abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19107976
Toch maar ff een apart topic.

Vandaag een afhaalbericht van TPG in de bus met de melding dat ik nog ff 16.15 euro moet betalen aan "overige kosten". Zit al twee weken te wachten op 3 dvd's en 2 cd's. Die zullen ze dan wel, tegen een extra hoog tarief, hebben gebundeld.

ff gezocht en ik blijk niet de enige te zijn. Zie ook dit en dit topic

Het blijkt dus dat de douane meent recht te hebben om verschillende zendingen als één zending te bundelen én (belangrijk!) hierover douanerechten én btw te rekenen. Als iemand me een officiële wettekst kan geven waarin staat dat dat mag, houd ik me aanbevolen.

Op de website van de douane staat onder het kopje Goederen kopen via internet het volgende:
quote:
Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht.

Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van ¤ 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.
Ik ben errug benieuwd naar de definitie van het woord 'zending' volgens de douane. Nergens wordt melding gemaakt over de mogelijkheid dat zendingen kunnen worden gebundeld.

Oplossing is om verschillende zendingen op verschillende adressen te laten afleveren. Of wachten met de volgende bestelling totdat de vorige bestelling binnen is ...

[ Bericht 1% gewijzigd door Roel_Jewel op 13-05-2004 21:11:52 ]
  donderdag 13 mei 2004 @ 21:07:51 #2
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19108012
Dat laatste lijkt me nog het beste. Het lijkt me trouwens een helse taak om al dat spul te bundelen trouwens. Overigens wordt bestellen via internet op deze manier nauwelijks lucratief meer natuurlijk.
pi_19108069
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:07 schreef Maerycke het volgende:
Dat laatste lijkt me nog het beste. Het lijkt me trouwens een helse taak om al dat spul te bundelen trouwens. Overigens wordt bestellen via internet op deze manier nauwelijks lucratief meer natuurlijk.
Volgens mij had de douane geen ruk meer te doen ofzo. 't Lijkt me duidelijk dat daar behoorlijk wat mensen op straat gegooid kunnen worden, omdat ze toch niets te doen hebben. Anders zouden ze niet deze moeite gaan doen.
pi_19108622
In dit topic op 't dvd-forum ontving een user de volgende reactie van CDWOW tne hij hen het probleem met de douane voorlegde:
quote:
Hi there

Thank you for your email.

Sorry to hear that you are having these problems. The Customs should not be
adding these items together, they are separate units.

If you can pay the charge please and then get a receipt for it we will
refund it for you.

If you then scan us this receipt or fax us a copy that would be great. The
fax number is +44 0870 350 0925.

We hope that they will let you have these items and we look forward to
hearing from you.

Kind Regards

Richard
www.cd-wow.com
Dat gaat CD WOW veel geld kosten als ze dat allemaal gaan dokken.
  donderdag 13 mei 2004 @ 21:32:58 #5
14827 Kogando
Modelprutser
pi_19108643
Je moet het als een cadeau/gift laten verzenden, dan kunnen ze er geen belasting op heffen.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_19108691
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:32 schreef Kogando het volgende:
Je moet het als een cadeau/gift laten verzenden, dan kunnen ze er geen belasting op heffen.
volgens mij kan dat bij CD WOW niet.
pi_19108709
Roel_Jewel

Helaas, dat is het niet

Europa heeft in zijn grote wijsheid besloten om op alles buiten europa (en dan voornamelijk de VS) belasting en invoerrechten te heffen. Dit omdat de VS, amerikaanse bedrijven zou bevoordelen dmv van subsidies waardoor europese becrijven niet meer eerlijk kunnen concureren.

Nu was deze regel (belasting) er al wel, maar werd niet altijd nageleefd. Nu ze er echter opdracht voor hebben gekregen zijn ze er echter druk mee bezig.

Voorheen heb ik vaak via E-bay gekocht en had ik er nooit last van, en nu de ene na de andere actie met de duane :/
pi_19108715
quote:
da's lang niet overal toch?

Ik denk dat ik een tent als www.dvdempire.com of www.playusa.com niet zover krijg...
  donderdag 13 mei 2004 @ 21:44:14 #9
50980 drumdude
It's just the fear of the
pi_19108924
Lekker genaaid is dat bij mij had de post gewoon mijn pakketje opengemaakt ze zagen dat er een koffiemok inzat en heeft heel de middag bij mij buiten voor de deur gestaan!!!

langleven email en FTP
drummer 4 life
  donderdag 13 mei 2004 @ 21:47:32 #10
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19109009
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:35 schreef Imda het volgende:
Roel_Jewel

Helaas, dat is het niet

Europa heeft in zijn grote wijsheid besloten om op alles buiten europa (en dan voornamelijk de VS) belasting en invoerrechten te heffen. Dit omdat de VS, amerikaanse bedrijven zou bevoordelen dmv van subsidies waardoor europese becrijven niet meer eerlijk kunnen concureren.

Nu was deze regel (belasting) er al wel, maar werd niet altijd nageleefd. Nu ze er echter opdracht voor hebben gekregen zijn ze er echter druk mee bezig.
Dat is heel fijn voor de douane, maar ik zie nergens een officiële mededeling dat er wijzigingen zijn doorgevoerd. En die regel dat pakketten mogen worden gebundeld, slaat gewoon nergens op. De douane is geen logistiek dienstverlener. Volgens mij hebben ze dat idee nu wel.
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:04:55 #11
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_19109534
Heeft iemand al een mailtje gestuurd naar de douane?
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:17:13 #12
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_19109870
Ik denk dat de Douane echt in haar recht staat. Het is natuurlijk heel makkelijk om invoerbelasting en BTW te ontwijken door altijd zendingen in pakketjes met een inhoudswaarde van minder dan 22 euro te laten toesturen. Hier wordt vast misbruik van gemaakt. Daarom zal de douane wel opletten of er niet erg vaak zending van bv CDWOW jouw kant op gaan. Als ze merken dat dit het geval is gaan ze die pakketjes natuurlijk bundelen en moet je gewoon invoerbelasting en BTW betalen.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:19:12 #13
14827 Kogando
Modelprutser
pi_19109924
Play.com doet dat vanzelf heb ik wel eens gehoord, maar ik kan ook in de war met een andere webshop zijn.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:23:10 #14
64019 crew  foton
__--*--__
pi_19110051
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:35 schreef Imda het volgende:
Roel_Jewel

Helaas, dat is het niet

Maar CD-WOW is toch een UK site? Dan heb je toch helemaal nix met invoerrechten te maken?
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:23:30 #15
17114 Pistol_Pete
pi_19110067
Play.com verscheept van binnen de EU, dus het lijkt me dat je daar geen invoerrechten over hoeft te betalen. Zendt CDWOW niet van buite de EU?
pi_19110141
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:23 schreef foton het volgende:

[..]

Maar CD-WOW is toch een UK site? Dan heb je toch helemaal nix met invoerrechten te maken?
dat dacht ik dus ook.... ? ? ?
Paz para Colombia
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:28:33 #17
64019 crew  foton
__--*--__
pi_19110198
Hoe moet een 'arme' consument, die iets koopt via een UK site, nou weten dat het van buiten de EU wordt verstuurd?
pi_19110286
quote:
CD-WOW!
Customer Service Centre
Suite 2a
Gregories Court
Gregories Road
Beaconsfield
Bucks
HP9 1HQ
GB
Je betaalt gewoon in ponden op die site dus ik dacht altijd dat de bestellingen vanuit Engeland verstuurd werden?

(heb trouwens zelf geen ervaring met deze site, Play.com lijkt me veel interessanter, of niet?)
Paz para Colombia
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:33:21 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19110289
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is heel fijn voor de douane, maar ik zie nergens een officiële mededeling dat er wijzigingen zijn doorgevoerd.
Er is officieel ook geen wijziging ingevoerd. Die regel is immers al veel ouder.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_19110672
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 21:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
In dit topic op 't dvd-forum ontving een user de volgende reactie van CDWOW tne hij hen het probleem met de douane voorlegde:
[..]

Dat gaat CD WOW veel geld kosten als ze dat allemaal gaan dokken.
CDWOW gaat ervan uit dat dit niet vaak zal gebeuren.
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:17 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik denk dat de Douane echt in haar recht staat. Het is natuurlijk heel makkelijk om invoerbelasting en BTW te ontwijken door altijd zendingen in pakketjes met een inhoudswaarde van minder dan 22 euro te laten toesturen. Hier wordt vast misbruik van gemaakt. Daarom zal de douane wel opletten of er niet erg vaak zending van bv CDWOW jouw kant op gaan. Als ze merken dat dit het geval is gaan ze die pakketjes natuurlijk bundelen en moet je gewoon invoerbelasting en BTW betalen.
Het mag makkelijk zijn maar het zijn simpelweg verschillende zendingen waar in principe meerkosten voor worden gemaakt. De douane doet dit omdat 99% het toch niet zal aanvechten.
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:54:30 #21
17114 Pistol_Pete
pi_19110863
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:48 schreef sampoo het volgende:

[..]

CDWOW gaat ervan uit dat dit niet vaak zal gebeuren.
[..]

Het mag makkelijk zijn maar het zijn simpelweg verschillende zendingen waar in principe meerkosten voor worden gemaakt. De douane doet dit omdat 99% het toch niet zal aanvechten.
In het geval van CDWOW en PLAY is er sprake van gratis bezorging. Dus het argument van de meerkosten kun dus niet gehanteerd worden.
pi_19111281
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:54 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

In het geval van CDWOW en PLAY is er sprake van gratis bezorging. Dus het argument van de meerkosten kun dus niet gehanteerd worden.
cd-wow en play maken de meerkosten. Daar doel ik op.
pi_19111445
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:33 schreef Mr_Pasto het volgende:

[..]

Je betaalt gewoon in ponden op die site dus ik dacht altijd dat de bestellingen vanuit Engeland verstuurd werden?

(heb trouwens zelf geen ervaring met deze site, Play.com lijkt me veel interessanter, of niet?)
cd-wow verstuurde naar mij altijd uit singapore

en play is niet interessanter omdat je via een kortingslink en een kortingsvoucher bij cd-wow van alle prijzen nog eens 2 pond af kan halen....dan is cd-wow bijna altijd veel goedkoper

pfff...vooruit maar weer:

voucher:(werken niet allemaal dus meer aanvragen..via verschillende mail adresse/cjb mail)

http://www8.cd-wow.com/pr(...)=13084_1&affid=13084

link:

http://www3.cd-wow.com/index_region2_2.php?affid=12449&pp_nr=1
  donderdag 13 mei 2004 @ 23:17:48 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19111535
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Er is officieel ook geen wijziging ingevoerd. Die regel is immers al veel ouder.
ikk ben benieuwd naar de officiële formulering ervan.
Bij een artikel dat uit meer delen bestaat én in meer zendingen wordt verstuurd, kan ik de douane gelijk geven. Maar twee verschillende dvd's hebben niets met elkaar te maken, dus het is onzin om dat als één zending te zien.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2004 @ 23:22:29 #25
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_19111647
quote:
oh jawel hoor. De grens ligt dan echter dubbel zo hoog als voor als je het normaal verstuurt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_19111703
Importeren binnen de EU behalve vanuit de kanaaleilanden is vrij van invoerrechten en belasting.
Let op! bij play.com worden de dvd's ook niet vanuit UK gepost. Ze posten vanaf Jersey en dat is een van de kanaaleilanden.
Controleer dus altijd vanuit welk land verstuurd wordt.
Buiten de EU hoef je pas te betalen als de productkosten boven de 22 euro liggen. Zijn de kosten duurder dan 22 euro dan moet je invoerheffing en belasting betalen over de product kosten en verzendkosten. Is de invoerheffing onder de 10 euro dan wordt deze kwijtgescholden. Belasting betaal je wel.
Als je iets laat importeren onder de noemer "gift" (bijv door ebay verkoper/kennis in buitenland) dan mag je tot 45 euro gratis importeren. Laat die persoon er wel een waarde opzetten onder de 45 euro. Anders heb je weer kans dat ze het pakket opmaken en er zelf een waarde voor bedenken.
Het lijkt mij niet dat de douane of tpg aparte zendingen zomaar bijelkaar mag voegen. Ik heb regelmatig dvd's besteld en dan kwamen er een stuk of 7 op een dag aan. Deze zijn bij mij nooit bijelkaar geteld.

Vraag de TPG eens wat ze hebben gedaan. Zij zijn degene die bij de douane aankloppen dat er een pakket is waar heffingen voor gelden.
pi_19111743
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:24 schreef SweetyPie het volgende:
Importeren binnen de EU behalve vanuit de kanaaleilanden is vrij van invoerrechten en belasting.
Let op! bij play.com worden de dvd's ook niet vanuit UK gepost. Ze posten vanaf Jersey en dat is een van de kanaaleilanden.
Controleer dus altijd vanuit welk land verstuurd wordt.
Buiten de EU hoef je pas te betalen als de productkosten boven de 22 euro liggen. Zijn de kosten duurder dan 22 euro dan moet je invoerheffing en belasting betalen over de product kosten en verzendkosten. Is de invoerheffing onder de 10 euro dan wordt deze kwijtgescholden. Belasting betaal je wel.
Als je iets laat importeren onder de noemer "gift" (bijv door ebay verkoper/kennis in buitenland) dan mag je tot 45 euro gratis importeren.
Het lijkt mij niet dat de douane of tpg aparte zendingen zomaar bijelkaar mag voegen. Ik heb regelmatig dvd's besteld en dan kwamen er een stuk of 7 op een dag aan. Deze zijn bij mij nooit bijelkaar geteld.

Vraag de TPG eens wat ze hebben gedaan. Zij zijn degene die bij de douane aankloppen dat er een pakket is waar heffingen voor gelden.
play.com verstuurd gewoon vanuit nederland hoor
Paz para Colombia
  Moderator donderdag 13 mei 2004 @ 23:28:02 #28
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19111762
Ik heb eenzelfde brief gehad, maar daarop was niet eens duidelijk wat ze nou precies hadden liggen bij de douane. Ik heb er over gebeld, maar ook daar kon men mij verder niks vertellen.

Ik zit nu alleen wel opgescheept met die formulieren en ik vind het goed balen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_19111828
Ik had vandaag ook een brief van de douane in m'n brievenbus liggen
Of ik even de factuur wil opsturen. Ik heb echter geen flauw idee welke factuur, aangezien ik de afgelopen weken driemaal iets heb besteld bij CD-WOW. Dus maar een brief geschreven met uitleg en de hele handel inclusief drie facturen teruggestuurd...

[edit] Zelfde probleem als Mike dus. Ik heb maar al m'n facturen opgestuurd. Een vaag figuur aan de telefoon wist mij te vertellen 'dat ze dan wel de goede zouden kiezen.'
  Moderator donderdag 13 mei 2004 @ 23:33:41 #30
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19111875
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:31 schreef Joppe het volgende:

[edit] Zelfde probleem als Mike dus. Ik heb maar al m'n facturen opgestuurd. Een vaag figuur aan de telefoon wist mij te vertellen 'dat ze dan wel de goede zouden kiezen.'
Ik heb de envelop al dichtgedaan, maar dan doe ik de andere factuur er nog maar bij. Heb jij ook gewoon de bevestigingsmailtjes van CDWOW meegestuurd als factuur?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_19111975
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:26 schreef Mr_Pasto het volgende:

[..]

play.com verstuurd gewoon vanuit nederland hoor
Volgens mij niet. Ze zitten in Jersey en het duurt altijd een week voordat iets aankomt. Als ze vanuit NL zouden sturen zou het de na versturen bij de klant aan moeten komen.
pi_19112081
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:38 schreef SweetyPie het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Ze zitten in Jersey en het duurt altijd een week voordat iets aankomt. Als ze vanuit NL zouden sturen zou het de na versturen bij de klant aan moeten komen.
pakje play.com:
quote:
TPG Post - port betaald
Paz para Colombia
  donderdag 13 mei 2004 @ 23:44:25 #33
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19112120
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:42 schreef Mr_Pasto het volgende:

[..]

pakje play.com:
[..]
dat is sinds kort zo, is me opgevallen.
pi_19112127
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:33 schreef Mike het volgende:
Ik heb de envelop al dichtgedaan, maar dan doe ik de andere factuur er nog maar bij. Heb jij ook gewoon de bevestigingsmailtjes van CDWOW meegestuurd als factuur?
IK heb ook wel eens problemen gehad en toen moest ik van DHL ook zorgen voor een factuur zodat zij die naar de douane konden sturen. Volgens hun was een bevestigings mailtje echter niet voldoende. Ik heb toen disney moeten bellen en vragen of ze een fax wilden sturen van het factuur (invoice). DHL heeft die toen weer gefaxt naar de douane en toen kreeg ik de dag erna te horen dat ik toch niet heffing hoefde te betalen.
pi_19112200
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

dat is sinds kort zo, is me opgevallen.
ik denk dat ze gewoon met een vrachtwagen (of bestelbus) een of twee keer per week naar nederland rijden en de bestellingen hier via tpg versturen.
Paz para Colombia
pi_19112226
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:42 schreef Mr_Pasto het volgende:

pakje play.com:
Ooh de laatste play.com dvd die afgelopen maandag nog bij mij is aangekomen heeft nog de stempel:
post paid
Jersey
serial 46

Misschien dat het afhankelijk is van welke titel je besteld?
pi_19112250
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:33 schreef Mike het volgende:

[..]

Yup. Orderbevestiging + dat extra mailtje wat je krijgt wanneer je betaalt hebt (met creditcard). Met een paperclip heb ik de juiste orderbevestiging aan het het juiste betaalbewijs gedaan en alles in de envelope gedaan.
pi_19112318
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:44 schreef SweetyPie het volgende:

[..]

IK heb ook wel eens problemen gehad en toen moest ik van DHL ook zorgen voor een factuur zodat zij die naar de douane konden sturen. Volgens hun was een bevestigings mailtje echter niet voldoende. Ik heb toen disney moeten bellen en vragen of ze een fax wilden sturen van het factuur (invoice). DHL heeft die toen weer gefaxt naar de douane en toen kreeg ik de dag erna te horen dat ik toch niet heffing hoefde te betalen.
Tsja. Ik heb m'n orderbevestiging (= toch een koopovereenkomst?) en m'n bewijs van betaling opgestuurd. Dat moet toch voldoende zijn?
pi_19112387
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:48 schreef SweetyPie het volgende:

[..]

Ooh de laatste play.com dvd die afgelopen maandag nog bij mij is aangekomen heeft nog de stempel:
post paid
Jersey
serial 46

Misschien dat het afhankelijk is van welke titel je besteld?
nou ja, zoals ik zei, ik denk dat ze hier een grote lading bestellingen uit nederland persoonlijk afleveren aan de tpg om verstuurd te worden (de 3 bestellingen die ik heb gedaan zijn vanuit nederland verstuurd). maar goed, ze zullen ook heus nog wel eens uit engeland sturen.
Paz para Colombia
  vrijdag 14 mei 2004 @ 00:00:20 #40
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19112503
lang leve de bureaucratie
dacht dat we dat in Nederland wilden verminderen, maar de douane doet goed haar best om dat tegen te werken .
pi_19113093
Ik heb geen brief van de douane gehad, maar een rembourszending van TPG, waar het remboursbedrag dus de verschuldigde BTW is.

Ik las hierboven dat mensen dus een brief van de douane hebben gekregen? Dan moet je dus nog langer op je DVD's wachten?

Ik heb overigens ook maar een maitje naar cd-wow gestuurd. Zou geinig zijn als ze het bedrag refunden.
pi_19113262
Beetje vreemd. Ik lees ook dat de meeste mensen 'gewoon' een rembourszending krijgen. Waarom een aantal mensen - waaronder ik - nu formulieren en facturen over en weer moeten gaan zenden?
  Moderator vrijdag 14 mei 2004 @ 00:49:06 #43
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19113353
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 00:43 schreef Joppe het volgende:
Beetje vreemd. Ik lees ook dat de meeste mensen 'gewoon' een rembourszending krijgen. Waarom een aantal mensen - waaronder ik - nu formulieren en facturen over en weer moeten gaan zenden?
De man die ik aan de telefoon sprak zei dat dat lag aan de kosten van onze pakketjes...die weten ze gewoon niet.
Bij de anderen is dat wel bekend, anders krijg je geen rembourszending, denk ik.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:18:46 #44
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19115926
De douane heeft mij eerder een keer gebeld (geen idee hoe ie m'n geheime mobiele nummer wist). Was de 3cd-box van LoTR (soundtrack dus). Wilde weten wat ik ervoor betaald had, want ze konden die niet op de site terugvinden. Was iets van 17 euro ofzo. Lekker baantje. beetje de hele dag op internet zoeken wat cd's kosten .
pi_19116308
Dat is klote. Ik ken iemand die een pakketje nooit heeft kunnen ontvangen, omdat de Douane het pakketje kwijt raakte.
History can't change the past, the future can.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:56:01 #46
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19116620
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:40 schreef Burner2000 het volgende:
Dat is klote. Ik ken iemand die een pakketje nooit heeft kunnen ontvangen, omdat de Douane het pakketje kwijt raakte.
zeker omdat ze die dvd of cd zelf wel interessant vonden.
Ik houd er niet van dat ze zo aan m'n spullen zitten. Het is GVD haast makkelijker om 100 kilo drugs Nederland binnen te krijgen .
pi_19119630
Bedrag inmiddels refunded!!! Uur later had ik al een mailtje!

CD-Wow

Zo'n service maak je zelden mee!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:50:28 #48
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19119856
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:43 schreef MaxPower het volgende:

CD-Wow

Ik zal de mail ook vast klaarzetten totdat ik m'n pakketje morgen heb opgehaald .

CDWOW weet niet wat ze zichzelf aandoen door dit te gaan terugbetalen ...

Overigens zal ik het niet nalaten om ook ff een briefje richting de douane te sturen.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:54:08 #49
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19119992
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:43 schreef MaxPower het volgende:

CD-Wow

Wat had je allemaal in het mailtje vermeldt? Ook een scan meegestuurd van de remboursafschrift?

Ik heb hetzelfde gehad namelijk
pi_19122884
Ik hoop niet dat ik hetzelfde gedoe krijg. De komende dagen krijg ik nog een bestelling van 7 dvd's ter waarde van zo'n 60 euro binnen...
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:52:34 #51
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_19123079
Ach ja, de douane... Net als de belastingdienst zijn het net zulke grote boeven.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 14 mei 2004 @ 13:55:15 #52
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_19123145
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:52 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ach ja, de douane... Net als de belastingdienst zijn het net zulke grote boeven.
Precies, is net als met de belastingdienst. Als je de staatskist geld ontzegd dan is Justitie opeens erg doortastend.

Ik heb overigens nog nergens last van gehad.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:02:16 #53
6290 Dr_Crouton
pi_19123313
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 13:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Precies, is net als met de belastingdienst. Als je de staatskist geld ontzegd dan is Justitie opeens erg doortastend.

Ik heb overigens nog nergens last van gehad.
Oh, ik best regelmatig, zo'n 1 op 6 zendingen wordt wel eens achtergehouden voor controle en natuurlijk worden de bijbehorende kosten dan berekend.

Met innen van belastingen zijn ze erg bedreven, maar met het terugbetalen van teveel betaalde gelden zijn ze baggertraag.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 19:32:06 #54
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19131853
Vandaag ook voor de eerste keer de dupe geweest. Vond het al zo lang duren voor de bestelling binnen was

Heb meteen ff een bezwaarschrift geschreven en opgestuurd. 54 euro zou de waarde van de 3 dvd's moeten zijn. 30 euro dus. Eikels!! Niet zomaar geloven wat cdwow op die groene stickertjes schrijft!!

Maareh, heeft iemand nu al duidelijk of ze nu wel of niet in hun recht staan verschillende zendingen als één zending te zien? Want dan moeten we gewoon allemaal klagen, easy as that.

Enneh, bundelen ze ook zendingen van verschillende bedrijven samen? Of kunnen ze dat echt niet maken?
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:54 schreef Gorro het volgende:

[..]

Wat had je allemaal in het mailtje vermeldt? Ook een scan meegestuurd van de remboursafschrift?

Maareh, cdwow is wel errug netjes hoor. Schreef ze dat ik dus heffing moest betalen en dat het misschien handig zou zijn dat ze de juiste waarde op die groene stickertjes zouden zetten, zou de douane iig niet zulke onzinnige bedragen rekenen.

Kreeg echt een minuut ofzo later een mailtje terug met de vraag hoeveel het was dat ik moest betalen. Teruggestuurd dat het 7 pond was. 5 minuten later coupon in de mail

Heb meteen maar weer ff een dvdtje aangeschaft
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_19135766
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:54 schreef Gorro het volgende:

Ik heb inderdaad een scan van het remboursafschrift teruggemaild, en verder wat complimenten over de service . Halfuurtje later een coupon van 10 pond in de mailbox.

Nu maar ff een leuk DVDtje uitzoeken
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:30:52 #56
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19145381
Vandaag 3 dvd's en 2 cd's op 't postkantoor opgehaald. Gebundeld. Besteld bij CDWow. Totale waarde (volgens douane): 85 euro. Te betalen BTW: 16,15.

Overigens is het opvallend dat ze géén invoerrechten rekenen. Als ze toch al zo aan 't zeiken zijn, hadden ze die ook moeten berekenen. Dus dat klopt ook al van geen kant.
pi_19145601
Invoerrechten (tegenwoordig douanerechten) betaal je pas als het meer dan 10 euro is, Roel. Het is geloof ik 3,5% van je totale bedrag, wat aan douanerechten berekend wordt.

[ Bericht 31% gewijzigd door MaxPower op 15-05-2004 13:41:32 (toevoeging) ]
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:47:09 #58
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19145731
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 13:40 schreef MaxPower het volgende:
Invoerrechten (tegenwoordig douanerechten) betaal je pas als het meer dan 10 euro is, Roel. Het is geloof ik 3,5% van je totale bedrag, wat aan douanerechten berekend wordt.
Ah, owkee.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:55:40 #59
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_19145881
En ik wilde nog wel de classic monster collection bestellen bij Amazon.com. Daar zal dan nu ook wel een heffing overheen komen.

Overigens is het bundelen van losse dvd´s toch heel makkelijk te omzeilen door gewoon niet meerdere dvd´s tegelijk te bestellen, maar met tussenpozen?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 13:57:58 #60
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19145926
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 13:55 schreef Wepeel2 het volgende:

Overigens is het bundelen van losse dvd´s toch heel makkelijk te omzeilen door gewoon niet meerdere dvd´s tegelijk te bestellen, maar met tussenpozen?
dat idee hadden we al geopperd . Maar tis te belachelijk voor woorden dat de douane zich (naar mijn mening volledig onterecht) de moeite neemt om te bundelen. Hebben ze ook uitgerekend of die extra opbrengsten (bekijken van verpakkingen, opslaan en bundelen) opweegt tegen die f*cking 16 euro? Ik denk dat 't hen dan vast nog wel es tegenvalt. Tenzij ze normaal geen ene ruk te doen hebben natuurlijk.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 14:02:24 #61
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_19146010
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 13:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

dat idee hadden we al geopperd . Maar tis te belachelijk voor woorden dat de douane zich (naar mijn mening volledig onterecht) de moeite neemt om te bundelen. Hebben ze ook uitgerekend of die extra opbrengsten (bekijken van verpakkingen, opslaan en bundelen) opweegt tegen die f*cking 16 euro? Ik denk dat 't hen dan vast nog wel es tegenvalt. Tenzij ze normaal geen ene ruk te doen hebben natuurlijk.
Ik denk inderdaad dat ze tijd teveel hebben.

Maar als ik het goed begrijp moest jij BTW betalen? Dus als je pech hebt (en het bedrag hoog genoeg is) kan je én een BTW heffing krijgen én een importheffing?
  zaterdag 15 mei 2004 @ 14:08:50 #62
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19146126
Nogmaals ff dezelfde vraag:

Kunnen ze ook zendingen van verschillende bedrijven bij elkaar bundelen?
  zaterdag 15 mei 2004 @ 14:20:57 #63
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19146358
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 14:02 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat ze tijd teveel hebben.

Maar als ik het goed begrijp moest jij BTW betalen? Dus als je pech hebt (en het bedrag hoog genoeg is) kan je én een BTW heffing krijgen én een importheffing?
dat klopt. Als zij lang genoeg wachten en alle pakketjes die er dan voor me liggen gaan bundelen, komt 't daarop neer ...
  zaterdag 15 mei 2004 @ 14:21:23 #64
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19146372
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 14:08 schreef Hare het volgende:

Het is de vraag of ze überhaupt pakketjes mogen bundelen.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 14:28:22 #65
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_19146482
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 14:21 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Het is de vraag of ze überhaupt pakketjes mogen bundelen.
Eigenlijk zou iemand het moeten navragen bij een juridisch expert. Als je de wet na leest dan lijkt het me niet dat ze zomaar van verschillende zendingen één zending mogen maken. Het is niet aan hen om te bepalen waaruit de zending bestaat, dat is de verantwoordelijkheid van de bedrijven die het versturen. En als ze het er niet mee eens zijn dan moeten ze die bedrijven daarop aanspreken. Het lijkt er nu op alsof de douane er zelf illegale praktijken op na houdt om maar geld binnen te krijgen.
Zou je met iets dergelijks als dit niet gewoon bij de consumentenbond/ombudsman terecht kunnen?
pi_19146485
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 14:08 schreef Hare het volgende:

Dit lijkt me niet. Het argument is dat het één bestelling is. Als je bij 2 bedrijven iets koopt kan je dat moeilijk als argument aanvoeren.
pi_19146538
op de site van kassa is deze vraag ook al gesteld:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=656&qid=18067

hieruit maak ik op dat de douane een actie is begonnen tegen de los verstuurde dvd's... maar ff met tussenpozen bestellen dan, de komende tijd.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 15:32:56 #68
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19147561
En meer en meer begin ik er toch mooi aan te denken Nederlands straks te verlaten. Wat een zeikzooi allemaal zeg

Teringdure dvd's hier, vaak de helft goedkoper over de grens, en gaan ze nu daar weer moeilijk over doen. Wat een vreselijk op geld beluste mannetjes hier zeg

Zoiets als ze nu bij cdwow doen heb ik dus echt nog nooit hier meegemaakt en denk ook niet dat dat ooit zou gebeuren.

Dvd met beschadigd hoesje aangekomen, ff mailtje, en dezelfde dag gaat hetzelfde dvdtje nog eens op de post, 1st priority. En ook nog eens het geld dat we aan de belasting moeten betalen terug geven. Dat is nog eens netjes, en daar kunnen de Nederlandse bedrijven nog wat van leren.
pi_19154729
Ik ga gewoon door met bestellen. Bij cd-wow zorg ik dat ik onder 22 euro kom maar als het moet betalen ze de heffingen blijkbaar.

Bij play.com kan je er op een ander maar minder prettige manier van af komen. Je kan de bestelling tot 7 werkdagen na ontvangst terugsturen en play zal dan de kosten die zijn gemaakt vergoeden door douanerechten/heffingen vergoeden. Misschien dat ze met een e-mail accoord gaan om de douanekosten te vergoeden met behoud van de dvd's.
quote:
12.2 where you have already received the goods, returning the goods to Play.com unopened together with the original invoice within 7 working days from the date that you received the goods.
Play.com will then refund you the purchase price of the goods. Where appropriate Play.com shall refund any additional customs duties borne by you on receipt of the relevant customs receipt.
Maar goed als de douane het zo moeilijk gaat maken dat het voor play.com niet meer rendabel wordt dan kappen ze ook met Nederland net als bijv. in het geval van Belgie.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 23:41:05 #70
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_19160556
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 14:32 schreef MaxPower het volgende:
op de site van kassa is deze vraag ook al gesteld:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&cat=656&qid=18067

hieruit maak ik op dat de douane een actie is begonnen tegen de los verstuurde dvd's... maar ff met tussenpozen bestellen dan, de komende tijd.

Koop je legaal je dvd's, word je nog als een halve crimineel behandeld omdat 'ons' Europa er schijnbaar niet genoeg aan verdient.
  zondag 16 mei 2004 @ 02:22:48 #71
6290 Dr_Crouton
pi_19164364
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 23:41 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Koop je legaal je dvd's, word je nog als een halve crimineel behandeld omdat 'ons' Europa er schijnbaar niet genoeg aan verdient.
Juist. Of koop je spullen die niet in NL te krijgen zijn, heffen ze mooi weer 19% over, plus administratiekosten natuurlijk, waar je niet om gevraagd hebt.
  zondag 16 mei 2004 @ 22:41:23 #72
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19182665
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 13:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vandaag 3 dvd's en 2 cd's op 't postkantoor opgehaald. Gebundeld. Besteld bij CDWow. Totale waarde (volgens douane): 85 euro. Te betalen BTW: 16,15.
had de volgende vraag ook al in n ander topic gesteld: hoe kan dit dan gebeuren bij CDWow?? als je toch besteld bij www.cdwow.co.uk verzenden ze toch vanuit Engeland, wat toch n EU land is? of zie ik dat nu weer verkeerd?? wat n gezeik

Wie weet dan nog n goede site om (zonder gezeik dus) deze mooie box van Scarface te kunnen bestellen??
En bij welke sites (behalve BOL) kun je wel nog rustig bestellen?
  zondag 16 mei 2004 @ 22:49:49 #73
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19182980
quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:41 schreef Timo20 het volgende:

[..]

had de volgende vraag ook al in n ander topic gesteld: hoe kan dit dan gebeuren bij CDWow?? als je toch besteld bij www.cdwow.co.uk verzenden ze toch vanuit Engeland, wat toch n EU land is? of zie ik dat nu weer verkeerd?? wat n gezeik

Wie weet dan nog n goede site om (zonder gezeik dus) deze mooie box van Scarface te kunnen bestellen??
En bij welke sites (behalve BOL) kun je wel nog rustig bestellen?
Cdwow verzend vanuit Singapore, buiten de EU dus.

Alles buiten de eu zorgt dan dus ook voor problemen is de waarde boven de 22 euro (wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook elk pakketje oppakken). En die box is alleen regio 1 te verkrijgen, bij dvdsoon nu voor 49 euro, geen verzendkosten, bij dvdpacific 38 euro + 11 euro verzendkosten.

En als ie er dus wordt uigepikt door de douane ben je de lul
  zondag 16 mei 2004 @ 22:51:01 #74
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_19183010
Heeft er iemand al iets van Play ontvangen? Werd daar ook gebundeld of rekenden ze de kanaaleilanden tot de EU?
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zondag 16 mei 2004 @ 22:56:00 #75
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19183155
Ik heb een aantal dingen van play.com ontvangen en zonder problemen en ongebundeld, ook al was de waarde van één item zelfs los boven 22 euro.
pi_19183222
quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:51 schreef Sai het volgende:
Heeft er iemand al iets van Play ontvangen? Werd daar ook gebundeld of rekenden ze de kanaaleilanden tot de EU?
Voor zover ik weet horen die tot de EU. Ik heb van mijn bestelling van 7 dvd's al 2 binnen. Ik vind het wel raar dat ik Raging Bull al heb, terwijl die een aantal dagen later is verstuurd dan oa King Kong, en die heb ik nog niet binnen. Het zou toch niks met de douane te maken hebben hoop ik?
  zondag 16 mei 2004 @ 23:01:16 #77
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19183305
quote:
Op zondag 16 mei 2004 22:49 schreef Hare het volgende:

[..]

Cdwow verzend vanuit Singapore, buiten de EU dus.

Alles buiten de eu zorgt dan dus ook voor problemen is de waarde boven de 22 euro (wil natuurlijk niet zeggen dat ze ook elk pakketje oppakken). En die box is alleen regio 1 te verkrijgen, bij dvdsoon nu voor 49 euro, geen verzendkosten, bij dvdpacific 38 euro + 11 euro verzendkosten.

En als ie er dus wordt uigepikt door de douane ben je de lul
ja als ie dan eruit wordt gepikt ben je idd de klos, maar ja je moet er iets voor over hebben
trouwens wel te verkrijgen via www.amazon.co.uk, das wel binnen eu
  zondag 16 mei 2004 @ 23:23:15 #78
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_19183906
Ik hoop nog steeds dat Play.com via een speciale wijze verzend, aangezien er idd een Port Betaald stempel op staat bij de meeste pakjes. Het zou echt shit zijn als Play.com door dit gezeur straks over de kop gaat omdat ze nergens meer wat kunnen verdienen. Of niet meer aan Nederland gaan leveren.
pi_19184044
Van de week een paar pakjes van cd-wow ontvangen maar ik hoefde niks extra's te betalen. Dus ik denk dat ik mazzel heb gehad.
pi_19223328
Ik had dus 3 cd's bij cd-wow besteld, en kreeg vandaag ook zo'n fijne brief van de douane! Ik vond het inderdaad al langer duren dan normaal! Net direct een mailtje naar cd-wow gestuurd want ik had hun bevestigingsmailtje al lang weggegooid (het gaat immers altijd goed). heb dus helemaal geen factuur ofzo (die zit bij de cd's in!!) Ben beniewd hoe lang het nog gaat duren voordat ik mijn cd's in huis heb
  dinsdag 18 mei 2004 @ 18:48:47 #81
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19223423
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 18:43 schreef bierdopje het volgende:
Ik had dus 3 cd's bij cd-wow besteld, en kreeg vandaag ook zo'n fijne brief van de douane! Ik vond het inderdaad al langer duren dan normaal! Net direct een mailtje naar cd-wow gestuurd want ik had hun bevestigingsmailtje al lang weggegooid (het gaat immers altijd goed). heb dus helemaal geen factuur ofzo (die zit bij de cd's in!!) Ben beniewd hoe lang het nog gaat duren voordat ik mijn cd's in huis heb
Khad vandaag ook zo'n brief gehad, meteen gebeld over welke dvdtjes het nou precies ging, bleken 2 dvdtjes te zijn met een waarde minder dan 22 euro. Als ik ff het formulier terug zou sturen met printjes van de internetpagina waar de waarde op staat (of van de mail) zou alles goed komen
pi_19223462
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 18:48 schreef Hare het volgende:

[..]

Khad vandaag ook zo'n brief gehad, meteen gebeld over welke dvdtjes het nou precies ging, bleken 2 dvdtjes te zijn met een waarde minder dan 22 euro. Als ik ff het formulier terug zou sturen met printjes van de internetpagina waar de waarde op staat (of van de mail) zou alles goed komen
Was het per STUK minder dan 22 euro of SAMEN minder dan 22 euro... mijn cd's zijn samen 35 euro, maar per stuk maar 12 euro.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:01:47 #83
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19223677
Ik begin me echt godsgruwelijk te ergeren aan die f*cking douane. Na het gezeik met de te betalen BTW lag vandaag een brief in de bus. Of ik ff het formulier wil invullen. ZET ER DAN BIJ WAAROVER HET GAAT!
Echt, als dit gezeik hen nog meer oplevert dan die kleine BTW-bedragen, zou ik zéééér verbaasd zijn.

dinsdag 18 mei 2004 @ 19:04:49 #84
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19223731
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 18:50 schreef bierdopje het volgende:

[..]

Was het per STUK minder dan 22 euro of SAMEN minder dan 22 euro... mijn cd's zijn samen 35 euro, maar per stuk maar 12 euro.
Totaal minder dan
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:08:17 #85
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19223788
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik begin me echt godsgruwelijk te ergeren aan die f*cking douane. Na het gezeik met de te betalen BTW lag vandaag een brief in de bus. Of ik ff het formulier wil invullen. ZET ER DAN BIJ WAAROVER HET GAAT!
Echt, als dit gezeik hen nog meer oplevert dan die kleine BTW-bedragen, zou ik zéééér verbaasd zijn.

Om te he?

Had ik dus ook, daarom heb ik ook ff gebelt. Krijg zo'n briefje binnen of ik ff de waarde van de dvd's uit Singapore wil opgeven
Heb er daar wel meer dan 1 besteld...hoe moet ik weten welke??? Kwartier ofzo aan de telefoon gehangen omdat ze het pakketje niet konden vinden

Wat ik me net zat te bedenken...moeten zij niet gewoon bewijzen dat wij moeten betalen ipv dat wij moeten bewijzen dat dat niet zo is? Wat een kutwerk allemaal zeg
En er moeten nog een stuk of 13 dvd's van buiten de eu binnen komen

En heeft iemand het al met een advocaat overlegd of dit allemaal wel zo mag? Ik heb vandaag met cdwow zitten mailen en volgens hun klopt er ook helemaal geen reet van en zijn dus ook aan het kijken wat ze ertegen kunnen doen....
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:11:47 #86
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19223845
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:08 schreef Hare het volgende:

[..]

Om te he?

Had ik dus ook, daarom heb ik ook ff gebelt. Krijg zo'n briefje binnen of ik ff de waarde van de dvd's uit Singapore wil opgeven
Heb er daar wel meer dan 1 besteld...hoe moet ik weten welke??? Kwartier ofzo aan de telefoon gehangen omdat ze het pakketje niet konden vinden

Wat ik me net zat te bedenken...moeten zij niet gewoon bewijzen dat wij moeten betalen ipv dat wij moeten bewijzen dat dat niet zo is? Wat een kutwerk allemaal zeg
lang leve de bureaucratie. "Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"
quote:
En er moeten nog een stuk of 13 dvd's van buiten de eu binnen komen :'(

En heeft iemand het al met een advocaat overlegd of dit allemaal wel zo mag? Ik heb vandaag met cdwow zitten mailen en volgens hun klopt er ook helemaal geen reet van en zijn dus ook aan het kijken wat ze ertegen kunnen doen....
Ik ben al benaderd door Editie NL. moet nog teruggebeld worden.

't Punt is, denk ik, het commerciële aspect. Die 22 euro vrijstelling geldt als je voor niet-commerciële doeleinden verzendt. Maar goed, dat kunnen ze gemakkelijk vaststellen door het pakketje te openen. Dan zien ze dat 't steeds verschillende cd's en dvd's zijn. Dan zal 't iig niet naar een winkel gaan, lijkt me. En 't zou de douane heel wat kosten schelen. Want dat betalen we indirect ook nog es . Stakkers.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:14:34 #87
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19223908
Overigens gaat vanavond het bezwaarschrift van twee pagina's tegen de BTW-heffing van vorige week op de bus. Eens kijken of ze met antwoorden net zo gedetailleerd te werk gaan.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:44:05 #88
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19224670
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik ben al benaderd door Editie NL. moet nog teruggebeld worden.

't Punt is, denk ik, het commerciële aspect. Die 22 euro vrijstelling geldt als je voor niet-commerciële doeleinden verzendt. Maar goed, dat kunnen ze gemakkelijk vaststellen door het pakketje te openen. Dan zien ze dat 't steeds verschillende cd's en dvd's zijn. Dan zal 't iig niet naar een winkel gaan, lijkt me. En 't zou de douane heel wat kosten schelen. Want dat betalen we indirect ook nog es . Stakkers.
Wat is dat Editie NL dan?

EN wat je daarna schrijft volg ik niet helemaal
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:46:30 #89
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19224742
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:44 schreef Hare het volgende:

[..]

Wat is dat Editie NL dan?
RTL4-programma (komt altijd na 6 uur-nieuws).
quote:
EN wat je daarna schrijft volg ik niet helemaal
Houd 't op het onderscheid tussen commerciële en niet-commerciële doeleinden
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:55:29 #90
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19224941
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

RTL4-programma (komt altijd na 6 uur-nieuws).
[..]
Hoezo ben je door hun benaderd dan? Om de problemen uit te leggen ofzo? En gaan zij dat dan weer nakijken?
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:55:53 #91
27648 Weakling
available in strong mint
pi_19224952
Yup onlangs exact hetzelfde meegemaakt. In 1x seizoenen 2, 3 en 4 van Futurama bij CD-Wow besteld. Zij melden het als aparte pakketjes op te sturen. TPG / Douane / Whoever bundelt de zooi en rekent mij 11 euro extra aan. Maar net als iemand anders hiero ook al meldde een redelijk goede afhandeling door CD-Wow. Eén mailtje en ik kreeg mijn 11 euro in de vorm van een tegoedbon terug. Okay moet ik wel weer bij hun iets gaan bestellen, maar koop toch al regelmatig online, dus das geen probleem.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_19224981
Wanneer men merkt dat men veel bezwaarschriften binnen ziet die gegrond zijn (dvd kosten < 22 EUR) of uberhaupt veel bezwaarschriften moeten behanelen op lage vorderingen dan kan men besluiten om dat bundelen achterwege te laten.

Het bundelen kost al een hoop centen maar al die bezwaarschriften ook. Men gaat er bij de douane van uit dat dit een schrikeffect te weeg brengt zodat we minder buiten de EU gaan bestellen. Het kost ze een hoop centen maar we hebben het hier over een overheidsoorgaan dus ik weet niet of men wel gevoelig zijn voor de gemaakte kosten.
pi_19225004
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:04 schreef Sai het volgende:
Heeft iemand al een mailtje gestuurd naar de douane?
ik niet, maar wel gebeld, ze zeggen dat ik oneigenlijk gebruik maak van die drempel van ¤ 22, en dat ik zo wel in een dag een loods vol met dvd's zou kunnen volkrijgen, zonder invoerrechten te betalen...

is ook wel zo natuurlijk, maar als ik (of cd-wow) er voor kies(t) de goederen allemaal apart te verpakken en verzenden, leek mij dat het allemaal verschillende zendingen zou betreffen, de order confirmation van CD-WOW zegt ook:

Each item will be:

- packaged individually
- dispatched separately

maar volgens de douane is een zending dus niet één pakket, maar een bestelling die op één dag wordt geplaatst.

ik ben ook wel benieuwd hoe cd-wow dit gaat oplossen, die hebben daar vast wel een hele goede juridisch adviseur voor, ze betalen dat vast niet allemaal uit eigen kas...

ik heb mijn bezwaar meteen bij de aangifte meegestuurd, nu maar wachten of ze er iets mee doen...

de komkommertijd zal bij de douane wel begonnen zijn
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
  dinsdag 18 mei 2004 @ 20:01:25 #94
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19225067
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:58 schreef joris007 het volgende:

[..]

ik niet, maar wel gebeld, ze zeggen dat ik oneigenlijk gebruik maak van die drempel van ¤ 22, en dat ik zo wel in een dag een loods vol met dvd's zou kunnen volkrijgen, zonder invoerrechten te betalen...

is ook wel zo natuurlijk, maar als ik (of cd-wow) er voor kies(t) de goederen allemaal apart te verpakken en verzenden, leek mij dat het allemaal verschillende zendingen zou betreffen, de order confirmation van CD-WOW zegt ook:

Each item will be:

- packaged individually
- dispatched separately

maar volgens de douane is een zending dus niet één pakket, maar een bestelling die op één dag wordt geplaatst.
Dat is gelul. Dat staat nergens op de website, dus mag je redelijkerwijs er vanuit gaan dat het aparte zendingen zijn. Bovendien kunnen ze op de verpakking van CDWOW zien dat 't verschillende ordernummers betreft. Als ze wat beter zouden opletten, zou hen (en ONS) dat veel werk schelen.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 20:03:05 #95
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19225101
Mijn bezwaarschrift is op de bus. Inhoud:
- brief (2 pagina's)
- kopie van factuur van TPG inzake BTW
- adreskaart/douaneverklaring
- afdruk Goederen kopen via internet (5 pagina's). dan kunnen ze de tekst niet ineens gaan aanpassen
- 5 orderbevestigingen (10 pagina's).

En nu wachten op een fatsoenlijk antwoord.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 20:18:00 #96
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19225438
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 19:58 schreef joris007 het volgende:

Dit is het volgens mij ook niet hoor. Als dat zo is zou ik dus alles wat ik vorige keer heb betaald kunnen terugvragen...
  dinsdag 18 mei 2004 @ 20:29:55 #97
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19225726
Tja, ik bestel zo nu en dan eens een dvd en vooralsnog heb ik nooit problemen met BTW gehad... ook niet oten ik een DVD-box oid bestelde van Buffy voor een kennis.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_19226030
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 20:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mijn bezwaarschrift is op de bus. Inhoud:
- brief (2 pagina's)
- kopie van factuur van TPG inzake BTW
- adreskaart/douaneverklaring
- afdruk Goederen kopen via internet (5 pagina's). dan kunnen ze de tekst niet ineens gaan aanpassen
- 5 orderbevestigingen (10 pagina's).

En nu wachten op een fatsoenlijk antwoord.
ik ben heel benieuwd, maar ik vrees dat de douane niet zo makkelijk is in dit soort dingen, jij bent met het bestellen accoord gegaan met verzending door de TPG, en die hebben waarschijnlijk aangifte voor jou gedaan, als jij nu wilt dat die aangifte herzien wordt moet je waarschijnlijk:

- een machtiging hebben van de TPG (die hebben het bedrag voorgeschoten)
- bewijzen dat het niet één zending (wat een zending ook mag zijn) is geweest

en met bewijzen bedoelen ze dan ook echt bewijzen, dus niet een mailtje waarin staat dat het zo is, of een website waarop staat dat het zo verzonden wordt...

zo ging het bij mij in ieder geval met een zending die met Fedex verzonden is, ik moest 180 eurotjes betalen (Fedex had verkeerd aangifte gedaan) en kon alleen bezwaar maken met een machtiging van Fedex, plus bewijzen, en met een factuur, webiste, verklaring van Fedex etc. waren ze niet tevreden... heb het toen na 7 brieven in 2 maanden maar opgegeven

is dit trouwens niet meer iets voor WGR???
  dinsdag 18 mei 2004 @ 20:45:08 #99
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19226069
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 20:43 schreef joris007 het volgende:

[..]

ik ben heel benieuwd, maar ik vrees dat de douane niet zo makkelijk is in dit soort dingen, jij bent met het bestellen accoord gegaan met verzending door de TPG, en die hebben waarschijnlijk aangifte voor jou gedaan, als jij nu wilt dat die aangifte herzien wordt moet je waarschijnlijk:

- een machtiging hebben van de TPG (die hebben het bedrag voorgeschoten)
- bewijzen dat het niet één zending (wat een zending ook mag zijn) is geweest

en met bewijzen bedoelen ze dan ook echt bewijzen, dus niet een mailtje waarin staat dat het zo is, of een website waarop staat dat het zo verzonden wordt...

zo ging het bij mij in ieder geval met een zending die met Fedex verzonden is, ik moest 180 eurotjes betalen (Fedex had verkeerd aangifte gedaan) en kon alleen bezwaar maken met een machtiging van Fedex, plus bewijzen, en met een factuur, webiste, verklaring van Fedex etc. waren ze niet tevreden... heb het toen na 7 brieven in 2 maanden maar opgegeven
Voor mij is het heel simpel: als zij van mening zijn dat ik misbruik maak van enige wettelijke regel, moeten ZIJ dat maar aantonen. Met het simpel opsturen van een formuliertje komen ze er bij mij niet vanaf.

Ik wacht hun reactie af.
pi_19226316
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 20:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Voor mij is het heel simpel: als zij van mening zijn dat ik misbruik maak van enige wettelijke regel, moeten ZIJ dat maar aantonen. Met het simpel opsturen van een formuliertje komen ze er bij mij niet vanaf.

Ik wacht hun reactie af.
dat was mijn instelling ook, maar ik was daar na al die brieven wel overheen
het zou trouwens nog best wel eens kunnen zijn dat TPG de schuldige is, en niet de douane, TPG beslist namelijk of ze jouw zending wel of niet aangeven (volgens mij)....

maar ik ben zeker benieuwd naar alle reacties van de douane... als iedereen hier die moet betalen nu eens bezwaar maakt en de reactie van de douane post, lijkt me dat zeker handig voor alle toekomstige bezwaren...
pi_19226413
Idd een interessant verhaal, mijn opmerkingen:
- wat is een zending ?
- wat is de koopovereenkomst ?
- wanneer je een aankoop doet bij bijvoorbeeld cd-wow UK, en zij versturen de "zending" vanuit een niet - EU - land, ben jij daar dan verantwoordelijk voor ? Jij kan als klant immers niet weten dat de zending van buiten de EU komt.
http://www.dvdkijker.nl - DVD Prijsvergelijk (R2 UK)
  dinsdag 18 mei 2004 @ 21:02:55 #102
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19226507
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 20:59 schreef Mr_Romano het volgende:
Idd een interessant verhaal, mijn opmerkingen:
- wat is een zending ?
datgene wat in één pakket zit.
zijn het twee pakketjes? dan zijn het ook twee zendingen.
De enige keer dat ze wmb mogen bundelen is als één product in onderdelen in meer zendingen wordt verstuurd. Maar dat kan bij cd's of dvd's nooit het geval zijn.
quote:
- wat is de koopovereenkomst ?
Bevestiging van bestelling. Daar staat de prijs en verzendadres op. Lijkt me meer dan voldoende voor de douane.
quote:
- wanneer je een aankoop doet bij bijvoorbeeld cd-wow UK, en zij versturen de "zending" vanuit een niet - EU - land, ben jij daar dan verantwoordelijk voor ? Jij kan als klant immers niet weten dat de zending van buiten de EU komt.
Bij de bedragen waar het hier om gaat, mag het geen verschil maken. Omdat per ZENDING onder 22 euro blijft (meestal) hoef je geen invoerrechten of btw te betalen.
pi_19226512
Ik ga ze morgenochtend bellen, en ze net zo lang aan kun kop zeuren dat ze het opgeven en besluiten te kappen met dit soort ongein!! zou het me lukken ?
  dinsdag 18 mei 2004 @ 21:04:42 #104
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19226548
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 21:03 schreef bierdopje het volgende:
Ik ga ze morgenochtend bellen, en ze net zo lang aan kun kop zeuren dat ze het opgeven en besluiten te kappen met dit soort ongein!! zou het me lukken ?
succes .
  dinsdag 18 mei 2004 @ 22:19:42 #105
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19228784
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 21:03 schreef bierdopje het volgende:
Ik denk dat als we met zijn allen gewoon irritant blijven zijn dat ze dan toch wel zullen kappen??

Heb ze nu al 3 keer gebeld en 2 keer een bezwaarschrift gestuurd, en morgen natuurlijk ff bellen wat ze met mijn bezwaarschrift hebben gedaan
  dinsdag 18 mei 2004 @ 22:31:50 #106
6290 Dr_Crouton
pi_19229150
TPG heeft zelf mensen die dit soort dingen behandelen, ik heb ooit een aanslag moeten betalen en moest via TPG om compensatie vragen (teveel over de waarde berekend).
pi_19230819
Heeft iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt - vanaf het moment van verzenden van de douane/factuurformulieren - voordat de DVD's ook daadwerkelijk worden doorgestuurd?
pi_19231324
Lang. DVD's die ik op 23 april heb besteld, en twee dagen later werden verzonden, kreeg ik pas op 12 mei binnen, met acceptgiro erbij.

Hoe lang het duurt als je eerst een brief van de douane krijgt weet ik niet.
pi_19232854
Heb al drie keer deze maand die schijtbrief van de douane binnengekregen door dat leuke bundelen van zendingen De vorige twee keren was het opsturen van uitdraai email genoeg, maar die waren dan ook boven de 22 euro ...

Vrijdag de derde brief teruggestuurd samen met de uitdraai van de e-mail. Deze zending zit onder de 22 euro. Bundeling van 3 DVD's bij cd-wow. Zal je zien dat het nu ineens niet voldoende is om slechts een uitdraai van je e-mail te sturen om te bewijzen dat je onder die 22 euro zit....
  woensdag 19 mei 2004 @ 04:09:09 #110
6290 Dr_Crouton
pi_19235111
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 00:46 schreef SChroevenDrAiur het volgende:
Zal je zien dat het nu ineens niet voldoende is om slechts een uitdraai van je e-mail te sturen om te bewijzen dat je onder die 22 euro zit....
Jawel, moet werken. Ik bij TPG om een teruggave geëist nadat ze m'n zending teveel hadden belast, het product was op het moment dat ik het kocht door een actie goedkoper geworden. Ik stuurde een bezwaarschrift met m'n girorekening, plus een bijlage van m'n e-mail waarin de factuur erbij staat. Enkele weken later kreeg ik een bericht dat ik het verschil terug zal krijgen en na een paar maanden werd het verschil teruggestort.

Kijk, als ze het niet willen geloven kunnen ze altijd het bedrijf gaan mailen of bellen of het wel klopt, het e-mailadres staat erbij in de factuur.
  woensdag 19 mei 2004 @ 10:43:47 #111
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19238183
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 04:09 schreef Dr_Crouton het volgende:
Enkele weken later kreeg ik een bericht dat ik het verschil terug zal krijgen en na een paar maanden werd het verschil teruggestort.
Paar maanden

Dat is toch ook weer te achterlijk voor woorden, wij moeten meteen lappen, maar als zij fout zitten hoeven ze dat pas na een paar maanden te herstellen.
  woensdag 19 mei 2004 @ 10:44:50 #112
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19238212
Oh, kan iemand me misschien nog eens uitleggen waarom er belasting wordt geheft over bestellingen uit het buitenland?

Het is toch om de Nederlandse martk te beschermen?

Maar wat nou als je een produkt koopt dat gaar niet verkrijgbaar is in Nederland? Dan zou het toch niet op moeten gaan?
  woensdag 19 mei 2004 @ 11:00:26 #113
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19238653
Zojuist een half uur aan de lijn gehangen met een kerel van TPG.
Aanleiding voor de verscherpte controles o.a. de invoer van sigaretten (vanuit buitenland ook veel goedkoper). 't heeft ff tijd voordat ze het doorhebben, maar dan wordt ook actie ondernomen, volgens die kerel.
De reden om het op deze manier aan te pakken is dat CDWOW geen factuur erbij stopt. Daardoor is het voor TPG/douane niet duidelijk wat de waarde is. Ook is het onduidelijk wanneer het besteld is enz. Insturen van de bestelbevestigingen moet voldoende zijn.
Er wordt gekeken naar het aantal pakketjes wat uit één zak rolt. Als dat er meerdere zijn, is er geen sprake meer van 'incidenteel karakter', aldus die kerel. Im vraag me af waar staat dat de vrijstelling uitsluitend geldt bij bestellingen met 'incidenteel karakter'. Het onderscheid commercieel/niet-commercieel was volgens hem niet relevant.
Ik heb 'm voorgelegd wat er zou gebeuren als er op één dag 3 pakketjes uit de zak rollen, die alle 3 op verschillende momenten zijn besteld en verzonden. Dan moet je dus dat formulier invullen en zou 't akkoord moeten zijn.
We wachten af.

Overigens gaf ie aan dat er niet veel pakjes lagen, toen hij naar die van mij aan 't zoeken was.

The story continues ...
  woensdag 19 mei 2004 @ 11:01:35 #114
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19238693
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 10:44 schreef Hare het volgende:
Oh, kan iemand me misschien nog eens uitleggen waarom er belasting wordt geheft over bestellingen uit het buitenland?

Het is toch om de Nederlandse martk te beschermen?
Nee hoor. Het is met name om btw-ontduiking te voorkomen. Die betaal je namelijk meestal niet als je bestelt in buitenland. Volgens mij houdt Amazon wèl rekening met BTW.
quote:
Maar wat nou als je een produkt koopt dat gaar niet verkrijgbaar is in Nederland? Dan zou het toch niet op moeten gaan?
Dat is dus niet relevant .
  woensdag 19 mei 2004 @ 11:29:08 #115
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19239543
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 11:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
De reden om het op deze manier aan te pakken is dat CDWOW geen factuur erbij stopt. Daardoor is het voor TPG/douane niet duidelijk wat de waarde is. Ook is het onduidelijk wanneer het besteld is enz. Insturen van de bestelbevestigingen moet voldoende zijn.
Dus als Cdwow dat wel zou doen is het probleem meteen verholpen? Zal ze eens ff mailen dan

Ohja, wie is dat vrouwtje van je avatar?
  woensdag 19 mei 2004 @ 11:42:47 #116
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19239949
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 11:29 schreef Hare het volgende:

[..]

Dus als Cdwow dat wel zou doen is het probleem meteen verholpen? Zal ze eens ff mailen dan
Lijkt me prima. zal ik ook nog es doen .
quote:
Ohja, wie is dat vrouwtje van je avatar?
De tweede helft van m'n username . Jewel dus .
  woensdag 19 mei 2004 @ 13:36:58 #117
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_19242687
Maar met play.com heeft dus nog niemand problemen gehad?
Als de pakketjes van Play.com al van buiten Europa komen natuurlijk (gelet op de Port Betaald stempels).

Het lijkt erop dat het in ieder geval minder erg is dan het in eerste instantie leek.
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:12:08 #118
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19243776
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 13:36 schreef Wepeel2 het volgende:
Als de pakketjes van Play.com al van buiten Europa komen natuurlijk (gelet op de Port Betaald stempels).
Play.com stuurt wel een factuur bij de bestelling. Dat is 't verschil met CDWOW!.
quote:
Het lijkt erop dat het in ieder geval minder erg is dan het in eerste instantie leek.
Ik wacht eerst af totdat ik 't geld terugheb ...
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:24:21 #119
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19244129
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 13:36 schreef Wepeel2 het volgende:

nee idd. nog geen problemen gehad met play
Dan moeten ze bij CDWOW toch es gaan beginnen met die facturen erbij stoppen
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:25:22 #120
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19244153
net mailtje terug gehad:
quote:
Hi Maarten

My apologies, it's been busy this morning!

Thank you very much for this information - I'll ensure that it is passed on to my boss immediately. I'm sure it will be of use - we hope to have the situation resolved shortly.

We really do appreciate this, Maarten - please feel free to contact me again if there is anything else I can do for you.

Kind regards

Lara
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:32:41 #121
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19244317
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 14:24 schreef Timo20 het volgende:

[..]

nee idd. nog geen problemen gehad met play
Dan moeten ze bij CDWOW toch es gaan beginnen met die facturen erbij stoppen
en - belangrijker - de juiste prijs op de verpakking vermelden.
pi_19255257
Ik heb vandaag ook post van TPG POST Schiphol gehad. Zit een douaneverklaring in en een of ander formulier. Helemaal geen begeleidende brief ofzo wat de bedoeling is. Ik denk dat ze mijn disney treasures, die ik dus in losse orders heb besteld, hebben gebundeld. Ik ga vrijdag eens even bellen wat het probleem wel niet mag zijn.
Dat waren gewoon twee losse bestellingen. Zijn ook apart door de creditcardmaatschappij afgehandeld. Elk met een waarde van 20 euro.
  donderdag 20 mei 2004 @ 01:21:03 #123
6290 Dr_Crouton
pi_19260596
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 10:43 schreef Hare het volgende:

[..]

Paar maanden

Dat is toch ook weer te achterlijk voor woorden, wij moeten meteen lappen, maar als zij fout zitten hoeven ze dat pas na een paar maanden te herstellen.
Wat verwacht je nou? Het zijn belastingambtenaren (of pseudo-wannabees), die innen zeer snel maar betalen traag uit. Same old story. Men moet eigenlijk al die mensen eruit gooien en laten vervangen door een supercomputer die alles razendsnel doet.
pi_19358451
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 00:46 schreef SChroevenDrAiur het volgende:
Heb al drie keer deze maand die schijtbrief van de douane binnengekregen door dat leuke bundelen van zendingen De vorige twee keren was het opsturen van uitdraai email genoeg, maar die waren dan ook boven de 22 euro ...

Vrijdag de derde brief teruggestuurd samen met de uitdraai van de e-mail. Deze zending zit onder de 22 euro. Bundeling van 3 DVD's bij cd-wow. Zal je zien dat het nu ineens niet voldoende is om slechts een uitdraai van je e-mail te sturen om te bewijzen dat je onder die 22 euro zit....
Weet iemand hoe lang het kan duren voordat ik mijn pakket krijg na het invullen van de formulieren. Het is nu bijna 2 weken geleden dat ik die zooi het opgestuurd en nog niets ontvangen .
  maandag 24 mei 2004 @ 12:32:22 #125
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19359899
quote:
Op maandag 24 mei 2004 11:36 schreef SChroevenDrAiur het volgende:

[..]

Weet iemand hoe lang het kan duren voordat ik mijn pakket krijg na het invullen van de formulieren. Het is nu bijna 2 weken geleden dat ik die zooi het opgestuurd en nog niets ontvangen .
Ik zou als ik jou was gewoon ff bellen.

Als ik morgen niks heb bel ik ook (en ik heb het pas vorige week dinsdag opgestuurd

Kom op zeg, ze maken het ons al mooi klote door zo te zeiken, moeten ze het niet gaan flikken om ook nog eens een maand of wat te wachten met verzenden
pi_19402193
Ik heb ook zo'n pttpost brief gehad mbt cd-wow. Ik wist niet dat de ptt nog bestond.
Maar even gezellig invullen. Waarde: 14,30 euro.

Dat ze hiermee hun tijd verdoen. Wellicht zal men voortaan pas bij 3 of meer pakketten dit spul opsturen. Al is het voornamelijk door de verkeerde bedrag dat cd-wow erop gooit maar goed de douane/ptt moet ook wat.
pi_19402692
quote:
Op maandag 24 mei 2004 12:32 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was gewoon ff bellen.

Als ik morgen niks heb bel ik ook (en ik heb het pas vorige week dinsdag opgestuurd

Kom op zeg, ze maken het ons al mooi klote door zo te zeiken, moeten ze het niet gaan flikken om ook nog eens een maand of wat te wachten met verzenden
Ik heb ook gebeld; een norse man wist mij te vertellen dat het ongeveer 5 werkdagen zou duren. Klopt wel, want ik kreeg de vier DVD's gisteren binnen (Hemelvaart zat er tussen ). Gelijk een mailtje naar CD-WOW gestuurd en een paar uur later had ik ook een voucher binnen

Dus:

Donderdagavond opgestuurd
Vr: Werkdag 1
Za: -
Zon: -
Ma: Werkdag 2
Di: Werkdag 3
Wo: Werkdag 4
Do: Hemelvaart (=zondag)
Vr: Werkdag 5
Za:
Zo:
Ma: Bestelling binnen
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:55:23 #128
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_19403444
Vraagje, isset nou de bedoeling dat alles binnen de EU nog even 3x van belasting en invoerrechten wordt voorzien?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_19403674
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:55 schreef Skull-splitter het volgende:
Vraagje, isset nou de bedoeling dat alles binnen de EU nog even 3x van belasting en invoerrechten wordt voorzien?
Nee. Binnen de EU is geen belasting invoerrechten maar als je dvd van buiten de EU komt dan wordt het dokken als je boven de 22 euro besteld.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:14:17 #130
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19404054
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:30 schreef Joppe het volgende:

[..]

Ik heb ook gebeld; een norse man wist mij te vertellen dat het ongeveer 5 werkdagen zou duren. Klopt wel, want ik kreeg de vier DVD's gisteren binnen (Hemelvaart zat er tussen ). Gelijk een mailtje naar CD-WOW gestuurd en een paar uur later had ik ook een voucher binnen

Dus:

Donderdagavond opgestuurd
Vr: Werkdag 1
Za: -
Zon: -
Ma: Werkdag 2
Di: Werkdag 3
Wo: Werkdag 4
Do: Hemelvaart (=zondag)
Vr: Werkdag 5
Za:
Zo:
Ma: Bestelling binnen
Je hebt geen BTW hoeven te betalen, neem ik aan??! ('t zijn immers 4 aparte zendingen). Wel ff handig om te weten, omdat 't daarom draait .
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:27:11 #131
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19406352
Ik zal binnenkort ook wel were gepakt worden.

3 dvd's, allemaal zelfde dag besteld.

Gekocht voor 15 euro, maar ja, ze zullen daar ondertussen echt niet bij zinnen zijn gekomen en erachter zijn dat cdwow een goedkope winkel is
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:34:23 #132
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19406538
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:27 schreef Hare het volgende:
Ik zal binnenkort ook wel were gepakt worden.

3 dvd's, allemaal zelfde dag besteld.

Gekocht voor 15 euro, maar ja, ze zullen daar ondertussen echt niet bij zinnen zijn gekomen en erachter zijn dat cdwow een goedkope winkel is
CDWOW moet gewoon de werkelijk betaalde prijzen op de pakjes zetten. Problem solved.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:43:53 #133
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19406807
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:34 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

CDWOW moet gewoon de werkelijk betaalde prijzen op de pakjes zetten. Problem solved.
we moeten met z`n allen gewoon n mailtje sturen dat ze daarmee moeten beginnen. of zouden ze zicht daar niets van aantrekken??
pi_19407022
ik wacht nu al 3 weken op een pakket met volvo onderdelen ter waarde van 112 dollar... Die smeerlappen houden het pakket gewoon achter totdat ze klaar zijn met het berekenen van de volle mep aan btw en inklaringskosten.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:54:03 #135
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19407103
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:43 schreef Timo20 het volgende:

[..]

we moeten met z`n allen gewoon n mailtje sturen dat ze daarmee moeten beginnen. of zouden ze zicht daar niets van aantrekken??
Ik heb de mijne iig al verstuurd
pi_19407111
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:43 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Het probleem is dan dat Cd-wow veel meer kosten maakt. Nu zijn al die verpakkingen standaard, straks moet dus voor elke DVD apart zo'n groene stikker gedrukt worden etc. Ik heb liever dat ze met de prijs kunnen blijven stunten. Daarnaast loop je bij DVD's die duurder zijn dan 22 euro meer kans dat die onderschept worden door de douane. En zoveel verschil maakt het niet uit. Dan kan je straks hooguit 2 DVD's per ker bestellen ipv 1, want meer dan 2 is vaak meer dan 22 euro

Ik hoop dat ze binnenkort stoppen met die onzin, ik kan me bijna niet inhouden met die prijzen. Ik bestel nu gewoon om de 3 dagen steeds 1 DVD en dan maar hopen dat de prijzen laag blijven en de DVD die ik wil hebben niet uitverkocht is

[ Bericht 0% gewijzigd door SChroevenDrAiur op 25-05-2004 23:46:16 (Spellingcheck :)) ]
pi_19407592
Fucking hell ik heb nu 7 DVD's onderweg en heb alweer een brief binnen voor de eerste 2 (!!!)... En ik zag nu alweer mooie aanbiedingen die ik wil hebben
pi_19407759
je moet in die fucking land ook OVERAL voor betalen
pi_19408138
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:10 schreef MaxPower het volgende:
Fucking hell ik heb nu 7 DVD's onderweg en heb alweer een brief binnen voor de eerste 2 (!!!)... En ik zag nu alweer mooie aanbiedingen die ik wil hebben
die vijf andere worden toch niet gebundeld met die eerste 2 maar toch gewoon als een nieuwe zending beschouwt? (wat dan mogelijk wel weer lappen is)

klote cd-wow...net nu de douane ittitant doet, gaan zij los met te goede aanbiedingen...het jeukt gewoon om meer te bestellen...
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:33:03 #140
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19408208
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:30 schreef mooiegek het volgende:

[..]

die vijf andere worden toch niet gebundeld met die eerste 2 maar toch gewoon als een nieuwe zending beschouwt? (wat dan mogelijk wel weer lappen is)

klote cd-wow douane

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 25-05-2004 23:40:12 ]
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:43:09 #141
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19408452
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:30 schreef mooiegek het volgende:

[..]

Als ze uit dezelfde postzak rollen, wordt 't als één zending gezien. En dan mag je weer zo'n f*cking formuliertje invullen
pi_19408623
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Als ze uit dezelfde postzak rollen, wordt 't als één zending gezien. En dan mag je weer zo'n f*cking formuliertje invullen
Liever zo'n formulier invullen dan dat ze daar bij de douane zelf de prijs gaan zitten bepalen en je 2 keer zoveel kan gaan dokken
pi_19408888
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Je hebt geen BTW hoeven te betalen, neem ik aan??! ('t zijn immers 4 aparte zendingen). Wel ff handig om te weten, omdat 't daarom draait .
Apart? Ze hebben de vier aparte pakketjes gebundeld (daar ging het in dit topic toch om ). Moest ¤6,27 betalen. Valt mee, maar toch.
pi_19409044
Die eerste 2 waar ik nu een brief voor heb, heb ik samen besteld. Daar heb ik nu een brief voor. Het bedrag zit ruim onder de 22 euro, maar het duurt nu zo lang voor ik ze heb, dat is meer mijn klacht.

De volgende brief kan ik ook weer verwachten, want ik heb 4 DVD's op dezelfde dag besteld. Zit waarschijnlijk net boven de 22 euro. Hopen dat ze eentje missen.

De 7e moet nog verstuurd worden (Usual Suspects, niet leverbaar tot 31 mei, goddank)
  woensdag 26 mei 2004 @ 03:21:34 #145
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_19411727
Het is gajes! Net als met het flitsen van snelheidsovertreders, zoekt men de weg van de minste weerstand. Ik heb vorige week een boek uit de VS binnengekregen. Daarvan waren de verzendkosten hoger dan de aanschafprijs. Godzijdank hoefde ik niets bij te betalen, want ook de verzendkosten worden meegerekend.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 26 mei 2004 @ 09:15:58 #146
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19413299
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:57 schreef Joppe het volgende:

[..]

Apart? Ze hebben de vier aparte pakketjes gebundeld (daar ging het in dit topic toch om ). Moest ¤6,27 betalen. Valt mee, maar toch.
Ik mag hopen dat je daartegen bezwaar aantekent. Het gaat er juist om dat aparte zendingen (die wettelijk zijn vrijgesteld tot 22 euro) gebundeld worden, zonder dat daarvoor een gegronde reden is (mij heeft nog niemand kunnen vertellen waar staat dat de douane mag bundelen). Het te betalen bedrag is idd niet zo hoog, maar het gaat om 't principe. Daar zal 't de douane ook om te doen zijn.
  Moderator woensdag 26 mei 2004 @ 09:19:02 #147
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19413336
Ik heb nu, 13 dagen later, eindelijk m'n dvd's binnen.

Ditzelfde geintje zat binnenkort nog wel een keer plaatsvinden, want er komen weer 2 dvd's tegelijk aan...
  woensdag 26 mei 2004 @ 09:20:38 #148
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19413359
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 09:19 schreef Mike het volgende:
Ik heb nu, 13 dagen later, eindelijk m'n dvd's binnen.

Ditzelfde geintje zat binnenkort nog wel een keer plaatsvinden, want er komen weer 2 dvd's tegelijk aan...
Nog iets moeten dokken?
  Moderator woensdag 26 mei 2004 @ 09:22:19 #149
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19413376
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 09:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nog iets moeten dokken?
Nee, want ik koop altijd voor minder dan 22 euro. Het zorgt alleen wel voor veel oponthoud...ik hoop dat ze bij CDWOW gewoon een factuur bovenop de doosjes gaan plakken, net zoals bij dvdsoon bv.
  woensdag 26 mei 2004 @ 09:39:07 #150
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19413605
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 09:22 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, want ik koop altijd voor minder dan 22 euro.
Ik ook, maar toch moest ik - na bundeling - dokken.
quote:
Het zorgt alleen wel voor veel oponthoud...ik hoop dat ze bij CDWOW gewoon een factuur bovenop de doosjes gaan plakken, net zoals bij dvdsoon bv.
Dat mag ik ook hopen. 't Scheelt hen flink wat omzet als we steeds moeten wachten met bestellen totdat de vorige bestelling binnen is ...
  woensdag 26 mei 2004 @ 09:48:23 #151
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19413734
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 09:39 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik ook, maar toch moest ik - na bundeling - dokken.
Dan kocht je dus voor meer dan 22 euro. Alleen waren het meerdere pakketjes van minder dan 22 euro.

Ik vind het erg jammer voor jullie dat ze dit doen, maar ik kan het ergens ook wel begrijpen dat ze niet langer toelaten dat mensen op deze manier de belasting ontduiken.
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:13:32 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19414204
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 09:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dan kocht je dus voor meer dan 22 euro. Alleen waren het meerdere pakketjes van minder dan 22 euro.

Ik vind het erg jammer voor jullie dat ze dit doen, maar ik kan het ergens ook wel begrijpen dat ze niet langer toelaten dat mensen op deze manier de belasting ontduiken.
Ik ontduik helemaal niets
heb je het hele topic doorgelezen?
Ik bestel per cd/dvd. De zending is per cd/dvd. De vrijstelling ad. EUR 22 geldt per zending en daar heb ik dus gewoon recht op. Ik zie niets illegaals.
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:18:13 #153
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19414298
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik ontduik helemaal niets
heb je het hele topic doorgelezen?
Nee, grotendeels.
quote:
Ik bestel per cd/dvd. De zending is per cd/dvd. De vrijstelling ad. EUR 22 geldt per zending en daar heb ik dus gewoon recht op. Ik zie niets illegaals.
Ik heb het dan ook vooral over de bestelling van meerdere dvd's die allemaal apart verzonden worden, wat vaak gebeurt. Op dat moment ontduik je wel invoerbelasting en het is terecht dat daar tegen opgetreden wordt.
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:24:48 #154
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19414411
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee, grotendeels.
[..]

Ik heb het dan ook vooral over de bestelling van meerdere dvd's die allemaal apart verzonden worden, wat vaak gebeurt. Op dat moment ontduik je wel invoerbelasting en het is terecht dat daar tegen opgetreden wordt.
ja, en dat geldt dus niet voor mij, omdat ik per bestelling maar één dvd of cd bestel. En ik ben daarin niet de enige, omdat de kortingslinks slechts éénmaal per bestelling werken. En aangezien er geen verzendkosten worden berekend, is 't natuurlijk stom als je niet van die korting gebruik maakt .
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:28:52 #155
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19414492
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:

maar als hij dinsdag 1 dvd besteld en vrijdag weer 1, dan houdt de douane de dvd van dinsdag tegen, bundelt die bij vrijdag en gaat invoerrechten heffen....
[..]
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:30:09 #156
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19414512
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

maar als hij dinsdag 1 dvd besteld en vrijdag weer 1, dan houdt de douane de dvd van dinsdag tegen, bundelt die bij vrijdag en gaat invoerrechten heffen....
yup. criterium is (volgens TPG) of de verschillende pakketjes uit dezelfde postzak rollen ...
en dat gaat in tegen zo ongeveer elke regel.
  woensdag 26 mei 2004 @ 10:34:30 #157
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_19414598
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 10:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

ja, en dat geldt dus niet voor mij, omdat ik per bestelling maar één dvd of cd bestel.
Dat was dan ook niet specifiek tegen jou bedoeld, ook al stond erboven een quote bij. Ik zei dan ook 'jullie'.
pi_19423214
ik heb dus weer een brief binnen maar weet iemand de goederencode van dvd's??
  woensdag 26 mei 2004 @ 16:28:33 #159
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19423716
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:13 schreef MaxPower het volgende:
ik heb dus weer een brief binnen maar weet iemand de goederencode van dvd's??
Geen idee. Ik heb die niet ingevuld.
  woensdag 26 mei 2004 @ 16:31:41 #160
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_19423831
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 09:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nou ik kan er anders geen begrip voor opbrengen.. laat ze nou maar eerst zorgen dat ze eens door werken daar bij die achterlijke douane. zodat ze mijn pakketjes gewoon op tijd door kunnen sturen ipv mij een maand laten wachten ik bedoel als je er geen tijd voor kan maken doe dan ook geen controle's op DVD's CD's enz.

Maar voorlopig heb ik nog geen last gehad van de nieuwe Bundel afstraffing.. zal ongetwijfeld wel weer komen met het stelletje zwijnen wat bij de Douane rondloopt.
pi_19423840
quote:
Geen idee. Ik heb die niet ingevuld.
Dan doe ik dat ook niet... zal ze leren!

[ Bericht 35% gewijzigd door MaxPower op 26-05-2004 16:32:54 (quote toegevoegd) ]
pi_19424432
Ik heb ingevuld dat ze het zelf maar open maken om te kijken om welke dvd het gaat en de waarde kunnen vinden op de bijgevoegde facturen van verschillende zendingen.
pi_19424913
En de oplossing:

Keurig betalen, en een bezwaarschrift insturen. Daarbij voeg je de facturen, waarmee je kan aantonen dat het allemaal afzonderlijke bestellingen (en dus zendingen) zijn die allemaal onder de 22 Euro blijven. En dat ze met hun fijne hobby-actie je dus onterecht hebben aangeslagen.

Zogauw ik last krijg van deze 'regeling' ga ik dat eens fijn proberen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 26 mei 2004 @ 17:20:32 #164
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19425166
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 17:09 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En de oplossing:

Keurig betalen, en een bezwaarschrift insturen. Daarbij voeg je de facturen, waarmee je kan aantonen dat het allemaal afzonderlijke bestellingen (en dus zendingen) zijn die allemaal onder de 22 Euro blijven. En dat ze met hun fijne hobby-actie je dus onterecht hebben aangeslagen.

Zogauw ik last krijg van deze 'regeling' ga ik dat eens fijn proberen.
Ik heb al een bezwaarschrift ingediend . Totaal iets van 15 pagina's met al die bijlagen . En ik verwacht natuurlijk een fatsoenlijk antwoord .
  woensdag 26 mei 2004 @ 17:23:04 #165
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19425240
zie ook deze post op het dvd-forum overigens:
quote:
De TPG medewerker vertelde me dat zolang de bestelling op verschillende dagen gedaan is je waarschijnlijk niet hoeft te vrezen zolang het bestelbedrag per dag maximaal 22 Euro is. Hij gaf ook aan dat zij er ook niet blij mee zijn omdat ze een heleboel boze mensen te woord moeten staan die willen weten welke dvd's de douane heeft tegengehouden.
Niks 'waarschijnlijk'. Ik ga er vanuit dat ik gewoon de betaalde btw terugkrijg en de pakketjes zonder extra factuur worden doorgestuurd. IK doe niks illegaals.
pi_19426003
kan dus 18,52 euro extra ophoesten op een bedrag van 112 dolla
  woensdag 26 mei 2004 @ 18:01:31 #167
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19426131
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 17:56 schreef KonnieKipke het volgende:
kan dus 18,52 euro extra ophoesten op een bedrag van 112 dolla
Leuke avatar

Oh, en volgens mij reageren ze dus echt niet op die bezwaarschriften hoor. Misschien over een paar maanden het geld terug, maar ze gaan toch echt niet toegeven dat ze bezig zijn!
  woensdag 26 mei 2004 @ 19:26:15 #168
17114 Pistol_Pete
pi_19427883
ik heb een vermoeden dat de douane een pakketje van CDWOW voor mij achterhoudt. Ik wacht inmiddels al meer dan 2,5 week na verzend datum op dat pakketje. Het betreft maar 1 DVD, maar ik denk dat de douane hoopt dat er nog meer DVD's voor mij aankomen
  woensdag 26 mei 2004 @ 20:02:55 #169
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19428921
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 18:01 schreef Hare het volgende:

[..]

Leuke avatar

Oh, en volgens mij reageren ze dus echt niet op die bezwaarschriften hoor. Misschien over een paar maanden het geld terug, maar ze gaan toch echt niet toegeven dat ze bezig zijn!
ze zullen toch echt moeten reageren. een week of 12 is een redelijke termijn.
pi_19430315
vandaag ook mijn spulletjes binnen gekregen, de tijd viel op zich nog mee, krap een week nadat ik het formulier heb teruggestuurd, mocht wel ¤ 16,72 aan de postbode geven...

meteen maar een mailtje naar cd-wow gestuurd en begonnen aan mijn bezwaartje, hopen dat het helpt...
  woensdag 26 mei 2004 @ 22:15:39 #171
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_19432646
Dan kan ik me al verheugen Ik heb 5 DVD's op 1 dag op despatched staan. Waarde: 35 euro
pi_19434276
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 19:26 schreef Pistol_Pete het volgende:
ik heb een vermoeden dat de douane een pakketje van CDWOW voor mij achterhoudt. Ik wacht inmiddels al meer dan 2,5 week na verzend datum op dat pakketje. Het betreft maar 1 DVD, maar ik denk dat de douane hoopt dat er nog meer DVD's voor mij aankomen
zo schijnt het toch niet te werken...schijnen alleen dvds te bundelen die op dezelfde dag aankomen en dus niet te wachten..en dan zeker niet zo lang...denk dat je misschien eens moet gaan mailen met cd-wow...dvd kan zoekgeraakt zijn...
pi_19435197
Kan best dat ze niet wachten, maar de vertraging is toch zeker een week door die nieuwe actie van de douane. Ik heb 3 weken gewacht (15 werkdagen) en toen kwam het pakketje toch. Dus ik denk dat Pistol Pete nog het beste even een paar dagen kan wachten, of even bellen naar de douane.
pi_19436122
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:31 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dan doe ik dat ook niet... zal ze leren!
De goederencode is niet nodig bij verzendingen door particulieren of naar particulieren onder de 350 euro.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 09:02:48 #175
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19464736
ik had nog geen last bij mijn efilmic-bestelling, die twee dagen geleden binnen is gekomen uit Taiwan

Tip voor de werkers:
ik laat het op de zaak aankomen, daar komt al zo veel aan. Bovendien is er altijd iemand om het aan te nemen en thuis moet je nog wel eens naar het postkantoor.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 09:17:53 #176
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_19464895
Voila, een brief voor 5 DVD's
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:01:18 #177
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19465524
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 09:17 schreef detulp050 het volgende:
Voila, een brief voor 5 DVD's
gefeliciteerd
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:02:11 #178
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19465537
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 09:02 schreef dolle_hond het volgende:

Tip voor de werkers:
ik laat het op de zaak aankomen, daar komt al zo veel aan. Bovendien is er altijd iemand om het aan te nemen en thuis moet je nog wel eens naar het postkantoor.
Yup. En buren, ouders, broertjes/zusjes op andere adressen werkt ook prima .
pi_19465961
Het lijkt wel alsof alles vertraagd is op het moment.

Babylon 5, seizoen 5 zweeft nu al 2 weken tussen Canada en mijn brievenbus .
  vrijdag 28 mei 2004 @ 10:53:48 #180
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19466652
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het lijkt wel alsof alles vertraagd is op het moment.

Babylon 5, seizoen 5 zweeft nu al 2 weken tussen Canada en mijn brievenbus .
tsja, ze krijgen 't nu ineens erg druk. hadden ze zich eerder moeten bedenken ...
pi_19466905
Ik zit ook al 2 weken te wachten op mijn pakket van play.com (2 dvd's). Schiet niet echt op zo.
pi_19467135
Waarom moeilijk doen? Ik download gewoon al m'n dvd's. Heb ze al binnen een paar uur binnen, nog voordat ze bij CDWOW verkrijgbaar zijn.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:17:06 #183
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19467265
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:03 schreef Gio het volgende:
Ik zit ook al 2 weken te wachten op mijn pakket van play.com (2 dvd's). Schiet niet echt op zo.
Play.com zou juist géén probleem moeten zijn ... Want zij vermelden wel de juiste prijzen op het pakketje en voegen een factuur bij de zending ...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:17:21 #184
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_19467277
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Waarom moeilijk doen? Ik download gewoon al m'n dvd's. Heb ze al binnen een paar uur binnen, nog voordat ze bij CDWOW verkrijgbaar zijn.
pi_19467382
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:17 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Kun je om gapen, maar ik vind het lachwekkend hoe jullie complete battles moeten uitvechten met de douane om jezelf een paar centen te besparen. Je laat je eerst naaien door de filmindustrie en daarna nog eens door de overheid. Daar is dus een heel gemakkelijke oplossing voor.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_19467938
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:20 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Kun je om gapen, maar ik vind het lachwekkend hoe jullie complete battles moeten uitvechten met de douane om jezelf een paar centen te besparen. Je laat je eerst naaien door de filmindustrie en daarna nog eens door de overheid. Daar is dus een heel gemakkelijke oplossing voor.
Donder eens lekker op naar www.downloadpauper.nl of zo. Je stoere 'kijk mij eens downloaden' gedrag wordt hier niet op prijs gesteld.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 11:45:08 #187
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19468093
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:20 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Hoezo laten we ons naaien door de filmindustrie?

Als je de dvd's in Nederland zou kopen wel ja, hier zijn ze idd schofterig duur. Maar in Engeland/Amerika/Canada zijn ze toch echt voor zeer mooie prijsjes te krijgen. En als het nou een geweldige film is, dan maakt het toch niet uit daar 10/15 euro aan uit te geven (soms zelfs nog minder, ja, ook voor SE's, LE's, 2 disc sets).

En tuurlijk download ik ook, genoeg zelfs, maar als er een pareltje tussen zit wil ik die dus echt wel hebben voor in mijn collectie
pi_19468260
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:45 schreef Hare het volgende:

[..]

Hoezo laten we ons naaien door de filmindustrie?

Als je de dvd's in Nederland zou kopen wel ja, hier zijn ze idd schofterig duur. Maar in Engeland/Amerika/Canada zijn ze toch echt voor zeer mooie prijsjes te krijgen. En als het nou een geweldige film is, dan maakt het toch niet uit daar 10/15 euro aan uit te geven (soms zelfs nog minder, ja, ook voor SE's, LE's, 2 disc sets).

En tuurlijk download ik ook, genoeg zelfs, maar als er een pareltje tussen zit wil ik die dus echt wel hebben voor in mijn collectie
Nee oke dat kan dus nog wel. Maar dan nog laat je je naaien door de Nederlandse overheid, die er een graantje van mee wil pikken. Het is trouwens toch sowieso al belachelijk dat je in het buitenland je DVD's moet bestellen omdat ze hier zo enorm duur zijn.

@ Gurgeh; heb je gedragsproblemen ofzo? Of kun je misschien ook normaal doen? Ik denk helemaal niet dat het 'stoer' is om te downloaden, maar slim is het wel in ieder geval. Ik snap niet precies waarom jij jezelf beter vindt dan mij, omdat jij je films koopt?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:00:10 #189
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19468531
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:51 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nee oke dat kan dus nog wel. Maar dan nog laat je je naaien door de Nederlandse overheid, die er een graantje van mee wil pikken. Het is trouwens toch sowieso al belachelijk dat je in het buitenland je DVD's moet bestellen omdat ze hier zo enorm duur zijn.
Nee, volgens mij laten wij ons niet naaien, maar de overheid naait ons. We vragen er niet om
Het is idd te achterlijk dat omdat de prijzen hier zo duur zijn wij welin het buitenland gaan bestellen en dat ze nu om te zorgen dat dat niet gebeurt ofzo weer belasting gaan heffen. Ze kunnen ook een keertje naar de Nederlandse prijzen gaan kijken ipv alles op ons af te schuiven.
pi_19468542
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is troep.
a) Omgezet van DVD9 naar 4GB. (Denk dat je het verschil met een goede SVCD niet ziet)
b) Vaak geen extra's (Om die 4GB te halen)
c) Geen mooie hoesje en boekje.
d) Het voelt goed om te betalen voor je waar. (Als wij dat niet deden kon jij niet downloaden , Wees dus ontzettend dankbaar en probeer ons niet over te halen.)
pi_19468653
Oke ik ga hier geen downloaddiscussie aan. Jullie doen je ding en ik doe mijn ding, laten we het daar op houden. Overigens koop ik ook genoeg DVD's alleen niet in het buitenland en niet tegen die belachelijke prijzen. Zo simpel is het. Veel succes met jullie strijd tegen de douane verder!
pi_19469105
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 11:51 schreef American_Nightmare het volgende:
@ Gurgeh; heb je gedragsproblemen ofzo? Of kun je misschien ook normaal doen? Ik denk helemaal niet dat het 'stoer' is om te downloaden, maar slim is het wel in ieder geval. Ik snap niet precies waarom jij jezelf beter vindt dan mij, omdat jij je films koopt?
Nee, ik vind het gewoon niet normaal, en uitermate irritant dat in werkelijk *elke* discussie over DVD's er binnen no-time weer iemand moet komen brullen dat hij weet hoe je je films kan downloaden.

Dat weet iedereen wel. Echt. En wie DVD's koopt, die doet dat met een reden. Bijvoorbeeld omdat het gewoon normaal is om te betalen voor produkten.
pi_19469174
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 10:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Yup. En buren, ouders, broertjes/zusjes op andere adressen werkt ook prima .
En hoe zit het als ouders/broertjes/zusjes op hetzelfde adres wonen?
pi_19469530
Trouwens download ik ook wel wat. 700MB of 2x700MB per film max. Gewoon om te kijken of het wat is. Is het geweldig dan struin ik dezelfde dag nog voor de "echte" DVD versie. Is het aardig dan neem ik hem mee bij een aanbieding.

Ik ga echt geen 4GB downloaden om een filmpje te kijken via mijn tv-out. Ik ga niet een dvdtje branden. Ik ga niet kijken of al die GBtjes wel gelukt zijn. Ik zie de meerwaarde niet ivm een divx. Het is voor mij goedkoper om de DVD te kopen dan wellicht een uur staan rommelen en kijken of de download goed gaat en het branden op DVD.

Kan ik net zo makkelijk een uur werken en de DVD "kant en klaar" bezorgt krijgen. Los van de voordelen die ik in een eerder bericht heb vermeld.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:34:54 #195
17114 Pistol_Pete
pi_19469547
Ik heb nu eindelijk mijn DVD binnen via CDWOW. Wat me opviel was dat er op het pakketje een groene stikker zit van de douane. De taal op deze stikker is Engels/Frans en er staat op dat er een DVD in het pakketje zit met een waarde van 12,99 pond. Ik snap er niks van, want de prijs voor de DVD was 7,99 pond. Dit heb ik nog nooit gehad bij een pakketje van CDWOW. Op de stikker staat ook dat het pakketje opengemaakt kan zijn door de douane, wat overigens duidelijk het geval is. Maakt de douane nu ook al pakketjes open om de waarde van de inhoud te bepalen?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 12:39:55 #196
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_19469665
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:34 schreef Pistol_Pete het volgende:
Ik heb nu eindelijk mijn DVD binnen via CDWOW. Wat me opviel was dat er op het pakketje een groene stikker zit van de douane. De taal op deze stikker is Engels/Frans en er staat op dat er een DVD in het pakketje zit met een waarde van 12,99 pond. Ik snap er niks van, want de prijs voor de DVD was 7,99 pond. Dit heb ik nog nooit gehad bij een pakketje van CDWOW. Op de stikker staat ook dat het pakketje opengemaakt kan zijn door de douane, wat overigens duidelijk het geval is. Maakt de douane nu ook al pakketjes open om de waarde van de inhoud te bepalen?
Het stickertje is van CD-Wow en ze mogen het open maken bij de douane
Ik heb even gebeld en ze werden gek van de DVD's uit Singapore
Even opsturen en ik heb ze over een weekje in huis
pi_19469674
quote:
Tuurlijk.. dacht je dat ze door de doos heen konden kijken dan?
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:19:18 #198
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19470594
quote:
Daar draait 't hele probleem om. Omdat CDWOW niet de werkelijk betaalde prijs op 't pakketje vermeldt, kan de douane niet vaststellen wat de juiste waarde is. Ook omdat een factuur bij het pakketje ontbreekt.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:20:10 #199
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19470615
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:39 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Tsja, dat had ik ze vantevoren kunnen vertellen ... Maarja, die ambtenaren zijn niet heel snugger, blijkt wel weer ...
quote:
Laten we 't hopen .
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:27:47 #200
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19470814
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 12:39 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Zal ze volgende week ook weer op moeten bellen

Wanneer zal het tot hun doordringen dat cdwow echt wel zeer goedkoop is, zodat je met 2 of zelfs 3 dvd's bijna nooit boven de 22 euro komt???

En dan nog....het is nog steeds niet zeker of het wel mag wat ze doen. Ga ik ze volgende ook toch maar ff vragen
pi_19478688
jeujjjj weer een brief van de douane binnen... 4 dvd's ditmaal.

Totaalbedrag van die 4 is ¤ 21,67 dat is dan wel weer geestig...
  vrijdag 28 mei 2004 @ 20:44:21 #202
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19481474
ontvangstbevestiging van m'n bezwaarschrift is binnen.

In vetgedrukte letters:
quote:
De behandeling van het verzoek om teruggaaf zal ongeveer 3 maanden in beslag nemen.
wat een stelletje *******, ************* en *****
pi_19482391
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 18:48 schreef MaxPower het volgende:
jeujjjj weer een brief van de douane binnen... 4 dvd's ditmaal.

Totaalbedrag van die 4 is ¤ 21,67 dat is dan wel weer geestig...
Hoe weten jullie allemaal nou hoeveel dvd's ze hebben gebundeld? Bij mij stond er voor zover ik weet alleen een gewicht op, of heb ik nou ergens helemaal overheen gelezen?
pi_19482432
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 20:44 schreef Roel_Jewel het volgende:

In vetgedrukte letters:
[..]

Dit is toch niet normaal meer
pi_19483605
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 21:25 schreef the.big.ticket het volgende:

[..]

Hoe weten jullie allemaal nou hoeveel dvd's ze hebben gebundeld? Bij mij stond er voor zover ik weet alleen een gewicht op, of heb ik nou ergens helemaal overheen gelezen?
Brief alweer op de post, maar volgens mij stond vlak boven het gewicht het aantal dvd's.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 00:29:27 #206
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19486435
quote:

In vetgedrukte letters:
[..]

Jij hebt er antwoord op gehad?

Ik nog steeds niks. En ik had de mijne op de bus nog voor de jouwe! Stelletje hufters daar
Als je geen 15 pagina's tellend bezwaarschrift schrijft is het niet goed genoeg voor hun
  zaterdag 29 mei 2004 @ 00:46:36 #207
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19486739
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 00:29 schreef Hare het volgende:

[..]

Jij hebt er antwoord op gehad?

Ik nog steeds niks. En ik had de mijne op de bus nog voor de jouwe! Stelletje hufters daar
Als je geen 15 pagina's tellend bezwaarschrift schrijft is het niet goed genoeg voor hun
ghehe.
misschien hebben ze de binnengekomen bezwaarschriften ook gebundeld en heb ik de ontvangstbevestiging ontvangen .
  zaterdag 29 mei 2004 @ 00:48:07 #208
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19486750
Overigens vraag ik me af wat 't belang van TPG is in deze zaak. Die worden er ook niet beter van. Ze verdienen er niets aan en ze moeten al die pakketjes uit de zakken halen, administreren, opslaan, vragen beantwoorden enzovoort ...
Wat zou er gebeuren als TPG een aantal pakketjes aan hetzelfde adres door de vingers ziet en gewoon verstuurt, zonder formulier of rekening? Of zou de douane meekijken?
  zaterdag 29 mei 2004 @ 01:13:59 #209
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19487080
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 00:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Overigens vraag ik me af wat 't belang van TPG is in deze zaak. Die worden er ook niet beter van. Ze verdienen er niets aan en ze moeten al die pakketjes uit de zakken halen, administreren, opslaan, vragen beantwoorden enzovoort ...
Wat zou er gebeuren als TPG een aantal pakketjes aan hetzelfde adres door de vingers ziet en gewoon verstuurt, zonder formulier of rekening? Of zou de douane meekijken?
En ik vraag me af wat het belang is van de douane in deze zaak. Kijk, ik snap heus wel dat het hun werk is, maar hebben ze nou echt niks beters te doen dan een beetje kinderachtig kutdvd'tje uit postzakken te vissen en alle papieren rotzooi die daarbij komt kijken?
Kunnen ze zich niet gewoon richten op illegale dieren, drugs, wapens etc etc. Lijkt me een stuk nuttiger
pi_19489345
anderhalve kilo coke binnensmokkelen schijnt inderdaad geen probleem te zijn...
pi_19499440
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 01:13 schreef Hare het volgende:

[..]

En ik vraag me af wat het belang is van de douane in deze zaak. Kijk, ik snap heus wel dat het hun werk is, maar hebben ze nou echt niks beters te doen dan een beetje kinderachtig kutdvd'tje uit postzakken te vissen en alle papieren rotzooi die daarbij komt kijken?
Kunnen ze zich niet gewoon richten op illegale dieren, drugs, wapens etc etc. Lijkt me een stuk nuttiger
Nee, aangezien illegale dieren, drugs en wapens zo goed als niet gebruikelijk is. Men verdient meer aan 1.000 kutdvd'tjes dan aan 1 kilo cocaine. Verder kom je bij het zoeken naar cocaine vanzelf de kutdvdtjes tegen dan kan je net zo goed op innen. Het is echt een 100% actie op o.a. cd-wow. Als cd-wow de juiste waarde vermeld dan is het probleem voor 90% voorbij.
  zaterdag 29 mei 2004 @ 21:00:56 #212
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19501107
quote:
Op zaterdag 29 mei 2004 19:41 schreef sampoo het volgende:

[..]

Nee, aangezien illegale dieren, drugs en wapens zo goed als niet gebruikelijk is. Men verdient meer aan 1.000 kutdvd'tjes dan aan 1 kilo cocaine. Verder kom je bij het zoeken naar cocaine vanzelf de kutdvdtjes tegen dan kan je net zo goed op innen. Het is echt een 100% actie op o.a. cd-wow. Als cd-wow de juiste waarde vermeld dan is het probleem voor 90% voorbij.
Dat is idd wel zo, het is echt volledig gericht op cdwow.

Ik heb de laatste tijd ook keiveel uit Amerika gehad, nog een box uit Hong Kong, allemaal dik boven de 22 euro en gewoon doorgestuurd. Sommige zelfs met een stempel: vrijverklaard door douane.
  zondag 30 mei 2004 @ 01:57:22 #213
6290 Dr_Crouton
pi_19506382
quote:

In vetgedrukte letters:
[..]

Met het innen van geld zijn (pseudo/ex) ambtenaren heel snel in, maar teruggeven wordt door 1 man behandeld, lijkt wel.
  maandag 31 mei 2004 @ 10:23:50 #214
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19529559
Zoals verwacht, hebben de twee cd's die ik bij m'n zusje en ouders heb laten afleveren niet tot problemen geleid . (ook al stond er dezelfde naam op).
  maandag 31 mei 2004 @ 10:36:18 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19529774
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zoals verwacht, hebben de twee cd's die ik bij m'n zusje en ouders heb laten afleveren niet tot problemen geleid . (ook al stond er dezelfde naam op).
heb je gewoon wel je eigen naam ingevuld en op n ander adres laten afleveren??
  maandag 31 mei 2004 @ 10:39:30 #216
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_19529848
Wat zal er gebeuren als je elke keer een andere naam op het pakket laat zetten op het zelfde adres ? Dan kan de douane niet een gezin aanspreken op een dure zending lijkt me
  maandag 31 mei 2004 @ 10:43:38 #217
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19529926
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:39 schreef detulp050 het volgende:
Wat zal er gebeuren als je elke keer een andere naam op het pakket laat zetten op het zelfde adres ? Dan kan de douane niet een gezin aanspreken op een dure zending lijkt me
lijkt mij dat ze dat wel snel genoeg doorhebben. lijkt je niet?? aan de andere kant: zo snugger zijn die gasten ook niet
  maandag 31 mei 2004 @ 10:58:26 #218
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19530197
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:36 schreef Timo20 het volgende:

[..]

heb je gewoon wel je eigen naam ingevuld en op n ander adres laten afleveren??
Yup. Niets aan veranderd .
Kan me niet voorstellen dat ze ook daarop gaan controleren. Dan hebben ze blijkbaar helemááál niets anders te doen ...
  maandag 31 mei 2004 @ 10:59:21 #219
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19530211
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:39 schreef detulp050 het volgende:
Volgens mij is het adres bepalend. Kan me voorstellen dat ze bij steeds een andere naam op 't zelfde adres wel wakker geschud worden.
  maandag 31 mei 2004 @ 10:59:40 #220
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19530220
quote:
Op maandag 31 mei 2004 10:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat ze ook daarop gaan controleren. Dan hebben ze blijkbaar helemááál niets anders te doen ...
zou me niets verbazen als ze dat wel gaan doen, want blijkbaar hebben die zeugen niets anders te doen. want dan zouden ze ook niet deze pakketjes gaan bundelen
pi_19566905
Ontsnapt!!

Ze hadden bij mij van CD-WOW twee Disney Treasures gebundeld, totale waarde 39 euro.

Kom net bij het postkantoor, gewoon drie dikke vette stempels erop: "Vrij van belasting Inkl. Schiphol"
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:11:29 #222
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19567272
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:56 schreef the.big.ticket het volgende:
Ontsnapt!!

Ze hadden bij mij van CD-WOW twee Disney Treasures gebundeld, totale waarde 39 euro.

Kom net bij het postkantoor, gewoon drie dikke vette stempels erop: "Vrij van belasting Inkl. Schiphol"
WTF?!?!?!?

Zijn ze gestopt met ons te naaien? Hebben ze geen zin meer? Hebben mijn twee bezwaarschriften gewerkt????
pi_19567314
ze zijn er achter dat bij cd-wow normaal gesproken de prijzen onder de 22 euro blijven
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:16:58 #224
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19567375
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:13 schreef erikkll het volgende:
ze zijn er achter dat bij cd-wow normaal gesproken de prijzen onder de 22 euro blijven
Dat had ik ook geschreven in mijn bezwaarschrift ja. Dat ze in Engeland niet zulke gestoord prijzen als in Nederland vroegen
pi_19567486
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:11 schreef Hare het volgende:

[..]

WTF?!?!?!?

Zijn ze gestopt met ons te naaien? Hebben ze geen zin meer? Hebben mijn twee bezwaarschriften gewerkt????
Geen idee. Ik had een bericht gehad dat er DVD's aan waren gekomen met een gewicht van 0,84
Dus ik had al een vermoeden dat ze hadden gebundeld. Maarja, net doen alsof mn neus bloed. Ga op dat formulier natuurlijk niet twee dvds zetten en zelf de bedragen bij elkaar optellen. Dat is toegeven dat het 1 zending is.

Dus ik had niks ingevuld en er iets op geschreven van: "Gelieve pakket open te maken om te bepalen om welke zending het gaat. Facturen van verschillende zendingen bijgevoegd" Dat had ik samen met mijn twee verschillende facturen van verschillende orders (1 dvd per order), samen met de betaalbevestigingen ervan, in die antwoordenvelop gedaan.

Dus ze hadden twee pakketen gebundeld en twee facturen van een dvd van 19,49 euro (met verschillend ordernummer, want ik had ze apart besteld om zo de anderhalf pond korting te krijgen), maar ze hebben toch besloten dat er geen belasting op geheven hoefde te worden.
pi_19567691
misschien was het bijna 5 uur, en geloofden ze het wel, tied om noar huus te goan! Het blijven natuurlijk ambtenaren
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:07:10 #227
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19568496
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 18:21 schreef the.big.ticket het volgende:

[..]

Geen idee. Ik had een bericht gehad dat er DVD's aan waren gekomen met een gewicht van 0,84
Dus ik had al een vermoeden dat ze hadden gebundeld. Maarja, net doen alsof mn neus bloed. Ga op dat formulier natuurlijk niet twee dvds zetten en zelf de bedragen bij elkaar optellen. Dat is toegeven dat het 1 zending is.

Dus ik had niks ingevuld en er iets op geschreven van: "Gelieve pakket open te maken om te bepalen om welke zending het gaat. Facturen van verschillende zendingen bijgevoegd" Dat had ik samen met mijn twee verschillende facturen van verschillende orders (1 dvd per order), samen met de betaalbevestigingen ervan, in die antwoordenvelop gedaan.

Dus ze hadden twee pakketen gebundeld en twee facturen van een dvd van 19,49 euro (met verschillend ordernummer, want ik had ze apart besteld om zo de anderhalf pond korting te krijgen), maar ze hebben toch besloten dat er geen belasting op geheven hoefde te worden.
Kijk! Jij hebt er tenminste over nagedacht!! Netjes!
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:08:55 #228
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19568543
De eikels/losers/sukkels * van de douane zijn weer es van hun luie reet opgestaan en hebben weer es gemeend 5,89 euro belasting te moeten heffen. Heb een afhaalbericht van TPG, dus ik vraag me af wat ze nu weer hebben menen te moeten bundelen. Wanneer hebben die kutmongolen eens door dat er geen belasting te heffen valt?
Is er al iemand die belasting heeft moeten betalen nadat hij/zij zo'n douaneformulier moest invullen? Zo niet, dan moet 't toch zo ongeveer wel duidelijk zijn bij de douane.

Ik ga m'n vele pagina's tellende bezwaarschrift maar weer es openen ... hebben ze weer 3 maanden iets te doen .

* er is niets door te halen
pi_19590913
Ik heb het topic even snel doorgelezen, maar het wordt me niet echt duidelijk.

Ik zit erover te denken om de Band of Brothers-boxset te bestellen bij cd-wow, aangezien die nog maar 27 pond kost. Dit is dus omgerekend wel ruim boven de 22 euro. Hoe liggen de kansen nu dat ik nog invoerheffingen moet gaan betalen? Controleert de douane tegenwoordig alle pakjes van cd-wow?
And there was much rejoicing.
pi_19591055
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:08 schreef SuperSiem het volgende:

Ik zit erover te denken om de Band of Brothers-boxset te bestellen bij cd-wow, aangezien die nog maar 27 pond kost. Dit is dus omgerekend wel ruim boven de 22 euro. Hoe liggen de kansen nu dat ik nog invoerheffingen moet gaan betalen? Controleert de douane tegenwoordig alle pakjes van cd-wow?
Mijn ervaring is dat losse pakjes niet tegengehouden worden. Het probleem bestaat als er meerdere pakjes tegelijk langskomen bij de tpg/douane. Dan bundelen ze ze en krijg je een brief thuis om facturen te overleggen.

Ik weet alleen niet of cd-wow er in jouw geval ook 12.99 op zet of hoger. En of het, wanneer het hoger is, het opgemerkt wordt door de douane. Maar dat heeft niets met het bundelen te maken. Ik heb mijn band of brothers ook bij CD-WOW besteld en zonder toeslag geleverd gekregen.

Aan het bundelen-verhaal te zien zijn ze sindsdien wel scherper geworden in controles. Maar of dat ook voor losse pakjes geldt weet ik niet.
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:17:42 #231
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19591134
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:08 schreef SuperSiem het volgende:

Omdat dat pakketje redelijk dik, zullen ze kijken of de waarde die erop staat (12,99 pond) redelijk is. Ze zullen je daarvoor bellen (hebben ze bij mij al es gedaan) of ze zullen de prijs op de website van CDWOW opzoeken. En dan zullen ze zien dat die boven 22 euro ligt. Kan ook nog dat ze "gewoon" dat geweldige douane formulier opsturen. En dan moet je uiteindelijk ook dokken.
pi_19591220
Bedankt voor de antwoorden. Zogauw ik voldoende geld heb gok ik het er maar op en neem ik evt. heffingen maar voor lief.
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:24:22 #233
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19591292
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:21 schreef SuperSiem het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. Zogauw ik voldoende geld heb gok ik het er maar op en neem ik evt. heffingen maar voor lief.
Je moet zelf ff uitrekenen wat 't je maximaal kost en dat vergelijken met wat je bij andere shops kwijt zou zijn .
pi_19591329
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:21 schreef SuperSiem het volgende:
Goede keus, ik ben zelf van plan deze box te verkopen en de regio 1 tinbox van Band of Brothers (ook bij CD-WOW) te kopen. Vanwege de mooiere verpakking, DTS geluid en Field Guides (geen Engelse subs? ). Maar dan moet ik eerst een andere DVD-speler halen die regio 1 aankan.
  woensdag 2 juni 2004 @ 16:26:29 #235
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19591347
Inclusief 19 procent BTW zou je 33 pond kwijt zijn. Dat is 49 euro. Wat ik op elcheapo.nl zie, ben je bij andere winkels al snel 70-80 euro kwijt ... Dus tel uit je winst .
pi_19591388
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Inclusief 19 procent BTW zou je 33 pond kwijt zijn. Dat is 49 euro. Wat ik op elcheapo.nl zie, ben je bij andere winkels al snel 70-80 euro kwijt ... Dus tel uit je winst .
Die 70-80 euro klinkt als een tinnen box. Bij CD-WOW gaat het voor zover ik weet om de digipack bij de regio 2. Zo heb ik hem tenminste gekregen.
pi_19604346
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:56 schreef the.big.ticket het volgende:
Ontsnapt!!

Zo'n stempel had ik er dus ook op, maar ook een mooie acceptgiro van TPG
Volgens mij hadden ze zich nog ff bedacht om naar de waarde van de spullen te kijken.
pi_19604412
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 19:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
De eikels/losers/sukkels * van de douane zijn weer es van hun luie reet opgestaan en hebben weer es gemeend 5,89 euro belasting te moeten heffen. Heb een afhaalbericht van TPG, dus ik vraag me af wat ze nu weer hebben menen te moeten bundelen. Wanneer hebben die kutmongolen eens door dat er geen belasting te heffen valt?
Is er al iemand die belasting heeft moeten betalen nadat hij/zij zo'n douaneformulier moest invullen? Zo niet, dan moet 't toch zo ongeveer wel duidelijk zijn bij de douane.

Ik ga m'n vele pagina's tellende bezwaarschrift maar weer es openen ... hebben ze weer 3 maanden iets te doen .

* er is niets door te halen
Ik denk dat er boven de verzendbalie in Schiphol-Rijk een groot bord hangt: "Roel_Jewel extra belasten ivm bezwaarschrift"...
pi_19604520
quote:

In vetgedrukte letters:
[..]

Laten we eerlijk zijn, zo gaat dat hier in Nederland. Een onterechte parkeerboete? Sorry meneer, eerst betalen, want leugen + ambsteed = feit, daarna zien we wel verder over 4 maanden..
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:38:26 #240
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19605458
Ben dan benieuwd hoe t mijn verzendingen gaat:
Heb de eerste 2 seizoenen van "Cold Feet" besteld: 1e seizoen kost 4,49 pond. het 2e seizoen kostte 5,49 pond. Verwacht niet dat dat problemen zal geven, al weet je t met die hufters natuurlijk nooit (
De andere zal waarschijnlijk dan weer wel problemen geven: Bubba Ho-Tep(12,49 pond)
en Mystic River 3 disc set (14,49 pond). eerste genoemde is gisteren verzonden, laatst genoemde vandaag. Lekker dan
pi_19606102
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 00:38 schreef Timo20 het volgende:
Heb de eerste 2 seizoenen van "Cold Feet" besteld: 1e seizoen kost 4,49 pond. het 2e seizoen kostte 5,49 pond. Verwacht niet dat dat problemen zal geven, al weet je t met die hufters natuurlijk nooit (
De andere zal waarschijnlijk dan weer wel problemen geven: Bubba Ho-Tep(12,49 pond)
en Mystic River 3 disc set (14,49 pond). eerste genoemde is gisteren verzonden, laatst genoemde vandaag. Lekker dan
Ze zijn op verschillende dagen verstuurd dus hoort het geen problemen te geven.
  donderdag 3 juni 2004 @ 01:48:54 #242
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19606634
quote:
Die waardes maken geen fuck uit. Ze plakken er toch wel weer een stickertje op waarop staat dat de inhoud een waarde heeft van 12.99 pond
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:49:25 #243
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19609077
quote:
ze rollen waarschijnlijk uit dezelfde postzak, dus dat wordt dokken ...
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:49:48 #244
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19609080
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 23:56 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik denk dat er boven de verzendbalie in Schiphol-Rijk een groot bord hangt: "Roel_Jewel extra belasten ivm bezwaarschrift"...
Dat vermoeden krijg ik bijna ja ...
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:50:24 #245
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19609094
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 01:12 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ze zijn op verschillende dagen verstuurd dus hoort het geen problemen te geven.
't Leven is zo simpel. Maar leg dat de douane maar es uit ...
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:52:36 #246
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19609140
misschien is het verstandig om met iets ruimere tussenpozes te bestellen dan..
[..]
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:21:57 #247
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19609756
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:52 schreef MikeyMo het volgende:
misschien is het verstandig om met iets ruimere tussenpozes te bestellen dan..
als ik nu tegelijk bestel (of kort na elkaar) laat ik wat afleveren bij m'n zusje en m'n ouders. Dat gaat wel goed .
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:25:14 #248
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19609823
ja dat kan ook... ach ik heb eigenlijk nog nooit besteld bij CD-wow (1x bijna - Kill Bill r3) dus ik heb er nog niet mee te maken gehad.
[..]
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:04:29 #249
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19610574
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:25 schreef MikeyMo het volgende:
ja dat kan ook... ach ik heb eigenlijk nog nooit besteld bij CD-wow (1x bijna - Kill Bill r3) dus ik heb er nog niet mee te maken gehad.
Heee, wat is dat nou weer??? Nieuwe avatar??
pi_19610832
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ja precies, dat had ik ook al berekend. Vandaar dat ik zei dat ik die heffingen dan wel voor lief nam.

Het zou natuurlijk nog mooier zijn als de douane niet zo moeilijk deed.
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:30:48 #251
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19615626
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:49 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

ze rollen waarschijnlijk uit dezelfde postzak, dus dat wordt dokken ...
nou t viel dus mee. Vandaag viel Bubba Ho-Tep al op de mat. Hij`s eergisteren verzonden. Heb geen brief of niets gekregen van de TPG. Dan zullen ze vast de andere 3 dvd`s samen bundelen
Alhoewel ze wel 4 of 5 dagen na elkaar zijn verzonden, denk ik niet dat t wat uitmaakt

Hoe kan t trouwens zo snel zijn gegaan? eergisteren dvd "dispatched", vandaag al binnen??
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:03:33 #252
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19617903
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 14:30 schreef Timo20 het volgende:

[..]

nou t viel dus mee. Vandaag viel Bubba Ho-Tep al op de mat. Hij`s eergisteren verzonden. Heb geen brief of niets gekregen van de TPG. Dan zullen ze vast de andere 3 dvd`s samen bundelen
Alhoewel ze wel 4 of 5 dagen na elkaar zijn verzonden, denk ik niet dat t wat uitmaakt

Hoe kan t trouwens zo snel zijn gegaan? eergisteren dvd "dispatched", vandaag al binnen??
Bij cdwow krijg je het mailtje altijd later dan wanneer ze het echt hebben verzonden. Moet je je account maar een checken.

Anyway, vandaag 2 pakketjes van cdwow gewoon binnengehad!!!!!!!!
Hebben die douaneschoften het dan eindelijk door????

donderdag 3 juni 2004 @ 21:59:45 #253
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19626060
't lijkt erop dat de vakantiewerkers bij de douane (of TPG ) niet op de hoogte zijn van de verscherpte controle van CDWOW pakketjes. Vandaag twee cd's en één dvd binnen. Zonder extra kosten of formulieren. De dvd is zelfs pas afgelopen maandag/dinsdag verstuurd en nu al hier.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:43:24 #254
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19633903
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:03 schreef Hare het volgende:

[..]

Bij cdwow krijg je het mailtje altijd later dan wanneer ze het echt hebben verzonden. Moet je je account maar een checken.
heb ik gedaan er stond: dispatched June 1st
quote:
Anyway, vandaag 2 pakketjes van cdwow gewoon binnengehad!!!!!!!!
Hebben die douaneschoften het dan eindelijk door????

laten we t hopen
pi_19634096
Ik wacht nog steeds op m'n Babylon 5 seizoen 5 box. En die is nu al 3 weken onderweg .

Volgens mij issie gewoon per postkoets en stoomboot gegaan of zo.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:01:19 #256
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_19634252
Ik had een briefje in de bus dat de postbode twee pakketjes voor mij had uit Singapore. Dit terwijl ik 5 DVD's verwacht die door de TPG zouden zijn gebundeld. Er stond niets bij over een betaling, dus... wellicht de dans ontsprongen ofzo ?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:21:21 #257
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19634719
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:01 schreef detulp050 het volgende:
Ik had een briefje in de bus dat de postbode twee pakketjes voor mij had uit Singapore. Dit terwijl ik 5 DVD's verwacht die door de TPG zouden zijn gebundeld. Er stond niets bij over een betaling, dus... wellicht de dans ontsprongen ofzo ?
Die kans is zeker aanwezig ja . Zie boven: een aantal mensen heeft de afgelopen dagen geen problemen gehad .
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:26:01 #258
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_19634823
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Die kans is zeker aanwezig ja . Zie boven: een aantal mensen heeft de afgelopen dagen geen problemen gehad .
Ik had dus een brief van de douane of ik iets op wilde sturen, dat heb ik gedaan en nu krijg ik geen rembourszending. Misschien mag ik straks op het postkantoor alsnog betalen
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:52:48 #259
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19635606
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 10:43 schreef Timo20 het volgende:

[..]

heb ik gedaan er stond: dispatched June 1st
En daar heb je dus nog geen mailtje van gehad?

Want je hebt de status despatched en de status dispatched+email send.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:08:55 #260
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_19636070
Ik heb hier echt nooit problemen mee, niet met play en niet met cdwow. nooit.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:12:36 #261
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19636166
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:08 schreef stigchel het volgende:
Ik heb hier echt nooit problemen mee, niet met play en niet met cdwow. nooit.
Maar je hebt de laatste maand wel meerdere dvd's bijna tegelijkertijd besteld?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:09:23 #262
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19637463
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:52 schreef Hare het volgende:

[..]

En daar heb je dus nog geen mailtje van gehad?

Want je hebt de status despatched en de status dispatched+email send.
die laatste ja despatched + e-mail sent. Date: June 1st. Daaruit concludeer ik dus dat de dvd op 1 juni is verzonden vanuit Singapore. Toch??
Als dat zo is, dan is t echt snel gegaan
  vrijdag 4 juni 2004 @ 13:38:42 #263
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19638097
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:09 schreef Timo20 het volgende:

[..]

die laatste ja despatched + e-mail sent. Date: June 1st. Daaruit concludeer ik dus dat de dvd op 1 juni is verzonden vanuit Singapore. Toch??
Als dat zo is, dan is t echt snel gegaan
Moet je volgende keer als je een dvdtje besteld maar eens wat vaker naar je order history kijken. Zie je dat de dvd vaak als despatched is voor je het emailtje krijgt. Een dag of wat later, als je eenmaal de email hebt gehad staat er: despatched + email send.

Dvd wordt dus eerder verstuurd dan de datum waarop staat dat mailtje en pakketje is verstuurd.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 14:05:15 #264
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19638692
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 13:38 schreef Hare het volgende:

[..]

Moet je volgende keer als je een dvdtje besteld maar eens wat vaker naar je order history kijken. Zie je dat de dvd vaak als despatched is voor je het emailtje krijgt. Een dag of wat later, als je eenmaal de email hebt gehad staat er: despatched + email send.

Dvd wordt dus eerder verstuurd dan de datum waarop staat dat mailtje en pakketje is verstuurd.
t viel me idd al op ja. en tja, kvond t al raar dat die dvd al zo snel hier was
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:00:28 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19659268
Ok zojuist ook n brief van TPG in de brievenbus
zou t niet mogelijk zijn naar t postkantoor te gaan en daar dat formulier samen met die gast van t postkantoor dat formulier in te vullen???
Er zat ook n retour envelop bij: als ik t door mij in te vullen formulier invul, moet ik zeker weer n aantal dagen wachten of niet???
En die bijtevoegen factuur: gewoon de bevestigingsmail van CDWOW uitprinten???
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:01:59 #266
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19659289
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:00 schreef Timo20 het volgende:
Ok zojuist ook n brief van TPG in de brievenbus
zou t niet mogelijk zijn naar t postkantoor te gaan en daar dat formulier samen met die gast van t postkantoor dat formulier in te vullen???
Er zat ook n retour envelop bij: als ik t door mij in te vullen formulier invul, moet ik zeker weer n aantal dagen wachten of niet???
En die bijtevoegen factuur: gewoon de bevestigingsmail van CDWOW uitprinten???
Op alle vragen: ja.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:03:08 #267
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19659313
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:01 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Op alle vragen: ja.
ok thnx
gasten hebben niets ted doen
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:11:00 #268
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19659424
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:03 schreef Timo20 het volgende:

[..]

ok thnx
gasten hebben niets ted doen
Neuh, maar af en toe zien ze iets door de vingers hebben we de laatste dagen gemerkt .
  zaterdag 5 juni 2004 @ 12:55:40 #269
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19660143
De doaune-losers hebben weer eens werk verzet. Schade: 5,89 euro.

Nieuw is dat het invullen van het bewuste douane formulier hen NIET heeft overtuigd dat 't aparte zendingen waren.

Duidelijk op 't formulier aangegeven dat 't aparte bestellingen én aparte zendingen betrof. Bestelbevestigingen bijgesloten. Mocht niet baten. Overigens hebben ze wèl iets met dat formulier gedaan, want ze rekenen de door mij opgegeven waarde van de cd's en dvd's.

Wat een %^&$%$&*^*&%#%$$ LOSERS .

Het volgende bezwaarschrift is in de maak.

Geweldige omschrijving van cd's trouwens: cd's voor het weergeven van geluid met een diameter van meer dan 6,5 cm.

[ Bericht 9% gewijzigd door Roel_Jewel op 05-06-2004 13:07:45 ]
pi_19660294
Uhm, als je besteld via www.cd-wow.nl, komt het dan ook via een niet EU land? Heb er 1x wat besteld en dat kwam 2 dagen later al aan, kwam vanuit Zweden als ik het mij goed herriner...

Punt is dat er maandag wat opgestuurd is en ik het nog neit ontvangen heb, en las ik dit hier zo lees.... Had ik het beter bij amazon.co.uk kunnen bestellen Zelfde prijs maar geen gezeik met vertragingen en klote douna...
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:05:20 #271
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19660339
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:03 schreef Kremers het volgende:
Uhm, als je besteld via www.cd-wow.nl, komt het dan ook via een niet EU land? Heb er 1x wat besteld en dat kwam 2 dagen later al aan, kwam vanuit Zweden als ik het mij goed herriner...

Punt is dat er maandag wat opgestuurd is en ik het nog neit ontvangen heb, en las ik dit hier zo lees.... Had ik het beter bij amazon.co.uk kunnen bestellen Zelfde prijs maar geen gezeik met vertragingen en klote douna...
Ik krijg tegenwoordig alles uit Singapore. Als je één cd of dvd hebt besteld, zul je geen problemen krijgen.
pi_19660371
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik krijg tegenwoordig alles uit Singapore. Als je één cd of dvd hebt besteld, zul je geen problemen krijgen.
Het zijn 2 games, met een waarde van ¤28.99 en één van ¤45,99

Wel 4 dagen uit elkaar besteld, hopenlijk glipt het er door heen.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:10:31 #273
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19660450
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:06 schreef Kremers het volgende:

[..]

Het zijn 2 games, met een waarde van ¤28.99 en één van ¤45,99

Wel 4 dagen uit elkaar besteld, hopenlijk glipt het er door heen.
Dan zit je per zending sws boven 22 euro en is 't dus volkomen terecht als ze je laten dokken. Waar het in dit topic om draait, is dat de douane cd's en dvd's die minder dan 22 euro kosten (en dus niet belast mogen worden) bundelt om zo wèl boven de 22 euro te komen.
pi_19660518
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan zit je per zending sws boven 22 euro en is 't dus volkomen terecht als ze je laten dokken. Waar het in dit topic om draait, is dat de douane cd's en dvd's die minder dan 22 euro kosten (en dus niet belast mogen worden) bundelt om zo wèl boven de 22 euro te komen.
Ja, maar ik ging er van uit dat het vanuit Zweden kwam...... Anders had ik wel bij amazon.co.uk besteld...

Maar goed, ik zie wel, via play.com ook nooit hoeven betalen terwijl ik daar ook vaan games enzo van rond de ¤40 besteld heb

Ik zie wel, die klote douane doet er alleen zo lang over, zending wordt met 2á3 weken vertraagd...
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:15:43 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19660554
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:13 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ja, maar ik ging er van uit dat het vanuit Zweden kwam...... Anders had ik wel bij amazon.co.uk besteld...[quote]

Maar goed, ik zie wel, via play.com ook nooit hoeven betalen terwijl ik daar ook vaan games enzo van rond de ¤40 besteld heb

Ik zie wel, die klote douane doet er alleen zo lang over, zending wordt met 2á3 weken vertraagd...
Hmja, dan maar ff afwachten. En anders mailtje naar CDWOW sturen met 't bedrag dat je moest dokken. Die sturen met liefde een voucher .
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:13:23 #276
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19661772
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
De doaune-losers hebben weer eens werk verzet. Schade: 5,89 euro.

Nieuw is dat het invullen van het bewuste douane formulier hen NIET heeft overtuigd dat 't aparte zendingen waren.

Duidelijk op 't formulier aangegeven dat 't aparte bestellingen én aparte zendingen betrof. Bestelbevestigingen bijgesloten. Mocht niet baten. Overigens hebben ze wèl iets met dat formulier gedaan, want ze rekenen de door mij opgegeven waarde van de cd's en dvd's.
waar heb je dan ingevuld dat t 2 aparte zendingen betrof?? Ben t formulier aan t invullen. Die gasten op postkantoor (zowel in Hoensbroek als in Heerlen) wisten niet wat ze er mee aanmoesten,. De laatste zei dat ik maandag t beste de douane zelf kan bellen. Dus ben t nu zelf maar aan t proberen. Als jullie misschien ff willen helpen, zou ik fijn vinden :

Bij punt 1 heb ik in gevuld wat ik heb besteld:
DVD : "Cold Feet" series 1 (2 discs)
DVD: "Cold Feet" series 2 (2 discs)

Punt 2 niet ingevuld omdat dat volges de toelichting niet hoeft.
Bij punt 3 heb ik de prijs per dvd ingevuld:
¤ 6,90
¤ 8,43

Punt 4 ook niet ingevuld.

Punt 5 weet ik niet of ik die moet invullen "Kosten van verzending, verpakking en verzekering"

En bij die vraag waar ik 1 of meerdere antwoorden kan kiezen, weet ik niet wat ik moet invullen

En dan uiteraard nog ondertekenen. De rechterzijde vult de douane in, toch??
Alvast bedankt
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:36:31 #277
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19662272
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:13 schreef Timo20 het volgende:

[..]

waar heb je dan ingevuld dat t 2 aparte zendingen betrof??
Gewoon onder de 3 items geschreven. Duidelijk met rode pen. Maar goed, ze zijn dus ook nog blind.
quote:
Ben t formulier aan t invullen. Die gasten op postkantoor (zowel in Hoensbroek als in Heerlen) wisten niet wat ze er mee aanmoesten,. De laatste zei dat ik maandag t beste de douane zelf kan bellen. Dus ben t nu zelf maar aan t proberen. Als jullie misschien ff willen helpen, zou ik fijn vinden :

Bij punt 1 heb ik in gevuld wat ik heb besteld:
DVD : "Cold Feet" series 1 (2 discs)
DVD: "Cold Feet" series 2 (2 discs)
da's prima.
quote:
Punt 2 niet ingevuld omdat dat volges de toelichting niet hoeft.
Inderdaad.
quote:
Bij punt 3 heb ik de prijs per dvd ingevuld:
¤ 6,90
¤ 8,43
Check.
quote:
Punt 4 ook niet ingevuld.
Check
quote:
Punt 5 weet ik niet of ik die moet invullen "Kosten van verzending, verpakking en verzekering"
Gewoon 0 euro invullen.
quote:
En bij die vraag waar ik 1 of meerdere antwoorden kan kiezen, weet ik niet wat ik moet invullen
daar heb ik de eerste optie aangevinkt. Vraag me af wat er gebeurt als je niets aankruist.
quote:
En dan uiteraard nog ondertekenen. De rechterzijde vult de douane in, toch??
Alvast bedankt
Alleen nog krabbeltje eronder. En that's all.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:42:14 #278
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19662385
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Gewoon onder de 3 items geschreven. Duidelijk met rode pen. Maar goed, ze zijn dus ook nog blind.
[..]

da's prima.
[..]

Inderdaad.
[..]

Check.
[..]

Check
[..]

Gewoon 0 euro invullen.
[..]

daar heb ik de eerste optie aangevinkt. Vraag me af wat er gebeurt als je niets aankruist.
[..]

Alleen nog krabbeltje eronder. En that's all.
ok doen we . En hoe lang (uiteraard is t morgen zondag dus die tel ik niet mee) zal t dan nog dure voordat die luie die dvd`s opsturen???
  Moderator zaterdag 5 juni 2004 @ 14:44:06 #279
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19662422
Ik heb zondag een formulier op de bus gedaan en kreeg vandaag de dvd's binnen.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:46:45 #280
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19662473
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:44 schreef Mike het volgende:
lekker dan

Douane
  Moderator zaterdag 5 juni 2004 @ 14:48:29 #281
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_19662510
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:46 schreef Timo20 het volgende:

[..]

lekker dan

Douane
Ik vond het al snel...de vorige keer duurde het nl. anderhalve week.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:50:16 #282
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19662546
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:44 schreef Mike het volgende:
Zo ging 't bij mij ook. Alleen moest ik alsnog wèl dokken.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:04:58 #283
6290 Dr_Crouton
pi_19731681
GODVERDOMME

Kut-TPG heeft m'n pakket in gijzeling genomen en laat het pas vrij als ik douanepapieren heb ingevuld. Dan gaan ze weer belasting berekenen over goederen die voor mijzelf bestemd zijn, niet voor verkoop en niet eens te verkrijgen hier in NL.
De brutaliteit! Lijkt wel alsof alle postbedrijven tegenwoordig met hun gore flikken aan onze spullen moeten zitten.
Waar gaat dat heen met thuiswinkelen, je wordt meteen bestraft als je het elders goedkoper kan kopen.

Godverdomme, m'n euro's, wat doe je.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:07:43 #284
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19731751
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:04 schreef Dr_Crouton het volgende:
GODVERDOMME

Kut-TPG heeft m'n pakket in gijzeling genomen en laat het pas vrij als ik douanepapieren heb ingevuld. Dan gaan ze weer belasting berekenen over goederen die voor mijzelf bestemd zijn, niet voor verkoop en niet eens te verkrijgen hier in NL.
het invullen van het formulier zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat 't verschillende zendingen betreft. Maar dat ging bij mij vorige week dus ook al fout. Rechtsgelijkheid nemen ze iig niet in acht. En begrijp ik 't nou goed dat ik m'n bezwaarschrift naar dezelfde instantie stuur die eerst besluit om mij BTW te laten dokken? "Beetje" raar ........
quote:
De brutaliteit! Lijkt wel alsof alle postbedrijven tegenwoordig met hun gore flikken aan onze spullen moeten zitten.
Waar gaat dat heen met thuiswinkelen, je wordt meteen bestrafd als je het elders goedkoper kan kopen.

Godverdomme, m'n euro's, wat doe je.
Losers met teveel tijd, dat zijn het .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 juni 2004 @ 17:10:42 #285
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_19731831
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:04 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dan gaan ze weer belasting berekenen over goederen die voor mijzelf bestemd zijn, niet voor verkoop en niet eens te verkrijgen hier in NL.
Ondanks dat ik het ook gelul vind dat ze pakketjes samenvoegen, vind ik bovenstaande argumenten toch echt nergens op slaan. Waarom zou je alleen belasting moeten betalen als het voor de verkoop bestemd is, of als het wel in NL te krijgen is?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:14:25 #286
6290 Dr_Crouton
pi_19731902
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:07 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

het invullen van het formulier zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat 't verschillende zendingen betreft. Maar dat ging bij mij vorige week dus ook al fout. Rechtsgelijkheid nemen ze iig niet in acht. En begrijp ik 't nou goed dat ik m'n bezwaarschrift naar dezelfde instantie stuur die eerst besluit om mij BTW te laten dokken? "Beetje" raar ........
[..]

Losers met teveel tijd, dat zijn het .
Mijn mot met hen betreft niet het bundelen van verschillende zendingen, maar dat ze de vorige keer een dure zending hebben verloren. Ze hadden niet eens de moeite gedaan om het op te lossen. Uiteindelijk kreeg ik een klein bedrag terug van de buitenlandse postbedrijf waar het vandaan kwam. Van TPG geen excuses, niks.

Dit is ook een vrij grote order, allemaal niet te krijgen in Nederland en dus geen enkele concurrentievervalsing.
Maar het is brutaal dat ze nu zendingen in gijzeling houden totdat je een stom stuk papier moet invullen (kost mij tijd en eigenlijk te verrekenen als administratiekosten) om dan pas nog te wachten totdat ik MIJN spullen krijg!
Criminelen zijn het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Crouton op 08-06-2004 17:23:46 ]
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:22:37 #287
6290 Dr_Crouton
pi_19732083
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:10 schreef Tokus het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het ook gelul vind dat ze pakketjes samenvoegen, vind ik bovenstaande argumenten toch echt nergens op slaan. Waarom zou je alleen belasting moeten betalen als het voor de verkoop bestemd is, of als het wel in NL te krijgen is?
Geen concurentievervalsing? Gijzeling van goederen? Waarom zou ik moeten betalen voor iets wat ik al betaald heb? De verkoper bewijst me een dienst, niet de douane die me alleen tot last is. Of als het wel in NL te verkrijgen zou zijn, maar veels te duur, dan ligt het heus niet aan de consument, maar aan de belastingdienst die voor elk wissewasje een dik tarief berekend.
Dat slaat natuurlijk wel ergens op.

Voor eenieder is dit beleid anders: de een vind het rechtvaardig, de ander diefstal om een paar stumpers aan het werk te houden.
pi_19732209
Vraagje, ong. hoeveel dagen na versturing kregen jullie bericht van TPG/Douane? Ik ben vrij zeker van het feit dat mijn 2 games ook in gijzeling zijn , en vroeg mij af hoe lang zoiets duurt.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:35:32 #289
6290 Dr_Crouton
pi_19732341
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:28 schreef Kremers het volgende:
Vraagje, ong. hoeveel dagen na versturing kregen jullie bericht van TPG/Douane? Ik ben vrij zeker van het feit dat mijn 2 games ook in gijzeling zijn , en vroeg mij af hoe lang zoiets duurt.
Mijn pakket was op 1 juni verstuurd via EMS, het zou binnen 4 dagen aankomen. Dus het zou op vrijdag aangekomen zijn, maar TPG ging het niet bezorgen, maar zag waarschijnlijk dat het om een grote pakket ging en dacht: "Kassa!". Vandaag, 2 werkdagen (plus weekend) later kreeg ik het formulier binnen.

Bij een kleinere zending heb je de kans dat ze voor je deur staan om zgn. douanerechten te betalen. Maar misschien doen ze dat niet meer en gaan ze over op het gijzelen, net als de Nederlandse pakketdienst.
pi_19732812
Dat van mij ook 1 juni, die andere op 3 juni, zijn kleine pakkes dus nu maar hopen dat ze er gewoon een rembours zending van maken.

Heb ik een jaar geleden ook gehad met liksang.com geloof ik.... stonden ze ineens 3 weken later op de stoep, was net bezig met het aangeven van een vermiste zending
  dinsdag 8 juni 2004 @ 19:32:33 #291
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_19734729
Wat zou het belang van TPG Post eik zijn? 't Levert hen alleen maar extra werk op en de eventuele opbrengsten gaan rechtstreeks naar de douane ....
  dinsdag 8 juni 2004 @ 20:13:10 #292
6290 Dr_Crouton
pi_19735736
Niet. Het is je plicht om zendingen aan te geven aan de douane-gestapo. Het is wet. Zodat de schatkist/bodemloze put nog meer gevuld kan worden.

Misschien moet ik toch maar eens 2,9 kg drugs invoeren. Daar doet men niks mee.
pi_19736112
Iemand trouwens enig idee hoelang het duurt voordat dvds van playusa binnen komen? En tweede vraag hoeveel zijn de extra kosten (in %) die ik mogelijk ga betalen? (aangezien de pakketjes beide tegelijk verstuurt zijn en de limiet die ik in dit topic las ruim overschreiden).
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_19736326
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:28 schreef existenz het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoelang het duurt voordat dvds van playusa binnen komen? En tweede vraag hoeveel zijn de extra kosten (in %) die ik mogelijk ga betalen? (aangezien de pakketjes beide tegelijk verstuurt zijn en de limiet die ik in dit topic las ruim overschreiden).
Normaal gesproken ongeveer een week.

Maar de DVD's van playusa worden veelal vanuit Jersey of Brussel verstuurd, en dan heb je geen last van douane-geneuzel. De extra kosten zijn gewoon de BTW.
pi_19736427
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Maar de DVD's van playusa worden veelal vanuit Jersey of Brussel verstuurd, en dan heb je geen last van douane-geneuzel. De extra kosten zijn gewoon de BTW.
Ah, thnx
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:45:06 #296
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19761108
en weer twee pakketjes erdoor

allebei van cdwow. Volgens mij hebben ze het echt door!
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:36:06 #297
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_19762420
Uit welk land verstuurt Cd-Wow nou eigenlijk? Engeland of Hong-Kong? Ik kan me herinneren dat ik ooit ergens heb gelezen dat ze vanuit HK versturen, terwijl ik op de site alleen dingen lees over GB.
pi_19762754
Singapore
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:58:55 #299
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19768883
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:35 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

kd8 dat die gewoon vanuit Amerika werden verzonden? vandaar dat ik nog niets op deze site heb besteld: bang voor douane gezeik
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:45 schreef Hare het volgende:
en weer twee pakketjes erdoor
hoeveel kostte die dan samen??
quote:
allebei van cdwow. Volgens mij hebben ze het echt door!
wat hebben ze door?
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:01:37 #300
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19768985
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:58 schreef Timo20 het volgende:

[..]

kd8 dat die gewoon vanuit Amerika werden verzonden? vandaar dat ik nog niets op deze site heb besteld: bang voor douane gezeik
[..]

hoeveel kostte die dan samen??
[..]

wat hebben ze door?
Minder dan 22 euro natuurlijk. cdwow is veel te goedkoop. maar de groene stickers met waarde van 12.99 pond zaten er nog steeds op.

En ze zullen misschien eindelijk door hebben dat die waarde van 12.99 per dvd niet klopt en dat cdwow dat gewoon standaard erop zit. Ze zullen dus eindelijk bergijpen dat 2 dvd's waarschijnlijk nog geen 22 euro kosten. Eindelijk
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:04:57 #301
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19769104
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:01 schreef Hare het volgende:

[..]

Minder dan 22 euro natuurlijk. cdwow is veel te goedkoop. maar de groene stickers met waarde van 12.99 pond zaten er nog steeds op.

En ze zullen misschien eindelijk door hebben dat die waarde van 12.99 per dvd niet klopt en dat cdwow dat gewoon standaard erop zit. Ze zullen dus eindelijk bergijpen dat 2 dvd's waarschijnlijk nog geen 22 euro kosten. Eindelijk
bij mij lukte t vorige week dus niet
2 dvd`s van samen een waarde van ¤ 15 en wat centen en kmoest toch zo`n formulier invullen
ze hebben t vast niet door (al hoop ik van wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')