Hehe... net als die 9 andere mooie tracks op de cdquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:54 schreef furanku het volgende:
Hoorde net souldier (hart van nederland) en het klonk wel wat naar boris.. ik even zoeken en wat denk je, souldier van sofuja.. het is serieus een mooi nummer moet ik zeggen.
Grappig dat zijn stem al zo herkenbaar is. Dat is toch wat je wilt als artiest, dat mensen je meteen herkennen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:54 schreef furanku het volgende:
Hoorde net souldier (hart van nederland) en het klonk wel wat naar boris.. ik even zoeken en wat denk je, souldier van sofuja.. het is serieus een mooi nummer moet ik zeggen.
quote:'Idol' Boris heeft na een verzoeningsgesprek vrede gesloten met zijn voormalige 'Soulmate' Gino Taihuttu. Taihuttu bracht vorige week via Nieuwe Revu nog een CD uit met oude nummers van Boris hoewel hij diens toestemming daarvoor niet had. Die had hij overigens ook niet nodig, zo bleek later, omdat hij de toen 20-jarige Boris een wurgcontract had laten tekenen. De twee hebben het nu dus bijgelegd. Bovendien heeft Boris besloten weer muziek met Taihuttu te gaan maken. De muzikanten hebben inmiddels plannen samen een aantal nummers te gaan uitbrengen.
Dit klinkt erg lekker. Ik houd wel van die smooth jazz en soul. Veel beter dan het andere nummer van idols ben even vergeten hoe het heet when you think of me o.i.d.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:44 schreef MaGNeT het volgende:
Single is al te beluisteren / downloaden op:
www.downsouth.nl
hahahahaha dit is echt allemaal van te voren bedacht!!!!! Maar wel beter dan die idols muziek! ik ben erg benieuwd wat ze gaan uitbrengen...misschien zetten ze op de Boris cd ook wel nummers van Sofuja...quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Boris sluit vrede met 'Soulmate' Taihuttu
[..]
Ah wat gezellig, er komen ook nummers van Taihuttu op de cd van Boris meen ik (de release is om die reden zelfs uitgesteld?) en nog steeds moeten wij geloven dat Boris niets wist van de 'snode plannen' van Taihuttu met NR; hoevelen zijn er inmiddels niet in de ban van dat sofujasoldier gedoe?quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Boris sluit vrede met 'Soulmate' Taihuttu
De muzikanten hebben inmiddels plannen samen een aantal nummers te gaan uitbrengen.
Hoe weet je dat....heb namelijk gezocht maar kon er niks over vinden!!quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:41 schreef jacqjacq het volgende:
van de sofuja-cd komt alleen take me as I am op de nieuwe cd, een fantastisch lied overigens.
henk jan smits zei dat hij het wel een aardig nummer vond.....
daarnaast hoop ik ook nog op what's going on en ain't no sunshine
de rest zal dus nieuw materiaal zijn, ik hoop dat het mooi aansluit op het bovenstaande
En Henk Jan had het zelf beter gedaan zeker?quote:[b]..... Smits: ,,Een aardig nummer. Niet hartstikke goed, maar wel leuk dat er iets op het album staat dat ze samen hebben geschreven.''
...
quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:32 schreef jacqjacq het volgende:
Nog geen maand voor de eerste plaat van Idols-winnaar Boris in de winkels moet liggen, heeft juryvoorzitter Henkjan Smits zijn baan als executive producer van de plaat opgezegd.
Smits zocht wel de muziek voor de plaat uit, maar laat de productionele leiding aan iemand anders over omdat hij het te druk heeft met andere werkzaamheden zoals zijn radioprogramma en zijn nieuwe talentscout-website.
Smits heeft pas op maandag 3 mei, twee dagen na de finale, na overleg met BMG besloten dat de productie van de plaat hem te veel was. ,,Ja, daar waren BMG en Boris niet zo blij mee. Ze vroegen zich af of ik niet eerder wist dat ik het niet zou redden. Maar ze begrepen het uiteindelijk wel.''
BMG onderschrijft dit. ,,Het is natuurlijk teleurstellend, maar we zijn niet boos'', aldus Coen van Wermeskerken van de platenmaatschappij. ,,Als Henkjan de plaat had willen produceren, had hij daar al z'n tijd in moeten steken. Dat lukte hem niet.''
Het lijkt vreemd dat Smits de plaat van de Idols-winnaar geen voorrang geeft. Hij produceerde immers ook de plaat van de vorige winnaar, Jamai. Is de reden van zijn weigering dat de verhouding tussen BMG en Smits is verslechterd nadat Smits in deze krant kritiek uitte op het beleid van de platenmaatschappij?
Smits: ,,Nee. Ik vind het staartje van het Boris-project natuurlijk heel interessant, maar ik heb besloten voorrang te geven aan mijn andere werk. Talenten ontdekken via mijn website, is het leukste dat er is.'' Ook volgens BMG heeft de kritiek van Smits geen rol gespeeld bij de besluitvorming.
,,Zijn uitlatingen waren niet leuk. Maar Smits had wel gelijk dat Jamai's album vorig jaar te laat uitkwam. Dat willen we nu voorkomen en daarvoor hebben een volledig beschikbare producer nodig.''
Smits heeft bij het uitzoeken van de muziek voor Boris' debuut, dat begin juni verschijnt, onder meer het nummer Take me as I am uitgekozen. Dit is geschreven door Boris én zijn voormalige soulbrother Gino Taihuttu. Die verkocht tien nummers van Boris' oude band Sofuja aan tijdschrift Nieuwe Revu.
De ruzie hierover is inmiddels bijgelegd en Take me as I am verschijnt op de eerste plaat van de Idols-winnaar. Smits: ,,Een aardig nummer. Niet hartstikke goed, maar wel leuk dat er iets op het album staat dat ze samen hebben geschreven.''
bron: ad 13/05/04
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |