abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2004 @ 19:13:50 #101
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19053066
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 19:10 schreef Fokslet het volgende:

[..]

"Een massa uit Slavonie zal nader komen
De Verwoester zal de oude stad verwoesten
Hij zal Romanie geheel verlaten zien
Dan zal hij niet meer weten hoe het grote vuur te blussen"

ISBN 9026961324

Massa= Arabieren
oude stad= Baghdad, de stad die volgens Saddam heilig was
niet meer weten hoe het grote vuur te blussen= Bush met zijn handen in zijn haren.

Daarop volgens doet hij nog meer uitspraken die allemaal kunnen leiden naar deze oorlog. Zoals een invasie van het Arabische (Arabische Prins, Mars, de Zon Venus, Leo) volk die de heerschappij van de kerk doet zinken. Hij voorspelt meedogenloze antichristelijke en antiwesterse fanatici die de oneglovigen aanvallen Bin Laden en zijn vriendjes. Toch knap voor iemand die geen voorspellingen zou hebben gedaan

Zijn voorspellingen zijn idd flauwtjes, maar wel heel erg spooky aangezien hij het woord Arabische wel degelijk in zijn mond haalt.

En denk eens na. 15 jaar geleden boeide de arabische wereld ons niet en als er dan een turk in je klas kwam was het speciaal en mocht die persoon vertellen hoe het was in Turkije en wat ramadan was. Als je nagaat dat Nostradamus eeuwen terug al een confrontatie tussen de arabieren en de westerlingen heeft voorspeld, vind ik het knap dat hij zo dichtbij zit. En je kan alles wel anders interpreteren. Ook dat de oorlog die nu woedt de weg naar vrede is.

Maar we weten allemaal wel beter.
Dat het niet de weg naar vrede is lijkt me inderdaad waar, alleen om zoiets via een gigantische omweg op Nostradamus te verhalen lijkt me allesbehalve reėel.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  Moderator dinsdag 11 mei 2004 @ 19:19:20 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19053173
eeuwen terug waren confrontatie's tussen het westen en de arabische wereld aan de orde van de dag.

nix knaps aan die 'voorspelling' dat dat evt nog wel is een keer zou kunnen gebeuren ooit en dat diegene die de oorlog verliest dan met zijn handen in zijn haar zit.

ik kan dat stukje ook anders vertalen.

Massa = Amerikaanse volk
oude stad = New York 9-11
handen in haar = Osama die zich in grotten en spelonken verstopt

of massa = koala
oude stad = zijn leefomgeving
handen in haar = mensen die te laat beseffen dat het ding niet zo goed kan leven zonder bomen en nu niet weten hoe het op te lossen (behalve de dingen af te schieten).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_19053242
Ik verhaal niks op Nostradamus. Ik bekijk het nuchter. Ik zie dat deze oorlog in Irak meer los maakt in de wereld dan welke oorlog dan ook. De Arabische bevolking is zwaar over de zeik. Bijna elk land is wel pissed op het feit dat er geen WMD's zijn gevonden, maar dat de olietoevoer per direct is begonnen.

Deze oorlog stelt in vergelijking met de WOII niks voor, maar toch zijn de rellen nu heviger en duidt het er alleen maar op dat de wereld naar zijn grootje gaat. Dankzij dit soort stuntakties krijgen de Arabieren meer begrip voor Anti westerse groepringen en uiteindelijk zal de steun aan deze groepen veel groter zijn dan voor de oorlog.

Amrika laat gewoon keihard zien geen rekening te willen houden met moslims. Opent gevangenissen die voor een Irakees de hel is (Saddam heeft er zijn vijanden laten ophangen, verkrachten, vermoorden etc.) Het vernedert Irakezen op dusdanige wijze dat de Arabieren tot het diepst van hun hart vernederd zijn.

Persoonlijk weet ik zeker dat we er als beschaafd westers volk niet meer uit deze spiraal komen. De haat bij de Amerikanen voor de moslims is nu net zo groot als andersom en geloof mij....eens zal de uitspatting komen en drukt er iemand op een rode knop.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
pi_19053253
quote:
Massa = Amerikaanse volk
oude stad = New York 9-11
handen in haar = Osama die zich in grotten en spelonken verstopt
Alsof Bin Laden het vuur wilt blussen
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  Moderator dinsdag 11 mei 2004 @ 19:26:29 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19053301
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 19:24 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Alsof Bin Laden het vuur wilt blussen
denk niet dat hij blij is dat er iedere dag op hem gejaagd wordt
  woensdag 12 mei 2004 @ 00:39:51 #106
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_19062016
quote:
Op zondag 9 mei 2004 23:10 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het hoort er niet bij, amerika is een westers land dat overeenkomsten heeft met het rode kruis en de conventie van geneve, iedere mishandeling van een irakees is tegen die conventie in, de militairen en officieren zullen hiervoor gestraft moeten worden!

De mensen die martelen daar zijn een schande voor hun uniform , echte soldaten doen zoiets niet omdat ze zelf ook goed behandeld willen worden door de vijand,
Dus volgens jou hoort het er niet bij? Volgens mij wel... Waar was die conventie in w.o. ii toen de duitse steden plat gegooit werden? En toen in vietnam burgers werden vermoord?

Als je in de gescheidenis kijkt was het altijd al zo. Ghengis Kahn, Romeinen, Alexander De Grote met name de laatste 2 worden toch ge-eerd tegenwoordig, dus dat wordt wel geaccepteerd?
En hoe voelt u zich nu?
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 12:24:07 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19069317
quote:
Soldate op foto's Iraakse Abu Ghraib ,,volgde bevelen op'' - 12/05/2004

De Amerikaanse reserviste die op foto's uit de Abu Ghraib-gevangenis in Irak lachend naar de geslachtsdelen wijst van een Iraakse gevangene en een andere, eveneens naakte gevangene aan een lijn houdt, volgde bevelen van haar meerderen op en beleefde er geen plezier aan. Dat zegt de advocaat van de 21-jarige soldate, Lynndie England, die haar dinsdag een bezoek bracht in de legerplaats Fort Bragg.

In een vraaggesprek met een tv-station in Denver vertelde England dat haar precies werd verteld hoe zij voor de foto's moest poseren. ,,Ik moest daar gaan staan, mijn duim in de lucht steken, in de camera kijken'', zei zij over de foto waar ze naar de geslachtsdelen van een gevangene wijst. De foto's zouden volgens England gemaakt zijn om andere Iraakse gevangenen te laten zien wat er met hen kon gebeuren als zij niet meewerkten.
Volgens Ra'Shadd, kreeg England de opdrachten om aan fotosessies deel te nemen soms van agenten van de CIA en andere inlichtingendiensten die de militaire hiėrarchie doorkruisten. ,,De spionnen namen de gevangenis over'', zei hij. ,,Dat commando deugde van geen kant.''

England is een van zeven militairen die na het verschijnen van de foto's voor de krijgsraad moeten verschijnen. Een van de zeven, Jeremy Sivits, moet volgende week voorkomen in Bagdad.

pi_19071617
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 12:24 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Mooi, mn vermoedens zijn bevestigd
  woensdag 12 mei 2004 @ 13:52:04 #109
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19071642
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 13:51 schreef My_Way het volgende:

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de dame in kwestie een ontzettend leuke tijd had daar.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 13:52:09 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19071647
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 13:51 schreef My_Way het volgende:

[..]

Welke vermoedens?
pi_19071779
Dat het een bevel was enniet een eigen actie.
  Moderator woensdag 12 mei 2004 @ 14:00:19 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19071879
natuurlijk zegt die advocaat dat

wat moettie anders, ja ze vond het idd wel lachen en leuk enzo maar ze weet nu dat het stout is en zal het noooooooooit meer doen ok?
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 14:00:37 #113
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19071888
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 13:56 schreef Chadi het volgende:
Dat het een bevel was enniet een eigen actie.
Ervanuitgaande dat deze dame geen fotogeniek persoon is en ook niet beroepsmatig weet hoe zij supervrolijk moet gaan poseren (onder dwang) denk ik toch dat mevrouw meer heeft genoten (zoals de uitstraling op de foto's ook deed bevestigen) dan zij de media nu wil laten geloven.

Het "zou best kunnen"dat er foto's gemaakt moesten worden op bevel van hogerhand maar ik geloof niet dat zij het erg vond.
pi_19071948
Nee maar ik kan ook niet geloven dat er zo veel aan meededen en dat een hogere daar niks vanaf wist. Dat kan gewoon niet. Het is niet gebeurt in een geheime locatie door 1 of 2 personen.
pi_19072624
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 14:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ervanuitgaande dat deze dame geen fotogeniek persoon is en ook niet beroepsmatig weet hoe zij supervrolijk moet gaan poseren (onder dwang) denk ik toch dat mevrouw meer heeft genoten (zoals de uitstraling op de foto's ook deed bevestigen) dan zij de media nu wil laten geloven.

Het "zou best kunnen"dat er foto's gemaakt moesten worden op bevel van hogerhand maar ik geloof niet dat zij het erg vond.
Das dan een lekker tegenargument

pi_19073172
Stel je eens voor;

Je bent een Amerikaanse militair. Zit al weken/maanden in zo'n kutgevangenis de bewaarder uit te hangen. Er wordt van alles naar je geschreeuwd, er wordt met uitwerpselen naar je gegooid etc. etc.

Ik kan me (begrijp me niet verkeerd. Ik keur het absoluut af) voorstellen dat je op een gegeven moment zo kookt dat je een stelletje wangedragers bij de kraag zou pakken en ach; laat ze op mekaar liggen in hun nakie, maak er een foto van en basta. Ik kan me voorstellen dat de situatie van de gevangenen in een gevangenis van het oude regime minder prettig was. Is dat dan wat ze willen. Het is gewoon een groot machtsvertoon van de media. Zie maar eens hoe ernstig een paar foto's een volk kunnen aangrijpen.

Begrijp me niet verkeerd nogmaals. Ik keur het ook af. Maar zolang je iets niet objectief bekijkt heb jevolgens mijn geen eerlijke rede van kritiek.
pi_19073268
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 14:53 schreef five2one het volgende:
Begrijp me niet verkeerd nogmaals. Ik keur het ook af. Maar zolang je iets niet objectief bekijkt heb jevolgens mijn geen eerlijke rede van kritiek.
Natuurlijk wel, ze hadden het gewoon niet moeten doen. Punt, simpel, klaar. Er is geen excuus, er zijn geen 'verzachtende omstandigheden'. Ze hadden er op getraind moeten worden en ze hadden sowieso moeten nadenken, elke boerentrien weet dat je geen gevangenen martelt.
pi_19073348
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 14:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, ze hadden het gewoon niet moeten doen. Punt, simpel, klaar. Er is geen excuus, er zijn geen 'verzachtende omstandigheden'. Ze hadden er op getraind moeten worden en ze hadden sowieso moeten nadenken, elke boerentrien weet dat je geen gevangenen martelt.
Oke je hebt wel gelijk. Als we ons allemaal aan de regels hielden zag het er allemaal een stuk mooier uit. Maar helaas is dat niet zo.
pi_19073358
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 14:59 schreef five2one het volgende:

[..]

Oke je hebt wel gelijk. Als we ons allemaal aan de regels hielden zag het er allemaal een stuk mooier uit. Maar helaas is dat niet zo.
Nee, dat is waar. En ze hadden het gewoon niet moeten doen.
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 15:12:15 #120
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19073612
quote:
Foto's foltering Irakees zijn "vervalst" (Blair) (14:00)

(Belga) De foto's waarop Britse soldaten te zien zijn terwijl ze een Irakees folteren zijn "bijna zeker vervalst", zo stelde de Britse premier Tony Blair woensdag in het Lagerhuis. Hij benadrukte dat er "geen enkel bewijs was voor systematische mishandeling" van Iraakse gevangenen. "Het enige bewijs zijn de foto's die bijna zeker vervalst zijn".

De foto's waarover Blair sprak, werden voor het eerst gepubliceerd door de Daily Mirror op 1 mei. Ze toonden een of meerdere Britse soldaten, voornamelijk leden van het Queen's Lancashire Regiment, die een Iraakse burger schopten en hem met hun geweren sloegen, alvorens op de man te urineren. De Britse minister van Defensie Geoff Hoon gaf maandag al te kennen dat er "sterke aanwijzingen" zijn dat een voertuig dat op een van de foto's werd afgebeeld, niet in Irak wordt ingezet.
Bron
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 15:13:18 #121
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19073639
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 14:28 schreef My_Way het volgende:

Het is geen echt argument hoor, ik keek alleen naar de uitdrukkingen op het gezicht van die dame.
pi_19073976
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 14:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dat is waar. En ze hadden het gewoon niet moeten doen.
Tja. Ik kan me tóch wel een beetje inleven in de gedachten van de militairen daar. Ik ben van mening dat er een te grote (media)kermis omheen in gekomen.
pi_19074091
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het is geen echt argument hoor, ik keek alleen naar de uitdrukkingen op het gezicht van die dame.
En ik naar haar officiele verklaring..

Maar goed. We zullen nooit weten wat er precies waar is in een oorlog. Alles is omlijst met vuiligheid.
  woensdag 12 mei 2004 @ 16:15:16 #124
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19075171
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 14:28 schreef My_Way het volgende:

Wat zou jij zeggen om je hachje te redden?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator woensdag 12 mei 2004 @ 16:17:13 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19075214
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 15:26 schreef five2one het volgende:

[..]

Tja. Ik kan me tóch wel een beetje inleven in de gedachten van de militairen daar. Ik ben van mening dat er een te grote (media)kermis omheen in gekomen.
dan moeten ze geen oorlogsmisdaden plegen!

Milosevic voelt zich ook nogal onheus bejegend ... trekken we ons ook geen fok! van aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')