Dus voortaan dan maar het motto "schuldig en gestraft, voor de schuld bewezen is" ?quote:Op maandag 10 mei 2004 14:20 schreef Nuoro het volgende:
Het is imo gewoon niet mogelijk om deze lui allemaal op te pakken en te berechten, tevens is het niet mogelijk om al die gasten tot in lengte van dagen te blijven schaduwen.
Mooie redenering niet? We liquideren terroristen, iedereen die geliquideert is, was dus een terrorist. Hekel aan je buurman? Bel 0800-larryliquidquote:Op maandag 10 mei 2004 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus voortaan dan maar het motto "schuldig en gestraft, voor de schuld bewezen is" ?
Een 'potentiele terrorist' noemt men eigenlijk alleen maar zo omdat 'ie gewoon de gelegnheid nog niet heeft gekregen z'n potentieel te verwezenlijken. Dat is alles.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus voortaan dan maar het motto "schuldig en gestraft, voor de schuld bewezen is" ?
jajaquote:Op maandag 10 mei 2004 14:31 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Een 'potentiele terrorist' noemt men eigenlijk alleen maar zo omdat 'ie gewoon de gelegnheid nog niet heeft gekregen z'n potentieel te verwezenlijken. Dat is alles.
Ik vind dat je onze verworvenheden niet kunt beschermen door ze door de WC te spoelen. Oftewel: op het moment dat je dit gaat toepassen heb je geen maatschappij meer die het waard is beschermd te worden.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:20 schreef Nuoro het volgende:
Deze Duitse minister van binnenlandse zaken zou terroristen eigenlijk het liefst liquideren.
Wat vinden wij daarvan?
Wat is je indicatie dat dat gebeurt? Is er al zand aan het afbrokkelen na 11/3? Volgens mij zijn de Europese ministers redelijk eensgezind achter hun Spaanse collega gaan staan.quote:Nog 2 of 3 aanslagen zoals in Madrid en Europa valt als los zand uit elkaar. Anders dan de Amerikanen zullen wij namelijk eerder uit elkaar gedreven worden inplaats van dat we meer een eenheid zullen vormen.
Als ik een logisch gevolg trek uit jouw woorden: kunnen we dan niet beter dubya omleggen? Of ons distancieren van de VS?quote:De war on terrorism van Bush is namelijk niets anders gebleken dan een snelle kweekreactor voor datzelfde terrorisme.
Lijkt me duidelijk: die biedt geen enkele ruimte voor wat jij voorstelt. Internationaal niet, Europees niet, nationaal niet.quote:Maar goed, hoe zit dat met de wet? De Universele rechten v/d mens? Om maar een paar zaken te noemen...
Dat is werkelijk complete onzin... Hoe denk je dat de veiligheidsdiensten aan hun cijfers komen? Die lui worden geschecked en daarna nog vele malen gescheckedalvorens ze het stempel 'potentiele terrorist' opgeplakt krijgen. Niet omdat jij zegt dat 'ie dat is.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mooie redenering niet? We liquideren terroristen, iedereen die geliquideert is, was dus een terrorist. Hekel aan je buurman? Bel 0800-larryliquid
Alweer complete lulkoek, maar goed...quote:Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jaja
Alle terroristen van Madrid en 9/11 waren Moslim, dus alle Moslims zijn potentiele terroristen. (vrij naar alle mannen zijn potentiele verkrachters)
De wijsheid van de Door Gunner in Full Metal Jacket: "Door Gunner: Anyone who runs is V.C. Anyone who stands still is well-disciplined V.C. "quote:Op maandag 10 mei 2004 14:32 schreef blieblie het volgende:
Neigt naar Heksenjacht.
Oh, blijf je drijven? Dan ben je een terrorist.
Ja, net als de uitspraken van jouw complete bagger zijn, dat probeer ik je duidelijk te maken. Wat jij zegt is dat een beschuldiging voldoende is voor een doodsvonnis. Gaat compleet in tegen de Basis van ons jurisisch/politieke systeem, de trias politica.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Dat is werkelijk complete onzin... Hoe denk je dat de veiligheidsdiensten aan hun cijfers komen? Die lui worden geschecked en daarna nog vele malen gescheckedalvorens ze het stempel 'potentiele terrorist' opgeplakt krijgen. Niet omdat jij zegt dat 'ie dat is.
Uitstekend plan.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:20 schreef Nuoro het volgende:
Wat vinden wij daarvan?
En waarom vinden wij dat?quote:Op maandag 10 mei 2004 14:41 schreef Bayer het volgende:
[..]
Uitstekend plan.
Over welke verworvenheden heb je het? De wet? Burger strafrecht? Dat is niet van toepassing in oorlogssituaties. Terroristen voeren een oorlog, zij verklaren 'ons' de oorlog. Dat hebben ze ook allang gedaan, me dunkt...quote:Op maandag 10 mei 2004 14:34 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ik vind dat je onze verworvenheden niet kunt beschermen door ze door de WC te spoelen. Oftewel: op het moment dat je dit gaat toepassen heb je geen maatschappij meer die het waard is beschermd te worden.
Waarom zouden wij hem om moeten leggen..?quote:Als ik een logisch gevolg trek uit jouw woorden: kunnen we dan niet beter dubya omleggen? Of ons distancieren van de VS?
Mja, dan is het meestal al te laat. Met een beetje mazzel heeft 'ie dan zichzelf immers al opgeblazen, maar dan wel met nog een paar honderd anderen. Onschuldige slachtoffers wel te verstaan.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:40 schreef The_Langolier het volgende:
Als het bewezen is dat iemand een actieve terrorist is en zich heeft schuldig gemaakt aan terroristische activiteiten dan mogen ze hem wat mij betreft wel liquideren. Maar dan gaat het meer over doodstraf, en dat is weer een heel andere discussie.
Preventief ruimen.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:46 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En waarom vinden wij dat?
Je moet je eens verdiepen in staten die jouw oplossing al eens geprobeerd hebben, daar lopen de onschuldige slachtoffers in de tientallen millioenen.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:54 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Onschuldige slachtoffers wel te verstaan.
Die zijn er in de vorm van verdragen. Deze gaan bijvoorbeeld ook voor de Nederlandse wetgeving.quote:Op maandag 10 mei 2004 14:51 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Nada. erzijn ook geen Europese wetten, niks.
En jij moet je misschien eens verdiepen in het onderwerp at hand, zodat je dan tenminste nog enigzins de schijn op kunt houden dat je aan het discussieren bent, inplaats van zoals nu er allerlei zaken bij te halen die met deze specifieke situatie eigenlijk geen ene moer te maken hebben...quote:Op maandag 10 mei 2004 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet je eens verdiepen in staten die jouw oplossing al eens geprobeerd hebben, daar lopen de onschuldige slachtoffers in de tientallen millioenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |