Ja dat is ook zo.. maar nu nog de juridische onderbouwing..quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:40 schreef Steijn het volgende:
Volgens mij kun je bij elke tariefswijziging of wijziging van de voorwaarden je abonnement opzeggen. Ook al veranderen ze maar 1 woordje of getal.
Heb je al op wetten.nl gezocht? In de wetbundels staan meestal niet alle wetten.quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:42 schreef Marvin het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo.. maar nu nog de juridische onderbouwing..
Nee dus.... Het is alleen mogelijk als de voorwaarden veranderen ten nadele van de gebruiker. Als het goedkoper wordt kun je dus niet opzeggen.....quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:55 schreef Marvin het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen hier toch altijd zijn twijfels bij zet.. Bij wijziging van de algemene voorwaarden is het ALTIJD mogelijk om de overeenkomst te ontbinden!
Anders zou ik ook geen bezwaar hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:01 schreef Croga het volgende:
[..]
Nee dus.... Het is alleen mogelijk als de voorwaarden veranderen ten nadele van de gebruiker. Als het goedkoper wordt kun je dus niet opzeggen.....
nee, wettelijk gezien is het alleen mogelijk als de wijziging bezwarend isquote:Op woensdag 12 mei 2004 14:55 schreef Marvin het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen hier toch altijd zijn twijfels bij zet.. Bij wijziging van de algemene voorwaarden is het ALTIJD mogelijk om de overeenkomst te ontbinden!
Onderbouw dat eerste eens met een wetsartikel..?quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
nee, wettelijk gezien is het alleen mogelijk als de wijziging bezwarend is
overigens is de kans groot dat de wijziging al in contracten en voorwaarden voor nieuwe abonnementen is verwerkt
Onderbouw dit eens.quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:55 schreef Marvin het volgende:
Er kan wel in de AV worden opgenomen dat deze tussentijds gewijzigd mogen worden, maar dan is dit gewoon rechtsongeldig. Klinkt ook vrij logisch dacht ik zo..quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:49 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Onderbouw dit eens.
Want een tariefwijziging die al mogelijk is gemaakt in de AV, is gewoon geldig en geen grond voor ontbinding.
Alleen als er sprake is van een niet-afgesproken, of exorbitante wijzigingen is het mogelijk de boel te ontbinden.
Als je denkt dat het anders is, leg dan maar eens uit wel gedeelte van boek 6 jouw standpunt onderbouwt.
(Overigens wil dit niet zeggen dat de meeste telco's dit gelul niet slikken. Je kunt meestal met wat bla bla wel degelijk opzeggen.)
in nederland gaan we echter uit van wat in het wetboek staat, en niet van wat logisch klinktquote:Op woensdag 12 mei 2004 16:42 schreef Marvin het volgende:
[..]
Er kan wel in de AV worden opgenomen dat deze tussentijds gewijzigd mogen worden, maar dan is dit gewoon rechtsongeldig. Klinkt ook vrij logisch dacht ik zo..
Daar ga ik dan ook vanuit..quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
in nederland gaan we echter uit van wat in het wetboek staat, en niet van wat logisch klinkt
Lees nou eerst eens het BW, voor je blaat. Behoudens enkele uitzonderingen zijn AV geldig.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:59 schreef Marvin het volgende:
[..]
Daar ga ik dan ook vanuit..
Dus jij denkt dat de tarieven zomaar gewijzigd mogen worden, "omdat in de AV staat dat het mag"..
Menig provider die jou dan als klant wil hebben![]()
Hee Alicey.. we gooien er morgen weer ff een paar eurootjes bovenop, staat toch in de AV dat we dat mogen!
Yeah right!![]()
BULLSHIT! Lul niet zo uit je nek knul..quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:34 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Lees nou eerst eens het BW, voor je blaat. Behoudens enkele uitzonderingen zijn AV geldig.
Da's natuurlijk ook een manier: je als een onbeschofte lul gaan gedragen omdat je ongelijk hebt.quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:36 schreef Marvin het volgende:
[..]
BULLSHIT! Lul niet zo uit je nek knul..![]()
Je kan niet zomaar wat AV opratelen, een handtekening eronder en klaar!
Net zoals met een contract/overeenkomst moeten de regelingen IN het contract wel rechtsgeldig zijn, anders is het gewoon een stukje papier
En toen las je 236 en 237 en werd je wakkerquote:Op woensdag 12 mei 2004 17:47 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Da's natuurlijk ook een manier: je als een onbeschofte lul gaan gedragen omdat je ongelijk hebt.
Tip: lees Titel 5, afdeling 3 van boek 6 van het BW eens en hou, tot je dat begrepen hebt, je domme, ongefundeerde en kortzichtige verzinsels voor je.
En waar staat dan in 236 (zwarte lijst) of 237 (grijze lijst) dat prijzen niet mogen veranderen bij een voortdurende overeenkomst ?quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:17 schreef Marvin het volgende:
[..]
En toen las je 236 en 237 en werd je wakker![]()
En dan lees je de openingspost en zie je dat dat mijn vraag wasquote:Op woensdag 12 mei 2004 18:31 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
En waar staat dan in 236 (zwarte lijst) of 237 (grijze lijst) dat prijzen niet mogen veranderen bij een voortdurende overeenkomst ?
En dat is er niet; het probleem bij beide aanbieders was dat de AV niet op de juiste manier beschikbaar was gesteld of zelfs dat de abonnees nooit een nieuwe versie (met daarin in de mogelijkheid de tarieven aan te passen) hadden gekregen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:39 schreef Marvin het volgende:
[..]
En dan lees je de openingspost en zie je dat dat mijn vraag was![]()
We dwalen flink af, dus in plaats van te mierenneuken, help liever mee te zoeken..
Want dat het niet mag is een feit! Kijk je jurisprudentie er maar op na.. Dutchtone heeft destijds de tarieven verhoogd, Vodafone heeft de tarieven verhoogd.. en toen konden klanten hun abonnement ook opzeggen. Ik ben nu alleen nog op zoek naar het wetsartikel dat hiernaar verwijst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |