abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19073180
Vertel eens of jij in een spookhuis denkt te wonen. Gebeuren er vreemde dingen die onverklaarbaar zijn?? Heb jij een Poltergeist of juist een lieve goedaardige geest in je huis?

Vertel je ervaring, ik wil er graag een reportage in weekblad Aktueel over schrijven..

Reporter Aktueel.

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 12-05-2004 16:50:42 ]
alijd spraakmakende reportages
  Admin woensdag 12 mei 2004 @ 16:51:50 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19076141
Na mailwisseling met de reporter heropend,
vertel hier je bevindingen

En hij maakt er een mooi stukje van
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 12 mei 2004 @ 16:55:38 #3
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19076219
Aktueel gaat haar reportages voortaan van Fok! halen.
Dat zal me toch een objectieve boel worden zeg.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  woensdag 12 mei 2004 @ 17:03:16 #4
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_19076396
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 14:53 schreef Aktueel het volgende:
Vertel eens of jij in een spookhuis denkt te wonen. Gebeuren er vreemde dingen die onverklaarbaar zijn?? Heb jij een Poltergeist of juist een lieve goedaardige geest in je huis?

Vertel je ervaring, ik wil er graag een reportage in weekblad Aktueel over schrijven..

Reporter Aktueel.
Geen spooktoestanden enzo, maar wel vage bedoelingen met mn wekker en mn telefoon en mn nachtkastje
What the fuck is dit nou weer!?

En het was dus echt net of er gewoon een halve liter water uit kwam lopen op het moment dat ik hem optilde, daarvoor zag ik niks van een plas water er rond om heen ofzo.

Nouja, vaag verhaal, misschien heb je er iets aan, misschien ook niet
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
pi_19076397
Doe es niet?

[ Bericht 46% gewijzigd door yvonne op 12-05-2004 17:04:56 ]
  Admin woensdag 12 mei 2004 @ 17:04:35 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19076422
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 16:55 schreef Ype het volgende:
Aktueel gaat haar reportages voortaan van Fok! halen.
Dat zal me toch een objectieve boel worden zeg.
Wie weet Ype, maar je ZOU ook je verhaal gewoon kunnen doen, dus.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 12 mei 2004 @ 17:05:51 #7
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19076452
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 17:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wie weet Ype, maar je ZOU ook je verhaal gewoon kunnen doen, dus.
Ik maak niets paranormaals mee behalve het paranormale van het bestaan zelf....
  Admin woensdag 12 mei 2004 @ 17:07:03 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19076488
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 17:05 schreef Ype het volgende:

[..]

Ik maak niets paranormaals mee behalve het paranormale van het bestaan zelf....
Diep Ype, diep

woensdag 12 mei 2004 @ 17:08:28 #9
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19076519
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 17:07 schreef yvonne het volgende:

[..]

Diep Ype, diep
Maar hoe moet ik daar over uitwijden?
pi_19078060
Kappen met die slowchat. Ook gij, rood loeder Ga es het goeie voorbeeld geven en zo
Mensen kom es op met jullie verhalen!
Sweetgirly en haar ontploffende lampen bv?
De klokjes van Static?
etc?

Ik zal zelf ook nog es ff diep nadenken wat hieronder zou kunnen vallen.
pi_19090002
Waar blijven jullie nou..?
pi_19090116
Nou, ik heb wel eens dat als m'n wekker gaat dat deze na 3600 seconden vanzelf weer uitgaat..
I wonder, zit daar meer achter?
Ik verwacht dat je m'n naam er ook bijzet,
OldJeller met de s.
Geen dank.
pi_19090918
Jammer dat onze "reporter" het een en ander wil weten en te beroerd is om zijn/haar zn profiel in te vullen. Mag dan misschien al laat zijn maar dan toch????
En ja, er gebeuren hier rare dingen, wil je weten wat? Kom maar langs......
pi_19093865
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 01:40 schreef funkyskunkie het volgende:
Jammer dat onze "reporter" het een en ander wil weten en te beroerd is om zijn/haar zn profiel in te vullen. Mag dan misschien al laat zijn maar dan toch????
Of je vertelt het gewoon hier.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_19096957
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 00:43 schreef OldJeller het volgende:
Nou, ik heb wel eens dat als m'n wekker gaat dat deze na 3600 seconden vanzelf weer uitgaat..
I wonder, zit daar meer achter?
Ik verwacht dat je m'n naam er ook bijzet,
OldJeller met de s.
Geen dank.
Behalve af en toe es in de Truth slowchat kom je hier werkelijk nooit
Waarom dan nu volslagen zinloze reacties hier neersmijten?
pi_19097031
quote:
Reporter is bekend bij ons, er is nader contact hierover geweest.
Als een dergelijk topic in Truth of waar dan ook op Fok staat, en de mods hebben er ook in gepost, kun je er van uit gaan dat je belangen als user en de belangen van Fok gewaarborgd zijn.
Een beetje aandacht van de media voor dit soort fenomenen kan ik alleen maar toejuichen!

Ik zou jou (en anderen) dus zeer erkentelijk zijn als je je niet zou laten afschrikken door woorden als 'reporter'.
pi_19128121
Spookhuis..

Ik heb zelf inmiddels een aantal verklaringen gevonden voor de rare gebeurtenissen die in mijn woninkje hebben plaatsgevonden. Maar aangezien het om spookhuizen gaat, zal ik daar niet (teveel) over uitweiden. Dit verhaal kan dus worden gezien als één van de theorieën die mogelijk zou kunnen zijn.

Hoe het begon. Al voor de zomervakantie had ik een aantal vreemde ervaringen met elektra. Op school hoefde ik maar even in de buurt te komen van een computer en hij sloeg op tilt, liften begon te schokken als ik erin stond, ok… , ik merk dat ik gelijk al wat dramatisch begin te vertellen. En aangezien ik niet wil dat mensen bang van mij worden of zodirect niet meer bij mij over de vloer durven komen zal ik een andere insteek proberen.

Mijn woninkje. De zomervakantie was begonnen, zelf merkte ik dat ik begon te veranderen..jeee nou lijkt het wel alsof ik bezeten ben. Ok, andere insteek. De veranderingen die ik bij mezelf bemerkte hadden voornamelijk te maken (één van de theorieën) met energie. Ik zal hier dus niet verder over mezelf vertellen, omdat het dan de spookachtige fenomenen wat verklaarbaarder zal kunnen maken (aangezien ik het dus misschien zelf gewoon deed en geen spook of ik zou zelf een spook moeten zijn en daar zit ook nog wat in ). Dus eigenlijk begint het vanaf hier (take 3).

In die tijd was het opvallende dat als ik een lichtknopje indrukte dat hij dan vaak pardoes plofte, begon te haperen (alsof hij niet meer helemaal wou) of op een gegeven moment er helemaal maar mee kapte. Soms deed hij het gewoon niet, dan weer later (soms na een aantal dagen) wel, dan sprong opeens het licht weer aan en soms ging hij dan weer uit, net waar ie zin in had. Mijn televisie deed ook vrolijk mee toen. Visite. Leuk! En hoe gezelliger, hoe meer mijn televisie mee deed (maar ook mijn lampjes eigenlijk), hoe drukker en actiever (vlak voor het uitgaan bijvoorbeeld), hetzelfde liedje en hoe rustiger de sfeer (mensen), hoe rustiger de elektra zich gedroeg.

Maargoed, ’s avonds en later werd dat voornamelijk ’s nachts en/of vroeg in de ochtend als ik in bed lag, voelde ik een soort drukte in mijn slaapkamer. En ik begon mezelf te concentreren op de donkerte, mede doordat het niet aanvoelde zoals het normaal aanvoelde, gewoon als een rustige slaapkamer. En ik begon lichtbolletjes te zien, kleurige, rondschietende rondjes, soort bolletjes. Eigenlijk weet ik niet meer precies of ze nou kleurig waren of wittig, wat ik wel weet was dat ze snel gingen, razendsnel soms. Ik probeerde ze te volgen, wat meestal niet lukte omdat ze dan weer snel een andere kant of alle richtingen op schoten, in de gaten te houden (best vermoeiend dus soms, omdat het nogal druk aanvoelde) en ja zelfs te pakken, wat uiteraard niet lukte.

Het vervelende was soms dat als ik, meestal van vermoeidheid, mijn ogen dicht deed of mijn oogleden naar beneden zakte, dat ik voelde dat ze naar mijn ogen toe schoten. Nou dit klinkt denk heel raar, maar zo voelde het. Dus deed ik gauw mijn ogen weer open en raakte soms ook wat geïrriteerd ervan. ‘Laat me slapen’, heb ik meerdere keren gedacht. Overdag heb ik soms die drukte ook gevoeld en het gevoel gehad dat ik het bijna kon zien, als ik mezelf er goed op concentreerde. Als ik bijvoorbeeld aan het dansen was dan uhm ja, dan leek de energie ook drukker te worden in mijn woonkamer, aanwezig te zijn, is misschien wel het juiste woord. En ik weet niet wat er eerder was (een vraag nog eigenlijk), de energie (of wat het ook was) zelf of dat ik mezelf zo voelde. Duidelijk vind ik zelf dat van het één kennelijk het ander kwam, weet alleen niet wat dus precies.

Daarbij deden ’s nacht als ik niet kon slapen (mede door de bolletjes etc) en ik achter de pc kroop, mijn lampjes vrolijk mee. Soms werd ik er gek van, want ik zat achter mijn pc in een flikkerende woonkamer en echt rustgevend was dat niet. Heb toen ook nog naar alternatieven gezocht, zoals het licht uitgedaan en mijn bureaulampje op tafel gezet. Maar dat was wel erg donker en dat voelde ook weer niet zo prettig aan, dus bureaulampje maar op de salontafel gezet, kaarsjes aan etc etc, ook dit gaf een raar, zelfs onbehaaglijk sfeertje. Uiteindelijk koos ik toch maar voor de flikkerende lampjes, waarvan ik het idee had dat ze moeite (met de energie hadden) hadden om frequent aan te blijven. En soms knapte er dus wel eens wat (maar meestal als ik zelf te pardoes op het lichtknopje klikte). Ik heb gedoucht in het donker, over nieuwe ervaringen gesproken, een donkere hal gehad en de woonkamerlampjes geregeld moeten vervangen. Een dure en best vervelende business.

Tot zover de elektra. Nu het gevoel dat ik zelf had gekregen dat er misschien wel geesten aanwezig konden zijn of één geest of dat ik misschien zelf bezeten zou kunnen zijn, ja erg, ik weet het. Maar stel je voor dat je niet weet wat er aan de hand is en je maakt ’s nachts en overdag dat soort dingen mee, je gaat zeer sterk aan jezelf twijfelen en ook aan je verstand. Hoe vaak ik wel niet gedacht heb dat ik het mezelf zou inbeelden (vooral weer overdag dan), dat ik het probeerde te relativeren, niet zo stom moest doen etc etc. Maar het gevoel dat er wat (aan de hand) was, dat heb ik een aantal momenten toch wel erg sterk gehad, er was iets, wat. Maar wat? Daar heb ik tot op heden nog niet echt een duidelijk antwoord op gekregen en gevonden, wel een aantal theorieën dus en van de één ben ik meer overtuigd (gelukkig maar misschien) dan van het ander.

De nachten. Zoals ik al vertelde kon ik soms moeilijk in slaap komen door de kleine bolletjes/spikkeltjes, de drukte etc. Maargoed, zo ben ik ook een keer gaan slapen of uiteindelijk in slaap gevallen, ik weet het niet eens meer. Echter werd ik op een gegeven wakker of opgeschrikt uit mijn droom (die ik helaas misschien door het volgende wat komt, ben vergeten, al vraag ik het mezelf ook af wat ik zou hebben gedroomd, misschien stond het niet met elkaar in verband, misschien wel). Ik zag dus 3 soort duidelijke schimmen, wezens ..ja hoe noem je die dingen, aan het voeteneind van mijn bed staan. Ze zeiden niks maar keken alleen maar. Ik was zo uitgeput, moe en geschokt ook door dit denk, dat ik bleef liggen. Ik heb ze zien staan en volgens mij gingen ze vrij gauw weg, hoelang ze daar stonden en hebben gestaan, geen idee. Ik weet wel dat ik mezelf kapot voelde toen en volgens mij ben ik daardoor nog vrij snel in slaap gevallen, wat normaal niet zou gebeuren, want dan was ik uit angst en al daarna mijn bed uitgesprongen of wat dan ook. Maar ik had de energie niet eens om het licht aan te doen, erg vaag vind ik dus.

Hierna heb ik (weer) gezocht op internet en contact opgenomen met mensen die meer weten van geesten, huizen reinigen etc. Want wat was dat toch allemaal? Geluiden hoorde ik in die tijd ook geregeld, vooral opeens als ik in bed lag een soort plof, bonk in mijn (houten) deur. Een aantal keer begon ik het op mezelf te betrekken, was ik soms bezeten? Maar ik heb er toch maar van afgezien om iemand te laten komen. Sowieso als het al geesten waren geweest, dan denk ik eerder aan een vrolijke geest of geesten dan kwade geesten. Zelf denk ik, dat ik erg open stond of heb gestaan en daardoor ..naja zowel positieve dingen (of lees geesten, wat u wilt) als soms negatieve dingen heb ervaren of misschien was dit nog maar een fractie ervan.

Want stel dat inderdaad vrolijke geesten contact met mij probeerden te maken, dan zou het ook kunnen dat de minder goede soorten het ook probeerden. En volgens mij heeft het goede dan aardig overheerst. Tenminste ik voelde mezelf algauw niet meer zo bangig, stukje onwetendheid ook wat er misschien bijkwam. Want hierin is natuurlijk ook de grote vraag: wat is positief en negatief? En is angst geen (stimulerende) factor dat je iets negatief kan maken, terwijl dat niet hoeft (zoals de schimmen). Het enige wat ik er sowieso uit concludeer is dat er meer drukte qua energie was en daar laat ik het maar even bij. Een paar keer heb ik het sterke gevoel van aanwezigheid gevoeld (net als bij en met de bolletjes), het voelde (stond) dichtbij, zelfs een keer in mij en toen naar achter mij.

Nou, ik vind het zelf wel even genoeg zo..het is in ieder geval een heel verhaal geworden. Hopelijk heeft u er wat aan, ik wou het eerst zelf inkorten, maar ik dacht: hoe meer info, hoe meer u zelf de mogelijkheid heeft om er wat uit te halen en in te korten.

Ik weet trouwens zelf wel een echte spookzolder, inclusief de enge, wat negatieve elementen en dit al jarenlang. Het gaat om een winkeltje van een bekend concern, wat al meer dan 100 jaar oud is. Ik heb daar gewerkt, het was één van mijn eerste bijbaantjes. Het eerste wat er gezegd werd, zelfs de nuchtere eigenaars hadden het er wel eens over, was dat het spookte op de zolder. Het was er altijd ijskoud en niemand durfde alleen de zolder op te gaan. Soms moest je wel, aangezien het magazijn op zolder was en vol met spullen stond en ja..ik heb ook iets gevoeld daar, en iets zien bewegen, heel snel. Helaas weet ik niet alle verhalen meer (sommige meiden hadden wat meegemaakt/gezien) en ik weet ook niet of ik het mag zeggen om welk bedrijfje het gaat. Al kan iemand altijd proberen om met een smoes te komen, een onderzoek of zoiets, wie weet vinden ze het juist wel interessant.

Het is één van de oudere houten huizen hier in mijn stadje en het bestaat nog steeds. Ik vond het één van de (misschien wel de) raarste werkplekken, waar ik heb gewerkt, mede door de zolder en het sfeertje wat er hing (is dus ook een erg oud pand, zelfs een certificaat of iets dergelijks hadden ze geloof ik op het huis hangen). Oeps er schiet mezelf weer wat meer te binnen, er staat mezelf iets bij van een brand wat er een keer was geweest daar, maar dat alles behalve de spullen op zolder er nog waren ofzo. Verdorie, ik baal dat ik het allemaal niet meer zo goed weet, tja dat krijg je als in die tijd ook genoeg andere dingen aan je hoofd hebt. Jammer, jammer, het was in ieder geval een erg spookachtige zolder en ijs- en ijskoud, de rillingen liepen vanzelf over je rug en je voelde (ik herinner mezelf meer en meer) dus soms gewoon een koude vlaag voorbij gaan etc.

Nou, nu stop ik echt . Veel succes met uw artikel/reportage!

Groetjes van een meisje waar misschien nu wel niemand meer bij durft thuis te komen ..Oh ja, nog iets, degene die ’s nachts altijd post, dat ben ik dus niet.. ook zoiets. Vol verbazing en met schrik bekeek ik overdag telkens mijn berichten die ik zogenaamd ’s nachts gepost zou moeten hebben, maar ik lag te slapen! Neh ok, dat was een flauw grapje die ik niet kon laten gaan. Sorry .

[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 14-05-2004 17:07:57 ]
pi_19168606
In ons huis zit ook iemand. Maar hij is naar mijn idee vriendelijk. Valt ook niemand lastig. Onze katten kijken vaak naar 1 hoek in de kamer, beetje geschokken blikken enzo. Soms janken ze dan ook een beetje of rennen ze wild door de kamer heen. Daaraan kan je het eigenlijk het beste merken. Heb 1 keer gehad dat (toen ik met mijn toemalige vriendin flink over spoken zat te praten) mijn stereo ineens rare dingen ging doen uit zichzelf. Soms hoor je een bonk of een kraakje maar dat kan evengoed uitzetten van hout oid zijn. Niet erg spannend verhaal maar dat er iemand is ben ik zeker van. Iemand had dat ook "bevestigd" overigens.
pi_19186700
Spoken bestaan voor mij niet, dus leef niet in een spookhuis, daarvoor moet je naar de kermis....Wel komt er zo af en toe iemand bij me langs die niet meer in deze maatschappij leeft !
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_19202944
quote:
Mmmm, misschien iets te voorbarig geweest met mn vorige post, wou niemand voor zn schenen trappen hoor, maar blijft in mijn ogen wel vreemd dat iemand een account opent en een half uur later deze vraag stelt. Maar als het vogens de modjes ok is = het ok..

Maar ok, terzake, ik weet niet of dit is wat onze reporter wil horen maar goed, Muus was zowiezo benieuwd.....

Bij ons in de woonkamer bij het achterraam hadden we altijd cavia's staan, gingen om de haverklap dood, werden op zn hoogst een half jaar (geen open raam dus ook geen tocht).
Caviakooi verplaats en tadaa, niks meer aan het handje, vervolgens de mand van onze honden er neergezet, (niet zo'n groot huis en je moet het ergens kwijt tenslotte), en denk je dat ze er uberhaubt willen liggen... nee dus.
Mand een meter verplaats en ja hoor, beestjes slapen als een os
Een goede kennis van ons doet aan wichelroede lopen en aan het zogenaamde pendelen, zij zegt dat het met aardstralen te maken heeft. Persoonlijk overvalt mij op die plek ook altijd een "naar" gevoel, misschien omdat zij heeft gezegd dat die stralen daar zitten, who knows?
Pikant detail is dat onze poezen (5 stuks) die plek ook mijden, ze zullen zich daar niet gaan wassen of iets dergelijks.

Weet niet of dit iets met een spookhuis te maken heeft of dat ts dit wilde lezen, maar het is toch echt zo... Persoonlijk blijf ik het raar vinden, ben zelf ook niet zo heel bijgelovig, maar weet wel dat dieren veel "gevoeliger" zijn voor dit soort zaken.

Vriendelijke groet, Peter

(offtopic)-
2 honden
5 katten
6 gerbils
1 cavia
zooitje goudvissen.....
  maandag 17 mei 2004 @ 22:46:57 #21
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_19205423
Niet om een heel voor de hand liggend voorbeeld te nemen ofzow..weet het juiste woord ff niet meer, maar toen ik een paar jaar geleden echt op een hoogtepunt van mijn psychose zat in de huiskamer begon een klein lampje in de hoek naast de tv af en toe aan en uit te gaan. Dat vond ik op zich wel bizar. Feit blijft dat ik in die periode bijna nooit thuis kwam en dus niet echt vergelijkingsmateriaal had. De periode daarna en nu heb ik geen last meer gehad van een knipperend lampje naast de tv. Doen de entiteiten dat dan of is het gewoon ultieme mindpower..weet het zelf eigenlijk nog niet..

Wat wel heel frappant is eigenlijk is dat het precies op dat hoogtepunt was..

Maarja..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')