abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19018022
Deze Duitse minister van binnenlandse zaken zou terroristen eigenlijk het liefst liquideren.

Wat vinden wij daarvan?

Ik ben het eigenlijk volkomen met de man eens. Het is imo gewoon niet mogelijk om deze lui allemaal op te pakken en te berechten, tevens is het niet mogelijk om al die gasten tot in lengte van dagen te blijven schaduwen. Madrid is volgens mij typisch een geval van verslapte waakzaamheid, zoiets kan elk moment weer gebeuren. Nog 2 of 3 aanslagen zoals in Madrid en Europa valt als los zand uit elkaar. Anders dan de Amerikanen zullen wij namelijk eerder uit elkaar gedreven worden inplaats van dat we meer een eenheid zullen vormen. Bovendien komt de democratie dan pas echt goed in gevaar.

Ik ben dus voor een keiharde aanpak waarbij infiltratie en liquidatie de voornaamste middelen zullen zijn. Interessant is overigens dat de Amerikanen nog voor 9/11 ook een dergelijk plan klaar hadden liggen. En volgens mij hadden ze dat maar beter uit kunnen voeren ook. De war on terrorism van Bush is namelijk niets anders gebleken dan een snelle kweekreactor voor datzelfde terrorisme.

Ik ben dus van mening dat we het in Europa anders moeten doen. We moeten ons niet mee laten zuigen in grootschalige oorlogen die onze reserves uitputten en het 'thuisland' onbeschermd achterlaten terwijl het bovendien niets op lost, maar de zaken misschien alleen maar verergeren...

Maar goed, hoe zit dat met de wet? De Universele rechten v/d mens? Om maar een paar zaken te noemen...
  maandag 10 mei 2004 @ 14:24:13 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19018119
Hij heeft zeker met een dikke lul de nieuwste Tom Clancy gelezen
Dit is zo ongeveer de definitie van doodseskaders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 mei 2004 @ 14:25:29 #3
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19018150
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:20 schreef Nuoro het volgende:
Het is imo gewoon niet mogelijk om deze lui allemaal op te pakken en te berechten, tevens is het niet mogelijk om al die gasten tot in lengte van dagen te blijven schaduwen.
Dus voortaan dan maar het motto "schuldig en gestraft, voor de schuld bewezen is" ?
Krekker is de bom!
  maandag 10 mei 2004 @ 14:29:44 #4
45206 Pietverdriet
pi_19018259
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dus voortaan dan maar het motto "schuldig en gestraft, voor de schuld bewezen is" ?
Mooie redenering niet? We liquideren terroristen, iedereen die geliquideert is, was dus een terrorist. Hekel aan je buurman? Bel 0800-larryliquid
  maandag 10 mei 2004 @ 14:30:41 #5
45206 Pietverdriet
pi_19018280
Het idee dat een staat nooit tot zulke middelen mag grijpen is de reden waarom het recht om wapens te dragen in de amerikaanse grondwet staat.
pi_19018318
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Een 'potentiele terrorist' noemt men eigenlijk alleen maar zo omdat 'ie gewoon de gelegnheid nog niet heeft gekregen z'n potentieel te verwezenlijken. Dat is alles.
  Moderator maandag 10 mei 2004 @ 14:31:45 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19018320
judge dredd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_19018329
Neigt naar Heksenjacht.
Oh, blijf je drijven? Dan ben je een terrorist .
  maandag 10 mei 2004 @ 14:34:07 #9
45206 Pietverdriet
pi_19018379
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:31 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Een 'potentiele terrorist' noemt men eigenlijk alleen maar zo omdat 'ie gewoon de gelegnheid nog niet heeft gekregen z'n potentieel te verwezenlijken. Dat is alles.
jaja
Alle terroristen van Madrid en 9/11 waren Moslim, dus alle Moslims zijn potentiele terroristen. (vrij naar alle mannen zijn potentiele verkrachters)
pi_19018382
quote:
Deze Duitse minister van binnenlandse zaken zou terroristen eigenlijk het liefst liquideren.

Wat vinden wij daarvan?
Ik vind dat je onze verworvenheden niet kunt beschermen door ze door de WC te spoelen. Oftewel: op het moment dat je dit gaat toepassen heb je geen maatschappij meer die het waard is beschermd te worden.
quote:
Nog 2 of 3 aanslagen zoals in Madrid en Europa valt als los zand uit elkaar. Anders dan de Amerikanen zullen wij namelijk eerder uit elkaar gedreven worden inplaats van dat we meer een eenheid zullen vormen.
Wat is je indicatie dat dat gebeurt? Is er al zand aan het afbrokkelen na 11/3? Volgens mij zijn de Europese ministers redelijk eensgezind achter hun Spaanse collega gaan staan.
quote:
De war on terrorism van Bush is namelijk niets anders gebleken dan een snelle kweekreactor voor datzelfde terrorisme.
Als ik een logisch gevolg trek uit jouw woorden: kunnen we dan niet beter dubya omleggen? Of ons distancieren van de VS?
quote:
Maar goed, hoe zit dat met de wet? De Universele rechten v/d mens? Om maar een paar zaken te noemen...
Lijkt me duidelijk: die biedt geen enkele ruimte voor wat jij voorstelt. Internationaal niet, Europees niet, nationaal niet.
pi_19018384
zeker net zoals in Israel. Blinde ouwe mannetjes met raketten uit een rolstoel knallen.
gaat toch n beetje ver dacht ik zo.
pi_19018393
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mooie redenering niet? We liquideren terroristen, iedereen die geliquideert is, was dus een terrorist. Hekel aan je buurman? Bel 0800-larryliquid
Dat is werkelijk complete onzin... Hoe denk je dat de veiligheidsdiensten aan hun cijfers komen? Die lui worden geschecked en daarna nog vele malen gescheckedalvorens ze het stempel 'potentiele terrorist' opgeplakt krijgen. Niet omdat jij zegt dat 'ie dat is.
pi_19018425
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jaja
Alle terroristen van Madrid en 9/11 waren Moslim, dus alle Moslims zijn potentiele terroristen. (vrij naar alle mannen zijn potentiele verkrachters)
Alweer complete lulkoek, maar goed...
  maandag 10 mei 2004 @ 14:37:11 #14
45206 Pietverdriet
pi_19018466
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:32 schreef blieblie het volgende:
Neigt naar Heksenjacht.
Oh, blijf je drijven? Dan ben je een terrorist .
De wijsheid van de Door Gunner in Full Metal Jacket: "Door Gunner: Anyone who runs is V.C. Anyone who stands still is well-disciplined V.C. "
pi_19018549
Als het bewezen is dat iemand een actieve terrorist is en zich heeft schuldig gemaakt aan terroristische activiteiten dan mogen ze hem wat mij betreft wel liquideren. Maar dan gaat het meer over doodstraf, en dat is weer een heel andere discussie.
  maandag 10 mei 2004 @ 14:40:29 #16
45206 Pietverdriet
pi_19018556
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Dat is werkelijk complete onzin... Hoe denk je dat de veiligheidsdiensten aan hun cijfers komen? Die lui worden geschecked en daarna nog vele malen gescheckedalvorens ze het stempel 'potentiele terrorist' opgeplakt krijgen. Niet omdat jij zegt dat 'ie dat is.
Ja, net als de uitspraken van jouw complete bagger zijn, dat probeer ik je duidelijk te maken. Wat jij zegt is dat een beschuldiging voldoende is voor een doodsvonnis. Gaat compleet in tegen de Basis van ons jurisisch/politieke systeem, de trias politica.
Wat jij wil is staatsterreur als onder Stalin!
pi_19018595
quote:
Wat vinden wij daarvan?
Uitstekend plan.
  maandag 10 mei 2004 @ 14:46:57 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19018739
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:41 schreef Bayer het volgende:

[..]

Uitstekend plan.
En waarom vinden wij dat?
Krekker is de bom!
pi_19018859
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ik vind dat je onze verworvenheden niet kunt beschermen door ze door de WC te spoelen. Oftewel: op het moment dat je dit gaat toepassen heb je geen maatschappij meer die het waard is beschermd te worden.
Over welke verworvenheden heb je het? De wet? Burger strafrecht? Dat is niet van toepassing in oorlogssituaties. Terroristen voeren een oorlog, zij verklaren 'ons' de oorlog. Dat hebben ze ook allang gedaan, me dunkt...
[..]

[quoteWat is je indicatie dat dat gebeurt? Is er al zand aan het afbrokkelen na 11/3? Volgens mij zijn de Europese ministers redelijk eensgezind achter hun Spaanse collega gaan staan.[/quote]O? Dat zal best. maar er is vooralsnog helemaal geen overkoepelend Europees orgaan wat zich bezig houdt met dit terrorisme. Nada. erzijn ook geen Europese wetten, niks.

En wat ik bedoel met uiteen vallen? Europa is nog nauwelijks een eenheid, we hebben een munt en wat verdragen, dat is alles. Dit is niet de VS wat vanafde grond gezamelijk is opgebouwd. onze historie is compleet anders en als je die zou kennen dan zou je ook weten dat het eigenlijk een wonder is dat we vandaag de dag zelfs maar iets van een Europese eenheid hebben.
quote:
Als ik een logisch gevolg trek uit jouw woorden: kunnen we dan niet beter dubya omleggen? Of ons distancieren van de VS?
Waarom zouden wij hem om moeten leggen..?

En ditancieren? Ja, tot op zekere hoogte zouden we dat inderdaad moeten doen ja. Wij hebben onze eigen geschiedenis en ook onze eigen toekomst, die loopt niet noodzakerlijkerwijs parallel aan de VS. Afgezien daarvan, hoeveel van hun belangen zijn ook werkelijk de onze?
[..]

Lijkt me duidelijk: die biedt geen enkele ruimte voor wat jij voorstelt. Internationaal niet, Europees niet, nationaal niet.
[/quote] Het is al eerder gedaan, tijdens de zogenaamde 'koude oorlog' bijvoorbeeld.
pi_19018962
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:40 schreef The_Langolier het volgende:
Als het bewezen is dat iemand een actieve terrorist is en zich heeft schuldig gemaakt aan terroristische activiteiten dan mogen ze hem wat mij betreft wel liquideren. Maar dan gaat het meer over doodstraf, en dat is weer een heel andere discussie.
Mja, dan is het meestal al te laat. Met een beetje mazzel heeft 'ie dan zichzelf immers al opgeblazen, maar dan wel met nog een paar honderd anderen. Onschuldige slachtoffers wel te verstaan.
pi_19019077
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:46 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En waarom vinden wij dat?
Preventief ruimen.
Voorkomen is beter dan genezen.
Etc.
Etc.
  maandag 10 mei 2004 @ 14:58:14 #22
45206 Pietverdriet
pi_19019082
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:54 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Onschuldige slachtoffers wel te verstaan.
Je moet je eens verdiepen in staten die jouw oplossing al eens geprobeerd hebben, daar lopen de onschuldige slachtoffers in de tientallen millioenen.
  Moderator maandag 10 mei 2004 @ 14:59:10 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19019115
mjah je kan moeilijk mensen af gaan schieten omdat ze misschien eventueel wel is een aanslag zouden kunnen gaan plegen.
Dat kan in Israel omdat het daar een oorlogsgebied is, Israelische politiediensten kunnen nu eenmaal niet eenvoudig bij de huizen van terroristen om die gasten op te pakken of hun huizen te doorzoeken.

Duitsland heeft dit probleem niet en het voorstel is daarmee al belachelijk, hoeveel onschuldige slachtoffers gaan er vallen bij het uitschakelen van die figuren? je kunt ze nu niet meer afschuiven als collateral damage aangezien het de eigen burgerij is ... krijg je strax piloten die eigen familieleden af hebben doodgeschoten.

dit voorstel is gestoord en te krankzinnig voor woorden en ik vrees dat de minister in kwestie dit ook is.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 10 mei 2004 @ 15:01:35 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19019189
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:51 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Nada. erzijn ook geen Europese wetten, niks.
Die zijn er in de vorm van verdragen. Deze gaan bijvoorbeeld ook voor de Nederlandse wetgeving.
Krekker is de bom!
pi_19019200
quote:
Op maandag 10 mei 2004 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet je eens verdiepen in staten die jouw oplossing al eens geprobeerd hebben, daar lopen de onschuldige slachtoffers in de tientallen millioenen.
En jij moet je misschien eens verdiepen in het onderwerp at hand, zodat je dan tenminste nog enigzins de schijn op kunt houden dat je aan het discussieren bent, inplaats van zoals nu er allerlei zaken bij te halen die met deze specifieke situatie eigenlijk geen ene moer te maken hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')