Heeft er iemand een thuismiddeltje tegen pijn door aften?
Spoelen met Lecithine helpt niet en kom ook niet met het verhaal dat ik te veel of te weinig vitamine zou eten, want daar geloof ik niet in.
tx voor de tippies alvast
Ow.. elmex ... Gaa'k eens probsen dan! Dit is nou al de tweede x da'k er één heb!!
quote:zijn van die pijnlijke witte bultjes die je weleens in je mond hebt, meestal aan de binnenkant van je lippen
Op zaterdag 17 januari 2004 18:42 schreef Unknown_Drunk het volgende:
Wat de neuk is aften ?
quote:Piralfex halen, aanstippen, kapot gaan van de pijn, 2 dagen later is ie weg.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:50 schreef Pearly het volgende:
grrr.... en is er dan niemand die weet wat ik er aan kan doen als het zeer doet??
Trouwens ... weet iemand uberhaubt waardoor je ze kan krijgen?
groetjes odin
quote:ik ben je eeuwig dankbaar dat je me verteld wat het is en dat ik het bij de drogist? kan halen en wat het doet.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:52 schreef juns het volgende:
pyralfex
Blij dat ik er nooit geen last van heb gehad.
quote:Vitaminetekort.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:50 schreef Pearly het volgende:
weet iemand uberhaubt waardoor je ze kan krijgen?
quote:We noemen het hier een spru, maar dat zullen de meeste wel niet kennen...
Op zaterdag 17 januari 2004 18:41 schreef SMOOGY het volgende:
aften???
en die avatar... ik zal m veranderen
Maar.. Zendium dus! .. okay .. maandag eerste werk. Zendium halen.
Tx voor de tippies.
En iedereen die met de tip kwam over vitamine ..
Het grootste risicafactor is een klein wondje in de mond (per ongeluk jezelf gebeten, een scherp stukje voedsel). Ook stress is een risicofactor. En verrassend: roken schijnt een beschermende factor te zijn!
Het enige huismiddeltje dat ik heb kunnen vinden is een mogelijk effect van een glutenvrij dieet. Maar om nu geen brood en dergelijke meer te eten vanwege die aften is ook een beetje overdreven. Er zijn smeerseltjes op de markt die de pijn verminderen, de duur van zo'n aft verkorten en de lengte tussen het optreden van de aften. Of je huisarts dit wilt voorschrijven is echter nog maar de vraag. Op latere leeftijd (>30 jr) dalen zowel de frequentie als ernst van de aanvallen minder.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:55 schreef Nimitz het volgende:
eet genoeg sinaasappels of ander soort fruit.. vaak worden aften veroorzaakt door een tekort aan bepaalde vitaminen.
onzin.
het is onbekend hoe ze komen.
ik heb ze nu ook...
waarschijnlijk gaat et vriezen/sneeuwen (of heeel warm worden maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...)
ik krijg ze altijd bij (grote) weersveranderingen
en ik drink veeeeel sinaasappelsap en eet goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |