hoelang is dat ongeveer rijden, van Las Vegas of phoenix naar de canyon?quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:07 schreef JaapB het volgende:
Wij zijn er vorig jaar geweest, dan niet alleen de Grand Canyon gehad maar meer als onderdeel van een rondreis door het zuidwesten van de VS. Je kunt volgens mij het snelst er komen als je landt in Las Vegas of in Phoenix, auto huren en op naar de Grand Canyon.
Verblijf kan dichtbij het park zelf, maar goedkoper op ongeveer een uur rijden in Williams. En vliegen kan met een helicopter boven de canyon, maar als je dezelfde afstand wilt doen als wat met een vliegtuig kan ben je vele malen duurder uit. Wij zijn er met een vliegtuig bovenlangs gevlogen waarbij het vliegtuig dankze zogenaamde "anti-stall" motoren soms leek te zweven.
Eerste blik op de Canyon is iets wat je heel lang bij zal blijven.
Voor wandelingen heb je zeker water en zout nodig, en langere wandelingen liefst met gids. En je kunt het vergeten om in een dag naar beneden en weer naar boven te gaan. Dus overnachten op de bodem.
Is een uur of 4 rijden vanuit Las Vegas via de Hooverdam naar GC. Tenzij je ook onderweg nog leuke dingen wilt gaan bekijken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:19 schreef Dizzee het volgende:
[..]
hoelang is dat ongeveer rijden, van Las Vegas of phoenix naar de canyon?
die vluchten (heli of vliegtuig) zijn gewoon daar te boeken of is het verstandig alvast hier in ned. te doen?
Of Bryce mooier is? Heel anders in elk geval. Minstens even mooi vonden wij Capitol Reef, vooral omdat je daar als het ware ook de bodem van de canyon verkent en dan onder de indruk kunt raken van de grootheid van de bergwanden. Bryce hebben we overigens wel met een helicopter bekeken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:01 schreef Da hopman het volgende:
Als je toch in de buurt bent, ga dan zeker ook naar Bryce canyon. Vind ik persoonlijk mooier dan de grand canyon.
[afbeelding]
http://www.nps.gov/brca/
Info over grand Canyon national parc >>> http://www.nps.gov/grca/index.htm
wow -20?quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:14 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Denk ook aan het weer. Toen wij er waren was het -20 en hield je het dus niet lang vol. En het kan ook +40 of meer zijn.
Weet dat het half september in Bryce 's morgens voor zonsopkomst en graad of 3 onder nul was, en ook 's avonds koelde het rap af als de zon onder was.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:31 schreef Dizzee het volgende:
[..]
wow -20?
hoe koud/warm is het er s'nachts in de zomermaanden?
North Rim hebben wij vanuit Page gedaan, was er stukken minder druk en toeristisch en doordat je als het ware op de South Rim kijkt een heel andere ervaring. Bij mooi helder weer kun je de uitkijktoren bij de South Rim mooi zien.quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:03 schreef Singa het volgende:
Prachtig en echt imposant, north rim geweest in zomer 2002, deze zomer naar de south rim, maar ook naar Bryce deze keer.
Destijds zijn we er gewoon met de auto heengereden, afhankelijk van je route is het sneller om het of van de zuid- of noordkant te benaderen.
quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:35 schreef hp22 het volgende:
Ik ga met een groepsreis naar Californië deze zomer waar ook een helicoptervlucht over de Grand Canyon bij zit, kan niet wachten![]()
Bekend gevoel!quote:Op donderdag 13 mei 2004 23:13 schreef DuchessX het volgende:
[..]Mag ik mee?
Navojo Loop bedoel je? Flink steil naar beneden en dan ook weer omhoog, en uiteraard door Wallstreet met die maffe boom die daar midden tussen de rotswanden groeitquote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:29 schreef P4nic het volgende:
Grand Canyon ja wel leuk om eens te zien, maar mocht ik echt moeten kiezen dan verkies ik Bryce Canyon. Helicoptervlucht boven de Grand Canyon was 5j geleden ongeveer $100 p/p. Is wel leuk ja....
Bryce Canyon hebben we een wandeling gemaakt naar beneden en boven het noemde iets van Indian Loop ofzoiets, stevig schoeisel is een voordeel :-)
LV Daar ben ik getrouwdquote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:44 schreef wild-AT-heart het volgende:
Het beste van de Grand Canyon is is dat het heel dicht bij Las Vegas is!!! En Vegas is weer heel dicht bij LA!! Ben er een aantal keer geweest op weg van Albuquerque naar LA.
Die wandeling hebben wij ook gemaakt en er waren maar héél weinig mensen die dat ook deden zodat we écht van de stilte konden genieten. Alleen de terug weg was voor mij erg benauwend ivm hoogtevrees. Ik vond het doodeng om weer naar boven te 'klimmen'. Maar achteraf wel erg blij dat ik het gedaan heb!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 18:31 schreef JaapB het volgende:
[..]
Navojo Loop bedoel je? Flink steil naar beneden en dan ook weer omhoog, en uiteraard door Wallstreet met die maffe boom die daar midden tussen de rotswanden groeit
En wandelen uiteraard niet op sandalen of zo, en water meenemen is zeker geen luxe..![]()
Het klimmen viel wel mee, niet teveel achterom kijken naar de diepte waar je uit komt.. Was er inderdaad stukken rustiger dan bovenaan bij "the rim". Zelfs bij zonsopkomst en zonsondergang was het er druk.. Is en blijft natuurlijk ook zeer indrukwekkend.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 20:43 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Die wandeling hebben wij ook gemaakt en er waren maar héél weinig mensen die dat ook deden zodat we écht van de stilte konden genieten. Alleen de terug weg was voor mij erg benauwend ivm hoogtevrees. Ik vond het doodeng om weer naar boven te 'klimmen'. Maar achteraf wel erg blij dat ik het gedaan heb!
Nopequote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:32 schreef JaapB het volgende:
[..]
Het klimmen viel wel mee, niet teveel achterom kijken naar de diepte waar je uit komt.. Was er inderdaad stukken rustiger dan bovenaan bij "the rim". Zelfs bij zonsopkomst en zonsondergang was het er druk.. Is en blijft natuurlijk ook zeer indrukwekkend.
Ben je ook net buiten het park van Fairyland geweest? Wij helaas alleen midden overdag want na 3 dagen wilden we ook wel richting Zion..
@ Dutchess: Ik ben me nog helemaal aan het orienteren over wat en hoe. Maar mn ouwe die wou sowiezo langs de Canyon. Ik zat er eerst over te denken alleen daarheen te gaan, maar blijkt dat je,wat ik uit reisverhalen haal, dit eigenlijk het beste mee moet nemen in een rondreis.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 22:11 schreef DuchessX het volgende:
Zionspam:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan TS: Wat willen jullie nog meer zien in Amerika?
Capitol Reef bedoel je?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 22:57 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Misschien dat jullie daar nog tips over hebben.
@ JaapB: Ik las dat je het had over een park. Kan je daar wat meer over vertellen. Zijn daar winkels,hotels of banken ofzo?
Merci alvast![]()
Schitterend!!quote:Op zondag 16 mei 2004 21:22 schreef Drikus het volgende:
Hoe lang wilde je gaan? Je kunt je route ideaal uitstippelen m.b.v een routeplanner.
Ik heb afgelopen zomer ook een reis gemaakt! Mijn aanraders zijn Grand Canyon, Bryce Canyon. Heel erg mooi vond ik Dead Horse Point, gelegen vlakbij de ingang van Canyonsland NP.
http://www.philarmitage.net/canyonlands/canyon1.html
Vooral in Utah vind je heel erg mooie Nationale Parken.
Onze route: http://members.chello.nl/s.reijnders1/photo.htm
Misschien kun je ideeen opdoen mb.v. deze site of delen van onze route geruiken.
Succes Ermee.![]()
Groeten,
Dirk
Goeie vraag. Wij zijn er alleen doorheengereden. Ik vond het er wel mooi uitzien, veel loofbomen die mooi gekleurd zijn in de herfst.quote:Op maandag 17 mei 2004 15:36 schreef Dizzee het volgende:
Wat is Flagstaff eigenlijk voor bijzondere plaats? Die kom ik bijna overal tegen.
In welke periode waren jullie er?quote:Op maandag 17 mei 2004 15:40 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Goeie vraag. Wij zijn er alleen doorheengereden. Ik vond het er wel mooi uitzien, veel loofbomen die mooi gekleurd zijn in de herfst.
Flagstaff ligt nogal op de route, want echt veel wegen zijn er niet die je kunt volgen. er zijn er maar een paar naar de grand canyon enzo, en dan kom je meestal wel door flagstaff heen.quote:Op maandag 17 mei 2004 15:36 schreef Dizzee het volgende:
Wat is Flagstaff eigenlijk voor bijzondere plaats? Die kom ik bijna overal tegen.
Wij waren er ook in oktober!quote:Op maandag 17 mei 2004 16:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In welke periode waren jullie er?
Wij gaan in oktober, en ik vroeg me af hoe het weer dan is, overdag.
Dat het 's nachts koud gaat zijn, geloof ik wel, dan doe ik maar een weinig charmante maar warme pyama aan
Monument Valley heb ik niet gezienquote:Op maandag 17 mei 2004 20:27 schreef NIels25 het volgende:
[afbeelding]
In Las-Vegas 3 nachten in dit top hotel geslapen! (new-york new-york)
[afbeelding]
en dit is de beroemde el captain rots uit yosemite, de rots is meer dan 2km hoog en is zo ongeveer kaarsrecht!
Your welcomequote:Op woensdag 19 mei 2004 09:56 schreef Drikus het volgende:
Mooie plaatjes DuchessX!![]()
Ohja, nog bedankt voor het berichtje in ons Gastenboek, erg leuk.![]()
Tip:quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:51 schreef LordLynx het volgende:
SchopJE? Bijna 3 jaar
Ik ben er deze zomer ook![]()
Maar het is dan ook wel écht de moeite waard!quote:
Voor ons is mei/juni de bedoeling.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:51 schreef LordLynx het volgende: Ik ben er deze zomer ook![]()
Die route heb ik ook een paar keer gedaan. Nog een specifieke reden dat je in Albuquerque ben begonnen? Het lijkt een beetje vaste prik te worden om onderweg naar Vegas nog ff te stoppen bij the Meteor Crater en idd de Grand Canyon. Het is allemaal mooi te doen in een dag. En Vegas-LA is zo gedaan idd vooral ook omdat veel mensen 100mph+ rijden.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:44 schreef wild-AT-heart het volgende:
Het beste van de Grand Canyon is is dat het heel dicht bij Las Vegas is!!! En Vegas is weer heel dicht bij LA!! Ben er een aantal keer geweest op weg van Albuquerque naar LA.
Even snel alvast een berichtje:quote:Op zondag 25 maart 2007 09:42 schreef HuubTuub het volgende:
Je kunt een multipas kopen dan kun je bij alle parken naar binnen en dat is wel een stuk goedkoper.
De entree per auto is $25,- je kunt dan ook aangeven dat je nog meerdere parken gaat bezoeken en dan is er wel een andere pas, ik dacht iets van $40 of $50, maar dat is wel een goede optie als je Grand Canyon, Bryce Canyon en Mount Zion zou gaan doen.
De "Insight Guide" van west Amerika geeft veel informatie over deze regio en alle parken die er te zien zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |