abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2004 @ 00:11:35 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19089355
Nintendo Dual Screen
quote:
Dual Screens: Two LCD screens offer one of the most groundbreaking game-play advances ever developed: experiencing a game from two perspectives at once. Imagine the possibilities. In a racing game, drivers might see their own vehicle's perspective on one screen and an overall track view on the other. In a role-playing game, the action could take place on the first screen while the second provides a reference for a player's tools inventory. Game play also could use both screens at once, offering a giant boss for heroes to defeat. In the future, games could be created allowing users to play games on one screen while text messaging other DS users on the other. Each 3-inch screen can reproduce a true 3-D view and is backlit to assure comfortable play in any lighting condition.

Touch Screen: The lower screen will offer something never before provided by any game device: PDA-like touch capabilities. Players no longer have to rely on just buttons to move characters or shift perspectives. They can navigate menus or access inventory items simply by touching the screen with stylus or fingertip. A software-based keyboard might even allow the screen to be used as an input center for games and messaging. The possibilities are limited only by developers' imaginations. The screen will have a tougher film cover for durability, and will come with a stylus.

Microphone: An available microphone port means that in the future, players might need only to tell their games what to do. DS software could identify everything from voice commands to hand-clapping. Players might be able to move their characters simply by telling them which way to go. The voice capabilities also could allow gamers to chat with one another over the Internet while playing.

Wireless: DS users will be able to connect with a local wireless network of up to 16 players. Nintendo's guaranteed range is 30 feet, but will extend far beyond that depending on circumstances. It assures high response rates required for real time game play, and will make use of both IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary communication protocol, which provides low battery consumption. Players will be able to chat and play games without any connecting cords, completely untethered. The DS technology also provides for a wireless LAN connection, which could allow a theoretically infinite number of players to connect at a hot spot and compete at a central game hub on the Internet, even if they're thousands of miles apart.

Wireless Game Sharing: If software developers desire, multiple players can compete in wireless games, even if only one person has a game card inserted. Players could also test-play games for themselves as long as they stayed connected.

3-D: With the newly developed graphics engine, DS can reproduce impressive 3-D renderings that can surpass images displayed on the Nintendo® 64. Games will run at 60 frames per second, and allow details like fog effects and cel shading.

Sound: The 16-channel sound allows for greatly expanded use of voices and music, and a richer, more immersive game experience. A plug for headphones transmits stereo sound.

Battery & Power Management: The battery is rechargeable and the unit features a low-energy-consumption design. The DS also has Power Management functions of Sleep mode and Standby mode. In Sleep mode, players can stop and resume game play whenever they like. If the user receives a message from a friend or user nearby, DS activates itself from Standby mode.

Processing: The unit will run on two processors, one ARM9 one ARM7.

New Media: For its compact cards, the unit uses newly developed semiconductor memory, which allows for lower cost, shorter manufacturing time and memory capacity of more than one gigabit of information.

Dual Slots: Nintendo DS makes a vast library of Game Boy® Advance games readily available. Developers could find ways to make new connections between GBA games and DS games. The GBA port could be used for new hardware, enormously expanding the functional expandability of the DS.

Nintendo Titels voor de Nintendo DS:

Metroid Prime: Hunters -------- PictoChat -------- Mario Kart DS

Animal Crossing DS - NEW Super Mario Bros. - Super Mario 64x4 - Wario Ware Inc. DS

Titels tot nu toe van andere developpers:

Activision -- Spiderman 2
Atari -- Project TBA
Bandai -- One Piece, other games TBA
Banpresto -- Dragon Ball Z
Capcom -- Megaman Battle Network, Viewtiful Joe DS, Gyakuten Saiban
Electronic Arts -- Need for Speed
From Software -- Project TBA
Hudson -- Bomberman, other projects TBA
Koei -- Dynasty Warriors
Konami -- Frogger 2005, Yu-Gi-Oh: Nightmare Troubadour
Majesco -- Project TBA
Namco -- Mr. Driller, TBA RPG
Sega -- Project Rub, Sonic DS
Square Enix -- Final Fantasy Crystal Chronicles, Egg Monster Hero, Dragon Quest Monsters
Tecmo -- Monster Rancher
THQ -- Spongebob Squarepants
Ubisoft -- Rayman
Vivendi -- Project TBA

OpeningsPost.txt

[ Bericht 1% gewijzigd door Notorious_Roy op 13-05-2004 00:17:22 (OP Code toegevoegd) ]
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_19089381
F L O P
  donderdag 13 mei 2004 @ 00:20:25 #3
17061 mvt
blame Canada
pi_19089570
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 00:12 schreef Hertog_Martin het volgende:
F L O P
goh, 3 letters daarvan zitten ook in FIPO

goed onderbouwd trouwens
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 13 mei 2004 @ 00:24:35 #4
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_19089665
dat wordt importeren, prijs zou toch onder de 200 dollar liggen
Het beste horlogeforum van Nederland
  donderdag 13 mei 2004 @ 00:34:00 #5
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19089900
Eerste nieuwe kleur:
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_19089906
Mario's
pi_19090067
quote:
F L O P
L A A G . I Q

Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in de manier waarop de aangekondigde titels met de twee schermen omgaan. Vrijwel allemaal gebruiken ze een scherm voor de actie, en het ander voor een kaart. Ook heb ik nog weinig gelezen over hoe ze het touch screen gaan gebruiken. Ik hoop toch dat toekomstige titels met iets originelers komen.
pi_19090179
quote:
F L O P
n 0 0 b
pi_19090262
Ik vraag me sterk af of ik de europese release kan afwachten, dit lijkt me echt super te gaan worden!

Is die persconferentie ergens in z'n geheel te bekijken/downloaden? ik weiger die aasgieren bij gamespot enzo te sponsoren namelijk
pi_19091479
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 00:50 schreef PurifieR het volgende:
Ik vraag me sterk af of ik de europese release kan afwachten, dit lijkt me echt super te gaan worden!

Is die persconferentie ergens in z'n geheel te bekijken/downloaden? ik weiger die aasgieren bij gamespot enzo te sponsoren namelijk
anders word het importeren
pi_19091574
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 02:44 schreef Hellrazor het volgende:
anders word het importeren
Dat denk ik ook..absoluut niks tegen sony of de playstation (heb zelf een ps2 en ik ga uiteindelijk ook wel een psp kopen) maar die DS trekt me zo veel meer aan dan alles wat er nou aan gaat komen
  donderdag 13 mei 2004 @ 07:06:20 #12
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19091917

Lol.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  donderdag 13 mei 2004 @ 08:15:16 #13
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_19092173
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 07:06 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Lol.
volgens mij is dat perfect dark?
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 13 mei 2004 @ 08:21:20 #14
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_19092210
en idd die schermpjes zijn weer veel te klein
Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 13 mei 2004 @ 08:25:29 #15
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_19092246
quote:
F L O P
wat is je leven?

Maar ik koop denk ik toch de DS. de launchtitels spreken me meer aan, dan ape escape en biljarten
Gran tourismo moet de klapper worden, maar ik vind realistische racegames (mario kart is bv wél leuk! )
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_19092698
Ik koop ze wel allebei denk ik, kan niet kiezen namelijk :x.
pi_19092726
quote:
[afbeelding]
Lol.
Waarom heeft deze DS wel een analog stick?
  donderdag 13 mei 2004 @ 09:21:58 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_19092841
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Waarom heeft deze DS wel een analog stick?
Omdat dit de nep-DS is. IMHO had de DS er zo uit moeten zien.

Metroid likt me erg gaaf op de DS, de rest van de first party games vallen me (vooral grafisch) erg tegen.
  donderdag 13 mei 2004 @ 09:33:04 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19092999
Ik vind Mario Kart er ook wel goed uitzien hoor
pi_19093322
quote:
[afbeelding]
Lol.
Zo had ie er uit moeten zien, analoge stick en groot scherm.
Eigenlijk had hij beter een analoge stick en een r-toets moeten hebben, zoals op de consoles. Voor de vecht games de platte en de analoge voor de rest.

Ik vind wel jammer ook dat Nintendo voor de retro look gegaan is.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  donderdag 13 mei 2004 @ 10:02:15 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19093463
quote:
A Developer's View on DS
I always say the best way to see everything at E3 is staying home, reading articles and watching videos on the net. So while I was busy writing pages for the Dutch 'Official PlayStation Magazine' — yeah I do that too — a Nintendo Watch informant who's not attending the show sent me his opinion on the Dual-Screen handheld. This 'Dr. Suna' is actually a portable games developer himself, too busy with some interesting projects to fly over to LA but apparently not too busy to write in.

"At their E3 press conference yesterday Nintendo showed the Nintendo DS for the first time. Dual Screen? Developer System? Whatever you call it, all has been revealed and everyone has an opinion about it, myself included.

"Looking at the press conference via the webcast I noticed Nintendo seems truly excited about the device and has convinced a fair amount of developers and publishers as well. This actually surprised me, as with the DS I get the same feeling I got when 'connectivity' was all Nintendo talked about. And we all know how that turned out. Maybe I'm wrong this time, maybe I'm not.

"Don't get me wrong, I actually love the ideas behind the machine. The touch-screen for example has got me really excited — I lost lots of valuable sleep last night thinking of all the possibilities. Even though this type of interface has been around for ages on PDAs it has never been used for a pure bred gaming machine. A good analogy is EyeToy. Webcams have been around for over a decade but it took a bright mind at SCEE's Team London to turn it into the most accessible videogame experience yet. Expect good things from the touch-screen interface.

"The wireless capabilities are great as well. While the obvious star is the Wi-Fi compatibility, I think one little sentence from the speech Reggie gave during the press conference points to a very important factor in the success of the unit in Japan: "DS will even connect for you, springing to life from sleep mode once you're in range of someone else." Who remembers the Lovegety from the late nineties? I think we're going to see a lot of similar applications for DS.

"As for the two screens, I basically see it as a necessity to prevent you from obscuring the playing area while using the touch-screen — I don't think there is a real need for having two screens at all. I also think that this will be one of the problems Nintendo will be facing when courting developers and publishers. I imagine they'll require developers to use the two screens, while a lot of developers will just want to make a port of or sequel to an existing game. This will result in half-assed attempts like a lot of the connectivity features on GameCube, and possibly in developers flocking to the PSP.

"Another problem for Nintendo could be the 3D performance of the DS. Based off of the movies released on the internet so far I'd say that the 3D performance is comparable to that of the original PlayStation. While I think Nintendo, referring to the successor of the GameCube, is right in stating that people are not interested in just graphical enhancements, I also think it's completely different in the handheld market. There the 3D revolution has not happened yet, and the DS will be compared to the PSP because of that. Maybe they should have put the money for the second screen in a dedicated 3D processor instead.

"Ultimately I don't expect the DS to be around as long as the Game Boy has. I give it a couple of years, producing at least ten must-have titles and ending up as the Dreamcast of the portables — a misunderstood machine loved by hardcore game players and ignored by the mass market consumer."
Tja, dat kan natuurlijk ook...
pi_19095055
"Ultimately I don't expect the DS to be around as long as the Game Boy has. I give it a couple of years, producing at least ten must-have titles and ending up as the Dreamcast of the portables — a misunderstood machine loved by hardcore game players and ignored by the mass market consumer."

Dat is toch het mooiste ?
  donderdag 13 mei 2004 @ 11:18:53 #23
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19095117
Ja, aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Tuurlijk is het cool om iets te hebben dat niet iedereen heeft. Maar het voordeel van een machine die iedereen heeft is de shitload aan goede games (naast de 10 keer zo grote baggerzooi). Kijk maar naar de GBA. ONTZETTEND veel goede games.
  donderdag 13 mei 2004 @ 11:21:43 #24
17061 mvt
blame Canada
pi_19095179
en die games draaien ook op de DS
pi_19095300
Ja, je loopt er wel wat door mis maar het overgrote deel op comemrcieel succesvolle consoles is toch echt regelrechte bagger.
Ik noem de Ps en de gba ( die jij gek genoeg voor het tegengestelde noem )

De ''hardcore'' consoles waren tot nu toe de coolste in mijn opzicht, dreamcast, neo geo pocket color.

[ Bericht 0% gewijzigd door piet_pelle op 13-05-2004 11:30:52 (typo) ]
  donderdag 13 mei 2004 @ 11:32:32 #26
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19095387
Ik noem de GBA geen handheld voor de Hardcore gamer hoor Juist niet.
  donderdag 13 mei 2004 @ 11:40:13 #27
17061 mvt
blame Canada
pi_19095545
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 11:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik noem de GBA geen handheld voor de Hardcore gamer hoor Juist niet.
Vooral de SP, je wilt niet weten hoeveel mensen je daarmee in de trein tegenkwam.
  donderdag 13 mei 2004 @ 11:43:39 #28
58560 Oksel
Gezellig.
pi_19095616
Maar ik denk ook niet dat hij lang stand gaat houden..
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:07:44 #29
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19096189
quote:
stion: With the DS' chat and instant message capabilities, are you competing with mobile phones? What direction are you going with this?

Miyamoto: I think there are two ways of looking at it. Our target user is everyone: people age 5 to 95. And if you look at that wide user base, you have children who see their parents with PDAs and such. So there's a lot of appeal for kids to use the DS and the stylus for its chat and IMing. And it's possible for someone with a wireless router in their home to potentially link up the Nintendo DS to that router, the computer and the internet and then to potentially link up to other instant messenging programs. I don't know how Microsoft will see this or if anyone will put anything out for this, or we may put something out independent as well. But maybe since Microsoft isn't making any cellphones maybe we'll be fine. (laughs).
Weeee! gelukkig heb ik een router met Wi-Fi support
pi_19096257
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 11:40 schreef mvt het volgende:

[..]

Vooral de SP, je wilt niet weten hoeveel mensen je daarmee in de trein tegenkwam.
1, tot nu toe. Mezelf niet meegerekend .
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:26:51 #31
17061 mvt
blame Canada
pi_19096640
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:09 schreef Lexie het volgende:

[..]

1, tot nu toe. Mezelf niet meegerekend .
ah, ik al een stuk of 100
pi_19096662
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:26 schreef mvt het volgende:

[..]

ah, ik al een stuk of 100
Hier in het Zuiden zijn ze blijkbaar nog niet zo ver .
  donderdag 13 mei 2004 @ 13:08:30 #33
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19097476

pi_19098120
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 12:28 schreef Lexie het volgende:
Hier in het Zuiden zijn ze blijkbaar nog niet zo ver .
Behalve mezelf heb ik hier in t zuiden ook pas 1 keer iemand anders met een GBA gezien idd...
pi_19098138
Ik denk dat de DS het op het gebied van gameplay (touchscreen! en 2 scherpmjes) wel goed zal doen. Ik vind de graphics alleen een beetje (erg) tegenvallen? Ik vraag me af of dat ding echter goed gaat verkopen in NL: mn kleine broertje (=doelgroep! toch?) speelt veel liever GTA3 (mag ie alleen niet! ) dan Mario of iets in die richting.... Bovendien ben ik bang dat k,inderen de DS er te kinderachtig uit vinden zien, hij lijkt immers wel een beetje op zo'n gratis kermis ding! In Japan echter denk ik dat ie goed zal verkopen!
pi_19098167
Wat ik denk is dat Nintendo simpelweg hetzelfde pad gaat voeren als met de GB en de GBA. Eerst een versie maken die alleen kids aanspreekt, waardoor ze hem goedkoper kunnen produceren en redelijk snel een return-on-investment kunnen krijgen. Kijk naar de eerste GB en de eerste GBA. Beide kinderspeelgoed die het op zich natuurlijk ook wel goed deed bij het grotere publiek. Later zijn ze gekomen met de GB Pocket en de GB Color. Maar de oude GB bleef beter verkopen dan de Pocket en zeker beter dan de Color.

Zelfde met de GBA en de GBA SP. De GBA is vele malen meer verkocht dan de GBA SP.

Als dit ding goed loopt verwacht ik binnen niet al te lange tijd (1 - 2 jaar) een nieuwe versie die de ouderen wat meer aanspreekt. Misschien inderdaad met een breder schermpje en een movieplayer erin.

Wat zul je dan zien? In het begin concurreert de DS dus helemaal niet met de Sony PSP. Maar omdat hij wel veel verkocht wordt zullen er veel spelen voor gemaakt worden, net als bij de GB en GBA. Als er dan veel spellen zijn zal Nintendo met een DS een versie komen die wel kan concurreren met de PSP. In ieder geval wat betreft software library.

Persoonlijk vind ik het een prima plan. Nintendo is op dit moment duidelijk niet van plan om te concurreren met de Sony PSP. Dat kan later altijd nog.

Reken er ook op dat Sony HEEL wat meer geld heeft moeten investeren in hun PSP, terwijl Nintendo de ontwikkelkosten bewust lager heeft gehouden. Nintendo heeft zijn investering veel sneller terug en ik durf wel te zeggen dat de prijs van de DS voor kerstmis omlaag gaat, terwijl de PSP volgend jaar zomer nog steeds 200 euro ofzo zal kosten.

Eén ding kun je zeker van zijn: de Nintendo DS zal prima verkopen en er zullen veel games voor uitkomen. Het KAN gewoon geen flop worden.

De Sony PSP zal ook wel geen flop worden, maar de PSP wordt duidelijk als een soort gadget in de markt gezet.
pi_19098179
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Door die plaatjes krijg je wel het idee dat je de DS aan kan sluiten op je tv, zo ziet het er tenminste uit.
......
pi_19098225
Wat ik me afvraag is of die joystickpad nou drukgevoelig is. Want dan is het toch een soort analoge joystick.

Ik denk wel dat hij drukgevoelig is, alle modernere joysticks (PS2 joystick, GC joystick) hebben drukgevoelige knoppen.

Edit:

Ik denk trouwens dat ik minder angst zal hebben als ik mijn DS laat vallen dan als ik mijn PSP laat vallen.

En voor de PSP kun je denk ik gelijk beginnen met screenprotectors of extra 'lenzen' te kopen.

[ Bericht 33% gewijzigd door RetepV op 13-05-2004 13:45:32 ]
  donderdag 13 mei 2004 @ 13:41:44 #39
34586 kepler
No bounce, no play
pi_19098269
quote:
[afbeelding]
Lol.
dit had hem moeten worden
The line is a dot to you!
pi_19098316
Ik hoop trouwens dat ze 'n soort dik glas hebben gebruikt bij dat touchscreen! Straks drukken die kinderen er dwars doorheen als iets even niet lukt!
  donderdag 13 mei 2004 @ 13:44:32 #41
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19098327
Interessante kijk op de DS RetepV, maar ik verwacht geen nieuw model over een X aantal jaar, simpelweg omdat dan de GB Evolution eraan komt
pi_19098375
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Interessante kijk op de DS RetepV, maar ik verwacht geen nieuw model over een X aantal jaar, simpelweg omdat dan de GB Evolution eraan komt
Geruchten...

Maar ik zei één jaar. Als de DS goed verkoopt voorzie ik volgend jaar zomer een DS SP.

Edit:

Ik lees nu wat oude posts van mij over de DS terug, enneh, het lijkt er verdacht op dat Nintendo naar mij geluisterd heeft. Volgens mij heb ik een hit-rate van 95% op de waarheid . Waarmee ik wil zeggen dat je mijn uitspraken niet zomaar naast je neer moet leggen .

[ Bericht 27% gewijzigd door RetepV op 13-05-2004 13:53:17 ]
  donderdag 13 mei 2004 @ 14:02:24 #43
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19098777
! Ok, ik zal luisteren o grote RetepV

Anyway, target release NDS: eind 2004 US en JPN, Europa, Aussies: Q1 2005.
pi_19099528
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 14:05 schreef Biggs het volgende:
http://www.totalvideogames.com/pages/articles/media.php?video=328
Filmpje nieuwe mario bros
  donderdag 13 mei 2004 @ 14:39:31 #46
17061 mvt
blame Canada
pi_19099677
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:37 schreef RetepV het volgende:
Zelfde met de GBA en de GBA SP. De GBA is vele malen meer verkocht dan de GBA SP.
eeeh, nee
  donderdag 13 mei 2004 @ 15:00:12 #47
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19100265
Nintendo DS heeft een LWN (local wireless netwerk) berijk van 30 meter. DS heeft een chat functie.. Klaslokaal.... School examen.... OMG! megaton!!
pi_19103929
  donderdag 13 mei 2004 @ 17:16:43 #49
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_19104046
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 15:00 schreef BMH het volgende:
Nintendo DS heeft een LWN (local wireless netwerk) berijk van 30 meter. DS heeft een chat functie.. Klaslokaal.... School examen.... OMG! megaton!!
ik denk dat het nogal verdacht overkomt, als je met 15 mensen tegelijkertijd naar je kruis zit te kijken
pi_19104069
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 17:16 schreef capibar het volgende:

[..]

ik denk dat het nogal verdacht overkomt, als je met 15 mensen tegelijkertijd naar je kruis zit te kijken
Hehehe lol
......
  donderdag 13 mei 2004 @ 17:19:20 #51
67128 capibar
pi_19104118
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 17:17 schreef Slomy het volgende:

[..]

Hehehe lol
tof, als ik eens een keer niet probeer een grap te maken gaan mensen toch lachen
pi_19104368
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 17:19 schreef capibar het volgende:

[..]

tof, als ik eens een keer niet probeer een grap te maken gaan mensen toch lachen
hehehe . Deze opmerking was toevallig gewoon erg grappig (ben zowiezo in een melige bui vandaag)
......
pi_19104538
Zijn er al screens van Bomberman DS ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:03:16 #54
67128 capibar
pi_19106140
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 17:36 schreef Roi het volgende:
Zijn er al screens van Bomberman DS ?
niet dat ik weet.
pi_19106416
Het touch screens werkt met behulp van een soort pennetje zag ik bij een filmpje van Wario Ware, zit er vast standaard bij ?
  donderdag 13 mei 2004 @ 20:19:55 #56
67128 capibar
pi_19106650
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:12 schreef Roi het volgende:
Het touch screens werkt met behulp van een soort pennetje zag ik bij een filmpje van Wario Ware, zit er vast standaard bij ?
dat zit er idd standaart bij, ik dacht dat iemand dat in dit topic gisteren had gepost.
pi_19107261
En screens van Rayman DS zijn die er al?
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_19107318
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 20:12 schreef Roi het volgende:
zo'n stylus idd, zal er net al bij een PDA gewoon bijzitten!
Scheren is voor schapen!
pi_19107358
En ik maar tot vanmiddag denken dat je het met de hand moest doen
  donderdag 13 mei 2004 @ 21:07:25 #60
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19108003
Dat zou ik niet handig vinden met mijn dikke vingers
pi_19108776
Die mario bros. remake ziet er wel lame uit. :|
pi_19110111
SUPER VET DAT ANIMAL CROSSING!

gewoon online met je DS lekker naar andere mensen
en dan praten enzo
Tri State. Tri State. !
pi_19110157
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:25 schreef _Supreme het volgende:
SUPER VET DAT ANIMAL CROSSING!

gewoon online met je DS lekker naar andere mensen
en dan praten enzo
Animal crossing is een spel dat zich zeer goed leent voorudal screen en ook touch screen. Aangezien er veel menus in het spel zitten.
pi_19110389
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 13:37 schreef RetepV het volgende:
Wat ik denk is dat Nintendo simpelweg hetzelfde pad gaat voeren als met de GB en de GBA. Eerst een versie maken die alleen kids aanspreekt, waardoor ze hem goedkoper kunnen produceren en redelijk snel een return-on-investment kunnen krijgen. Kijk naar de eerste GB en de eerste GBA. Beide kinderspeelgoed die het op zich natuurlijk ook wel goed deed bij het grotere publiek. Later zijn ze gekomen met de GB Pocket en de GB Color. Maar de oude GB bleef beter verkopen dan de Pocket en zeker beter dan de Color.

Als dit ding goed loopt verwacht ik binnen niet al te lange tijd (1 - 2 jaar) een nieuwe versie die de ouderen wat meer aanspreekt. Misschien inderdaad met een breder schermpje en een movieplayer erin.

Wat zul je dan zien? In het begin concurreert de DS dus helemaal niet met de Sony PSP. Maar omdat hij wel veel verkocht wordt zullen er veel spelen voor gemaakt worden, net als bij de GB en GBA. Als er dan veel spellen zijn zal Nintendo met een DS een versie komen die wel kan concurreren met de PSP. In ieder geval wat betreft software library.

Persoonlijk vind ik het een prima plan. Nintendo is op dit moment duidelijk niet van plan om te concurreren met de Sony PSP. Dat kan later altijd nog.

Reken er ook op dat Sony HEEL wat meer geld heeft moeten investeren in hun PSP, terwijl Nintendo de ontwikkelkosten bewust lager heeft gehouden. Nintendo heeft zijn investering veel sneller terug en ik durf wel te zeggen dat de prijs van de DS voor kerstmis omlaag gaat, terwijl de PSP volgend jaar zomer nog steeds 200 euro ofzo zal kosten.

Eén ding kun je zeker van zijn: de Nintendo DS zal prima verkopen en er zullen veel games voor uitkomen. Het KAN gewoon geen flop worden.

De Sony PSP zal ook wel geen flop worden, maar de PSP wordt duidelijk als een soort gadget in de markt gezet.
nee, daar ben ik het echt helemaal niet mee eens
je doet een beetje alsof de DS maar wat kleins is naast de PSP. ik denk serieus dat de DS de psp zal verslaan in verkoop aantallen.
Tri State. Tri State. !
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:43:59 #66
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_19110560
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:37 schreef _Supreme het volgende:

[..]

ik denk serieus dat de DS de psp zal verslaan in verkoop aantallen.
Nee, ik denk toch dat de meeste PS-2 bezitters(dus de grote groep casual gamers)
overstappen naar de PSP.
DS word beter denk ik, maar verkoopt niet beter(zelfde mening die ik nu heb met Gamecube----PS-2)
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_19110757
Mwah, de handheld markt is nu ook volledig in handen van Nintendo, veel PS2 bezitters hebben ook een GBA en zullen dan ook zeker uit kijken naar de DS denk ik (en natuurlijk naar de PSP), het is toch een stuk afwisseling als je je PS2 zat bent.
!
pi_19112234
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:51 schreef TAG-Speedy het volgende:
Mwah, de handheld markt is nu ook volledig in handen van Nintendo, veel PS2 bezitters hebben ook een GBA en zullen dan ook zeker uit kijken naar de DS denk ik (en natuurlijk naar de PSP), het is toch een stuk afwisseling als je je PS2 zat bent.
bekijk het van de andere kant sony had ook duidelijk een grotere markt met de PS dan N met hun N64 maar in mijn ogen was de N64 ook beter.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 00:55:18 #69
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_19113466
Na deze discussie toch helemaal gevolgd te hebben, ga ik me nu er toch mee bemoeien.
Ik denk persoonlijk dat er markt voor allebei de handhelds is. de sony moet het vooral hebben van zijn graphics, en de DS vooral van zijn gadgets. Nintendo heeft al aangegeven de DS qua prijs goed te positioneren, dat betekent dat mensen die een GBA hebben er ook een kopen, omdat de spellen backwards compatible zijn. Ook veel kinderen zullen de DS op hun verlanglijstje hebben staan. de graphics van de psp zijn dan wel beter, maar of dat nu zoveel boeit. veel mensen gaat het niet om de graphics, maar om de prijs. wat boeit mensen het nou of het iets betere graphics zijn, maar wel 200 euro meer betaald voor moet worden. de PSP zal ook geen flop worden, maar deze moet het vooral hebben van de trendgevoelige mensen en hardcore sony gamers. mensen die de spellen zoals GTA, Gran Turismo, en MGS kennen. Vergelijk het maar met de IPOD, ding is ook gewoon een mp3 speler, en wordt zeker niet slecht verkocht. maar het heeft een bepaalde kwaliteiten die andere niet hebben. de meeste mensen zullen toch kiezen voor een gewone mp3 speler, aangezien deze stukken goedkoper is. ik denk dat het ook zo gaat gebeuren met de PSP en de DS. de meeste mensen zullen een DS kopen, maar veel hardcore gamers kopen een PSP, als het puur om het spelen gaat. Sony zal zich dus goed moeten positioneren in de handheld markt, aangezien nintendo alle touwtjes in handen heeft. ik denk zelfs dat de PSP niet te ver van de DS af zal zitten, aangezien hij de markt letterlijk moet wegnemen. wanneer sony zich qua prijs goed settled, dan moet het met de psp wel goed komen. Maar is de prijs te hoog, dan blijven mensen bij de DS, en zullen alleen de eerdergenoemden de PSP kopen
pi_19113579
Leuk hoe iedereen hier zo fijn reageerd op mijn 'FLOP' bericht

Hebben zeker nooit everan gehoord dat je met 1 woord veel kan zeggen.

Achja de onderbouwing dan maar:

- Een stoer uitziende 'gadget' is het al niet. Ik vind het design zeer slecht. Lijkt wel een SP met een grijs omhulser er omheen
- Dat 2de schermpje lijkt in beign misschien leuk, maar waarschijnlijk zal je er amper naar kijken
- Het beeld is te klein, http://www.rareops.net/images/photoshopfun.jpg < zo had het moeten wezen inderdaad
- zon kleine touchscreen gaat niet werken met je vingers, om er dan een stylus bij te pakken is veel lastiger dan gewoon ff snel met wat knopjes door het menu heen gaan. vooral met games heeft het geen nut

Nee ik denk dat dit in begin wel leuk verkoopt, vooral doordat nintendo toch nog een goede reputatie heeft maar dat de verkopen wel enorm gaan tegenvallen, en na een tijd er geconcludeerd kan worden dat een flop is.

en nog bedankt voor alle verwijten aan mijn adres

en oja, m'n IQ is 130 voor als je het wou weten
pi_19113703
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 14:05 schreef Biggs het volgende:
http://www.totalvideogames.com/pages/articles/media.php?video=328
Filmpje nieuwe mario bros
Dat ziet er opzich wel grappig uit, lijkt me wel leuk om te spelen. Lijkt wle beetje mix van 3d mario en oude 2d mario. Grappig dat ie groot wordt en gewoon die beestjes wegtrapt

Alleen zijn alle spellen zo semi-3d?
pi_19113733
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 01:09 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Dat ziet er opzich wel grappig uit, lijkt me wel leuk om te spelen. Lijkt wle beetje mix van 3d mario en oude 2d mario. Grappig dat ie groot wordt en gewoon die beestjes wegtrapt

Alleen zijn alle spellen zo semi-3d?
Zijn alle spellen op de PS2 3d, zijn alle spellen op de SNES 2d?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 01:15:44 #73
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_19113785
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 01:01 schreef Hertog_Martin het volgende:

Achja de onderbouwing dan maar:

- Een stoer uitziende 'gadget' is het al niet. Ik vind het design zeer slecht. Lijkt wel een SP met een grijs omhulser er omheen
Het is ook niet bedoeld als stoere gadget. design van de GC is ook niet echt stoer te noemen, hij is overigens niet veel groter dan de SP
- Dat 2de schermpje lijkt in beign misschien leuk, maar waarschijnlijk zal je er amper naar kijken
dit ligt eraan hoe de developers het scherm intergreren, ze zijn namelijk allebei 3d compatible, en als het scherm er al is, is het heel simpel om er even een blik op te werpen. Vind dit een beetje een slap excuus
- Het beeld is te klein, http://www.rareops.net/images/photoshopfun.jpg < zo had het moeten wezen inderdaad
Scherm is geloof ik net zo groot als een SP, en hier had ik niet echt een gevoel dat ie te klein is, en ook al is ie iets kleiner, hierdoor flopt ie toch niet
- zon kleine touchscreen gaat niet werken met je vingers, om er dan een stylus bij te pakken is veel lastiger dan gewoon ff snel met wat knopjes door het menu heen gaan. vooral met games heeft het geen nut
misschien zit er bij sommige spellen ook wel de functie op dat je kunt kiezen tussen stylus of knoppen. stylus zal vooral gebruikt worden bij toetsenbord. denk niet dat er veel spellen komen zoals metroid, waarbij je met de stylus moet spelen
Nee ik denk dat dit in begin wel leuk verkoopt, vooral doordat nintendo toch nog een goede reputatie heeft maar dat de verkopen wel enorm gaan tegenvallen, en na een tijd er geconcludeerd kan worden dat een flop is.

en nog bedankt voor alle verwijten aan mijn adres

[ Bericht 1% gewijzigd door Jackal_Omega op 14-05-2004 01:20:54 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 08:13:42 #74
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19115360
Metroid Hunters speel je nogal raar:
D pad: Gebruik je niet
A,B,X,Y: Lopen & strafen
L: locken
R: gebruik je niet?
Touch screen: Hiermee schiet je en mik je . Als je in je HUD op de morphball drukt, verander je in je morphball.

[ Bericht 9% gewijzigd door BMH op 14-05-2004 08:19:16 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 08:24:43 #75
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_19115424
Schieten met de touchscreen dat is vet irritant
  vrijdag 14 mei 2004 @ 08:25:54 #76
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19115431
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 08:24 schreef HomerJ het volgende:
Schieten met de touchscreen dat is vet irritant
Bekijk het filmpje op Inside gamer maar. Het is ff wennen.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 08:29:26 #77
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_19115448
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 08:25 schreef BMH het volgende:

[..]

Bekijk het filmpje op Inside gamer maar. Het is ff wennen.
Heb je een linkje? kan 't zo niet vinden
  vrijdag 14 mei 2004 @ 08:34:06 #78
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19115487
pi_19118480
Nintendo heeft aangekondigd dat je met de DS GRATIS(!!!) online kan gamen via WiFi! Gratis multiplayergamen via Nintendo's eigen netwerk!! Naast de geniale Bluetooth functie is dit echt super goed nieuws, multiplayer MarioKart op elk moment van de dag! Ik kan echt niet wachten op de DS!!
pi_19119043
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:09 schreef krasje het volgende:
Nintendo heeft aangekondigd dat je met de DS GRATIS(!!!) online kan gamen via WiFi! Gratis multiplayergamen via Nintendo's eigen netwerk!! Naast de geniale Bluetooth functie is dit echt super goed nieuws, multiplayer MarioKart op elk moment van de dag! Ik kan echt niet wachten op de DS!!
Heb je een bron, voordat ik door de kamer spring?
pi_19119707
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 23:49 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

bekijk het van de andere kant sony had ook duidelijk een grotere markt met de PS dan N met hun N64 maar in mijn ogen was de N64 ook beter.
Dat kwam omdat er wel wat rammelde aan de N64 en Saturn (N64 met z'n dure carts, Saturn met gebrekkige Sega marketing en lastiger programmeren als de PS), dat is bij de Gameboy wel anders, dat is al sinds de jaren 80 een ijzersterk product.

Ik zeg niet dat de PSP zal floppen, en ik zeg ook niet dat de DS 99% van de markt in handen zal krijgen, maar ik denk dat er voor Sony's begrippen te weinig PSP's verkocht gaan worden (die doen het niet voor minder dan totale marktdominatie)
!
pi_19119780
quote:
Nintendo's Perrin Kaplan heeft in een interview met CubeIGN een aantal interssante uitspraken gedaan.

Zo zal de uiteindelijke versie van de DS verschillen van de versie die op de E3 getoond werd. Wat er precies anders zal zijn wil Kaplan nog niet kwijt.

De draadloze internetfunctie van de DS zal gratis zijn. De speler zal dus geen kosten hoeven te betalen voor het spelen via Nintendo's netwerk. Nintendo is principieel tegen het vragen van geld voor online services.

De levensduur van de DS batterij zal volgens Kaplan totaal verschillend zijn dan die van de PSP en vergelijkbaar met die van de Game Boy Advance SP. Kaplan snapt ook niet waarom Sony zegt dat de speelduur van de PSP tussen de twee en tien uur ligt. Dit zou volgens hem betekenen dat het apparaat er in sommige gevallen al na twee uur mee stopt.
bron: http://gameboy.insidegamer.nl/content.php?id=1893

Als dit allemaal blijkt te kloppen dan koop ik er 2 bij de launch! Een voor mij en een voor m'n vriendin!
pi_19120857
Beetje vage screens van o.a bomberman
http://www.m-gaming.nl/article.php?id=5118
pi_19121230
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:48 schreef krasje het volgende:

[..]

bron: http://gameboy.insidegamer.nl/content.php?id=1893

Als dit allemaal blijkt te kloppen dan koop ik er 2 bij de launch! Een voor mij en een voor m'n vriendin!
*vreugdedansje doet*
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:01:14 #85
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19123294
Volgens mij is Nintendo een beetje jaloers op de PSP.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 14:04:43 #86
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19123380
Volgens mij is Sony jaloers op Nintendo en de Gameboy
pi_19125886
haha dat is sony geraden!!!
Tri State. Tri State. !
pi_19126004
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Volgens mij zijn ze blij dat ze veel meer zijn dan nintendo
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_19126096
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 14:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
pi_19127419
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 14:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
! Ok, ik zal luisteren o grote RetepV
Kijk, zo hoort het: als je geen respect krijgt moet je het eisen! En het werkt!

Heb ik van Microsoft geleerd .
pi_19127765
op insidegamer is een mooi filmpje van de E3 te downen met alle(?) DS spellen die op de E3 zijn te zien.

ik weet niet of ik het mag linken maarja http://media.insidegamer.(...)S-allgames-div-x.avi
pi_19127786
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:37 schreef _Supreme het volgende:
nee, daar ben ik het echt helemaal niet mee eens
je doet een beetje alsof de DS maar wat kleins is naast de PSP. ik denk serieus dat de DS de psp zal verslaan in verkoop aantallen.
Dan heb je het verkeerd begrepen . De Gameboy DS is tenslotte net zo snel als een N64, echt geen slome back! Maar wat ik bedoelde is dat het uiterlijk op kids is gericht. Dus een 'plastic LCD spelcomputertje' look en geen 'supermooie glanzende gadget' look. Daarnaast zijn de schermpjes ook niet eens zo groot. Allemaal om kosten te besparen zodat kids ze kopen (of de ouders van die kids). Die DS zal ook niet zo gauw kapot gaan als je hem in je schooltas meesleurt.

Maar binnenin de DS zit wel effe vette techniek hoor! Misschien geen rauwe rekenkracht, maar ik denk dat het design van de DS een stuk meer gespitst op games is dan het design van de PSP.

Maar intussen zijn er een heleboel oudere jongeren die eigenlijk ook zo'n ding zouden willen, maar hem niet durven kopen omdat ze anders uitgelachen worden (ofzo, ik heb dat soort remmingen niet ). Net als bij de GBA toen. Toen de GBA SP uitkwam waren er ineens een heleboel nieuwe kopers, en dat terwijl voornamelijk het uiterlijk veranderd was. Ik gok er op dat Nintendo met de DS iets dergelijks zal doen. En ik hoop dat ze er dan een groter schermpje bij maken en er ondersteuning voor films bij stoppen, zonder de backwards compatibility met de huidige DS te verliezen.

Edit:

Begrijp me ook goed dat ik ook niet zeg dat de PSP zal floppen. Sony en Nintendo targeten gewoon verschillende markten. Nintendo de gameplayende kids (en oudere jongeren ), Sony de gadget-liefhebbende oudere.

Sony heeft het er niet zo impliciet over, maar Sony is bezig met het ontwerpen van thuis-IT. Ze willen dat alle media gecentraliseerd wordt, dat je een centraal iets hebt waar alle informatie op binnenkomt, waarna al die informatie naar de diverse endpoints/terminals doorgestuurd wordt, als het even kan draadloos. In dat licht is de PSP een terminal van het centrale thuis-IT systeem. Vanuit de PSP kun je je hele thuis-IT regelen. Sony heeft met de PSP dus een lange termijn plan, terwijl Nintendo zich alleen op games wil richten (en dat ook altijd zal blijven doen, volgens henzelf).

Philips is trouwens ook al met zoiets bezig.

Bronnen heb ik even niet, ik heb dit allemaal uit vaktijdschriften en allerlei artikeltjes links en rechts.

Toch nog een linkje:
http://www.us.playstation.com/pressreleases.aspx?id=105
quote:
announced today plans to expand its in-home entertainment to outside the home with a new, all-in-one portable entertainment platform, "PSP™"
Ze noemen het in-home entertainment.

[ Bericht 17% gewijzigd door RetepV op 14-05-2004 17:12:28 ]
pi_19127957
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 01:01 schreef Hertog_Martin het volgende:

Maar jij hebt zeker nooit gehoord dat je je positie uiteen moet zetten als je iets beweert? Ik bedoel, als jij zegt dat het een flop wordt, terwijl jij vuilnisman ofzo bent, dan vragen wij om uitleg. Als jij topman bij Nintendo was geweest, dan had niemand hier meer een Nintendo DS gekocht .
quote:
Ha, dan win ik! Mijn IQ ligt tussen de 150 en de 160 (afhankelijk van de test) .

Begrijp mijn sarcasme goed: ik stamp je niet in de grond, maar ik vind het gewoon een non-argument. Er zijn duizenden mensen die een hoger IQ hebben dan ik, en nog duizenden meer die een hoger IQ hebben dan jij. En niet allemaal kunnen ze even goed redelijk nadenken.

[ Bericht 12% gewijzigd door RetepV op 14-05-2004 17:02:57 ]
pi_19128197
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:46 schreef TAG-Speedy het volgende:
Dat kwam omdat er wel wat rammelde aan de N64 en Saturn (N64 met z'n dure carts, Saturn met gebrekkige Sega marketing en lastiger programmeren als de PS), dat is bij de Gameboy wel anders, dat is al sinds de jaren 80 een ijzersterk product.
Vergeet er niet bij te zeggen dat de PS zo focking veel verkocht is omdat het zo makkelijk was de spelletjes te kopieeren. Een chippie erin met 6 draadjes en je kan met je eigen huis-tuin-en-keuken brander spellen kopieeren zoveel je wil.

Ik wil wel eens zien hoe de verhouding verkochte consoles/verkochte spellen ligt bij Sony en Nintendo. Maar die cijfers krijg je waarschijnlijk van je leven niet te zien.

Ik denk dat Sony helemaal niet zo veel geld heeft verdiend met de PS als mensen denken. Wat ik wel denk is dat Sony met de PS2 zo veel verdiend heeft VANWEGE het success van de PS. En ik moet er ook bij zeggen dat Sony heel veel revisies van de PS heeft gemaakt en elke revisie was weer goedkoper te produceren dan de voorgaande. Ik denk dat Sony in het begin geld toelegde op de hardware, maar er later geld aan verdiende.

Overigens hebben de PS en PSOne een buggy grafische processor en de N64 niet. Het gebrekkige succes van de N64 lag inderdaad aan de dure cartridges. Softwarefabrikanten moesten betalen voor die cartridges, wat ze dus van hun winst af moesten trekken. Voor de PSOne was het lucratiever om te ontwikkelen.

Van die fout heeft Nintendo nu nog steeds last. Veel ontwikkelaarstudio's verloren aan Sony, en die studio's krijg je niet zomaar terug.
pi_19128807
Ik vind het dus helemaal niet een unieke compleet nieuwe spelervaring en de verdere blabla waar ze eerst mee aan het gooien waren. Het is gewoon een nieuwe handheld, en wat ze ook zeggen, hij is te verwant aan de GBA Sp om hem tot een ander segment te rekenen.

Verder wel een leuk ding.
pi_19129633
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 08:13 schreef BMH het volgende:
Metroid Hunters speel je nogal raar:
D pad: Gebruik je niet
A,B,X,Y: Lopen & strafen
L: locken
R: gebruik je niet?
Touch screen: Hiermee schiet je en mik je . Als je in je HUD op de morphball drukt, verander je in je morphball.
Wat is "HUD" ?
  vrijdag 14 mei 2004 @ 18:00:50 #97
17061 mvt
blame Canada
pi_19129781
Head Up Display ofzo
pi_19129826
Bedoelen ze daarme het bovenste schermpje ?
-edit-
Ik zie het al
  vrijdag 14 mei 2004 @ 18:10:53 #99
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_19129983
Maareh, als ze er nou gewoon 1 groot scherm van hadden gemaakt had de developer zelf kunnen kiezen of ie 't als splitscreen wou gebruiken of gewoon 1 groot scherm voor meer kijkplezier..
zzz
  vrijdag 14 mei 2004 @ 18:21:36 #100
65516 gieling
Live from NYC
pi_19130184
ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, maar dit ziet er toch wel erg cool uit!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 18:23:25 #101
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19130213
De nieuwe Super Mario bros zag er ook vet uit
pi_19130280
Idd ! Lekker groot worden en alle vijanden verpletten .
pi_19131152
WHAAAAAAAH !!!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 mei 2004 @ 19:36:16 #104
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19131966
whoei
dit wordt mn handheld
die sonic game zag er nice uit en mario 64 X ? ook wel
die SMB remake is Coooool
  vrijdag 14 mei 2004 @ 19:43:25 #105
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19132160
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:36 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
whoei
dit wordt mn handheld
die sonic game zag er nice uit en mario 64 X ? ook wel
Super Mario 64x4
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:36 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
die SMB remake is Coooool
Tis geen remake.
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:36 schreef Uzumaki_Naruto het volgende: :')
Mee eens.
pi_19132436
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 18:23 schreef BMH het volgende:
De nieuwe Super Mario bros zag er ook vet uit
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 mei 2004 @ 19:57:53 #107
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19132518
ik heb altijd al een Zwak voor Nintendo Gehad

Nintendo Nintendo

Hulde aan Nintendo
en hoe veel euries gaat dat ding kopen
hoop niet al te duur
en het zelfde voor da gamez
:
Bow To The Almighty Nintendo

Go nintendo , Go Nintendo, Go Nintendo,Go Nintendo (waar is die cheerleader smilie )

hopelijk komt er ook een Mario Rpg op de DS

en het lolige is mn initialen zijn : DS ( Dirk Sietse )
  vrijdag 14 mei 2004 @ 21:34:15 #108
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19134800
pi_19136534
!!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 mei 2004 @ 22:49:48 #110
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 mei 2004 @ 22:52:39 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19136810
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 19:57 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

en het lolige is mn initialen zijn : DS ( Dirk Sietse )
Werkelijk hilarisch...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 mei 2004 @ 22:57:33 #112
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19141793
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 21:34 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
  zaterdag 15 mei 2004 @ 08:50:58 #114
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_19142107
mooie afbeelding
Bernie en ik zijn tof.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 mei 2004 @ 10:55:57 #115
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zaterdag 15 mei 2004 @ 10:57:42 #116
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19143021
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 10:55 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
als bill dood gaat
is er geen windows meer
Nooit meer blauwe schermen!!!
pi_19143076
Lijkt me een leuk speelgoed dingetje.
Moeten ze dit ding wel goed beveiligen tegen roms en emulators .
pi_19143201
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 10:57 schreef BMH het volgende:

[..]

Nooit meer blauwe schermen!!!
neej dan crashed het gewoon zonder infoscherm
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_19143495
Die pacpix is cool man!
pi_19143526
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 11:36 schreef RaymanNL het volgende:
Die pacpix is cool man!
pi_19144259
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 10:55 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
als bill dood gaat
is er geen windows meer
Bill != microsoft ... maar als er geen windows meer is dan begint eindelijk wereld te ontwaken...

Welcome to the real world

als windows en/of microsoft failliet gaat dan is het FEEEEEEESSSSTTTTT!
maar dat zal voorlopig niet gebeuren....
pi_19144454
Wordt die nieuwe SMB, Super Mario Bros 4 of gaan ze 'm The New Mario Bros noemen?
Ik hoop dat ze de gameplay trouw aan SMB3 houden, maar met Smash Bros vechttechnieken erbij en met Bowser gevechten zoals in Mario64.
pi_19145117
Zou je je oude GBAgames ook online kunnen spelen? kan ik eindelijk dingetjes ruilen in FF:TA .
pi_19145784
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 13:17 schreef Lexie het volgende:
Zou je je oude GBAgames ook online kunnen spelen? kan ik eindelijk dingetjes ruilen in FF:TA .
Nee dat kan nu toch ook nog niet. Het word geen vervanger voor de GBA.
pi_19146109
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 13:50 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Nee, maar hij wordt wel backwardscompatible. Als de DS geen aparte modus heeft voor adhoc netwerk en via internet, dan zou het zomaar kunnen dat je wel online kunt met je oude games. Je DS zou dan voor de verbinding zorgen, of die nou 5 meter is, of de helft van de wereld, en het spel zou dan kunnen communiceren via die verbinding. Als de software voor het maken van de verbinding voor een deel op de cartridge staat, dan kan het waarschijnlijk niet.
pi_19146266
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 13:50 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

het kan wel zijn dat ze nieuwe versies van een GBA spel uitbrengen
pi_19146311
maar waarom zouden het dan GBA spellen moeten worden. Als het de online functie alleen op de DS werkt. Kunnen het toch beter direct DS spellen worde
  zaterdag 15 mei 2004 @ 20:49:01 #128
38571 BMH
Brute Force 360!!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 20:58:59 #129
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19155242

mmhhhh
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 mei 2004 @ 21:34:56 #130
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zaterdag 15 mei 2004 @ 21:41:06 #131
67128 capibar
pi_19156586
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 20:58 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]

mmhhhh
ja, dat is een ds ja
pi_19156667
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 21:41 schreef capibar het volgende:

[..]

ja, dat is een ds ja
Ik zou het eerder omschrijven als een lelijk tshirt .
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 mei 2004 @ 21:48:29 #133
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19156821
ik zag wel dat het een ds was,,,,,,,,,,
en dat filmpie met mario is cooooooool

zegt mario : oh,boy,oh boy, that sony there sure is number one
(mario krijgt lange pinocio neus

[img]www.angelfire.com/punk4/life197/snap.jpg[/img]

www.angelfire.com/punk4/life197/mario.MP3

de mp3 ^

paste hem in je browser

[ Bericht 34% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 15-05-2004 22:33:22 ]
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:33:38 #134
8758 P8R
Dat is goed...
pi_19158203
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 21:43 schreef Lexie het volgende:

[..]

Ik zou het eerder omschrijven als een lelijk tshirt .
DS... nu ook verkrijgbaar als behang? (* Krijgt flashbacks naar Dit was het Nieuws))
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:59:51 #135
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_19159088
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 12:25 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Bill != microsoft ... maar als er geen windows meer is dan begint eindelijk wereld te ontwaken...

Welcome to the real world

als windows en/of microsoft failliet gaat dan is het FEEEEEEESSSSTTTTT!
maar dat zal voorlopig niet gebeuren....
Wat een dom gelul.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:32:42 #136
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_19162269
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 22:59 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Wat een dom gelul.
Dat is nou kiddy.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:36:27 #137
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19162372
Ja, misschien kan er iets gemaakt worden dat een GBA Link functie simuleerd (á la Warppipe)? Moet kunnen.
pi_19162916
oh dat zit er niet standaard op als je gba spellen erin doet?
dat je dan draadloos b.v. mario kart super circuit kan doen?

dat hoopte ik wel
Tri State. Tri State. !
  zondag 16 mei 2004 @ 00:59:34 #139
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19162965
Ja, dat weten we dus niet Misschien wel, zie de Pokemon Firered en Leafgreen edities waarvoor een infrarood GBA Link komt...
  zondag 16 mei 2004 @ 01:12:27 #140
67128 capibar
pi_19163225
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:57 schreef _Supreme het volgende:
oh dat zit er niet standaard op als je gba spellen erin doet?
dat je dan draadloos b.v. mario kart super circuit kan doen?

dat hoopte ik wel
dat lijkt me niet he, die spellen zijn helemaal niet voorbereid op dat draadloze gedoe.
pi_19163387
maar misschien dat de DS iets heeft ingebouwd waardoor het GBA spel denkt dat er een kabel is connected
Tri State. Tri State. !
  zondag 16 mei 2004 @ 01:21:37 #142
67128 capibar
pi_19163443
quote:
Op zondag 16 mei 2004 01:19 schreef _Supreme het volgende:
maar misschien dat de DS iets heeft ingebouwd waardoor het GBA spel denkt dat er een kabel is connected
oh, zo bedoel je dat.
dat zouden ze idd best in kunnen bouwen.
pi_19163624
dat hoop ik maar!!
ik heb echt zin om b.v. 4 swords te spelen met maten op school

oei!
tegen die tijd zit ik op mijn vervolgopleiding
Tri State. Tri State. !
  zondag 16 mei 2004 @ 07:39:18 #144
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19165528
Ik ben bang dat Ninendo DS de meeste games gewoon gaat rippen van de N64 (bijv. Mario 64).
Wat ze ook bij de GBA hebben gedaan. (Alle Mario's geript van de Super Nintendo)
En die spellen dan gaat verkopen voor ¤ 49,95
  zondag 16 mei 2004 @ 09:12:00 #145
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19165741
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja, dat weten we dus niet Misschien wel, zie de Pokemon Firered en Leafgreen edities waarvoor een infrarood GBA Link komt...
Radiografisch. Anders krijg je de zelfde taverelen als met de GBC

Ik denk dat je wel met 4 GBA games kunt linken op de DS. Maar wi-fi support verwacht ik niet.
  Licht Ontvlambaar zondag 16 mei 2004 @ 10:36:04 #146
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19166290
quote:
Op zondag 16 mei 2004 07:39 schreef nlboy het volgende:
Ik ben bang dat Ninendo DS de meeste games gewoon gaat rippen van de N64 (bijv. Mario 64).
Wat ze ook bij de GBA hebben gedaan. (Alle Mario's geript van de Super Nintendo)
ben ik het niet mee eens

heeel veel 3d party dev's maken er gamez voor
duz verwacht veel inovatiefe gamez
pi_19166724
quote:
Op zondag 16 mei 2004 10:36 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:

[..]

ben ik het niet mee eens

heeel veel 3d party dev's maken er gamez voor
duz verwacht veel inovatiefe gamez
ja, er is maar 1 game die op de E3 werd getoond die op de N64 is uitgekomen
  zondag 16 mei 2004 @ 11:45:14 #148
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19167154
quote:
Op zondag 16 mei 2004 07:39 schreef nlboy het volgende:
En ondertussen wel juigen voor de PSP
  zondag 16 mei 2004 @ 12:18:32 #149
8758 P8R
Dat is goed...
pi_19167807
Ik zou het wel waarderen van Nintendo als je de DS ook kan koppelen aan je GC, net als de GBA. Zou een beetje jammer zijn als je 4 GBA's nodig hebt voor Four Swords en dat je dan 2 GBA's en 2 DS's hebt liggen...
pi_19168073
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:16 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

ja, er is maar 1 game die op de E3 werd getoond die op de N64 is uitgekomen
welke dan ? mario 64 x 4 is tog wel een ander spel denk ik
pi_19169496
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:33 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

welke dan ? mario 64 x 4 is tog wel een ander spel denk ik
nee, je kon door levels lopen van mario 64

maar ik heb net nog al mijn filmpjes gekeken, en ben tot de conclusie gekomen...
DAT IK NIET MEER KAN WACHTEN
Tri State. Tri State. !
  Licht Ontvlambaar zondag 16 mei 2004 @ 14:09:08 #152
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19171256
quote:
Op zondag 16 mei 2004 14:09 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
mischien een ander/veranderd verhaal/mischien meer levels ?
Dat bedoel ik want in het filmpje moest je hele andere dingen doen als M64
  Licht Ontvlambaar zondag 16 mei 2004 @ 15:13:33 #154
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_19171547
quote:
Op zondag 16 mei 2004 15:13 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ok
pi_19171810
Laat ons bidden voor een regiovrije DS zodat we nog dit jaar kunnen genieten van dit wonderschone product
pi_19172405
quote:
Op zondag 16 mei 2004 15:27 schreef krasje het volgende:
Laat ons bidden voor een regiovrije DS zodat we nog dit jaar kunnen genieten van dit wonderschone product
ik denk het wel, ze hebben het ook gedaan bij de GBA
  zondag 16 mei 2004 @ 15:54:20 #158
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_19172552
net ff dat filmpje met die games gezien het ziet er erg leuk uit
Bernie en ik zijn tof.
  zondag 16 mei 2004 @ 15:58:23 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_19172680
quote:
Op zondag 16 mei 2004 15:27 schreef krasje het volgende:
Ik denk dat het probleem meer in de adapter ligt .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_19173779
quote:
Op zondag 16 mei 2004 15:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem meer in de adapter ligt .
er bestaal tog speciale converters?
  Licht Ontvlambaar zondag 16 mei 2004 @ 17:15:16 #161
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zondag 16 mei 2004 @ 17:16:15 #162
65516 gieling
Live from NYC
pi_19174515
Mijn palm adapter kan ook in 3 andere regio's idd

>> doormiddel van verwijderbare stekkers.
  zondag 16 mei 2004 @ 17:30:06 #163
8758 P8R
Dat is goed...
pi_19174836
Hoop wel dat je ook met WiFi kunt spelen met iemand die een spel uit Amerika (bv) heeft. Had laatst een US en een Europese versie van Zelda op de GBA, en mooi niet dat dat wou...
  zondag 16 mei 2004 @ 18:39:17 #164
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19176468
Animal Crossing online..... wow! Gewoon wow!
  Licht Ontvlambaar zondag 16 mei 2004 @ 18:40:40 #165
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zondag 16 mei 2004 @ 18:44:41 #166
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19176588
quote:
Op zondag 16 mei 2004 18:40 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
en wat is animal crossing precies?
Een soort Harvest moon. Je richt je huis in, doet klusjes voor mensen. Verzamel spullen etc.
  Licht Ontvlambaar zondag 16 mei 2004 @ 18:51:01 #167
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zondag 16 mei 2004 @ 19:06:01 #168
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_19177113
nee cube
[22:01] &lt;MrSubtle&gt; jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  zondag 16 mei 2004 @ 19:35:49 #169
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19177707

zondag 16 mei 2004 @ 19:39:44 #170
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_19177801
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 22:43 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Nee, ik denk toch dat de meeste PS-2 bezitters(dus de grote groep casual gamers)
overstappen naar de PSP.
DS word beter denk ik, maar verkoopt niet beter(zelfde mening die ik nu heb met Gamecube----PS-2)
* King_of_cubes is het met HomerJ eens

nou nu ze met de DS online gaan mogen ze ook wel met de cube beginnen (online gaan)

[ Bericht 13% gewijzigd door King_of_cubes op 16-05-2004 19:57:40 ]
  zondag 16 mei 2004 @ 20:34:31 #171
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_19179216
Ik moet zeggen, ik vind het zeker wel weer een kick dingetje. Maar de tijd zal het leren welke ik aan zal schaffen. De DS of de PSP. Allemaal hebben ze zo hun voor en nadelen natuurlijk.

Wat ik wel erg leuk vond, was het tero gevoel wat ik kreeg bij de DS. Kijk weer glimlachend naar me oude donkey kong, en vele andere handhelds die op de plank liggen. Tis niets nieuws, maar men heeft er tot dusver gewoon nog niet aan gedacht om het weer nieuw leven in te blazen.

Waar ik wel weer bang voor ben is dat touchscreen. Jij bent voorzichtig op de speeltje, komt er iemand anders, en die ramt zo met die pen je scherm naar z'n moer. Die waanbeelden heb ik alweer iig. Of dat der zo'n dikke laag smut op het scherm ziet, dat je amper nog wat kan zien.
Ben dus benieuwd hoe lang huet zal duren tot de eerste screen protectors komen.

Verder kwa grafische toestand zeker niet verkeerd. Alleen om nou weer n64 games te poorten hoeft voor mij niet. Ik ben iig er benieuwd. Let the games begin
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
pi_19179437
quote:
Op zondag 16 mei 2004 17:16 schreef gieling het volgende:
Mijn palm adapter kan ook in 3 andere regio's idd

>> doormiddel van verwijderbare stekkers.
Mijnes ook T|T ? , maar ik denk niet dat ze bij de DS zo'n verwijderbaar stekkerding leveren
pi_19179498
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:34 schreef DaMSWer het volgende:

Waar ik wel weer bang voor ben is dat touchscreen. Jij bent voorzichtig op de speeltje, komt er iemand anders, en die ramt zo met die pen je scherm naar z'n moer. Die waanbeelden heb ik alweer iig. Of dat der zo'n dikke laag smut op het scherm ziet, dat je amper nog wat kan zien.
Ben dus benieuwd hoe lang huet zal duren tot de eerste screen protectors komen.
dan vraag je tog een nieuw plastickje aan bij ninty
  zondag 16 mei 2004 @ 20:53:28 #174
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19179715
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:45 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

dan vraag je tog een nieuw plastickje aan bij ninty
Ik heb een Palmpje, en ik gebruik em nogal ruw. Toch is die niet zichtbaar beschadigd tijdens gebruik. Als je em uit hebt, kun je wel allemaal horizontale & vertikale lijnen zien dankzij bejeweld
  zondag 16 mei 2004 @ 21:42:18 #175
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19180953
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:34 schreef DaMSWer het volgende:
Ik moet zeggen, ik vind het zeker wel weer een kick dingetje. Maar de tijd zal het leren welke ik aan zal schaffen. De DS of de PSP. Allemaal hebben ze zo hun voor en nadelen natuurlijk.

Wat ik wel erg leuk vond, was het tero gevoel wat ik kreeg bij de DS. Kijk weer glimlachend naar me oude donkey kong, en vele andere handhelds die op de plank liggen. Tis niets nieuws, maar men heeft er tot dusver gewoon nog niet aan gedacht om het weer nieuw leven in te blazen.
[....]
Verder kwa grafische toestand zeker niet verkeerd. Alleen om nou weer n64 games te poorten hoeft voor mij niet. Ik ben iig er benieuwd. Let the games begin
Ben het totaal met DaMSWer eens.
pi_19183673
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:53 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik heb een Palmpje, en ik gebruik em nogal ruw. Toch is die niet zichtbaar beschadigd tijdens gebruik. Als je em uit hebt, kun je wel allemaal horizontale & vertikale lijnen zien dankzij bejeweld
  zondag 16 mei 2004 @ 23:29:07 #177
63302 rockstah
New World Disorder
pi_19184056
het lijkt me zeer sterk dat je met zo'n klein pennetje door een stuk plastic kan rammen
pi_19185838
Als het verschillende regio's worden, dan ga ik sowieso importeren. Ik ga echt niet 20 euro meer betalen per game .
pi_19187312
Ik denk niet dat ik hem ga improteren, ik wacht het gewoon af tot hij hier in nederland uitkomt. Maar ik ga hem zeker halen
pi_19197015
als de DS regio vrij wordt importeer ik hem met een aantal games, heb ik hem mooi snel alleen zal ik hem nog niet met Wi-Fi spelen omdat niemand hem zowat heeft
  maandag 17 mei 2004 @ 16:29:58 #181
67128 capibar
pi_19197310
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:15 schreef gamecube_master het volgende:
als de DS regio vrij wordt importeer ik hem met een aantal games, heb ik hem mooi snel alleen zal ik hem nog niet met Wi-Fi spelen omdat niemand hem zowat heeft
je kon toch met mensen over de hele wereld spelen
via je wifi modem ofzo.
pi_19197366
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:29 schreef capibar het volgende:

[..]

via je wifi modem ofzo.
Klopt. De DS gaat WiFi (802.11b als ik het goed begrepen heb) ondersteunen, als je dus in je achtertuintje zit van de zon te genieten met je DSje in de hand, kun je via je eigen WiFi netwerk contact maken met het internet om zo met wie dan ook op de wereld te multiplayen.

Je moet dus wel al een WiFi netwerkje hebben, of toegang tot zo'n netwerk hebben.
Ik ga zelf een WiFi netwerkje opzetten speciaal voro de Nintendo DS
pi_19197933
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:32 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Klopt. De DS gaat WiFi (802.11b als ik het goed begrepen heb) ondersteunen, als je dus in je achtertuintje zit van de zon te genieten met je DSje in de hand, kun je via je eigen WiFi netwerk contact maken met het internet om zo met wie dan ook op de wereld te multiplayen.

Je moet dus wel al een WiFi netwerkje hebben, of toegang tot zo'n netwerk hebben.
en wat houdt dat in?

alleen een draadloos modem? of router?
Tri State. Tri State. !
  maandag 17 mei 2004 @ 17:16:52 #184
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_19198405
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:32 schreef E_Motion het volgende:

[..]

binnenkort heeft iedereen toch WiFi (en een DS ) dus dat online gamen word great
wat ik me wel afvraag... kan je dan in verschillende servers? anders kunnen we een Fok! server opzetten
pi_19199034
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:29 schreef capibar het volgende:

[..]

via je wifi modem ofzo.
ik bedoel daar mee mensen die ik ken, dat ik daar nog niet mee kan multiplayeren
  maandag 17 mei 2004 @ 18:08:13 #186
58560 Oksel
Gezellig.
pi_19199419
Ik speel nu ook al een tijdje Animal Crossing.. en dat online.. GENIAAL!

In de trein even bij je buurman in zijn dorp koekeloeren..
pi_19199605
quote:
Op maandag 17 mei 2004 18:08 schreef Oksel het volgende:
Ik speel nu ook al een tijdje Animal Crossing.. en dat online.. GENIAAL!

In de trein even bij je buurman in zijn dorp koekeloeren..
Goh, wist niet dat de NS ook al WiFi acces points aan boord van de treinen had
  maandag 17 mei 2004 @ 18:48:17 #188
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19200261
quote:
Op maandag 17 mei 2004 18:17 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb je "acces points" nodig om van een draadloze verbinding gebruikt te maken? Beetje onlogisch
pi_19201555
quote:
Op maandag 17 mei 2004 18:48 schreef BMH het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb je "acces points" nodig om van een draadloze verbinding gebruikt te maken? Beetje onlogisch
Nee hoor, tenzij zijn buurman in een straal van 100 m van hem zit en hij Bluetooth kan gebruiken, moet hij toch echt wel een WiFi acces point gebruiken
  maandag 17 mei 2004 @ 20:22:23 #190
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19202123
quote:
Op maandag 17 mei 2004 19:50 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Nee hoor, tenzij zijn buurman in een straal van 100 m van hem zit en hij Bluetooth kan gebruiken, moet hij toch echt wel een WiFi acces point gebruiken
Sorry, ik d8 dat je aan een andere acces point d8.
pi_19202937
quote:
Op maandag 17 mei 2004 19:50 schreef E_Motion het volgende:

[..]

De DS ondersteunt een ad-hoc verbinding in een straal van 30 meter geloof ik. Daar moet de gemiddelde coupe wel inpassen .
pi_19202965
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:56 schreef Lexie het volgende:

[..]

De DS ondersteunt een ad-hoc verbinding in een straal van 30 meter geloof ik. Daar moet de gemiddelde coupe wel inpassen .
Dat is dus die bluetooth verbinding Met een max range van 100 meter Alles buiten dat, heb je WiFi nodig
  maandag 17 mei 2004 @ 21:13:21 #193
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_19203414
quote:
Op maandag 17 mei 2004 20:57 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Dat is dus die bluetooth verbinding Met een max range van 100 meter Alles buiten dat, heb je WiFi nodig
100 feet is 30 meter.
  maandag 17 mei 2004 @ 23:37:43 #194
32422 engessa
Who's dirty?
pi_19206260
quote:
'Nintendo DS eind november beschikbaar voor $200'
Door Robin Vreuls - maandag 17 mei 2004 - 23:16 - Bron: EBGames.com - Views: 658
De online winkel EBgames laat via zijn site weten dat de Nintendo Dual Screen mogelijk vanaf 29 november in de winkel ligt voor een prijs van ongeveer 200 dollar. Op de site van de shop staat wel dat de releasedatum en richtprijs aan verandering onderhevig zijn, wat doet vermoeden dat Nintendo 29 november als eerste mogelijke release heeft geprikt. De adviesprijs werd in februari van dit jaar al geschat op bijna 200 dollar en tijdens de Electronic Entertainment Expo werd een prijs van 150 dollar aangegeven. De bijbehorende games van de Nintendo DS (onder meer Bomberman DS, Mario Kart DS, Sonic DS en Super Mario DS) worden voor nog geen 50 dollar verkocht. IGN heeft alvast enkele filmpjes van games klaargezet.

Nintendo heeft op zijn site meer details van de specificaties van de nog uit te komen handheld gepubliceerd. In maart lekte een document uit met de specs en het lijkt erop dat het document vrij accuraat is. Het onderste scherm van de DS is een touchscreen dat bediend kan worden met de vingers of een pen. Daarnaast heeft Nintendo een microfoon ingebouwd die in de toekomst gebruikt kan worden voor spraakherkenning. In tegenstelling tot de Game Boy en Game Boy Advance heeft de nieuwe handheld een ingebouwde wireless LAN-controller volgens de 802.11-standaard, waarmee maximaal zestien spelers met elkaar kunnen gamen. Via een demonstratie laat het bedrijf de mogelijkheden zien van de Dual Screen. Daarnaast zijn er nog een tweetal fragmenten beschikbaar die het uiterlijk en de software van de handheld tonen.
Bron: http://www.tweakers.net/nieuws/32479
  dinsdag 18 mei 2004 @ 14:08:36 #195
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19217199
200 dollar in de US; dat zal in Europa wel een euro'tje of 250 worden.
pi_19217390
quote:
Op maandag 17 mei 2004 21:13 schreef BMH het volgende:

[..]

100 feet is 30 meter.
Maar misschien werkt het wel peer-2-peer .... dat elke DS een eigen node is zodat je via een DS naar een volgende kan hoppen instant netwerk (nu hopen dat half nederland een DS heeft en we hebben 90% dekking
  dinsdag 18 mei 2004 @ 16:21:20 #197
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_19220230
alles goed en wel maar ik heb nog een paar vragen (kan iemand die beantwoorden)
Zit de chat functie er standaard op?
op hoeveel METER afstand?
  dinsdag 18 mei 2004 @ 16:35:29 #198
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_19220605
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 14:16 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Maar misschien werkt het wel peer-2-peer .... dat elke DS een eigen node is zodat je via een DS naar een volgende kan hoppen instant netwerk (nu hopen dat half nederland een DS heeft en we hebben 90% dekking
dream on dream on

zelfs het amerikaanse leger is op dit moment nog aan het experimenteren met deze technologie.
[22:01] &lt;MrSubtle&gt; jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_19222357
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 16:35 schreef pkwarts het volgende:

[..]

dream on dream on

zelfs het amerikaanse leger is op dit moment nog aan het experimenteren met deze technologie.
Het is al gebruikt in Irak. Maar ja, in een rugzak van 25 kilo past natuurlijk meer dan in een handheld .
  dinsdag 18 mei 2004 @ 17:53:20 #200
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19222393
Ja, hoe stoer de DS ook is, ik ga er geen 25 kilo extra voor dragen
  dinsdag 18 mei 2004 @ 19:50:10 #201
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_19224824

Poll: Welke handle console gaat winnen?
  • Sony Playstation PSP
  • Nintendo Dual Screen (DS)
  • N-Gage/Via/etc.
  • Geen idee/Geen Mening
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Om z'n eerlijke uitslag te hebben staat de poll ook in de [centraal] Playstation PSP deel 2 topic.
  • pi_19225429
    ik ga voor de DS
      dinsdag 18 mei 2004 @ 20:32:01 #203
    8758 P8R
    Dat is goed...
    pi_19225781
    Ik hoop de DS, maar als ik er geld op zou moeten zetten, dan ga ik voor de PSP. Puur vanwege die verschrikkelijk grote groep mensen die af en toe een spelletje speelt, niet de hardcore gamers, daarbij gaat de DS winnen
      dinsdag 18 mei 2004 @ 20:32:47 #204
    67128 capibar
    pi_19225799
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2004 19:50 schreef nlboy het volgende:
    [afbeelding]

Poll: Welke handle console gaat winnen?
  • Sony Playstation PSP
  • Nintendo Dual Screen (DS)
  • N-Gage/Via/etc.
  • Geen idee/Geen Mening
    Tussenstand:
    [afbeelding]
    Ook een poll maken? Klik hier

Om z'n eerlijke uitslag te hebben staat de poll ook in de [centraal] Playstation PSP deel 2 topic.
  • daar schiet je dus niks mee op, in dat topic stemmen ze natuurlijk allemaal op de psp, en hier op de ds
    pi_19225891
    Ds natuurlijk!
      dinsdag 18 mei 2004 @ 20:39:22 #206
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19225940
    DS, HOPPAAAAA
      Licht Ontvlambaar dinsdag 18 mei 2004 @ 20:52:15 #207
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_19226254
    Dear God,

thanx for helping nintendo making the ds
    the handheld that will Crush satan (sony :p)
    may it be very cheap in the netherlands, so that satan
    will loose his power in the world

Amen.

2004 Uzumaki_Naruto

pi_19229407
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2004 20:32 schreef capibar het volgende:

[..]

daar schiet je dus niks mee op, in dat topic stemmen ze natuurlijk allemaal op de psp, en hier op de ds
    daar stemmen ze ook op de DS
      dinsdag 18 mei 2004 @ 22:52:40 #209
    32422 engessa
    Who's dirty?
    pi_19229755
    Ik heb geen idee. Ik wacht rustig af totdat alle heisa wat afgenomen is en er daadwerkelijk tijd is om de spellen te proberen en de features te testen. Dan word vanzelf duidelijk welke het meest geschikt voor mij is.
      woensdag 19 mei 2004 @ 11:15:10 #210
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19239102
    Voor iedereen die hem nog niet gezien heeft trouwens:

http://media.insidegamer.(...)S-allgames-div-x.avi

Zo cool Die Pacman is briljant, en de rest ook
      woensdag 19 mei 2004 @ 16:51:43 #211
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_19247740
    quote:
    Op dinsdag 18 mei 2004 20:17 schreef gamecube_master het volgende:
    ik ga voor de DS
    ik ook DS
      woensdag 19 mei 2004 @ 17:10:09 #212
    67128 capibar
    pi_19248179
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2004 16:51 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

ik ook DS
    ik heb het idee dat de ds dit gaat doen bij de psp:
      woensdag 19 mei 2004 @ 17:25:59 #213
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_19248537
    quote:
    Op woensdag 19 mei 2004 17:10 schreef capibar het volgende:

[..]

ik heb het idee dat de ds dit gaat doen bij de psp: [afbeelding]
    inderdaad
    [gamekings mode]
    ze gaan die shit ownen!!
    [/gamekings mode]

[ Bericht 18% gewijzigd door King_of_cubes op 19-05-2004 17:53:53 ]
      Licht Ontvlambaar donderdag 20 mei 2004 @ 15:10:02 #214
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
      donderdag 20 mei 2004 @ 15:34:10 #215
    78184 CyraxSnake
    is de vierde
    pi_19270543
    iemand deze filmpjes al gezien?

http://www.gamespot.com/d(...)intendo_e3pc2004.asx
    "Calling me perfect is an understatement!"
      donderdag 20 mei 2004 @ 23:39:11 #216
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_19281132
    Command & conquer zal echt geweldig zijn op de DS. Stel je voor! Gewoon met je stylus je troepen selecteren en orders geven. Enorm relaxed!
      vrijdag 21 mei 2004 @ 00:49:09 #217
    41975 ddZ
    Qui ceci lit est fou
    pi_19282862
    Een apparaat met mogelijkheden; vooral het touchscreen vind ik een hele slimme zet, alhoewel Nintendo natuurlijk wel wist dat het met iets goeds moest komen.

Nu nog hopen dat Nintendo niet dezelfde fout maakt als met de GameCube door te weinig topgames te lanceren en dan zal ik de DS graag aan mijn verzameling toevoegen..
    Zijde des Weppes | Iedereen heeft recht op mijn eigen mening
    pi_19283681
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 00:49 schreef ddZ het volgende:
    Nu nog hopen dat Nintendo niet dezelfde fout maakt als met de GameCube door te weinig topgames te lanceren en dan zal ik de DS graag aan mijn verzameling toevoegen..
    Excuse me?
    pi_19287916
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 01:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]

Excuse me?
    Ja als je niet van Nintendo's eigen standaard franchises houdt dan blijft er gewoon niet zoveel meer over. Andere developpers vinden het niet zo aantrekkelijk omdat alle Nintendo bezitters alleen maar Mario,-kart-tennis-party en zelda en pokemon e.d. kopen.
    pi_19289106
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 10:51 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Ja als je niet van Nintendo's eigen standaard franchises houdt dan blijft er gewoon niet zoveel meer over. Andere developpers vinden het niet zo aantrekkelijk omdat alle Nintendo bezitters alleen maar Mario,-kart-tennis-party en zelda en pokemon e.d. kopen.
    Als je er niet van houdt, dan wil dat nog niet zeggen dat het geen toptitel is .
    pi_19291304
    Wel dat het er niet bijster veel zijn.
      vrijdag 21 mei 2004 @ 13:35:57 #222
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19291356
    Er zijn zo'n 100 developpers voor de DS bezig, dus dat is geen probleem. Zowieso is handheld gamen voor Nintendo geen probleem qua developpers aangezien ze daar het grootste marktaandeel hebben. Kijk bijv naar Max Payne, wel op de GBA, niet op de Cube. RARE, is gewoon nog bezig op de GBA, en gaat ook mee naar de Nintendo DS.
      vrijdag 21 mei 2004 @ 13:36:53 #223
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_19291383
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 10:51 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

eigen schuld, moeten ze maar games maken die in kwaliteit gelijk staan.
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_19291476
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 13:36 schreef mordradead het volgende:

[..]

En daarom maken ze die niet, althans niet voor de cube, het wordt toch niet gekocht door die koppige Nintendo fans.
      vrijdag 21 mei 2004 @ 13:46:47 #225
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_19291628
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 13:40 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

En daarom maken ze die niet, althans niet voor de cube, het wordt toch niet gekocht door die koppige Nintendo fans.
    Ik ben ook een koppige nintendo fan maar heb bij de launche bijvoorbeeld super monkey ball gekocht die toch echt niet van nintendo is.... maar goed hier verder over de ds
    Bernie en ik zijn tof.
      vrijdag 21 mei 2004 @ 13:47:59 #226
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19291666
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 13:46 schreef mordradead het volgende:

[..]

Ik ben ook een koppige nintendo fan maar heb bij de launche bijvoorbeeld super monkey ball gekocht die toch echt niet van nintendo is.... maar goed hier verder over de ds
    Precies, Timesplitters staat hier ook, en Ikaruga bijvoorbeeld.

Voor de DS verwacht ik echter een grote hoeveelheid games zodat er voor iedereen wel iets te gamen is dat hij/zij/het leuk vind.
      zaterdag 22 mei 2004 @ 00:50:54 #227
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_19307720
    quote:
    Op donderdag 20 mei 2004 15:10 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
    Kick!
    * Kabuto_Raiger kickt Naruto (Senen Goroshi!!! )

Anywayz ben zelf erg benieuwd naar de Gundam SEED game die hierop gaat uitkomen en naar de eerst Naruto Game mocht deze op de DS verschijnen
      zaterdag 22 mei 2004 @ 01:02:44 #228
    56951 Najra
    ---------------
    pi_19307944
    Ik vind het qua technologische vooruitgang maar een enorm klote ding.

Nou heeft VIA een handheld aangekondigd dat qua specs de DS en PSP volledig tot POS degradeert. Maar dan zal je weer zien dat er geen interessante games voor dat platform komen.
    This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
      zaterdag 22 mei 2004 @ 01:04:55 #229
    63302 rockstah
    New World Disorder
    pi_19307996
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 00:50 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

* rockstah kickt Naruto (Senen Goroshi!!! )

Anywayz ben zelf erg benieuwd naar de Gundam SEED game die hierop gaat uitkomen en naar de eerst Naruto Game mocht deze op de DS verschijnen
    omg

jullie zijn echt te erg. ga in japan wonen ofzo
      zaterdag 22 mei 2004 @ 02:04:12 #230
    48858 Kabuto_Raiger
    remember 2011-03-11
    pi_19309014
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 01:04 schreef rockstah het volgende:

[..]

omg

jullie zijn echt te erg. ga in japan wonen ofzo
    heb(ben) we/ik iets verkeerds gezegd of zo????
    oh ja @Najra: als je dit ding bedoelt

dan zijn de specs misschien ok maar hoe wilde je dit ding in hemelsnaam in je broezak stoppen
      zaterdag 22 mei 2004 @ 03:42:27 #231
    68536 Eitjes
    Dat werkt zo. Ofzo.
    pi_19310004
    De DS. Een leuke gadget. Kopen.

De PSP. Een enorm toffe handheld. Kopen.

Ik zie ze als 2 verschillende "dingen". 90% van de "mensen" moeten dat ook maar eens "zo" zien.

Oh en even heel flauw doen :
    quote:
    Op vrijdag 21 mei 2004 13:36 schreef mordradead het volgende:

[..]

Nintendo heeft de afgelopen tijd ook echt toptitels neergezet he? WW, grappig maar niet goed. Gewoon middelmatig. Het spel werd goed ontvangen door de CS graphics maar je hoort nergens, maar dan ook echt negrens iets over de simpele gameplay. Of over die anti climax, 8 triforce stukjes zoeken. Verzilveren voor ontiegelijk veel geld etc. Ja, zo kan ik de gameplay ook wel rekken.

Of over Sunshine. etc etc... Dat is geen kwaliteit. Dat is vermaak. EA games zijn ook vermaak. Maarja, goh, die zijn slecht he?

Nintendo is achteruit gegaan.

Flauw mode uit.

Je opmerking slaat nergens op.

[ Bericht 10% gewijzigd door Eitjes op 22-05-2004 07:17:35 ]
    Of toch niet?
    pi_19310805
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 03:42 schreef Eitjes het volgende:
    De DS. Een leuke gadget. Kopen.

De PSP. Een enorm toffe handheld. Kopen.

Ik zie ze als 2 verschillende "dingen". 90% van de "mensen" moeten dat ook maar eens "zo" zien.

Oh en even heel flauw doen :
    [..]

Nintendo heeft de afgelopen tijd ook echt toptitels neergezet he? WW, grappig maar niet goed. Gewoon middelmatig. Het spel werd goed ontvangen door de CS graphics maar je hoort nergens, maar dan ook echt negrens iets over de simpele gameplay. Of over die anti climax, 8 triforce stukjes zoeken. Verzilveren voor ontiegelijk veel geld etc. Ja, zo kan ik de gameplay ook wel rekken.

Of over Sunshine. etc etc... Dat is geen kwaliteit. Dat is vermaak. EA games zijn ook vermaak. Maarja, goh, die zijn slecht he?

Nintendo is achteruit gegaan.

Flauw mode uit.

Je opmerking slaat nergens op.
    ik vind ook wel dat Nintendo is achteruit gegaan maar niet zo erg als jij zegt, Nintendo is weer helemaal terug met de aankomende titels.

en vergelijk Nintendo games niet met EA games!!!

Ik denk ook dat de DS meer gaat verkopen dan de PSP, ik ken nog niemand die een psp gaat halen maar wel mensen die een DS gaan halen, ik denk eerder dat de PSP door mensen worden gehaald met een playstation 2 dan als gewoon een handheld zoals de GBA (SP). Een hele andere doelgroep dus
      zaterdag 22 mei 2004 @ 11:16:53 #233
    56951 Najra
    ---------------
    pi_19312180
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 02:04 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

heb(ben) we/ik iets verkeerds gezegd of zo????
    oh ja @Najra: als je dit ding bedoelt
    [afbeelding]
    dan zijn de specs misschien ok maar hoe wilde je dit ding in hemelsnaam in je broezak stoppen
    Dat is misschien een goed argument voor mensen die dat één van de belangrijkste voorwaarden vinden. Aan de andere kan had ik ook gelezen had dat het uiteindelijke model een ontkoppelbaar scherm had. Dat zal het dan misschien wat makkelijker maken. Dat gezegd is het verschil in specificaties dermate groot dat ik een dergelijk argument compleet wegzwaai. Ik ga geen veels te duur geprijsde apparatuur kopen omdat het zo goed in mijn broekzak past.
    This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
    pi_19323738
    quote:
    Op maandag 17 mei 2004 18:17 schreef E_Motion het volgende:

[..]

http://www.tweakers.net/nieuws/32560
    misschien komt het er wel
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      Licht Ontvlambaar zondag 23 mei 2004 @ 22:08:30 #235
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
      maandag 24 mei 2004 @ 08:39:26 #236
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19355706
    Niet onnodig kicken Ga maar wat nieuws zoeken dan ofzo

Anyway,
    Even de eerste lading NDS titels in mijn IGN Wishlist gezet. Veel titels die er tussen staan om toe gevoegd te worden zijn techdemo's, dat schiet verder niet echt op natuurlijk.

[ Bericht 43% gewijzigd door Notorious_Roy op 24-05-2004 09:08:46 ]
    pi_19357392
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 08:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Niet onnodig kicken Ga maar wat nieuws zoeken dan ofzo

Anyway,
    Even de eerste lading NDS titels in mijn IGN Wishlist gezet. Veel titels die er tussen staan om toe gevoegd te worden zijn techdemo's, dat schiet verder niet echt op natuurlijk.
    Wat heb je in godsnaam aan die wishlist? Kun je alles twee keer in gaan voeren .
      maandag 24 mei 2004 @ 12:42:29 #238
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19360112
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 10:44 schreef Lexie het volgende:

[..]

Wat heb je in godsnaam aan die wishlist? Kun je alles twee keer in gaan voeren .
    Hoezo? Je kan, als je de game eenmaal hebt, een vakje aanvinken dat ie naar je collectie kan
    pi_19364656
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 11:16 schreef Najra het volgende:

[VIA handheld]
    "Is that a VIA in your pocket or are you just glad to see me?"

De expected battery life van die VIA is ook iets van 1 uur ofzo. Ook niet echt handig voor een handheld.

Maar goed, de Sony PSX t.o.v. Sega Dreamcast hebben wel aangetoond dat goede specs nog geen succesvolle console maken.
      maandag 24 mei 2004 @ 15:37:47 #240
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19364751
    In de Computer Totaal staan deze maand USB Sticks met WiFi. Zijn die dingen wat voor de Nintendo DS strax? Zodat ik tegen jullie allemaal kan gamen terwijl ik nog in bed lig? Of moet het ingewikkelder?
      maandag 24 mei 2004 @ 15:44:21 #241
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19364892
    pi_19365860
    damn wat een foto'S!
    Tri State. Tri State. !
    pi_19365987
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 15:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
    In de Computer Totaal staan deze maand USB Sticks met WiFi. Zijn die dingen wat voor de Nintendo DS strax? Zodat ik tegen jullie allemaal kan gamen terwijl ik nog in bed lig? Of moet het ingewikkelder?
    De DS heeft WiFi ingebouwd

Maar als je beodelt voor op je PC, dan is dat niet genoeg. Je moet ook nog een WiFi access point kopen.
      maandag 24 mei 2004 @ 16:26:28 #244
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19366031
    quote:
    Op zaterdag 22 mei 2004 01:02 schreef Najra het volgende:
    Ik vind het qua technologische vooruitgang maar een enorm klote ding.

Nou heeft VIA een handheld aangekondigd dat qua specs de DS en PSP volledig tot POS degradeert. Maar dan zal je weer zien dat er geen interessante games voor dat platform komen.
    Uhm, je kan alle PC games spelen die je wil.. Mits de specs het toelaten natuurlijk.. .
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 16:26:38 #245
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19366034
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:25 schreef E_Motion het volgende:

[..]

De DS heeft WiFi ingebouwd

Maar als je beodelt voor op je PC, dan is dat niet genoeg. Je moet ook nog een WiFi access point kopen.
    Dat wilde ik nog ff weten

Wat heb ik dan strax nodig om met de DS online te gaan? Waar kan ik WiFi spelen? (Buiten de vd Valk hotels )
    pi_19366149
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat wilde ik nog ff weten

Wat heb ik dan strax nodig om met de DS online te gaan? Waar kan ik WiFi spelen? (Buiten de vd Valk hotels )
    overal, als je maar die acces point bij je hebt

om online te gaan heb je alleen een internet verbinding nodig en een Wi-Fi acces point
      maandag 24 mei 2004 @ 16:31:13 #247
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19366192
    Bij IGN zijn ze wat minder enthousiast..
    De E3 award met gemak gewonnen door de PSP..
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 16:31:43 #248
    8758 P8R
    Dat is goed...
    pi_19366211
    In de categorie "Hier kunnen we dus niets mee, maar het is nieuws..."
    quote:
    Een dochterbedrijf van Microsoft is bezig spellen te ontwikkelen voor de Nintendo Dual Screen. Volgens een Japanse bron is dit een aanval van Microsoft tegen concurrent Sony. Vooralsnog heeft Microsoft alles ontkent.

Microsoft heeft al eerder verteld dat zij geen handheld zullen maken. Hierdoor kunnen de dochterbedrijven zich bezig houden met het ontwikkelen van spellen voor de Nintendo DS. Over de spellen zelf is nog niks bekend.
    bron insidegamer
      maandag 24 mei 2004 @ 16:37:41 #249
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19366399
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Bij IGN zijn ze wat minder enthousiast..
    De E3 award met gemak gewonnen door de PSP..
    IGN gaf FFX2 een 9.5 en MKDD nog geen 8. Maw, IGN en ik verschillen nogal eens van mening
    pi_19366472
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

IGN gaf FFX2 een 9.5 en MKDD nog geen 8. Maw, IGN en ik verschillen nogal eens van mening
    * gamecube_master sluit zich aan bij roy
      maandag 24 mei 2004 @ 16:40:19 #251
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19366493
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Voorderest is IGN ook helemaal niet toonaangevend hoor. .
    Ik ben benieuwd naar de E3 game critic awards.. .
    Dat zijn de awards..
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 16:42:19 #252
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19366562
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Voorderest is IGN ook helemaal niet toonaangevend hoor. .
    Dat zeg ik verder ook niet Ik kijk elke dag op IGN. Maar ik ga niet blind op hun meningen af
    quote:
    Ik ben benieuwd naar de E3 game critic awards.. .
    Dat zijn de awards..
    Wanneer komen die?
      maandag 24 mei 2004 @ 16:44:50 #253
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19366631
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:42 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat zeg ik verder ook niet Ik kijk elke dag op IGN. Maar ik ga niet blind op hun meningen af
    Super Josti Sunshine gaven ze ook een hoog cijfer. .
    quote:
    Wanneer komen die?
    Duurt meestal wel een week of 2 geloof ik.
    Vorig jaar pakte MS een HOOP prijzen.. Ik gok dat Ninty dit jaar wel een award in de wacht sleept voor Zelda.. En wellicht ook met de DS.
    Hoewel ik denk dat de PSP gaat winnen (dat zal ook wel komen omdat de prijs nnb is, . )
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 16:47:51 #254
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19366734
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Super Josti Sunshine gaven ze ook een hoog cijfer. .
    Niet meer dan terecht
    quote:
    Duurt meestal wel een week of 2 geloof ik.
    Vorig jaar pakte MS een HOOP prijzen.. Ik gok dat Ninty dit jaar wel een award in de wacht sleept voor Zelda.. En wellicht ook met de DS.
    Hoewel ik denk dat de PSP gaat winnen (dat zal ook wel komen omdat de prijs nnb is, . )
    Kun je een linkje geven van die van vorig jaar?
      maandag 24 mei 2004 @ 16:48:40 #255
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19366758
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Niet meer dan terecht
    Dat zegt genoeg over jouw smaak voor games, .
    quote:
    Kun je een linkje geven van die van vorig jaar?
    Ik ga op zoek.... .
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 16:53:23 #256
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_19366886
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:48 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat zegt genoeg over jouw smaak voor games, .
    [..]

Ik ga op zoek.... :').
    he! wat is er mis met mario sunshine!! roy dat je sunshine leuk vind is niet erg hoor... ik vind m namelijk ook leuk!!!
      maandag 24 mei 2004 @ 16:56:08 #257
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19366963
    http://www.gamecriticsawards.com
    Morgen worden de nominaties voor 2004 bekend gemaakt op deze site..
    De winnaars worden 8 Juni bekend gemaakt.
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 17:06:23 #258
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19367239
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
    http://www.gamecriticsawards.com
    Morgen worden de nominaties voor 2004 bekend gemaakt op deze site..
    De winnaars worden 8 Juni bekend gemaakt.
    Beetje suffe awards als ik dat zo zie. Heel veel games die een award hebben gehad zijn nog niet uit, HALO2, Halflife2, FSW, Fable, GT4.... Dan kiezen ze Zelda dit jaar zeker als beste adventure
    pi_19367289
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 17:06 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Beetje suffe awards als ik dat zo zie. Heel veel games die een award hebben gehad zijn nog niet uit, HALO2, Halflife2, FSW, Fable, GT4.... Dan kiezen ze Zelda dit jaar zeker als beste adventure
    stelt dus niet heel erg veel voor
      maandag 24 mei 2004 @ 17:30:52 #260
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19367895
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 17:08 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

stelt dus niet heel erg veel voor
    Nou, de gehele internationale gamepers kiest de beste uit.
    Dit zijn de meest prestigieuze awards.. Dus het stelt behoorlijk wat voor. .
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 17:31:35 #261
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19367914
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 17:06 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Waarom is het nou suf omdat de games er nog niet zijn? .
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 17:32:35 #262
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19367938
    Wat was er vorig jaar nou te zien van HL2 bijvoorbeeld? Alleen een filmpje? Hoe kun je aan de hand daarvan nou bepalen dat het de game van de show is
      maandag 24 mei 2004 @ 17:34:34 #263
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19367989
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 17:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Wat was er vorig jaar nou te zien van HL2 bijvoorbeeld? Alleen een filmpje? Hoe kun je aan de hand daarvan nou bepalen dat het de game van de show is
    Impressies, presentaties, beetje speelbaar..
    Zo gaat het al jaren hoor. .
    -
      maandag 24 mei 2004 @ 18:16:04 #264
    8758 P8R
    Dat is goed...
    pi_19369140
    De helft van de gaming lol is toch ook gewoon het wachten op games als Zelda en consoles als de DS? En dan als je ze daadwerkelijk koopt maar hopen dat aan de opgelopen verwachtingen voldaan wordt.
    pi_19369489
    Als je alleen maar awards uitreikt aan spellen die op de E3 te zien zijn, en die al te koop zijn, dan ben je snel uitgeaward natuurlijk .
      maandag 24 mei 2004 @ 22:28:42 #266
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_19376986
    Er is bekend gemaakt dat een dochterbedrijf van Microsoft spellen gaat ontwikkelen voor de NDS!

De reden voor deze opmerkelijke actie is volgens een Japanse bron dat Microsoft dit doet om Sony tegen te werken. Vooralsnog ontkent Microsoft dit.

Microsoft heeft al eerder aangegeven geen handheld te maken, goed nieuws voor de kopers van de Nintendo Dual Screen, want dit houdt dus in dat dochterbedrijven van MS zich kunnen bezighouden met het ontwikkelen van spellen voor de DS.
    Over de games zelf is nog niets bekend.

bron

[ Bericht 20% gewijzigd door HomerJ op 24-05-2004 22:35:13 ]
      maandag 24 mei 2004 @ 22:32:43 #267
    8758 P8R
    Dat is goed...
    pi_19377142
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 16:31 schreef P8R het volgende:
    In de categorie "Hier kunnen we dus niets mee, maar het is nieuws..."
    [..]

bron insidegamer
    * kuch
    pi_19387997
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 22:28 schreef HomerJ het volgende:
    De reden voor deze opmerkelijke actie is volgens een Japanse bron dat Microsoft dit doet om Sony tegen te werken. Vooralsnog ontkent Microsoft dit.
    Ik vind het niet zo'n opmerkelijke actie. Was RARE niet door MS opgekocht?

Hehehe, het was dus gewoon een taktiek van Nintendo. RARE verkopen aan MS zodat MS flink geinfiltreerd wordt. En dan een paar jaar RARE laten lobbyen binnen MS om samen te werken met Nintendo. Et voila, dat is dus gelukt. De volgende stap is natuurlijk dat Microsoft hun X-Box technologie verkoopt aan Nintendo .

Overigens is het nog nooit zo slecht gegaan met RARE volgens mij, ik geloof niet dat hun nieuwe games succesvol waren.
      dinsdag 25 mei 2004 @ 12:15:02 #269
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19388115
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 12:10 schreef RetepV het volgende:

Overigens is het nog nooit zo slecht gegaan met RARE volgens mij, ik geloof niet dat hun nieuwe games succesvol waren.
    Get your facts straight buddy. .
    Er is 1 spel uit op de XBOX.. Dat is idd niet echt een topspel.. Conker en Kameo daarintegen zijn 2 briljantjes-to-be. .
    -
      dinsdag 25 mei 2004 @ 12:26:52 #270
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19388428
    Juist, maar die komen pas in 2005 In de tussentijd zijn hun GBA games (SabreWulf bijv) ook geen successen. Hun laatste topgame komt dus nog uit de N64 tijd.

Das jammer, want ze kunnen het wel
      dinsdag 25 mei 2004 @ 15:42:13 #271
    8758 P8R
    Dat is goed...
    pi_19394640
    Maar niet op de DS dus... insidegamer meldt:
    quote:
    Microsoft heeft tegenover een Amerikaanse krant het gerucht ontkend, dat haar studio Rare zou werken aan twee Nintendo DS titels. Wel werkt Rare momenteel aan een aantal spellen voor de Game Boy Advance.

GCAdvanced hielp vorige week het gerucht de wereld in, dat Rare zou werken aan onder andere It's Mr. Pants voor de Nintendo DS. Volgens de officiele site van Rare, gaat dat spel verschijnen op de Game Boy Advance.
    Toch wel jammer, als ze ook maar een beetje van de vergane glorie hadden kunnen overbrengen...
    pi_19396802
    over een paar minuutjes hebben we de genomineerden
      dinsdag 25 mei 2004 @ 17:05:22 #273
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19397125
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 16:54 schreef gamecube_master het volgende:
    over een paar minuutjes hebben we de genomineerden
    Paar uur bedoel je, .
    5 PM PT worden de genomineerde bekend gemaakt
    PT = Pacific Time.
    Dat is -8 of -9 GMT. Wij zitten +1 GMT
    Ergo over 9 of 10 uur is het pas bekend, .
    -
    pi_19397153
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 17:05 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Paar uur bedoel je, .
    5 PM PT worden de genomineerde bekend gemaakt
    PT = Pacific Time.
    Dat is -8 of -9 GMT. Wij zitten +1 GMT
    Ergo over 9 of 10 uur is het pas bekend, .
      dinsdag 25 mei 2004 @ 17:10:55 #275
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19397282
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 17:06 schreef gamecube_master het volgende:

[..]

Om 2 uur vannacht dus, .
    -
      dinsdag 25 mei 2004 @ 17:14:34 #276
    65516 gieling
    Live from NYC
    pi_19397390
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 17:34 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Impressies, presentaties, beetje speelbaar..
    Zo gaat het al jaren hoor. .
    Van Halflife2 waren er vorig jaar alleen een filmpje hoor, van Halo2 ook btw. Dus weinig presentatie en speelbaarheid.
    pi_19397545
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 17:10 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Om 2 uur vannacht dus, .
    shit hé, ik wou er nog wel ff een artikeltje op M-gaming.nl erover schrijven, maar als de genomineerden zo laat bekend worden gemaakt moet iemand anders het daar het maar ff doen, moet morgen ochtend vroeg beginnen en ik heb geen zin om er nog vroeger voor op te staan
      dinsdag 25 mei 2004 @ 17:23:07 #278
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_19397653
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 17:14 schreef gieling het volgende:

[..]

Van Halflife2 waren er vorig jaar alleen een filmpje hoor, van Halo2 ook btw. Dus weinig presentatie en speelbaarheid.
    !!!!
    .
    .
    -
      Licht Ontvlambaar dinsdag 25 mei 2004 @ 19:50:39 #279
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
      Licht Ontvlambaar dinsdag 25 mei 2004 @ 19:51:11 #280
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_19401640
    nou dan kun je lang wachten

in apris komtie volgend jaar
    Tri State. Tri State. !
      dinsdag 25 mei 2004 @ 20:03:56 #282
    71435 King_of_cubes
    Infantiele klootzak
    pi_19401867
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 19:55 schreef _Supreme het volgende:
    nou dan kun je lang wachten

in apris komtie volgend jaar
    apris nog nooit van gehoord
    ontopic:
    ik kan ook niet meer wachten....
    pi_19403092
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 20:03 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

apris nog nooit van gehoord
    ontopic:
    ik kan ook niet meer wachten....
    of je importeert hem gewoon zoals ik ga doen
    pi_19403260
    Ik kan wel wachten, ik heb nog zat te doen
    pi_19420574
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 20:48 schreef taart het volgende:
    Ik kan wel wachten, ik heb nog zat te doen
    Ik kan hem toch [as in 2005 betalen, dus moet maar wachten. Ik reserver ¤300,- voor de DS+wat spellen
    pi_19420928
    pff daar ga ik nu nog niet over nadenken
    pi_19423376
    is er iets bekend over regiovrij of niet?
    pi_19423465
    Nee.

Is nog niet bekend
    pi_19423468
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2004 16:17 schreef BroesWillems het volgende:
    is er iets bekend over regiovrij of niet?
    Idd. Als ie regiovrij is ga ik em importeren, anders wacht ik gewoon.
      donderdag 27 mei 2004 @ 11:05:46 #290
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19441178
    quote:
    Brownie Brown planning Nintendo DS titles
    by Glen Bayer

Nintendo funded studio Brownie Brown is planning several projects for the Nintendo DS, according to PolygonMag.com.

Brownie Brown has been responsible for such Game Boy Advance titles including Magical Vacation and Sword of Mana.
      donderdag 27 mei 2004 @ 11:08:31 #291
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19441263
    NDS te pre-orderen bij DVD Boxoffice voor een bedrag van 180 euro
    pi_19445063
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 11:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
    NDS te pre-orderen bij DVD Boxoffice voor een bedrag van 180 euro
    URL URL URL URL URL
      donderdag 27 mei 2004 @ 13:36:44 #293
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19445347
    http://dvdboxoffice.com/d(...)700++++&pid=90061512

Ik wacht overigens nog even op officiele data
    pi_19447232
    wacht wel op de release datum in europa
    mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
      donderdag 27 mei 2004 @ 19:26:34 #295
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19453961
    pi_19455511
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 13:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
    http://dvdboxoffice.com/d(...)700++++&pid=90061512

Ik wacht overigens nog even op officiele data
    ze kunnen nog van prijs veranderen hé

maar het is wel trouwens verlijdelijk om zo'n mooi apparaatje te halen
      Licht Ontvlambaar zaterdag 29 mei 2004 @ 17:43:44 #297
    94264 Uzumaki_Naruto
    Fearless Vampire Killer
    pi_19496740
    de Famitsu most wanted lijst:

1. (2/2) Final Fantasy XII (PS2) Square Enix - 6.413
    2. (1/1) Dragon Quest VIII (PS2) Square Enix - 6.180
    3. (4/5) Metal Gear Solid 3 (PS2) Konami - 2.692
    4. (3/4) Biohazard 4 (GC) Capcom - 2.671
    5. (6/6) Super Robot Wars MX (PS2) Banpresto 2.624
    6. (7/7) Pikmin 2 (GC) Nintendo - 2.019
    7. (13/10) Xenosaga II (PS2) Namco - 1.866
    8. (11/12) Tales of Rebirth (PS2) Namco - 1.367
    9. (8/9) Gran Turismo 4 (PS2) Polyphony Digital - 1.346
    10.(9/8 ) Mother 3 (GBA) Nintendo - 1.314

geen DS games, misschien is dat ook wel logisch omdat je kon stemmen op je favo game tot 13 mei
      zaterdag 29 mei 2004 @ 17:53:37 #299
    56951 Najra
    ---------------
    pi_19496855
    Then why post it here?
      maandag 31 mei 2004 @ 15:49:39 #300
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_19536695
    Officiele Nintendo titels (voor dit jaar nog)
    quote:
    Super Mario 64x4

Wario Ware Inc.

Metroid Prime: Hunters

PictoChat

Mario Kart DS

Animal Crossing DS

Super Mario Brothers

Nintendogs

pi_19537089
    quote:
    Op maandag 31 mei 2004 15:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Officiele Nintendo titels (voor dit jaar nog)
    [..]
    Niet voor ons want de DS komt pas in apr-'05 uit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')