Ik heb veel minder vertrouwen in de eerste de beste randdebiel die zelf het recht in eigen hand neemt.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:48 schreef qizl het volgende:
Nee echt vertrouwen heb ik allang niet meer in onze blauwe vriendjes en hun jurken dragende om.
gelukkig zijn rechters wel capabele mensenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:36 schreef Meki het volgende:
[..]
volgens mij wel
Inderdaad, de rechter heeft geen bevoegdheid om de wet te veranderen, hij heeft het slechts uit te voeren binnen bepaalde grenzen. Als jij er anders over denkt moet je de trias politicas, zoals Montesquieu het omschreef ter discussie stellen, open er een topic over in POL aub, dan kan ik aldaar inhoudelijk reageren op je kromme redenering.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:42 schreef qizl het volgende:
[..]
Rechter --> druk druk druk --> snel lezen --> oordeel. Nee ik heb geen vertrouwen als dit soort rechtzaken gevoerd worden. Die rechter is waarschijnlijk net zo'n regelneuker asl " sommige" anderen hier. En volgens het wetboek mag het niet.![]()
In een Duits toetsenbord zitten toch alleen de Z en de Y andersom?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:49 schreef CANARIS het volgende:
Zijn we ook een land die taalconventies zo het ravijn in duwt
LOl
ja , helaas.
( IK zit met een duits toetsenboord zonder taalcorrectie in mijn oude meoderstaal te parleren)
a) leer quotenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:52 schreef CANARIS het volgende:
Wat wil je nou? Een vrijstaat waarin elke inbreker ongestaft kan worden neergeknald
einde quote
Ja in der daad . dat wil ik
Veel plezier in het Midden-Oostenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:52 schreef CANARIS het volgende:
Wat wil je nou? Een vrijstaat waarin elke inbreker ongestaft kan worden neergeknald
einde quote
1) zucht. Even een rondje inleven. Stel je bent 71 zit in een rolstoel bent ziek en wordt 'snachts overvallen door vier mannen met bivak mutsen die met wapens zwaaien. Jeetje dit is echt niet levens bedreigend. (zo niet wat dan wel )quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De man kan dan ook niet inschatten of het levensbedreigend is, alleen als het levensbedreigend is mag het. Een overval an sich is niet levensbedreigend.
[..]
Dus eigenlijk moet ik jou ook neerknallen? Dan ben jij geen gevaar meer voor mij.
[..]
Als jij langs mij loopt en je spuugt op de grond, is het dan jouw risico dat ik jou neerknal?
dan ga je daar wonenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:54 schreef CANARIS het volgende:
Veel plezier in het Midden-Oosten
Nee hoor. De uSA zijn ook aangenaam
Off-topic:quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:52 schreef CANARIS het volgende:
einde quote
Met dit knopje quote je iemand.
dit speelt al jaren, er is niets veranderd...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:57 schreef CANARIS het volgende:
dan ga je daar wonen
Nee , we gaan Nederland veranderen.
Demokratisch
<öä#+ü´ß?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
In een Duits toetsenbord zitten toch alleen de Z en de Y andersom?
We?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:57 schreef CANARIS het volgende:
Nee , we gaan Nederland veranderen.
Demokratisch
jawelquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:59 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
dit speelt al jaren, er is niets veranderd...
Flikker op man doe je ogen open, als je iets niet wilt gebruiken neem je het ook niet mee..quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:39 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
een beetje inbreker neemt die spullen juist wel mee... meenemen betekent niet automatisch willen gebruiken..
opa heeft een geladen pistool in huis!! erg belangrijk feit..
Ik ookquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:52 schreef CANARIS het volgende:
einde quote
Wat levensbedreigend is als ze je daadwerkelijk lijfelijk trachten aan te vallen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:55 schreef qizl het volgende:
[..]
1) zucht. Even een rondje inleven. Stel je bent 71 zit in een rolstoel bent ziek en wordt 'snachts overvallen door vier mannen met bivak mutsen die met wapens zwaaien. Jeetje dit is echt niet levens bedreigend. (zo niet wat dan wel )
Vertel, waarom niet? Jij bent, als mens, een potentieel gevaar voor mij. Volgens jouwe redenatie mag ik jou neerschieten, toch?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:55 schreef qizl het volgende:
2) relativeren is ook een kunst. Verder ga ik hier niet op in verlaag me niet tot zo'n simpel niveau.
Ik zie dat je je eigen inconsequente redenatie eindelijk inziet, je weigert het namelijk te verantwoordenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:55 schreef qizl het volgende:
3) zie 2 alleen veel lager zakken kun je niet.
Wat bedoel je? Dat ik niet begrijpend lees? Waaruit maak je dat op?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:55 schreef qizl het volgende:
begrijpend lezen blijkt een kunst die steeds minder mensen machtig zijn evenals voor zichzelf nadenken en beslissingen nemen die in het belang van iedereen zijn.
Tuurlijk niet. Dus laat die geweldsverheerlijkers maar even blaten, hun hersenspinsels hebben (terecht) toch geen toekomst in een democratische, rechtvaardige en moderne maatschappijquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:59 schreef Dandelion het volgende:
[..]
We?
wie dan?
Ik kan me niet voorstellen dat je ooit een meerderheid krijgt die het recht in eigen hand nemen bij wet zal toestaan.
je kan het meenemen om iemand af te schrikken, vele inbrekers doen dat.. over ogen openen etc..quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:01 schreef Excile het volgende:
[..]
Flikker op man doe je ogen open, als je iets niet wilt gebruiken neem je het ook niet mee..GOD jij bent dom
opa heeft een geladen pistool in huis ja dat mag niet, Inbrekers nemen die shit mee, ik hoor je niet zeggen inbrekers hebben pistolen mee dat mag niet.. je moet je ogen oipen doen jonge er zit een plaat voor![]()
beide gevallen zijn te gek voor woorden op het momentquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:02 schreef niet_links het volgende:
Ik ben wel voor verruiming van zelfverdediging hoor. In deze situatie is het duidelijk zelfverdediging.
Als de politie efficienter zou zijn, zou je niet zo bang hoeven te zijn en het recht zelf in eigen handen nemen.
Kortom tijd om of de politie boeven te laten vangen ipv bonnen te schrijven. Of de wet voor een stuk aan te passen of misschien wel beide.
Blaat blaat blaat. Lees nog maar een boek. En alsof ik niet weet waar jij het over hebt. Het feit dat dat zo is wil nog niet zeggen dat dat ook goed is. Naast alle boeken bestaat er ook nog zoiets als redelijkheid en menselijkheid. Maar jij hebt blijkbaar liever een wapengevaarlijke uiterst agresieve crimineel hier rondlopen dan iemand die zijn lijf en ledenen wenst te beschermen tegen dat tuig. En als jij nog steeds gelooft dat je je in zo'n situatie niet bedreigd voelt, dan kan ik inderdaad niet met je praten. Ik geef de man 100 % gelijk en treur geen seconde om die dode crimineel het hadden er van mij vier mogen zijn. IN DIT GEVAL. Trouwens als mensen geen respect hebben voor mijn leven waarom zou ik dan wel respect hebben voor het hunne. Ergo als iemand mij aanvalt of bedreigt en ik voel dat als levensbedreigend dan is hij het die sterft als het aan mij ligt. En ik durf te wedden dat dat voor jou ook geld als je eerlijk bent.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Inderdaad, de rechter heeft geen bevoegdheid om de wet te veranderen, hij heeft het slechts uit te voeren binnen bepaalde grenzen. Als jij er anders over denkt moet je de trias politicas, zoals Montesquieu het omschreef ter discussie stellen, open er een topic over in POL aub, dan kan ik aldaar inhoudelijk reageren op je kromme redenering.
ja die opa is er ook zeker van geschrokken, daarom schiet hij die gast dood, hij dacht namelijk dat hij in levensgevaar was.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
je kan het meenemen om iemand af te schrikken, vele inbrekers doen dat.. over ogen openen etc..en lees je eigen reactie ff door.. lees ook het hele topic ff door als je toch bezig bent..
rechtvaardig? Als in: daar waar de criminelen gestraft worden en de oppassende burger beschermd wordt?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:03 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Dus laat die geweldsverheerlijkers maar even blaten, hun hersenspinsels hebben (terecht) toch geen toekomst in een democratische, rechtvaardige en moderne maatschappij![]()
Wat toevallig dat in de landen waar wapenbezit bij wet wordt toegestaan en maatschappelijk geaccepteerd wordt de meeste moorden, ongevallen met wapens en doodslagen voorkomen. Nee, ik heb niet graag dat een halfdemente opa een geweer in z'n huis heeft. Ik wil ook niet dat mjin buurman een kanon in z'n huis heeft en dat de buurjongen een arsenaal aan handgranaten op zolder heeft staan. Dat zijn de daadwerkelijke levensbedreigende situaties.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:52 schreef CANARIS het volgende:
einde quote
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:04 schreef qizl het volgende:
Naast alle boeken bestaat er ook nog zoiets als redelijkheid en menselijkheid billijkheid.
denk het niet... als ze echt hun wapens wilde gebruiken, hadden die andere 3 het ook wel gedaan ipv wegrennen...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja die opa is er ook zeker van geschrokken, daarom schiet hij die gast dood, hij dacht namelijk dat hij in levensgevaar was.
op het moment dat jij die garantie ( lees garantie ) kan geven ben je godquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
je kan het meenemen om iemand af te schrikken, vele inbrekers doen dat.. over ogen openen etc..en lees je eigen reactie ff door.. lees ook het hele topic ff door als je toch bezig bent..
misschien waren die andere 3 geschrokken van het wapengebruikquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
denk het niet... als ze echt hun wapens wilde gebruiken, hadden die andere 3 het ook wel gedaan ipv wegrennen...
waar lees jij de intentie om opa te doden? hoe verklaar je dat opa iemand doodschiet, en de andere 3 hem niet doodschieten?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:07 schreef qizl het volgende:
[..]
op het moment dat jij die garantie ( lees garantie ) kan geven ben je god![]()
![]()
![]()
tot dan doe even realistisch man. Haal je hoofd lang genoeg uit je boeken om de wereld eens te bekijken. Als iemand met een gun voor mijn nues staat en ik ben in staat om hem te doden dan gaat hij eraan. Ik ga dat risico niet lopen.
Nee hoorquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:05 schreef DoctorB het volgende:
[..]
rechtvaardig? Als in: daar waar de criminelen gestraft worden en de oppassende burger beschermd wordt?
Da's ongetwijfeld een ander land dan Nederland.
idd, zegt genoeg over hun intenties..quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien waren die andere 3 geschrokken van het wapengebruik
nee hoor, want dat waren, net als die dooie, gewoon laffe honden die een oude opa gingen beroven en in hun broek scheten toen opa hier niet van gediend was.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
denk het niet... als ze echt hun wapens wilde gebruiken, hadden die andere 3 het ook wel gedaan ipv wegrennen...
bang om zelf ook een kogel voor hun donder te krijgen gok ikquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:08 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
waar lees jij de intentie om opa te doden? hoe verklaar je dat opa iemand doodschiet, en de andere 3 hem niet doodschieten?
het zegt helemaal nix over hun intenties..quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:08 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
idd, zegt genoeg over hun intenties..
precies! koe kom je er dan op dat het hun intentie was om opa iets aan te doen (lichamelijk)quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:09 schreef DoctorB het volgende:
[..]
nee hoor, want dat waren, net als die dooie, gewoon laffe honden die een oude opa gingen beroven en in hun broek scheten toen opa hier niet van gediend was.
hoe kan die opa dat nu ruiken?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:10 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
precies! koe kom je er dan op dat het hun intentie was om opa iets aan te doen (lichamelijk)
Touchéquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:10 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
precies! koe kom je er dan op dat het hun intentie was om opa iets aan te doen (lichamelijk)
want? ze zijn zelf te bang om terug te schieten, denk je werkelijk dat ze opa iets lichamelijks wilden aandoen?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
het zegt helemaal nix over hun intenties..
laat ik het zo zeggen: Mijn vertrouwen in de politie is na een aantal ervaringen tot zo'n dieptepunt gedaald dat ik bij een heterdaadje geen aangifte meer doe, maar de pleger eigenhandig (en voetig) de vernieling in stamp, in de kofferbak flikker en hem vervolgens ergens ver weg dump.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee hoor
Tuurlijk kan opsporing en rechtspraak beter, maar zelf criminelen afschieten is achterlijk, middeleeuws, onrechtvaardig, ongenuanceerd, onmenselijk, niet te controleren en een gevaar voor de verhoudingen in de maatschappij en derhalve nog vele malen minder gewenst.
ik geef alleen een reden waarom de inbrekers geen intentie hadden om hun wapens te gebruikenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe kan die opa dat nu ruiken?
Deze keuze is niet relevant, als de man daadwerkelijk in een levensbedreigende situatie zat zal hij alleen bestraft worden op verboden wapenbezit. Als die man niet direct in een levensbedreigende situatie zat zal hij worden bestraft, aangezien de moord dan nergens voor nodig wasquote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:04 schreef qizl het volgende:
[..]
Blaat blaat blaat. Lees nog maar een boek. En alsof ik niet weet waar jij het over hebt. Het feit dat dat zo is wil nog niet zeggen dat dat ook goed is. Naast alle boeken bestaat er ook nog zoiets als redelijkheid en menselijkheid. Maar jij hebt blijkbaar liever een wapengevaarlijke uiterst agresieve crimineel hier rondlopen dan iemand die zijn lijf en ledenen wenst te beschermen tegen dat tuig.
Als de situatie is dat ze in mijn huis rondlopen zal ik niet met een geweer aan komen zetten, als ze mij lijfelijk bedreigden zal ik echter, als de mogelijkheid daar is, wel actie ondernemen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:55 schreef qizl het volgende:
En als jij nog steeds gelooft dat je je in zo'n situatie niet bedreigd voelt, dan kan ik inderdaad niet met je praten.
Je zit blijkbaar op hetzelfde beschavingsniveau als een overvaller die mensen met de dood bedreigt.....ach jij kan het ook niet helpenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:55 schreef qizl het volgende:
Ik geef de man 100 % gelijk en treur geen seconde om die dode crimineel het hadden er van mij vier mogen zijn. IN DIT GEVAL. Trouwens als mensen geen respect hebben voor mijn leven waarom zou ik dan wel respect hebben voor het hunne.
Inderdaad, dat probeer ik je al keer op keer uit te leggen, maar je kan of wil het niet lezen. Het OM vraagt zich in deze af of het daadwerkelijk levensbedreigend is, iemand die je niet lijfelijk bedreigt is niet levensbedreigend.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:55 schreef qizl het volgende:
Ergo als iemand mij aanvalt of bedreigt en ik voel dat als levensbedreigend dan is hij het die sterft als het aan mij ligt. En ik durf te wedden dat dat voor jou ook geld als je eerlijk bent.
Nee hoor, ze zullen antwoord krijgen op hun terechte vraag of de man correcht heeft gehandeld, zoals het hoort in de trias politicas.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:55 schreef qizl het volgende:
Maar ik heb er inderdaad redelijk vertrouwen in dat het OM hier weer een vette tik op de vingers krijgt.
maar voor jou nog een poging.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 12:02 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat levensbedreigend is als ze je daadwerkelijk lijfelijk trachten aan te vallen.
[..]
Vertel, waarom niet? Jij bent, als mens, een potentieel gevaar voor mij. Volgens jouwe redenatie mag ik jou neerschieten, toch?
[..]
Ik zie dat je je eigen inconsequente redenatie eindelijk inziet, je weigert het namelijk te verantwoorden
[..]
Wat bedoel je? Dat ik niet begrijpend lees? Waaruit maak je dat op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |