Interview met Ray uit GTST
Sebastiaan Labrie kennen we van de rol van Ray Groenoord in Goede Tijden Slechte Tijden. Hij heeft daarin een relatie met Janine Elschot. De populariteit van Sebastiaan groeit met de dag. KidsPlanet vond het hoog tijd voor een gesprek met de sympathieke acteur. En waar kan dat beter dan in Aalsmeer, bij de set van GTST. Wat vind je het leukste aan je rol? Sebastiaan: Ray is heel menselijk. Hij heeft iets goeds, maar ook een klein beetje slechts in zich.
Eigenlijk kun je alle kanten met ‘m op en dat maakt de rol interessant.
Zou je nog iets aan het karakter van Ray willen veranderen? Sebastiaan: Nee, eigenlijk niet. Ik zou ‘m het liefst zo laten, want ik ben er tevreden mee. Vroeger was ‘ie minder sympathiek, een slechterik. Nu komt zijn positieve kant meer naar boven.
Lijk je zelf een beetje op het personage dat je speelt? Sebastiaan: Hij is een klein beetje het verlengstuk van mij, ja. Als je zo’n rol vaak speelt dan gebruik je inderdaad ook eigenschappen van jezelf in de rol.
Wat zijn je hobby’s? Sebastiaan: Ik ben een echte nerd, ik hou van spelletjes. Van playstation 2 tot bordspellen. Dat vind ik heerlijk om te doen. Verder ben ik gek op motorrijden en ben ik een echt kroegmens. Gezelligheid, daar hou ik van. Met een groepje mensen verzamelen en lekker pret maken.
Zijn er momenten in GTST waar je liever niet aan herinnerd wordt? Sebastiaan: Het klinkt oersaai, maar ik vond eigenlijk alles even leuk. Okay je doet wel eens wat onhandige dingen op de set, maar dat overkomt ons allemaal. Nee, ik ben helemaal tevreden!
Is het niet vreemd om in de serie te zoenen met iemand die je partner niet is? Sebastiaan: Ja, dat voelt soms wel een beetje raar. Je moet zulke scčnes van te voren goed bespreken en dan kom je er wel uit. Janine en ik voelen elkaar goed aan en weten hoe je een verliefde scčne moet spelen. Dat komt omdat we allebei in ons persoonlijke leven een goede relatie hebben. Janine met Erik (Ludo in GTST) en ik met mijn vriendin Kim. Zo kun je je in in zo’n situatie goed inleven.
Wat was het mooiste moment uit je carričre? Sebastiaan: Er zijn er zoveel. Bijvoorbeeld toen ik aangenomen werd op de toneelschool, dat was bijzonder. Ook die keer dat ik bij de CBS studio’s in New York auditie mocht doen. Sta je daar voor een groep belangrijke meneren, die onder de indruk zijn van je werk. Daar bewaar ik mooie herinneringen aan, ja.
Kun je goed opschieten met je collega’s van GTST? Sebastiaan: Ja hoor, we zijn als goede vrienden onder elkaar. Het is altijd een hele gezellige boel op de set.
Is er een andere rol in de serie die je graag zou willen spelen? Sebastiaan: Dat wordt weer saai….het antwoord is nee. Ik ben helemaal tevreden met de rol van Ray. Ik hoop wel dat die in de toekomst nog groter en rijker wordt.