abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19054904
Ik heb al langere tijd nu en dan last van aften. Dat gebeurt eens in de paar weken/maanden en kan behoorlijk vervelend zijn. De laatste tijd echter, wordt het steeds irritanter. Het begint meestal met een paar aften op de binnenkant van mijn lip, maar na een paar dagen krijg ik allerlei geirriteerde en ontstoken plekjes op mijn tandvlees en op mijn tong. Eten houdt op een leuke bezigheid te zijn, en als het op een voor anderen aangename manier moet gebeuren is het al helemaal een kwelling. Na ongeveer een week verdwijnt zo'n massale infectie weer langzaam, waarna het na een maand of 1 of meer weer in alle hevigheid terugkeert.

Hebben andere mensen hier ook last van? Ik eet behoorlijk veel vitamines volgens mij, en ben dan ook haast nooit ziek. Misschien zou spoelen met waterstofperoxide helpen?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:33:41 #2
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_19054928
ik had ze ookw el eens, niet geregeld ofzo
maar sinds ik poets met parodontax heb ik er een stuk minder last van, heb ze eigenlijk niet meer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:34:07 #3
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_19054945
trouwens, parodontax [gel] werkt ook heel goed tegen ontstoken tandvlees enzo.
probeer het eens?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_19055212
Vroeger had ik weleens aften, laatste tijd niet meer. Probleem met die dingen is dat de medische wetenschap nog niet achterhaald heeft waardoor ze ontstaan. Paradontax is een hele goede tandpasta, zoals MM al zei. Probeer 't eens, 't is sowieso goed voor de rest van je tandvlees.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:58:50 #5
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_19055608
Misschien beetje triviale vraag maar poets je je tanden wel goed? Wel echt meerdere minuten en niet maar 15 sec. zeg maar? Daarna goed spoelen natuurlijk. Slechte mondhygiene kan ook aften stimuleren, tenminste dat denken ze. En als je dat allemaal wel doet moet je misschien 's middags ook maar je tandenpoetsen.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_19055627
ff google:

Aften zijn pijnlijke zweertjes op het mondslijmvlies met een doorsnede van 3 tot 4 mm. Een duidelijke oorzaak is niet bekend, mogelijk speelt een besmetting met een virus of bacterie een rol. Vaak ontstaan de zweertjes als de lichamelijke weerstand verminderd is. Ook gebitsproblemen en een slechte mondhygiëne (zeker bij rokers) kunnen aften veroorzaken. Bepaalde voedingsmiddelen en te hete spijzen of dranken kunnen het mondslijmvlies beschadigen, ook door deze kleine wondjes kunnen aften ontstaan. Aften genezen spontaan na 5-10 dagen. Voorkom uitbreiding door voorzichtig te poetsen en rustig te eten. Aanstippen met Pyralvex kan verlichting bieden. Ontsmettende mondspoelingen, Hibitane zuigtabletten hebben wellicht enigszins effect op verdere uitbreiding en voorkoming van aften. Ze versnellen de genezing echter niet.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:07:35 #7
80019 Stinkschaap
Lekker wollig!
pi_19055891
Mijn vriendin had het ook. Volgens haar ligt het mede (let op: dus niet alleen!:P) aan een gebrek aan een aantal vitaminen (daar studeert ze voor), en moet je dus snel veel groentes eten. Die dingen gaan trouwens vanzelf weer over en er is weinig aan te doen, hoewel je wel spul hebt om er op te smeren.

Volgens haar huisarts hebben rokers er jusit totaal geen last van, dus als je niet rookt: Now is a good time to start!

Het is trouwens niet echt besmettelijk want ik heb het niet gehad terwijl we wel gewoon gezoend hebben toen
Stank in schaapskleren
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:08:16 #8
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_19055922
Ik ken ook iemand met dit probleem en sinds die twee keer per dag na het tandenpoetsen met listerine spoelt heeft die er veel minder vaak last van.

Mocht je er ondanks tweemaal daags:
- goed poetsen met goede tandpasta (paradontax) en goede tandenborstel (niet versleten)
- goed spoelen met listerine
toch nog last van krijgen dan onderstaande kopen:
Garganta 45 Aftex
Dit is te koop bij de drogist (speciaalzaak) en zorgt ervoor dat het sneller geneest.

suc6
pi_19056749
Parodontax nergens last meer van!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_19062050
Openingspost verplaatst naar: Aften
Veel info daar en daar dus graag verder
Slotje.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')