abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19206122
quote:
Op maandag 17 mei 2004 22:39 schreef Sater het volgende:
Rumsfeld keurde martelingen goed. Sterker moedigde het aan. Betreurenswaardig dat Congres aftreden Bush en Rumsfeld nog niet in gang hebben gezet.
Dat moet overigens nog wel hard gemaakt worden. Het is door een onderzoeksjournalist aangekaart op basis van anonieme bronnen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_19206179
Niet alleen aftreden maar ook vervolgen!
pi_19206225
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat moet overigens nog wel hard gemaakt worden. Het is door een onderzoeksjournalist aangekaart op basis van anonieme bronnen.
quote:
US Defence Secretary Donald Rumsfeld approved the use of "harsh" interrogation techniques at Guantanamo Bay, including stripping detainees naked, making them hold "stress" positions and depriving them of sleep, a Pentagon official has confirmed.

Stephen Cambone, the under-secretary of defence for intelligence, also said severe interrogation techniques, including the use of dogs to intimidate prisoners, had been approved by military commanders in Iraq.
Martelingen zijn dus goedgekeurd door Rumsfeld en met zijn uitspraken dat "Geneve" niet meer telt, moedigt hij het zowat aan. Rumsfeld is volledig verantwoordelijk voor de martelingen door Amerikaanse soldaten.
  maandag 17 mei 2004 @ 23:36:05 #154
136 V.
Like tears in rain...
pi_19206229
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

En inmiddels bekrachtigd door Newsweek en NY Times.
Daarnaast is Hersh de eerste die staat te roepen dat dit tot de bodem dient te worden uitgezocht, dus volgens mij heeft hij er zelf vertrouwen in. En ik gok dat hij niet staat te trappelen om zijn reputatie van gevierd en bekroond onderzoeksjournalist zomaar te grabbel te keilen.
Dan had hij wel gesolliciteerd bij de Daily Mirror.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19206907
quote:
Op maandag 17 mei 2004 23:36 schreef Verbal het volgende:

[..]

En inmiddels bekrachtigd door Newsweek en NY Times.
Daarnaast is Hersh de eerste die staat te roepen dat dit tot de bodem dient te worden uitgezocht, dus volgens mij heeft hij er zelf vertrouwen in. En ik gok dat hij niet staat te trappelen om zijn reputatie van gevierd en bekroond onderzoeksjournalist zomaar te grabbel te keilen.
Dan had hij wel gesolliciteerd bij de Daily Mirror.

V.
Ik heb ook absoluut wel vertrouwen in de kwaliteiten van Hersh als onderzoeksjournalist en zou er nou niet bepaald van opkijken als zijn beweringen binnenkort bevestigd worden in een officiëler onderzoek, hij was tenslotte ook degene die de praktijken in Irak aan de kaak stelde. Maar om nu al onomstotelijk vast te stellen dat hij de orders heeft gegeven voor het mishandelen van gevangenen in Irak vind ik toch nog wel enigzins voorbarig. Overigens heeft die persoon die net een opmerking maakte aangaande Guantanamo Bay wel een punt, hoewel ik hier eigenlijk niet op doelde met de voorgaande opmerking.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_19218187
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 00:02 schreef Monolith het volgende:
Overigens heeft die persoon die net een opmerking maakte aangaande Guantanamo Bay wel een punt, hoewel ik hier eigenlijk niet op doelde met de voorgaande opmerking.
Amerika beschouwt al zijn oorlogen, en dus ook die in Irak, als War on Terror. Als in Guantanamo Bay zulke dingen worden aangemoedigd, is het natuurlijk logisch dat soldaten dat in Irak, waar het immers ook alleen maar terroristen betreft, ook mogen en zouden moeten doen.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 15:14:10 #157
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19218645
quote:
Op dinsdag 18 mei 2004 14:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Amerika beschouwt al zijn oorlogen, en dus ook die in Irak, als War on Terror. Als in Guantanamo Bay zulke dingen worden aangemoedigd, is het natuurlijk logisch dat soldaten dat in Irak, waar het immers ook alleen maar terroristen betreft, ook mogen en zouden moeten doen.
Dat maakt het juist ook zo eng. Het gebrek aan nuancering van deze geweldhaarden. De wereld is helemaal niet zo zwart/wit. En motieven en doelen verschillen per extremistische groep.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 18 mei 2004 @ 16:27:53 #158
90365 Sater
hoipoloi
pi_19220402
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:08 schreef George-Butters het volgende:
Omdat het normaal is, ook in de gevangenissen van de VS om mensenrechten te schenden. Nogal raar voor een land dat zichzelf zo vooruitstrevend vindt.
Wat wil men van een land waar zelfs randdebielen ter dood wordt gebracht [Texas]
iedere engel heeft een duivelse kant.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 17:34:29 #159
90365 Sater
hoipoloi
pi_19221976
Uit het Parool van 18 - 05 - '04: Twijfel slaat toe bij Amerikanen. Stoere Bush en Rumsfeld kunnen niet verbloemen dat van Irak - beleid nauwelijks sprake is. Er zijn tekenen, dat ook in de kring waar de beslissingen vallen, de twijfels over het Irak - beleid toeneemt.
Het signaal van stadhouder Paul Bremer en zijn bazen in washington: " Als de toekomstige regering in Irak wil dat we weggaan blijven we niet" , is bijvoorbeeld nieuw.
Met een minister als Colin Powell moe teleurgesteld en licht vertwijfeld [ruzie met Rumsfeld en secondanten] bevinden de Verenigde Staten zich iin een periode van ondermijnende twijfel en onzekerheid. Door hard te roepen dat het beleid ongewijzigd blijft wordt niet verbloemd dat nauwelijks nog beleid te ontdekken valt [einde samenvatting]

dinsdag 18 mei 2004 @ 17:48:47 #160
16715 Mylene
*schatje*
pi_19222276
Ja, Rumsfeld uitspraken dat de Conventie van Genève niet geldt voor gevangenen blijkt ook uit een artikel uit de New York Times:
quote:
M.P.'s Received Orders to Strip Iraqi Detainees

The American officer who was in charge of interrogations at the Abu Ghraib prison has told a senior Army investigator that intelligence officers sometimes instructed the military police to force Iraqi detainees to strip naked and to shackle them before questioning them. But he said those measures were not imposed "unless there is some good reason."

The officer, Col. Thomas M. Pappas, commander of the 205th Military Intelligence Brigade, also told the investigator, Maj. Gen. Antonio M. Taguba, that his unit had "no formal system in place" to monitor instructions they had given to military guards, who worked closely with interrogators to prepare detainees for interviews. Colonel Pappas said he "should have asked more questions, admittedly" about abuses committed or encouraged by his subordinates.
volledig artikel

Weer een bewijs dat de militairen niet op eigen houtje handelden.
  dinsdag 18 mei 2004 @ 23:28:47 #161
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_19230828
Ook al handelen de militairen en spooks op eigen houdje, dan nog is er iemand aan de top verandtwoordelijk. In dit geval respectievelijk Rumsfeld voor de soldaatjes en Tenet voor de spooks. Allebei aftreden dus.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
pi_19234372
By the way (Enguls voor tussen twee haakjes...), de wapenindustrie blijft 'Booming Business'...
Laten we daar, als 'Democraten' 's een rem op zetten...
Offuh?
  woensdag 19 mei 2004 @ 02:16:26 #163
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19234417
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 02:12 schreef Takkesteeg het volgende:
By the way (Enguls voor tussen twee haakjes...), de wapenindustrie blijft 'Booming Business'...
Laten we daar, als 'Democraten' 's een rem op zetten...
Offuh?
Met de manier waarop Kerrey bekend staat als 'American hero of war' zal dat niet snel gebeuren gok ik zo.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:49:29 #164
90365 Sater
hoipoloi
pi_19294465
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 02:16 schreef Ype het volgende:

[..]

Met de manier waarop Kerrey bekend staat als 'American hero of war' zal dat niet snel gebeuren gok ik zo.
Aftreden Bus c.s. leidt niet automatisch tot Amerikaans vertrek uit Irak.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:08:49 #165
90365 Sater
hoipoloi
pi_19294880
Recent TweeVandaag. Aantal zelfmoorden onder Amerikaanse militairen hoger dan in Vietnam.
Enig opspelend geweten?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 17:04:24 #166
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19296237
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:49 schreef Sater het volgende:

[..]

Aftreden Bus c.s. leidt niet automatisch tot Amerikaans vertrek uit Irak.
Dat hoeft ook niet per direct. Ik vrees alleen dat ze er veel langer gaan blijven dan nu de planning is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 23 mei 2004 @ 12:25:19 #167
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19333364
De beschuldigingen naar de top van het leger worden wel steeds sterker:
quote:
'Amerikaanse bevelhebber Irak bij verhoren'

WASHINGTON - De Amerikaanse kapitein Donald J. Reese is bereid om onder ede te verklaren dat de bevelhebber van de Amerikaanse troepen in Irak, luitenant-generaal Ricardo Sánchez, aanwezig was bij verhoren van gevangenen. Sánchez zou ook mishandelingen hebben waargenomen.

Dat heeft de Amerikaanse krant The Washington Post zondag in de interneteditie bericht. De informatie dat Reese voor een militaire rechtbank een verklaring over Sánchez wil afleggen, is afkomstig van legeradvocaat kapitein Robert Shuck. De jurist verdedigt sergeant Ivan 'Chip' Frederick die is aangeklaagd in het schandaal van de mishandeling van gevangenen in het Abu Ghraib conplex bij Bagdad. Reese wil zijn verklaring in ruil voor onschendbaarheid afleggen, aldus Shuck tegen The Washington Post.

Verder zei Shuck dat dat een sergeant in de Abu Ghraib gevangenis bereid is te verklaren dat officieren van inlichtingendiensten mishandelingen goedkeuren. Sergeant Lipinski wilde eerder deze maand geen commentaar op de kwestie geven.

Vorige week citeerde The New York Times uit een verklaring van kolonel Pappas, commandant van een militaire inlichtingenbrigade. Die verklaarde dat voor iedere gevangene een plan voor de ondervraging werd opgesteld. Pappas moest die voorstellen goedgekeuren. Ieder plan volgde strikt de richtlijnen voor ondervragingen waarmee Sánchez in oktober 2003 had ingestemd.

ANP

Bron: LC
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 24 mei 2004 @ 22:41:00 #168
90365 Sater
hoipoloi
pi_19377474
De Verenigde Naties buigen zich over de kwestie Irak. Niet bekend is of het aftreden van Rumsfeld wordt geëist. Afvaardiging Irak hier nog niet over gehoord.
pi_19377532
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:41 schreef Sater het volgende:
De Verenigde Naties buigen zich over de kwestie Irak. Niet bekend is of het aftreden van Rumsfeld wordt geëist. Afvaardiging Irak hier nog niet over gehoord.
Zou daar dan sprake van zijn? Ik heb nog nergens gehoord dat het mogelijk geëist zou kunnen worden.
pi_19380081
De Amerikanen mogen zelf beslissen wat ze met hun ministers doen, als we het er niet mee eens zijn kunnen we onze machtsmiddelen ergens anders inzetten, bijvoorbeeld in Irak zelf
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 25 mei 2004 @ 00:10:03 #171
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19380327
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:00 schreef RichardQuest het volgende:
De Amerikanen mogen zelf beslissen wat ze met hun ministers doen, als we het er niet mee eens zijn kunnen we onze machtsmiddelen ergens anders inzetten, bijvoorbeeld in Irak zelf
Wij hebben geen enkel machtsmiddel tegen de VS.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 06:47:10 #172
90365 Sater
hoipoloi
pi_19383199
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:10 schreef Ype het volgende:

[..]

Wij hebben geen enkel machtsmiddel tegen de VS.
Dus is de V.N, een papieren tijger. Resoluties worden aangenomen en, indien het betreffende landen uitkomt, even resoluut naast zich neergelegd. [Israel 424 bezette gebieden]
  dinsdag 25 mei 2004 @ 07:10:37 #173
3904 Koos Voos
teringhond
pi_19383251
...en zoals Turkije die alle VN resoluties betreffende terugtrekken uit Cyprus naast zich neerlegde en daar nu uiteindelijk voor beloond wordt.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 08:28:07 #174
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19383680
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 06:47 schreef Sater het volgende:

[..]

Dus is de V.N, een papieren tijger. Resoluties worden aangenomen en, indien het betreffende landen uitkomt, even resoluut naast zich neergelegd. [Israel 424 bezette gebieden]
Nouja, de VN zou iets goeds kunnen betekenen, maar dan moeten ze af van bijvoorbeeld dat vetorecht, want dat wordt al jaren keihard misbruikt door voornamelijk de Amerikanen.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 08:28:42 #175
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19383686
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 07:10 schreef Koos Voos het volgende:
...en zoals Turkije die alle VN resoluties betreffende terugtrekken uit Cyprus naast zich neerlegde en daar nu uiteindelijk voor beloond wordt.
Dat was ook wel iets anders dan jij het hier schetst als ik het goed heb begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')