Inderdaadquote:Op vrijdag 14 mei 2004 09:48 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja je probeert wat he![]()
Ja, klinkt heel herkenbaar, zolang ze bij mij ligt is het een lief en tevreden babytje, maar zodra haar papa haar vasthoudt begint ze te protesteren. En dan neem ik haar weer van hem over en ze is accuut stil, ik hoef haar niet eens de borst te geven daarvoor of zo. Heel typisch. Jessai was bij alletwee altijd wel rustig, maar dat is nog steeds zo, hij is echt dol op zijn papa.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:22 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Tan, ze wil gewoon geborgenheid en op een of andere manier moet je weer even het vertrouwen opbouwen dat je er bent voor haar en ook blijft, waarom weet ik niet maar zo werd het mij verteld en het klonk eigenlijk wel logisch want Joshua werd zelfs wakker zodra ik de deur uitging. En de enige die hem kon kalmeren was ik. Hij moest op dat moment even niets hebben van zijn vader.
Ach het gaat vanzelf over.
Dank je.quote:Op zondag 16 mei 2004 12:17 schreef Lois het volgende:
Eska, wat zullen jullie je zorgen maken om je Maxje. Ik leef zo mee, meer dan ik hier kan uitdrukken, het houdt me vaak bezig. Ik hoop dat er snel wat antwoorden en remedies worden gevonden want zo'n klein mannetje, zo moe en zo tam lijkt me een grote zorg.
agos.. Arme jij.. en arme Joshua..quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:51 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
S.... ET je had gelijk. Joshua wil niets van de fles hebben. Hij heeft net aan 80cc gedronken over de hele dag dat ik aan het werk was. Dus ik heb een probleem. En mijn borsten ook straks![]()
Esther is op die leeftijd ook 1 keer zo zittend in slaap gevallen, eng is dat he! Ik heb er toen zelfs nog over gepost hier. Ze heeft het nooit meer gedaan, dus misschien hoef je helemaal geen actie te ondernemen. Toen ze kon staan ging ze een paar avonden staan in bed, maar door de spijlen leerde ze ook snel weer te gaan zitten en viel ze gewoon in slaap.quote:Op woensdag 19 mei 2004 22:05 schreef coolbabe het volgende:
Als ik Tom vastbind aan zijn matras ben ik bang dat hij zichzelf ophangt. Ik heb Jasper eens in de knoop aangetroffen toen hij vastgelegd was en nu vertrouw ik die banden voor geen meter meer.
Een late ractie, maar ik denk inderdaad dat dit buikkrampjes zijn. Melvin heeft er ook heel af en toe last van. Qua geluid kan hij er dan ook wat van. Hij liet er een keer 1 toen ie bij m'n vriend op schoot zat en ik dacht serieus dat mijn vriend het was. Maar nee, het bleek Melvin te zijnquote:Op maandag 17 mei 2004 11:55 schreef ezzi het volgende:
Mag ik ff tussendoor? Ilse is steeds windjes (ff netjes zeggen) aan het laten. Waar komt dat door? Volgens mij doet het haar ook pijn. Ze krimpt ineens als ze er 1 laat schieten. En ze zijn ook best hard ook, ik schrok net helemaal wat een geluid er uit haar komt LOL. Zijn dit ook krampjes?
Hee Toot leuk dat je wat van je laat horen en wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie!! En hoe wij het doen: gewoon de baby laten huilen en fokken maarquote:Op donderdag 20 mei 2004 16:38 schreef Catootje het volgende:
Haai!
Ik kom gauw effe inbreken, hebbet druk....fles gaat hier heel goed, ik heb volgens mij echt eeen heeeeeel gemakkelijk kind! Het maakt haar niks uit uit wel gaatje het komt, als er maar melk uitkomt: dan is het goed. Aan de koe hier in het veld binden is dus ook nog een optie!
Op vakantie geweest, straks weer weg: voor het eerst 's avonds zonder de kleine *knoop in de maag* Verder is ze lief, lief, lief en nog ver verwijderd van tien kilo!!
Ik probeer wat vaker langs te komen, hou het lezen wel bij, maar jeus: hoe doen jullie eht allemaal!!
Aaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh!! *idee* !!!quote:Op donderdag 20 mei 2004 16:42 schreef beefcake het volgende:
[..]
Hee Toot leuk dat je wat van je laat horen en wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie!! En hoe wij het doen: gewoon de baby laten huilen en fokken maar![]()
![]()
*kuch*quote:Op donderdag 20 mei 2004 19:34 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Probleem, Joshua wil pertinent de fles niet en ook niet zo'n beker met tuit. Ik heb het vandaag 3x al geprobeerd. En ik weet dus nu niet wat ik moet doen. Morgen maar thuis blijven denk ik van het werk, dan heb ik 3 dagen om het voor elkaar te krijgen. Jeetje wat ben ik toch een ongelovelijke oen soms. Maar ja gewaarschuwt mens telt voor 2 zeggen we maar![]()
Je hebt helemaal gelijkquote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:40 schreef clauwheee het volgende:
ET mis ik dingen of is het alweer tijd voor een Saskia-fotoupdate?
Enne Catooootje! Er is hier ook een chronisch tekort aan Danielle fotootjes
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:49 schreef E.T. het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk
ik zal dit weekend weer ff e.e.a. online zetten en dan in het fototopic zetten
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:59 schreef easy-going het volgende:
Zo, en dan is het voor Sven al weer tijd om afscheid van dit topic te nemen.
Hier nog een groet van Sven:
[afbeelding]
Dat van die tandjes, daar heb je volgens mij echt wel gelijk in, want hij bijt me ook al regelmatig in mijn tepels als hij drinkt. En zijn billen ziet er echt niet lekker uit moet ik zeggen, dit heeft ie nog nooit zo gehad. Ik zal dan eens een rietje proberen.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 09:42 schreef Tan het volgende:
Lewis, klinkt als doorkomende tandjes. Dan zijn ze soms omaar ineens weer veel wakker en past ook bij de zere billen. MAar kan het ook mishebben hoor.
En vwb de fles, Chinook wilde ook nooit een flesje, maar die kon met 6 maanden wel uit een rietje drinken. Daar schijnen BVkinderen erg snel mee te zijn door de manier van zuigen die ze moeten bij de borst. Bij Jessai heb ik het flesje niet eens geprobeerd, meteen een rietje en na twee of drie keer had hij dat door. (toen was hij ook 6 maanden, dus je zou het nu kunnen proberen, misschien lukt het al)
Maar hij heeft er dus geen last van van die open billen. Ik smeer het nu elke keer in als ik hem verschoon. Maar huilen erom doet hij niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 10:22 schreef Belana het volgende:
[..]Dag Sven! Tot over 8 maanden
(Ik lees wel bij hoor in het dreumes topic)
Lewis, wat vervelend allemaal. Ik hoop dat het net als bij Saskia toch binnenkort gaat lukken. EN dat die tand snel doorkomt zodat ie geen blaren meer op zijn billen heeft, wat zielig zeg!
Foto'squote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:13 schreef Belana het volgende:
Gelukkig maar lewis dat ie er niet echt last van heeft.
Liam heeft zijn eerste spersiebonen naar binnen. Van de week had ik het al eens geprobeerd en nu voor de 2e keer ging het lekker naar binnen, hij vond het echt lekker geloof ik!
Je zou het kunnen proberen met een pakje drinken, zo heb ik dat ook gedaan. Maar ik denk dat hij daar net nog te jong voor is. Zelfs in de pakjes roosvicee of appelsap zit nog veel suiker. Voordeel met een pakje drinken is dat je er heel zacht in kunt knijpen op het moment dat hij het rietje in zijn mond heeft. Dan hebben ze namelijk direct door waar dat rare stokje voor dientquote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:54 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Ik zal dan eens een rietje proberen.
Ik heb diksap, zou dat niet wat zijn daarvoor. En dan ga ik morgen eens kijken of ik niet zo'n beker kan vinden voor hem.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:35 schreef Tan het volgende:
[..]
Je zou het kunnen proberen met een pakje drinken, zo heb ik dat ook gedaan. Maar ik denk dat hij daar net nog te jong voor is. Zelfs in de pakjes roosvicee of appelsap zit nog veel suiker. Voordeel met een pakje drinken is dat je er heel zacht in kunt knijpen op het moment dat hij het rietje in zijn mond heeft. Dan hebben ze namelijk direct door waar dat rare stokje voor dientIk kreeg die tip ooit van het CB en het werkte bij zowel Chinook als bij Jessai, maar ook bij de kinderen van een vriendin van me.
Als ze eenmaal weten dat er drinken komt uit een rietje kun je ook afgekolfde BV of opvolgmelk geven daarmee. Je hebt tegenwoordig namelijk speciale bekers met ingebouwde rietjes die amper lekken. Succes!!
Ik heb er geen foto van ....quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Foto's??
Hebben jullie curver-rubbermaid in Engeland, die verkoopt hele handige flesjes met rietjes, die min of meer antilek zijn als ze omvallen.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:47 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Ik heb diksap, zou dat niet wat zijn daarvoor. En dan ga ik morgen eens kijken of ik niet zo'n beker kan vinden voor hem.
Belana, Poemojn schreef dit een paar dagen geleden naar aanleiding van berichtjes van Coolbabe, dat Tom zo eng in slaap viel. Ik heb toen op de website gekeken en het leek me wel wat (wel weer erg duurquote:Op woensdag 19 mei 2004 22:14 schreef poemojn het volgende:
Kun je dan de Safe T Sleep Slaapwikkel niet gebruiken? Website. (Ik weet de prijs niet..)
Ik denk het wel ja, of hij krijgt "gewoon" last van zijn maag. Na eten waar tomaat in zit-zat is hij enorm huilerig. Ik heb het nu 3x geprobeerd, maar het was 3x drama, ook al vindt hij het erg lekker, het tomaatje is voorlopig over.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 22:37 schreef Belana het volgende:
Moussy, Cas zou toch een allergie kunnen hebben?
toot, Saskia is net zo ver als jouw Danielle hoor... Zal dus wel normaal zijn! Grijpen doet ze nog niet echt (behalve haar lakentjes en mama's trui enzo) Optrekken naar zit? Neuh.. nog veel te slap voor. Alleen d'r hoofd rechtop houden gaat hier wel als een trein. Als ik 'r op m'n arm heb (met haar buik tegen mijn borst zeg maar) dan hoef ik niet meer bang te zijn dat haar hoofdje alle kanten opgaat... en als ik haar onder d'r oksels vastpak dan houdt ze ook gewoon d'r hoofd rechtop. Ze vind 't ook wel geweldig om d'r hoofd op te tillen als ze op d'r buik ligt.quote:Op zondag 23 mei 2004 20:18 schreef Catootje het volgende:
Dag Sven! Hallo allemaal (joshuaaaaa, ben jij neit veel te klein voor tandjes? of gaat het al zo snel allemaal? Liam zit al aan de fruithapjes....boehoe)
Onze Danielle blijkt een echte toeschouwer en geen participant...alles is leuk zolang ze het maar niet zelf hoeft te doen hihi! Ze observeert, luistert, praat en lacht..maar grijpen ho maar! Zitten, jaaa als ik haar optrek wel ja....Hopelijk heeft ze niet de zwakke speirspanning van haar moeder ge-erfd. Ze voelt namelijk nog heel zacht aan, ze is geen stevige baby. Komt dat nu door haar voorkeur voor passieve activiteiten of hoort een baby van drie maanden steviger te zijn? Als ik haar bijvoorbeeld onder haar oksels oppak dan zakt haar hoofd helemaal tussen de schoudertjes, en als ik haar overeind trek aan haar armpjes dan rekken ze mee![]()
Is het misschien een idee om morgen Joshua z'n voeding met een lepeltje te laten geven of met een cupje? (misschien zelfs bij de apotheek een spuitje halen om het daarmee te proberen)quote:Op zondag 23 mei 2004 22:41 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Nee Joshua moet echt niks van de fles hebben. We hebben een beker met platte tuit eraan gekocht. Maar helaas ook dat wil hij niet. Vannacht heeft ie wel weer gewoon doorgeslapen. Zijn billetjes zijn ook al aardig geheelt. Er zit nog wel een open plekje. Tantjes heb ik nog niet gevoelt.
Ja hoe het morgen gaat, moet ik dan maar zien. Ik heb geen beker nog kunnen vinden met een rietje. Dus morgen maar weer even verder kijken.
Dat werd hier al met het intake-gesprek verteld..quote:Op zondag 23 mei 2004 22:56 schreef Karin het volgende:
Catoot ik weet niet of het je al verteld is door het CB maar ik hoorde het best wel laat van hun. Het is namelijk heel goed voor babies om elke dag minstens een half uur op hun buik te liggen (met toezicht!). Dan leren ze hun spieren heel goed te gebruiken.
haaa, ik doe altijd maar een beetje *noteert: half uur* Ik moet dat idd vaker doen, nu is het vaak eventjes, maar een half uur is ook best lang (zij is na een paar minuten uitgeput omdat ze halfslachtige pogingnen tot kruipen cq rollen doet.)quote:Op zondag 23 mei 2004 22:56 schreef Karin het volgende:
Catoot ik weet niet of het je al verteld is door het CB maar ik hoorde het best wel laat van hun. Het is namelijk heel goed voor babies om elke dag minstens een half uur op hun buik te liggen (met toezicht!). Dan leren ze hun spieren heel goed te gebruiken.
Hier is het ook meestal maar 10 minuutjes max. (en idd... hier dan ook van die kruip/omrol pogingen, vandaar dat ik 't af en toe ook wel in de box doe tegenwoordig.. Daar kan Saskia tenminste veilig omrollen, mocht 't een keer per ongeluk lukken)quote:Op zondag 23 mei 2004 23:00 schreef Catootje het volgende:
[..]
haaa, ik doe altijd maar een beetje *noteert: half uur* Ik moet dat idd vaker doen, nu is het vaak eventjes, maar een half uur is ook best lang (zij is na een paar minuten uitgeput omdat ze halfslachtige pogingnen tot kruipen cq rollen doet.)
Ik vind een half uur ook wel een beetje gemeen van het cb hoor, vooral voor een kindje dat er snel genoeg van heeft. Ik deed liever op eigen gevoel een paar keer per dag. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik haar bij iedere verschoning even op de buik legde, of even met ze op de grond ging liggen spelen. Da's voor een hond ook leuk, de hele familie even op de vloerquote:Op zondag 23 mei 2004 23:00 schreef Catootje het volgende:
[..]
haaa, ik doe altijd maar een beetje *noteert: half uur* Ik moet dat idd vaker doen, nu is het vaak eventjes, maar een half uur is ook best lang (zij is na een paar minuten uitgeput omdat ze halfslachtige pogingnen tot kruipen cq rollen doet.)
Wat een gedoe hè... wat heb je nu gedaan eigenlijk? Vrij genomen of ben je aan het werk gegaan?quote:Op zondag 23 mei 2004 22:56 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja ik moet helaas morgen werken. Eigenlijk weet ik gewoon ook even niet wat te doen. Ik zit te denken om dan maar de hele week aan vakantie op te nemen zodat ik wat meer tijd heb. Maar goed ook dat garandeert niet dat hij de fles neemt.
Ja ik ook al. Ben ook erg aan het oefenen, want ik was natuurlijk allang alles weer vergeten. Maar heb inmiddels helemaal weer onder de kniequote:Op maandag 24 mei 2004 18:37 schreef Catootje het volgende:
haaa, gelukkig LEwis!! Dat moet je toch wat geruststellen, zielig hoor...kindje dat neit drinken wil...wat voro liedjes zing jij eigenlijk voor Joshua? Ik ben in de rood-met-witte-stippen en schuitje-varenfase aanbeland
klap eens in je handjes doet 't hier ook erg goed... (als ik heel hard ha-ha-ha-ha-hu-ha-hu als lachen mag opvattenquote:Op maandag 24 mei 2004 18:37 schreef Catootje het volgende:
haaa, gelukkig LEwis!! Dat moet je toch wat geruststellen, zielig hoor...kindje dat neit drinken wil...wat voro liedjes zing jij eigenlijk voor Joshua? Ik ben in de rood-met-witte-stippen en schuitje-varenfase aanbeland
oeps...quote:Op maandag 24 mei 2004 20:02 schreef Lois het volgende:
Varende schaapjes Belana?![]()
Lach me maar uit!quote:Op maandag 24 mei 2004 20:45 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat vind alicia dus echt een vreselijk liedje. Vanaf dat ze nee kan zeggen roept ze dan ook driftig nee zzodra ik er over beginquote:Op maandag 24 mei 2004 22:31 schreef Jessicaa het volgende:
Visje visje in het water vind ze ook zo leuk! Vooral als je samen de bewegingen erbij doet.
Hoe ging dat ook alweerquote:Op maandag 24 mei 2004 22:31 schreef Jessicaa het volgende:
Visje visje in het water vind ze ook zo leuk! Vooral als je samen de bewegingen erbij doet.
Oh, is het wel de goede versiequote:Op maandag 24 mei 2004 23:15 schreef Jessicaa het volgende:
Hahahah wij zongen als laatste regel visje visje draai je om. Maar doofstom kan ook, hij kan immers niet praten![]()
heel veel mensen maken deze fout ik dus ook maar het is eigenlijk..quote:Op maandag 24 mei 2004 23:19 schreef Jessicaa het volgende:
witten zwanen zwarte zwanen
wie wil er mee naar engeland varen
engeland is gesloten
de sleutel is gebroken
tja en verder kan ik hem niet wie weet komt er nog een poort in voor
en is er dan geen smid in het landquote:Op maandag 24 mei 2004 23:19 schreef Jessicaa het volgende:
engeland is gesloten
de sleutel is gebroken
maar is er dan geen smit in het land,quote:Op maandag 24 mei 2004 23:19 schreef Jessicaa het volgende:
engeland is gesloten
de sleutel is gebroken
tja en verder kan ik hem niet wie weet komt er nog een poort in voor
Door de publiciteit is er best een run gekomen op die injecties en duurt 't allemaal een beetje lang. En omdat ze 't niet via de gewone weg kunnen bestellen maar via een internationale apotheek in Venlo scheelt 't ook.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:30 schreef Belana het volgende:
Jeetje ET, duurt het zo lang? Ik heb door vakantie van mijn huisarts nog niet eens kunnen bestellen! Vrijdag op zijn vroegst!
ik ben lid geworden op de negenmaandenbeurs, maar een ceedeetje, ho maarquote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:26 schreef moussy het volgende:
over de liedjes, gewoon lid worden van deze club, dan krijg je een leuk cd-tje
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:32 schreef Lois het volgende:
Jaaaaaaaaaaa na maandenlang alleen maar "mama mamamamaa maaaaamaaaa" gezegd te hebben (en andere onzinklanken) zegt Iris sinds vandaag ook eindelijk "papa".
Er zit hier een dolgelukkige man op de bank
Maakt dat eigenlijk veel uit, als ze de prik later krijgen?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:39 schreef Belana het volgende:
Op deze manier wordt die hele prikken toestand wel vreselijk uigesteld....Liam had allang al gemoeten...magoe....als ie ze maar krijgt dan.
die staan er helaas niet op..quote:Op dinsdag 25 mei 2004 08:46 schreef Bright het volgende:
Babyfeet welke DVD is dat? Ik hou wel van die oude liedjes (Ik ken de hele tekst hier niet meer van ...):
- Weet je wel waar de kaboutertjes wonen?
Hier ver vandaan onder varens en mos ...
- Een veldmuis vohond in 't beukebos een leeege nohotendop
hij poetste hehet met vochtig mos en zand een beetje op.
Hij maakte eher twee wieltjes aan en zei: Mijn fiets is klaar!
- Af en toe gaan pa en moe
met ons naar de speeltuin toe ...
dat is voor ons kinderen
het fijnste dat bestaat ...
dat weet ik eigenlijk niet, maar ik geloof het niet echt. alhoewel je het niet te lang moet uitstellen ws.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:33 schreef beefcake het volgende:
[..]
Maakt dat eigenlijk veel uit, als ze de prik later krijgen?
Later vaccineren betekent alleen dat het langer duurt voor het kind volledig geimmuniseerd is voor kinkhoest. Hoe verstandig dat is weet ik niet (rapport Gezondheidsraad meldde Eind 2003 bevindt het aantal gevallen van kinkhoest zich nog steeds op een verhoogd niveau, met epidemische pieken om de twee à drie jaar (voor de laatste maal in 2001). - reken maar na; een herhaling daarvan is te verwachten, vooral ook omdat zij toen vaccinatie op 4-jarige leeftijd invoerden om kinkhoestuitbraken te voorkomen, en deze vaccinatie wordt nu tot eind 2004 stopgezet omdat er technische problemen zijn bij NVI of GlaxoSmithKLine met het vaccin). Wat dat betreft zou ik zelf liever 2-3-4 maanden aanhouden denk ik.quote:Het primaire vaccinatieschema (zoals 2, 3, 4 maanden; 3, 4, 5 maanden; 2, 4, 6 maanden; ,3 5, 11 of 12 maanden) bestaat uit drie doses à 0,5 ml. Er dient een interval van tenminste 1 maand in acht genomen te worden tussen de doses.
ja lijkt me ook helemaal leuk...beefcakequote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:43 schreef beefcake het volgende:
We kunnen wel een apart topic over kinderliedjes en -versjes openen!![]()
Deze vind ik leuk Inclusief bijbehorend dansje:
Ik ben een theepot dik van buik
Hier zit mijn handvat en hier zit mijn tuit
Als het water kookt dan roep ik fluit
Til mij op en schenk mij uit
quote:In artikel 36, eerste lid van de Regeling nadere regels zorgaanspraken AWBZ is het volgende entschema opgenomen
* kind de leeftijd van 2-15 maanden: gecombineerd Difterie-, Kinkhoest-, Tetanus-, Poliomyelitis-vaccin alsmede Heamophilus influenza type b-vaccin
* in de leeftijd van 3-16 maanden: gecombineerd Difterie-, Kinkhoest-, Tetanus-, Poliomyelitis-vaccin alsmede Heamophilus influenza type b-vaccin
* in de leeftijd van 4-17 maanden: gecombineerd Difterie-, Kinkhoest-, Tetanus-, Poliomyelitis-vaccin alsmede Heamophilus influenza type b-vaccin
* in de leeftijd van 11-23 maanden: gecombineerd Difterie-, Kinkhoest-, Tetanus-, Poliomyelitis-vaccin alsmede Heamophilus influenza type b-vaccin
* in de leeftijd van 14-23 maanden: gecombineerd Bof-, Mazelen-, Rubella-vaccin alsmede het geconjugeerd meningokokken C-vaccin;.
* geboren in het vierde kalenderjaar, voorafgaand aan het lopende kalenderjaar; gecombineerd Difterie-, Tetanus-, Polio-vaccin; en acellulair kinkhoestvaccin
* geboren in het negende kalenderjaar, voorafgaand aan het lopende kalenderjaar; gecombineerd Difterie-, Tetanus-, Polio-vaccin alsmede gecombineerd Bof-, Mazelen-, Rubella-vaccin
ondertussen zijn er ook steeds meer ziektekostenverzekeraars die het geheel vergoeden. Even een belletje of mailtje naar je verzekeraar dan. (hier wordt ook de nieuwe geheel vergoed)quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:48 schreef poemojn het volgende:
Oja, nog iets: een voordeel van later vaccineren kan zijn dat je het dan wel vergoed kunt krijgen via het AWBZ. Er zijn nl. termijnen voor vergoeding vanuit het AWBZ voor vaccinaties:
bron
[..]
Geen Turkije (helaas) doordat de maatschappij steeds weer wat anders had: eerst een ander hotel en daarna, zonder dat wij het wisten, toch een turkse charter. Daar zouden we pas op het vliegveld achterkomen... Dus alles maar geweigerd en lekker 2x 1 week in Nederland vertoefd (Borger en Zutphen).quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:09 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Netjes Coolbabe, gelukkig dat het nu eindelijk lekker gaat met Tom. Dat lucht toch wel op he![]()
En niet te vergeten Elise. Heb je nog foto's in de aanbieding BrightHet is alweer veel te lang geleden. Enne zijn jullie nou al naar Turkije geweest ?
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:31 schreef beefcake het volgende:
[..]
Echt lief van Iris![]()
Dylan zegt aggg en rrrrr![]()
He, wat jammer, maar die liedjes komen uit de jeugd van m'n vader, dus toch zeker wel oud genoeg?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:50 schreef livelink het volgende:
Babyfeet, ik ken die wel, ja. Ik heb een boek met Oude Rijmpjes en Versjes en een boek met Oude Kinderliedjes, dus ik zit aardig goed in de oude rijmpjes. Die van jou zitten er trouwens niet bij Bright. Ik denk dat die net weer niet oud genoeg zijn voor mijn boekjes.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 07:57 schreef Bright het volgende:
ps: was er al een aparte topic over liedjes?
Nee, TOT 13.00 uurquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:03 schreef Bright het volgende:
E.T., kop op, nog een half uurtjedus het grootste deel (een half uurtje) heb je al gehad.
Als er een godswonder gebeurtquote:Waarzegster zegt: E.T. snel weer zwanger![]()
quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, TOT 13.00 uur
Die gebeuren echt nog wel, gelukkig!quote:Als er een godswonder gebeurt
Nou, voor mij hoeft dat de komende paar jaar nog niet te gebeuren hoor!quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:27 schreef Bright het volgende:
[..]
[..]
Die gebeuren echt nog wel, gelukkig!
Wie weet, maar op hele korte termijn lijkt me redelijk uitgeslotenquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:27 schreef Bright het volgende:
Die gebeuren echt nog wel, gelukkig!
Knoop d'rin?quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Wie weet, maar op hele korte termijn lijkt me redelijk uitgesloten
Nee, Saskia is via IVF (ICSI) ter wereld gekomenquote:Op woensdag 26 mei 2004 11:11 schreef Bright het volgende:
[..]
Knoop d'rin?
Duchess je moet in het kinder fototopic wezenquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:02 schreef DuchessX het volgende:
Catootje, doe es een foto van Daniëlleplaatsen? Ik ben zo benieuwd naar haar en ik kan geen (recente) foto's vinden
![]()
Of heb ik dan toch in het verkeerde topic gezocht?
Wat fijnquote:Op woensdag 26 mei 2004 14:21 schreef E.T. het volgende:
Het was natuurlijk harstikke goed gegaan.
Nee, hequote:Op woensdag 26 mei 2004 17:20 schreef livelink het volgende:
Ik ben vanmiddag met Job naar de huisarts geweest. Hij heeft vergrote neusamandelen en dat heeft hij dus waarschijnlijk al vanaf zijn geboorte. Zijn keelamandelen waren wel goed en zijn oortjes waren gelukkig ook schoon. Voor de 1e verjaardag halen ze in principe geen amandelen weg, dus ik moet terugkomen in november als Job één jaar is. Tot die tijd is het niet anders.
Owquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:14 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Duchess je moet in het kinder fototopic wezen![]()
psst...Ga snel kijken. Ze heeft er een paar geplaatst.quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:56 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Ow
Ik ga even zoeken!
Schreef ik eergisteren... En vandaag in het nieuws:quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:45 schreef poemojn het volgende:
rapport Gezondheidsraad meldde Eind 2003 bevindt het aantal gevallen van kinkhoest zich nog steeds op een verhoogd niveau, met epidemische pieken om de twee à drie jaar (voor de laatste maal in 2001). - reken maar na; een herhaling daarvan is te verwachten, vooral ook omdat zij toen vaccinatie op 4-jarige leeftijd invoerden om kinkhoestuitbraken te voorkomen, en deze vaccinatie wordt nu tot eind 2004 stopgezet
Is toch wel érg toevallig..?!quote:AMSTERDAM - Het aantal kinderen in Nederland met kinkhoest neemt zeer snel toe. Het aantal neemt voor het eerst in jaren ook in het voorjaar toe. Andere jaren daalde de hoeveelheid besmettingen in dit seizoen juist. En dat is een reden voor zorgen, aldus het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Algemeen Dagblad schrijft er donderdag over.
Gemiddeld komen 150 meldingen per week over kinkhoest binnen. Het RIVM noemt deze ontwikkeling 'ongebruikelijk' en roept artsen en andere hulpverleners op de komende tijd extra alert te zijn. Veel kinderen zijn momenteel kwetsbaar, omdat ouders inenting uitstelling vanwege bijwerkingen als koortsaanvallen en huilbuien, meent het RIVM.
De directeur-generaal van het rijksinstituut doet in de krant een dringend beroep op ouders hun kinderen juist nu toch te laten inenten. "De bijwerkingen (...) wegen niet op tegen de ellende die een epidemie met zich meebrengt", meent hij.
driequote:Op donderdag 27 mei 2004 11:17 schreef Angel22 het volgende:
Hahahahahahahahahaha diegene had zeker geen koters![]()
![]()
Of die van mij is toch écht grootquote:Op donderdag 27 mei 2004 11:22 schreef Angel22 het volgende:
Geen inschattingsvermogen... kan niet anders![]()
of haar koters zijn zo klein....
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:26 schreef Angel22 het volgende:
Ja maar al de grote van anderhalf toch zeker niet... of is Cas echt een ontzettend lang end??? nee toch?
Mijn kinderen waren allebei keurig ingeënt en hebben allebei kinkhoest gehad. De oudste (toen 6) was er met een week of zes vanaf, de jongste (4) heeft er een half jaar last van gehad. De huisarts zag het aan voor een longinfectie en propte ze vol nutteloze antibiotica omdat 'kinkhoest niet meer voorkwam, en áls het al voorkwam zou hij er van weten want dan is er een epidemie'. Pas drie maanden later kreeg ik een kinderarts zover een sputumtest te doen, die voor beiden positief was. De jongste had inmiddels al vier klasgenootjes besmet dus mijn huisarts had zijn zin: Joepie, een epidemie!quote:Op donderdag 27 mei 2004 09:44 schreef E.T. het volgende:
Toch kan ik niet geloven dat er nu meer kinkhoest gevallen zouden zijn omdat mensen de inenting uitstellen. Het is pas sinds een week of 4 a 5 in het nieuws en mensen hebben echt niet massaal na de eerste melding alle vaccinaties uitgesteld..
Dat er meer meldingen zijn komt m.i. eerder doordat de overheid hier een beetje laks is geweest en niet snel genoeg achter een nieuw vaccin is aangegaan en dus doorent met het oude vaccin wat niet genoeg beschermt (want ze vergeten gemakshalve even te vermelden dat 't oude vaccin niet meer toereikend is in de bescherming tegen kinkhoest en dat hele stammen van de bacterie gewoon nog vrij spel hebben)
Ja, ze is ook al zo'n Michelin-poppetje, net als Elise - lekker gezond hoor!!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 09:13 schreef moussy het volgende:
[..]
bijtpootjes
wees blij, dan hoef je hem ook nog niet uit de gordijnen te vissenquote:Op donderdag 27 mei 2004 23:41 schreef moussy het volgende:
Kijk, dat doet Cas dus niet heGaaf joh.. wat gaan ze hard op een gegeven moment he.
Dat zeiden wij ookquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, TOT 13.00 uur
[..]
Als er een godswonder gebeurt
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 20:36 schreef moussy het volgende:
Cas heeft vandaag tot 3x toe een poging gedaan om te gaan staan, door zich op te trekken aan mijn shirt, behalve bij mama op schoot zal het wel eng zijn. Ik zeg niks meer over iets niet doen
Eska, een online vriendin van mij heeft 5 maanden geleden in (bijna) dezelfde situatie gezeten en haar zoontje heeft dus idd Taaislijmziekte. Indien je zou willen kan ik wel vragen of zij misschien met je zou willen emailen erover? Wie weet kan ze je tot steun zijn hierbij?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:06 schreef Eska het volgende:
Vreselijk verhaal over Max
Ik heb geen flauw idee eigenlijk, was er zelf ook nieuwsgierig naar.quote:Op zondag 30 mei 2004 21:41 schreef beefcake het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat ze kapotte billen krijgen als de tandjes doorkomen?
Hier hetzelfde Coolbabe. Alleen is Jadey dus sinds vanochtend verkouden en niest ze dus de hele dag al. Wel lief dat babyniesje. Ik vind het altijd toch zo zielig voor die kindjes zelf he als ze je dan zo klagend huilend aankijken. Daar word ik zelf dan ook zo week van. Beterschap met Tom!quote:Op zondag 30 mei 2004 21:55 schreef coolbabe het volgende:
Tom is nog steeds verkouden, er is een tandje door boven en er komt er nog één aan. Eten doet hij nauwelijks want zijn hele mond doet pijn. Zijn humeur is bijzonder slecht, hij huilt en jammert de hele dag. Vanmiddag heeft hij wel geslapen van 11 tot 14 uur dus dat was voor ons allemaal wel lekker.
Klopt en van functie kun je dus veranderen door middel van die "demo"-knop...quote:Op zondag 30 mei 2004 22:46 schreef danosa het volgende:
Haha Jadey heeft ook zo'n loopstoeltje Luckepuck. Door op dat kleine groene knopje te drukken activeer je een andere functie. Er zitten 3 functies in, de melodietjes, allerlei woordjes en de gewone pianofunctie. Omdat ik helemaal gek werd van de herrie door elkaar, maakt het nu geen geluid meer! (hoe kan dat nou![]()
Joh dat meen je, al 6 tandjes!!!quote:Op maandag 31 mei 2004 12:26 schreef bixister het volgende:
Piet heeft er boven nu ook weer 2 tandjes bij, in totaal nu al 6 tanden! (4 boven, 2 onder). hij heeft er -behalve de dunne ontlastig- gelukkig weinig last van gehad dit keer.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar..quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:14 schreef Lois het volgende:
Eska zijn er al uitslagen van Max? Ik heb de hele dag aan jullie moeten denken
Even voor Eska reageren, want die zit veel in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:14 schreef Lois het volgende:
Eska zijn er al uitslagen van Max? Ik heb de hele dag aan jullie moeten denken
Jaaaaaaaaaaa goed nieuws!!!quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:15 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Even voor Eska reageren, want die zit veel in het ziekenhuis.![]()
Max heeft geen taai en slijmziekte!![]()
Dus dat is uitgesloten, nu gaan ze weer verder zoeken.
Mailtje van Eska gehad....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |