abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2004 @ 01:44:07 #151
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19186465
quote:
Op maandag 17 mei 2004 01:42 schreef APK het volgende:

[..]

De man die dat pistool tegen zijn hoofd zet draagt ook een ring.

[afbeelding]

Ik denk overigens, na nogmaals naar het filmpje gekeken te hebben, dat een er een toespraak onder het filmpje gedubt is.
Dat je dus niet de persoon die voorleest hoort. Dat zou ook kunnen verklaren waarom het geluid niet in synch is.
Misschien komt dat geluid dan wel van iets totaal anders. En doet die gast met het papier alsof hij het voorleest. Beetje playbacken dan dus.

Ja, wat jij zegt dus.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  maandag 17 mei 2004 @ 01:45:18 #152
6941 APK
Factual, I think.
pi_19186473
quote:
Op maandag 17 mei 2004 01:44 schreef Ype het volgende:
Misschien komt dat geluid dan wel van iets totaal anders. En doet die gast met het papier alsof hij het voorleest. Beetje playbacken dan dus.
Dat zeg ik toch.

Dat zou weer verklaren waarom Berg er zo rustig bijzit.

Edit: Ah, je had er er nog bijgezet.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 17 mei 2004 @ 01:51:43 #153
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19186515
quote:
Op maandag 17 mei 2004 01:45 schreef APK het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch.

Dat zou weer verklaren waarom Berg er zo rustig bijzit.

Edit: Ah, je had er er nog bijgezet.
Het lijkt me dat die gast of zwaar onder de drugs zat, of al gewoon dood was.
  maandag 17 mei 2004 @ 01:53:13 #154
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19186523
Als je kijkt naar een oudere foto van hem is het echt zo'n sportschooltype en op dat filmpje wordt hij door één gast met een knie tegen de grond gedrukt. Die andere gasten zie je nauwelijks echt wat doen verder (nouja, behalve dan degene die snijdt). Of ik moet het filmpje niet helemaal goed gezien hebben in de 4 keer dat ik hem nu heb bekeken.
  maandag 17 mei 2004 @ 01:55:20 #155
6941 APK
Factual, I think.
pi_19186530
quote:
Op maandag 17 mei 2004 01:51 schreef Ype het volgende:

Het lijkt me dat die gast of zwaar onder de drugs zat, of al gewoon dood was.
Al dood denk ik.
Dat zou ook de jump in de tijdcode op de film verklaren.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_19186646
Dat de tijd verspringt komt gewoon omdat het met 2 camera's is opgenomen. Op 1 camera is de tijd op 2:##:## ingesteld en op de andere 13:##:##. Tot die conclusie was ik gekomen in een discussie op de FP.

Dat het geluid out of sync is komt volgens mij omdat men het geluid van 1 camera heeft laten lopen, en de beelden van beiden camera's eronder hebben gemonteerd.

Ik blijf van mening dat het filmpje echt is.

Dat de amerikaanse regering het filmpje heeft gemaakt of whatever geloof ik niet want die zouden echt wel op die punten letten die sommigen van jullie aanhalen (zoals oranje gedetineerdenpak).
You only live once so live your life to the fullest!
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2004 @ 02:50:28 #157
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19186777
quote:
Op maandag 17 mei 2004 01:42 schreef APK het volgende:

[..]

De man die dat pistool tegen zijn hoofd zet draagt ook een ring.

[afbeelding]
Ja maar die zit iig nog aan de rechterhand, niet aan de linkerhand zoals in het Berg-filmpje.

(moslims/arabieren doen bepaalde dingen met hun rechterhand en andere met hun linker )
pi_19188626
Wij hebben allemaal te veel tijd zodat we ons met zinloze discussie's als deze bezighouden. We kunnen hier nog jaren speculeren of die zogezegde raadseltjes.

Trouwens moch dit het werk van de Amerikanen zelf zijn (wat ik absoluut niet geloof) dan zouden die Moslims zich toch spoeden om het bericht te ontkennen ?????? of niet soms !
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19188666
quote:
Op maandag 17 mei 2004 01:53 schreef Ype het volgende:
Als je kijkt naar een oudere foto van hem is het echt zo'n sportschooltype en op dat filmpje wordt hij door één gast met een knie tegen de grond gedrukt. Die andere gasten zie je nauwelijks echt wat doen verder (nouja, behalve dan degene die snijdt). Of ik moet het filmpje niet helemaal goed gezien hebben in de 4 keer dat ik hem nu heb bekeken.
Zal ik je handen eens vastbinden, je op de grond smijten en mijn knie in je rug planten ? veel zul je niet doen hoor...
  † In Memoriam † maandag 17 mei 2004 @ 10:16:37 #160
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19188783
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:08 schreef P4nic het volgende:

Trouwens moch dit het werk van de Amerikanen zelf zijn (wat ik absoluut niet geloof) dan zouden die Moslims zich toch spoeden om het bericht te ontkennen ?????? of niet soms !
Als het een PsyOps-operatie is (wat ik absoluut niet uitsluit) wie moet het dan ontkennen? Er zijn daar meerdere groepen actief en de man die de CIA als dader aanwijst is volgens geruchten zelfs allang dood.

(daar hebben "de moslims" overigens wel voor gewaarschuwd, dat de geheime diensten al-Zarqawi in Irak zullen introduceren om de gewenste link tussen het verzet en Al-Qaeda en 'the war on terror' te kunnen leggen -> The truth is, al-Qaida is not present in Iraq )
pi_19189145
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als het een PsyOps-operatie is (wat ik absoluut niet uitsluit) wie moet het dan ontkennen? Er zijn daar meerdere groepen actief en de man die de CIA als dader aanwijst is volgens geruchten zelfs allang dood

(daar hebben "de moslims" overigens wel voor gewaarschuwd, dat de geheime diensten al-Zarqawi in Irak zullen introduceren om de gewenste link tussen het verzet en Al-Qaeda en 'the war on terror' te kunnen leggen -> The truth is, al-Qaida is not present in Iraq )
Maar denk je niet dat als dit een PsyOps operatie was dit dan niet wat proffesioneler uitgevoerd zou zijn en daar in ieder geval niet de "fouten" die volgens velen hier wijzen op een vals filmpje in zouden zitten? (deze vraag had ik al gesteld maar ben bang dat deze vraag te direkt of te logisch is voor TRU).
pi_19189246
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar denk je niet dat als dit een PsyOps operatie was dit dan niet wat proffesioneler uitgevoerd zou zijn en daar in ieder geval niet de "fouten" die volgens velen hier wijzen op een vals filmpje in zouden zitten? (deze vraag had ik al gesteld maar ben bang dat deze vraag te direkt of te logisch is voor TRU).
Mee eens. Als je zoiets doet, doe je het goed. En ik geloof ook niet dat ze zomaar op een website van die extremisten alles kunnen plaatsen, zonder dat het direct verwijderd wordt.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:34:05 #163
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19197395
quote:
Op maandag 17 mei 2004 10:09 schreef P4nic het volgende:

[..]

Zal ik je handen eens vastbinden, je op de grond smijten en mijn knie in je rug planten ? veel zul je niet doen hoor...
Als ik net zo breed was als die gast, was er wel iets meer beweging uit mij gekomen dan op dat filmpje te zien is. Het lijkt zo meer alsof de mensen die hem vasthouden hem bewegen.
  maandag 17 mei 2004 @ 17:44:06 #164
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19198965
Wie weet wat er op zo'n moment door je heengaat? Misschien was ie in shock ofzo.

Ik heb het filmpje nog eens kritisch bekeken en het lijkt me ook echt. Daarnaast moeten die lui meer van dit soort films hebben die zeker echt zijn. Die dingen gebeuren nu eenmaal. En als ie nep was dan hadden ze toch zeker alle fouten eruitgehaald? Ik bedoel dat ze echt niet het risico gaan lopen dat het ontdekt wordt.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_19199611
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:34 schreef Ype het volgende:

[..]

Als ik net zo breed was als die gast, was er wel iets meer beweging uit mij gekomen dan op dat filmpje te zien is. Het lijkt zo meer alsof de mensen die hem vasthouden hem bewegen.
Denk het niet hoor, handen vastgebonden, je zit daar, plots smijten ze je op de grond en beginnen ze je hoofd eraf te snijden, neeneee je zult evenmin doen !!! En in zo'n situatie weet niemand echt wat hij zou doen.
  maandag 17 mei 2004 @ 18:48:26 #166
54473 DeFlip
eet je op
pi_19200265
Ik vind dat omtrent elke grote gebeurtenis er altijd wel paar mensen zijn die linea recht in de meerderheid in gaat wat betreft authenticiteit of motief, denk aan JFK en de verschillende UFO sightings, misschien een beetje cliché om juist die 2 dingen te noemen maar het is zeker wel zo. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het juist goed dat dingen vanuit meerdere perspectieven moeten worden bekeken maar we moeten die dingen wel met een korreltje zout nemen...ofzo.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 04:13:54 #167
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_19209739
quote:

Maar denk je niet dat als dit een PsyOps operatie was dit dan niet wat proffesioneler uitgevoerd zou zijn en daar in ieder geval niet de "fouten" die volgens velen hier wijzen op een vals filmpje in zouden zitten?
Dat zou je denken idd.

Overigens is ook niet uit te sluiten dat de een of andere groepering bewust voor sommige zaken (zoals bv het oranje gevangenispak zoals we dat kennen uit de VS en Guantanamo) en andere opvallende zaken (de moord op Berg daags na zijn vrijlating door de Amerikanen) alsmede het tijdstip (precies ten tijde van de wereldwijde discussie rond de beelden van gemartelde van Iraakse gevangenen) heeft gekozen juist in de hoop dat men gaat vermoeden dat de VS er zelf achter zit.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  † In Memoriam † dinsdag 18 mei 2004 @ 05:13:30 #168
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19209891
quote:

[..]

Waarom?

Zie je ergens in de reguliere media, waar dan ook, iets over dat er vragen rondom het filmpje en het hele gebeuren zijn?

Stel dat het in haast in elkaar gezet is in de Abu Ghraib gevangenis door de mensen die ze op dat moment daar ter plekke hadden, dan zou dat verklaren waarom het nogal 'ruw' afgewerkt is. Die Berg werd verdacht van het hebben van banden met terroristische groeperingen en/of het zijn van een Israelische spion. Wie weet wat voor spelletjes ze hem hebben gespeeld om hem proberen 'te breken'. Misschien was deze exercitie initieel helemaal niet bedoeld om als opname's van terroristen te fungeren?

Maar goed, dat is allemaal ver weg speculeren.

Waar het om gaat is dat het geen bal uitmaakt hoeveel 'anomalies' er in het filmpje zitten.

Heb je in de talrijke journaals en nieuwsuitzendingen met fragmenten van het filmpje iemand een vraag horen stellen over Berg's oranje overal?

Laat staan over dingen als die stoel die steeds terugkomt, de kleur van de muren, terroristen met kogelvrije vesten (die er toch al carnaval-achtig uitzagen), witte gympen, twee keer zelfde bladzijde voorlezen, sieraden en vette horloges aan linker handen etc. Of over de achtergrond van Berg, de verwarring over wie hem had opgepakt, hoe vaak en wanneer hij weer vrijgelaten werd. Over Zarqawi waarvan wordt gezegd dat hij dood is en anders iig een kunstbeen heeft en nu ineens in Irak zou zijn.

Buiten wat geruis op het Internet hoor je helemaal niks en 99% van de mensen zal niet eens weten dat sommigen het een raar filmpje vinden. (zelf vragen stellen bij het nieuws is sowieso teveel gevraagd).

En van die 1% die er dan iets over leest of hoort, schuiven minstens negen van de tien het gelijk aan de kant als 'conspiracy'.

Dus wat is dan het gevaar van het naar buiten brengen van incompleet nieuws wat vol met fouten zit??

[ Bericht 0% gewijzigd door NorthernStar op 18-05-2004 05:19:14 ]
  dinsdag 18 mei 2004 @ 05:23:37 #169
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19209898
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 05:13 schreef NorthernStar het volgende:
Buiten wat geruis op het Internet hoor je helemaal niks en 99% van de mensen zal niet eens weten dat sommigen het een raar filmpje vinden. (zelf vragen stellen bij het nieuws is sowieso teveel gevraagd).
En, bijkomend, hoeveel mensen hebben het filmpje nou daadwerkelijk gezien anders dan in hele korte fragmenten of foto's?

De meeste mensen zullen het heel snel hebben afgezet of te stomgeslagen zijn door wat ze zagen om het in twijfel te kúnnen trekken (ik heb het ook vrij snel afgezet en ben pas aan de hand van dit soort topics weer opnieuw gaan kijken).

Het is echt maar een kleine groep die het filmpje kunnen loskoppelen van wat ze zien en het kunnen bestuderen op de details.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19210353
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 05:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom?

Zie je ergens in de reguliere media, waar dan ook, iets over dat er vragen rondom het filmpje en het hele gebeuren zijn?

[i]
Nu weet ik niet naar welke zenders jij kijkt maar Euronews en Sky news heb ik wel over de eventuele echtheid van dit filmpje gehoord. Er blijven genoeg vragen over maar ik denk niet dat de VS er achter zit, domweg omdat het daarvoor te slecht in elkaar zit.
pi_19211323
lol, sommigen blijven hier toch wel echt doorrammen over iets dat als echt beschouwd wordt, jullie moeten nogal een armzielig leven hebben als jullie bij elke grote gebeurtenis achter dingen gaan zoeken, ziekelijk zou ik het bijna noemen. Je kan je vragen stellen bij sommige gebeurtenissen maar je mag ook niet te ver gaan.
pi_19211337
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 09:42 schreef P4nic het volgende:
lol, sommigen blijven hier toch wel echt doorrammen over iets dat als echt beschouwd wordt, jullie moeten nogal een armzielig leven hebben als jullie bij elke grote gebeurtenis achter dingen gaan zoeken, ziekelijk zou ik het bijna noemen. Je kan je vragen stellen bij sommige gebeurtenissen maar je mag ook niet te ver gaan.
Gelukkig zijn er ook mensen die gewoon de kop in het zand steken en niets onderzoeken of kritisch bekijken.
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
pi_19216082
Het is een mogelijkheid dat filmpje met verschillende filters groter en scherper te maken, misschien dat op die manier meer details aan het licht komen. Als iemand goed met tarot kaarten is, of een paragnost dit leest, dan kan deze op die manier erachter komen of Berg in het dodenrijk is aangekomen.
pi_19216170
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 09:43 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook mensen die gewoon de kop in het zand steken en niets onderzoeken of kritisch bekijken.
Die reactie kon ik wel verwachten, haha . Ik bekijk bepaalde dingen kritisch genoeg als daar ook werkelijk een aanleiding voor is, heb het filmpje meerdere keren bekeken, al jullie reacties gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat er voor mij geen aanleiding is voor een samenzwering.

Zo en kom nu nog eens met een cliché-antwoord op wat ik zeg.
pi_19223647
Ik wil geen conclusies trekken over niets met dit filmpje. Simpelweg omdat ik er niets van weet maar.
Maar ik weet wel dat als dit serieus in elkaar was gezet door america waren die fouten er echt niet zo makkelijk uit te halen.

Dat hij zown oranje overall an heefd wil helemaal niets zeggen. Zou zelfs dom zijn van de US um die aan te geven.

En dattie al dood was mag wel blijken maar daar word het filmpje of de daad imo niet minder ziek/erg op.

Tot zover wat ik hier over kwijt wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')