Check dit filmpje bijvoorbeeld maar eens: http://media.psp.ign.com/media/683/683113/vids_1.htmlquote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Welke RPG's?
ik ben geen fan boyquote:Op vrijdag 14 mei 2004 19:52 schreef CecilBDemented het volgende:
haha die fan boy reacties
sony psp gat ownen
Uhhh jij klaagt over fanboy reacties?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 19:52 schreef CecilBDemented het volgende:
haha die fan boy reacties
sony psp gat ownen
Eerst ff lezen voordat we gaan huilen..quote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:32 schreef BMH het volgende:
De PSP lijkt gewoon een gadget te worden. Geen serieuse gamehandheld. DVD's kijken die alleen op die UMD's staan? Waar slaat dat op? Welke films wel niet? 2 uur lang gamen! wooooow :S
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:35 schreef Cid het volgende:
[..]
Eerst ff lezen voordat we gaan huilen..
2 uur voor films, iets langer voor gamen..![]()
![]()
Filmpje kijken... LEEG!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:34 schreef peristilius het volgende:
Doe mij maar zon handheld, en dan een filmpje kijken
Voor een groot TFT scherm betaal je toch een stuk meer.
Op een DS kun je hem niet kijkenquote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
LotR kun je niet eens afkijken
Gelukkig bestaat er ook de mogelijkheid om een extra accu aan te sluiten.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:26 schreef Stressbal het volgende:
Lichtnet in de trein? Ik kan het proberen aan de hoogspanning maar ik denk niet dat ie dat overleeft. Als je een stopcontact in de buurt hebt dan heb je waarschijnlijk ook een tv en dvd speler in de buurt. Dan ga je geen films op je psp kijken.
Alleen als de accu het toestaat heb je echt wat aan de mogelijkheid films af te spelen.
Dan gaat de batterij ''nog'' sneller leeg.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, ik hoef zowieso geen films te kijken in de treinGamen wel, muziek luisteren ook. Soms tegelijk. Kan dat eigenlijk op de PSP? Je eigen muziek luisteren en een game spelen?
geen flauw id, op een ngage kan dat welquote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, ik hoef zowieso geen films te kijken in de treinGamen wel, muziek luisteren ook. Soms tegelijk. Kan dat eigenlijk op de PSP? Je eigen muziek luisteren en een game spelen?
Ja en? Het een is beter dan het ander?quote:Op zondag 16 mei 2004 00:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, geen Mario 36, maar Tony Hawk 44 en Ridge Racer 11
Films kijken lijkt me juist wel leuk.. Maarre.. 1,8 gb? Da's een film van nog geen driekwartier. Laat staan dat je een film moet kopen in minidisc formaat die je nergens anders op af kunt spelen. Nee die films kun je wel vergeten. En hoe moet je de muziek cd'tjes branden?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik doe niet anders dan objectief reageren. Lees het maar eens door. Ik ben onder de indruk van de grafische kwaliteiten, maar i vind het geen gameconsole meer. Verder heb ik ook gezegd dat het zeker wel goed zal verkopen, en dat ik er uiteindelijk ook wel een zal kopen.quote:Op zondag 16 mei 2004 01:24 schreef Kontiki het volgende:
Kunnen de Nintendo-fanboys ook nog objectief reageren? Dan zien ze misschien in dat dit een zeer gave console wordt.
Zeer stylish design, toffe games mogelijk en je kan er ook nog films en muziek mee afspelen. Ik ben nu al verkocht!
Ja maar hoe kom je dan aan die lagere kwaliteit films?quote:Op zondag 16 mei 2004 11:01 schreef Stressbal het volgende:
Nah, met compressietechnieken moet het wel mogelijk zijn goede kwaliteit films af te spelen, denk aan divx-achtige technieken. Bovendien hoeft de resolutie niet zo hoog te zijn als op de computer. Ik geloof dat divx films meestal iets van 640x480 zijn op de computer als je dus maar 480x272 hebt dan kun je al wat ruimte besparen.
Wat bedoel je? Een film van 1,5 uur van 700 Mb is meestal rond de 640x480. Die jevervolgens uitvergroot naar minimaal 1024x768, wat absoluut niet goed is voor kwaliteit. Toch zien de meeste divx films er goed uit op de computer.quote:Op zondag 16 mei 2004 13:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar hoe kom je dan aan die lagere kwaliteit films?
Nouja de PS2 werd ook gemarket als een multimedia machine waar je van alles op kan doen. Hoeveel mensen hebben een toetsenbord en muis voor hun PS2 gekocht?quote:Op zondag 16 mei 2004 14:01 schreef Stressbal het volgende:
Ach so... Sony is een grote platenmaatschappij, waarschijnlijk kunnen ze licenties krijgen om zelf de films op de umd discs uit te brengen. Ze zullen er vast wel over nagedacht hebben hoe ze films kunnen uitbrengen.
quote:Op zondag 16 mei 2004 14:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
http://www.angelfire.com/punk4/life197/mario.mp3
mario himself over sony
Leuk, bijna NET zo hilarisch als het feit dat je initialen DS zijn (Dirk Sietse)!!!quote:Op zondag 16 mei 2004 14:48 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
bij mp3 right click and save as
ik plaats hem wel effe naar een andere host
[afbeelding]
zegt mario : oh,boy,oh boy, that sony there sure is number one
(mario krijgt lange pinocio neus
dit is geen fotofuck
maar uit de e3 presentatie van de DSofzo
Nee, de XBox vond ik in het begin sucken door de hoge prijs en de slechte launchtitles (op Halo na).quote:Op zondag 16 mei 2004 14:19 schreef speknek het volgende:
Jullie zeiden hetzelfde over de xbox..
Ging over sony, dus was wel toepasselijk.quote:Op zondag 16 mei 2004 18:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Leuk, bijna NET zo hilarisch als het feit dat je initialen DS zijn (Dirk Sietse)!!!
Maar wat is hier het nut van dit 'grapje' voor 3 jarige van Nintendo, en wat doet het hier?
Ik begrijp niet waarom mensen kritiek hebben op/tegen extra functies. Je kan er films op kijken ja, en muziek luisteren. Dat laatste kan ook bij de concurrent. En je zal er vast op den duur het internet mee op kunnen. Hebben al deze functies enig effect op de degelijkheid van de games? Als ik een console voor de games wil, speel ik er alleen maar games op. Ook al kan het apparaat popcorn bakken o.i.d.quote:Op zondag 16 mei 2004 11:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik doe niet anders dan objectief reageren. Lees het maar eens door. Ik ben onder de indruk van de grafische kwaliteiten, maar i vind het geen gameconsole meer. Verder heb ik ook gezegd dat het zeker wel goed zal verkopen, en dat ik er uiteindelijk ook wel een zal kopen.
Ik dacht dat er linksonder een analoge stick zit?quote:Op zondag 16 mei 2004 20:21 schreef Kontiki het volgende:
Overigens wel jammer dat er geen klein analoog stickje op zit. Zou wel fijn zijn.
Juist....beetje kinder8igquote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:49 schreef peristilius het volgende:
Vind het alleen beetje raar dat Nintendo presentaties houdt tegen de PSP.......
zijn ze bang?
Die DS wordt ook een lomp ding hoor.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 19:31 schreef nlboy het volgende:
Ik vind het ook zielig dat ze een handle (GBA) vergelijken met een Console.
Iedereen koopt een gameboy omdat het klein en handig is voor op vakantie.
En een console is een groot ding voor thuis en niet al te makkelijk meetnemen op vakantie.
Dus gewoon een slechte vergelijking van Nintendo.
echt veel te duurquote:Op vrijdag 21 mei 2004 00:59 schreef G-Mart het volgende:
Zeker een aanrader, verwachting is wel dat de lanceerprijs 370 euro gaat worden overigens.
Als dit waar is, denk ik dat het nog geen week duurt voor een of andere wizzard (nerd) er wat op heeft gevonden.quote:Ik denk dat veel mensen zich vergissen hierin, want je kan NIET je eigen muziek en films dus afkijken door ze op de geheugensticks te zetten vanaf je PC.
Dat geldt ook voor jouw post natuurlijk hequote:Mocht dit WEL zo zijn, graag een bron erbij vermelden
Ik ben benieuwd wat de doelgroep van Sony is. Met zo'n prijs zullen ze zich vooral richten op de wat oudere gamer. Van 18 tot 35 of zo denk ik. Dat vind ik zelf erg leuk (zit midden in die groep), ik hou niet zo van die cartoony ***.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:53 schreef G-Mart het volgende:
Voor een PlayStation 2, mp3 speler en dvd-speler in 1 vind ik het wel de moeite waard. De PSP is van mij bij de lancering in ieder geval.
Is er eigenlijk een bronnetje van deze richtprijs?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:17 schreef Internationalist het volgende:
370 :| tering man
Exactquote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:49 schreef Kontiki het volgende:
[Marketingmannetje-mode] "Early adaptors" etc.
En dit is precies de reden waarom ook Nintendo-fans heel erg blij moeten zijn met de komst van de PSP. Nu ontstaat er daadwerkelijk concurrentie, en krijgen we misschien wel een prijzenoorlog. Hoeven we eindelijk geen 50 euro meer te betalen voor een mager handheld spelletje.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:04 schreef peristilius het volgende:
PS2 was 700 euros, was ook al snel 300 euros.
Dit apparaat zal binnen niet al te veel tijd ook wel rond de 200 euros komen te staan, zeker als nintendo hun apparaat weer voor rommelmarkt prijzen gaat verkopen
1149 gulden is niet 700 euro's!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:04 schreef peristilius het volgende:
PS2 was 700 euros, was ook al snel 300 euros.
Dit apparaat zal binnen niet al te veel tijd ook wel rond de 200 euros komen te staan, zeker als nintendo hun apparaat weer voor rommelmarkt prijzen gaat verkopen
--quote:Op zondag 23 mei 2004 11:07 schreef Internationalist het volgende:
zijn jullie rijk ofzo
True, maar als de concurrentie zelf duurder is zal het (iig in het begin) nog wel meevallen met de prijzenoorlog.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:55 schreef Kontiki het volgende:
[..]
En dit is precies de reden waarom ook Nintendo-fans heel erg blij moeten zijn met de komst van de PSP. Nu ontstaat er daadwerkelijk concurrentie, en krijgen we misschien wel een prijzenoorlog. Hoeven we eindelijk geen 50 euro meer te betalen voor een mager handheld spelletje.
die van de PS2 is echt niet 18-34 hoor, er zijn genoeg die een ps2 hebben en 12-16 zijn, zegt niks dusquote:Op zondag 23 mei 2004 12:56 schreef G-Mart het volgende:
[..]
--
Nintendo demographic: mainly 11 to 17
PSP demographic: 18 - 34, same as PlayStation 2
--
Ik denk dat 18 t/m 34 meer geld tot zijn beschikking heeft doordat deze groep over het algemeen werkt. Nu werk ik fulltime en heb ik zeker wel 370 EUR over voor een PSP. Toen ik 16 was, zou ik voor de Nintendo DS zijn gegaan. (mocht die echt rond de 150 EUR gaan kosten, er gingen nu wat verhalen over 300 EUR)
Hoeft niet alleen de prijs te zijn. Er wordt ook druk uitgeoefend op het spellenaanbod. Stel dat de PSP een heel tof spel heeft. Misschien is dat voor Nintendo wel reden om datzelfde spel uit te brengen, terwijl dat zonder concurrent niet gebeurd zou zijn. Etc.quote:Op zondag 23 mei 2004 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
True, maar als de concurrentie zelf duurder is zal het (iig in het begin) nog wel meevallen met de prijzenoorlog.
Welgeteld EEN 2D platformer. En sinds wanneer is 2D niet goed genoegquote:Op donderdag 27 mei 2004 11:08 schreef err het volgende:
als ik de beelden van de NIntendo DS zie lijkt het erop alsof N niet uit is op een bredere doelgroep want weer komen ze met van die olijke 2d platformers vol ballonnetjes
Dat denk ik ookquote:Voor mij is de keus duidelijk, en ik denk dat PSP de DS flink gaat verslaan. Zelfs kleine kinderen spelen tegenwoordig liever gewelddadige FPS'ers volgen mij =D
Heeft niets met mijn NIntendo tenen te maken, ik snap alleen niet waarom je 2D niet goed vind? Dat is gewoon een ordinaire graphics hoer uitspraak.quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:18 schreef err het volgende:
2D is sinds de uitvinding van 3D games niet meer goed genoeg. En sorry hoor dat ik op je nintendo tenen ben gestapt.
Nou, ik zou persoonlijk wel graag willen dat mijn volgende handheld wel flink 3D kan knallen. Ik was best teleurgesteld in de grafische kracht van de GBA. Dat kon toendertijd al veel beter. Mede daardoor heb ik vaak zitten schelden als ik weer een GBA 3D-spel had gekocht wat niet vooruit te branden was. V-Rally uitgezonderd, die was echt te vet!quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft niets met mijn NIntendo tenen te maken, ik snap alleen niet waarom je 2D niet goed vind? Dat is gewoon een ordinaire graphics hoer uitspraak.
quote:Eind dit jaar moet die in de Japanse winkels liggen, Sony's PSP. Met deze ambitieuze hand-held wil Sony de strijd aangaan met Nintendo, die al jarenlang een winstgevend monopoly heeft op deze markt. De presentie op de E3 heeft een goede indruk achter gelaten, toch is niet iedereen even positief. Channelnewsasia heeft enkele analisten om hun mening gevraagd, waarbij opvalt dat de reacties gematigd zijn.
Belangrijkste zorg is de prijs van de PSP. De machine moet in Japan tussen de 175 en 260 dollar gaan kosten, een stuk duurder dan de concurrent. Ook heeft Sony bijzonder ambitieuze verkoopcijfers voor ogen, men wil 3 miljoen PSP’s verkopen voor maart 2005. Ook hierover zijn de analisten sceptisch, men verwacht niet mensen $175 neerleggen voor de PSP.
De analisten zijn wel overtuigd dat de PSP kans van slagen heeft. Sterke punten zijn de heldere dislplay, en de grote overeenkomst met de PS2. Dit maakt het voor ontwikkelaars gemakkelijker om games te produceren, en zorgt voor een grote herkenbaarheid van de spellen.
"I don't think Sony has hard data to back up their sales target of three million units," said Takashi Oka, game industry analyst at UFJ Tsubasa Securities.
"There are many portable games available, but Nintendo has stably dominated the market. It would be very difficult to take away a large share in the market," Oka said.
"And there is no guarantee that Sony will really deliver the new product on time" for the year-end holiday shopping season, he added.
Mitsuhiro Osawa, electronics analyst at Mizuho Investors Securities, said it was difficult to imagine the PSP alone would significantly boost Sony's earnings.
Eensch.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:48 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Nou, ik zou persoonlijk wel graag willen dat mijn volgende handheld wel flink 3D kan knallen. Ik was best teleurgesteld in de grafische kracht van de GBA. Dat kon toendertijd al veel beter. Mede daardoor heb ik vaak zitten schelden als ik weer een GBA 3D-spel had gekocht wat niet vooruit te branden was. V-Rally uitgezonderd, die was echt te vet!
Geen leuke kleurtjes dus.quote:PSP Goes Colorless
You may be stuck with black when picking up PSP.
The latest issue of Japan's weekly Famitsu gaming magazine contains somewhat of an unfortunate development in the PSP world. If you fell in love with those multi-colored PSP units shown at Sony Computer Entertainment's booth at the recent E3 trade show, it may break your heart to learn that they may not actually see release.
With regards to the colored portable systems, the company's public relations firm reveals to Famitsu, "They were just for reference. We plan to make the system black." This comment was in response to a question asked by Famitsu regarding the release of the multiple colors.
It's very possible that SCE plans on releasing multiple colors for the PSP, although black seems to be the default for the system and will likely arrive first.
IGN
quote:Sony PSP: Fact Or Fiction?
...and then a miracle happens
by Scott Raulinaitis, Editor - 6/23/2004 - 2:24pm EST
Sony PSP
Now that the euphoria of E3 has subsided, the gaming press is taking a closer look at Sony's upcoming portable gaming console. Or at least, they'd like to. Trouble is, Sony still seems to be busy trying to figure out just how to make their dream a reality. According to a recent story at CNN, Atari's CEO Bruno Bonnell is interested in making games for the console, but feels that there are still too many unanswered questions, saying at a recent Piper Jaffrey consumer conference, "Yeah, it's cool. It's nice, like a nice car. But we have no idea if the PSP's pricing is going to be $250, $350 or $500."
Brian Farrell, CEO of THQ, the largest independent developer of handheld games, has indicated that they've yet to receive any PSP developer samples.
CNN's Chris Morris states that all game demos shown so far have "simply been footage of titles under development" and that the PSPs on display at E3 weren't really running the games, as I suspected.
While developers do have access to desktop-based development kits and are, therefore, able to work through the initial stages of game development, Sony still seems to have their work cut out for them. The specs are optimistic. The package is reasonably small. And there are a lot of moving parts. Delivering such a device with decent battery life and at a reasonable cost is no small feat.
Even if Sony does make their March, 2005 US release target, I'm guessing that the cost will be on the high end and the battery life will be on the low end.
Vooralquote:Op donderdag 24 juni 2004 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]![]()
![]()
quote:During an interview in this month's Edge Magazine, SCEE's Phil Harrison confirmed that downloadable content will be available via Wi-Fi for Sony’s upcoming futuristic PSP racer, Wipeout Pure.
According to Harrison, a new track will be available for download each month. Just how many new tracks in total will arrive, and whether or not players will be able to download new vehicles is currently unknown.
quote:Sony's PSP gets major recognition for their E3 appearance and gains precious awards from the critics.
PSP has won both Best of Show and Best Hardware for the 2004 edition of the Electronic Entertainment Expo. PSP was recognized as a major force in the portable gaming arena: its design, its graphics, its extended set of functionalities, its screen and its games won the hearts of most of the journalists and of the audience present at E3. PSP won best Hardware of E3 and it deserved it. Great exterior design and very advanced technology make of the PSP one of the hottest items in gaming today: PlayStation 2 quality games, DVD quality movies and very high quality music playback are hard to pass by unnoticed.
quote:Other possible discoveries when looking closer at the system are a two-position Power/Hold switch (one position for full-on operation, and one for a powered-down pause mode), a set of terminals for docking the PSP for charging, a UMD cover (which includes a clear window of seeing the disc spinning, and the still-present IR utility, which so far has not been given any purpose in Sony's announced plans for the system.
Not present on the system, either in these diagrams or the E3 models, are a few of the ports announced by Sony in the PSP specs: the AV in/out port may be built into the headphones port utilizing Sony's three-pin miniplug system (most often seen on Sony camcorders -- it's technically possible to build such a function into this kind of port), and the controller port (a small headphone dongle is shown on the bottom of the system, but there is only so much that can be done with that.) Sony will hopefully offer more details on these previously-announced functionalities as the system nears release. Until then, check out the attached media pages for more diagramed pictures of the PSP system to look closer at what's known about the hardware so far.
EA op de PSP:quote:Sega Confirms Content for PlayStation®Portable (PSPTM)
"Puyo Pop Fever" and "Project S (temporary title)"
ELECTRONIC ENTERTAINMENT EXPO (E3), LOS ANGELES (May 11, 2004) - SEGA Corporation (Head office: Ota-ku, Tokyo, Japan; CEO and President: Hisao Oguchi, hereinafter referred to as SEGA) has confirmed plans to develop content for PlayStation®Portable (PSPTM), a handheld video game system, which Sony Computer Entertainment Inc. plans to release at the end of 2004 in Japan.
SEGA's commitment to the platform starts with the definitive version of one of electronic gaming's most popular puzzle titles, Puyo Pop Fever. SEGA is also developing new titles that take advantage of the PSP's technology, such as a completely new game Project S (temporary title), and it will continue to develop and publish titles in the future.
Yuji Naka, SEGA's executive managing director and general manager of Development Head Office comments, "I am excited to announce SEGA's initial software plans for the new PSP platform which offers truly high performance and efficient graphics display and incredible sound quality. Given its technical strengths, SEGA regards PSP as a handheld video game system with great potential. We are presently developing Puyo Pop Fever and Project S (temporary title), and we will propose a new style of gaming and entertainment that maximizes the features unique to PSP, such as network communication battle via wireless LAN and the "face-to-face" system that utilizes the 16:9 widescreen TFT LCD. Please look forward to future SEGA's titles."
Warner Music die enthousiast is over de PSP:quote:TIGER WOODS PGA TOUR GOLF, NEED FOR SPEED UNDERGROUND, NBA STREET AND NFL STREET TO DEBUT AT LAUNCH
REDWOOD CITY, Calif., May 11, 2004 - Reinforcing one of the strongest partnerships in the interactive entertainment industry, Electronic Arts (Nasdaq: ERTS) today announced that four blockbuster titles will ship day and date with the PlayStation® Portable (PSP) launch, the highly-anticipated portable entertainment player from Sony Computer Entertainment.
Designed to deliver the ultimate on-the-go play experience, EA's Tiger Woods PGA TOUR® Golf, Need for SpeedTM Underground, NBA STREET and NFL STREET each will be customized and optimized for the new system. The first four titles will ship in the first quarter of 2005, with an additional 10 to 12 titles following within the first year of launch.
"Four years ago, when Sony launched the PlayStation 2, EA was there at the forefront of the software world, delivering state-of-the-art games right out of the gate. We plan to do the same with the PSP," said Don Mattrick, President of EA Worldwide Studios. "The last hardware cycle taught us how crucial it is that the software line-up at launch be outstanding and how deep an impact the games have on the entire lifespan of the system. We plan to kick off the PSP launch with a bang!"
EA has dedicated resources worldwide to the creation of the first generation of the PSP titles. Over 100 people from within EA development studios are hard at work on creating the games, which will be drawn from the extensive stable of hit franchises including top-sellers from all three brands; EA GAMESTM, EA SPORTSTM and EA SPORTS BIGTM.
Burnout 3 op PSP:quote:"PSP offers consumers a rich, cutting-edge multimedia experience," said Kevin Gage, Vice President of Strategic Technology and New Media at Warner Music Group. "We are excited by the potential to offer consumers exciting, new music experiences on devices such as PSP."
quote:Criterion Software heeft bekend gemaakt bezig te zijn aan een PlayStation Portable versie van Burnout. Dit werd bekend gemaakt tijdens een presentatie van Burnout 3: Takedown. Burnout 3: Takedown is in ontwikkeling voor de Xbox en PlayStation 2.
Rondom de PlayStation Portable versie van Burnout werd nog weinig losgelaten. Criterion meldde alleen dat Burnout in de volgende zomer verkrijgbaar zal zijn voor de PlayStation Portable.
quote:Ready At Dawn Studios, bestaande uit mensen die bij Naughty Dog (o.a. bekend van Jak & Daxter) en Blizzard (o.a. Warcraft 3) vandaan komen hebben via hun website bekend gemaakt dat hun eerste game exclusief voor de PSP ontwikkeld zal worden.
Ready At Dawn is opgericht door Didier Malenfant (voormalig Senior Programmer bij Naughty Dog), Andrea Pessino (voormalig Senior Software Engineer bij Blizzard), en Ru Weerasuriya (voormalig Senior Artist bij Blizzard). Verder is er geen nadere informatie bekend gemaakt over de exclusieve PSP game.
Hoezo "ik kan maar niet wennen"?!?quote:Op maandag 28 juni 2004 13:36 schreef BMH het volgende:
Maar ik kan maar niet wennen aan die batterij duur & line-up.
Precies, je weet nog niets over de Line-up. Dat baart wat zorgen bij mij.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo "ik kan maar niet wennen"?!?Dat ding is nog niet eens op de markt, dus je weet nog helemaal niks over de batterij-duur... en ook nog niets over de line-up bij de release trouwens.
quote:Sony denies delay to PSP launch
by GamesIndustry.biz
SCEA has issued a statement reaffirming that the company is on track to launch the PSP on schedule, responding to comments from analyst P.J. McNealy who argued that technical and business problems could cause the launch of the device to slip.
McNealy issued a memo to that effect yesterday, arguing that the March 2005 launch date for the platform in North America looked likely to slip on the grounds of both third-party publisher issues, and problems within Sony itself.
He believes that the apparent late arrival of PSP development kits could cause major problems for the platform; "from a developer's perspective, they would ideally already have had an SDK for a March 2005 launch, as the later the arrival of an SDK into July or August, the odds of having a game ready drop," his memo claims.
He goes on to argue that the launch could also be delayed by "internal issues for Sony with the PSP that are not only technical, but also business-model related," citing the need for support for the device from both Sony Pictures and Sony Music as well as from the Sony Computer Entertainment division.
McNealy points out that the multimedia nature of the PSP means that development kits for the platform need to be made available to movie, music and TV media companies as well as to game developers, which adds further complication to the situation.
However, Sony Computer Entertainment America responded to the memo by saying that " we are on track with the launch timeline disclosed at E3 2004" - which calls for a launch in Japan before the end of this year, and US and European launches in Q1 2005 - and indeed, certain aspects of McNealy's note don't hold up well to further scrutiny.
For a start, while many studios don't have final PSP development kits as yet, they have been working with emulation toolkits and - in some cases - early development hardware for some time, and quite a number of games for the platform are already well-progressed.
Although obviously developers would prefer to be working with final development systems, conversations with those working on technology and titles for the new handheld suggest that the emulation systems are perfectly capable as a development platform - at least in the early to mid-stages of the cycle.
The argument that movie studios need development kits also assumes a number of things; firstly, that they actually need SDKs to build their content onto the UMD discs (they'll certainly need some information and hardware, but this is likely to be much simpler than the game software development kits), and secondly, that they don't already have those products. The procedure for porting a title from DVD onto UMD is also an extremely simple one compared to game development, and shouldn't take more than a few days - so the timescales are far less pressing.
As for the music studios, it seems increasingly unlikely that they'll be asked to put their content onto the UMD disc format. Our money would be on Sony pushing the PSP's music functionality as a part of its Connect Music Store - an existing service, similar to Apple's iTunes, which would allow users to purchase music tracks and save them onto the Memory Stick storage in the PSP for use as a portable player.
Toch denk ik dat een I-pod makkelijker in je broekzak past dan een PSP.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 18:08 schreef Kontiki het volgende:
Ik wilde eerst een I-pod kopen, maar ik wacht toch maar op de PSP. Kan ik daar mooi MP3's op gooien.
Nou eeuh nee. Die bedrijven hebben allemaal de licensie. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een game gaan maken. Maar het is idd een indrukwekkende lijst.quote:Op maandag 28 juni 2004 17:20 schreef G-Mart het volgende:
99 bedrijven die nu al druk bezig zijn met het ontwikkelen van hippe PSP games:
---
Axis Entertainment
knip
Yukes
Zepetto Studios
---
![]()
![]()
Die licenties krijgen ze niet bij een pakje boter, daar moeten harde $$$ voor betaald worden. Dus het lijkt me niet slim als ze er geen gebruik van maken.quote:Op zondag 11 juli 2004 19:18 schreef BMH het volgende:
[..]
Nou eeuh nee. Die bedrijven hebben allemaal de licensie. Dat wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk een game gaan maken. Maar het is idd een indrukwekkende lijst.
Ja, een licentie om psp developer te worden heb je niet zomaar. Los van de verplichte aanschaf van de developmenttools die erg kostbaar zijn. Overigens is deze lijst wel van bedrijven die games in ontwikkeling hebbenquote:Op zondag 11 juli 2004 22:16 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Die licenties krijgen ze niet bij een pakje boter, daar moeten harde $$$ voor betaald worden. Dus het lijkt me niet slim als ze er geen gebruik van maken.
Alleen al voor de Japanse markt 59 games is best fors.quote:Ken Kutaragi, Sony's game-business head, said there were 59 games for the Japanese market in the pipeline for PSP, including titles from Electronic Arts Inc, Square Enix Co. Ltd. and Konami Corp..
"Our primary goal is to do a successful launch for the Japan market and gain positive momentum heading into the overseas markets," Kutaragi told reporters.
Nou, 15 launchtitels zou ik ook al leuk vindenquote:Op maandag 12 juli 2004 20:11 schreef piet_pelle het volgende:
Ja en ruim 3 kwart daarvan komt hier niet heen.
Koop je ze allebei? DS & PSPquote:Op woensdag 14 juli 2004 10:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tuurlijk komt SquareEn dat is meteen mijn reden om ook een PSP te kopen
naja, als je er vanuit gaat dat de PSP nooit betaalbaar wordtquote:Op woensdag 14 juli 2004 15:10 schreef HomerJ het volgende:
Waar haal je het geld vandaan?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:11 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
naja, als je er vanuit gaat dat de PSP nooit betaalbaar wordt
Was volgens mij al maanden bekend maar desondanks erg leuk.quote:During the Sony press conference today, Sony announced that up to 16 PSPs can connect together using the device's wireless LAN.
When utilizing the ‘adhoc’ mode, the PSP will be able to connect directly to 16 other PSPs without the need of a central hub. This would allow 16 player action on a number of games, without need of a wireless Internet connection. You and a possible 15 other friends could race against each other on the same track, or fight in groups to accomplish military directives... the possibilities are endless.
We look forward to hearing how games will utilize this function in the near future.
Wat geblaat over de Nintendo DS en de PSP. Misschien leuk voor sommigenquote:When Sony announced that they would be entering the portable gaming industry, fans began to compare the two systems because they thought they would be competing against each other. The fact is, that couldn’t be further from the truth.
Sony and Nintendo are going after two different types of gamers, just as they have been since Sony entered the gaming scene. If history has taught us anything, it is that Sony and Nintendo have two very different ideas of what they want to achieve; this may have been the reason for the separation in the first place (Sony was working on a project for Nintendo which eventually became the PlayStation).
Nintendo has set their sights on the younger gamer – from zero to 16 years of age. There is clearly nothing wrong with this approach, as they are still very much in the game, but that is a fact that some fans try to ignore. Nintendo makes consoles and portables in a variety of fashionable colors and are very durable against all kinds of childish abuse. The games are generally more youth oriented, even though they have tried to sway this image with some mature additions to their gaming line-up. Overall, the youth market is their main target, and they have captured it quite successfully.
Sony, on the other hand, is looking for the older gaming audience which has been growing rapidly over the past few years (16 to 28 year-olds). Besides very limited edition runs, their consoles come in one color: the original in gray and the sequel in black. The consoles are considered more on the line of electronics than gaming equipment. The widest variety of games can be found on PlayStation consoles, which attracts more customers than any competitor, including Nintendo. Sony has been eying the portable gaming market for some time, and has chosen now to embark.
This is not an offensive, as some fans are trying to define it, but rather an exploration. Sony isn’t necessarily trying to take market share away from Nintendo, so much, as to create a new market within the portable gaming scene. As with consoles, Sony is aiming for a completely different market than Nintendo has. Sure, some gamers who are looking for a different portable gaming experience may slip over, but Sony’s bread and butter will be new gamers who currently don’t portable game. It is a riskier approach, but one that Sony is sure to dominate.
Let’s first look at the Nintendo DS. First off, the DS is not a successor to the GBA, it is merely a place holder until the next generation of GameBoys is released in 2006. The graphics can be best compared to the Nintendo64, a 64-bit system which couldn’t compete with the already established PlayStation. The system looks durable, because it is durable. Many smooth plastic parts in a clamshell design to protect the two screens. And yes, those two screens do not add up to more than a “ain’t it cool” factor which will either lead to success or complete failure (think VirtuaBoy).
As per usual, Nintendo will be rolling out new versions of archaic series such as Mario, Zelda, Pokemon, and Metroid. Nintendo has made a killing off of putting Mario is every scenario possible, so don’t think they won’t do it again with a new system. Mario DS, Mario Kart DS, Mario Paper DS, Mario Tennis DS, etc. – while these will no doubt be spectacular games, if you are looking for something different, you won’t find it here.
The PSP, on the other hand, is a little more dramatic. Its power will be very similar to PS2, a 128-bit system, and you can expect the games to look as good as or better than their current PS2 counterparts. The PSP will not be as durable as the DS, and will have to be treated as an electronic device (think Palm Pilot). That is reasonable considering Sony doesn’t expect children to be taking it out on the playground, as they see adults using it while on the subway or on a plane. PSP owners are looking for highly technical equipment, and that is what they will get.
For games, Sony has implemented a “no direct ports” policy, meaning that existing games on PS2 will not be allowed on the new system as a direct port. While this doesn’t mean that these games won’t make it onto the PSP, it does mean that you will see new features to create a new gaming experience. Sony is not only working towards bringing the best classic series onto the PSP, but also bring new series on to create a balanced library of titles.
These are clearly two different markets. Nintendo will be going after their core audience of diehard fans. Those individuals who have grown up with Nintendo as their primary portable gaming device will flock to the DS for a familiar gaming experience. Sony is creating a new market of gamers who have yet to own a portable gaming device. People who enjoy the experience that PS2 brings them will no doubt feel right at home on the PSP. So, these two devices aren’t competing against each other – they are going after two very different types of gamers.
I hope you agree that these two devices won’t be competing with each other, especially if you believed they were prior to reading this rant. The quicker gaming fans can accept the fact that two different people can enjoy two completely different gaming experiences, the quicker we can rid ourselves of the all-too-regular gaming forum console comparison threads.
Geen ideequote:Op woensdag 14 juli 2004 15:10 schreef HomerJ het volgende:
Waar haal je het geld vandaan?
Daarnaast gaan de spellen op de PSP volgens Popular Science magazine gemiddeld zo'n acht uur mee, daarna is je accu leeg. Erg netjes lijkt mequote:Sony Connect op PSP
23/09 - 21:00 · Sony Connect, een dienst waar onder andere muziek mee te downloaden is, zal zijn weg naar de PSP vinden.
Sony Connect is een service die gebruikers tegen een kleine vergoeding muziek laat downloaden naar pc of mac. De Sony Connect service zou dus ook beschikbaar komen voor de PSP in een nieuwe variant waarbij het niet alleen mogelijk zou zijn om muziek, tegen betaling, te downloaden, maar ook afleveringen van tv-series en demo's van de laatste spellen binnen te halen.
Doordat de PSP ondersteuning biedt voor draadloos internet zou het dus straks mogelijk moeten zijn om niet alleen overal spellen te kunnen spelen, maar ook om makkelijk te kunnen genieten van ander vermaak op je PSP, zoals film en muziek.
Gedownloade film en muziek wordt opgeslagen op een MemoryStick Pro Duo, kleine kaartjes met verschillende opslagcapaciteiten die los te koop zijn in de winkel en al enige tijd beschikbaar zijn voor onder andere de digitale camera?s van Sony.
-MvdL
Bron: http://www.sengamer.nl/nieuws.php?id=101
tog ziet het er goed uit voor een handheld hoorquote:Op vrijdag 24 september 2004 13:23 schreef err het volgende:
vind die gfx trouwens wel tegen vallen (van NFS) het zou beter zijn dan de PS2, maar dit vindt ik vrij blocky..dessalnietemin beter dan wat er ooit op handheldgebied is geweest
Wat vind jij wel leuk?quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:41 schreef RaymanNL het volgende:
IK vind er echt niks aan spellen bij zitten
raymanquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:50 schreef CloudStrife het volgende:
[..]
Wat vind jij wel leuk?![]()
laten we dat niet hopen en wel dat er een nieuw deel ervoor wordt gemaakt, anders wordt de PSP echt een port machine.quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:23 schreef err het volgende:
w8 maar af, GTA San Andreas komt zeker op de PSP uit![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:25 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
laten we dat niet hopen en wel dat er een nieuw deel ervoor wordt gemaakt, anders wordt de PSP echt een port machine.
ik snap ook wel dat er een paar ports op een handheld mogen komen maar op dit moment wordt er door veel developers veel van de PS2 geport op de PSP omdat ze ong het zelfde kunnen, lekker makkelijk en je kan er veel geld voor vangen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 17:47 schreef G-Mart het volgende:
lol, net alsof een handheld opeens verplicht 'originele' spellen moet krijgen. San Andreas lijkt me erg tof maar niet echt waarschijnlijk ivm het streamen, Sony zal nooit goedkeuren dat een game constant streamt ivm de korte levensduur van de accu dan.
[..]
Ik heb een GBA gehad en werd echt schijtziek van al die ports. Let wel: ports van de Super Nintendoquote:Op vrijdag 24 september 2004 18:04 schreef gamecube_master het volgende:
ik snap ook wel dat er een paar ports op een handheld mogen komen maar op dit moment wordt er door veel developers veel van de PS2 geport op de PSP omdat ze ong het zelfde kunnen, lekker makkelijk en je kan er veel geld voor vangen.
Vooral als die Gran Turismo inderdaad dezelfde versie is als op de PS2, zodat je in de trein op je PSP (dankzij een eventuele PS2-PSP-USB-linkmogelijkheid) verder kunt gaan, waar je thuis achter je PS2 was gebleven!quote:Op vrijdag 24 september 2004 18:15 schreef Kontiki het volgende:
Goldeneye of Gran Turismo in de trein spelen is toch geweldig?
Hèhè...quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:58 schreef Strolie75 het volgende:
Tokyo Game Show. Zo brengt Sony de PSP onder de aandacht!
[afbeelding]
Na al die hands-ons en beweegende beelden begin ik nu ook te twijfelen...ziet er wel schitterend uit allemaal. Het design en dat grote scherm van de PSP spreekt me in elk geval wel aan. Maar even wachten wat voor games er op beide systemen verschijnen.quote:Op zondag 26 september 2004 09:40 schreef Chocobo het volgende:
De PSP spreekt me veeeeeeeel meer aan dan die Nintendo DS..... Sterker nog... die DS lijkt me echt niks. De PSP heeft eindelijk strakke volwassen graphs en turnbased RPG's enzoMetal Gear Ac!d
![]()
Deze bvquote:Op zondag 26 september 2004 09:43 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Na al die hands-ons en beweegende beelden begin ik nu ook te twijfelen...ziet er wel schitterend uit allemaal. Het design en dat grote scherm van de PSP spreekt me in elk geval wel aan. Maar even wachten wat voor games er op beide systemen verschijnen.
Ik zag gister nog wat beelden van een mooie RPG voorbij komen. Ik kon alleen de titel niet lezen (was in het Japans).quote:Op zondag 26 september 2004 09:45 schreef Chocobo het volgende:
Deze bv :')
Tales of Eternia
[afbeelding]
Die wil ik dus ook. Probleem is alleen dat de PSP in het begin veeeeeeeel te duur is. Ik haal hem van de zomer wel in de USA.quote:Op zondag 26 september 2004 09:45 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Deze bv![]()
Tales of Eternia
[afbeelding]
Same here. Ik begrijp ook oprecht niet dat veel mensen de DS zo mooi vinden om te zien. Ik vind het echt zo'n jaren '80 look hebben. Dat zal wel met opzet gedaan zijn (retro is in) maar ik vind het maar ouderwets. En die 2 schermpjes zijn erg klein t.o.v. het hele apparaat.quote:Op zondag 26 september 2004 09:40 schreef Chocobo het volgende:
De PSP spreekt me veeeeeeeel meer aan dan die Nintendo DS..... Sterker nog... die DS lijkt me echt niks. De PSP heeft eindelijk strakke volwassen graphs en turnbased RPG's enzoMetal Gear Ac!d :')
Dit is natuurlijk de grootste vraag die iedere aanstaande-potentiële-PSP-fan heeft en is al honderden keren gesteld natuurlijk. Mijn antwoord: Wat de prijs betreft zijn er al vele speculaties geweest, maar deze moet je allemaal negeren!!! Er is er maar 1 die de prijs bepaald en bekend zal maken en dat is Sony!!! Dus dat wordt wachten tot vlak voor of òp de releasedate. Er zit niks anders op.quote:Op zondag 26 september 2004 12:29 schreef Kontiki het volgende:
Het zal wel al eerder genoemd zijn, maar wat gaat dit apparaatje in Europa kosten? En is hij regiovrij?
Japanse prijzen omrekenen heeft geen zin... hij wordt zeer waarschijnlijk toch wel duurder! Vergeet niet dat de PS2 bij z'n Nederlandse release ook fl.1149,- (gulden dus) was, terwijl 'ie in Amerika bij de release "maar" $399,- was! Was opzich ook best een belachelijke prijs, toch waren er mensen die 'm kochten en prijsdalingen volgden...quote:Op zondag 26 september 2004 21:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Verder is de Japanse prijs omgerekend 250 euro ofzo, en dat is voor een handheld simpelweg te veel. Ondanks dat ie meer kan dan alleen gamen.
It's all about marketing. Helaas zijn er veel zogenaamde 'early adaptors', mensen die graag als eerste een nieuwe gadget willen hebben en bereid zijn om er flink voor te betalen. Daarom opent een product altijd met een te hoge prijs. Als de markt voor de EA verzadigd is, daalt de prijs om het volgende marktsegement te kunnen bedienen.quote:Op zondag 26 september 2004 22:38 schreef P-Style het volgende:
Was opzich ook best een belachelijke prijs, toch waren er mensen die 'm kochten en prijsdalingen volgden...
Ja vrij groot ja!quote:Op dinsdag 28 september 2004 11:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zoooooooooo, die PSP is dus ECHT wel te groot voor een handheld he
[afbeelding]
bronquote:"Mentioned at the Tokyo Game Show, Sony has un-officially announced a price of $349.99 for the handheld."
Valt mee voor een apparaat dat 3.0x zoveel kanquote:Op dinsdag 28 september 2004 15:48 schreef Hellrazor het volgende:
dat is 2.3333 x de prijs van de DS
![]()
Volgens mij staat er toch echt UN-OFFICIALY!!!quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:29 schreef RaymanNL het volgende:
HMmm, de prijs is dus bekend:
bron
350 Dollar
Dat vind ik dus ookquote:Op dinsdag 28 september 2004 16:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Volgens mij staat er toch echt UN-OFFICIALY!!!
Ofwel... nog even wachten op de officiële prijs-bekendmaking voor Europa... alleen dáár heb je wat aan!
damn, jij hebt je mening goed onderbouwt!quote:Op dinsdag 28 september 2004 16:36 schreef Apekoek het volgende:
DS is een bak voor homo's en peuters. dat is mijn mening punt! geef mij maar de psp
zo zit dat! jij begrijpt mequote:Op dinsdag 28 september 2004 17:23 schreef gamecube_master het volgende:
[..]
damn, jij hebt je mening goed onderbouwt!
Tja, ik denk weer exact het omgekeerde. Maar ja, ik koop hen toch allebei.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 12:51 schreef Masegate het volgende:
Nou d'r is op zich nieuws.. Ik ben ff in de NDS en PSP gaan verdiepen en ben er vrij snel achter dat de PSP in mijn ogen veel meer te bieden heeft dan de NDS.
En als er nou Final Fantasy's voor de Nintendo DS uitkomen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga ze uiteindelijk ook allebei halen. De PSP haal ik om dezelfde reden als ik een PS2 heb: Final Fantasy
Die komt er ookquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
En als er nou Final Fantasy's voor de Nintendo DS uitkomen?
Als ik zo rijk was, had ik intussen wel een Xbox gekocht.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:26 schreef Masegate het volgende:
Wow, jij rijke stinkerd... Heb jij wel 2 'pockets' in je jas dan?
Ik hoop ECHT dat je er gelukkig mee wordt. Anders is het wel een dure illusiequote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:31 schreef G-Mart het volgende:
Nu met alle vrijgegeven beelden van de DS spellen ben ik er nog meer van overtuigd dat ik de PSP ga kopen.
Vind zelf eerlijk gezegd nu de DS even interessanter. Zodra Sony concrete details losgeeft, dus eindelijk prijs, batterij, release, etc bekend maakt zie ik wel weer. Dat ze dat zo lang uitstellen is ook niet veel belovend denk ik zelf.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:31 schreef G-Mart het volgende:
Nu met alle vrijgegeven beelden van de DS spellen ben ik er nog meer van overtuigd dat ik de PSP ga kopen.
Achja... het zijn de allerallerallereerste titels en Sony was een beetje laat klaar met de hardware... dus ja, ik neem het ze (nog) niet echt kwalijk.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 16:47 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik heb even een paar filmpjes gekeken vd PSP, maar dat loopt toch allemaal niet echt soepel zo te zien. Daar zit nog heel veel werk aan lijkt het wel.
Vampire Chronicle was niet een bekende serie op de Dreamcast. Darkstalkers is uitgekomen op de SEGA Saturn maar dat is het dan ook.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 17:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Vampire Chronicle komt naar de PSP
Hmm ja staat er in dollars. Dat wil niks zeggen. Kijk maar toen PS2 op de markt werd gebracht wat ie in dollars in USA kost en in guldens.......quote:
Er staat: "In het laatste nummer van de Amerikaanse Official Playstation Magazine, valt het gerucht te lezen dat de PSP in drie verschillende packs op de markt zal komen..."quote:
Nee...quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
Maar is er ongeveer al een release date??
NEE!!! De PSP is (voorlopig) het énige apparaat ter wereld dat gebruikt maakt van UMD's (die schijfjes dus), dus reken er maar niet op dat je die kunt gaan kopiëren.quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
En is het bekend of er weer manieren zijn op spellen te kopieren![]()
Gamer.nl is werkelijk de meest waardeloze games-website die ik ken. 70% van het nieuws dat ze brengen is onzin!quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:33 schreef CloudStrife het volgende:
Dat gerucht is oud (en niet waar!), maar he gamer.nl brengt altijd oud nieuws.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gamer.nl is werkelijk de meest waardeloze games-website die ik ken. 70% van het nieuws dat ze brengen is onzin!
zeg hou jij ff je bakkes "sony kringspiermusketier" (ik heb het nu trouwens alleen over Halfgedraaide hoor dus voel je niet aangevallen als sony fanquote:Op zondag 17 oktober 2004 20:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
zelfs nintendo "dickriders" zeggen uiteindelijk nog een PSP te kopen.
de batterij kon op de TGS maar 2 uur gamen aan, maar hopelijk weet sony dit snel te verbeteren omdat de release dag er al snel aan komt voor Japanquote:Op maandag 18 oktober 2004 13:09 schreef Kontiki het volgende:
Er is toch nog helemaal geen batterijduur bekend gemaakt?
Meen dat PS2 ongeveer 399 dollar koste en in NL 1150 gulden........quote:Op zondag 17 oktober 2004 21:20 schreef Hellrazor het volgende:
hoeduur was hij dan in dollars?
Ik meen ergens anders al weer te hebben gelezen dat gamen 8 - 10 uur kon op de accu van een PSP??? Meen ergens in dit topic!! Dus de geruchten van die 2 uur waren onjuist....quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:09 schreef Kontiki het volgende:
Er is toch nog helemaal geen batterijduur bekend gemaakt?
Mja dat bedoel ik. Aan geruchten hebben we niks. Pas als Sony de batterijduur bekend maakt weten we hoe de zaken ervoor staan.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik meen ergens anders al weer te hebben gelezen dat gamen 8 - 10 uur kon op de accu van een PSP??? Meen ergens in dit topic!! Dus de geruchten van die 2 uur waren onjuist....
Sony wil idd dat de PSP 8-10 gamen aan kan ja,, maar op dit moment kan de PSP nog maar 2 uur aan, dit moeten ze nog verbeteren.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik meen ergens anders al weer te hebben gelezen dat gamen 8 - 10 uur kon op de accu van een PSP??? Meen ergens in dit topic!! Dus de geruchten van die 2 uur waren onjuist....
Ik begrijp het probleem niet. Het ding is nog in productie. Denk je nu echt dat zo'n pocketconsole, die met honderduizenden van de lopende band zal rollen, op de markt gezet gaat worden met een accu die 2 uur meegaat?quote:Op maandag 18 oktober 2004 16:43 schreef Thomper het volgende:
Ja, Sony zegt zelf nog niks, maar komop, als de battery life okee is zeg je dat toch gelijk? Niet iedere keer als er een gerucht komt, dat gerucht de grond instampen en dan weer niks zeggen?
Maar goed, ik heb vertrouwen in de PSP hoor, vind het alleen wat raar van Sony's kant.
Sega Gamegear.quote:Ik begrijp het probleem niet. Het ding is nog in productie. Denk je nu echt dat zo'n pocketconsole, die met honderduizenden van de lopende band zal rollen, op de markt gezet gaat worden met een accu die 2 uur meegaat?
quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:02 schreef Erwtensoep het volgende:
"We hebben het wel over Sony"
Een bedrijf dat doorgaans rotzooi verkoopt voor een hogere prijs dan de concurrent. Kijk alleen maar naar de TV's, wat een kutkwaliteit, en dan heb ik het nog niet gehad over de gem. levenduur van een PS2.
M'n vader werkt bij een concurrent (ok ok, JVCquote:Op maandag 18 oktober 2004 20:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Een bedrijf dat doorgaans rotzooi verkoopt voor een hogere prijs dan de concurrent. Kijk alleen maar naar de TV's, wat een kutkwaliteit, en dan heb ik het nog niet gehad over de gem. levenduur van een PS2.
mijn tv is goed hoorquote:Op maandag 18 oktober 2004 20:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik heb hem een paar jaar en hij ziet er nog als nieuw uit. Die van een vriend van me (die hem pas een jaar heeft) zit al helemaal onder het stof. Een beetje onderhoud kan geen kwaad natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 09:10 schreef pmponer het volgende:
Ehmm ik heb mijn ps2 vanaf de launch en hij heeft me nog nooit teleurgesteld.
Dus die levensduur zit bij mij wel goed met dat ding
Dan heb je hem nog niet naast een andere TV gezetquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 08:24 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
mijn tv is goed hoor![]()
![]()
maak me nou niet bang ik heb pas een tv voor ¤800 gekocht en het is een sonyquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:50 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dan heb je hem nog niet naast een andere TV gezet![]()
Om maar even een voorbeeldje te geven, een maat van mij zijn sony breedbeeld TV is 200 euro duurder als onze Panasonic die beide even oud zijn. Op de Panasonic TV is alle kraakhelder terwijl op de Sony TV je heel duidelijk zwarte pixels door het beeld ziet.
(en zijn PS2 was na 2 jaar kapot, maar dat terzijde)
Maar dat ding kan niet eens MP3 afspelenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:44 schreef Jebus het volgende:
De batterij duur van die nieuwe "ipod" van sony is iets van 35 uur, tegen 9 uur van de Apple Ipod. Dit bewijst dat ze bij sony weldegelijk meesters zijn van de batterij, dus het zou mij niks verbazen als ze het nog redden ook.
Meesters van de batterij.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:44 schreef Jebus het volgende:
De batterij duur van die nieuwe "ipod" van sony is iets van 35 uur, tegen 9 uur van de Apple Ipod. Dit bewijst dat ze bij sony weldegelijk meesters zijn van de batterij, dus het zou mij niks verbazen als ze het nog redden ook.
Sorry, Sony TV's zijn topquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 18:26 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
maak me nou niet bang ik heb pas een tv voor ¤800 gekocht en het is een sony![]()
Gamegearquote:Op maandag 18 oktober 2004 19:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sega Gamegear.
Verder heb je gelijkHet is afwachten, maar Sony moet er wel iets aan doen. Nu kijkt iedereen negatief naar die batterij, en dat is niet goed.
quote:Gamefront meldt vandaag dat de PSP een releasedatum heeft gekregen voor Japan. De PSP komt op 12 december 2004 in de winkels te liggen voor een prijs van 20790 Yen (omgerekend 150 Euro).
De batterij moet voor games vier tot zes uur meegaan en voor films vier tot vijf. Voor het einde van het jaar 2004 zullen er bovendien 21 spellen beschikbaar zijn.
Update 10:40
De 21 titels van de games zijn bekend:
BANDAI:
Lumines (Music & Luminary Action Puzzle)
The legend of heroes Gagharvtrilogy White Witch (Role Playing Game)
CAPCOM:
VAMPIRE CHRONICLE The Chaos Tower (Fighting)
CyberFront Corporation:
KOLLON (Puzzle Action)
Electronic Arts:
Need for Speed Underground Rivals -Working Title- (Race)
Tiger Woods PGA Tour -Working Title- (Golf)
FromSoftware:
Armored Core Formula Front (Mech Customizing Simulation)
HUDSON SOFT CO.:
RENGOKU: The Tower of Purgatory (Action Role Playing Game)
KOEI:
Dynasty Warriors (Action)
Mahjong -Working Title- (Table)
Konami Computer Entertainment Japan:
Metal Gear Acid (ACID)
Mah-Jong Club (Board Game)
Marvelous Interactive Inc:
AI Go (Board Game Master)
AI Mah-Jong (Board Game Master)
AI Shogi (Board Game Master)
NAMCO:
Kotoba no puzzle mojipittan daijiten (PUZZLE)
RIDGE RACERS (RACE)
Sega Corporation:
Puyo Pop Fever (Puzzle)
Sony Computer Entertainment Inc.:
Dokodemo Issyo (Misc.)
Hot Shots Golf (Sports, Golf)
TAIto:
Puzzle Bobble Pocket (Puzzle)
Bovendien zijn de prijzen van de accessoires bekend:
Memory Stick Duo (Product Code PSP-M32): Yen 2.800 (Euro 21)
32MB, 20mm (L) x 1,6mm (H) x 31mm (B), Gewicht: ca. 2g
AC Adapter (PSP-100): Yen 3.500 (Euro 26)
76mm (L) x 22mm (H) x 46mm (B) Gewicht: ca. 44g
Battery Pack (PSP-110): Yen 4.800 (Euro 35)
52mm (L) x 12,5mm (H) x 36mm (B) Gewicht: ca. 44g
Koptelefoon met afstandsbediening (PSP-140(W)): Yen 2.800 (Euro 21)
Wit, in-ear
Soft case and hand strap (PSP-170(B)): Yen 2.000 (Euro 15)
FF Party!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 12:05 schreef Thomper het volgende:
Jep, al vind ik de inhoud wat vaag klinken. Games gebaseerd op FFVII? :S
Heen en terug natuurlijk hequote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:58 schreef Erwtensoep het volgende:
Zo dan zit je wel heel lang in de trein dan, als de batterij duur al 4 uur is.....
Bij mij juist andersom, ik heb liever de mainstream spellen dan de line-up die de DS nu heeft staan. En idd met deze prijs wordt het toch wel erg aantrekkelijk.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 12:40 schreef Erwtensoep het volgende:
150 euro??
Shit, man das laag. Daar gaan ze geen winst op maken denk ik zo. Maar goed de spellen interesseren me toch niet, dus ik hou het op de DS.
euh, ik game met een handheld erg veel dus 4 uur met een nieuw spel gaan er makkelijk doorheenquote:Op donderdag 28 oktober 2004 19:45 schreef Xrenity het volgende:
natuurlijk game je niet 4 uur achter elkaar,
quote:I hope that the first PSP hardware is fatally flawed, just so that Sony can later release the PSPSP.
Dat had ik ook begrepenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
"Ergens 2005"
Mja afgezien van hogere belastingen en transportkosten is Japan typisch zo'n land waar ze de grootste concurrentie van Nintendo kunnen verwachten.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:33 schreef P-Style het volgende:
¤150,- is niet duur nee... maar reken er maar niet op dat 'ie hier ook ¤150,- gaat kosten! Het zou me niks verbazen als 'ie hier bij de release ¤250,- zou kosten!
Als ik dat eens wist.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:12 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dat had ik ook begrepen![]()
Maar welk kwartaal?
Ja... wie weet? Mischien zijn er op Fok! wel mensen die het beter weten dan Sony zelf!quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:12 schreef Halfgedraaide het volgende:
Maar welk kwartaal?
niks bekend maar ik denk zelf 2de kwartaal 2005quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:12 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Maar welk kwartaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |