Zeg je abonnement op bij Orange.. aparte manier van reclame maken dan..quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:13 schreef smash789 het volgende:
Right... Schaamteloos reclame maken...
Wil je hier jou brief posten wan tdat wil ik ook (omzetten naar prepaid ezo)quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:14 schreef Marvin het volgende:
Heb zelf net een nieuw abonnement met een Motorola V600.. Die zet ik dus mooi om naar Ready (incl. eigen nummer en opgespaard beltegoed) en sluit weer een nieuw abonnement af met een ander leuk toestelletje
Voor einde contractsdatum een formulier NummerBehoud invullen en opsturen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:23 schreef Shaii het volgende:
maar hoe zit het dan met je nummer meenemen?
kun je dan als je bijv overstapt naar een andere provider wel je nummer behouden?
Ik heb gezocht naar het formulier nummerbehoud op orange.nl, maar het gevonden formulier vraagt naar de gegevens van de vorige provider, niet naar de nieuwe provider.quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:25 schreef Marvin het volgende:
[..]
Voor einde contractsdatum een formulier NummerBehoud invullen en opsturen.
Of contract om laten zetten naar Ready.. heb je alle tijd om rustig rond te kijken en dan alsnog je nummer mee te nemen. Nummer om laten zetten naar een nieuw contract van Orange zelf kan (in principe) niet.
Dat lijkt me ook logisch, aangezien je het nummer mee wil nemen VANAF een vorige provider naar een nieuwe.. De nieuwe provider heeft de gegevens van je vorige provider nodig om het nummer te porteren.quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:37 schreef Shaii het volgende:
[..]
Ik heb gezocht naar het formulier nummerbehoud op orange.nl, maar het gevonden formulier vraagt naar de gegevens van de vorige provider, niet naar de nieuwe provider.
ok, thnxquote:Op woensdag 12 mei 2004 00:54 schreef Marvin het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook logisch, aangezien je het nummer mee wil nemen VANAF een vorige provider naar een nieuwe.. De nieuwe provider heeft de gegevens van je vorige provider nodig om het nummer te porteren.
De OPTA heeft toendertijd een gentlemens agreement met alle providers gesloten waardoor NP mogelijk werd binnen 10 dagen. (correct me if i'm wrong) Maar toen had één van deze providers (geloof Vodafone) daar ineens niet zo'n zin meer in..quote:Op woensdag 12 mei 2004 01:08 schreef Shaii het volgende:
[..]
ok, thnx
Ben er niet helemaal in thuis... maare.. als ik nu m'n abo opzeg per 7 juni, dan moet ik dus voor die tijd een nieuwe afsluiten waarbij ik aangeef dat ik m'n huidige nummer wil behouden? Ik heb iets gelezen over 10 dagen wat daartussen mag zitten?
Waarom zou je een gratis abonnement opzeggen?quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:34 schreef ID-Tweak het volgende:
ik heb nu nog steeds dat gratis Orange Free abbo van 20 euro per maand( actie icm. Belcompany
)
kan ik nu ook al het abbo opzeggen zodat het na dit jaar word opgezegd?
Btw.. het zal ook staan op de eerstvolgende rekening die je ontvangt. Alleen niet zo uitgebreid en de mogelijk tot opzeggen wordt niet echt genoemd.quote:Nee, ik ben geen ontevreden werknemer (integendeel) maar iedereen moet hier gewoon van kunnen profiteren. Zeg je abonnement op, sluit weer een nieuwe aan bij Orange en ontvang weer een retegaaf nieuw toestel!!
quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:39 schreef timmeeeh het volgende:
Ik zit net 2 maandjes ofzo bij Orange, maar jij zegt dat ik dus het volgende kan doen (??) :
- abbo opzeggen / omzetten (incl. beltegoed dat ik over heb) naar Ready ja
- nieuw abbo aanvragen + toestel ja
- nr van ready porteren naar nieuwe abbo van Orange naar Orange kan niet, wel van je Orange Ready naar een andere provider
Dat zou wel heel strak zijn natuurlijkis het ook
![]()
Nu lees ik dat topic op tweakers.net en daar ziet het er allemaal wat minder rooskleurig uit...quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:41 schreef Marvin het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:01 schreef genman het volgende:
Hier linkje:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/909868
Maar je kan wel kosteloos opzeggen ook al heb ik pas 2 mnd. een abbo??quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:46 schreef -BIERTJUH- het volgende:
helaas,
vanochtend gebeld, en een abbo kan niet worden omgezet naar een ready.
opzeggen moet gebeuren dmv een aangetekende brief.
ai ik zie t nu wel.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:41 schreef Marvin het volgende:
Lees het topic maar door, vind je vanzelf het juiste antwoord.
Er bestaat zoiets als Orange Smart. Daar zijn 3 soorten "abonnementsvormen" van: ¤5, ¤10 en ¤15. Het voordeel is dat je iedere maand kan opzeggen en dat je voordeliger belt dan met Ready. En over de Motorola Mpx220.. dat duurt zeker nog een hele tijd willen we die gaan aanbieden via de Klantenservice (dus telefonisch). Of Belcompany en anderen die gaan aanbieden i.c.m. een Orange abonnement moet je aan hun vragen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:06 schreef Drommelsch85 het volgende:
Even een vraagje voor de TS, komt er bij Orange niet op korte termijn een ¤ 10 abonnement? Leek me wel ideaal eigenlijk
Weten jullie verder iets over de komst van de Motorola Mpx220, of jullie die ook opnemen in het assortiment.
Brief sturen dat je het abonnement i.v.m. de tariefswijziging wil beëindigen en wil laten omzetten naar Ready per 7 juni. Bij het afsluiten van je abonnement bij KPN, vul je daar meteen een formulier Nummerbehoud in en dat wordt dan gestuurd naar Orange met het verzoek dat nummer vrij te geven aan KPN.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:11 schreef Leujel het volgende:
Oke dus ik moet een brief sturen dat ik mijn abo wil veranderen naar een ready en dan kan ik daarvandaan een ander abo afsluiten bij de KPN. Begrijp ik dat zo goed?
Maar ja, dat er een prijsverhoging doorgevoerd wordt, waarbij de nieuwe prijs 'marktconform' is betekent nog niet dat je niet kan opzeggen vanwege de prijsverhogingquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Je kan alleen maar per direkt opzeggen nav wijziging Voorwaarden indien de nieuwe voorwaarden duidelijk nadelig zijn voor de abonnee.
Bijvoorbeeld bij een forse tariefsverhoging. Dat is hier niet het geval de wijzigingen zijn 'marktconform'.
Maar een prijsstijging van smsen in het buitenland van 28,5% is toch best fors. Aangezien je op vakantie ook niet met 1 smsje klaar bent. Dus het is een stijging van x maal 10 cent. Op 10 smsjes alweer een euroquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:49 schreef Marvin het volgende:
Natuurlijk, we gaan geen mensen voorliegen.. [...] totdat ze over 2 maanden op vakantie gaan en al akkoord zijn gegaan met de tariefswijziging en dan komen ze erachter dat ¤0.10 extra per sms vanuit het buitenland toch best wel veel is.. (maar toch marktconform) [...]
quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:09 schreef -moi- het volgende:
kan je dan je oude mobiele nummer wel meenemen naar een ander abonnement?
en kan je dan weer een orange abonnement nemen? zou wel raar zijn toch?!
Nee, dat houdt niet in dat ik naar Ready ga maar ik maak gebruik van de mogelijkheid tot nummerportatie. Dat heb ik uiteraard wel expliciet vermeld. Op het moment dat ik de bevestiging van Orange ontvang, sluit ik in een winkel een nieuw abonnement af en vul ik een formulier voor nummerbehoud in voordat ik mijn nummer bij Orange 'uit de lucht' gaat.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:22 schreef Marvin het volgende:
Leg eens uit..?
Je zegt je abonnement op, maar je wil je mobiele nummer behouden? Houdt dat in dat je naar Ready wil (en heb je dat in je brief vermeld)?
quote:Net gebeld met KS.
De mevrouw leest voor:
De klant kan opzeggen per 7 juni 2004
Klant moet dit schriftelijk doen.
Klant moet aangeven dat de reden van opzegging is dat er een tariefsverhoging is.
Klant kan nummer enkel behouden als deze overstapt naar een andere provider.
Dit moet gestuurd worden naar:
Orange Klantenservice
t.a.v. Correspondentie
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
Ik heb naam en tijdstip genoteerd en ga de brief samenstellen. Tevens probeer ik toch inderdaad met de slogan, wat van jou is blijft van jou, over te stappen naar prepaid
Als ik de bevestiging voor 7 juni binnen heb gaat het allemaal goedkomenquote:Op woensdag 12 mei 2004 18:44 schreef Marvin het volgende:
Dat is idd essentieel.. Voordat het 7 juni is.. want dan gaat ie in de koelkast en kan je het vergeten.
Dat kan een risico zijn, maar het porteren van nummers gaat op dit moment bijna altijd goed. Op het moment dat ik weet dat Orange mijn aansluiting gaat beëindigen, sluit ik direct een nieuw abonnement af en direct daarna stuur ik een formulier voor nummerbehoud naar de nieuwe aanbieder. Die zal dan z.s.m. wel contact opnemen met Orange voor het porteren van het nummer.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:17 schreef -moi- het volgende:
ja maar stel dat je van orange hoort dat het goed is dat je je abonnement ontbindt, en je een nieuw abonnement neemt, maar dat die nummer overzetting langer duurt dan gepland, en je oude abonnement is afgezegd... dan ben je wel de lul, want dan ben je je nr kwijt..
Ik denk dat het niet moet, maar bij zo'n opzegging heb ik toch liever de zekerheid dat Orange het heeft ontvangen. Daar kunnen ze dan niet meer onderuit en die zekerheid is me wel 5,75 euro waardquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:08 schreef Shaii het volgende:
MOET je de opzegging aangetekend versturen?
Daarom laat ik mijn abo omzetten naar een prepaid. Dan wordt mijn bundel omgezet naar beltegoed en mijn nummer blijft behouden. Zodra dat gebeurd is sluit ik bij een andere provider een nieuw abo af met nummerportatie.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:17 schreef -moi- het volgende:
ja maar stel dat je van orange hoort dat het goed is dat je je abonnement ontbindt, en je een nieuw abonnement neemt, maar dat die nummer overzetting langer duurt dan gepland, en je oude abonnement is afgezegd... dan ben je wel de lul, want dan ben je je nr kwijt..
dus jij wil orange vragen of zij jouw abo omzetten in pre paid? kan dat?quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:22 schreef Shaii het volgende:
[..]
Daarom laat ik mijn abo omzetten naar een prepaid. Dan wordt mijn bundel omgezet naar beltegoed en mijn nummer blijft behouden. Zodra dat gebeurd is sluit ik bij een andere provider een nieuw abo af met nummerportatie.
Dus restant belbundel en nummer blijven behouden!
[offtopic]quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:39 schreef -moi- het volgende:
[..]
dus jij wil orange vragen of zij jouw abo omzetten in pre paid? kan dat?
(ik heb telfort, en ik wil ook m'n abo opzeggen..)
jaquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:39 schreef -moi- het volgende:
[..]
dus jij wil orange vragen of zij jouw abo omzetten in pre paid? kan dat?
(ik heb telfort, en ik wil ook m'n abo opzeggen..)
bij telfort mag je ook opzeggen als de AV veranderen, maar ik zit alleen een beetje te klooien met dat nummer behoud. Ik ben als de doods dat m 'n nummer ineens pleite is als ik m'n abonnement afzeg... dat is t enige wat mij tegenhoudt..quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:53 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ik heb het onderwerp (waarin het woord nummerbehoud in staat) en een aantal woorden (nummerbehoud weer) vet in de brief afgedrukt. Het staat niet heel erg chic, maar anders ben ik er bang voor dat de betreffende medewerker na 1 alinea weet dat het gaat om het opzegging zonder verder te lezen dat er wel een aantekening moet plaatsvinden dat mijn nummer actief moet blijven.quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:15 schreef -moi- het volgende:
[..]
bij telfort mag je ook opzeggen als de AV veranderen, maar ik zit alleen een beetje te klooien met dat nummer behoud. Ik ben als de doods dat m 'n nummer ineens pleite is als ik m'n abonnement afzeg... dat is t enige wat mij tegenhoudt..
@chandler: telfort is het goedkoopste, ook als je een los abonnement koopt
Als je op zoek bent naar een nieuw toestel, zou ik deze laten ontbinden en een nieuw abonnement afsluiten incl. toestel. Ben je tevreden dan moet je hem gewoon door laten lopen..quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:08 schreef Chandler het volgende:
Mr. Marvin, zou je eens als Telecom deskundige eens kunnen bekijken wat de beste manier is om een voordeel uit deze wijziging te halen!? ik heb nu een Orange 40, omdat ik gewoon genoeg bel en wil graag een nieuw toestel; wat kan je aanraden!?
Afwachtend op uw expertise
Hij zal wel opgespaard beltegoed bedoelen. Dit kan je om laten zetten naar prepaid.quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:04 schreef -moi- het volgende:
hoezo E200 die je over hebt?
ohzo keequote:Op woensdag 12 mei 2004 23:56 schreef Marvin het volgende:
[..]
Hij zal wel opgespaard beltegoed bedoelen. Dit kan je om laten zetten naar prepaid.
Dat zwartgedrukte bedoel je natuurlijk weer bij een andere telefoon maatschappij?quote:Op woensdag 12 mei 2004 23:52 schreef Marvin het volgende:
[..]
Als je op zoek bent naar een nieuw toestel, zou ik deze laten ontbinden en een nieuw abonnement afsluiten incl. toestel. Ben je tevreden dan moet je hem gewoon door laten lopen..
Als je contract bijna is afgelopen en je denkt dat je nog wel een jaar met je toestel kunt doen, kun je bovendien verlengen en een jaar lang 20% korting op je abonnementskosten krijgen. (32 euro p/maand wordt dat dus)
Er verandert natuurlijk niet echt veel door deze wijziging, het geeft klanten alleen een mogelijkheid om onder hun contract uit te komen. Daar hebben we gelukkig een wet voor
T-Mobile SMS 40 40 SMS-berichten ¤ 5,00 p/m ¤ 0,125 p/smsquote:Op donderdag 13 mei 2004 12:12 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik ga wil ookk mn orange abbo afzeggen want ik wil een nieuw toestel en nummerbehoud.
Maar ik ben opzich tevreden met Orange.
Ik moet dus naar een andere provider als ik dit doe, maar ik weet niet welke,
Ik denk aan t-mobile omdat de belkosten pm goedkoop zijn, alleen vraag k me af of het smssen enzo ook in die bundel zit of apart is.
Telfort heb ik niet zo'n vertrouwen in...
Vodaphone is duur als ik kijk naar de gesprekstarieven..
Ik wil +/- 40 euro pm uitgeven en daarvan smssen en bellen.. what to do what to do..
Iemand advies voor mij?
Hmm das wel minder voor je....quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:37 schreef Marvin het volgende:
Orange kon het blijkbaar niet zo waarderen dat ik algemene informatie naar buiten bracht en heeft mij zojuist op staande voet ontslagen
2.3. Orange heeft het recht de algemene voorwaarden, een (reeds gesloten) Overeenkomst en de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen. Orange zal haar Klanten hiervan steeds tijdig op de hoogte stellen. Orange doet dit door bijvoorbeeld mailings, advertenties, vermelding op haar website, databerichten of facturen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:45 schreef evil_cupido het volgende:
kan ik mijn orange free abbonement ook opzeggen?
serieus??quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:37 schreef Marvin het volgende:
Orange kon het blijkbaar niet zo waarderen dat ik algemene informatie naar buiten bracht en heeft mij zojuist op staande voet ontslagen
Lijkt me net zo serieus als dit topic....quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:53 schreef Jornjur het volgende:
[..]
serieus??
Kut jaquote:Op donderdag 13 mei 2004 13:37 schreef Marvin het volgende:
Orange kon het blijkbaar niet zo waarderen dat ik algemene informatie naar buiten bracht en heeft mij zojuist op staande voet ontslagen
Jup..quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:53 schreef Jornjur het volgende:
[..]
serieus??
Bij deze dan...quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:12 schreef Marvin het volgende:
[..]
Maar over dit topic, wat algemene, opvraagbare info is, ben ik uiteraard nog wel bereid om op alle vragen in te gaan![]()
laten die mensen van orange dan ook er voor uitkomen en hier posten ipv alleen maar meelezen. probeer ons er dan van te overtuigen dat wij niet mogen of niet moeten switchen omdat..........quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:12 schreef Marvin het volgende:
[..]
Jup..
Maar ik ben gelukkig ook wel aardig thuis in het arbeidsrecht, dus dit krijgt nog een staartje
Maar aangezien dit topic in de gaten wordt gehouden door een aantal mensen van Orange, waaronder één die mij genaaid heeft (mijn dank daarvoor), zeg ik er nu verder niks meer over.
Maar over dit topic, wat algemene, opvraagbare info is, ben ik uiteraard nog wel bereid om op alle vragen in te gaan![]()
omg, dat is wel heel ergquote:Op donderdag 13 mei 2004 13:37 schreef Marvin het volgende:
Orange kon het blijkbaar niet zo waarderen dat ik algemene informatie naar buiten bracht en heeft mij zojuist op staande voet ontslagen
Ben benieuwd op welke gronden dan.. Het verstrekken van info die iedereen al weet?quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:24 schreef -moi- het volgende:
[..]
omg, dat is wel heel erg
ik zou maar oppassen... je hebt wel een contract getekent neem ik aan... straks wordt je flink door ze genaaid..
misschien info verstrekken die nadelig zijn voor de onderneming? dunnoquote:Op donderdag 13 mei 2004 14:31 schreef Marvin het volgende:
[..]
Ben benieuwd op welke gronden dan.. Het verstrekken van info die iedereen al weet?
Kijk, jij snapt het!quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:30 schreef genman het volgende:
Ze kunnen je toch niet om deze redenen ontslaan. Het enige wat je doet is een tariefswijziging melden en een paar vragen beantwoorden. Net zoals je dat door de telefoon zou doen, als er mensen vragen hebben over dit onderwerp
Als je hier echt iets vanaf weet geef dan ff concreet antwoord... Kan iedereen zijn abbo nu opzeggen? Zijn er voorwaarden e.d.? Ik heb een orange free 30, moet nog 1,5 jaar (totaal 2 jaar) met een sl55 kan ik nu gewoon opzeggen?quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:34 schreef Marvin het volgende:
[..]
Kijk, jij snapt het!
Het enige wat ik verstrek is algemene, openbaar gemaakte dan wel niet opvraagbare informatie.
En dat is geen dringende reden om iemand te ontslaan, maar ach ja back to the subject!
Morgen gaat mijn brief de deur, ik zeg ze mooi allebei op
Net wilde je me nog bannen en nu moet ik weer opdraven..quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:47 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Als je hier echt iets vanaf weet geef dan ff concreet antwoord... Kan iedereen zijn abbo nu opzeggen? Zijn er voorwaarden e.d.? Ik heb een orange free 30, moet nog 1,5 jaar (totaal 2 jaar) met een sl55 kan ik nu gewoon opzeggen?
Die loopt gewoon door, met of zonder abonnement, voor de periode dat je de verzekering bent aangegaan.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:26 schreef UnleashMitch het volgende:
Overgens iemand enig idee hoe het met de telefoonverzekering zit die ik heb afgesloten ? Ben nog lui, ga zo de polis zoeken maar als iemand dat uit zn hoofd weet...
Als ik een nieuwe foon krijg hierdoor neem ik het terug ok?quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:55 schreef Marvin het volgende:
[..]
Net wilde je me nog bannen en nu moet ik weer opdraven..![]()
Iedereen kan zijn abonnement opzeggen. Het is gewoon wettelijk bepaald, zo simpel is het.
Ligt er dus aan wat in de overeenkomst staat die jij als klant hebt ondertekent!!!quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:55 schreef Marvin het volgende:
[..]
Net wilde je me nog bannen en nu moet ik weer opdraven..![]()
Iedereen kan zijn abonnement opzeggen. Het is gewoon wettelijk bepaald, zo simpel is het.
Zeg orange meneer hier staat toch dat het niet kan?quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:48 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
2.3. Orange heeft het recht de algemene voorwaarden, een (reeds gesloten) Overeenkomst en de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen. Orange zal haar Klanten hiervan steeds tijdig op de hoogte stellen. Orange doet dit door bijvoorbeeld mailings, advertenties, vermelding op haar website, databerichten of facturen.
Blijkbaar niet dus...
Dat is dus wat ik bedoel. Als dat er staat, zijn jullie machteloos!quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:30 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Zeg orange meneer hier staat toch dat het niet kan?
Opzich heb je gelijk, maar ze veranderen hun tarieven " redelijker wijs" en niet elke maand met een euro...quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:34 schreef Marvin het volgende:
Je kan er wel van alles inzetten, dan hoeft het nog niet rechtsgeldig te zijn...
Tarieven van tijd tot tijd wijzigen.. iedere maand een euro erbovenop.. denk niet dat dat mag of wel?
Bel de klantenservice maar, zeg dat je het er niet mee eens bent.. wedden dat ze dan zeggen dat je dan je abonnement kunt opzeggen?
Onzin.quote:Op donderdag 13 mei 2004 15:26 schreef Deefje het volgende:
Ligt er dus aan wat in de overeenkomst staat die jij als klant hebt ondertekent!!!
Mooi gezegd en 100% waarquote:Op donderdag 13 mei 2004 15:46 schreef Leshy het volgende:
[..]
Onzin.
Consumentenrecht prevaleert altijd boven de overeenkomst die jij sluit met een winkelier. Als wat in de overeenkomst staat, tegen het consumentenrecht indruist, dan heeft de winkelier puur pech.
arme Marvinquote:Je kan er eigenlijk cker van zijn dat je kan opzeggen, op fok heeft een medewerker dit bevestigd en is hierdoor op staande voet ontslagen, nou maar hopen dat orange snel reageerd en ik weet wanneer ik naar een nwe abo kan uitkijken.
Ik word nog beroemdquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:14 schreef Adelante het volgende:
het is nu al op ganz i-net bekend dattie info heeft gelekt
Man, ze mogen zelfs erin zetten dat je pas je abonnement mag opzeggen als je je eerst als aap hebt verkleed. De wet staat ALTIJD boven de AV. Je gaat accoord met de OUDE voorwaarden. dus je staat in je volste recht als je het abonnement wilt opzeggen.quote:Zeg orange meneer hier staat toch dat het niet kan?
Dit kreeg ik ook te horen van een een KS mevrouw. "U kunt het niet opzeggen want het is een servicewijziging. "quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:26 schreef Leujel het volgende:
En wat is dat gezeik van de KS dan dat het geen tariefwijziging maar een servicewijziging is??
Hoe wil je dat aantonen als de zomervakantie nog niet eens begonnen is? Tuurlijk heb je er nadeel van, iedereen gaat toch op vakantie en stuurt vanuit daar een smsje?quote:Op donderdag 13 mei 2004 16:38 schreef TFD het volgende:
servicewijziging echt niet tarief ik heb vanm. gebeld en werd mij verzekerd dast het kon mits ik dus kon aantonen dat het nadelige gevolgen voor mij heeft.
Kan het dan alleen met een orange ready abbo of ook met een orange free? zo ja moet ik die orange free dan omlaten zetten?quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:14 schreef Marvin het volgende:
Heb zelf net een nieuw abonnement met een Motorola V600.. Die zet ik dus mooi om naar Ready (incl. eigen nummer en opgespaard beltegoed) en sluit weer een nieuw abonnement af met een ander leuk toestelletje
Dat je het omzet en niet helemaal laat deactiveren. Als jet het nl. omzet naar Ready behoud je je nummer en opgespaard beltegoed en kan je lekker rustig op zoek gaan naar een andere leuke aanbieding (bij Orange uiteraardquote:Op donderdag 13 mei 2004 17:01 schreef evil_cupido het volgende:
als ready prepaid is dan zeg ik toch mijn abbo op als ik een ready kies of niet dan?
Dus wat is hier dan het nu van als ik het omzet?
Maar dan heb ik toch geen vaste lasten meer? Wacht ff.. kan dit normaal ook of alleen nu?quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:04 schreef Marvin het volgende:
[..]
Dat je het omzet en niet helemaal laat deactiveren. Als jet het nl. omzet naar Ready behoud je je nummer en opgespaard beltegoed en kan je lekker rustig op zoek gaan naar een andere leuke aanbieding (bij Orange uiteraard)
Dat zou mooi zijn hequote:Op donderdag 13 mei 2004 17:06 schreef evil_cupido het volgende:
[..]
Maar dan heb ik toch geen vaste lasten meer? Wacht ff.. kan dit normaal ook of alleen nu?
Bij Dutchtone was de policy altijd dat medewerkers alleen via officiële kanalenquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:25 schreef Marvin het volgende:
Ik word nog beroemd![]()
Maar dat "lekken" is onzin.. Iedereen had dit kunnen weten door één telefoontje te plegen naar de Klantenservice. Sommige hebben dit ook gedaan, maar hebben het niet doorverteld. Overigens staat de aangekondigde tariefswijziging al sinds 5 mei op www.persinfo.nl (dit topic dateert van 12 mei) Een logisch nadenkend mens had meteen kunnen nagaan dat er dan opgezegd kan worden. Dit heeft dus niks met "lekken van interne, geheime informatie aan derden" te maken. Ik vind dat iedereen gebruik moet kunnen maken van zijn/haar recht om de overeenkomst te laten ontbinden, daarom heb ik dit topic geopend en ik zou het zo weer doen. Dat het hele verhaal vervolgens helemaal opgeblazen is, is nooit mijn intentie geweest.. maar ach.. zijn dit nu mijn 15 minutes of fame?![]()
bleh, wat een raar mensquote:Op donderdag 13 mei 2004 20:14 schreef sunshine19 het volgende:
ik heb dus net naar orange gebeld want hebt erges super mooie aanbieding gehad, maar dat vrouwtje aan de telefoon was dus ff alles behalve klantvriendelijk!
ik: ik vind een verhoging van 10 cent per sms wel erg veel, zeker nu ik komende zomer een maand op vakantie ga!
Orange:dat roept iedereen nu!
Ik: ja dan geloof je me niet...
Orange:ik kan in de computer kijken of je inderdaad vorig jaar zoveel gesmst hebt (mn telefoon is vorig jaar gestolen op vakantie dus toen niet veel gesmst)
Ik: maar nu ga ik lang op vakantie en wil veel smsen en niet bellen
Orange: ja sms is een service dan moet je maar bellen!
Ik: ik heb mn telefoon om te smsen niet om te bellen, ik bel bijna niet met mn telefoon
Orange: dan gebruik je je telefoon op vakantie toch niet, koop daar maar een kaart
Ik: ja waar heb ik dan een abonnement voor?
Orange: wij houden ons aan de voorschriften van de consumentenbond want wij hebben een gemiddelde tariefsverhoging van 3%
Schrijf maar een brief maar je kunt je abonnement nu toch echt niet opzeggen
Nou die brief ga ik nu dus zeker schrijven want ik vind die tariefswijziging allemaal belachelijker hoe zij het heeft uitgelegd!!!
je icoon?quote:
Dat valt nu dus nog te bezien. Het is nog niemand gelukt voor zover ik hier lees om van free naar ready om te zetten wegens verandering in tarieven. Anyway, ik houd dit draadje in de gatequote:Op donderdag 13 mei 2004 17:08 schreef Marvin het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn heNee, omzetten naar Ready is een beëindiging van je contract en kan dus alleen als je contract (bijna) afgelopen is, houd rekening met 2 maanden opzegtermijn (oeps, weer "geheime, interne info".. NOT!). Alleen nu door de tariefswijziging kan het tussentijds.
leuk bedacht maar dat feest gaat niet door. het contract is vast al veranderdquote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:07 schreef ngbom het volgende:
Ook zou ik graag van TS of iemand anders willen weten of het mogelijk is om nog onder oude AV een abbo af te sluiten. Om vervolgensmega-verontwaardigd
kennis te nemen van de nieuwe AV en op grond van de wijziging je abbo weer op te zeggen.
Als dit kan ga ik dit toch wel een keertje of 10 doen met een dikke cashback....
Nu ik er iets langer over nadenk: ik zie geen reden waarom het niet kan, tenzij Orange nu al klanten andere contracten laat tekenen...
* Jornjur krijgt eurotekens in zijn ogen![]()
![]()
lezenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:45 schreef MC het volgende:
en is er al meer duidlijkheid over het aanschaffen van een nieuw abonement en dan vervolgens op kunnen zeggen wanneer de nieuwe tarieven er zijn?
anders sluit ik een nieuw abonement af
Yup, in de brief duidelijk vermelden dat je wilt opzeggen n.a.v. de tariefwijziging enquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:57 schreef Wytze het volgende:
Vorig jaar Mei mijn Orange Abbo afgesloten (Ergens rondd e 15e geloof ik)
In Februari wilde ik andere telefoon was mijn SPV zat en tekende bij voor een jaar zodat ik een nieuwe kon nemen. Kan ik nu mijn abbo alsnog opzeggen ? met die brief?
* Adelante snapt er even helemaal niets meer van
yupquote:Op vrijdag 14 mei 2004 11:57 schreef Wytze het volgende:
Vorig jaar Mei mijn Orange Abbo afgesloten (Ergens rondd e 15e geloof ik)
In Februari wilde ik andere telefoon was mijn SPV zat en tekende bij voor een jaar zodat ik een nieuwe kon nemen. Kan ik nu mijn abbo alsnog opzeggen ? met die brief?
* Jornjur snapt er even helemaal niets meer van
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:01 schreef rawdemin het volgende:
Voor wie er geintresseerd is.
Ik ben zojuist bij de belcompany geweest en daar het "probleem" even voorgelegt.
De vriendelijke meneer achter de balie wist totaal niet waar ik het overhad, en belde naar
de dealerlijn van Orange. Daar werd verteld dat een klant gewoon kan opzeggen. Mits er aan de volgende dingen word voldaan.
Voor 7 juni moeten ze een aangetekende brief ontvangen met daarin
Naam check
Adres check
Telnummer check
Klant nummer check
Rede van opzegging check
Dat je per direct wil opzeggen check
Wanneer je dit hebt gedaan zal per 7 juni je abbo niet meer werken.
En mag je je toestel gewoon houden verder geen extra kosten dus ofzoquote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:01 schreef rawdemin het volgende:
Voor wie er geintresseerd is.
Ik ben zojuist bij de belcompany geweest en daar het "probleem" even voorgelegt.
De vriendelijke meneer achter de balie wist totaal niet waar ik het overhad, en belde naar
de dealerlijn van Orange. Daar werd verteld dat een klant gewoon kan opzeggen. Mits er aan de volgende dingen word voldaan.
Voor 7 juni moeten ze een aangetekende brief ontvangen met daarin
Naam
Adres
Telnummer
Klant nummer
Rede van opzegging
Dat je per direct wil opzeggen
Wanneer je dit hebt gedaan zal per 7 juni je abbo niet meer werken.
Normaal gesproken worden onaangetekende brieven ook gewoon verwerkt, aangezien het nu zal regenen met opzeggingenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:41 schreef vjg het volgende:
Ik heb net de brief op de post gedaan, maar niet aangetekend. Had niet genoeg geld bij me.
Ik neem aan dat ik ook gewoon volgende week Orange kan bellen om te vragen of ze hem hebben ontvangenof moet ik de brief persee aangetekend versturen omdat ze hem anders niet accepteren of zo?
Werk je bij Aspen Marvin?quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:57 schreef Marvin het volgende:
[..]
Die loopt gewoon door, met of zonder abonnement, voor de periode dat je de verzekering bent aangegaan.
Telefoon of geld houd je als je gewoon bij een toko/webwinkel je foon/geld hebt gehaald. Als het opzeggen allemaal doorgaat, ligt de reden van het opzeggen namelijk bij Orange. Zij willen de tarieven aanpassen en dat jij er niet mee akkoord gaat is het probleem van Orange.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:05 schreef Wytze het volgende:
idd Wytze snapt er weinig van
quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:5 5 schreef Orange het volgende:
Wanneer u toch vind dat u nadeel ondervindt van deze wijziging, dan is het
mogelijk om uw contract vroegtijdig te beëindigen. Omdat u uw telefoonnummer
mee wilt nemen naar een andere provider hoeft u uw contract niet op te
zeggen bij Orange.
U dient bij uw nieuwe provider een nummerporteringsverzoek in te vullen. Zij
zorgen er dan voor dat uw abonnement bij Orange stop gezet wordt.
interresant, maar is het een beetje vergelijkbaar met een T-mobile 10 abbo (ook al zit daar geen sms/grps bundel in) en wordt je telefoon ook nou echt goedkoper als je hem icm. met een Orange Smart abbo neemt, want dat zie ik nog eigenlijk op te weinig sitesquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:36 schreef Marvin het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als Orange Smart. Daar zijn 3 soorten "abonnementsvormen" van: ¤5, ¤10 en ¤15. Het voordeel is dat je iedere maand kan opzeggen en dat je voordeliger belt dan met Ready. En over de Motorola Mpx220.. dat duurt zeker nog een hele tijd willen we die gaan aanbieden via de Klantenservice (dus telefonisch). Of Belcompany en anderen die gaan aanbieden i.c.m. een Orange abonnement moet je aan hun vragen.
De constructie abonnement -> prepay -> abonnement wil in het algemeen wel werken, maar alleen als de prepay van een andere aanbieder is dan Orange zelf. Orange is namelijk niet verplicht om mee te werken bij een nummerportatie binnen haar eigen bedrijf. Daar zegt de Telecomwet en de OPTA niets over en dat is dus geheel aan Orange zelf of ze dat willen doen of niet.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:04 schreef bigger het volgende:
Ik heb, toen ik in november vorig jaar een abonnement afsloot bij Orange, ook een simkaart van Orange Ready gekregen.
Weet iemand of het nu mogelijk is om, als ik mijn abonnement beëindig, mijn nummer van m'n abonnement over te zetten naar dat Ready-geval, vervolgens een sim-only abonnement te nemen (bij Orange want dat bevalt me nog wel prima) en dan dat nummer van Ready weer doortesluizen naar m'n nieuwe abonnement?
Sim-only abonnementen zijn namelijk vaak een stuk goedkoper met de maandlasten en het toestel dat ik nu heb is niets mis mee.
Ik heb alleen geen idee of Orange wel sim-only abonnementen heeft.
He bedankt voor de info!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:11 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Het bericht van de prijswijziging staat op de factuur die je een dezer dagen zou moeten ontvangen, maar de exacte prijzen staan nu ook op de website van Orange, onder 'mijn Orange'.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:38 schreef bigger het volgende:
[..]
He bedankt voor de info!
Weet iemand trouwens wanneer je uiterlijk aan Orange door moet hebben gegeven dat je je abonnement op wilt zeggen? Moet dat voor 7 juni gebeuren of kan het er ook na? Of heeft dat dan consequenties?
Van Orange zelf heb ik nog niks gehoord over prijswijzigingen en de mogelijkheid tot beëindiging, dus als ik dit forum niet zou lezen zou ik het niet eens weten!
Hier staat dus we zeggen je abonnement niet op per 7 juni omdat je hebt aangegeven dat je een nummerportatie wilt doorvoeren. Geef je dit pas aan in juli o.i.d. dan kan het niet meer want dan zeggen ze ja nu ben je al akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden en dan loopt je contract nog door. Dus wees er tijdig mee!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 00:29 schreef sunshine19 het volgende:
Wanneer u toch vind dat u nadeel ondervindt van deze wijziging, dan is het
mogelijk om uw contract vroegtijdig te beëindigen. Omdat u uw telefoonnummer
mee wilt nemen naar een andere provider hoeft u uw contract niet op te
zeggen bij Orange.
U dient bij uw nieuwe provider een nummerporteringsverzoek in te vullen. Zij
zorgen er dan voor dat uw abonnement bij Orange stop gezet wordt.
In andere woorden: iedereen te gevraagd heeft een nummer behouden krijgt een reply van Orange dat ze het abonnement niet stop zetten maar dat je zelf maar het èèn en ander moet regelen?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:40 schreef Marvin het volgende:
[..]
Hier staat dus we zeggen je abonnement niet op per 7 juni omdat je hebt aangegeven dat je een nummerportatie wilt doorvoeren. Geef je dit pas aan in juli o.i.d. dan kan het niet meer want dan zeggen ze ja nu ben je al akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden en dan loopt je contract nog door. Dus wees er tijdig mee!
Nou, wat mij betreft kunnen ze zich het er niet zo makkelijk van af maken! Dat ik moet betalen voor de tijd dat ik aangesloten ben oké, maar ik heb al duidelijk voor de 7e van juni aangegeven dat ik het niet eens ben met de tariefswijziging. Dan kunnen ze wel procedureel zeggen dat ze het nummer nog niet uit de lucht halen vanwege de aanstaande portatie, maar ze kunnen niet na die tijd zeggen dat ik akkoord ben met de toekomstige tarieven. Want dáárom had ik de eerste brief geschreven.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:23 schreef vjg het volgende:
[..]
In andere woorden: iedereen te gevraagd heeft een nummer behouden krijgt een reply van Orange dat ze het abonnement niet stop zetten maar dat je zelf maar het èèn en ander moet regelen?![]()
Zelf heb ik gevraagd of ze het naar een Orange Ready kunnen omzetten. Ik heb geen zin straks weer een aangetekende brief voor 5.75e te sturen om te vertellen dat ik gewoon voor 7 juni van dat contact af wil zijn. Al moet het me telefoonnummer kosten...
hoe zit het dan met de kosten van zo'n actie van de E-shop van Orange? Denkt iemand dat Orange een factuur zal sturen voor de overige kosten van het toestel...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 18:07 schreef johnnyd het volgende:
Is het niet zo dat je de telefoon dan moet terug betalen?
Ik heb een SPV van de Orange Shop. Was een actie... 1 jaar Orange Free 30 dan kreeg je hem gratis met veel accesoires erbij. Kicken toestel trouwens..![]()
Diederik heeft een rekening liggen van vorige maand waarbij 60 eurie is verbeld en sms'ed vanuit het buitenland, ik hoop dus zelfs dat ze die dingen er bij halenquote:Op donderdag 13 mei 2004 16:24 schreef TFD het volgende:
Ik heb gebeld en ze zeiden dat het kon mits ik door oude rekeningen kon aantonen dat het echt op mij van toepassing was dat ik dus echt belde en smste vanuit het buitenland. Ik heb dit gedaan dus moet goed komen neem ik aan.
Ik vraag mij echter af of ze deze eis wel mogen stellen. Hoe denk jij daarover Marvin/iemand anders die er meer verstand van heeft dan mij.
mvg remon
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:12 schreef eduard112 het volgende:
(...)
Maar hoe lang moet je wachten voordat je een nieuw abonnement kan afsluiten, want k neem aan dat ze moeilijk gaan doen als je dat vlak na het beeïndigen van het vorige contract doe. Orange vind ik verder okeej, ik wil graag bij orange blijven, maar k wil ook een nieuwe mobiel....![]()
Ik heb ook zon verzekering op mn e700 van BelCompany. Even gebeld en die verzekering kan je overzetten naar je nieuwe telefoon. Die hangt dus niet aan je telefoon vast.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:26 schreef UnleashMitch het volgende:
Overgens iemand enig idee hoe het met de telefoonverzekering zit die ik heb afgesloten ? Ben nog lui, ga zo de polis zoeken maar als iemand dat uit zn hoofd weet...
Ow dat is wel ideaal! Die laat ik dan ook mooi overzetten!quote:Op zondag 16 mei 2004 14:56 schreef the.big.ticket het volgende:
[..]
Ik heb ook zon verzekering op mn e700 van BelCompany. Even gebeld en die verzekering kan je overzetten naar je nieuwe telefoon. Die hangt dus niet aan je telefoon vast.
Hier ben ik inderdaad ook benieuwd naar, het zou niet erg zijn, maar anders raak ik toch zo'n 15 euro kwijt.quote:Op zondag 16 mei 2004 11:36 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Heeft iemand al een reactie gehad op de aanvraag om je abonnement om te zetten naar prepaid? Ik heb ook een brief verstuurd om hem te laten omzetten, maar vraag me toch echt af of ze dat doen...
Topic op tweakers: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/909868quote:Je ontvangt van GSMEASY incl. BTW 296,00
ja...quote:Op zondag 16 mei 2004 20:15 schreef Sark het volgende:
ff snel vraagje tussen door me simkaart is nog van dutchtone, naast het logo van dutchtoon staat een heel lan g nummer en een paar letters! is dat me simkaartnummer ?
ja...quote:Op zondag 16 mei 2004 22:52 schreef gekke_sandra het volgende:
Hey kan dat serieus??? Ook als je je abo pas 2/3 maanden hebt? Mag je je telefoontje dan ook houden?
Mooie brief Wesz, ik zal hem als ik thuis ben even mijn eigen makenquote:Op zondag 16 mei 2004 20:10 schreef Sark het volgende:
brifje
Orange Nederland N.V
t.a.v. Klantenservice
Postbus 5127
6802 EC Arnhem
Wooonplaats: ../05-2004
Geachte heer/mevrouw,
Onlangs bereikte mij het bericht dat u de tarieven voor het bellen naar het buitenland en het versturen van een sms vanuit het buitenland per 7 juni aanpast.
Het tarief wordt op bovenstaande punten verhoogd en valt dus nadelig voor mij uit.
Ik wil u bij deze laten weten dat ik niet akkoord ga met deze wijziging. Ik wil mijn abonnement dan ook vervroegd en kosteloos opzeggen per ingang van deze tariefswijziging (7 juni 2004).
En omzetten naar een orange ready,zodat ik mijn nummer en beltegoed niet kwijtraak.
Het gaat hierbij om de volgende aansluiting:
Telefoonnummer: 06
Simkaartnummer:
Type abonnement: Free ¤
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en
ik zou van deze opzegging graag nog een schriftelijke bevestiging ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Naam:
Adres:
postcode: woonplaats:
Bijlage: Kopie legitimatiebewijs
handtekening:
onzin!quote:Op maandag 17 mei 2004 11:51 schreef Jornjur het volgende:
jah zonder die kopie van legitimatie gaat het neit lukken
Hoe kun je dit dan het beste doen met nummerbehoud ? Je gewoon aanmelden bij een andere provider? En dan sluiten zij je af?quote:Op maandag 17 mei 2004 11:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
onzin!
ik heb geen legitimatie meegezonden en gewoon een bevestiging
terug ontvangen, dat ik per 7 juni weg mag met nummerbehoud
ik ga mijn brief hier niet posten (come on, beetje eigen creativiteit guys!)quote:Op maandag 17 mei 2004 12:01 schreef Jornjur het volgende:
okey je hebt me overtuigd adelante wat voor brief heb je gestuurd en hoe heb je het gebracht.
Ik ga voor KPN Sim Onlyquote:Op maandag 17 mei 2004 12:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik ga mijn brief hier niet posten (come on, beetje eigen creativiteit guys!)
maar ik heb met name gehamerd op de verhogingen (sms en bellen
náár het buitenland) en aangegeven dat ik tegen de huidige
voorwaarden wil blijven bellen.
dit kunnen ze toch niet waarmaken dus als 2e optie heb ik gezegd
dat ik mijn contract per 7 juni contractvrij wil zien. dus niet gedeactiveerd
maar wel vrij voor portatie naar een andere provider.
@ wytze: ik ga een vodafone simonly aanschaffen en verzoek bij
het aangaan van het nieuwe abonnement om nummerbehoud. de datum
voor nummerbehoud is dan 7 juni...
Orange stuurt idd een schriftelijke bevestiging n.a.v. de opzeggingsbriefquote:Op maandag 17 mei 2004 14:03 schreef TFD het volgende:
Ja wytze daar ben ik ook benieuwd naar, die bevestiging van orange kregen die mensen die per post? als ik me nr wil behouden moet ik dan w88 tot 7 juni met ander abbo? omdat per 7 juni abbo wordt opgezegd?
greetz
Wow, das beterquote:Op maandag 17 mei 2004 08:34 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
ja...
Oeh dat is een lastige.. je bent akkoord gegaan met de verlenging in Februari, toen wist je nog niet van de tariefswijziging. De daadwerkelijke verlenging is echter pas op 15 mei.. toen was de tariefswijziging al bekend.. Een leuke.. stuur die brief gewoon and let us know!quote:Op maandag 17 mei 2004 11:06 schreef Wytze het volgende:
[..]
Mooie brief Wesz, ik zal hem als ik thuis ben even mijn eigen maken
Heb alleen even een vraagje voor MARVIN.. Hopelijk krijg ik zo de aandacht
Ik heb in Februari voor een jaar bijgetekend omdat ik een andere telefoon wilde. Je kan bij Orange 3 maanden voordat je contract afloopt je abbonement verlengen, en een nieuw toestel uitzoeken. en zo doende heb ik dat dus gedaan. Dat nieuwe contract is dus ergens in Mei in gegaan, geloof 15 Mei. Dit levert verder geen problemen op en kan gewoon opzeggen ?
Let me know![]()
Juustem! Zie in de openingspost wat er in de brief vermeld moet worden.quote:Op maandag 17 mei 2004 11:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
onzin!
ik heb geen legitimatie meegezonden en gewoon een bevestiging
terug ontvangen, dat ik per 7 juni weg mag met nummerbehoud
ik snap niet geheel je dealtje met orangequote:Op maandag 17 mei 2004 16:33 schreef WooZ het volgende:
mocht dit dealtje met orange doorgaan, dan heb ik 4x 20,- betaald, krijg ik een ready prepaid kaart met 60,- beltegoed over én ik heb een cashback van 240,- gekregen
$$$
Op www.2call.nl zie ik geen gratis Free ¤20 staan met cashback.. Dat zou ook wel een mega actie zijn.. Gratis abonnement EN Cash Back. kan je er alleen maar op verdienen, dan zou iedereen er 10 aansluiten..quote:Op maandag 17 mei 2004 16:33 schreef WooZ het volgende:
zo... ik heb net 3 aangetekende brieven verstuurd
1 -> kpn (gsmstunter.nl siemens m55 actie)
2 -> vodafone (bestelmaar.nl vf 120 á 5,-/maand tevens waar ik mee bel)
3 -> orange (2call.nl gratis free ¤20,- met cashback)
mocht dit dealtje met orange doorgaan, dan heb ik 4x 20,- betaald, krijg ik een ready prepaid kaart met 60,- beltegoed over én ik heb een cashback van 240,- gekregen
$$$
ik betaal 20,- per maand aan orange (dus in principe 12x), heb een cashback gekregen van 240,-quote:Op maandag 17 mei 2004 17:10 schreef Weeman-Diederik het volgende:
[..]
ik snap niet geheel je dealtje met orange![]()
Dan zie ik vanzelf wel de reactie van Orange verschijnen... Kan ik ook weer gaan kijken naar een nieuw abo!!!quote:Op maandag 17 mei 2004 17:09 schreef Marvin het volgende:
[..]
Juustem! Zie in de openingspost wat er in de brief vermeld moet worden.
Moet hem vanavond maar eens uitprinten anders komt er niks vanquote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:57 schreef Jornjur het volgende:
5,zoveel
Ik had op 12 mei mijn brief aangetekend verstuurd (dat was woensdag)quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:51 schreef jantenhove het volgende:
Ik zag net op internet dat mijn brief was ontvangen (aangetekend). Hoe lang duurt het voor ze hierop reageren?
quote:maar 1 ding is wel duidelijk: de vriendelijke klantenservice van Orange ga ik wel missen.
KPN welquote:Op dinsdag 18 mei 2004 15:57 schreef Jornjur het volgende:
klantenservice van orange is wel goed! wacht maar denk dat het nergens beter is
Goed hoor, dank jequote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:27 schreef Jornjur het volgende:
wat bedoel je marvin??? en hoe gaat het nu met je?
zooooo, dit is het 2e jaar op rij dat ze de award winnenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:33 schreef Marvin het volgende:
Goed hoor, dank je
Ik bedoelde dat de Klantenservice van Orange een week of 2 geleden weer in de prijzen is gevallen. Hier staat er ééntje: http://www.orange.nl/overorange/index.php
Jupquote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:38 schreef TFD het volgende:
als ik nu van orange bevestigd heb gekregen dat ik per 7 juni wordt afgesloten kan ik dan nu al een nieuw abbo nemen en formulier nr behoud opsturen? Gaat dat nr behoud dan per 7 juni in? of hoe is dat geregeld?
Kijk even op de vorige pagina voor mijn reactie..quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:01 schreef Wytze het volgende:
verhaal
Je geeft het zelf al aan..quote:Op dinsdag 18 mei 2004 16:51 schreef Jornjur het volgende:
en kan orange geld vragen omdat je een telefoon hebt gekregen in eht begin en die nog niet afbetaald zou zijn ofzo?
Die is dus van jou!quote:een telefoon hebt gekregen..
Naar mijn idee wel. Volgens mij staat het verhogen van je bundel niet gelijk aan instemmen met de vernieuwde tarieven buiteland.quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:01 schreef n9979 het volgende:
FF een vraagje marvin ik heb gisteren mn abo verhoogt van 30 naar 40 (telefonisch) later kwam ik erachter dat de tarieven zijn gewijzigd kan ik nu dan nog steeds mn abo opzeggen? Wat is het faxcnummer van Orange BTW?
groetjes,
Nico
Sorry, heb hem over het hoofdje gezienquote:Op maandag 17 mei 2004 17:07 schreef Marvin het volgende:
[..]
Oeh dat is een lastige.. je bent akkoord gegaan met de verlenging in Februari, toen wist je nog niet van de tariefswijziging. De daadwerkelijke verlenging is echter pas op 15 mei.. toen was de tariefswijziging al bekend.. Een leuke.. stuur die brief gewoon and let us know!
[...*] = 7 juni 2004, staat er niet, maar ik denk dat het er moet staanquote:Op 17 mei schreef Orange Klantenservice het volgende:
Beste meneer RubberenRobbie,
U hebt ons via uw brief laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen. Dat vinden we jammer, maar we respecteren uw beslissing. En zoals u van ons gewend bent, zorgen we ervoor dat alles soepel en zorgvuldig wordt afgehandeld.
Uw abonnement eindigt op [...*] nadat Orange een nummerporterings verzoek ontvangt. Tot die tijd kunt u uw telefoon gewoon blijven gebruiken zoals u gewend bent. Nadat uw abonnement is stopgezet, krijgt u van ons nog één laatste rekening. Bent u gewend via automatische incasso te betalen, dan zetten we dat na de laatste rekening direct stop.
Hebt u vragen? [blabla, bel Klantenservice]
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland N.V.
geen idee dat zullen we vanzelf wel uitvindenquote:Op woensdag 19 mei 2004 12:33 schreef gekke_sandra het volgende:
Als je het trouwens opzegt, kan je dan daarna vervolgens weer een abonnement nemen zonder gezeik van hun kant?
The future is bright, the future is green in mijn gevalquote:Op woensdag 19 mei 2004 13:15 schreef Wytze het volgende:
Even een ander vraagje, wat gaat iedereen nu doen die zijn abbo heeft opgezegt
Ik ga waarschijnlijk een Hi Profile Abbo halen (Sim Only)
Ik ga ook voor een Hi, Hi 40 waarschijnlijk. Alleen hebben ze die niet in Sim Only varriantquote:Op woensdag 19 mei 2004 14:47 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
The future is bright, the future is green in mijn geval
Ik ben gister al naar de Primafoon geweest om een Samsung E700 op te halen, nadat ik van de KS Orange al te horen had gekregen dat ik weg mag...
Met een Hi 30. Blijf ik lekker op hetzelfde maandbedrag zitten, alleen nu kan ik wel thuis bellen
heb JIJ de vodafone tarieven wel eens vergeleken met Orange dan?quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:22 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
vraagje, waarom gaan jullie vanwege de acties over naar vodaphone, hebben jullie wel es gekeken naar de telefoontarieven?? das toch belangrijker dan de acties lijkt mij....
Je abonnement "upgraden" kan op ieder moment, dit houdt niet in dat je je abonnement verlengt..quote:Op woensdag 19 mei 2004 11:01 schreef n9979 het volgende:
FF een vraagje marvin ik heb gisteren mn abo verhoogt van 30 naar 40 (telefonisch) later kwam ik erachter dat de tarieven zijn gewijzigd kan ik nu dan nog steeds mn abo opzeggen? Wat is het faxcnummer van Orange BTW?
groetjes,
Nico
hoe kom je daarbijquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:22 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
vraagje, waarom gaan jullie vanwege de acties over naar vodaphone, hebben jullie wel es gekeken naar de telefoontarieven?? das toch belangrijker dan de acties lijkt mij....
Dat lijkt me niks. Die belminuten zijn alleen maar naar mensen die ook Telfort hebben toch?quote:ik ga voor telfort samenbellen. 500 belminuten 50 smsjes voor 6.95
nietsquote:Even een ander vraagje, wat gaat iedereen nu doen die zijn abbo heeft opgezegt
met een klantenbestand van meer dan 1 miljoen klanten wegen die paar opzeggingenquote:Op woensdag 19 mei 2004 22:19 schreef -moi- het volgende:
volgens mij kan orange beter geen tarieven meer wijzigen als ik het zo lees hier...
dat is naar vaste nummers en naar telfort nummers. vrienden onderling hebben we afgesproken om allemaal telfort te nemen. dan bellen we zometeen voor 0.01 cent per minuut naar elkaar en 0.01 naar elk vast nummer in nederland btw smssen kost 10cent (uit de bundel)en later 15centquote:Op woensdag 19 mei 2004 18:12 schreef WooZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me niks. Die belminuten zijn alleen maar naar mensen die ook Telfort hebben toch?
Deze actie lijkt me dus beter, dat is die ik bedoelde. Voor ¤3,40 per maand 300 belminuten hebben, en voor de smsjes zou ik er een losse sms bundel bijnemen
hoe heb je dat gedaan? je nummer naar een prepay simkaart overgezet ofzo?quote:Op woensdag 19 mei 2004 23:56 schreef Da-Ali-G het volgende:
zo, mijn abo is opgezegden mn nummer is omgezet naar een KPN nummer
(of ja de 27ste
)
traliladila
1) Opzeggen bij Orange.quote:Op donderdag 20 mei 2004 11:44 schreef -moi- het volgende:
[..]
hoe heb je dat gedaan? je nummer naar een prepay simkaart overgezet ofzo?
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:42 schreef Right_On het volgende:
Mijn vragen:
*het is nu 21 mei kan ik nu nog opzeggen?
Ja, als het maar vóór 7 juni is
*Kan ik mijn abbo eerst omzetten naar prepaid om vervolgens weer naar orange 30 over te stappen, en neem ik dan mijn beltegoed mee?
dat weet nog niemand, bij Orange zijn ze ook niet stom, het beltegoed neem je alleen mee naar je prepaid kaartje
*Ik wil graag mijn nummer behouden, hoe kan ik dat het beste doen?
Orange ready aanvragen (prepaid), nieuw abonnement bestellen mét nummerbehoud en invullen dat het nummer op 7 juni vrijkomt![]()
Alvast bedankt!
Weet je dat zeker?? Toen ik de klantenservice belde zeiden ze namelijk dat dit wel kon en dat heb ik dus ook vermeld in mijn opzegbrief.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 02:30 schreef TFD het volgende:
(...) Omzetten naar prepaid doen ze niet. (...)
Ja zowel ik en die vriend hebben gebeld (meerdere keren) ze zeiden dat je nu al gratis op kon zeggen dat was al een soort van soepel beleid van hun kant, ze konden natuurlijk niet aan de gang blijven. Dus geen prepaid.quote:Weet je dat zeker?? Toen ik de klantenservice belde zeiden ze namelijk dat dit wel kon en dat heb ik dus ook vermeld in mijn opzegbrief.
Wat die meneer bij de Klantenservice zei klopt.. Je bundel gaat in op de 6e en je gaat weg op de 7e.. Dan heb je dus inderdaad een dag om je 80 euro op te bellen.. Normaal gesproken zeg je dan dus op per 5 juli, zodat je de laatste maand nog de gehele maand hebt om je bundel te verbruiken.. Maar aangezien je opzegt per 7 juni gaat dat helaas niet door.. Omzetten naar prepaid gaat ook niet door, aangezien je naar KPN gaat met nummerportatie..quote:Op zaterdag 22 mei 2004 21:33 schreef Macamba het volgende:
heel verhaal..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |