Mn mond hangt nog steeds openquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:06 schreef tong80 het volgende:
Vindt niemand mijn openingspost leuk ?
Doe ik een keer meer dan een one liner.
khebt niet gelezen, sorryquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:06 schreef tong80 het volgende:
Vindt niemand mijn openingspost leuk ?
Doe ik een keer meer dan een one liner.
Hee psst. dat was 2 jaar laterquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:03 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik was 7.
Maar ik kan me nog een paar dingen levendig voor de geest halen:
- Lama Rijkaard
Die handen voor de ogen slaan, bedoel je?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:12 schreef edje34 het volgende:
De reactie van Michels toen Van Basten een doelpunt maakten in de finale tegen Rusland
Ja dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Die handen voor de ogen slaan, bedoel je?
Gouden moment en ja ik was iets ouder toen al dan de meeste spelers waren en de meeste users hier nu zijn.
Voor mij was het in Duitsland halen van die titel de eindelijke uitwissing van het verlies dat ik in 1974 had meegemaakt in en tegen Duitsland.
Dat was volgens mij op het WK ' 90 in Italiequote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:03 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik was 7.
- Lama Rijkaard
Zo duur zijn die videobanden niet!quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik was 3 maanden oud
Ik zoek nogsteeds filmpies van de belangrijkste doelpunten.. lieft met het commentaar er nog bij... dusse als iemand me daaraan zou kunnen helpen zou het prachtig zijn
Gerrie??? Volgens mij bedoel je Arnold.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:19 schreef CANARIS het volgende:
Kippevel topic
Ach , de halve finale tegen Duitsland .
[..]
Gullit, Koeman, Basten ,Rijkaard Gerrie mühren, Vanenburg, etc etc Ze liepen allemaal op 240 stroom. ( wat een namen eigenlijk. Dat ik dat heb mogen zien)
[..]
O ja, dat ook, het nummer van andre hazes, dat vond ik toen zo een mooi nummer, he!quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:42 schreef Haagse_Chubby het volgende:
[..]
Maar de EK'88...... HEERLIJK!!!
Andre Hazes: "Wij houden van Oranje". Nog steeds m'n lijflied als Nederland speelt.
Tegen de Russen was matig. En tegen de Ieren was het bloednerveus. Alleen de Engelsen zijn in de voorronden ingemaakt...... En toen kwam Duitslandquote:Op woensdag 12 mei 2004 13:46 schreef Zwansen het volgende:
Was het wel zo'n superelftal? 1e 2 wedstrijden waren toch matig? Van de 5 hebben we dus 3 echt goed gespeeld ofniet?
Ik was 7 dus ik weet het allemaal niet meer, ik weet alleen dat ik buiten aan het basketballen was...
http://home.planet.nl/~rv(...)anje/EK88-1_rand.gifquote:Op woensdag 12 mei 2004 17:41 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
ik ben op zoek naar een wallpaper van of de teamfoto voor de finale, of de 'dit is een goed stel' foto.. Ik heb al veel gezocht, maar als iemand toevallig iets heeft.. hook a brother up!
De ballen op de paal van Lineker en Hoddle vergeet iedereen graag, net zoals de kopbal van McGrath van de Ieren. Toen ik ze gisteren terugzag kon ik me de beelden goed herinneren, maar ze waren toch weggezakt.quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:44 schreef Haagse_Chubby het volgende:
Tegen de Russen was matig. En tegen de Ieren was het bloednerveus. Alleen de Engelsen zijn in de voorronden ingemaakt...... En toen kwam Duitsland![]()
![]()
Het fenomeen Teletoeterquote:Op woensdag 12 mei 2004 20:04 schreef methodmich het volgende:
de buurman die voetbal maar niks vond.
En dat laatste gaat nou net te ver.quote:Op zondag 16 mei 2004 00:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Behalve het mooie voetbal en de hele euforie er om heen was voora het volgen van alles rondom het EK-'88 op de Duitse televisie een hoogtepunt. Als Duitsers veliezen worden ze ook totaal aggemaakt door de journalisten haha
Ook mooi: Na de finale zonden ze een filmpje uit met alle hoogtepunten van Oranje. Met Andre Hazes als achtergrondmuziek en tussendoor shots van de oranje-gekleurde tribunes na een goal.
Ik heb trouwens altijd nog een video-band van Nederland - West-Duitsland, opgenomen van de Duitse TV.
Op Marco van Basten heb ik gestemd op de site van "de grootste Nederlander"
ik 5 dus daarvan heb ik weinig van gezienquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:00 schreef JohnDDD het volgende:
ik was vier
Volgens mij op de bodemquote:Op maandag 17 mei 2004 19:20 schreef tong80 het volgende:
Hoe was het na afloop met die woonboot ?
De tweede poulewedstrijd, Nederland moest winnen. Etterig spel, aan de Engelse kant Beardsley en Lineker als plaaggeesten, Wouters bij Nederland. Van Basten die vlak voor rust toeslaat. Dan Robson na rust snel gelijk, waarop Van Basten de Engelsen te grazen neemt. Bij de derde vergist de commentator zich van verbazing: "weer drie ... of weer drie .. het is zijn derde". Briljante pot! De wedstrijden tegen de USSR en Ierland waren niet plezierig. Halve finale was de wedstrijd van het toernooi voor velen. De finale eigenlijk zonder spanning omdat er al van Duitsland gewonnen was.quote:Op donderdag 13 mei 2004 09:30 schreef popolon het volgende:
Hallo, Nederland de Engelsen ingemaakt? Welke wedstrijd was dat?
Na de 3-1 was het afgelopen maar het had heel gemakkelijk 1-3 of nog erger kunnen worden.
1e helft met geluk doorgekomen, 2e helft was een stuk beter, niet echt heel goed voetbal, wel fantastisch spannend.
Ja, maar dat was na een bekerwedstrijd waarbij hij een penalty stopte voor zijn club Bayern Munchen........ dus heeft niks met EK'88 te makenquote:Op maandag 17 mei 2004 23:12 schreef Keromane69 het volgende:
Pfaf.. gaf die niet een interview in het eehm duits of iets wat erop leek?
Dat was bij het WK 1990........quote:Op maandag 17 mei 2004 21:19 schreef tong80 het volgende:
Het betekende ook de introductie van het oranje balletje op de auto-antenne.
Mij gaf de klassieker van Andre Hazes (speciaal voor dit toernooi geschreven) veeeeel meer kippenvel. Krijg er steeds weer warme riliingen van als ik dat lied hoor en aan 1988 denk...quote:Op maandag 17 mei 2004 21:00 schreef Keromane69 het volgende:
Dit nummer (in een ander topic al geplaatst) gaf en geeft me kippenvel. Het werd in no time geschreven na de finale en kwam binnen op 1 geloof ik.
1988 was het EK met het trompetje. Je hoorde het overal, steevast gevolgd door 'aanvalluh!!!'. En na elk doelpunt werd er gezongen 'wat zijn die .. stil'. Verder had je de commentatoren die compleet uit hun dak gingen. Dit nummer geeft prachtig de sfeer weer.
Ik ben geen mega voetbal fan. Ik kan ervan genieten en that's it. Maar gebeurtenissen als EK en WK maken diepe gevoelens los. Het is nu alweer 16 jaar geleden dat Nederland veranderde in een oranje feestmassa die z'n weerga niet kende. Ik gun het de tieners van nu om dit unieke gevoel eens te ervaren. Heck, ik gun het iedereen. Eehm iedereen die voor Oranje is.
Aanvallen! - Holland - EK88
Heb ik ook!!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 10:57 schreef Plato1980 het volgende:
Ik moet ergens nog een cassettebandje hebben liggen met het radiocommentaar tijdens de diverse wedstrijden. Met name het commentaar van Bert Nederlof en Jack van Gelder na het winnende doelpunt tegen Duitsland is geweldig.
Volgens mij gaat het zo:quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:04 schreef Haagse_Chubby het volgende:
[..]
Heb ik ook!!
"van Basten... van Basten.. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
MARCO VAN BASTEN!! MARCO VAN BASTEN!!!!!"
fantastisch!!!
Ik heb de indruk dat dat juist in die zomer ontstaan is. Daarna ging het van kwaad tot erger, waardoor vandaag de dag de stadions bij wedstrijden van Oranje vol zitten met randdebielen voor wie het voetbal bijzaak is. Euro 2000 was wat dit betreft het ultieme dieptepunt.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:56 schreef RM-rf het volgende:
Verder heb ik niet echt positieve ideeen bij het gebler van de Hollandse Fans na de winst, zingen moet je doen voor de wedstrijd, tijdens de wedstrijd kijk je, en achteraf applaudiser je en vier je feest, of druip je neergebogen en teleurgesteld af (soms applaudiserend voor de tegenstander, maar meestal lukt dat niet), al teveel carneval eromheen is overdone, zeker die zomer van 1988 ging dat veels te lang door.
Hoe herkenbaar. De spullen die de Blokker voor de WK 1990 heeft laten maken (met die domme leeuw erop) worden volgens mij nu nog steeds (!) verkocht. Ze komen er maar niet vanaf!quote:Op dinsdag 18 mei 2004 23:34 schreef Keromane69 het volgende:
Als ik zo vrij mag zijn als oudere jongere van 35 die het allemaal heel bewust heeft meegemaakt -op de drank na-.
[..]
grtz
Hé, het Europees Kampioenschap in 1988 was wel de laatste keer dat ik echt gehuild heb van geluk. Dat heeft Wilhelmus van Nassau zelf nooit voor elkaar gekregen. Wie is er dan groter?quote:Op zondag 16 mei 2004 00:58 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
En dat laatste gaat nou net te ver.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |