abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2004 @ 12:05:54 #101
16715 Mylene
*schatje*
pi_19042092
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 11:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoezo dat? Uiteindelijk is gebleken dat het geen incidenten zijn en dat het hoogstwaarschijnlijk op bevel is gebeurd. Nu moeten die soldaten natuurlijk gestraft worden, maar de superieuren ook, waaronder Rumsfeld.
Juist, alleen blijft Bush maar herhalen vierkant achter Rumsfeld te staan .

Het goede nieuws is het volgende:
quote:
De populariteit van de Amerikaanse president George Bush is door de oorlog in Irak tot een nieuw dieptepunt gedaald. De Britse Labour-partij van premier Tony Blair heeft last van hetzelfde effect.

Diverse peilingen laten zien dat zowel Bush als Blair ernstige schade ondervinden door de oorlog in Irak en in het bijzonder door de recente schandaalfoto's van mishandelde Irakezen.

Laag cijfer
Volgens een peiling van de zender CNN, de krant USA Today en peilingsbureau Gallup kan de Bush nog rekenen op een positief rapportcijfer van 46 procent van de Amerikanen tegen 52 procent een maand geleden. Nog niet eerder tijdens zijn presidentschap is Bush met een dergelijk cijfer geconfronteerd.

Bush staat in de peilingen nu nog precies een procent voor op zijn democratische tegenstrever John Kerry. De Amerikaanse kiezers gaan in November naar de stembus.

Afbrokkelende steun
De steun voor de oorlog in Irak neemt ook af. Van de ondervraagden zou 44 procent de oorlog nog als de moeite waard zien. Een maand geleden lag dat cijfer nog op precies 50 procent. Een jaar geleden was 73 procent van de Amerikaanse bevolking nog voor de oorlog.

Tony Blair
Ook de populariteit van de Britse Labour-partij heeft een nieuw dieptepunt bereikt. Sinds 1987 doet de partij van premier Blair het niet meer zo slecht in de peilingen, meldde de Britse krant The Times dinsdag. De steun van Labour is teruggevallen naar 32 procent.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 12:08:32 #102
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19042159
Omdat het normaal is, ook in de gevangenissen van de VS om mensenrechten te schenden. Nogal raar voor een land dat zichzelf zo vooruitstrevend vindt.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 12:11:04 #103
16715 Mylene
*schatje*
pi_19042221
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 11:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, dat er op die dossiers lauw is gereageerd door de top is ook een signaal dat de orders vanuit de top tever gingen.
Minister van Defensie Hoon blijft zelfs stug volhouden dat de foto's waarop Engelse militairen zich misdragen nep zijn.
pi_19042249
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:08 schreef George-Butters het volgende:
Omdat het normaal is, ook in de gevangenissen van de VS om mensenrechten te schenden. Nogal raar voor een land dat zichzelf zo vooruitstrevend vindt.
Ik denk niet dat het normaal is, hoor. In Irak hebben we het over een oorlogsgebied waar onopgeleide boerentrienen gevangenen even moeten voorbereiden op hun gesprekje, dat is een hele andere situatie dan in Amerika zelf. Ik denk dat het sadisme in Gunatanamo Bay ook niet zo erg is als in Irak, hoewel er zeker rapporten zijn van mensenrechtenschendingen, zoals continu licht aan en mensne uit hun slaap houden. Zo zeg ik uiteindelijk ook wel terrorist te zijn.

Wel kan ik mij overigens die beelden herinneren van Amerikaanse gevangenen die door honden achterna gezeten werden, .
pi_19042273
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:11 schreef schatje het volgende:
Minister van Defensie Hoon blijft zelfs stug volhouden dat de foto's waarop Engelse militairen zich misdragen nep zijn.
Dat zou natuurlijk ook makkelijk kunnen. De foto's schijnen niet helemaal te kloppen met de situatie in Irak, hoewel de Daily Mirror weer getuigen aanhaalt die zeggen van wel. Nou, ja, vaag dus.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 12:14:20 #106
33189 RM-rf
1/998001
pi_19042307
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:05 schreef schatje het volgende:

Juist, alleen blijft Bush maar herhalen vierkant achter Rumsfeld te staan .

Het goede nieuws is het volgende:
suggestief dat artikel, immers ze zeggen: Bush staat in de peilingen nu nog precies een procent voor op zijn democratische tegenstrever John Kerry, terwijl Bush bij de vorige meting nog een procentpunt achterstand had, ze suggereren een inhaalrace van Kerry, wat dus nog qua stem-voorkeuren niet zo is.

Wat dat betreft is er een groot risico dat Bush handig gebruik maakt van de crisis om hem een tijdje aan te laten duren, over 2 of 3 maanden laat hij dan Rumsfeld vallen, na enorme kritiek van Kerry en de Democraten,
Echter de amerikaanse stemmer kiest helemaal geen moreel hoogstaande dominee, die het welbevinden van de Irakese bevolking hoog heeft staan.

in die zin zou een langdurige rel om Rumsfeld enkel leiden tot een Pyrrhus-overwinning als Kerry erin meegaat: op de langere termijn steunt de kiezer wel degelijk een president die ook bereid is om 'harde noten te kraken' en in de laatste maanden van de campagne heeft dat een groot voordeel voor Bush, die dan het op zijn vertrouwdheid en 'You know what I do and how I do it' kan spelen, de mensen kennen hem, Kerry is de onbekende, de pacifist die op basis van internationale politiek daar zeker niet het vertrouwen van de amerikanen kan winnen, ondanks dat ze hem op economisch terrein positiever inschatten dan Bush.

Wat dat betreft vind ik al teveel gezeur om Rumsfeld's aftreden onjuist en eigenlijk irrelevant, enkel is het spelen op de personen van politieke leiders, zonder dat er verder gekeken wordt naar hoe die situatie kon ontstaan, waar er fouten gemaakt zijn, en of er pogingen zijn gedaan dit nieuws in de doofpot te stoppen (daartoe zijn zeker geen sterke aanwijzingen, het leger heeft eerder zelf meegewertk aan onderzoek naar de mishandelingen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_19042354
Tuurlijk moet Rumsfeld aftreden. De hele regering Bush moet aftreden, omdat ze tegen hun volk hebben gelogen over de werkelijke reden van de Irakinvasie.
pi_19042489
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:15 schreef kriele het volgende:
Tuurlijk moet Rumsfeld aftreden. De hele regering Bush moet aftreden, omdat ze tegen hun volk hebben gelogen over de werkelijke reden van de Irakinvasie.
Ja en niet alleen tegen hun volk.
pi_19042780
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:19 schreef fridjof het volgende:

[..]

Ja en niet alleen tegen hun volk.
Precies, maar ik vrees dat we nog jaren aan die geweldadige regring vast zitten. Die democratische kandiddaat, die Kerry, is een slapjanus die ik de komende verkiezingen niet zie winnen. De democraten lijken helemaal niet te willen winnen.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 12:36:49 #110
33189 RM-rf
1/998001
pi_19042938
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:30 schreef kriele het volgende:

[..]

Precies, maar ik vrees dat we nog jaren aan die geweldadige regring vast zitten. Die democratische kandiddaat, die Kerry, is een slapjanus die ik de komende verkiezingen niet zie winnen. De democraten lijken helemaal niet te willen winnen.
je woont in amerika?
doe jezelf dan een lol en stel jezelf beschikbaar voor de presidentsverkiezingen, in plaats van makkelijke vooroordelen over anderen te uiten, als je alles zoveel beter weet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_19043294
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je woont in amerika?
doe jezelf dan een lol en stel jezelf beschikbaar voor de presidentsverkiezingen, in plaats van makkelijke vooroordelen over anderen te uiten, als je alles zoveel beter weet.
Kijk, dit vind ik nu goedkoop scoren. Dit is een forum, waar het de bedoeling is om te discusseren. Het punt isdat de democraten gewoon beter kandidaten hebben, maar moedwillig schuiven ze iemand naar voren waar ze wel van weten dat hij niet zal winnen.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 13:23:11 #112
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_19044145
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

suggestief dat artikel, immers ze zeggen: Bush staat in de peilingen nu nog precies een procent voor op zijn democratische tegenstrever John Kerry, terwijl Bush bij de vorige meting nog een procentpunt achterstand had, ze suggereren een inhaalrace van Kerry, wat dus nog qua stem-voorkeuren niet zo is.
Ze hebben het dan ook over het waarderingscijfer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19044204
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:51 schreef kriele het volgende:

[..]

Kijk, dit vind ik nu goedkoop scoren. Dit is een forum, waar het de bedoeling is om te discusseren. Het punt isdat de democraten gewoon beter kandidaten hebben, maar moedwillig schuiven ze iemand naar voren waar ze wel van weten dat hij niet zal winnen.
Alsof het iets uitmaakt of Bush of Kerry wint. Iemand wel eens van de "Skull & Bones" gehoord. Daar zijn beide lid van en hebben beide eeuwige trouw aan die organisatie gezworen. Kortom: het zijn vriendjes, met dezelfde belangen - namelijk die van de Amerikaanse elite.

edit: typo's
  dinsdag 11 mei 2004 @ 13:26:12 #114
136 V.
pi_19044221
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 13:25 schreef fridjof het volgende:

[..]

Alsof het iets uitmaakt of Bush of Kerry wint. Iemand van eens van de "Skull & Bones" gehoord.
Hee snelle Jelle...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19044252
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 13:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hee snelle Jelle...

V.
?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 13:27:52 #116
136 V.
pi_19044277
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 13:27 schreef fridjof het volgende:

[..]

?
Als in: ja, daar heeft zo'n beetje iedereen hier weleens van gehoord. Een tijd geleden al.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 13:28:02 #117
33189 RM-rf
1/998001
pi_19044288
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:51 schreef kriele het volgende:

Kijk, dit vind ik nu goedkoop scoren. Dit is een forum, waar het de bedoeling is om te discusseren.
Welke discussie voer jij? ik dacht dat dit topic gericht is op de positie van Rumsfeld, de vraag of hij zou moetn aftreden naar aanleiding van de martelingen in Irak, of deze martelingen onderdeel vormen van een gericht beleid hiertoe, of de regering gefaald heeft in hun informatievoorziening naar het amerikaanse congress toe.

ik moet erkennen dat ik me mogelijk schuldig heb gemaakt aan het bieden van een offtopic-discussielijn, door te wijzen op het voordeel dat Bush in electoraal oogpunt veel voordeel kan behalen door de aandachtsafleiding en controverse die dit schandaal inhoud, maar ik zou je willen verzoeken je argumentatie in ieder geval te richten op het onderwerp van dit topic.

verdere los-zand beschuldigingen omtrend Bush en de Democraten kun je ook beter kwijt in het TRU forum.
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 13:23 schreef Verbal het volgende:

Ze hebben het dan ook over het waarderingscijfer.
niet de door mij genoemde quote, die suggereerde dat Bush een voorsprong had en die verloor door het schandaal, dit is zeker niet zo, ondanks dat het waarderingscijfer daalt, blijft de stemverhouding redelijk gelijk, in dit geval verliest Kerry zelfs zijn voorsprong omdat Nader wordt meegerekend.

De amerikanen bepalen hun stem in mindere mate op basis van buitenlandse politiek, en zelfs dan is dit schandaal zeker geen gevaar voor Bush' vanuit electoraal oogpunt.
Kerry heeft ook weinig te winnen op het terrein van buitenlandse politiek, die heeft immers, met zijn pacifictische air rond zijn persoon hierin eerder een nadeel.

ik betwijfel of dit Bush werkelijk stemmen kan kostten, ik vermoed dat de amerikaanse stemmers helemaal niet geneigd zijn niet op een president te stemmen, omdat onder zijn regering Irakezen een bezemsteel van achter binnengeschoven krijgen, Mogelijk dat Bush daarmee zelfs nog stemmen kan winnen; en op de langere termijn het mislukken van de campagne op de 'linksen' kan schuiven, die teveel wilden dat alles via het boekje moest gaan.

[ Bericht 18% gewijzigd door RM-rf op 11-05-2004 13:35:02 ]
  dinsdag 11 mei 2004 @ 13:39:26 #118
136 V.
pi_19044589
quote:
One of the new photographs shows a young soldier, wearing a dark jacket over his uniform and smiling into the camera, in the corridor of the jail. In the background are two Army dog handlers, in full camouflage combat gear, restraining two German shepherds. The dogs are barking at a man who is partly obscured from the camera’s view by the smiling soldier.

Another image shows that the man, an Iraqi prisoner, is naked. His hands are clasped behind his neck and he is leaning against the door to a cell, contorted with terror, as the dogs bark a few feet away.

Other photographs show the dogs straining at their leashes and snarling at the prisoner. In another, taken a few minutes later, the Iraqi is lying on the ground, writhing in pain, with a soldier sitting on top of him, knee pressed to his back. Blood is streaming from the inmate’s leg. Another photograph is a closeup of the naked prisoner, from his waist to his ankles, lying on the floor. On his right thigh is what appears to be a bite or a deep scratch. There is another, larger wound on his left leg, covered in blood.

There is at least one other report of violence involving American soldiers, an Army dog, and Iraqi citizens, but it was not in Abu Ghraib. Cliff Kindy, a member of the Christian Peacemaker Teams, a church-supported group that has been monitoring the situation in Iraq, told me that last November G.I.s unleashed a military dog on a group of civilians during a sweep in Ramadi, about thirty miles west of Fallujah. At first, Kindy told me, “the soldiers went house to house, and arrested thirty people.” (One of them was Saad al-Khashab, an attorney with the Organization for Human Rights in Iraq, who told Kindy about the incident.) While the thirty detainees were being handcuffed and laid on the ground, a firefight broke out nearby; when it ended, the Iraqis were shoved into a house. Khashab told Kindy that the American soldiers then “turned the dog loose inside the house, and several people were bitten.” (The Defense Department said that it was unable to comment about the incident before The New Yorker went to press.)

When I asked retired Major General Charles Hines, who was commandant of the Army’s military-police school during a twenty-eight-year career in military law enforcement, about these reports, he reacted with dismay. “Turning a dog loose in a room of people? Loosing dogs on prisoners of war? I’ve never heard of it, and it would never have been tolerated,” Hines said. He added that trained police dogs have long been a presence in Army prisons, where they are used for sniffing out narcotics and other contraband among the prisoners, and, occasionally, for riot control. But, he said, “I would never have authorized it for interrogating or coercing prisoners. If I had, I’d have been put in jail or kicked out of the Army.”
Hele artikel

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 14:13:24 #119
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19045343
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je woont in amerika?
De Amerikaanse invloed is overduidelijk over de hele wereld te merken. De grote westenhaat die wereldwijd steeds groter wordt hebben we (inderdaad ja) zo goed als volledig aan de VS te danken. Je beschikbaar stellen voor het Amerikaanse presidentsschap heeft geen zin, want daarvoor moet je in de VS geboren zijn.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  dinsdag 11 mei 2004 @ 14:27:58 #120
33189 RM-rf
1/998001
pi_19045660
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:13 schreef Ype het volgende:

De Amerikaanse invloed is overduidelijk over de hele wereld te merken. De grote westenhaat die wereldwijd steeds groter wordt hebben we (inderdaad ja) zo goed als volledig aan de VS te danken. Je beschikbaar stellen voor het Amerikaanse presidentsschap heeft geen zin, want daarvoor moet je in de VS geboren zijn.
laten we wel zijn, diezelfde wereld kijkt ook makkelijk naar de amerikanen als zij een ingrijpen wensen, zonder zelf veel bijdrage te doen aan een positief functionerende internationale gemeenschap.

dat er een internationale gemeenschap is, en dat deze deels ook functioneert als eerlijk overlegorgaan, is direkt te danken aan de inzet van de amerikanen hiervoor.

het is makkelijk als euorpa enkel wel met kritiek komt, maar zelf niet de macht kan tonen zelf in te grijpen in internationaal gevaarlijke situaties;

sterker nog, het politieke spel van de europeanen is er vaak juist op gericht militaire kennis over te dragen aan gevaarlijke regimes (zo is het beleid hieromtrend van de amerikanen redelijk klaar, echter de meeste dictatoren hebben minder probleem om chemische of nucleaire kennis van de europeanen te krijgen, bv de fransen lopen hier enorm mee te koop).

denk bv aan de enorme escalaties in west en midden afrika, waar de Fransen zeer actief zijn en vaak ook direkte wapenleveranties doen aan rebellerende groeperingen en zo redelijk stabiele landen compleet ontwrichten:
het is makkelijk om in de publieke opinie Amerika voor te stellen als de 'Bad Guy', maar zeker ook kortzichtig en niet juist.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 14:33:43 #121
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19045787
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:27 schreef RM-rf het volgende:

[..]

laten we wel zijn, diezelfde wereld kijkt ook makkelijk naar de amerikanen als zij een ingrijpen wensen, zonder zelf veel bijdrage te doen aan een positief functionerende internationale gemeenschap.

dat er een internationale gemeenschap is, en dat deze deels ook functioneert als eerlijk overlegorgaan, is direkt te danken aan de inzet van de amerikanen hiervoor.

het is makkelijk als euorpa enkel wel met kritiek komt, maar zelf niet de macht kan tonen zelf in te grijpen in internationaal gevaarlijke situaties;

sterker nog, het politieke spel van de europeanen is er vaak juist op gericht militaire kennis over te dragen aan gevaarlijke regimes (zo is het beleid hieromtrend van de amerikanen redelijk klaar, echter de meeste dictatoren hebben minder probleem om chemische of nucleaire kennis van de europeanen te krijgen, bv de fransen lopen hier enorm mee te koop).

denk bv aan de enorme escalaties in west en midden afrika, waar de Fransen zeer actief zijn en vaak ook direkte wapenleveranties doen aan rebellerende groeperingen en zo redelijk stabiele landen compleet ontwrichten:
het is makkelijk om in de publieke opinie Amerika voor te stellen als de 'Bad Guy', maar zeker ook kortzichtig en niet juist.
Ik doe en wens de dingen die ze doen allerminst. Ik steun het absoluut niet. Ik acht de VS niet aanprakelijk voor alles wat er op de wereld gebeurt. En zeker zal ik niet bij de VS aankloppen als ik een probleem heb. Dat Frankrijk en meerdere westerse landen ook veel fouten maken hoef ik verder niet te ontkennen, dat doet namelijk niets af aan de streken van de VS.
Daarom hoop ik ook dat de VN wat meer gerespecteerd zal worden en beter gangbaar is voor de hele wereld (en niet voor de 'Big Five' zoals nu).
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_19046325
In wezen is het zo dat Bush en Rumsfeld hetzelfde doen als datgene waar Milosevic voor naar Den Haag is gehaald. Laten we dat nu ook maar met deze twee heren doen.
pi_19046725
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 14:52 schreef thabit het volgende:
In wezen is het zo dat Bush en Rumsfeld hetzelfde doen als datgene waar Milosevic voor naar Den Haag is gehaald. Laten we dat nu ook maar met deze twee heren doen.
Ja lijkt me een goed idee. Alleen heeft Bush ervoor gezorgt dat de Amerikanen Den Haag mogen binnenvallen als dat gebeurt. Lees "De Pias van het Pentagon" eens, dat is een soort satire over die situatie.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 16:20:28 #124
92803 Bela
homo ludens
pi_19048907
quote:
Misschien wordt Milosevic nog wel als een oorlogsheld met vuile handen vrijgesproken als precies aan het licht komt welke acties plaatsvonden als gevolg van welke activiteiten en daadwerkelijk bekend raakt welke partij zich precies en welke misdaden schuldig maakte.

Het zou best kunnen dat de lobbygroep van de Bosniërs gewoon wat beter communiceerde of tijdiger in de slachtofferrol kroop om de publieke opinie mee te krijgen.

Met deze veronderstellingen vlak ik overigens de misdaden van het Joegoslavische leger in de regio geenszins uit. Ik vraag slechts aandacht voor belichting van wat er precies aan de andere kant gebeurde zodat de lessen die we van de geschiedenis kunnen leren wat veelzijdiger en genuanceerder kunnen zijn.

Soms bepaalt de zoekintentie het eindbeeld dat wordt uitgedragen sterk.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 17:30:47 #125
16715 Mylene
*schatje*
pi_19050860
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:14 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Wat dat betreft vind ik al teveel gezeur om Rumsfeld's aftreden onjuist en eigenlijk irrelevant, enkel is het spelen op de personen van politieke leiders, zonder dat er verder gekeken wordt naar hoe die situatie kon ontstaan, waar er fouten gemaakt zijn, en of er pogingen zijn gedaan dit nieuws in de doofpot te stoppen (daartoe zijn zeker geen sterke aanwijzingen, het leger heeft eerder zelf meegewertk aan onderzoek naar de mishandelingen)
Ja, echt toeval dat het Pentagon zelf met nieuws kwam. Mijn god zeg, hoe naïef kun je zijn .

.

En waar maak jij uit op dat de Amerikaanse overheid er nu wel het fijne ervan wilt weten, dat het hen ernst is??

De getuigenis van Rumsfeld zeker .

.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 17:56:27 #126
33189 RM-rf
1/998001
pi_19051450
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 17:30 schreef schatje het volgende:

En waar maak jij uit op dat de Amerikaanse overheid er nu wel het fijne ervan wilt weten, dat het hen ernst is??
ik geloof ook zeker niet in de oprechtheid van het Pentagon, maar die kunnen nu ook weinig doen (althans ze zouden zelf een grondig onderzoek kunnen starten, maar daar hebben ze weinig zin in, een parlementair onderzoek door het congress is ook enigszins ongeloofwaardig, nu met de lopende 911-commission).

punt is wel dat de aanvallers, de criticasters ook zelf moeten oppassen het niet tezeer persoonlijk te spelen, ik vrees dat ze dan over twee maanden makkelijk met lege handen komen te staan als Bush straks makkelijk Rumsfeld laat vallen en laat aftreden, dan kan hij zeggen: "kijk ik doe nu wat diegenen van me vragen", zonder verder iets te doen aan de bevelsstruktuur in Irak: het resultaat zal dan in de (amerikaanse) publieke opinie weinig afdoen aan de positie van de regering Bush.

Na de verkiezingen kan Rumsfeld dan toch makkelijk terugkeren in een adviseursfunctie, of hij duikt het bedrijfsleven in (Halliburton zal genoeg posities vrij hebben voor zo'n man)
  dinsdag 11 mei 2004 @ 18:30:30 #127
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19052128
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 17:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik geloof ook zeker niet in de oprechtheid van het Pentagon, maar die kunnen nu ook weinig doen (althans ze zouden zelf een grondig onderzoek kunnen starten, maar daar hebben ze weinig zin in, een parlementair onderzoek door het congress is ook enigszins ongeloofwaardig, nu met de lopende 911-commission).

punt is wel dat de aanvallers, de criticasters ook zelf moeten oppassen het niet tezeer persoonlijk te spelen, ik vrees dat ze dan over twee maanden makkelijk met lege handen komen te staan als Bush straks makkelijk Rumsfeld laat vallen en laat aftreden, dan kan hij zeggen: "kijk ik doe nu wat diegenen van me vragen", zonder verder iets te doen aan de bevelsstruktuur in Irak: het resultaat zal dan in de (amerikaanse) publieke opinie weinig afdoen aan de positie van de regering Bush.

Na de verkiezingen kan Rumsfeld dan toch makkelijk terugkeren in een adviseursfunctie, of hij duikt het bedrijfsleven in (Halliburton zal genoeg posities vrij hebben voor zo'n man)
Ik ben cynischer. Waarschijnlijk wist het pentagon er al lang vanaf, en in de haast naar succes hebben ze alles goed gekeurd. Zo lang er maar resultaten komen. Niet raar voor een boer uit texas met de voorkeur voor elektrocuties.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 20:09:32 #128
90365 Sater
hoipoloi
pi_19054312
quote:
Alle dieren zijn gelijk; sommigen méér dan andere dieren. [Orwell]
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 12 mei 2004 @ 00:25:19 #129
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19061721
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 18:30 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik ben cynischer. Waarschijnlijk wist het pentagon er al lang vanaf, en in de haast naar succes hebben ze alles goed gekeurd. Zo lang er maar resultaten komen. Niet raar voor een boer uit texas met de voorkeur voor elektrocuties.
Er waren al incindenten bekend 6 maanden geleden. Er zijn ook al enkele militairen geschorst destijds. Dat is op zich goed.

Alleen is het ernstig onderschat. Het waren iets meer dan een handvol. Een schorsinkje en het dossier is dicht. Nu eindelijk de wereld kan zien wat er allemaal gebeurd is, dan pas komen de excuses. Die onderschatting kan je zeker op het conto schrijven van Rumsfeld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19066081
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 00:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er waren al incindenten bekend 6 maanden geleden. Er zijn ook al enkele militairen geschorst destijds. Dat is op zich goed.

Alleen is het ernstig onderschat. Het waren iets meer dan een handvol. Een schorsinkje en het dossier is dicht. Nu eindelijk de wereld kan zien wat er allemaal gebeurd is, dan pas komen de excuses. Die onderschatting kan je zeker op het conto schrijven van Rumsfeld.
Onderschat? Stilegehouden, als je het aan mij vraagt. Het is bekent dat het Pentagon opdracht heeft gegeven om in Guantanamo the martelene, dus waarom zouden ze dat niet in Irak gedaan hebben?
pi_19066490
Rumsfeld is the source of all evil in de VS, hij behoort voor eeuwig te lijden...
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:05:39 #132
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_19109561
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
  zaterdag 15 mei 2004 @ 12:42:59 #133
90365 Sater
hoipoloi
pi_19144535
Radio 1 Journaal 12 - 05 - '04: Rumsfeld probeert Irakezen tevergeefs te overtuigen van incidentele martelingen. NRC Handelsblad 12 - 05 - '04: President Bush: " Donald Rumsfeld is een superbe defensieminister."

Donald, ik was mijn handen in onschuld, denn ich habe es nicht gewusst, I am not responsible, Rumsfeld. N.B.: gewraakte ondervragingstactieken eindelijk verboden?
  Moderator zaterdag 15 mei 2004 @ 12:57:01 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19144760
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 20:09 schreef Sater het volgende:

[..]

Alle dieren zijn gelijk; sommigen méér dan andere dieren. [Orwell]
net als Europeanen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 14:20:20 #135
136 V.
pi_19146349
quote:
See Rummy spin. Spin, Rummy, spin
Descriptions of prisoner abuse in January weren't vivid enough to spur action, says Rumsfeld

To hear Don Rumsfeld tell it, even though the Bush administration had been told back in January about the abuse and torture going on at Abu Ghraib -- and that there were photos documenting it -- the idea that this might be a very bad thing didn't really hit home until recently because no one in the White House had actually laid eyes on the photos.
"It is the photographs that give one the vivid realization of what actually took place," Rumsfeld told the Senate Armed Services Committee last week. "Words don't do it."

Really?

So being notified by the chairman of the Joint Chiefs of Staff that U.S. soldiers were torturing and humiliating naked Iraqi prisoners in the very place that had once been Saddam Hussein's favorite Little Shop of Horrors wasn't vivid enough to get the alarm bells ringing on Pennsylvania Avenue?
Neither, apparently, were the non-visual warnings about the mistreatment of prisoners delivered by the Red Cross, Colin Powell and Paul Bremer. Why not? Is the country being run by a bunch of preschoolers who can't process all those big words and will only sit still for a colorful picture book?

See Rummy spin. Spin, Rummy, spin.

Even the release of Gen. Taguba's damning 53-page report detailing the "systematic and illegal abuse of detainees" wasn't enough to pique Rumsfeld's concern. "The problem at that stage," he testified, "was one-dimensional. It wasn't three-dimensional. It wasn't video. It wasn't color."
I challenge anyone to read the Taguba report and say that the nightmares it depicts aren't chillingly three-dimensional. Even without pop-up illustrations.

According to Taguba, U.S. soldiers at Abu Ghraib were guilty of: "Positioning a naked detainee on a box... with a sandbag on his head, and attaching wires to his fingers, toes and penis to simulate electric torture"; "Breaking chemical lights and pouring the phosphoric liquid on detainees"; "Beating detainees with a broom handle and a chair"; "Sodomizing a detainee with a chemical light and perhaps a broomstick."
Close your eyes. Now picture what you just read. Still need to see photos before you hit the roof? I didn't think so.

What a colossal failure of imagination on the part of our leaders.

But even as ludicrous as the "No photos, no fury" justification is, let's accept the premise that detailed descriptions of chemical light buggery and electrodes attached to genitals aren't enough -- that Rummy and company have made such a habit of twisting and spinning and manipulating words, mere language has lost its power to move them.

Fine.

But since photographic proof is now the prerequisite for moral outrage, why didn't Rumsfeld demand to see the photos as soon as he was told about them back in January? If you were in his shoes, wouldn't you have ordered them to be on your desk within the hour? Of course you would have. But not the man Dick Cheney just called "the best secretary of defense the Unites States has ever had."

When asked by a reporter why he never got around to actually viewing the incendiary photos until the night before he was called on the Senate carpet, Rummy insisted the problem wasn't his lack of interest; it was the lack of a good photo developer. Call it the Fotomat defense.
"I think I did inquire about the pictures," he said, "and was told that we didn't have copies."
No copies? The biggest U.S. military scandal since My Lai and the secretary of defense can't get any extra prints sent his way?

Memo to Rummy: We now live in the era of digital photos and instant uploads. "The dog ate my negative" just ain't gonna fly.

Rumsfeld claims he was "blindsided" by the revelation of what he called the "radioactive" torture photos. But the timeline proves otherwise: He wasn't blindsided, merely blind to the devastating impact the pictures would have once they became public. That's where this failure of imagination turned into a profound failure of leadership.

The White House has said that the war on terror is as much a war of ideas as a war of weapons. If that were more than rhetoric, someone there would have seen the writing on the prison wall and gotten out in front of this crisis instead of allowing the Taguba report to languish unread by the top brass and the photos to be made public by the press and not the president. Indeed, they treated it not as a political land mine that could flatten America's moral high ground but as a PR problem that would disappear if they kept the photos from public view.

Always a master of understatement, Rummy termed the Abu Ghraib scandal "unhelpful in a fundamental way." The time has come for him and his cohorts to admit that the situation in Iraq has become untenable in a fundamental way. We can't put the torture genie back in the bottle. And we can no longer pretend that we have any chance of ushering democracy into Iraq so long as democracy has an American face.
bron

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:07:48 #136
136 V.
pi_19161561
quote:
'Rumsfeld keurde verhoren Irak goed'
De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld heeft in het diepste geheim ondervragingsmethoden goedgekeurd die geleid hebben tot de misstanden in de Iraakse Abu Ghraib-gevangenis.

New Yorker
Dat meldt het weekblad The New Yorker. Volgens The New Yorker gaf Rumsfeld het leger ruime bevoegdheden.'Grijp wie je moet grijpen, doe wat je wilt', zou er boven de instructies hebben gestaan.

Militaire politie
Op nieuwe foto's is militaire politie te zien die aanwijzingen geeft bij de mishandeling van Iraakse gevangenen. Daaruit zou blijken dat mishandelingen geen incident waren, maar beleid.
Bron: RTL4

Fragment uit artikel New Yorker:
quote:
The roots of the Abu Ghraib prison scandal lie not in the criminal inclinations of a few Army reservists but in a decision, approved last year by Secretary of Defense Donald Rumsfeld, to expand a highly secret operation, which had been focussed on the hunt for Al Qaeda, to the interrogation of prisoners in Iraq. Rumsfeld’s decision embittered the American intelligence community, damaged the effectiveness of élite combat units, and hurt America’s prospects in the war on terror.

According to interviews with several past and present American intelligence officials, the Pentagon’s operation, known inside the intelligence community by several code words, including Copper Green, encouraged physical coercion and sexual humiliation of Iraqi prisoners in an effort to generate more intelligence about the growing insurgency in Iraq. A senior C.I.A. official, in confirming the details of this account last week, said that the operation stemmed from Rumsfeld’s long-standing desire to wrest control of America’s clandestine and paramilitary operations from the C.I.A.
Hele artikel uit The New Yorker

V.

[ Bericht 7% gewijzigd door V. op 16-05-2004 00:13:29 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:17:10 #137
136 V.
pi_19161841
Wat citaten uit commentaren in diverse Amerikaanse kranten over de affaire en de rol van Rumsfeld
quote:
America is Asking… About Secretary Rumsfeld's Role and Abu Ghraib

In light of revelations about the Abu Ghraib prison, Defense Secretary Donald Rumsfeld has come under intense scrutiny. While the secretary has taken full responsibility for the scandal, newspapers around the country believe that an apology is not enough – only his resignation will help restore our nation's credibility. Here is a sample of that commentary:

Milwaukee, Wis. – Milwaukee Journal Sentinel
May 8, 2004

"…Officials must be held accountable for their failures just as they are entitled to praise for their successes.

"…Rumsfeld publicly took responsibility for these acts. But these rhetorical gestures, welcome and belated as they are, are insufficient simply because - at least at this point - they are only rhetorical.

"If words are to have any meaning, and if the damage from this scandal is to be contained and reversed, they need to be accompanied by deeds.

"What, exactly, does it take for a top official in this administration to lose his job? America's brave soldiers deserve better than this. They deserve the best."

Wilmington, Del. - The News Journal
No link available
May 9, 2004

"Rumsfeld and Myers didn't fare well at all before Senate panel.

"The answers of Defense Secretary Donald Rumsfeld, who conceded he had failed to prepare both the president and the Congress of the gravity of the situation, put him on extremely thin ice. They will almost certainly accelerate calls for his resignation.

"The fact that neither he nor Secretary Rumsfeld hadn't actually viewed the original photographs until Wednesday night seems to be a glaring example of chiefs not being curious enough to prevent catastrophic revelations. The fact that it took a whistle-blower to force the graphic details into the public domain indicates that the military was protecting its own interests.

"When was he going to tell us?

"The nation's credibility is at stake. Punishing those directly involved in the abuse is critical, but it will also be essential that those who are responsible for military integrity and protecting national security also be brought to task, if they do not choose to do so themselves. It is a matter of national honor."

Chattanooga, Tenn. - Chattanooga Times Free Press
No link available
May 12, 2004

"Mr. Rumsfeld should resign, the sooner the better. The Bush administration cannot begin to contain the damage from the Abu Ghraib prisoner abuse scandal until Mr. Rumsfeld resigns.

"The Abu Ghraib scandal and chain-of-command failures that led to it, to be sure, are not the only reason Mr. Rumsfeld should resign. To hold the present scandal as the sole reason would be to miss seeing the forest for a single tree. His mismanagement of the war in Iraq should compel Mr. Rumsfeld's resignation…

"As a result, the United States has lost its moral authority to justify its invasion of Iraq and its treatment of Iraqi and Afghan prisoners. It is no defense to say that the way Afghans or Iraqis have treated their people, or their prisoners, has been worse. This nation justified both wars under the banner of liberating Iraqis and Afghans to enjoy higher standards -- our democratic standards of justice."

Dayton, Ohio - The Dayton Daily News
May 9, 2004

"Mr. Rumsfeld's departure would be the most dramatic, tangible, believable demonstration of real concern.

"Mr. Rumsfeld is a good and capable man, dedicated to his country. But he has to know in his heart that he failed in a crucial part of his job. His very dedication to his country should lead him to see that the best service he can perform now is to step down.

"It is not Monday morning quarterbacking to say that a secretary of defense needs to make sure that the American troops who run a prison camp in an occupied country know that they are required not to abuse prisoners. That is basic.

"So what happened at the prison was, besides a moral outrage, a momentous political blunder."

Phoenix, Ariz. - The Arizona Republic
May 8, 2004

"As Sen. Lindsey Graham correctly observed during the tense Senate grilling of Defense Secretary Donald Rumsfeld on Friday, it would be a shame if the only people who pay a price for the abuses at Abu Ghraib prison in Iraq are a few "privates and sergeants.

"His point, of course, is that the abuse scandal is so explosive, higher-level heads must roll if the United States is to recover any fraction of its credibility following this grotesque scandal.

"Given the sweeping, disheartening impact of the photos of abuse, it would indeed be a shame if one of those held to account should not be Rumsfeld himself.

"Other symbolic gestures like tearing down Abu Ghraib, as Arizona Republican Sen. John McCain proposed Friday, may prove useful as well. But the continuing fallout from these events is so profound, nothing short of the resignation of the nation's top officer directing the military will serve.

"The Bush administration needs to make a statement that it recognizes how serious this scandal is and that our Iraq policies demand a new perspective. The strongest statement it could make, then, is for Donald Rumsfeld to step down."

St. Louis, Mo.– St. Louis Post Dispatch
May 6, 2004

"It's the accumulation of all these miscalculations, misconceptions and missteps - and an arrogant inability to admit his mistakes - that require him to step down. If the Defense Department were a corporation, its CEO would be long gone.

"Whether or not Iraq is like Vietnam, Mr. Rumsfeld's failings are reminiscent of Robert McNamara's.

"Regarding Iraq, Mr. Rumsfeld has been more interested in proving his theories of military transformation than in listening to pragmatic advice of experienced military experts.

"This isn't a plan; this is chaos."
Bron

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 16 mei 2004 @ 00:19:35 #138
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19161916
quote:
Op zondag 16 mei 2004 00:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

Bron: RTL4

Fragment uit artikel New Yorker:
[..]

Hele artikel uit The New Yorker

V.
Het is imho overduidelijk dat vooral Rumsfeld in deze kwestie de schuldige is, naast de militairen die daadwerkelijk de vernederingen en martelingen uitvoerden. Hij moet opstappen, maar zoals altijd trekt de regering Bush niets aan van zeer gefundeerde kritiek.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2004 @ 06:50:11 #139
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19165513
BBC profile: Washington hawk Donald Rumsfeld
quote:
Henry Kissinger once said that Mr Rumsfeld was the most ruthless man he knew.
En Kissinger kende mensen als Mao Tse-Tung en Augusto Pinochet

Voor mij hoeft Rumsfeld niet af te treden omdat deze man zoveel macht heeft vergaard dat het niets uitmaakt welke functie hij heeft. Dan maar liever deels in de openheid als Defence Secretary dan helemaal op de achtergrond.

In een normale samenleving en echte democratie had hij allang af moeten treden en waarschijnlijk zelfs terecht moeten staan, maar goed, dat is hier niet van toepassing..
  zondag 16 mei 2004 @ 08:58:53 #140
136 V.
pi_19165687
CNN:
quote:
Report: Rumsfeld policy allowed Abu Ghraib abuse
Pentagon dismisses Hersh article as 'outlandish, conspiratorial'

NEW YORK (CNN) -- The Abu Ghraib prison scandal was not the result of a few misguided soldiers, but of a decision last year by Defense Secretary Donald Rumsfeld to expand a clandestine operation against al Qaeda to the treatment of prisoners in Iraq, according to a report in The New Yorker.

Rumsfeld's goal was to bring the success of the secret terrorism program to Iraq in an effort to "generate more intelligence about the growing insurgency," the magazine reports.
The rules governing the secret operation were "Grab whom you must. Do what you want," according to a former intelligence official whom Seymour M. Hersh quotes anonymously in "The Gray Zone." The Pentagon sharply rejected the author's conclusions.

"Assertions apparently being made in the latest New Yorker article on Abu Ghraib and the abuse of Iraqi detainees are outlandish, conspiratorial, and filled with error and anonymous conjecture," Pentagon spokesman Larry DiRita said. Seven U.S. Army Reserve military police have been charged with abusing inmates at the prison near Baghdad. Three of the soldiers face arraignments Thursday for general courts-martial, used for felony-level offenses. A fourth soldier faces a special court-martial -- the military equivalent of a civilian misdemeanor court -- Wednesday.

Photos of that abuse -- some showing men in humiliating sexual positions -- enraged people around the globe after CBS's 60 Minutes II broadcast the snapshots. Hersh's article attempts to explain the history of the policy that led to the abuse. Hersh, who has won a Pulitzer and dozens of awards for investigative reporting, concludes that the "roots of the Abu Ghraib prison scandal lie not in the criminal inclinations of a few Army reservists," but in the August 2003 decision by Rumsfeld. His article has been posted online at the New Yorker's Web site and will be published in the May 24 issue of the magazine, on newsstands Monday.

The U.S.-led military coalition in Afghanistan confirmed Saturday that a second investigation has been initiated into allegations of detainee abuse at the hands of U.S. jailers. On Wednesday, the U.S. Embassy in Afghanistan announced that the military was investigating the alleged mistreatment of an Afghan police colonel while in the custody of coalition forces.

The officer says he was stripped naked, photographed, kicked and subjected to sexual taunting while being held by coalition forces in August, according to an embassy statement. On Friday, the Pentagon announced that the U.S. military will not use certain prisoner interrogation procedures in Iraq and Afghanistan, including sleep and sensory deprivation, as a result of the Abu Ghraib prison scandal. Earlier in the week, top officials acknowledged that some of the techniques being reviewed could violate the Geneva Conventions, which were adopted internationally as a way to protect prisoners of war from abuse. It remains unclear whether the ban applies to accused Taliban and al Qaeda detainees held by the U.S. military in Guantanamo Bay, Cuba. Hersh's article notes that Maj. Gen. Geoffrey Miller was summoned to Baghdad from Guantanamo to evaluate the prison system.

An internal Army report on the prisoner abuse charges written in February by Maj. Gen. Antonio Taguba quotes Miller as saying "detention operations must act as an enabler for interrogation."
Recent Senate hearings, Hersh writes, indicate that Miller supported using the methods used in Guantanamo, including sleep deprivation, and exposure to extremes of cold and heat.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 16 mei 2004 @ 12:40:45 #141
90365 Sater
hoipoloi
pi_19168222
Uit Parool 15 - 05 - '04: Washington: "De Verenigde Staten, Groot - Brittanië en Japan trekken hun troepen terug uit Irak, als de nieuwe Iraakse regering dat wil", aldus hun ministers van buitenlandse zaken. De nieuwe Iraakse regering treedt 30 juni aan.

Buitenhof 16 - 03 - '04: Rob Trip interviewt Van Balen VVD - Stemerdink PvdA - Albayrak PvdA
Stemerdink [ oud min. def.] Van meet af aan tegen oorlog. Inzetten leger afhankelijk van buitenlands beleid Bush en Rumsfeld. Bij instemming Tweede Kamer; ederland mede verant-woordelijk voor Amerikaans buitenlands beleid.
Van Balen; Iraaks Saddamregime verjaagd, Nederland heeft taak, Amerika en groot - Brittannie aanspreken op martelpraktijken. Erkent door Amerika.
Stemerdink. We moeten weg. Nederland wordt door deel bevolking ervaren als bezettingsmacht.
Albayrak; Aanhang Al Sadr verklaart steun uit anti - Amerikaanse gevoelens.

Benieuwd wat de verlengingsdiscussie in de Tweede Kamer gaat opleveren. Nederlandse militaire wel/niet weg uit Amerika?
  zondag 16 mei 2004 @ 12:51:33 #142
136 V.
pi_19168422
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:40 schreef Sater het volgende:
Uit Parool 15 - 05 - '04: Washington: "De Verenigde Staten, Groot - Brittanië en Japan trekken hun troepen terug uit Irak, als de nieuwe Iraakse regering dat wil", aldus hun ministers van buitenlandse zaken.
Wat mij betreft een moot point omdat ze waarschijnlijk een regering met een flinke vinger in de pap voor stroman Ahmed Chalabi zullen installeren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_19169956
The roots of the Abu Ghraib prison scandal lie not in the criminal inclinations of a few Army reservists but in a decision, approved last year by Secretary of Defense Donald Rumsfeld

http://www.newyorker.com/fact/content/?040524fa_fact

Dit feit zal vandaag de talkshows gaan beheersen, maar ik ben bang dat ze toch allemaal blijven zitten.
Ik vind dat 'wij', als Nederland zijnde eigenlijk nog erger zijn, wij steunen ditb gajes door dik en dun.

Wir wusten es, aber haben nichts getan
pi_19169971
quote:
Op zondag 16 mei 2004 12:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat mij betreft een moot point omdat ze waarschijnlijk een regering met een flinke vinger in de pap voor stroman Ahmed Chalabi zullen installeren.

V.
Ja, dat is echt een goede. Ze zetten zelf de regering neer!
  zondag 16 mei 2004 @ 14:18:53 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_19170147
Ja, Rumsfeld moet aftreden. Hij is met afstand de minst capabele bewindsman van het zooitje (en ja, dan laat hij Condi en George nog achter zich).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_19171811
Ja, hij moet aftreden. Het is het enige damage control wat de US regering nog kan doen.

Elk doel van de invasie is tenslotte faliekant mislukt:

- De olie is duurder
- Geen massavernietigingswapens gevonden
- Irak bleek geen dreiging voor de VS
- Geen nauwe banden met terroristen.
- Democratie invoeren loopt ook niet lekker (bij echt vrije verkiezingen winnen de ayatollahs)
- Geen progressie geforceerd in Israel - Palestijnen conflict
- Geen domino effect waar te nemen
- De wereld is niet veiliger

en tot overmaat van ramp bleken er nog steeds mensen te worden opgepakt na de val van Saddam en zonder proces of iets te worden opgesloten en nog te worden gemarteld. Ook daar is weinig verbetering merkbaar.

Tja,

dan mag er wel een verantwoordelijke worden onmtslagen.

-
  zondag 16 mei 2004 @ 15:37:53 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_19172072
quote:
Op zondag 16 mei 2004 15:27 schreef Ulx het volgende:
Ja, hij moet aftreden. Het is het enige damage control wat de US regering nog kan doen.

Elk doel van de invasie is tenslotte faliekant mislukt:

- De olie is duurder
- Geen massavernietigingswapens gevonden
- Irak bleek geen dreiging voor de VS
- Geen nauwe banden met terroristen.
- Democratie invoeren loopt ook niet lekker (bij echt vrije verkiezingen winnen de ayatollahs)
- Geen progressie geforceerd in Israel - Palestijnen conflict
- Geen domino effect waar te nemen
- De wereld is niet veiliger

en tot overmaat van ramp bleken er nog steeds mensen te worden opgepakt na de val van Saddam en zonder proces of iets te worden opgesloten en nog te worden gemarteld. Ook daar is weinig verbetering merkbaar.

Tja,

dan mag er wel een verantwoordelijke worden onmtslagen.

-
Idd.

Nouja, enige nuance. Natuurlijk is er veel verbeterd in de Iraakse gevangenissen (ik zie Rummie niet binnen komen lopen en 90 man standrechtelijk executeren zodat ie zich niet meer zo down voelt), alleen nu hebben die gevangenissen ineens te maken met vrije pers.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 16 mei 2004 @ 19:30:32 #148
136 V.
pi_19177588
quote:
Op zondag 16 mei 2004 14:08 schreef Keizer11 het volgende:
The roots of the Abu Ghraib prison scandal lie not in the criminal inclinations of a few Army reservists but in a decision, approved last year by Secretary of Defense Donald Rumsfeld

http://www.newyorker.com/fact/content/?040524fa_fact

Dit feit zal vandaag de talkshows gaan beheersen, maar ik ben bang dat ze toch allemaal blijven zitten.
Ik vind dat 'wij', als Nederland zijnde eigenlijk nog erger zijn, wij steunen ditb gajes door dik en dun.

Wir wusten es, aber haben nichts getan
Zo. jij bent snel. Had je het topic ook gelezen, of kom je alleen spuit elf spelen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 17 mei 2004 @ 22:39:42 #149
90365 Sater
hoipoloi
pi_19205234
Rumsfeld keurde martelingen goed. Sterker moedigde het aan. Betreurenswaardig dat Congres aftreden Bush en Rumsfeld nog niet in gang hebben gezet.
  maandag 17 mei 2004 @ 23:17:56 #150
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19205830
quote:
Op maandag 17 mei 2004 22:39 schreef Sater het volgende:
Rumsfeld keurde martelingen goed. Sterker moedigde het aan.
Nou, dat klopt ook weer niet hoor.

Maar na de laatste bevindingen in Gitmo en Afghanistan, en de orders die "niet mals" zijn, is de positie van Rumsfeld onhoudbaar imho. En als je ziet hoe het eigenlijk algemeen beleid is om tever te gaan, dan valt Bush ook wat te verwijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')