Dat het niet de weg naar vrede is lijkt me inderdaad waar, alleen om zoiets via een gigantische omweg op Nostradamus te verhalen lijkt me allesbehalve reėel.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:10 schreef Fokslet het volgende:
[..]
"Een massa uit Slavonie zal nader komen
De Verwoester zal de oude stad verwoesten
Hij zal Romanie geheel verlaten zien
Dan zal hij niet meer weten hoe het grote vuur te blussen"
ISBN 9026961324
Massa= Arabieren
oude stad= Baghdad, de stad die volgens Saddam heilig was
niet meer weten hoe het grote vuur te blussen= Bush met zijn handen in zijn haren.
Daarop volgens doet hij nog meer uitspraken die allemaal kunnen leiden naar deze oorlog. Zoals een invasie van het Arabische (Arabische Prins, Mars, de Zon Venus, Leo) volk die de heerschappij van de kerk doet zinken. Hij voorspelt meedogenloze antichristelijke en antiwesterse fanatici die de oneglovigen aanvallen Bin Laden en zijn vriendjes. Toch knap voor iemand die geen voorspellingen zou hebben gedaan
Zijn voorspellingen zijn idd flauwtjes, maar wel heel erg spooky aangezien hij het woord Arabische wel degelijk in zijn mond haalt.
En denk eens na. 15 jaar geleden boeide de arabische wereld ons niet en als er dan een turk in je klas kwam was het speciaal en mocht die persoon vertellen hoe het was in Turkije en wat ramadan was. Als je nagaat dat Nostradamus eeuwen terug al een confrontatie tussen de arabieren en de westerlingen heeft voorspeld, vind ik het knap dat hij zo dichtbij zit. En je kan alles wel anders interpreteren. Ook dat de oorlog die nu woedt de weg naar vrede is.
Maar we weten allemaal wel beter.
Alsof Bin Laden het vuur wilt blussenquote:Massa = Amerikaanse volk
oude stad = New York 9-11
handen in haar = Osama die zich in grotten en spelonken verstopt
denk niet dat hij blij is dat er iedere dag op hem gejaagd wordtquote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:24 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Alsof Bin Laden het vuur wilt blussen![]()
Dus volgens jou hoort het er niet bij? Volgens mij wel... Waar was die conventie in w.o. ii toen de duitse steden plat gegooit werden? En toen in vietnam burgers werden vermoord?quote:Op zondag 9 mei 2004 23:10 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het hoort er niet bij, amerika is een westers land dat overeenkomsten heeft met het rode kruis en de conventie van geneve, iedere mishandeling van een irakees is tegen die conventie in, de militairen en officieren zullen hiervoor gestraft moeten worden!
De mensen die martelen daar zijn een schande voor hun uniform , echte soldaten doen zoiets niet omdat ze zelf ook goed behandeld willen worden door de vijand,
quote:Soldate op foto's Iraakse Abu Ghraib ,,volgde bevelen op'' - 12/05/2004
De Amerikaanse reserviste die op foto's uit de Abu Ghraib-gevangenis in Irak lachend naar de geslachtsdelen wijst van een Iraakse gevangene en een andere, eveneens naakte gevangene aan een lijn houdt, volgde bevelen van haar meerderen op en beleefde er geen plezier aan. Dat zegt de advocaat van de 21-jarige soldate, Lynndie England, die haar dinsdag een bezoek bracht in de legerplaats Fort Bragg.
In een vraaggesprek met een tv-station in Denver vertelde England dat haar precies werd verteld hoe zij voor de foto's moest poseren. ,,Ik moest daar gaan staan, mijn duim in de lucht steken, in de camera kijken'', zei zij over de foto waar ze naar de geslachtsdelen van een gevangene wijst. De foto's zouden volgens England gemaakt zijn om andere Iraakse gevangenen te laten zien wat er met hen kon gebeuren als zij niet meewerkten.
Volgens Ra'Shadd, kreeg England de opdrachten om aan fotosessies deel te nemen soms van agenten van de CIA en andere inlichtingendiensten die de militaire hiėrarchie doorkruisten. ,,De spionnen namen de gevangenis over'', zei hij. ,,Dat commando deugde van geen kant.''
England is een van zeven militairen die na het verschijnen van de foto's voor de krijgsraad moeten verschijnen. Een van de zeven, Jeremy Sivits, moet volgende week voorkomen in Bagdad.
Mooi, mn vermoedens zijn bevestigdquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de dame in kwestie een ontzettend leuke tijd had daar.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:51 schreef My_Way het volgende:
Mooi, mn vermoedens zijn bevestigd![]()
Welke vermoedens?quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:51 schreef My_Way het volgende:
[..]
Mooi, mn vermoedens zijn bevestigd![]()
Ervanuitgaande dat deze dame geen fotogeniek persoon is en ook niet beroepsmatig weet hoe zij supervrolijk moet gaan poseren (onder dwang) denk ik toch dat mevrouw meer heeft genoten (zoals de uitstraling op de foto's ook deed bevestigen) dan zij de media nu wil laten geloven.quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:56 schreef Chadi het volgende:
Dat het een bevel was enniet een eigen actie.
Das dan een lekker tegenargumentquote:Op woensdag 12 mei 2004 14:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ervanuitgaande dat deze dame geen fotogeniek persoon is en ook niet beroepsmatig weet hoe zij supervrolijk moet gaan poseren (onder dwang) denk ik toch dat mevrouw meer heeft genoten (zoals de uitstraling op de foto's ook deed bevestigen) dan zij de media nu wil laten geloven.
Het "zou best kunnen"dat er foto's gemaakt moesten worden op bevel van hogerhand maar ik geloof niet dat zij het erg vond.
Natuurlijk wel, ze hadden het gewoon niet moeten doen. Punt, simpel, klaar. Er is geen excuus, er zijn geen 'verzachtende omstandigheden'. Ze hadden er op getraind moeten worden en ze hadden sowieso moeten nadenken, elke boerentrien weet dat je geen gevangenen martelt.quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:53 schreef five2one het volgende:
Begrijp me niet verkeerd nogmaals. Ik keur het ook af. Maar zolang je iets niet objectief bekijkt heb jevolgens mijn geen eerlijke rede van kritiek.
Oke je hebt wel gelijk. Als we ons allemaal aan de regels hielden zag het er allemaal een stuk mooier uit. Maar helaas is dat niet zo.quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ze hadden het gewoon niet moeten doen. Punt, simpel, klaar. Er is geen excuus, er zijn geen 'verzachtende omstandigheden'. Ze hadden er op getraind moeten worden en ze hadden sowieso moeten nadenken, elke boerentrien weet dat je geen gevangenen martelt.
Nee, dat is waar. En ze hadden het gewoon niet moeten doen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:59 schreef five2one het volgende:
[..]
Oke je hebt wel gelijk. Als we ons allemaal aan de regels hielden zag het er allemaal een stuk mooier uit. Maar helaas is dat niet zo.
Bronquote:Foto's foltering Irakees zijn "vervalst" (Blair) (14:00)
(Belga) De foto's waarop Britse soldaten te zien zijn terwijl ze een Irakees folteren zijn "bijna zeker vervalst", zo stelde de Britse premier Tony Blair woensdag in het Lagerhuis. Hij benadrukte dat er "geen enkel bewijs was voor systematische mishandeling" van Iraakse gevangenen. "Het enige bewijs zijn de foto's die bijna zeker vervalst zijn".
De foto's waarover Blair sprak, werden voor het eerst gepubliceerd door de Daily Mirror op 1 mei. Ze toonden een of meerdere Britse soldaten, voornamelijk leden van het Queen's Lancashire Regiment, die een Iraakse burger schopten en hem met hun geweren sloegen, alvorens op de man te urineren. De Britse minister van Defensie Geoff Hoon gaf maandag al te kennen dat er "sterke aanwijzingen" zijn dat een voertuig dat op een van de foto's werd afgebeeld, niet in Irak wordt ingezet.
Het is geen echt argument hoor, ik keek alleen naar de uitdrukkingen op het gezicht van die dame.quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:28 schreef My_Way het volgende:
Das dan een lekker tegenargument
Tja. Ik kan me tóch wel een beetje inleven in de gedachten van de militairen daar. Ik ben van mening dat er een te grote (media)kermis omheen in gekomen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. En ze hadden het gewoon niet moeten doen.
En ik naar haar officiele verklaring..quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is geen echt argument hoor, ik keek alleen naar de uitdrukkingen op het gezicht van die dame.
Wat zou jij zeggen om je hachje te redden?quote:Op woensdag 12 mei 2004 14:28 schreef My_Way het volgende:
Das dan een lekker tegenargument
![]()
dan moeten ze geen oorlogsmisdaden plegen!quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:26 schreef five2one het volgende:
[..]
Tja. Ik kan me tóch wel een beetje inleven in de gedachten van de militairen daar. Ik ben van mening dat er een te grote (media)kermis omheen in gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |