abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19226835
Je komt door Flagstaff wanneer je vanuit het zuiden (vanaf Phoenix) richting noorden (Grand Canyon) rijdt. De plaats zelf is niet zow bijzonder, maar het gebied ten zuiden van flagstaff des te meer. Vooral Sedona en de oak creek canyon zou ik gaan bezoeken. Sedona is een prachtige plaats tussen de rode rotsen! Je kunt er prachtig wandelen: wij hebben de west fork trail gedaan! Mooie natuur daar!

Sedona
http://www.internationalnewstimes.com/Sedona/Index-4.htm

Oak creek Canyon; West fork trail.
http://www.fs.fed.us/r3/c(...)ck/westfork-tr.shtml
http://www.americansouthwest.net/arizona/sedona/photographs3.html

Misschien heb je hier wat aan?

Succes

Dirk
pi_19230921
Dit is onderweg naar Sedona (en heel dichtbij Sedona):

Oak Creek Canyon is echt heel mooi. Als je Sedona uitrijdt, kom je over een brug. Stap daar even uit om foto's te maken van de diepte onder je. Let op de kleuren, het is echt schitterend!
#geen
pi_19236988
Mooie plaatjes DuchessX!
Ohja, nog bedankt voor het berichtje in ons Gastenboek, erg leuk.
pi_19246129
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 09:56 schreef Drikus het volgende:
Mooie plaatjes DuchessX!
Ohja, nog bedankt voor het berichtje in ons Gastenboek, erg leuk.
Your welcome
#geen
pi_47604436
Schopje!

Ik krijg er al zooo'n zin in, met al die verhalen en mooie foto's!!!
 FR
pi_47616987
SchopJE? Bijna 3 jaar

Ik ben er deze zomer ook
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zaterdag 24 maart 2007 @ 20:32:23 #57
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_47620274
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:51 schreef LordLynx het volgende:
SchopJE? Bijna 3 jaar

Ik ben er deze zomer ook
Tip:
Bekijk of het ook in je schema past om bij Mount Zion National Park te gaan kijken, absoluut de moeite van het rijden waard.

Vanuit de Grand Canyon kun je doorrijden naar Page, Arizona voor een eventuele overnachting.
Een klein dorpje met ontzettend veel hotels. Wij hadden ook geen reservering en konden makkelijk terecht, was wel in november. We waren in de late middag bij de Grand Canyon, begin van de zonsondergang in de Canyon, helemaal mooi!

Bij Page, Arizona ligt ook Lake Powell een stuwmeer waarbij een deel van de Canyon vol water is gezet.

Vanuit Page heb je dan nog een mooie rit naar Mount Zion.

[ Bericht 21% gewijzigd door HuubTuub op 24-03-2007 20:48:08 (plaatjes toevoegen) ]
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_47631676
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:51 schreef LordLynx het volgende:
SchopJE? Bijna 3 jaar
Maar het is dan ook wel écht de moeite waard!
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:51 schreef LordLynx het volgende: Ik ben er deze zomer ook
Voor ons is mei/juni de bedoeling. Ik kan al niet meer wachten!

Bedankt voor de foto's, HuubTuub!
Ziet er erg mooi uit!!

'k Zal ook 's kijken waar dat Mount Zion Park ongeveer ligt.

Wat zijn trouwens de toegangskosten van die parken? Ik las ergens dat het voor de Grand Canyon zo'n 6 dollar was (paar jaar geleden geloof ik..). Is dat zo'n beetje de orde van grootte?
Of is een "multi-nationale-parken-pas" dan toch wel handig, als je in die regio gaat touren?
 FR
  zondag 25 maart 2007 @ 09:42:14 #59
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_47633631
Je kunt een multipas kopen dan kun je bij alle parken naar binnen en dat is wel een stuk goedkoper.
De entree per auto is $25,- je kunt dan ook aangeven dat je nog meerdere parken gaat bezoeken en dan is er wel een andere pas, ik dacht iets van $40 of $50, maar dat is wel een goede optie als je Grand Canyon, Bryce Canyon en Mount Zion zou gaan doen.

De "Insight Guide" van west Amerika geeft veel informatie over deze regio en alle parken die er te zien zijn.
could you just [i]not[/i] breathe?
  zondag 25 maart 2007 @ 12:48:52 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_47636426
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 15:44 schreef wild-AT-heart het volgende:
Het beste van de Grand Canyon is is dat het heel dicht bij Las Vegas is!!! En Vegas is weer heel dicht bij LA!! Ben er een aantal keer geweest op weg van Albuquerque naar LA.
Die route heb ik ook een paar keer gedaan. Nog een specifieke reden dat je in Albuquerque ben begonnen? Het lijkt een beetje vaste prik te worden om onderweg naar Vegas nog ff te stoppen bij the Meteor Crater en idd de Grand Canyon. Het is allemaal mooi te doen in een dag. En Vegas-LA is zo gedaan idd vooral ook omdat veel mensen 100mph+ rijden.
reset
pi_50151513
quote:
Op zondag 25 maart 2007 09:42 schreef HuubTuub het volgende:
Je kunt een multipas kopen dan kun je bij alle parken naar binnen en dat is wel een stuk goedkoper.
De entree per auto is $25,- je kunt dan ook aangeven dat je nog meerdere parken gaat bezoeken en dan is er wel een andere pas, ik dacht iets van $40 of $50, maar dat is wel een goede optie als je Grand Canyon, Bryce Canyon en Mount Zion zou gaan doen.

De "Insight Guide" van west Amerika geeft veel informatie over deze regio en alle parken die er te zien zijn.
Even snel alvast een berichtje:

de Nationale-Parken-pas is sinds januari 2007 opgehoogd van 50$ naar 80$!

Dat lijkt een hoop geld, maar als je van plan bent om behoorlijk rond te toeren en een aantal parken te doen, rentabiliseer je hem toch wwel vrij snel. Bij ons was het bovendien zo dat we nogal wat parken onverwachts onderweg tegenkwamen. Bijv in de hoek van Sedona het Montezuma Castle monument; of iets voorbij het eerder genoemde plaatsje Page een National Parkje langs de oevers van een stukje Lake Powell (errug mooi!), en zo nog een paar.

Verder was de GRAND Canyon absoluut een hoogtepunt!! ZOOO indrukwekkend!
Sedona en omgeving zijn inderdaad supermooi!!! (neem Highway 89A vanaf Flagstaff )
Petrified Forest/Painted Desert Park is errug gaaf!!
Helàààs hebben we Monument Valley en Bryce Canyon niet kunnen doen, maar die staan op de lijst voor de volgende keer!
Het Zion Park hebben we wél bezocht, en echt: de foto's op ansichtkaarten en in de boeken doen dit park helemaal geen recht: het was ontzettend mooi daar!
En verder, in California: het Death Valley National Park: dat is zoooo bizar!! In het begin vonden we het heel saai (in het zuiden begonnen), maar hoe verder we kwamen, hoe meer we onder de indruk raakten! Het is daar echt heel.....anders! Bloedheet ook; het is de heetste plek van de VS, schijnt het. (Je wordt er zienderogen knalrood zogauw je je buiten de auto waagt!) Het laagste punt van de VS ook. Evenals het grootste National Park van het land. Een speciale ervaring.
(Bereid je gezien de hitte echter goed voor! )

Arrrffff, er is zooooveel te zien daar!!

Voor de volgende trip staat Utah op de verlanglijst (misschien vanuit Denver....) ;
als iemand nog gave tips heeft??
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')