Beide. Google heeft er uiteraard een heleboel links over. En hier is een FAQ.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:45 schreef Burner2000 het volgende:
Heb je dit zelf geschreven of heb je een bron?
Dat gaat de Palladium hardware voorkomen. Een geldautomaat is toch ook veilig?quote:Mijn mening: Het is door een mens gemaakt en wordt door de mens gekraakt. Al het beveiligingswerk voor niks.
Daarom zit je er straks gewoon aan vast, dan heeft het geen zin meer om te klagen over de hoge kosten.quote:Daarnaast loop MS een grotere kans op klanten te verliezen. Wie wel er nu extra werk van hebben? Ik in ieder geval niet. Daarnaast vind ik de prijzen enorm hoog van MS.
Dat spreek ik toch ook niet tegen? Longhorn is straks gewoon een vast onderdeel van de computer. Net zoals er tegenwoordig op bijna alle computers een Microsoft Windows licentie-stikker zit.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:27 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wat een grote onzin, Windows Longhorn zal gewoon voor een eenmalig bedrag beschikbaar zijn. Dit is totale onzin.
Hoe bedoel je? De hardwarebeveiliging wordt pas geactiveert als Windows wordt geinstalleerd. Volgens mij kan je in windows ook de Paladium beveiliging uitzetten, maar kan je dan niet meer gelicencieerde programma's draaien. Je kan dus primma Linux ofzo installeren. Precies dezelfde situatie als nu.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:33 schreef DiGuru het volgende:
[..]
Dat spreek ik toch ook niet tegen? Longhorn is straks gewoon een vast onderdeel van de computer. Net zoals er tegenwoordig op bijna alle computers een Microsoft Windows licentie-stikker zit.
Klopt. Maar je kunt dan ook geen films meer kijken, muziek luisteren of Word documenten lezen. En spelletjes en andere software kun je niet draaien.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:36 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De hardwarebeveiliging wordt pas geactiveert als Windows wordt geinstalleerd. Volgens mij kan je in windows ook de Paladium beveiliging uitzetten, maar kan je dan niet meer gelicencieerde programma's draaien. Je kan dus primma Linux ofzo installeren. Precies dezelfde situatie als nu.
Tsjah, dan moet je maar andere software draaien of hardware kopen. Ik zie het probleem nog niet echt eigenlijk..quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:39 schreef DiGuru het volgende:
[..]
Klopt. Maar je kunt dan ook geen films meer kijken, muziek luisteren of Word documenten lezen. En spelletjes en andere software kun je niet draaien.
1e punt. Criminelen kopieren met behulp van allerlei slimme tools zo in een hand omdraai de pasjes. Er is altijd wel een omweg te vinden.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:55 schreef DiGuru het volgende:
Dat gaat de Palladium hardware voorkomen. Een geldautomaat is toch ook veilig?
[..]
Daarom zit je er straks gewoon aan vast, dan heeft het geen zin meer om te klagen over de hoge kosten.
Nou, er wordt bijvoorbeeld veel reklame gemaakt voor het voorkomen van spam: een e-mailtje dat verzonden is op een Palladium computer kun je alleen maar op een andere Palladium computer lezen. En je weet dan precies waar het vandaan komt. En als je per ongeluk een e-mailtje verstuurd wat je niet had moeten doen, kun je dat laten verdwijnen door het illegaal te maken.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Tsjah, dan moet je maar andere software draaien of hardware kopen. Ik zie het probleem nog niet echt eigenlijk..
Het is strafbaar. Ze hebben in Amerika bijvoorbeeld een flink aantal Kazaa gebruikers opgepakt en in de gevangenis gegooid.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:43 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
1e punt. Criminelen kopieren met behulp van allerlei slimme tools zo in een hand omdraai de pasjes. Er is altijd wel een omweg te vinden.
Inderdaad, zolang je alleen gegevens uit wisselt met mensen die ook een alternatieve methode gebruiken.quote:2e punt. Alternatieven komer er steeds meer. Straks is de keuze niet moeilijk als ze de nieuwe methode willen uitvoeren.
De ICT bedrijven krijgen de garantie dat er geen illegale kopieen meer gebruikt kunnen worden. Dat zien ze wel zitten. Alhoewel ze wel hun software moeten herschrijven en voor een aardige cent een certificaat aan moeten vragen bij Microsoft. Dat is minder.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als je alleen maar email kan lezen van en naar Palladium computers zal het echt geen vaart lopen. Die hardware producenten snijden zichzelf alleen maar in de vingers als ze dat gaan doen, want geen bedrijf die dat zou willen; zeker te weten niet in de ICT.
Precies, dus je kan in een sessie voor Windows kiezen en in een andere sessie voor Linux. Prima toch?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:39 schreef DiGuru het volgende:
[..]
Klopt. Maar je kunt dan ook geen films meer kijken, muziek luisteren of Word documenten lezen. En spelletjes en andere software kun je niet draaien.
De echte diehards pakken ze bijna nooit.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:49 schreef DiGuru het volgende:
[..]
Het is strafbaar. Ze hebben in Amerika bijvoorbeeld een flink aantal Kazaa gebruikers opgepakt en in de gevangenis gegooid.
[..]
Wat maakt dat uit? Zolang je voor Windows wilt kunnen kiezen moet je betalen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:05 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Precies, dus je kan in een sessie voor Windows kiezen en in een andere sessie voor Linux. Prima toch?
Dat is toch logisch?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:11 schreef DiGuru het volgende:
[..]
Zolang je voor Windows wilt kunnen kiezen moet je betalen.
Straks is dat waarschijnlijk een stuk eenvoudiger: je bent alleen verdacht als je bijvoorbeeld Linux gebruikt...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:09 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
De echte diehards pakken ze bijna nooit.![]()
Nee hoor. Gewoon dat de mensen die geen Palladium gebruiken de enige zijn die illegaal bezig kunnen zijn als Palladium werkt zoals verwacht. En zoals Monolith al aangeeft kan de mogelijkheid om illegale dingen te kunnen doen al genoeg zijn om aktie te rechtvaardigen. Het is dan (in Amerika) nog maar een hele kleine stap om niet-Palladium computers te verbieden, vooral omdat de overheid (en Microsoft) dan niet volledige inzage heeft in jouw doen en laten.quote:Op woensdag 12 mei 2004 00:00 schreef Burner2000 het volgende:
Bedoel je daar SCO mee met hun stomme licenties en eindeloze rechtzaken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |