwoordig liever gewelddadige FPS'ers volgen mij =D
      donderdag 27 mei 2004 @ 11:10:43 #115
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19441324
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 11:08 schreef err het volgende:
    als ik de beelden van de NIntendo DS zie lijkt het erop alsof N niet uit is op een bredere doelgroep want weer komen ze met van die olijke 2d platformers vol ballonnetjes
    Welgeteld EEN 2D platformer. En sinds wanneer is 2D niet goed genoeg
    quote:
    Voor mij is de keus duidelijk, en ik denk dat PSP de DS flink gaat verslaan. Zelfs kleine kinderen spelen tegenwoordig liever gewelddadige FPS'ers volgen mij =D
    Dat denk ik ook Moeders kopen dat ook graag voor hun kinderen
      donderdag 27 mei 2004 @ 11:18:22 #116
    44699 err
    pi_19441555
    2D is sinds de uitvinding van 3D games niet meer goed genoeg. En sorry hoor dat ik op je nintendo tenen ben gestapt.
      donderdag 27 mei 2004 @ 11:26:24 #117
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19441824
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 11:18 schreef err het volgende:
    2D is sinds de uitvinding van 3D games niet meer goed genoeg. En sorry hoor dat ik op je nintendo tenen ben gestapt.
    Heeft niets met mijn NIntendo tenen te maken, ik snap alleen niet waarom je 2D niet goed vind? Dat is gewoon een ordinaire graphics hoer uitspraak.

Metal Slug, Guilty Gear, Streetfighter... Allemaal games die je niet OK meer vind dus Je mist echt wat...
      donderdag 27 mei 2004 @ 13:13:33 #118
    44699 err
    pi_19444836
    Nja das mijn bescheiden mening, nu handhelds eindelijk zover zijn dat ze 3d aan kunnen vind ik het tijd het 2d tijdperk achter me te laten. Daarom heb ik tenslotte een Zodiac aangeschaft en kan al helemaal niet wachten op de PSP. 2D games kunnen best leuk zijn hoor, maar die speel ik dan wel op de good'ol gba SP
      donderdag 27 mei 2004 @ 13:13:49 #119
    44699 err
    pi_19444842
    en ja, ik ben een graphics hoer. Een hele goedkope ook nog
      donderdag 27 mei 2004 @ 13:17:54 #120
    44699 err
    pi_19444943
    oooh...Metroid op de DS ziet er trouwens wel super uit. Hele stap voorwaards tov de SP
    pi_19450379
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 11:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Heeft niets met mijn NIntendo tenen te maken, ik snap alleen niet waarom je 2D niet goed vind? Dat is gewoon een ordinaire graphics hoer uitspraak.
    Nou, ik zou persoonlijk wel graag willen dat mijn volgende handheld wel flink 3D kan knallen. Ik was best teleurgesteld in de grafische kracht van de GBA. Dat kon toendertijd al veel beter. Mede daardoor heb ik vaak zitten schelden als ik weer een GBA 3D-spel had gekocht wat niet vooruit te branden was. V-Rally uitgezonderd, die was echt te vet!
      maandag 31 mei 2004 @ 12:39:51 #122
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19532187
    quote:
    Eind dit jaar moet die in de Japanse winkels liggen, Sony's PSP. Met deze ambitieuze hand-held wil Sony de strijd aangaan met Nintendo, die al jarenlang een winstgevend monopoly heeft op deze markt. De presentie op de E3 heeft een goede indruk achter gelaten, toch is niet iedereen even positief. Channelnewsasia heeft enkele analisten om hun mening gevraagd, waarbij opvalt dat de reacties gematigd zijn.

Belangrijkste zorg is de prijs van de PSP. De machine moet in Japan tussen de 175 en 260 dollar gaan kosten, een stuk duurder dan de concurrent. Ook heeft Sony bijzonder ambitieuze verkoopcijfers voor ogen, men wil 3 miljoen PSP’s verkopen voor maart 2005. Ook hierover zijn de analisten sceptisch, men verwacht niet mensen $175 neerleggen voor de PSP.

De analisten zijn wel overtuigd dat de PSP kans van slagen heeft. Sterke punten zijn de heldere dislplay, en de grote overeenkomst met de PS2. Dit maakt het voor ontwikkelaars gemakkelijker om games te produceren, en zorgt voor een grote herkenbaarheid van de spellen.
    "I don't think Sony has hard data to back up their sales target of three million units," said Takashi Oka, game industry analyst at UFJ Tsubasa Securities.

"There are many portable games available, but Nintendo has stably dominated the market. It would be very difficult to take away a large share in the market," Oka said.

"And there is no guarantee that Sony will really deliver the new product on time" for the year-end holiday shopping season, he added.

Mitsuhiro Osawa, electronics analyst at Mizuho Investors Securities, said it was difficult to imagine the PSP alone would significantly boost Sony's earnings.
      maandag 31 mei 2004 @ 14:38:26 #123
    45071 nlboy
    aka Kasesouffle
    pi_19535035
    Ja dat is idd een beetje jammer als ie zo duur word.
    Maar ja ik wacht het eerst maar even af, want de prijs daalt meestal al binnen 1 maand.
    pi_19546629
    175 dollar valt me echt reuze mee. Maar dat zal in Europa wel weer 100 euro duurder uitvallen ofzo.
    pi_19548462
    Das toch wel iets minder dan 370 euro
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 mei 2004 @ 22:49:27 #126
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_19548917
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 16:48 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Nou, ik zou persoonlijk wel graag willen dat mijn volgende handheld wel flink 3D kan knallen. Ik was best teleurgesteld in de grafische kracht van de GBA. Dat kon toendertijd al veel beter. Mede daardoor heb ik vaak zitten schelden als ik weer een GBA 3D-spel had gekocht wat niet vooruit te branden was. V-Rally uitgezonderd, die was echt te vet!
    Eensch.
      dinsdag 1 juni 2004 @ 10:25:12 #127
    6789 Strolie75
    De reisGijs
    pi_19555500
    quote:
    PSP Goes Colorless
    You may be stuck with black when picking up PSP.

The latest issue of Japan's weekly Famitsu gaming magazine contains somewhat of an unfortunate development in the PSP world. If you fell in love with those multi-colored PSP units shown at Sony Computer Entertainment's booth at the recent E3 trade show, it may break your heart to learn that they may not actually see release.

With regards to the colored portable systems, the company's public relations firm reveals to Famitsu, "They were just for reference. We plan to make the system black." This comment was in response to a question asked by Famitsu regarding the release of the multiple colors.
    It's very possible that SCE plans on releasing multiple colors for the PSP, although black seems to be the default for the system and will likely arrive first.

IGN
    Geen leuke kleurtjes dus.
      dinsdag 1 juni 2004 @ 10:58:30 #128
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19556271
    Jammer, want ik vond die gele wel erg mooi. Ik verwacht wel dat ze later nog komen
      donderdag 24 juni 2004 @ 11:57:31 #129
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_20148524
    quote:
    Sony PSP: Fact Or Fiction?
    ...and then a miracle happens

by Scott Raulinaitis, Editor - 6/23/2004 - 2:24pm EST

Sony PSP
    Now that the euphoria of E3 has subsided, the gaming press is taking a closer look at Sony's upcoming portable gaming console. Or at least, they'd like to. Trouble is, Sony still seems to be busy trying to figure out just how to make their dream a reality. According to a recent story at CNN, Atari's CEO Bruno Bonnell is interested in making games for the console, but feels that there are still too many unanswered questions, saying at a recent Piper Jaffrey consumer conference, "Yeah, it's cool. It's nice, like a nice car. But we have no idea if the PSP's pricing is going to be $250, $350 or $500."

Brian Farrell, CEO of THQ, the largest independent developer of handheld games, has indicated that they've yet to receive any PSP developer samples.

CNN's Chris Morris states that all game demos shown so far have "simply been footage of titles under development" and that the PSPs on display at E3 weren't really running the games, as I suspected.

While developers do have access to desktop-based development kits and are, therefore, able to work through the initial stages of game development, Sony still seems to have their work cut out for them. The specs are optimistic. The package is reasonably small. And there are a lot of moving parts. Delivering such a device with decent battery life and at a reasonable cost is no small feat.

Even if Sony does make their March, 2005 US release target, I'm guessing that the cost will be on the high end and the battery life will be on the low end.
      donderdag 24 juni 2004 @ 23:19:33 #130
    32422 engessa
    Who's dirty?
    pi_20165849
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2004 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Vooral Het ziet er dus naar uit dat Nintendo er opnieuw met de handheldmarkt vandoor gaat.
    pi_20166876
    pi_20181669
    Ach, je hoort her- en der verhalen, de een denkt dat de PSP 150 EUR gaat kosten, de ander weer 500 EUR. Wacht het nou eerst maar geduldig af, Sony heeft gezegd dat de PSP 'competitief' geprijsd zal zijn, meer is er niet over bekend. Overigens is dit exact hetzelfde als wat Nintendo heeft gezegd over de DS.

Overigens wat toffe WipeOut Pure info:
    quote:
    During an interview in this month's Edge Magazine, SCEE's Phil Harrison confirmed that downloadable content will be available via Wi-Fi for Sony’s upcoming futuristic PSP racer, Wipeout Pure.

According to Harrison, a new track will be available for download each month. Just how many new tracks in total will arrive, and whether or not players will be able to download new vehicles is currently unknown.
    pi_20181827
    Nog niet eerder gemeld in dit topic en toch wel de moeite van het vermelden waard:
    quote:
    Sony's PSP gets major recognition for their E3 appearance and gains precious awards from the critics.

PSP has won both Best of Show and Best Hardware for the 2004 edition of the Electronic Entertainment Expo. PSP was recognized as a major force in the portable gaming arena: its design, its graphics, its extended set of functionalities, its screen and its games won the hearts of most of the journalists and of the audience present at E3. PSP won best Hardware of E3 and it deserved it. Great exterior design and very advanced technology make of the PSP one of the hottest items in gaming today: PlayStation 2 quality games, DVD quality movies and very high quality music playback are hard to pass by unnoticed.
      vrijdag 25 juni 2004 @ 15:56:56 #134
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_20181968
    He, eindelijk ook eens positief nieuws
    pi_20182173

IGN:
    quote:
    Other possible discoveries when looking closer at the system are a two-position Power/Hold switch (one position for full-on operation, and one for a powered-down pause mode), a set of terminals for docking the PSP for charging, a UMD cover (which includes a clear window of seeing the disc spinning, and the still-present IR utility, which so far has not been given any purpose in Sony's announced plans for the system.

Not present on the system, either in these diagrams or the E3 models, are a few of the ports announced by Sony in the PSP specs: the AV in/out port may be built into the headphones port utilizing Sony's three-pin miniplug system (most often seen on Sony camcorders -- it's technically possible to build such a function into this kind of port), and the controller port (a small headphone dongle is shown on the bottom of the system, but there is only so much that can be done with that.) Sony will hopefully offer more details on these previously-announced functionalities as the system nears release. Until then, check out the attached media pages for more diagramed pictures of the PSP system to look closer at what's known about the hardware so far.
    pi_20182977
    Wat screenshots van PSP games:

Metal Gear Acid:

YS VI - The Ark of Napishtim:

GT4 Mobile:

Need for Speed Underground:

Nog wat overige PSP dingen:

SEGA op PSP:
    quote:
    Sega Confirms Content for PlayStation®Portable (PSPTM)
    "Puyo Pop Fever" and "Project S (temporary title)"

ELECTRONIC ENTERTAINMENT EXPO (E3), LOS ANGELES (May 11, 2004) - SEGA Corporation (Head office: Ota-ku, Tokyo, Japan; CEO and President: Hisao Oguchi, hereinafter referred to as SEGA) has confirmed plans to develop content for PlayStation®Portable (PSPTM), a handheld video game system, which Sony Computer Entertainment Inc. plans to release at the end of 2004 in Japan.

SEGA's commitment to the platform starts with the definitive version of one of electronic gaming's most popular puzzle titles, Puyo Pop Fever. SEGA is also developing new titles that take advantage of the PSP's technology, such as a completely new game Project S (temporary title), and it will continue to develop and publish titles in the future.

Yuji Naka, SEGA's executive managing director and general manager of Development Head Office comments, "I am excited to announce SEGA's initial software plans for the new PSP platform which offers truly high performance and efficient graphics display and incredible sound quality. Given its technical strengths, SEGA regards PSP as a handheld video game system with great potential. We are presently developing Puyo Pop Fever and Project S (temporary title), and we will propose a new style of gaming and entertainment that maximizes the features unique to PSP, such as network communication battle via wireless LAN and the "face-to-face" system that utilizes the 16:9 widescreen TFT LCD. Please look forward to future SEGA's titles."
    EA op de PSP:
    quote:
    TIGER WOODS PGA TOUR GOLF, NEED FOR SPEED UNDERGROUND, NBA STREET AND NFL STREET TO DEBUT AT LAUNCH

REDWOOD CITY, Calif., May 11, 2004 - Reinforcing one of the strongest partnerships in the interactive entertainment industry, Electronic Arts (Nasdaq: ERTS) today announced that four blockbuster titles will ship day and date with the PlayStation® Portable (PSP) launch, the highly-anticipated portable entertainment player from Sony Computer Entertainment.

Designed to deliver the ultimate on-the-go play experience, EA's Tiger Woods PGA TOUR® Golf, Need for SpeedTM Underground, NBA STREET and NFL STREET each will be customized and optimized for the new system. The first four titles will ship in the first quarter of 2005, with an additional 10 to 12 titles following within the first year of launch.

"Four years ago, when Sony launched the PlayStation 2, EA was there at the forefront of the software world, delivering state-of-the-art games right out of the gate. We plan to do the same with the PSP," said Don Mattrick, President of EA Worldwide Studios. "The last hardware cycle taught us how crucial it is that the software line-up at launch be outstanding and how deep an impact the games have on the entire lifespan of the system. We plan to kick off the PSP launch with a bang!"

EA has dedicated resources worldwide to the creation of the first generation of the PSP titles. Over 100 people from within EA development studios are hard at work on creating the games, which will be drawn from the extensive stable of hit franchises including top-sellers from all three brands; EA GAMESTM, EA SPORTSTM and EA SPORTS BIGTM.
    Warner Music die enthousiast is over de PSP:
    quote:
    "PSP offers consumers a rich, cutting-edge multimedia experience," said Kevin Gage, Vice President of Strategic Technology and New Media at Warner Music Group. "We are excited by the potential to offer consumers exciting, new music experiences on devices such as PSP."
    Burnout 3 op PSP:
    quote:
    Criterion Software heeft bekend gemaakt bezig te zijn aan een PlayStation Portable versie van Burnout. Dit werd bekend gemaakt tijdens een presentatie van Burnout 3: Takedown. Burnout 3: Takedown is in ontwikkeling voor de Xbox en PlayStation 2.

Rondom de PlayStation Portable versie van Burnout werd nog weinig losgelaten. Criterion meldde alleen dat Burnout in de volgende zomer verkrijgbaar zal zijn voor de PlayStation Portable.

[ Bericht 6% gewijzigd door G-Mart op 25-06-2004 16:41:16 ]
    pi_20186693
    Dit ding wordt zo gaaf
    pi_20187348
    Zeker, must have! Op psp.ign.com kun je ook nog een hoop filmpjes van PSP games vinden, vooral die van GT4 Mobile is de moeite van het bekijken waard! Owh, en de EA trailer is ook zeker de moeite waard.
    pi_20248858
    quote:
    Ready At Dawn Studios, bestaande uit mensen die bij Naughty Dog (o.a. bekend van Jak & Daxter) en Blizzard (o.a. Warcraft 3) vandaan komen hebben via hun website bekend gemaakt dat hun eerste game exclusief voor de PSP ontwikkeld zal worden.

Ready At Dawn is opgericht door Didier Malenfant (voormalig Senior Programmer bij Naughty Dog), Andrea Pessino (voormalig Senior Software Engineer bij Blizzard), en Ru Weerasuriya (voormalig Senior Artist bij Blizzard). Verder is er geen nadere informatie bekend gemaakt over de exclusieve PSP game.
      maandag 28 juni 2004 @ 13:36:13 #140
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_20249490
    Zeer mooie graphics. Maar ik kan maar niet wennen aan die batterij duur & line-up.

Hopelijk wordt het allemaal beter.
    pi_20249601
    quote:
    Op maandag 28 juni 2004 13:36 schreef BMH het volgende:
    Maar ik kan maar niet wennen aan die batterij duur & line-up.
    Hoezo "ik kan maar niet wennen"?!? Dat ding is nog niet eens op de markt, dus je weet nog helemaal niks over de batterij-duur... en ook nog niets over de line-up bij de release trouwens.
      maandag 28 juni 2004 @ 13:50:10 #142
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_20249807
    quote:
    Op maandag 28 juni 2004 13:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hoezo "ik kan maar niet wennen"?!? Dat ding is nog niet eens op de markt, dus je weet nog helemaal niks over de batterij-duur... en ook nog niets over de line-up bij de release trouwens.
    Precies, je weet nog niets over de Line-up. Dat baart wat zorgen bij mij.

Sony zei dat de PSP tussen de 2 en 10 uur meegaat. Dat betekend dus 2 uur bij sommige features (als gamen of film kijken).

Als ik aan de PSP denk, dan denk ik automatisch aan de mooie graphics, maar ook aan de batterij.
    pi_20250673
    Wat ik zo uit mijn hoofd weet zijn de vier lanceertitels van EA (NFS Underground, NBA Street, NFL Street en Tiger Woods), daarnaast zijn er meer dan honderd studio's bezig met games voor de PSP dus bij de lancering zal er ook wel genoeg in de schappen liggen .

Batterijduur van de PSP is tussen de 2,5 en de 15 uur gemiddeld. Het is afhankelijk van hoe vaak het draaimechaniek van de UMD discs gebruikt moet worden. Een film gebruikt dat mechaniek nonstop en dan is je accu na 2,5 uur leeg. Het ligt verder voor games puur bij de ontwikkelaar hoe ze games programmeren, als ze efficient met de drive omgaan kun je 10 uur gamen (dat is ook de richtlijn van sony), als je een crappy ontwikkelteam hebt zou je accu in zo'n drie uur leeg kunnen zijn. Het schijnt overigens zo te zijn dat Sony in hun development guidelines heeft gezegd dat een game minstens vijf uur speelbaar moet zijn met volle accu.

Overigens zal het waarschijnlijk ook mogelijk zijn om filmpjes vanaf je memorystick (die je bijv. hebt gemaakt met je sony digitale camera) op de PSP af te spelen, aangezien er hiervoor geen mechaniek aangedreven hoeft te worden zal de accu ook veel langer meegaan.

Overigens is de accu relatief makkelijk uit de PSP te halen, de PSP's die op de E3 stonden hadden in ieder geval een klepje voor de accu zitten en meer niet. Het zal me dan ook niks verbazen als je relatief snel betere accu's krijgt.
    pi_20251428
    Ja, en het zou me ook niets verbazen als je er gewoon een reserve accu bij kan kopen. Ik heb bijv. voor de GBA ooit voor 7 euro een accu gekocht. Heb je geen batterijen nodig en je klikt hem er zo in. Dat zal bij de PSP ook wel gebeuren. Klik je er in 5 seconden even een nieuwe in, probleem opgelost.
    pi_20255354
    99 bedrijven die nu al druk bezig zijn met het ontwikkelen van hippe PSP games:
    ---
    Axis Entertainment

A2M

Activision

Argonaut

Blue42

Blitz Games

Broadsword Interactive

Capcom

Cinepix

ClapHanz

Climax Studios

CodeMasters

Coong Entertainment

Criterion Software

Driver-Inter Ltd.

CyberFront Corporation

Digital Eclipse / Backbone Entertainment

Dimps

EA Studios

Engine Software

Expotato

Factor 5

Full Fat Productions

Genki

Gust

Humansoft

Icon Games

Ignition Entertainment

InXile

Koei

Konami

Kuju Entertainment

Level 5

Lions Logics

Marvelous Interactive

Mobius

Namco

Neowiz

Nexon Corporation

Page 44

PocketStudios

Radical Entertainment

Rebellion

Revolution Software

Saffire

SCEI

SCEA

SCEE

Sega

SEED9

Sidhe Interactive

SKonec Entertainment

Snowblind

Surreal

Tantalus

Team17

Torus Games

Ubisoft

Visual Impact

Vicarious Visions

Warthog

WorkJam

Yukes

Zepetto Studios
    ---
      donderdag 1 juli 2004 @ 18:53:10 #146
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_20342368
    quote:
    Sony denies delay to PSP launch
    by GamesIndustry.biz

SCEA has issued a statement reaffirming that the company is on track to launch the PSP on schedule, responding to comments from analyst P.J. McNealy who argued that technical and business problems could cause the launch of the device to slip.

McNealy issued a memo to that effect yesterday, arguing that the March 2005 launch date for the platform in North America looked likely to slip on the grounds of both third-party publisher issues, and problems within Sony itself.

He believes that the apparent late arrival of PSP development kits could cause major problems for the platform; "from a developer's perspective, they would ideally already have had an SDK for a March 2005 launch, as the later the arrival of an SDK into July or August, the odds of having a game ready drop," his memo claims.

He goes on to argue that the launch could also be delayed by "internal issues for Sony with the PSP that are not only technical, but also business-model related," citing the need for support for the device from both Sony Pictures and Sony Music as well as from the Sony Computer Entertainment division.

McNealy points out that the multimedia nature of the PSP means that development kits for the platform need to be made available to movie, music and TV media companies as well as to game developers, which adds further complication to the situation.

However, Sony Computer Entertainment America responded to the memo by saying that " we are on track with the launch timeline disclosed at E3 2004" - which calls for a launch in Japan before the end of this year, and US and European launches in Q1 2005 - and indeed, certain aspects of McNealy's note don't hold up well to further scrutiny.

For a start, while many studios don't have final PSP development kits as yet, they have been working with emulation toolkits and - in some cases - early development hardware for some time, and quite a number of games for the platform are already well-progressed.

Although obviously developers would prefer to be working with final development systems, conversations with those working on technology and titles for the new handheld suggest that the emulation systems are perfectly capable as a development platform - at least in the early to mid-stages of the cycle.

The argument that movie studios need development kits also assumes a number of things; firstly, that they actually need SDKs to build their content onto the UMD discs (they'll certainly need some information and hardware, but this is likely to be much simpler than the game software development kits), and secondly, that they don't already have those products. The procedure for porting a title from DVD onto UMD is also an extremely simple one compared to game development, and shouldn't take more than a few days - so the timescales are far less pressing.

As for the music studios, it seems increasingly unlikely that they'll be asked to put their content onto the UMD disc format. Our money would be on Sony pushing the PSP's music functionality as a part of its Connect Music Store - an existing service, similar to Apple's iTunes, which would allow users to purchase music tracks and save them onto the Memory Stick storage in the PSP for use as a portable player.
    pi_20345739
    Deze verhalen lijken trouwens als 2 druppels water op de launchproblemen van de PS2 (te weinig developmentkits, programmeertaal niet bekend, etc.).

En dat is ook goed gekomen (understatement)
    pi_20534448
    Ik wilde eerst een I-pod kopen, maar ik wacht toch maar op de PSP. Kan ik daar mooi MP3's op gooien.
    pi_20534928
    quote:
    Op zaterdag 10 juli 2004 18:08 schreef Kontiki het volgende:
    Ik wilde eerst een I-pod kopen, maar ik wacht toch maar op de PSP. Kan ik daar mooi MP3's op gooien.
    Toch denk ik dat een I-pod makkelijker in je broekzak past dan een PSP.
    pi_20556130
    De PSP wordt zo bruut!
    Damn, hebbuh hebbuh. Liever de PSP dan de DS
      zondag 11 juli 2004 @ 19:18:32 #151
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_20556257
    quote:
    Op maandag 28 juni 2004 17:20 schreef G-Mart het volgende:
    99 bedrijven die nu al druk bezig zijn met het ontwikkelen van hippe PSP games:
    ---
    Axis Entertainment

knip

Yukes

Zepetto Studios
    ---
    Nou eeuh nee. Die bedrijven hebben allemaal de licensie. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een game gaan maken. Maar het is idd een indrukwekkende lijst.
    pi_20556375
    Waarom zouden ze een licensie hebben als ze geen games maken?
      zondag 11 juli 2004 @ 19:46:03 #153
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_20556813
    Een optie tot koop wil ook niet zeggen dat je daadwerkelijk koopt.
    pi_20560354
    quote:
    Op zondag 11 juli 2004 19:18 schreef BMH het volgende:

[..]

Nou eeuh nee. Die bedrijven hebben allemaal de licensie. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een game gaan maken. Maar het is idd een indrukwekkende lijst.
    Die licenties krijgen ze niet bij een pakje boter, daar moeten harde $$$ voor betaald worden. Dus het lijkt me niet slim als ze er geen gebruik van maken.
    pi_20579733
    quote:
    Op zondag 11 juli 2004 22:16 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Die licenties krijgen ze niet bij een pakje boter, daar moeten harde $$$ voor betaald worden. Dus het lijkt me niet slim als ze er geen gebruik van maken.
    Ja, een licentie om psp developer te worden heb je niet zomaar. Los van de verplichte aanschaf van de developmenttools die erg kostbaar zijn. Overigens is deze lijst wel van bedrijven die games in ontwikkeling hebben .

Er zijn trouwens wat nieuwe games bekend gemaakt voor de PSP:

Winning Eleven (Werktitel - Konami)

New Generation of Chaos (Idea Factory)

TGM-K (Werktitel - Arika)

Technic Cute (Werktitel - Arika)

Tiger Woods PGA Tour (Electronic Arts)

Need for Speed Underground (Electronic Arts)

Soccer (Werktitel - Konami)

Talkman (Sony)

Derby (Werktitel - Sony)

Popolocrois Tale (Werktitel - Sony)

Shin Mojipittan (Werktitel - Namco)

Baseball (Werktitel - Konami)

AI Serie: Shogi, Go & Mahjongg (Marvelous)

Sen no nushi tsuri Serie (Marvelous)

Jikkyou Powerful Pro Yakyuu (Werktitel - Konami)

Pilot Ni Narou Serie (Werktitel - Marvelous)

Harvest Moon Serie (Werktitel - Marvelous)

'New interactive Simulation' (Sunrise)

RS Revolution (Werktitel - Spike)
    ---
    Veel Japanse meuk die mij persoonlijk niet echt interesseert maar voor veel mensen waarschijnlijk goed nieuws dat Winning Eleven (Pro Evolution Soccer in Europa) naar de PSP komt.

Ook een leuk weetje: als je 1 game hebt en je vrienden hebben hun PSP bij zich dat ze (bij bepaalde spellen) jouw game naar hun PSP kunnen downloaden en dat je zo toch samen kunt spelen.

De GBA kent deze mogelijkheid ook, op de PSP verwacht ik ook dat het net zo werkt (dus niet alle mogelijkheden met multiplayer) maar desondanks een leuke feature .
    pi_20579869
    quote:
    Ken Kutaragi, Sony's game-business head, said there were 59 games for the Japanese market in the pipeline for PSP, including titles from Electronic Arts Inc, Square Enix Co. Ltd. and Konami Corp..

"Our primary goal is to do a successful launch for the Japan market and gain positive momentum heading into the overseas markets," Kutaragi told reporters.
    Alleen al voor de Japanse markt 59 games is best fors.
    pi_20581328
    Ja en ruim 3 kwart daarvan komt hier niet heen.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_20586948
    quote:
    Op maandag 12 juli 2004 20:11 schreef piet_pelle het volgende:
    Ja en ruim 3 kwart daarvan komt hier niet heen.
    Nou, 15 launchtitels zou ik ook al leuk vinden
    pi_20612483
    waar is Square-Enix in dat lijstje

Ik vind het wel interessant dat Dimps er bij staat, dat zijn de ontwikkelaars van Sonic Advance op de GBA namelijk, kan wel leuk worden .
      woensdag 14 juli 2004 @ 10:46:32 #161
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_20614547
    Tuurlijk komt Square En dat is meteen mijn reden om ook een PSP te kopen
    pi_20618340
    ACTIVISION - 2 PSP titles by March 2005

ATARI - Several titles planned for US

ATLUS - (*No titles planned, still evaluating system)

BANDAI - No confirmed titles, but is expected to announce plans soon

BANPRESTO - (*No titles planned, still evaluating system)

BETHESDA SOFTWORKS - Titles in development; has not announced plans

CAPCOM - At least 1 planned title at Japanese launch

CODEMASTERS - In development of titles (and prospective teams for said titles)

CHUNSOFT - Evaluating prospects of new title in the SOUND NOVEL series

DORASU CORPORATION - (*No titles planned, still evaluating system)

D3 - No confirmed titles but heavily considering software development (likely an edition of the SIMPLE XXXX series for PSP)

EA - Four titles planned at launch; 8-12 total US games by March 2005; Several planned titles at new EA studio; Several planned titles at other development houses for EA

EIDOS - Titles in development; has not announced plans

FROM SOFTWARE - (*No titles planned, still evaluating system)

HUDSON SOFT - Multiple titles in development

IREM - (*No titles planned, still evaluating system)

KOEI - 3 planned titles at Japanese launch; 1 planned title at US launch

KONAMI - Multiple titles planned title at Japanese launch; Expected multiple titles at US launch

LucasArts - (*No titles planned, still evaluating system)

MAJESCO - Titles in development; has not announced plans

MIDWAY GAMES - Titles in development; has not announced plans

MTO - Titles in development; has not announced plans

NAMCO - 2-3 planned titles at Japanese & US launch

NATSUME/ VIS - (*No titles planned, still evaluating system)

NIPPON ICHI - 1 title in development for release shortly after launch for Japan

NOW PRODUCTION - Titles in development; has not announced plans

PLAYLOGIC - Has signed PSP Racer project for publishing from EngineSoftware; Still evaluating further development

PUBLISHING IDENTITY SVENSKA - (*No titles planned, still evaluating system)

SAMMY - Titles in development; has not announced plans

SEGA - Has multiple PSP titles in development

SNK Playmore - (*No titles planned, still evaluating system)

SPIKE - Titles in development; has not announced plans

SONY COMPUTER ENTERTAINMENT - Multiple titles in development for Japan, US and European launch

SQUARE ENIX - UMD release of Final Fantasy: Advent Children; further plans unannounced

TAITO - 1 title in development

TAKE-2 / ROCKSTAR GAMES / GLOBALSTAR MULTIMEDIA - Multiple titles at or shortly after US launch

TECMO - Team Ninja project in the works; still evaluating system for further plans

THQ - Select titles to be released at PSP launch

TOMY - (*No titles planned, still evaluating system)

UBISOFT - Has not announced planned titles, but is in development on titles

deze is een stukkie beter, mét square idd

CAPCOM , KONAMI , SEGA , SNK Playmore , TECMO en THQ .
    klinkt veelbelovend, ik wordt steeds enthausiaster over het apparaatje. Alleen de prijs nog he. Ik ben niet van plan meer dan 200 euro voor een handheld neer te tellen laat staan dezelfde prijs voor spellen als ik nu betaal voor xbox games.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
      woensdag 14 juli 2004 @ 14:30:54 #164
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_20619187
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2004 10:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Tuurlijk komt Square En dat is meteen mijn reden om ook een PSP te kopen
    Koop je ze allebei? DS & PSP
    "the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
      woensdag 14 juli 2004 @ 14:37:27 #165
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_20619326
    DS koop ik op launch, PSP wachten tot dat hij betaalbaar wordt.
      woensdag 14 juli 2004 @ 15:10:21 #166
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_20620045
    Waar haal je het geld vandaan?
    pi_20620064
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2004 15:10 schreef HomerJ het volgende:
    naja, als je er vanuit gaat dat de PSP nooit betaalbaar wordt
    pi_20621253
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2004 15:11 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

naja, als je er vanuit gaat dat de PSP nooit betaalbaar wordt
    volgens mij klopt je zin niet helemaal.

Er is niks bekend over de prijs van de PSP, Sony heeft alleen gezegd dat het vergelijkbaar is met de prijzen van soortgelijke apparaten. Op de E3 hoorde ik 370 EUR terloops genoemd worden (DS 300 EUR overigens) dus daar ga ik voorlopig maar van uit totdat ik meer hoor. Niet goedkoop maar ja, voor dat bedrag heb je wel een draagbare PS2 . En als je gewoon fulltime werkt is het niet zo'n ramp.
    pi_20621423
    Wat nieuwe dingetjes die ik van sites heb afgehaald:
    quote:
    During the Sony press conference today, Sony announced that up to 16 PSPs can connect together using the device's wireless LAN.

When utilizing the ‘adhoc’ mode, the PSP will be able to connect directly to 16 other PSPs without the need of a central hub. This would allow 16 player action on a number of games, without need of a wireless Internet connection. You and a possible 15 other friends could race against each other on the same track, or fight in groups to accomplish military directives... the possibilities are endless.
    We look forward to hearing how games will utilize this function in the near future.
    Was volgens mij al maanden bekend maar desondanks erg leuk.
    quote:
    When Sony announced that they would be entering the portable gaming industry, fans began to compare the two systems because they thought they would be competing against each other. The fact is, that couldn’t be further from the truth.

Sony and Nintendo are going after two different types of gamers, just as they have been since Sony entered the gaming scene. If history has taught us anything, it is that Sony and Nintendo have two very different ideas of what they want to achieve; this may have been the reason for the separation in the first place (Sony was working on a project for Nintendo which eventually became the PlayStation).

Nintendo has set their sights on the younger gamer – from zero to 16 years of age. There is clearly nothing wrong with this approach, as they are still very much in the game, but that is a fact that some fans try to ignore. Nintendo makes consoles and portables in a variety of fashionable colors and are very durable against all kinds of childish abuse. The games are generally more youth oriented, even though they have tried to sway this image with some mature additions to their gaming line-up. Overall, the youth market is their main target, and they have captured it quite successfully.

Sony, on the other hand, is looking for the older gaming audience which has been growing rapidly over the past few years (16 to 28 year-olds). Besides very limited edition runs, their consoles come in one color: the original in gray and the sequel in black. The consoles are considered more on the line of electronics than gaming equipment. The widest variety of games can be found on PlayStation consoles, which attracts more customers than any competitor, including Nintendo. Sony has been eying the portable gaming market for some time, and has chosen now to embark.

This is not an offensive, as some fans are trying to define it, but rather an exploration. Sony isn’t necessarily trying to take market share away from Nintendo, so much, as to create a new market within the portable gaming scene. As with consoles, Sony is aiming for a completely different market than Nintendo has. Sure, some gamers who are looking for a different portable gaming experience may slip over, but Sony’s bread and butter will be new gamers who currently don’t portable game. It is a riskier approach, but one that Sony is sure to dominate.

Let’s first look at the Nintendo DS. First off, the DS is not a successor to the GBA, it is merely a place holder until the next generation of GameBoys is released in 2006. The graphics can be best compared to the Nintendo64, a 64-bit system which couldn’t compete with the already established PlayStation. The system looks durable, because it is durable. Many smooth plastic parts in a clamshell design to protect the two screens. And yes, those two screens do not add up to more than a “ain’t it cool” factor which will either lead to success or complete failure (think VirtuaBoy).

As per usual, Nintendo will be rolling out new versions of archaic series such as Mario, Zelda, Pokemon, and Metroid. Nintendo has made a killing off of putting Mario is every scenario possible, so don’t think they won’t do it again with a new system. Mario DS, Mario Kart DS, Mario Paper DS, Mario Tennis DS, etc. – while these will no doubt be spectacular games, if you are looking for something different, you won’t find it here.

The PSP, on the other hand, is a little more dramatic. Its power will be very similar to PS2, a 128-bit system, and you can expect the games to look as good as or better than their current PS2 counterparts. The PSP will not be as durable as the DS, and will have to be treated as an electronic device (think Palm Pilot). That is reasonable considering Sony doesn’t expect children to be taking it out on the playground, as they see adults using it while on the subway or on a plane. PSP owners are looking for highly technical equipment, and that is what they will get.

For games, Sony has implemented a “no direct ports” policy, meaning that existing games on PS2 will not be allowed on the new system as a direct port. While this doesn’t mean that these games won’t make it onto the PSP, it does mean that you will see new features to create a new gaming experience. Sony is not only working towards bringing the best classic series onto the PSP, but also bring new series on to create a balanced library of titles.

These are clearly two different markets. Nintendo will be going after their core audience of diehard fans. Those individuals who have grown up with Nintendo as their primary portable gaming device will flock to the DS for a familiar gaming experience. Sony is creating a new market of gamers who have yet to own a portable gaming device. People who enjoy the experience that PS2 brings them will no doubt feel right at home on the PSP. So, these two devices aren’t competing against each other – they are going after two very different types of gamers.

I hope you agree that these two devices won’t be competing with each other, especially if you believed they were prior to reading this rant. The quicker gaming fans can accept the fact that two different people can enjoy two completely different gaming experiences, the quicker we can rid ourselves of the all-too-regular gaming forum console comparison threads.
    Wat geblaat over de Nintendo DS en de PSP. Misschien leuk voor sommigen
    pi_20622806
    Ik hoop dat GTA ook naar de PSP komt
    pi_20622957
    Ik ook
    Mogelijke typefouten zijn onder voorbehoud.
      woensdag 14 juli 2004 @ 17:37:50 #172
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_20623154
    quote:
    Op woensdag 14 juli 2004 15:10 schreef HomerJ het volgende:
    Geen idee PSP is overigensnog niet zeker. Ligt aan Square, als die toffe games (*GEEN REMAKES) uitbrengen. Verder interesseren PS games me niet, GTA, GT, al die shit.
    pi_22170436
    De PSP zelf, laat goed zien hoe klein hij eigenlijk is:

Need for Speed: Underground Rivals:

Tiger Woods PGA Tour 2005:

New Ridge Racer:

Ook interessant:
    quote:
    Sony Connect op PSP

23/09 - 21:00 · Sony Connect, een dienst waar onder andere muziek mee te downloaden is, zal zijn weg naar de PSP vinden.

Sony Connect is een service die gebruikers tegen een kleine vergoeding muziek laat downloaden naar pc of mac. De Sony Connect service zou dus ook beschikbaar komen voor de PSP in een nieuwe variant waarbij het niet alleen mogelijk zou zijn om muziek, tegen betaling, te downloaden, maar ook afleveringen van tv-series en demo's van de laatste spellen binnen te halen.

Doordat de PSP ondersteuning biedt voor draadloos internet zou het dus straks mogelijk moeten zijn om niet alleen overal spellen te kunnen spelen, maar ook om makkelijk te kunnen genieten van ander vermaak op je PSP, zoals film en muziek.

Gedownloade film en muziek wordt opgeslagen op een MemoryStick Pro Duo, kleine kaartjes met verschillende opslagcapaciteiten die los te koop zijn in de winkel en al enige tijd beschikbaar zijn voor onder andere de digitale camera?s van Sony.

-MvdL

Bron: http://www.sengamer.nl/nieuws.php?id=101
    Daarnaast gaan de spellen op de PSP volgens Popular Science magazine gemiddeld zo'n acht uur mee, daarna is je accu leeg. Erg netjes lijkt me .

Ook is bekend gemaakt dat het apparaatje in japan zo'n 250 EURO gaat kosten .
      vrijdag 24 september 2004 @ 13:20:24 #174
    44699 err
    pi_22172454
    SCEI PSP line-up:
    http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/pv_psp_scej.asx
    Dokodemo Issho
    Piposaru Akademi-a
    Everybodys Golf
    Talkman
    Gran Turismo 4
    Tenchi no Mon
    Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
    Ape Escape
    Derby Time
    Popolocrois

PSP Message:
    http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/mv_psp_ms.asx

PSP Count-up Video:
    (flashes of some 30+ games)
    http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/mv_psp_ct.asx

PSP Title Line-up Part 1:
    http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/mv_psp_title01.asx
    Dokodemo Issho
    Shintenmakai
    Vampire Chronicle: The Chaos Tower
    AI: Shogi
    Ys - The Ark Of The Napishtim
    Shutokou Battle
    Piposaru Akademi-a
    Dynasty Warriors

PSP Title Line-up Part 2:
    http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/mv_psp_title02.asx
    Everybodys Golf
    Talkman
    Metal Gear Ac!d
    Mahjong Fight Club
    Coded Arms
    AI: Go
    Puyo Pop Fever
    Puzzle Bobble Pocket
    Ridge Racer

PSP Title Line-up Part 3:
    http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/mv_psp_title03.asx
    Gran Turismo 4
    Tenchi no Mon
    Ghost in the Shell: Stand Alone Complex
    Intelligent License
    Higanjima
    Rengoku: The Tower of
    Purgatory
    T.O.E.
    Kotoba no Puzzle Mojipittan Daijiten

PSP Title Line-up Part 4:
    http://www.playstation.jp/ch/pv/asx/tgs2004/mv_psp_title04.asx
    Armored Core: Formula Front
    Ape Escape
    Derby Time
    Popolocrois
    AI Mahjong
    Gagharv Trilogy: White Witch
    Gundam
    Lumines

Bruut!
    Vergeet de graphics van de Nintendo DS!
      vrijdag 24 september 2004 @ 13:23:44 #176
    44699 err
    pi_22172520
    vind die gfx trouwens wel tegen vallen (van NFS) het zou beter zijn dan de PS2, maar dit vindt ik vrij blocky..dessalnietemin beter dan wat er ooit op handheldgebied is geweest
    pi_22173690
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 13:23 schreef err het volgende:
    vind die gfx trouwens wel tegen vallen (van NFS) het zou beter zijn dan de PS2, maar dit vindt ik vrij blocky..dessalnietemin beter dan wat er ooit op handheldgebied is geweest
    tog ziet het er goed uit voor een handheld hoor
    pi_22174440
    IK vind er echt niks aan spellen bij zitten
    pi_22174643
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 14:41 schreef RaymanNL het volgende:
    IK vind er echt niks aan spellen bij zitten
    Wat vind jij wel leuk?
    pi_22174750
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 14:50 schreef CloudStrife het volgende:

[..]

Wat vind jij wel leuk?
    rayman
      vrijdag 24 september 2004 @ 14:57:52 #181
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_22174810
    Lijkt me toch wel erg gave spellen tussen zitten hoor, doet de PSP denk ik wel beter dan de DS. Alleen de prijs...
      vrijdag 24 september 2004 @ 16:23:07 #182
    44699 err
    pi_22176714
    w8 maar af, GTA San Andreas komt zeker op de PSP uit
    pi_22176763
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 16:23 schreef err het volgende:
    w8 maar af, GTA San Andreas komt zeker op de PSP uit
    laten we dat niet hopen en wel dat er een nieuw deel ervoor wordt gemaakt, anders wordt de PSP echt een port machine.
    pi_22176936

Hot Shot Golf
    (loopt vast :') )

Ridge Racer

Metal Gear Solid Acid

[ Bericht 19% gewijzigd door Roi op 24-09-2004 17:03:23 ]
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      vrijdag 24 september 2004 @ 17:32:01 #185
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22178129
    Ik wacht met smart op het eerste werk van Square op de PSP Tot nu toe nog niets interessants
    pi_22178521
    lol, net alsof een handheld opeens verplicht 'originele' spellen moet krijgen. San Andreas lijkt me erg tof maar niet echt waarschijnlijk ivm het streamen, Sony zal nooit goedkeuren dat een game constant streamt ivm de korte levensduur van de accu dan.
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 16:25 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

laten we dat niet hopen en wel dat er een nieuw deel ervoor wordt gemaakt, anders wordt de PSP echt een port machine.
    pi_22178853
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 17:47 schreef G-Mart het volgende:
    lol, net alsof een handheld opeens verplicht 'originele' spellen moet krijgen. San Andreas lijkt me erg tof maar niet echt waarschijnlijk ivm het streamen, Sony zal nooit goedkeuren dat een game constant streamt ivm de korte levensduur van de accu dan.
    [..]
    ik snap ook wel dat er een paar ports op een handheld mogen komen maar op dit moment wordt er door veel developers veel van de PS2 geport op de PSP omdat ze ong het zelfde kunnen, lekker makkelijk en je kan er veel geld voor vangen.

Ik vind het jammer dat dit gebeurd want dan kun je zeggen dat je de PSP niet nodig hebt omdat de PS2 precies hetzelfde heeft. Veel mensen zullen denk ik afknappen omdat een PS2 een stuk goedkoper is, en het heeft veel dezelfde spellen. Ik wil dat Nintendo een opdonder krijgt door sony op de handheld markt door de prijzen omlaag te gooien van de GBA (SP) en de spellen ervoor (vooral in EU) omdat ze het makkelijk kunnen missen.
    pi_22179069
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 18:04 schreef gamecube_master het volgende:
    ik snap ook wel dat er een paar ports op een handheld mogen komen maar op dit moment wordt er door veel developers veel van de PS2 geport op de PSP omdat ze ong het zelfde kunnen, lekker makkelijk en je kan er veel geld voor vangen.
    Ik heb een GBA gehad en werd echt schijtziek van al die ports. Let wel: ports van de Super Nintendo

Overigens is de DS precies hetzelfde van plan als dat de PSP ports van de PS2 gaat krijgen - wat ik niet zo erg vind. Goldeneye of Gran Turismo in de trein spelen is toch geweldig?
    pi_22182546
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 18:15 schreef Kontiki het volgende:
    Goldeneye of Gran Turismo in de trein spelen is toch geweldig?
    Vooral als die Gran Turismo inderdaad dezelfde versie is als op de PS2, zodat je in de trein op je PSP (dankzij een eventuele PS2-PSP-USB-linkmogelijkheid) verder kunt gaan, waar je thuis achter je PS2 was gebleven! Maar dan zou er wel een GT4 PS2/PSP-combo-pack moeten komen voor een "zacht" prijsje.
    pi_22182559
    Tokyo Game Show. Zo brengt Sony de PSP onder de aandacht!

pi_22182776
    quote:
    Op vrijdag 24 september 2004 20:58 schreef Strolie75 het volgende:
    Tokyo Game Show. Zo brengt Sony de PSP onder de aandacht!

[afbeelding]
    Hèhè... Er zit een meisje aan de PSP vast! Zou deze "randapparatuur" later ook voor consumenten beschikbaak worden?
    pi_22185159
    Dan laat ik die DS wel ligge iig !
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_22201066
    [nerd-mode]
    Ik zou aan heel andere knoppen zitten dan die man doet in ieder geval
    [/nerd]
    pi_22201332
    pi_22210365

zondag 26 september 2004 @ 09:40:57 #196
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_22210599
    De PSP spreekt me veeeeeeeel meer aan dan die Nintendo DS..... Sterker nog... die DS lijkt me echt niks. De PSP heeft eindelijk strakke volwassen graphs en turnbased RPG's enzo Metal Gear Ac!d
    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_22210613
    quote:
    Op zondag 26 september 2004 09:40 schreef Chocobo het volgende:
    De PSP spreekt me veeeeeeeel meer aan dan die Nintendo DS..... Sterker nog... die DS lijkt me echt niks. De PSP heeft eindelijk strakke volwassen graphs en turnbased RPG's enzo Metal Gear Ac!d
    Na al die hands-ons en beweegende beelden begin ik nu ook te twijfelen...ziet er wel schitterend uit allemaal. Het design en dat grote scherm van de PSP spreekt me in elk geval wel aan. Maar even wachten wat voor games er op beide systemen verschijnen.
      zondag 26 september 2004 @ 09:45:53 #198
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_22210631
    quote:
    Op zondag 26 september 2004 09:43 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Na al die hands-ons en beweegende beelden begin ik nu ook te twijfelen...ziet er wel schitterend uit allemaal. Het design en dat grote scherm van de PSP spreekt me in elk geval wel aan. Maar even wachten wat voor games er op beide systemen verschijnen.
    Deze bv

Tales of Eternia

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
    pi_22210647
    quote:
    Op zondag 26 september 2004 09:45 schreef Chocobo het volgende:
    Deze bv :')

Tales of Eternia

[afbeelding]
    Ik zag gister nog wat beelden van een mooie RPG voorbij komen. Ik kon alleen de titel niet lezen (was in het Japans).

Het is misschien PS2 kwaliteit, maar die graphics zijn op zo'n klein scherm haarscherp.
      zondag 26 september 2004 @ 11:20:28 #200
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22211364
    quote:
    Op zondag 26 september 2004 09:45 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Deze bv

Tales of Eternia

[afbeelding]
    Die wil ik dus ook. Probleem is alleen dat de PSP in het begin veeeeeeeel te duur is. Ik haal hem van de zomer wel in de USA.
    pi_22212241
    quote:
    Op zondag 26 september 2004 09:40 schreef Chocobo het volgende:
    De PSP spreekt me veeeeeeeel meer aan dan die Nintendo DS..... Sterker nog... die DS lijkt me echt niks. De PSP heeft eindelijk strakke volwassen graphs en turnbased RPG's enzo Metal Gear Ac!d :')
    Same here. Ik begrijp ook oprecht niet dat veel mensen de DS zo mooi vinden om te zien. Ik vind het echt zo'n jaren '80 look hebben. Dat zal wel met opzet gedaan zijn (retro is in) maar ik vind het maar ouderwets. En die 2 schermpjes zijn erg klein t.o.v. het hele apparaat.

Maar ehm ontopic: het zal wel al eerder genoemd zijn, maar wat gaat dit apparaatje in Europa kosten? En is hij regiovrij?
    pi_22213768
    quote:
    Op zondag 26 september 2004 12:29 schreef Kontiki het volgende:
    Het zal wel al eerder genoemd zijn, maar wat gaat dit apparaatje in Europa kosten? En is hij regiovrij?
    Dit is natuurlijk de grootste vraag die iedere aanstaande-potentiële-PSP-fan heeft en is al honderden keren gesteld natuurlijk. Mijn antwoord: Wat de prijs betreft zijn er al vele speculaties geweest, maar deze moet je allemaal negeren!!! Er is er maar 1 die de prijs bepaald en bekend zal maken en dat is Sony!!! Dus dat wordt wachten tot vlak voor of òp de releasedate. Er zit niks anders op.

Of 'ie regiovrij is weet ik niet... Aangezien hij niet op een tv aangesloten hoeft te worden is er eigenlijk geen reden om 'm regiovrij te maken, maar Sony wil de verkopen van de spellen wel overzichtelijk en gecontroleerd laten verlopen... ofwel misschien komen er toch regio-locks op de verschillende PSP's
      zondag 26 september 2004 @ 21:56:01 #203
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22224104
    Ik verwacht wel een regiolock ivm de films op UMD. Misschien dat games regiovrij zijn, maar ik denk het niet Dat is jammer.

Verder is de Japanse prijs omgerekend 250 euro ofzo, en dat is voor een handheld simpelweg te veel. Ondanks dat ie meer kan dan alleen gamen.
    pi_22225192
    quote:
    Op zondag 26 september 2004 21:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Verder is de Japanse prijs omgerekend 250 euro ofzo, en dat is voor een handheld simpelweg te veel. Ondanks dat ie meer kan dan alleen gamen.
    Japanse prijzen omrekenen heeft geen zin... hij wordt zeer waarschijnlijk toch wel duurder! Vergeet niet dat de PS2 bij z'n Nederlandse release ook fl.1149,- (gulden dus) was, terwijl 'ie in Amerika bij de release "maar" $399,- was! Was opzich ook best een belachelijke prijs, toch waren er mensen die 'm kochten en prijsdalingen volgden...
    pi_22226991
    quote:
    Op zondag 26 september 2004 22:38 schreef P-Style het volgende:
    Was opzich ook best een belachelijke prijs, toch waren er mensen die 'm kochten en prijsdalingen volgden...
    It's all about marketing. Helaas zijn er veel zogenaamde 'early adaptors', mensen die graag als eerste een nieuwe gadget willen hebben en bereid zijn om er flink voor te betalen. Daarom opent een product altijd met een te hoge prijs. Als de markt voor de EA verzadigd is, daalt de prijs om het volgende marktsegement te kunnen bedienen.
    Toch nog wat aan m'n havo gehad
    250 vind ik nog een acceptabele prijs, ik heb een stuk meer voor een iPod neergelegd. Maar veel duurder moet ie niet worden.

Of hij regiovrij wordt, vind ik wat minder belangrijk. Ik zie nou al in gedachten bordjes met 'laat hier je PSP unlocken voor 10 euro' in de winkelstraat hangen.
    pi_22231812
    Ik gok dat ie 299 wordt
    Sold my Soul to Sony
      dinsdag 28 september 2004 @ 11:09:25 #207
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22254769
    Zoooooooooo, die PSP is dus ECHT wel te groot voor een handheld he

pi_22255146
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2004 11:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Zoooooooooo, die PSP is dus ECHT wel te groot voor een handheld he

[afbeelding]

Ja vrij groot ja!
    pi_22256379
    HMmm, de prijs is dus bekend:
    quote:
    "Mentioned at the Tokyo Game Show, Sony has un-officially announced a price of $349.99 for the handheld."
    bron
    350 Dollar

[ Bericht 20% gewijzigd door RaymanNL op 28-09-2004 12:53:55 ]
    pi_22261015
    dat is 2.3333 x de prijs van de DS
    pi_22261702
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2004 15:48 schreef Hellrazor het volgende:
    dat is 2.3333 x de prijs van de DS
    Valt mee voor een apparaat dat 3.0x zoveel kan
    pi_22262285
    DS is een bak voor homo's en peuters. dat is mijn mening punt! geef mij maar de psp
    pi_22262718
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2004 12:29 schreef RaymanNL het volgende:
    HMmm, de prijs is dus bekend:

bron
    350 Dollar
    Volgens mij staat er toch echt UN-OFFICIALY!!!

Ofwel... nog even wachten op de officiële prijs-bekendmaking voor Europa... alleen dáár heb je wat aan!
      dinsdag 28 september 2004 @ 17:21:41 #214
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22263544
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2004 16:52 schreef P-Style het volgende:

[..]

Volgens mij staat er toch echt UN-OFFICIALY!!!

Ofwel... nog even wachten op de officiële prijs-bekendmaking voor Europa... alleen dáár heb je wat aan!
    Dat vind ik dus ook
    pi_22263574
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2004 16:36 schreef Apekoek het volgende:
    DS is een bak voor homo's en peuters. dat is mijn mening punt! geef mij maar de psp
    damn, jij hebt je mening goed onderbouwt!
    pi_22263762
    quote:
    Op dinsdag 28 september 2004 17:23 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

damn, jij hebt je mening goed onderbouwt!
    zo zit dat! jij begrijpt me
    pi_22416342
    http://www.tweakers.net/nieuws/34541

Spelontwikkelaars: Xbox en PSP zijn te linken.
    pi_22487676
    Lastig te vinden dit topic... Maar met dit berichtje ken ik het wel terugvinden denk ik...
    (jaja, verkapte tvp )
      vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:44:29 #219
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22487733
    Ah, een tvp. Ik dacht dat er misschien nieuws was ofzo
    pi_22487856
    Nou d'r is op zich nieuws.. Ik ben ff in de NDS en PSP gaan verdiepen en ben er vrij snel achter dat de PSP in mijn ogen veel meer te bieden heeft dan de NDS. Ook al wordt ie een stuk duurder, ik spaar liever eventjes langer voor een PSP. Die NDS lijkt me echt niks...
    Het goeie nieuws is dus: de PSP heeft een nieuwe eigenaar in spé...
    pi_22488344
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 12:51 schreef Masegate het volgende:
    Nou d'r is op zich nieuws.. Ik ben ff in de NDS en PSP gaan verdiepen en ben er vrij snel achter dat de PSP in mijn ogen veel meer te bieden heeft dan de NDS.
    Tja, ik denk weer exact het omgekeerde. Maar ja, ik koop hen toch allebei.
    pi_22488498
    Wow, jij rijke stinkerd... Heb jij wel 2 'pockets' in je jas dan?
      vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:27:46 #223
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22488520
    Ik ga ze uiteindelijk ook allebei halen. De PSP haal ik om dezelfde reden als ik een PS2 heb: Final Fantasy
    pi_22488613
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 13:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik ga ze uiteindelijk ook allebei halen. De PSP haal ik om dezelfde reden als ik een PS2 heb: Final Fantasy
    En als er nou Final Fantasy's voor de Nintendo DS uitkomen?
      vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:39:53 #225
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22488791
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 13:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

En als er nou Final Fantasy's voor de Nintendo DS uitkomen?
    Die komt er ook Maar ik denk dat op de PSP nieuwe delen komen. Sowieso komen er andere delen

Tales of Eternia van Namco Tales Studios is ook een reden om een PSP te halen overigens.
    pi_22489009
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 13:26 schreef Masegate het volgende:
    Wow, jij rijke stinkerd... Heb jij wel 2 'pockets' in je jas dan?
    Als ik zo rijk was, had ik intussen wel een Xbox gekocht.

Bovendien neem ik m'n portables bijna nooit mee, en als ik het doe, is het er maar 1.
      vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:12:53 #228
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_22490711
    Waarom staat deze topic op de voorpagina van het games & console pagina? Kan ik net zo goed het virtual boy topicje weer boven water halen.
    pi_22492579
    Nu met alle vrijgegeven beelden van de DS spellen ben ik er nog meer van overtuigd dat ik de PSP ga kopen .
    pi_22492694
      vrijdag 8 oktober 2004 @ 17:31:05 #231
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22493806
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 16:31 schreef G-Mart het volgende:
    Nu met alle vrijgegeven beelden van de DS spellen ben ik er nog meer van overtuigd dat ik de PSP ga kopen .
    Ik hoop ECHT dat je er gelukkig mee wordt. Anders is het wel een dure illusie
    pi_22494326
    quote:
    Op vrijdag 8 oktober 2004 16:31 schreef G-Mart het volgende:
    Vind zelf eerlijk gezegd nu de DS even interessanter. Zodra Sony concrete details losgeeft, dus eindelijk prijs, batterij, release, etc bekend maakt zie ik wel weer. Dat ze dat zo lang uitstellen is ook niet veel belovend denk ik zelf.
    pi_22600021
    Ik heb even een paar filmpjes gekeken vd PSP, maar dat loopt toch allemaal niet echt soepel zo te zien. Daar zit nog heel veel werk aan lijkt het wel.
    Houd van een lijntje.
    pi_22601518
    quote:
    Op woensdag 13 oktober 2004 16:47 schreef Erwtensoep het volgende:
    Ik heb even een paar filmpjes gekeken vd PSP, maar dat loopt toch allemaal niet echt soepel zo te zien. Daar zit nog heel veel werk aan lijkt het wel.
    Achja... het zijn de allerallerallereerste titels en Sony was een beetje laat klaar met de hardware... dus ja, ik neem het ze (nog) niet echt kwalijk.
      woensdag 13 oktober 2004 @ 17:55:34 #235
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22601613
    pi_22607675
    quote:
    Op woensdag 13 oktober 2004 17:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Vampire Chronicle komt naar de PSP
    Vampire Chronicle was niet een bekende serie op de Dreamcast. Darkstalkers is uitgekomen op de SEGA Saturn maar dat is het dan ook.

Daarnaast is dit al best oud, ik heb de trailer van de game notabene op de E3 gezien in mei. :-]
    pi_22686343
    Ik heb grote delen van dit topic doorgelezen.

Die Nintendo lijkt me voor peuters. Ik denk dat die PSP heeeel erg veel verkocht gaat worden.
    Ook al te zien aan dit topic, zelfs nintendo "dickriders" zeggen uiteindelijk nog een PSP te kopen.

Maar is er ongeveer al een release date?? En is het bekend of er weer manieren zijn op spellen te kopieren
    pi_22686429
    OMFG
    pi_22686719
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 19:54 schreef Hellrazor het volgende:
    http://www.gamer.nl/nieuws/24033
    Hmm ja staat er in dollars. Dat wil niks zeggen. Kijk maar toen PS2 op de markt werd gebracht wat ie in dollars in USA kost en in guldens.......
    pi_22687719
    hoeduur was hij dan in dollars?
    pi_22689357
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 19:54 schreef Hellrazor het volgende:
    http://www.gamer.nl/nieuws/24033
    Er staat: "In het laatste nummer van de Amerikaanse Official Playstation Magazine, valt het gerucht te lezen dat de PSP in drie verschillende packs op de markt zal komen..."

GERUCHT dus! Niks van aan trekken. Dit heeft geen ènkele nieuwswaarde!
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 20:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
    Maar is er ongeveer al een release date??
    Nee...
    quote:
    En is het bekend of er weer manieren zijn op spellen te kopieren
    NEE!!! De PSP is (voorlopig) het énige apparaat ter wereld dat gebruikt maakt van UMD's (die schijfjes dus), dus reken er maar niet op dat je die kunt gaan kopiëren.
    pi_22689577
    Dat gerucht is oud (en niet waar!), maar he gamer.nl brengt altijd oud nieuws.
    pi_22689823
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 22:33 schreef CloudStrife het volgende:
    Dat gerucht is oud (en niet waar!), maar he gamer.nl brengt altijd oud nieuws.
    Gamer.nl is werkelijk de meest waardeloze games-website die ik ken. 70% van het nieuws dat ze brengen is onzin!
    pi_22693364
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 22:43 schreef P-Style het volgende:

[..]

Gamer.nl is werkelijk de meest waardeloze games-website die ik ken. 70% van het nieuws dat ze brengen is onzin!
    ik vind van niet
      maandag 18 oktober 2004 @ 12:47:52 #246
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_22698835
    quote:
    zelfs nintendo "dickriders" zeggen uiteindelijk nog een PSP te kopen.
    zeg hou jij ff je bakkes "sony kringspiermusketier" (ik heb het nu trouwens alleen over Halfgedraaide hoor dus voel je niet aangevallen als sony fan )
    maar om ff ontopic te blijven ik snap best dat sommige mensen de psp willen gaan kopen. De graphics zijn werkelijk oogverblindend alleen was ik wel verrasd door de korte batterijduur. (o ik zelf ga overigens voor de ds )
    pi_22699253
    Er is toch nog helemaal geen batterijduur bekend gemaakt?
    pi_22699368
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 13:09 schreef Kontiki het volgende:
    de batterij kon op de TGS maar 2 uur gamen aan, maar hopelijk weet sony dit snel te verbeteren omdat de release dag er al snel aan komt voor Japan
    pi_22699501
    quote:
    Op zondag 17 oktober 2004 21:20 schreef Hellrazor het volgende:
    hoeduur was hij dan in dollars?
    Meen dat PS2 ongeveer 399 dollar koste en in NL 1150 gulden........
    Dus daarom zeg ik dat wil niks zeggen wat dat ding in USA gaat kosten. In NL betalen we toch meer.
    pi_22699543
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 13:09 schreef Kontiki het volgende:
    Ik meen ergens anders al weer te hebben gelezen dat gamen 8 - 10 uur kon op de accu van een PSP??? Meen ergens in dit topic!! Dus de geruchten van die 2 uur waren onjuist....
    pi_22699830
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 13:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
    Ik meen ergens anders al weer te hebben gelezen dat gamen 8 - 10 uur kon op de accu van een PSP??? Meen ergens in dit topic!! Dus de geruchten van die 2 uur waren onjuist....
    Mja dat bedoel ik. Aan geruchten hebben we niks. Pas als Sony de batterijduur bekend maakt weten we hoe de zaken ervoor staan.

Maar het feit dat ze hier zo lang mee wachten pleit wel tegen ze
    pi_22700879
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 13:25 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Sony wil idd dat de PSP 8-10 gamen aan kan ja,, maar op dit moment kan de PSP nog maar 2 uur aan, dit moeten ze nog verbeteren.
    pi_22703734
    Sony wil zo'n 8 uur halen, omdat minder al gauw slecht klinkt.
    Sony haalt vooralsnog maar zo'n 2 uur, althans, op de TGS. Daar moesten de vrouwen die ze droegen om de 2 uur weer terug.

Ja, Sony zegt zelf nog niks, maar komop, als de battery life okee is zeg je dat toch gelijk? Niet iedere keer als er een gerucht komt, dat gerucht de grond instampen en dan weer niks zeggen?

Maar goed, ik heb vertrouwen in de PSP hoor, vind het alleen wat raar van Sony's kant.
    pi_22705394
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 16:43 schreef Thomper het volgende:
    Ja, Sony zegt zelf nog niks, maar komop, als de battery life okee is zeg je dat toch gelijk? Niet iedere keer als er een gerucht komt, dat gerucht de grond instampen en dan weer niks zeggen?

Maar goed, ik heb vertrouwen in de PSP hoor, vind het alleen wat raar van Sony's kant.
    Ik begrijp het probleem niet. Het ding is nog in productie. Denk je nu echt dat zo'n pocketconsole, die met honderduizenden van de lopende band zal rollen, op de markt gezet gaat worden met een accu die 2 uur meegaat?

Nee dus. Dat de accu nog niet goed werkt is het probleem van Sony, niet van de consument. Dat lossen ze maar op. Ik ga in ieder geval niet op fora schreeuwen dat de PSP zuigt als dat hele ding de fabriek nog niet eens verlaten heeft. Dat deden mensen ook met de X-box en moet je zien hoe goed dat ding nu loopt.
      maandag 18 oktober 2004 @ 19:14:32 #255
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22706715
    quote:
    Ik begrijp het probleem niet. Het ding is nog in productie. Denk je nu echt dat zo'n pocketconsole, die met honderduizenden van de lopende band zal rollen, op de markt gezet gaat worden met een accu die 2 uur meegaat?
    Sega Gamegear.

Verder heb je gelijk Het is afwachten, maar Sony moet er wel iets aan doen. Nu kijkt iedereen negatief naar die batterij, en dat is niet goed.
      maandag 18 oktober 2004 @ 19:54:50 #256
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_22707628
    De DS haalt minimaal 6 uur. De PSP verbruikt meer dan de DS (groot beeld, bewegende delen voor UMD), al sla je me dood als de PSP minimaal 8 uur haalt.

Maar ja we hebben het wel over Sony.
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_22707824
    "We hebben het wel over Sony"

Een bedrijf dat doorgaans rotzooi verkoopt voor een hogere prijs dan de concurrent. Kijk alleen maar naar de TV's, wat een kutkwaliteit, en dan heb ik het nog niet gehad over de gem. levenduur van een PS2.
    Houd van een lijntje.
      maandag 18 oktober 2004 @ 20:08:12 #258
    65330 Ruzbeh
    pi_22707983
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 20:02 schreef Erwtensoep het volgende:

Een bedrijf dat doorgaans rotzooi verkoopt voor een hogere prijs dan de concurrent. Kijk alleen maar naar de TV's, wat een kutkwaliteit, en dan heb ik het nog niet gehad over de gem. levenduur van een PS2.

Ik heb wel wat eerder gehoord dat de levensduur van een PS2 klote was, maar ja dat ding is toch wel ff vaak over de toonbank gevlogen.
    pi_22711173
    Tja ze hebben blijkbaar een geweldige marketingstrategie, want het is alleen de naam die verkoopt. Philips is bijvoorbeeld kwalitatief veel beter, en ook innovatiever, maar ja die heeft niet de naam Sony.
    Houd van een lijntje.
    pi_22713352
    quote:

M'n vader werkt bij een concurrent (ok ok, JVC ) en dat merk krijgen we van jongs af aan met de paplepel ingegoten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Sony-producten vaak kwalitief goed vind. Zal ik nooit hardop zeggen, kost me m'n erfenis
      maandag 18 oktober 2004 @ 23:57:05 #261
    66779 Brasco125
    gamertag: DirtyBrasco NL
    pi_22713931
    Sony heeft de twijfelachtige eer als het om bepaalde productten gaat. Maar sony zit ff in het nauw. De verwachte prijs gaat toch waarschijnlijk redelijk ambitieus worden en dat kun je niet maken om een portable gameding op de markt te brengen dat niet langer dan 2 uur mee gaat. Ook tegenwoordig accepteert de consument geen producten die half af zijn, *kuch* Nokia N Gage...
    pi_22717684
    quote:

mijn tv is goed hoor
      dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:10:28 #263
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_22718076
    Ehmm ik heb mijn ps2 vanaf de launch en hij heeft me nog nooit teleurgesteld.
    Dus die levensduur zit bij mij wel goed met dat ding
    Drop you like an ill, bad habit
    pi_22719049
    quote:
    Op dinsdag 19 oktober 2004 09:10 schreef pmponer het volgende:
    Ehmm ik heb mijn ps2 vanaf de launch en hij heeft me nog nooit teleurgesteld.
    Dus die levensduur zit bij mij wel goed met dat ding
    Ik heb hem een paar jaar en hij ziet er nog als nieuw uit. Die van een vriend van me (die hem pas een jaar heeft) zit al helemaal onder het stof. Een beetje onderhoud kan geen kwaad natuurlijk.
    pi_22719375
    quote:
    Op dinsdag 19 oktober 2004 08:24 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

mijn tv is goed hoor
    Dan heb je hem nog niet naast een andere TV gezet

Om maar even een voorbeeldje te geven, een maat van mij zijn sony breedbeeld TV is 200 euro duurder als onze Panasonic die beide even oud zijn. Op de Panasonic TV is alle kraakhelder terwijl op de Sony TV je heel duidelijk zwarte pixels door het beeld ziet.

(en zijn PS2 was na 2 jaar kapot, maar dat terzijde )
    Houd van een lijntje.
    pi_22729009
    quote:
    Op dinsdag 19 oktober 2004 10:50 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Dan heb je hem nog niet naast een andere TV gezet

Om maar even een voorbeeldje te geven, een maat van mij zijn sony breedbeeld TV is 200 euro duurder als onze Panasonic die beide even oud zijn. Op de Panasonic TV is alle kraakhelder terwijl op de Sony TV je heel duidelijk zwarte pixels door het beeld ziet.

(en zijn PS2 was na 2 jaar kapot, maar dat terzijde )
    maak me nou niet bang ik heb pas een tv voor ¤800 gekocht en het is een sony
    pi_22729343
    De batterij duur van die nieuwe "ipod" van sony is iets van 35 uur, tegen 9 uur van de Apple Ipod. Dit bewijst dat ze bij sony weldegelijk meesters zijn van de batterij, dus het zou mij niks verbazen als ze het nog redden ook.
    Sold my Soul to Sony
    pi_22729805
    quote:
    Op dinsdag 19 oktober 2004 18:44 schreef Jebus het volgende:
    De batterij duur van die nieuwe "ipod" van sony is iets van 35 uur, tegen 9 uur van de Apple Ipod. Dit bewijst dat ze bij sony weldegelijk meesters zijn van de batterij, dus het zou mij niks verbazen als ze het nog redden ook.
    Maar dat ding kan niet eens MP3 afspelen
    (alleen converteren)
      dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:34:44 #269
    65330 Ruzbeh
    pi_22730459
    quote:
    Op dinsdag 19 oktober 2004 18:44 schreef Jebus het volgende:
    Meesters van de batterij.

pi_22730752
    quote:
    Op dinsdag 19 oktober 2004 18:26 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

maak me nou niet bang ik heb pas een tv voor ¤800 gekocht en het is een sony
    Sorry, Sony TV's zijn top

Houd van een lijntje.
    pi_22730917
    quote:
    Op maandag 18 oktober 2004 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Sega Gamegear.

Verder heb je gelijk Het is afwachten, maar Sony moet er wel iets aan doen. Nu kijkt iedereen negatief naar die batterij, en dat is niet goed.
    Gamegear

6 batterijen in 3 uur
    pi_22902146
    ^Bumpje^
    quote:
    Gamefront meldt vandaag dat de PSP een releasedatum heeft gekregen voor Japan. De PSP komt op 12 december 2004 in de winkels te liggen voor een prijs van 20790 Yen (omgerekend 150 Euro).

De batterij moet voor games vier tot zes uur meegaan en voor films vier tot vijf. Voor het einde van het jaar 2004 zullen er bovendien 21 spellen beschikbaar zijn.

Update 10:40

De 21 titels van de games zijn bekend:

BANDAI:
    Lumines (Music & Luminary Action Puzzle)
    The legend of heroes Gagharvtrilogy White Witch (Role Playing Game)

CAPCOM:
    VAMPIRE CHRONICLE The Chaos Tower (Fighting)

CyberFront Corporation:
    KOLLON (Puzzle Action)

Electronic Arts:
    Need for Speed Underground Rivals -Working Title- (Race)
    Tiger Woods PGA Tour -Working Title- (Golf)

FromSoftware:
    Armored Core Formula Front (Mech Customizing Simulation)

HUDSON SOFT CO.:
    RENGOKU: The Tower of Purgatory (Action Role Playing Game)

KOEI:
    Dynasty Warriors (Action)
    Mahjong -Working Title- (Table)

Konami Computer Entertainment Japan:
    Metal Gear Acid (ACID)
    Mah-Jong Club (Board Game)

Marvelous Interactive Inc:
    AI Go (Board Game Master)
    AI Mah-Jong (Board Game Master)
    AI Shogi (Board Game Master)

NAMCO:
    Kotoba no puzzle mojipittan daijiten (PUZZLE)
    RIDGE RACERS (RACE)

Sega Corporation:
    Puyo Pop Fever (Puzzle)

Sony Computer Entertainment Inc.:
    Dokodemo Issyo (Misc.)
    Hot Shots Golf (Sports, Golf)

TAIto:
    Puzzle Bobble Pocket (Puzzle)

Bovendien zijn de prijzen van de accessoires bekend:

Memory Stick Duo (Product Code PSP-M32): Yen 2.800 (Euro 21)
    32MB, 20mm (L) x 1,6mm (H) x 31mm (B), Gewicht: ca. 2g
    AC Adapter (PSP-100): Yen 3.500 (Euro 26)
    76mm (L) x 22mm (H) x 46mm (B) Gewicht: ca. 44g
    Battery Pack (PSP-110): Yen 4.800 (Euro 35)
    52mm (L) x 12,5mm (H) x 36mm (B) Gewicht: ca. 44g
    Koptelefoon met afstandsbediening (PSP-140(W)): Yen 2.800 (Euro 21)
    Wit, in-ear
    Soft case and hand strap (PSP-170(B)): Yen 2.000 (Euro 15)

Wil je een kant-en-klaar PSP pakket dan kan je het PSP Value Pack kopen voor 24800 Yen (180 euro). De inhoud hiervan is als volgt:

Een PSP, de AC Adapter, een Battery Pack, een Memory Stick Duo, de koptelefoon en een beschermhoes.

Van Games.Fok dus.

I hereby declare wednesday the 27th of October the day we finally heard all about the PSP.
      woensdag 27 oktober 2004 @ 11:58:57 #273
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22902178
    En Final Fantasy komt naar de PSP: http://games.fok.nl/news.php?newsid=1292

pi_22902327
    Jep, al vind ik de inhoud wat vaag klinken. Games gebaseerd op FFVII? :S
    pi_22902477
    Een remake van FFVII Thomper.

Nintendo-bots owned. De prijs veel lager dan verwacht.
      woensdag 27 oktober 2004 @ 12:31:24 #276
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22902848
    Ik denk dat het ook een schok is voor de Sony nerds Cloudstrife Ik ben iig zeer enthousiast na vandaag Waar eerst alleen Tales of Eternia interessant leek is er nu een game bijgekomen en de prijs zo'n beetje de helft van wat ik had verwacht
    pi_22903033
    150 euro??

Shit, man das laag. Daar gaan ze geen winst op maken denk ik zo. Maar goed de spellen interesseren me toch niet, dus ik hou het op de DS.
    Houd van een lijntje.
    pi_22907452
    Gans geil! Aleen de launchtitels spreken me niet zo heel erg aan.
      woensdag 27 oktober 2004 @ 15:44:50 #279
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_22907492
    quote:
    Op woensdag 27 oktober 2004 12:05 schreef Thomper het volgende:
    Jep, al vind ik de inhoud wat vaag klinken. Games gebaseerd op FFVII? :S
    FF Party!
    pi_22907719
    Heeft er iemand trouwens wat meer info/kennis over het battery-pack? Is er ook een reserve-accu setje verkrijgbaar o.i.d.?

Ik zal in de praktijk zelden langer spelen dan 2 a 3 uur (treinreis bijv.) maar een extra accupack kan zeker geen kwaad.
    pi_22907815
    Zo dan zit je wel heel lang in de trein dan, als de batterij duur al 4 uur is.....
    Houd van een lijntje.
    pi_22908052
    quote:
    Op woensdag 27 oktober 2004 15:58 schreef Erwtensoep het volgende:
    Zo dan zit je wel heel lang in de trein dan, als de batterij duur al 4 uur is.....
    Heen en terug natuurlijk he

Maar ik had het verkeerd geschreven. Ik bedoelde eigenlijk dat ik hem zelden voor iets anders dan treinreis (dus max 2 a 3 uur) zou gebruiken.
    pi_22909323
    quote:
    Op woensdag 27 oktober 2004 12:40 schreef Erwtensoep het volgende:
    150 euro??

Shit, man das laag. Daar gaan ze geen winst op maken denk ik zo. Maar goed de spellen interesseren me toch niet, dus ik hou het op de DS.
    Bij mij juist andersom, ik heb liever de mainstream spellen dan de line-up die de DS nu heeft staan. En idd met deze prijs wordt het toch wel erg aantrekkelijk.
      woensdag 27 oktober 2004 @ 17:30:22 #284
    65330 Ruzbeh
    pi_22909893
    Dat is wel HEEL GOEDKOOP.

Maar ik leun nog steeds aan de DS :/ omdat ik een fanboy ben en ook dat betere graphics de enige voordeel zijn van de PSP.
    pi_22912739
    ¤150,- is niet duur nee... maar reken er maar niet op dat 'ie hier ook ¤150,- gaat kosten! Het zou me niks verbazen als 'ie hier bij de release ¤250,- zou kosten!
    pi_22912976
    Ik gok idd op 200-250 euro, maar dat is best te doen (niet voor mij dus ik zal m niet snel halen )
    De spellen zijn tot nu toe niet heel geweldig maar ik heb zoals het er nu uitziet zeker liever een PSP dan een DS (vanwege de graphics en de spellen van de DS die me absoluut niets doen)
    SONY

heb trouwens ook een hele mooie sony tv
      donderdag 28 oktober 2004 @ 19:44:17 #287
    83286 Xnimez
    Onbetwist twijfelachtig
    pi_22918453
    foutje
    pi_22918480
    De battery life valt me zwaar tegen.
    natuurlijk game je niet 4 uur achter elkaar, maar dit zou wel betekenen dat je elke dag/elke 2 dagen kunt gaan opladen.
    Daarbij, misschien overdrijft Sony de batterijduur ook nog wel iets. 3 uur komt wel erg karig over
    Natuurlijk zal zon 5 uur lukken bij een aantal spellen, maar bij een aantal zwaardere spellen ligt die duur natuurlijk ook iets onder de 5 uur..

Ik ben benieuwd
    Daarbij ben ik DS fanboy en houd ik van de functies ervan
    pi_22918595
    quote:
    Op donderdag 28 oktober 2004 19:45 schreef Xrenity het volgende:
    natuurlijk game je niet 4 uur achter elkaar,
    euh, ik game met een handheld erg veel dus 4 uur met een nieuw spel gaan er makkelijk doorheen
      vrijdag 29 oktober 2004 @ 00:59:09 #290
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22925127
    Grapje dat ik vond op het gaming-age forum:
    quote:
    I hope that the first PSP hardware is fatally flawed, just so that Sony can later release the PSPSP.
    pi_22928253
    Aan de achterkant van de PSP zit een klepje, vergelijkbaar met je mobiel. Deze kun je er zo afhalen en er gemakkelijk een nieuwe accu inklikken. een nieuwe accu kost in japan 35 euro, zal hier vast 40 euro zijn.

Sony zegt 4-6 uur, ik weet een ontwikkelstudio die spellen hebben die 8 uur halen. Ik weet niet waarom Sony dan een lagere tijd aangeeft, waarschijnlijk omdat het dan altijd meevalt in de praktijk, maar zeker iets om rekening mee te houden.
    pi_22928950
    Ik hoorde ergens anders juist weer dat sommige developers maximaal 90 minuten eruit konden halen. Ik ben benieuwd....
      vrijdag 29 oktober 2004 @ 10:34:44 #293
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22929042
    Er zullen altijd games zijn die een batterij minder zullen belasten dan anderen, dat is geen nieuws.
    pi_22929389
    Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen. Maar dit ding ziet er erg goed uit. December 2004 in Japan?? Dus wanneer in NL???
      vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:08:45 #295
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22929543
    "Ergens 2005"
    pi_22929613
    quote:
    Op vrijdag 29 oktober 2004 11:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
    "Ergens 2005"
    Dat had ik ook begrepen

Maar welk kwartaal?
      vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:13:41 #297
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_22929629
    quote:
    Op woensdag 27 oktober 2004 19:33 schreef P-Style het volgende:
    ¤150,- is niet duur nee... maar reken er maar niet op dat 'ie hier ook ¤150,- gaat kosten! Het zou me niks verbazen als 'ie hier bij de release ¤250,- zou kosten!
    Mja afgezien van hogere belastingen en transportkosten is Japan typisch zo'n land waar ze de grootste concurrentie van Nintendo kunnen verwachten.
      vrijdag 29 oktober 2004 @ 11:15:11 #298
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_22929655
    quote:
    Op vrijdag 29 oktober 2004 11:12 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Dat had ik ook begrepen

Maar welk kwartaal?
    Als ik dat eens wist.
    pi_22930218
    quote:
    Dat had ik ook begrepen

Maar welk kwartaal?
    Ja... wie weet? Mischien zijn er op Fok! wel mensen die het beter weten dan Sony zelf!
    pi_22935743
    quote:

[..]

Dat had ik ook begrepen

Maar welk kwartaal?
    niks bekend maar ik denk zelf 2de kwartaal 2005
    pi_22937532
    PSP adopts both a "worldwide" and "regional" code system," explains Molly Smith of SCE America. "For games on PSP there is no region code. However, due to language and system issues, quality assurance procedures are done in each territory. Therefore, we recommend purchasing both the hardware and corresponding software in the same market/territory."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')