abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2001 @ 16:45:36 #1
13949 spauw
hans und heidi haben spass
pi_1349351
Ik zie hier regelmatig berichten staan over mensen die gaan backpacken of willen gaan backpacken. Ik vraag me af wat iedereen voor materiaal meeneemt, wat voor rugzakken, branders, matjes, tenten enz.
Ik zal met mezelf beginnen:
-ik heb een karrimor rugzak, model panter 60 deze is inmiddels een jaartje of 5
- een schuimrubber matje van het leger
- campinggazz brandertje die je er constant af kunt halen en een lampje volgens hetzelfde principe (een keer een week meeghad en is toen meteen teruggegaan naar huis)
- een paar meindls
- falke sokken
- en uiteraard een maglite voor de nodige verlichting en lastige mensen
- een victorinox zakmes
- een nomad amrock tentje

btw: ik wil volgend jaar weer met het rugzakje weg maar ik heb een nieuwe nodig, iemand ideen waar ik naar kan gaan kijken

LowLands 2002......here i come
pi_1349471
wat dacht je van een verband trommel...
Pillen om vuil water te cleanen...

tandeborstel

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  maandag 6 augustus 2001 @ 17:04:16 #3
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_1349476
Rare vraag, maar goed:

Rugzak: Walk-a-Way 65ltr.
Met daarin:
Tent: North Face - Westwind
Slaapzak: Dons (op maat gemaakt, naam vergeten)
Matje: Thermarest 2,5
Kleren:
- (normale sokken, onderbroeken enz.)
- Mountain Hardwear broek en jas (goretex)
- Patagonia Fleece (winddicht)
- meestal ook handschoenen en muts (klein)
Koken:
- aluminium pannensetje (=goedkoop!)
- MSR-Dragonfly brander
Verder:
- Recta D10 kompas
- Maglite zaklantaarntje
- Zakmes (legerdump)
- Kaarsje
- Aansteker
- Mini Leatrherman (opvouwbaar tangetje)
- Reddingsdeken (zo'n stuk aluminiumfolie)
- Fototoestel
- Naaisetje
- EHBO-setje
- Eten en drinken
- Radotje
- Mok
- Lepel

maandag 6 augustus 2001 @ 17:15:15 #4
13949 spauw
pi_1349546
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 17:03 schreef Lopat het volgende:
wat dacht je van een verband trommel...
Pillen om vuil water te cleanen...

tandeborstel

ben denk wel een paar dingen vergeten, ik werdt weggeroepen voor werk
pi_1350863
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 17:15 schreef spauw het volgende:

[..]

ben denk wel een paar dingen vergeten, ik werdt weggeroepen voor werk

Wat dacht je van een dikke, geaderde en bovenal oversize-de dildo?
" modern world - The lowest level of what was ment to be the crown of creation"
  maandag 6 augustus 2001 @ 22:35:49 #6
13949 spauw
pi_1351425
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 21:24 schreef Vintersorg het volgende:

[..]

Wat dacht je van een dikke, geaderde en bovenal oversize-de dildo?

behoord tot de standaard uitrusting was alleen te bescheiden om het erbij te zetten
pi_1357794
Even snel, mijn materiaal:

Lowe Alpine rugzuk (60 + 15 ltr)
Kathmandu Daypack
HanWag schoenen
Falke sokken
Teva Sandalen
Thermarest matje
Nomad slaapzak

Fatsoenlijke tent heb ik niet, want ik ga dus meestal kamperen met de scouting. Verder was mijn laatste reis dus naar Thailand en Cambodja en daar waren de gueshouses goedkoop en ga je dus niet met een tent lopen slepen.

Ga waarschijnlijk wel binnenkort een tentje kopen. Vrees dat ik de komende jaren niet zoveel geld heb voor vakanties enzo, dus dan ga ik lekker kamperen!

Verder heb ik een mini maglite, een petzl, een mini leatherman en een gewoon zakmes!

Owja en m'n enorme Minolta spiegelreflex camera gaat natuurlijk ook mee, naast mn Lonely Planet!

woensdag 8 augustus 2001 @ 12:50:14 #8
13949 spauw
pi_1365166
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:15 schreef Liejannuh het volgende:
Even snel, mijn materiaal:

Lowe Alpine rugzuk (60 + 15 ltr)
Kathmandu Daypack
HanWag schoenen
Falke sokken
Teva Sandalen
Thermarest matje
Nomad slaapzak

Fatsoenlijke tent heb ik niet, want ik ga dus meestal kamperen met de scouting. Verder was mijn laatste reis dus naar Thailand en Cambodja en daar waren de gueshouses goedkoop en ga je dus niet met een tent lopen slepen.

Ga waarschijnlijk wel binnenkort een tentje kopen. Vrees dat ik de komende jaren niet zoveel geld heb voor vakanties enzo, dus dan ga ik lekker kamperen!

Verder heb ik een mini maglite, een petzl, een mini leatherman en een gewoon zakmes!

Owja en m'n enorme Minolta spiegelreflex camera gaat natuurlijk ook mee, naast mn Lonely Planet!

Mooi reisverslag van je reis trouwens . Die Lowe alpine is dat een beetje fijn rugzakje om mee ronde te lopen, moet namelijk een nieuwe hebben dus ik ben al een beetje aan het rondkijken
pi_1367790
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 12:50 schreef spauw het volgende:

[..]

Mooi reisverslag van je reis trouwens . Die Lowe alpine is dat een beetje fijn rugzakje om mee ronde te lopen, moet namelijk een nieuwe hebben dus ik ben al een beetje aan het rondkijken

Tnx!
Ik heb er in Nieuw Zeeland een aantal treks meegelopen (maar met minimale bepakking, want je kon daar in hutten slapen en je kon je spullen achter laten bij je hostel) en hij loopt lekker!

Ik heb trouwens een appalachian. Modelletje van een paar jaar geleden geloof ik.
Maar als je een rugzak gaat kopen: ga naar een buitensport zaak (Bever ofzo) pas er een aantal aan en doe er een steen in van 10 kilo en ga dan ff een half uurtje ermee rondlopen. Dan voel je echt hoe die zit!

woensdag 8 augustus 2001 @ 20:54:23 #10
13949 spauw
pi_1369170
yre welcome nieuw-zeeland kewl..... ik wil ooook

heb ik de vorige keer niet gedaan, heb 'em toen gekocht bij campingsport de wit (een trouwens) maar toen werdt er niets van gewicht in gedaan. Heb er nog lekker lang mee gedaan met het ding, maar heb in de tussentijd het een en ander bijgeleerd. Ben nu een beetje aan het kijken welke mensen kiezen voor welk merk en waarom. Trouwens deze week nog bij de bever geweest een paar Teva's gehaald, lopen lekker die dingen

pi_1377762
quote:
Op woensdag 08 augustus 2001 20:54 schreef spauw het volgende:
yre welcome nieuw-zeeland kewl..... ik wil ooook

heb ik de vorige keer niet gedaan, heb 'em toen gekocht bij campingsport de wit (een trouwens) maar toen werdt er niets van gewicht in gedaan. Heb er nog lekker lang mee gedaan met het ding, maar heb in de tussentijd het een en ander bijgeleerd. Ben nu een beetje aan het kijken welke mensen kiezen voor welk merk en waarom. Trouwens deze week nog bij de bever geweest een paar Teva's gehaald, lopen lekker die dingen

Teva's roeleren big time!
Werd ruim 3 jaar geleden onwijs uitgelachen door al mijn vrienden dat ik Teva's had (je gaat toch niet op die achterlijke dingen lopen!!!). Nu hebben ze ze bijna allemaal. Een paar hebben nog nepperds, maar er stappen er steeds meer over naar de echte!

En over rugzakken: laat je gewoon adviseren door iemand in bij Bever ofzo. Ga als het even kan niet op zaterdag (want onwijs druk) en neem er de tijd voor!

Nieuw Zeeland is trouwens echt onwijs gaaf!
* Liejannuh wil terug!!!!

pi_1377791
Rugzak: uh.. merkloos, kan iig geen label of naam vinden (overgenomen voor 50 piek) en laatst een Berghaus Cyclops II Vulcan geleend

Schoenen: Lowa Trekking GTX (gaat tegenwoordig onder de naam Lowa Scout, zonder Goretex), mits de schoenmaker de zool weer vast weet te plakken

Sokken: Bridgedale AT Light

Waterzak: Platypus 2 liter

Tent: ... van Trail (V&D huismerk) met loodzware tentstokken

Matje: Therm-a-rest 150 cm (best wel kort)

Slaapzak: Lestra Sport Tec Light met Polarguard 3D, met een gare rits

Zaklampen: UKE 4AA, waterdicht en megaveel licht (momenteel kwijt); tijdelijk een MagLite 5-staafs (ondingen); Photon LED, diamantwit

Messen: de Gerber Gator Serrater en een zakmes van het Nederlandsche Leger

Brander: MSR Whisperlite

moet wegens slijtage en verlies dus het één en ander aan gaan schaffen, is alleen erg lastig zonder geld

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 00:18:56 #13
13949 spauw
pi_1377923
klopt ja, de spulletjes ervoor zijn meestal niet goedkoop, maar ja dan hebbie ok wel wa
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 00:23:52 #14
13949 spauw
pi_1377956
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 23:39 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Teva's roeleren big time!
Werd ruim 3 jaar geleden onwijs uitgelachen door al mijn vrienden dat ik Teva's had (je gaat toch niet op die achterlijke dingen lopen!!!). Nu hebben ze ze bijna allemaal. Een paar hebben nog nepperds, maar er stappen er steeds meer over naar de echte!

En over rugzakken: laat je gewoon adviseren door iemand in bij Bever ofzo. Ga als het even kan niet op zaterdag (want onwijs druk) en neem er de tijd voor!

Nieuw Zeeland is trouwens echt onwijs gaaf!
* Liejannuh wil terug!!!!

Moet eerlijk zeggen dat ik niesnel gedacht had die dingen te gaan kopen, jeugdtrauma's . Maar zie er al een aantal jaren mensen met grote tevredenheid op die dingen rondlopen en moet zeggen dat ik er geen spijt van heb dat ik ze gekocht heb , een perfect combo naast een paar bergschoenen lijkt mij dan
pi_1378202
backpakken is voor padvinders, maar goed wil je echt weten wat je mee moet hebben om in de jungle te overleven kijk ff naar een paar afleveringen van mac gyver

echt op vakantie gaan doe je met het vliegtuig of auto

vrijdag 10 augustus 2001 @ 09:23:49 #16
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_1379501
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:10 schreef steve-a17 het volgende:
backpakken is voor padvinders.......
Komt dat even goed uit!
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 09:26:09 #17
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_1379506
quote:
[b]
.......echt op vakantie gaan doe je met het vliegtuig of auto
Mag je als Backpacker/Padvinder/Sukkel ook eerst met het vliegtuig om vervolgens daar te gaan backpacken/paden vinden/sukkelen???

(heb ik stiekum wel gedaan (het was zo ver zwemmen naar NZland (ben daar dus ook geweest, orrigineel ) Boefje ben ik hè)

[Dit bericht is gewijzigd door Amoebe op 10-08-2001 09:42]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 09:45:05 #18
13949 spauw
pi_1379579
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 01:10 schreef steve-a17 het volgende:
backpakken is voor padvinders, maar goed wil je echt weten wat je mee moet hebben om in de jungle te overleven kijk ff naar een paar afleveringen van mac gyver

echt op vakantie gaan doe je met het vliegtuig of auto

blij dat er nog steeds mensen rondlopen met een belevingswereld ter grote van een erwt .

mac gyver rules, geef die man een boom, zakmes en podiumtape en hij bouwt een vliegtuig voor je, misschien kun je nog wat leren van hem

pi_1380358
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:26 schreef Amoebe het volgende:

[..]

Mag je als Backpacker/Padvinder/Sukkel ook eerst met het vliegtuig om vervolgens daar te gaan backpacken/paden vinden/sukkelen???

(heb ik stiekum wel gedaan (het was zo ver zwemmen naar NZland (ben daar dus ook geweest, orrigineel ) Boefje ben ik hè)

Leuk Amoebe, heb je nog een reisverslagje online staan ofzo?? Anders gaan we een Nieuw Zeeland topic openenen en herinneringen ophalen!
Wanneer ben je er geweest?? En waar ben je geweest??

Owja, en ik ken ook genoeg padvinders die niet backpacken in hun vakantie!
(om nog een beetje on topic te blijven )

vrijdag 10 augustus 2001 @ 11:50:38 #20
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_1380553
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 11:25 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Leuk Amoebe, heb je nog een reisverslagje online staan ofzo?? Anders gaan we een Nieuw Zeeland topic openenen en herinneringen ophalen!
Wanneer ben je er geweest?? En waar ben je geweest??

Oktober, november, december 2000 (drie maanden dus)

Waar geweest? Praktisch overal.
Ik ben het land door gelift en heb vrij veel gelopen

Edit: even nagedacht over de tracks die ik heb gelopen:

Greenstone (Queesntown->Te Anau), Milford, NortWestcircuit (Steward Island), Bell-circuit (naam?, Mt.Cook-village, 3 dagen rond), Round the mountain (rond en op mt Taranaki), Tongariro circuit (meerdere dagen), Great Barrier Island (naam?)

Verder nog wat losse dagtochten.
Ik heb ongeveer de helft van de nachten in hutten geslapen en de andere helft in m'n tentje.
Heb veel zin om weer weg tegaan, gelukkig ga ik in oktober naar Nepal!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Amoebe op 10-08-2001 12:32]

vrijdag 10 augustus 2001 @ 12:21:23 #21
2475 YouGo
 Dus ..........
pi_1380756
Nomad rugzak en afhankelijk van reisdoel wat er in die rugzak gaat. Altijd een goedkoop matje, pillen troep (had ik die paludrine nu toch maar meegenomen!), een lakenzak, touw, lowa's en slippers.
Trouwens amoebe ik hoop dat je Nepal in komt in India stond in de krant dat ze de grenzen dicht willen doen en dat heb ik ook weer hier in Nederland gehoord. Ook van een collega die daar mailvrienden heeft zitten dat het een grote rotzooi daar is met buitenlanders die flink in elkaar geslagen werden. Hoop voor je dat het lukt want het is namelijk een te gek land waar je te gek kan lopen!
I tell you all my secrets. But i lie about my past. T. Waits
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 12:24:36 #22
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_1380785
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:21 schreef YouGo het volgende:
Trouwens amoebe ik hoop dat je Nepal in komt in India stond in de krant dat ze de grenzen dicht willen doen en dat heb ik ook weer hier in Nederland gehoord.
Ik vlieg op Kathmandu, dus met die Indiers zal ik niet zo veel te maken hebben.
Ik hoor trouwens juist van Westerlingen die daar zitten dat die geen enkel probleem hebben, je haalt Nepal toch niewt met Afganistan door de war??
pi_1386790
quote:
Op donderdag 09 augustus 2001 23:39 schreef Liejannuh het volgende:
Werd ruim 3 jaar geleden onwijs uitgelachen door al mijn vrienden dat ik Teva's had (je gaat toch niet op die achterlijke dingen lopen!!!).

nog steeds

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  maandag 13 augustus 2001 @ 00:53:38 #24
13949 spauw
pi_1399899
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:24 schreef Amoebe het volgende:

[..]

Ik vlieg op Kathmandu, dus met die Indiers zal ik niet zo veel te maken hebben.
Ik hoor trouwens juist van Westerlingen die daar zitten dat die geen enkel probleem hebben, je haalt Nepal toch niewt met Afganistan door de war??

kewl , ga je een reisverslag bijhouden?
pi_1416648
Ik heb een vraag voor backpackers, in de hoop dat iemand een antwoord heeft

Ik ben laatst een heleboel van 'jullie soort' tegen gekomen toen ik op reis was, ik was zelf ook met een rugzak onderweg maar reisde zelf met een groepje van 7, een enkele keer trek ik er met zijn 2-en op uit en dan heb ik het niet over een weekend ardennen ofzo maar over plaatsen hier ver vandaan.

Wat ik me steeds meer ging afvragen: wat is nu jullie doel van de hele trip, is dat een aantekening op je cv (hiervan verdacht ik een aantal ongeinteresserde backpackers in Lhasa)en ja iedereen doet het he op een bepaalde leeftijd, gaat het om met zo weinig mogelijk spullen overleven ver van hier, dwz zo primitief mogelijk slapen en slechts 2 t-shirt bij je hebben, 1 in de was en 1 om het lichaam (idem voor de onderbroeken) of zijn jullie werkelijk geinteresseerd in het land waar je naar toe gaat, de bevolking, gebouwen, natuur?

Ik vind het over het algemeen een typisch soort mensen en zo nu en dan snap ik hun bedoelingen niet.

Nou vertel maar

fake a dream
pi_1416772
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 15:24 schreef Kimmie het volgende:
Wat ik me steeds meer ging afvragen: wat is nu jullie doel van de hele trip

Nou vertel maar

Toegegeven, ben niet ECHT een die-hard backpacker, maar de meeste keren deed ik het omdat ik gewoon hou van hiken, dus dan is een rugzak wel handig (een lichte helemaal).. daarnaast geeft het gewoon veel vrijheid vind ik dan.. maar goed.. ben geen echte backpacker misschien
pi_1416995
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 15:50 schreef HellSpawn het volgende:

ben geen echte backpacker misschien

Of misschien juist wel en zijn de mensen die ik tegen ben gekomen zielige wannebees.

De rest van de backpackers op reis hier?

fake a dream
  woensdag 15 augustus 2001 @ 16:57:11 #28
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_1417051
Grappig, laats een gesprek over wat nou backpackers zijn.

Even eerst: het is natuurlijk totaal onzinnig om mensen in hokjes te zetten enzo, bladiebla....

Een 'backpacker' is anders dan een 'hiker'. Het doel van een hiker is (denk ik) om je te voet te verplaatsen door een wat afgelegen gebied en hierbij als het ware uit je rugzak te leven (aangezien je geen winkels onderweg tegen komt) en 's avonds in je tentje te liggen. Een backpacker daarentegen heeft geen tent bij zich, maar trekt meer van het ene jeugdhostel naar de ander en begeeft zich meer in de steden. Ik denk dat backpackers er ook meer op uit zijn om anderen te ontmoeten dan hikers die juist meer voor de natuur gaan.

Je hebt natuurlijk ook hikende backpackers en backpackende hikers, maar ik merk regelmatig dat vooral hikende backpackers niet echt een aantal dagen de natuur in kunnen omdat ze gewoon de spullen niet bij zich hebben (tent/brander e.d.). Als hiker kan je tussendoor natuurlijk ook backpacken, maar dan zeul je dus de hele tijd je kampeeruitrusting mee.

Het zelfde probleem met uitrusting maakt een verschil tussen hikers en 'mountaineers'. Het is als hiker verdomt lastig om tussendoor even een topje te bedwingen aangezien je daar dan vaak veel klimmateriaal voor nodig hebt die gewoon te zwaar is om de rest van je toch mee te nemen. Je 'moet' dan dus óf gaan klimmen óf afstanden gaan lopen.

Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar ik heb ook echt het idee dat er een verschil is tuusen de mensen die gaan backpacken en die gaan hiken (persoonlijkheid/leeftijd/wat zoek je op je reis).

Anyway,
De paden op, de lanen in, vooruit met frisse moed!!

pi_1417063
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 16:57 schreef Amoebe het volgende:

Even eerst: het is natuurlijk totaal onzinnig om mensen in hokjes te zetten enzo, bladiebla....

Een 'backpacker' is anders dan een 'hiker'. Het doel van een hiker is (denk ik) om je te voet te verplaatsen door een wat afgelegen gebied en hierbij als het ware uit je rugzak te leven (aangezien je geen winkels onderweg tegen komt) en 's avonds in je tentje te liggen. Een backpacker daarentegen heeft geen tent bij zich, maar trekt meer van het ene jeugdhostel naar de ander en begeeft zich meer in de steden. Ik denk dat backpackers er ook meer op uit zijn om anderen te ontmoeten dan hikers die juist meer voor de natuur gaan.

Je hebt natuurlijk ook hikende backpackers en backpackende hikers, maar ik merk regelmatig dat vooral hikende backpackers niet echt een aantal dagen de natuur in kunnen omdat ze gewoon de spullen niet bij zich hebben (tent/brander e.d.). Als hiker kan je tussendoor natuurlijk ook backpacken, maar dan zeul je dus de hele tijd je kampeeruitrusting mee.

Het zelfde probleem met uitrusting maakt een verschil tussen hikers en 'mountaineers'. Het is als hiker verdomt lastig om tussendoor even een topje te bedwingen aangezien je daar dan vaak veel klimmateriaal voor nodig hebt die gewoon te zwaar is om de rest van je toch mee te nemen. Je 'moet' dan dus óf gaan klimmen óf afstanden gaan lopen.

Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, maar ik heb ook echt het idee dat er een verschil is tuusen de mensen die gaan backpacken en die gaan hiken (persoonlijkheid/leeftijd/wat zoek je op je reis).

Anyway,

Goed verhaal ik heb ook het idee dat dat verschil er is. Mountaineers dat is idd weer een anders soort, die vind ik meestal wel bewonderingswaardig, ik sprak er laast nog 2 die (Duits) die in de Himalaya geklommen maar ook gehiked hadden.
fake a dream
  donderdag 16 augustus 2001 @ 12:36:06 #30
13949 spauw
pi_1421700
quote:

Anyway,

quote:

Een backpacker daarentegen heeft geen tent bij zich, maar trekt meer van het ene jeugdhostel naar de ander en begeeft zich meer in de steden. Ik denk dat backpackers er ook meer op uit zijn om anderen te ontmoeten dan hikers die juist meer voor de natuur gaan.

Anyway,

De keren dat ik met de rugzak ben weggeweest, heb ik altijd een tent en bijbehorende spullen meegenomen die ik nodig had voor de camping. Dus een tentje, brandertje enz. Dat is ook backpacken maar dan met de keuze uit of een hostel of een camping. Ik persoonlijk vind de camping leuker dan een hostel omdat de sfeer iets anders is.

De mensen die gaan backpacken/hiken zoeken een andere soort van vakantie dan het gros van de nederlandse bevolking doet. Het avondtuur, contacten, blij zijn met een douche na een paar dagen treinen/lopen/varen. Het is het soort vakantie waar je meer op jezelf aangewezen bent en je je eigen boeltje moe

pi_7401600
Sorry voor de topickick maar ik vind 't wel leuk om m'n materiaal op een rijtje te zetten:

Jas: TNF Mountain Light 2L GTX
Broek: Fjallräven Groenland oid
Broek 2: Millet Annapurna 2l GTX
Fleecetrui: Vaude
Brander: MSR Whisperlite
Tent: Helsport Isfjell 2 (echt superding)
Rugzak: Karrimor Cougar 55+15
Matje: Artiach (kutding..is nu al lek )
Schoenen: Hanwag Forest GTX
Slaapzak: Een of ander dons ding tot +5 van een Duits merk.
Pannen: Lekkere cheape aluminium van m'n ouders
Sokken: Falke TK2

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_7412295
Ik zou bijna denken dat dit een traveller-topic is. Backpacker is een beetje een besmette term de laatste jaren. Dat zijn van die mensen die vooral met de LP-gids van het ene goedkope bierhol naar het volgende kruipen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')