Ik geloof dus niet echt meer dat de rest wel vanzelf zal volgen, want om de 1 of andere reden volgt er nooit iets. In het begin als ik mensen pas leer kennen dan ben ik redelijk stil, maar daarna is dat geen probleem meer. Gesprekken heb ik dan ook wel voldoende gehad, maar daar komt gewoon nooit iets uit. Meisjes vinden mij vaak best een aardige jongen, maar nooit meer dan een aardige jongen. Zo gaat het eigenlijk al sinds ik naar meisjes kijk (al praat ik wel heel wat makkelijker over 'koetjes en kalfjes' dan een aantal jaar geleden) en ik zie niet meer hoe dat nou veranderd kan worden. Blijkbaar is er dus toch iets, want anders zou er toch wel al eens een meisje geweest zijn waar het écht mee klikte.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:53 schreef chrisz het volgende:
en net als wat smash zegt zorg dat je meer zelf vertrouwen krijgt en stap op een meisje af en zorg dat je een goed gesprek met haar krijgt en de rest volgend bijna altijd vanzelf.
als een meisje dan echt van je houdt maakthet haar niet uit of je nou wel of geen sexervaring heb, het zou voor haar misschienin het begin vervelend zijn maar als je het een aantal keer gedaan heb kan je al heel veel enkan je meer dingen uitproberen.
ik hoop dat ik je hiermee genoeg geholpen heb
Ja, inderdaad, ik ben ook doodsbang dat een meisje zich zou afvragen of ik wel goed bij m'n hoofd ben als ze merkt dat ik zelfs nog niet eens kan zoenen. Dat is dus inderdaad zo'n gevoelig punt, om nog maar te zwijgen van meer dingen die ik dan bloot zal moeten geven: ik zal dus moeten vertellen dat ik nog nooit gezoend heb, dat ik nog nooit een vriendin gehad heb, dat ik nog maagd ben etc.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:33 schreef nostra het volgende:
Maar de angst om als e1n of andere randdebiel over te komen, die nog moet leren zoenen, heeft me daar tot nu toe van weerhouden.
Dus spelen er twee angsten door elkaar: enerzijds om altijd alleen te blijven (of genoegen te moeten nemen met "minder", d.w.z. niet je gevoel volgen), anderzijds om jezelf op gevoelige punten bloot te geven. Ondertussen tikt de tijd weg.
Ik betwijfel dus of meisjes het leuk vinden om een jongen van 24 nog iets te leren. Zoals ik al zei als een jongen een jaar of 18 is is dat leuk, maar bij een gozer van een jaar of 25 zal een meisje er vreemd tegenaan kijken.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:08 schreef MarSuperstar het volgende:
Meisjes vinden het vast leuk om je iets te leren, bovendien zijn er genoeg meisjes van 17-22 die óók geen ervaring met seks hebben, of maar heel weinig. Niet iedereen is op zijn 13e al ontmaagd.
En als meisjes jou nooit als meer dan een aardige jongen zien tref je misschien verlegen meisjes? Die laten niet snel iets los over hun gevoelens.
Precies. Alhoewel ik aan de andere kant ook wel goed weet van mezelf dat het geen nut heeft om iets met iemand te hebben die je niet accepteert zoals je bent. En ik ben iemand die, hoe naief dat ook moge zijn, alleen verliefd iets met een meisje wil. Om het plastisch uit te drukken: als het alleen om de sex met een geil wijf gaat, dan kan je net zo goed naar de hoeren, voor 20.000 euro een vrouw kopen, of de hand aan jezelf slaan (zolang je niet weet wat je mist...).quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:11 schreef Plato1980 het volgende:
Ja, inderdaad, ik ben ook doodsbang dat een meisje zich zou afvragen of ik wel goed bij m'n hoofd ben als ze merkt dat ik zelfs nog niet eens kan zoenen. Dat is dus inderdaad zo'n gevoelig punt, om nog maar te zwijgen van meer dingen die ik dan bloot zal moeten geven: ik zal dus moeten vertellen dat ik nog nooit gezoend heb, dat ik nog nooit een vriendin gehad heb, dat ik nog maagd ben etc.
Dat beangstigt mij enorm.
Precies, aan de ene kant wil ik dat wel om dat godsirritante, 'vretende' gevoel weg te nemen. Maar ik weet ook wel dat dat geen zin heeft. Je misbruikt iemand in feite, die wellicht wel degelijk voor jou voelt wat jij eigenlijk voor anderen voelt. Bovendien weet je zelf toch wel dat je niet hebt wat je wil. Je hebt die vet gave kewle koffiepaadzzzzzzzz van Kanis en Gunnink niet, maar koude surrogaatkoffie van de Aldi. En nog zonder caffeine ook.quote:Genoegen nemen met 'minder' is inderdaad ook iets waar ik steeds meer aan begin te denken. Als ik de meisjes waar ik verliefd op ben (geweest) niet kan 'krijgen' moet ik misschien maar een meisje 'nemen' waar ik niet verliefd op ebn.
Zou het jou wat uitmaken als je een nieuw vriendje zou krijgen van een jaar of 25 en je van hem te horen zou krijgen dat hij nog geen enkele ervaring met relaties en seks heeft Lotte? )Eerlijk antwoorden graag, ik kan wel tegen de harde waarheid.)quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:17 schreef -Lotte- het volgende:
ik was 17 voor mijn eerste echt heftige zoen... en dat was met een 21 jaar oude jongen die zei dat hij ook voor het eerst zoende...
24 is misschien wat aan de late kant maar ik zou het inderdaad niet zien als een probleem.
Dingen als teamsport, vakantiereis met veel jongeren enz... dingen waar je veel andere mensen van het andere geslacht tegenkomt wil wel eens helpen.
Nou, ik denk dat dat de zaak juist gemakkelijker maakt. Het belemmert het eerste contact leggen misschien, maar je verlegenheid omtrent je onervarenheid stuit wel op herkenning (al kan dat op andere terreinen zijn). Ik val juist op minder verlegen meisjes.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:14 schreef Plato1980 het volgende:
En ik vrees inderdaad dat ik op verlegen meisjes val ja, dat compliceert de zaak ook nog eens.
Nee, ik wil mij ook pertinent niet door een hoer laten ontmaagden om er vanaf te komen. Het 'maagd-zijn' is ook niet het eerste waar ik mee zit. Dat is inderdaad vooral het niemand hebben om de 'gewone dingen' mee te delen zoals jij dat zo beeldend omschrijft. Al wordt mijn behoefte aan seks wel steeds groter, wil het verdorie zo langzamerhand ook wel eens. Maar dat s zeker niet de reden waarom ik een vriendin wil.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies. Alhoewel ik aan de andere kant ook wel goed weet van mezelf dat het geen nut heeft om iets met iemand te hebben die je niet accepteert zoals je bent. En ik ben iemand die, hoe naief dat ook moge zijn, alleen verliefd iets met een meisje wil. Om het plastisch uit te drukken: als het alleen om de sex met een geil wijf gaat, dan kan je net zo goed naar de hoeren, voor 20.000 euro een vrouw kopen, of de hand aan jezelf slaan (zolang je niet weet wat je mist...).
Juist, dat is zeg maar kiezen voor een Bavaria Malt omdat je de Warsteiner niet kunt krijgen...quote:[
Precies, aan de ene kant wil ik dat wel om dat godsirritante, 'vretende' gevoel weg te nemen. Maar ik weet ook wel dat dat geen zin heeft. Je misbruikt iemand in feite, die wellicht wel degelijk voor jou voelt wat jij eigenlijk voor anderen voelt. Bovendien weet je zelf toch wel dat je niet hebt wat je wil. Je hebt die vet gave kewle koffiepaadzzzzzzzz van Kanis en Gunnink niet, maar koude surrogaatkoffie van de Aldi. En nog zonder caffeine ook.![]()
Ik weet het niet. Ik denk dat het beste wat mij in deze zou kunnen overkomen zou zijn als een meisje dat ik heel erg leuk vind een kee het initiatief zou nemen en mij over de drempel heen trekt. Dat zou me in ieder geval het gevoel geven dat het zou kunnen, want nu mis ik dat gevoel. Word er ook steeds onzekerder door, vooral ook omdat dit probleem steeds groter wordt. Want hoe ouder ik word, hoe vreemder het wordt dat ik nog nooit een vriendin gehad heb. Daarom moet het ook zo snel mogelijk gebeuren, alleen zie ik dat dus niet gebeuren. Het zou in eerste instantie niet eens een langdurige relatie hoeven te zijn (wel het liefst) een relatie van een paar maanden waardoor ik in ieder geval ervaring opdoe en de zomer van 2004 een mooie zomer wordt zou mij al heel gelukkig stemmen.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dat de zaak juist gemakkelijker maakt. Het belemmert het eerste contact leggen misschien, maar je verlegenheid omtrent je onervarenheid stuit wel op herkenning (al kan dat op andere terreinen zijn). Ik val juist op minder verlegen meisjes.
Die dingen zeggen als: "Nou ja, sex is voor mij niet zo heel erg belangrijk. Wel lekker, maar ik zoen liever." *kijkt naar jou* "Toch?"![]()
Als je niet aan een teamsport doet, dan ga je dat toch gewoon wel doen? Dat is toch niet zo'n probleem, dan leer je vast wel mensen kennen waarmee je uit kan gaan.quote:Op zondag 9 mei 2004 02:52 schreef someoneontheplanet het volgende:
same shit here,
de studierichting die ik heb gekozen is overwegend een mannenwereld
ik werk in een sector waar alleen maar mannelijke collega's heb
Ga verder nauwelijks uit, omdat ik weinig vrienden heb, laat staan vriendinnen
op een teamsport zit ik ook niet ofzo
Ik vindt het op sommige momenten echt gewoon zwaar klote!![]()
![]()
Ik heb er serieus gewoon over na zitten denken om ander werk te zoeken, en een andere opleiding (waar veeeel meiden in zitten). Niet dat die opleidingsrichting me iets intresseerd, maar toch.
hoe moet ik anders in contact komen met meisjes? "hallo ik ben piet, ik ga alleen uit omdat ik geen vrienden heb, ennuhh ik weet niet echt waar ik met je over moet praten" Tja dat is ook niets.
Mijn uiterlijk hoeft (denk ik?) geen verandering te ondergaan. Zie er altijd goed verzorgd en ik ben zeker niet het prototype nerd met dikke jampotten, ongekamde haren, computershirt en witte sokken. Dus dat is het probleem niet.quote:Op zondag 9 mei 2004 03:45 schreef Untouchables het volgende:
Het is heel simpel, zoals zo vaak gezegd, de (nog veel vaker gezegde) dooddoener van "het komt wel" en "accepteer het en goede dingen gebeuren" is bullshit voor 99.99 procent.
Het ligt aan jezelf en idd, als je niet over jezelf heen komt, dan eindig je als mensen als M_schtoppel of erger, BHFH.
Cru gezegd, maar tis nu eenmaal zo.
Op je 24e geen seks hebben gehad, komt voor, nog nooit gezoend hebben minder, maar gast, zoenen is niet perse moeilijk, die meid hoeft er heus niet achter te komen dat je nog nooit gezoend heb.
Das alvast een probleem opgelost.
Je uiterlijk? Als je zegt dat je er wel aardig uitziet, verander het, doe er wat aan.
Het is pas goed als je over jezelf zegt, Ja! Ik zie dr gewoon goed uit.
Zelverzekerd overkomen, thats the key.
Serieus gast, als je dr zelf niets voor doet is de kans alleen te eindigen groot, iig veel groter dan wanneer je jezelf eens beter gaat zien.
Dus doe er wat aan.
Het zou inderdaad heel goed kunnen dat er wel iets mis is ja. Denk dat het voornamelijk te weinig initiatief tonen mij nekt. Maar ik word ook maar zelden benaderd, dus dat is ook nog een probleem.quote:Op zondag 9 mei 2004 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Heb je ooit aan meisjes/vrouwen/vriendinnen gevraagd of ze vinden dat er iets mis is aan je? Soms willen ze wel eens eerlijk zijn, maar meestal zal je een oneerlijk antwoord zoals "Joh, er is niets mis met je! De ware heb je gewoon nog niet gevonden, komt wel" krijgen. Want soms is er wèl iets mis met iemand zonder dat je het zelf door hebt. Je bent bijvoorbeeld te verlegen, je bent te lief (heel goed mogelijk, kom je al snel in de 'je bent net mijn grote broer!' fase en daar wil je niet in. Zoenen is dan in ieder geval al van de baan.) of je bent te onzeker (daar wordt je schattig, maar niet aantrekkelijk van).
Maar dat vind ik inderdaad niet eerlijk t.o.v. een meisje. Stel dat zij wel gevoelens voor mij heeft en ik niet voor haar en ik zou een relatie met haar aangaan alleen om ervaring op te doen. Ik vind dat ik dat niet kan maken, zou wel heel egoïstisch zijn.quote:Op zondag 9 mei 2004 10:23 schreef Rolf het volgende:
dus ga op stap / ga chatten met een foto erbij etc .. en spreek gewoon een paar keer af met een meid , ook al vind je diegene niet helemaal 100% leuk , ok het is niet helemaal eerlijk tegenover de ander maar goed je doet zo wel ervaring op ..
ga dan gewoon een korte relatie aan zodat je toch de ervaring opdoet om zo als een "echte" leuk meid tegenkomt er tenmiste wel werk van maakt ..
en ja ik wete het .. netjes is anders ..
Ja, maar dat is dus een soort van vicieuze cirkel. Ik moet ervaring opdoen zodat het wat kan worden...quote:Op zondag 9 mei 2004 11:00 schreef Courtney het volgende:
Ik weet dat je eigenlijk op zoek bent naar echte liefde en dus voor echte verliefdheid gaat. Maar als ik jouw stukjes lees dan denk ik dat het gebrek aan ervaring jou heel sterk in de weg staat. Jij zou bijvoorbeeld bij een leuk meisje nooit het initiatief nemen om te zoenen omdat jij denkt dat het goed te merken is dat jij dat nog nooit hebt gedaan (al denk ik dat dat wel mee zal vallen want zoenen is een kwestie van op sensuele manier elkaars tong voelen en niet van speciaal 1 techniek).
Als je eenmaal een beetje ervaring hebt denk ik dat je wat zekerder in je schoenen staat wanneer het echt serieus begint te worden.
Nog even hierop terugkomend, het was bedoeld als goed avies, want seriously, het is niet moeilijk.quote:Op zondag 9 mei 2004 09:04 schreef Plato1980 het volgende:
En dat ik mij druk maak over iets als zoenen op mijn 24e is natuulijk lachwekkend. Maar punt is dat ik volstrekt onervaren ben en dus ook nog nooit gezoend heb. Dus is het niet zo vreemd dat ik mij daar druk over maak.
Ik zou denk ik wel vragen naar de reden...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 22:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zou het jou wat uitmaken als je een nieuw vriendje zou krijgen van een jaar of 25 en je van hem te horen zou krijgen dat hij nog geen enkele ervaring met relaties en seks heeft Lotte? )Eerlijk antwoorden graag, ik kan wel tegen de harde waarheid.)
Ik weet niet of ik wanhopig overkom, denk eigenlijk van niet. Althans dat ligt eraan wat je met wanhopig overkomen bedoelt. Ik loop in ieder geval niet kwijlend achter ieder meisje aan waar ik denk een kans te hebben en ik loop ook niet overal te verkondigen hoe graag ik een vriendin ben en hoe zielig ik mijzelf vind.quote:Op zondag 9 mei 2004 16:00 schreef HenryHill het volgende:
Weet je wat de kern van waarheid is in die standaard zinnetjes als "Ach joh, komt vanzelf" en "Net als je denkt dat je altijd eenzaam blijft, kom je de ware tegen"?
Je moet niet wanhopig overkomen.
Hoe doe je dat? Als je uit jezelf gelooft in 1 van bovenstaande uitspraken, kom je hoogstwaarschijnlijk niet wanhopig over. Aangezien dat voor jou allang niet meer van toepassing is, moet je zorgen dat je je zelfvertrouwen opkrikt. Praat met mensen. Niet per se alleen meisjes, maar ook jongens. Met bejaarden, met de buschauffeur, maakt niet uit. Maar probeer in ieder geval voor elkaar te krijgen dat je een normaal gesprek aandurft met een vreemde.
Misschien durf je daarna de stap te zetten om een leuk, verlegen meisje aan te spreken.
Ik ben blij om dat te horen.quote:Op zondag 9 mei 2004 17:15 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Ik zou denk ik wel vragen naar de reden...
Maar als de reden is:
*ik ben nooit een meisje tegengekomen waar ik echt mee verder zou willen...
*ik vind zoenen intiem en dat bewaar ik liever voor iemand waar ik echt gek op ben...
enz...
nee, duidelijk niet een probleem....
wel denk je dan: is die persoon heel kieskeurig... of wat maakt mij dan zo anders dan de rest...
het zet je aan het denken, denk ik.. maar ik zou het niet als een probleem zien.
zo moeilijk is het niet namelijk.... voor bijv 100 euro kan je je professioneel laten verwennen... en als je naar salou op vakantie gaat en een breezahslet volgiet met alcohol dan heb je ook zo sex...
Lijkt me duidelijk dat ik iemand prefereer die zich niet bloot geeft aan zulke dingen maar iemand die nog enige moraal heeft weten te houden...
falen bestaat niet, er is alleen feedback (shit, ik voel me nu net een guru). Je ontdenkt hoogstens hoe het niet moet.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:40 schreef Plato1980 het volgende:
Thanks Aventura, jouw verhaal geeft me een beetje moed. Al heeft die gast natuurlijk wel geluk gehad dat die vriendin van jou op hem afstapte, er zijn maar weinig meisjes die dat doen.
Natuurlijk heb je ook gelijk als je zegt dat ik erin moet blijven geloven, alleen is dat zo verdomd moeilijk na jaren van 'falen'.
Falen stond daarom ook tussen aanhalingstekens. Al is het voor een deel natuurlijk mijn eigen schuld. Dit hoeft niet het patroon voor de rest van mijn leven te blijven, maar dat kan natuurlijk wel. Bovendien wil ik het graag op korte termijn en niet nog jaren wachten. Zou toch wel graag een vriendin willen voordat ik qua leeftijd bij de gescheiden vrouwen met kinderen moet gaan kijken, als je snapt wat ik bedoel.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Je moet het niet zien als falen....
Je hebt nergens in gefaald, er is gewoon niemand geweest waarbij het wederzijds klikte. Zoals hierboven al zo vaak gezegd is betekent dat niet dat dat het patroon voor de rest van je leven is.
Ik had een huisgenoot; leuke jongen, de goedheid zelve en eigenlijk weinig op aan te merken (niet lelijk, goede baan, aardig, zelfstandig, eerlijk). Maar ik heb er geen seconde aan gedacht hem ooit te kussen en het idee van een relatie met hem was weerzinwekkend. Ik wist eigenlijk ook niet precies waarom. Misschien omdat hij op elk moment van de dag probeerde mij aan het lachen te maken (zei dat ik zo'n mooie/leuke lach had). Met hem was ook niets mis. En ook hij had nog nooit een echte relatie gehad (wel eens gekust). Hij was 30 toen hij besloot dat het lang genoeg had geduurd (had inmiddels al een jaartje of 8 niet meer gekust) en heeft via een soort contactbureau een lieve vrouw (zonder kinderenquote:Op zondag 9 mei 2004 19:47 schreef Plato1980 het volgende:
Bovendien wil ik het graag op korte termijn en niet nog jaren wachten. Zou toch wel graag een vriendin willen voordat ik qua leeftijd bij de gescheiden vrouwen met kinderen moet gaan kijken, als je snapt wat ik bedoel.![]()
Ik weet niet of dit mijn probleem is, zou kunnen, maar ik denk van niet. Ik geloof (en hoor) namelijk dat er best meisjes in mij geïnteresseerd zijn, alleen merk ik dat niet. Ja, één keer had ik wel door dat er een meisje achter mij aan zat. Alleen vond ik haar toevallig niet leuk, maar achteraf heb i ergens wel spijt van dat ik het niet gedaan heb, want dan had ik ten minste enige ervaring met een relatie opgedaan.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had een huisgenoot; leuke jongen, de goedheid zelve en eigenlijk weinig op aan te merken (niet lelijk, goede baan, aardig, zelfstandig, eerlijk). Maar ik heb er geen seconde aan gedacht hem ooit te kussen en het idee van een relatie met hem was weerzinwekkend. Ik wist eigenlijk ook niet precies waarom. Misschien omdat hij op elk moment van de dag probeerde mij aan het lachen te maken (zei dat ik zo'n mooie/leuke lach had). Met hem was ook niets mis. En ook hij had nog nooit een echte relatie gehad (wel eens gekust).
Ik weet niet waarom maar ik vind dit een zeer negatieve zin. Iets denigrerender kun je eigenlijk niet over een man zeggen. Al zul je het ongetwijfeld goed bedoelen.quote:Op zondag 9 mei 2004 20:45 schreef Pharrell het volgende:
Het blijft natuurlijk wel raar maar ach..het heeft wel wat schattigs.
Nee, ik geloof ook niet dat dit het probleem is. ik ben weliswaar geen makkelijke prater en dus ook geen versierder (al valt het best mee als je me beter leert kennen, ik denk dat het bijvoorbeeld best uit te houden is om met mij een avond aan de bar te zitten praten etc.), maar er lopen gasten rond die dat nog slechter kunnen dan ik en toch een vriendin hebben.quote:Op maandag 10 mei 2004 02:26 schreef Wizard_of_life het volgende:
Wat ik met jou wil delen is mijn verhaal, het is anders, maar misschien kan het je wat perspectief geven. Wat ik absoluut niet wil geloven is dat jij een 'loser' bent, zo iemand die sociaal gestoord is, of een hoofd waar geen meid op zou vallen. Bovendien heb ik het in mijn omgeving zeker meegemaakt dat een kerel waarvan ik dacht dat ie nooit een vriendin zou kunnen hebben er wel één had, dus zelfs dat zegt niet alles!
Uitzicht op een 'normaal leven'. Ik weet namelijk dat ik ooit een gezin zal wilen hebben. Is absoluut een zeer kleinburgerlijk ideaal, maar zoals nagenoeg iedereen streef ik dat wel na. Ik vind het namelijk nog niet eens zo heel erg dat ik nu geen vriendin heb, althans, ik vind het wel erg, maar zou er best mee kunnen leven als ik wist dat ik over vijf jaar een fantastische vriendin zou krijgen met wie ik een toekomst zou kunnen opbouwen. Maar dat is dus nu juist het probleem: dat uitzicht ontbreekt volkomen. En dat beangstigt mij dus enorm.quote:Op maandag 10 mei 2004 02:26 schreef Wizard_of_life het volgende:
Tot slot, je beschrijft precies waar je bang voor bent en wat je niet wil, mijn vraag aan jou 'wat wil je wel?'
Precies, je wordt er voortdurend mee geconfronteerd. Op tv, door familie of gewoon op straat. Zo juist ook weer. Ik zag een zoontje blij naar zijn vader toerennen die, aan de koffers te zien, een paar dagen weg geweest was. Dan denk ik 'Zal ik dat ook meemaken'? Dat maakt het des te pijnlijker en moeilijker ja. Breek me de bek niet open.quote:Op maandag 10 mei 2004 03:30 schreef Tjen het volgende:
Ik weet maar al te goed wat je doormaakt. Ik weet ook zelf dat ik me er niet druk om moet maken want dat helpt niets. Maar toch er gaat geen dag voorbij dat het niet aan mij knaagt. Er is altijd wel iets op tv op straat of vrienden en familie die mij eraan herrineren dat ik een nul ben op relatie/sex gebied.
Ik denk dat dat komt doordat mannen nog steeds meestal de eerste stap moete zetten. daardoor is er bijna geen meisje dat geen vriend kan krijgen, terwijl dat andersom wel voorkomt.quote:Op maandag 10 mei 2004 08:49 schreef Cruoninga het volgende:
Blijkbaar puur een mannen-probleem dit... Opmerkelijk toch wel.
Met wie wordt er dan een date geregeld? Waarschijnlijk met een soort van prostituee en daar zit ik niet op te wachten.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:21 schreef Aventura het volgende:
Er schijnt nu een buro te zijn waar speciaal bemiddeld wordt voor mannen met dit 'probleem'. Er wordt dan een date voor je geregeld, waar nadien ook sex aan de pas komt. Dit met als doel om maar het eerste schaapje over de dam te krijgen. Want, en daar geloof ik ook echt in, als die er eenmaal overheen is, dan volgen er vanzelf meerZeer drastisch dit natuurlijk. Maar misschien kun je zoals al eerder geopperd, 'oefenen' met een vakantievriendinnetje.
Maar just out of curiosity: toen je een jaartje of 16,17,18 was, ging je toen nooit uit/op vakantie? Die leeftijd was voor mij en velen met mij nu juist de tijd bij uitstek om te experimenteren, zoenen, etc.
Dan nog een laatste vraag: vind je het echt ergvoor jezelf dat je geen vriendin hebt, of vind je het erg dat je afwijkt van de 'norm' ?
Dat speelt zeer zeker een rol en dan nekt mijn gebrek aan ervaring mij dus. Daarom zou er dus eigenlijk een meisje moeten komen dat mij wel ziet zitten en dan ook het initiatief neemt. Maar dat gebeurt dus helaas nooit.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:28 schreef White_Wolf het volgende:
Misschien niet doortastend genoeg als puntje bij paaltje komt?
Hehe als je eenmaal een vriendin hebt dan wordt de interesse van andere meiden opeens ook groter, althans zo was het wel bij mij.quote:Op maandag 10 mei 2004 19:39 schreef Plato1980 het volgende:
- Je weet dat hij geen type is dat snel vreemd zal gaan (al was het maar omdat dit simpelweg niet lukt)
Ja, dat heb ik vaker gehoord. Vraag me af waar dat door komt... Misschien een soort van veroveringsdrang, dat het een soort van uitdaging is om een jongen van een ander meisje af te pakken?quote:Op maandag 10 mei 2004 21:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hehe als je eenmaal een vriendin hebt dan wordt de interesse van andere meiden opeens ook groter, althans zo was het wel bij mij.
Ja, dat is nog eens een extra handicap en dat moet helemaal beroerd zijn.quote:Op maandag 10 mei 2004 21:40 schreef Mogiin het volgende:
Ik weet hoe je je voelt , TS.
Ik ben zelf 23 en ook nog nooit een relatie gehad. Komt denk ik door mijn handicap. Ik heb een afwijking in mijn gezicht. Ik ben niet zwaar misvormd ofzo , maar het is gewoon anders.
Een keer mogen meemaken dat iemand stapel gek op mij was. Maar helaas koos ze voor een ander...
Maar goed , als zij mij leuk vond , zal er vast nog wel 1 mij leuk vinden
Alleen contact maken lukt me niet. Ik voel me nooit op mijn gemak tussen de "gezonde" mensen.
Dat stomme gestaar steeds
Denk dat het meer is dat je zelf op een andere manier op stap gaat .. je gaat puur voor de fun en andere meiden interesseren je eigenlijk niet meer .. je hebt immers toch een ontzettend mooie / leuke vriendinquote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:53 schreef Plato1980 het volgende:
Ja, dat heb ik vaker gehoord. Vraag me af waar dat door komt... Misschien een soort van veroveringsdrang, dat het een soort van uitdaging is om een jongen van een ander meisje af te pakken?
Ik geloof absoluut niet meer in die uitspraken... Bovendien gaat het daar niet eens zo zeer om. Ten minste, ik wil heel graag een vaste en langdurige relatie en als dat direct met de toekomstige moeder van mijn kinderen is vind ik dat prima. Maar dan zal ik altijd het gevoel hebben dat ik iets gemist heb en dat zal denk ik altijd blijven knagen. Al hoe wel ik natuurlijk zielsgelukkig zou zijn als ik eindelijk een vriendin zou krijgen en als dat dan de enige zou zijn (maar wel in één keer goed) dan is dat maar zo.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:40 schreef Rnej het volgende:
nou een wonder is een groot woord... mijn probleem is dat meisjes me altijd als goeie vriend zien... heb dus veel vriendinnen.. maar niet 'een vriendin' ... en naja.. gisteren kwam daar verandering in.. blijkbaar... anyway, ik loop al een paar jaar wanhopig rond met t idee: shit t gaat me nooit lukken een vriendin te krijge ofzow... en nu studeer ik 8 maandjes en voila...![]()
en ik ken het standaard verhaal van: ''op elk potje past een dekseltje" en "gewoon afwachten jouw tijd komt nog wel "
(of die van mijn pa: "ik was pas 27 toen ik mijn eerste vriendinnetje kreeg, en dat was gelijk je moeder.. in 1x goed dus")
en bij al die uitspraken dacht ik: ja jullie hebben makkelijk praten... maar t blijkt dus allemaal mee te vallen
-edit-
k heb overigens nix met dat meisje.. (denk ik.. tis allemaal beetje vaag) maar weet nu wel dat ik niet afgrijselijk eng ben iig
mee eens.. ik ben t ook al een tijdje beu en maakte me ook geen zorgen meer... en t werkt nog ookquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:03 schreef chocolatemoeze het volgende:
Jongen, je schept je eigen eenzaamheid. Indirect maak je jezelf ongelukkig. Wát wil je nu? Gelukkig zijn, of een vriendin hebben?
Ik zou voor het eerste kiezen en gewoon je leven leven waardoor je gelukkig wordt.
Ben je er ongelukkig door?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zie je nou wel dat het heel normaal is dat je af en toe wanhopig en gefrustreerd bent? Altijd dat gezeik dat mensen mij gefrustreerd noemen. Ook al zou ik dat zijn, vind je het gek???
En dan ben ik nota bene nog 10 jaar ouder dan jullie ook....
Idd. Op die momenten dat ik écht geen behoefte heb aan geflirt enzo, stappen ze wel op mij af. Helaas voor hen ben ik dan de gene die het blauwtje laat lopen...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:09 schreef Rnej het volgende:
[..]
mee eens.. ik ben t ook al een tijdje beu en maakte me ook geen zorgen meer... en t werkt nog ook.. blijkbaar
Als iemand iets continu dwars zit dan lijkt me dat zijn levensgeluk hierdoor ook aan kwaliteit inboet, no?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:21 schreef chocolatemoeze het volgende:
Ben je er ongelukkig door?
Op die uitspraak cq. gedachtegang betrap ik je wel vaker, maar het slaat nmm nergens op. Het zijn geen twee verschillende dingen. Er is geen sprake van "gelukkig met jezelf zijn" of iets dergelijks. Gelukkig zijn meet je af aan het al dan niet behalen van de doelen die je hebt, en voor velen staat het hebben van een relatie en het als gevolg daarvan kunnen delen van lief en leed op een hoge plek. Daar is niets geks aan; sterker nog: afbreuk aan die wens doen is jezelf voor de gek houden.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:03 schreef chocolatemoeze het volgende:
Wát wil je nu? Gelukkig zijn, of een vriendin hebben?
Je hebt volslagen gelijk daarin. Je primaire basisbehoefte is inderdaad je voortplanten, neuken en geliefd te worden. Ik zal ook niet ontkennen dat op sommige momenten ik me ook eenzaam voel. En dat vind ik goed, want zulke emoties moet je ook toe kunnen laten, en het kunnen dragen. Ik wil je wel even wijzen op de volgende nuances, als ik zo vrij mag zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Op die uitspraak cq. gedachtegang betrap ik je wel vaker, maar het slaat nmm nergens op. Het zijn geen twee verschillende dingen. Er is geen sprake van "gelukkig met jezelf zijn" of iets dergelijks. Gelukkig zijn meet je af aan het al dan niet behalen van de doelen die je hebt, en voor velen staat het hebben van een relatie en het als gevolg daarvan kunnen delen van lief en leed op een hoge plek. Daar is niets geks aan; sterker nog: afbreuk aan die wens doen is jezelf voor de gek houden.
Je kunt nog zoveel goede vrienden hebben, je studie hebben afgerond en het fantastisch naar je zin hebben op je werk. Maar het thuiskomen terwijl de geur van verse koffie je tegemoet komt, is nu eenmaal vaak een stuk meer waard. Om overigens nog maar niet te spreken over de basisdriften van een mens, die je wel weg kunt rationaliseren, maar feitelijk toch de overhand hebben.
Het gaat velen niet eens om het hebben van een vriendin, schat ik in, maar om de onzekerheid die het nooit-gehad-hebben met zich mee brengt. Dat plaatst je namelijk in de situatie dat je niet meer over je eigen leven kan beschikken, althans de kans daarop vergroot. Je bent afhankelijk van de gratie van anderen, die tot nu toe permanent negatief voor jou is uitgevallen, en waarop je geen enkele invloed kunt uitoefenen.
Dus laten we wel wezen. Een mens wil simpelweg kunnen neuken als-ie daar zin in heeft, en (on)gevraagd liefde willen kunnen ontvangen _en_ geven. Daar hangt een groot deel van het (als zodanig ervaren) geluk van af. Misschien niet voor iedereen, maar toch zeker voor het overgrote deel van de mensheid. Je kunt daar rationale omwegen voor verzinnen, zoals de kul van het houden van jezelf, maar daar bereik je voor de meesten niets mee, afgezien van jezelf voor de gek houden (en dat diep van binnen ook weten).
Dus je zwelgt er liever in?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:00 schreef M_Schtoppel het volgende:
Heel goed geformuleerd, jij begrijpt het!
Waar slaat dat nou weer op ....? Zeg ik dat? Leer eens lezen!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:13 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
Dus je zwelgt er liever in?
Je hoeft je ook niet schuldig te voelen. Dat is juist het venijnige aan het probleem: je weet dat het probleem blijkbaar zo fundamenteel is (over het algemeen een combinatie van uiterlijk, uitstraling en onzekerheid) dat je er niets aan kan doen. Je zult, om echt verandering aan te brengen in de huidige situatie, jezelf op die punten fundamenteel moeten veranderen. Vaak weet je niet eens precies welke punten, en als je dat wel weet, is dat over het algemeen deels niet te realiseren en deels erg lastig te realiseren.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:10 schreef chocolatemoeze het volgende:
De kans dat je iemand vindt die jouw leuk vind is klein, maar jij moet die ander ook leuk vinden. Klikt het dan niet, dan is het tijdverspilling om de schuld bij je zelf te zoeken of om je eenzaam en hopeloos te voelen. Het klikt simpelweg niet.
Rationeel heb je dan inderdaad "1" in plaats van "0". Maar een mens zit nu eenmaal zo in elkaar, dat iets missen veel zwaarder weegt dan iets hebben. Bovendien is het niet een kwestie van vinkjes zetten achter je lijstje met doelen, maar het niet-behalen van zo'n belangrijk doel als het krijgen van een relatie belemmert je in heel veel andere zaken.quote:Een andere nuance. Neme aan dat je je primaire doel als droom koestert, en tot zover al je secundaire doelen behaald. Je nettowinst qua geluk is groter, dan als je de secundaire doelen laat ondersneeuwen door net dát ene primaire doel wat op het moment niet echt wil lukken.
Natuurlijk is dat niet zo. Maar ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van de problemen die mensen hier schetsen over zijn, nadat ze hebben ervaren dat er mensen zijn die van hun kunnen houden zoals ze zijn - of die relatie inmiddels nu stuk is gelopen of niet.quote:Heb je eenmaal een vriendin, dan kom je er vroeg of laat er achter dat het niet het alles vervullende walhalla is
Rationaliseren heeft tot doel het verzwakken of juist verhevigen van gevoelens, die jou in de weg staan. Dat kan in heel veel gevallen inderdaad erg nuttig zijn. Maar er zit een verschil tussen verzwakken en elimineren. De hunkering naar een liefde kan je wat verzwakken, maar niet elimineren. En dat moet je ook zeker niet proberen.quote:Ik vraag me verder af waarom je rationaliseren voor de gek houden noemt.
Juist, en mijn punt is dat je niet moet proberen om boven primaire instincten te staan. Dat kan je niet. Net zo min als je jezelf wijs kunt maken niet van sex te kunnen genieten of geen eten nodig te hebben, kun je liefde wegrationaliseren.quote:Eenzaamheid is een gextrapoleerde emotie, voortkomend uit een van je primaire instincten. Sta er boven, of ga er aan onderdoor...
Precies. Probeer alleen de onderlinge verbondenheid van dat wat je gelukkig kan maken niet te negeren. Het leven en het geluk is geen optelsom, maar een formule met diverse machtsverheffingen en worteltrekkingen. 1 Nul in zo'n formule kan de uitkomst op nul zetten. Vind je eigen formule en los die op met alles wat je hebt. Meer kan je niet doen.quote:Ik bied hier geen oplossing verder. Want die is er niet. Ga sporten, ga studeren, zoek vrienden... allemaal losse flodders. Alleen een mens zélf weet wat ie wil en hoe die gelukkig moet zijn.
Zeg ik dan dat ik doodongelukkig ben? Nee, dat zeg ik niet. Maar ik heb wel het gevoel iets te missen. Uiteindelijk sta ik er altijd alleen voior, zelfs op mooie momenten (mijlpalen) heb ik iets van 'kut dat ik dit alleen moet vieren'. Wil niet zeggen dat ik het dan niet naar mijn zin heb, maar toch: IK MIS DAN IEMAND.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:03 schreef chocolatemoeze het volgende:
Jongen, je schept je eigen eenzaamheid. Indirect maak je jezelf ongelukkig. Wát wil je nu? Gelukkig zijn, of een vriendin hebben?
Ik zou voor het eerste kiezen en gewoon je leven leven waardoor je gelukkig wordt.
Dat is een fantastische instelling, maar niet vol te houden. Jammer, maar waar. Op een gegeven moment verlies je het geloof, net zoals je op een kwade dag beseft dat Sinterklaas niet bestaat.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 16:14 schreef ioko het volgende:
Wie weet, gebeurd het morgen, misschien over een paar maanden, of pas over een jaartje of wat. In ieder geval succes.... (ook aan mezelf)
Ja, daar heb ik ook al vaker aan gedacht, maar het brengt twee grote problemen met zich mee:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:43 schreef Fasai het volgende:
En wat ook nog zo is, er schijnen nogal wat vrouwen van rond de dertig te zijn die hun biologische klok voelen tikken, en hoe dan ook een gezin willen. Vind als je rond die leeftijd bent gewoon zo'n vrouw met wie het klikt.
Exact! Seks is nou eenmaal een basisbehoefte en strict noodzakelijk in de evolutieleer. Nogmaals: seks is niet de hoofdreden dat ik een vriendin wil, maar het speelt wel mee ja. Ik zou verdomme zo langzamerhand ook wel eens willen. Dat noemen sommige mensen dan gefrusteerd. Zal best zo zijn, maar het is nu eenmaal een feit.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus laten we wel wezen. Een mens wil simpelweg kunnen neuken als-ie daar zin in heeft, en (on)gevraagd liefde willen kunnen ontvangen _en_ geven. Daar hangt een groot deel van het (als zodanig ervaren) geluk van af.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ik dit zal moeten leren en me afvraag of een meisje het erg zal vinden omd it een gast van een jaar of 25 nog te moeten leren. Maar dat is zorg voor later, pas als ik een vriendin heb hoef ik me daar druk over te maken.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 19:22 schreef Mirion het volgende:
Die angst om sex te hebben... tja dat is heel begrijpelijk maar eigenlijk niet nodig, naar wat ik heb begrepen kan het overgrote deel van de mannen er niks van.
Precies, je wordt er letterlijk van het moment dat je opstaat tot en met het moment van in slaap vallen mee geconfronteerd. En dan is het maar goed dat ik mijn dromen nooit herinner, want wie weet droom ik er ook nog wel van. Dat maakt het ook zo moeilijk. Er valt niet aan te ontkomen. En je kunt het maar zeer ten dele zelf oplossen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:23 schreef nostra het volgende:
Rationeel heb je dan inderdaad "1" in plaats van "0". Maar een mens zit nu eenmaal zo in elkaar, dat iets missen veel zwaarder weegt dan iets hebben. Bovendien is het niet een kwestie van vinkjes zetten achter je lijstje met doelen, maar het niet-behalen van zo'n belangrijk doel als het krijgen van een relatie belemmert je in heel veel andere zaken.
Het stemt je treurig in situaties die je eigenlijk gelukkig moeten stemmen, en dat kunnen hele kleine dingen zijn - zoals de geur van een korenveld, het maken van een strandwandeling 's avonds of het genieten van een vakantie in een ver land. Continu word je ermee geconfronteerd dat je je eigen geluk niet kunt delen door middel van liefde. En zo werkt het evenzeer, of misschien nog wel harder, voor de negatieve dingen die je in je leven meemaakt.
Join the club. Ben ook blij dat er anderen met hetzelfde probleem zijn. Ik zou zeggen: wordt het geen tijd voor een belangengroep. De Volstrekt Onervaren en Onvrijwillig Vrijgezelle Fokkers, of iets in die geest.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou TS, je hebt wel al gezien dat je niet de enige bent. Ik weet niet of het voor jou iets helpt, maar het lezen van dit topic maakt mij wel iets vrolijker dan 20minuten geleden. Ja, je snapt het al, ik ben er ook zo 1. Vrijwel precies hetzelfde verhaal, alleen dan een half jaartje jonger
Lijkt me een goed plan!!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Join the club. Ben ook blij dat er anderen met hetzelfde probleem zijn. Ik zou zeggen: wordt het geen tijd voor een belangengroep. De Volstrekt Onervaren en Onvrijwillig Vrijgezelle Fokkers, of iets in die geest.![]()
Mag jij erevoorzitter worden. Of hoe heet dat bij de Indianen? Stamoudste?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:21 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja joh gaaf man, dat zie ik ook wel zitten. Daar moet iets mee te doen zijn.
Ik denk niet dat een meisje snel zal vallen over gebrek aan ervaring bij een jongen. Andersom komt denk ik vaker voor. En wil je eigenlijk wel een meisje wat niet kan respecteren dat je nog niet (zo) ervaren bent in de leifde en alles er omheen?quote:Op maandag 10 mei 2004 09:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat speelt zeer zeker een rol en dan nekt mijn gebrek aan ervaring mij dus. Daarom zou er dus eigenlijk een meisje moeten komen dat mij wel ziet zitten en dan ook het initiatief neemt. Maar dat gebeurt dus helaas nooit.
Daar hou ik je aanquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Mag jij erevoorzitter worden. Of hoe heet dat bij de Indianen? Stamoudste?![]()
Wat een onzettend goede omschrijving. Ik zal me ook maar aan de groep 'verschoppelingen' toevoegen. Want zo ervaar ik het. 28 jaar oud, en ook 100% onervaren.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Op die uitspraak cq. gedachtegang betrap ik je wel vaker, maar het slaat nmm nergens op. Het zijn geen twee verschillende dingen. Er is geen sprake van "gelukkig met jezelf zijn" of iets dergelijks. Gelukkig zijn meet je af aan het al dan niet behalen van de doelen die je hebt, en voor velen staat het hebben van een relatie en het als gevolg daarvan kunnen delen van lief en leed op een hoge plek. Daar is niets geks aan; sterker nog: afbreuk aan die wens doen is jezelf voor de gek houden.
Je kunt nog zoveel goede vrienden hebben, je studie hebben afgerond en het fantastisch naar je zin hebben op je werk. Maar het thuiskomen terwijl de geur van verse koffie je tegemoet komt, is nu eenmaal vaak een stuk meer waard. Om overigens nog maar niet te spreken over de basisdriften van een mens, die je wel weg kunt rationaliseren, maar feitelijk toch de overhand hebben.
Het gaat velen niet eens om het hebben van een vriendin, schat ik in, maar om de onzekerheid die het nooit-gehad-hebben met zich mee brengt. Dat plaatst je namelijk in de situatie dat je niet meer over je eigen leven kan beschikken, althans de kans daarop vergroot. Je bent afhankelijk van de gratie van anderen, die tot nu toe permanent negatief voor jou is uitgevallen, en waarop je geen enkele invloed kunt uitoefenen.
Dus laten we wel wezen. Een mens wil simpelweg kunnen neuken als-ie daar zin in heeft, en (on)gevraagd liefde willen kunnen ontvangen _en_ geven. Daar hangt een groot deel van het (als zodanig ervaren) geluk van af. Misschien niet voor iedereen, maar toch zeker voor het overgrote deel van de mensheid. Je kunt daar rationale omwegen voor verzinnen, zoals de kul van het houden van jezelf, maar daar bereik je voor de meesten niets mee, afgezien van jezelf voor de gek houden (en dat diep van binnen ook weten).
Bedankt voor de link M_Schtoppelquote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:04 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jongens, ik wil jullie toch even wijzen op de activiteitenclub www.friendshipfactory.nl daar ben ik zelf ook lid van. Het is een hele leuke club mensen, je gaat wat ongedwongener met vrouwen om (die overigens in de meerderheid zijn) en je weet maar nooit wat voor nieuwe vrienden je daar op doet. Of misschien wel een relatie, al durf ik dat bijna niet te hopen. Ik denk dat het een leuke stap is om uit een bepaald isolement te komen (als je dat zo ervaart).
Ho, wacht even. Dat is me net wat te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar luister maar niet teveel naar Chocolatemoeze..., volgens mij weet hij niet echt waar die het over heeft. Hij wekt iig niet die indruk. Maarja, misschien bedoelt ie het allemaal wel goed, maar komt het alleen allemaal erg lullig z'n strot uit....
Joh, ik zeg ook niet dat je constatering van de symptomen verkeerd zijn. Ik zeg alleen dat de benadering anders kan zijn. Wat jij doet is eenzaamheid stipuleren en bevestigen en daarmee fundamenteel ongelukkig zijn tot essentie verwerven. Wat ik aanstip is dat dat niet je geluk in de weg moet staan, noch je essentie. Snappie vouz?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:23 schreef nostra het volgende:
<knip>
Hiermee zeg je precies wat ik bedoel. Zet je alleen een quotient te hoog voor een bepaalde variabele, dan kan de uiteindelijke uitkomst ongelukkiger zijn dan je zou willen.quote:Precies. Probeer alleen de onderlinge verbondenheid van dat wat je gelukkig kan maken niet te negeren. Het leven en het geluk is geen optelsom, maar een formule met diverse machtsverheffingen en worteltrekkingen. 1 Nul in zo'n formule kan de uitkomst op nul zetten. Vind je eigen formule en los die op met alles wat je hebt. Meer kan je niet doen.
Het was niet grof bedoeld verder... Maar door alleen bevestiging te krijgen kom je er ook niet mee, wel? Ik zie je verder op in het topic graag opperhoofd van het clubje wordenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:08 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op ....? Zeg ik dat? Leer eens lezen!
Als jullie dan gaan meeten dan ben ik toch wel heel erg benieuwd naar de foto'squote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Join the club. Ben ook blij dat er anderen met hetzelfde probleem zijn. Ik zou zeggen: wordt het geen tijd voor een belangengroep. De Volstrekt Onervaren en Onvrijwillig Vrijgezelle Fokkers, of iets in die geest.![]()
Whahaha, dude. Volgens mij ben jij te snel met je conclusiesquote:Op dinsdag 11 mei 2004 20:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar luister maar niet teveel naar Chocolatemoeze..., volgens mij weet hij niet echt waar die het over heeft.
Ja! Snoer me de mond maar. Als je niet wilt weten hoe het wél heeft gewerkt, van compleet genegeerd stoepjong naar materiaal waar een vrouw wel wat mee kan moet je het gewoon zeggen hoorquote:Op woensdag 12 mei 2004 00:52 schreef Tjen het volgende:
Ook zijn er een paar mensen hier die beweren dat we zwelgen in zelfmedelijden. Was dat voor stomme opmerking. We geven in dit topic slechts aan dat we er mee zitten, mag dat dan niet. Is niet elk probleem wat een mens heeft dan een vorm van zelfmedelij. Als je niks nuttigs te vertellen hebt, houd dan gewoon je mond!
Je doet het dus al. Je ziet er ook goed uit m.i. Waar loopt het bij je mis dan? Ik zie je wel vaker posten met dit soort dingen. Stap je niet op de vrouw af? Kom je in de friendszone? Weet je überhaupt wat er "mis" gaat? Moet je concessies doen om een vrouw te krijgen, die je niet wilt doen? Ligt het aan alle vrouwen van Nederland?quote:Op woensdag 12 mei 2004 06:19 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke, nog even voor de duidelijkheid, ik DOE genoeg dingen waar ik plezier aan heb, ik BEN op zich redelijk gelukkig hoewel ik wel regelmatig (eens in de twee maanden of zo_ depressieve buien heb. Alleen blijf ik net als al die anderen het gevoel hebben dat ik iets fundamenteels mis. En volgens mij is dat ook zo. Het ergste vind ik niet dat ik op DIT moment geen vriendin heb, nee, het ergste is dat ik nog NOOIT etc. etc. etc.
Dus al die adviezen van ga leuke dingen doen, herontdek jezelf en bla bla bla die doe ik al.
Precies, dit is voor mij ook het belangrijkste punt.quote:Op woensdag 12 mei 2004 06:19 schreef M_Schtoppel het volgende:
Alleen blijf ik net als al die anderen het gevoel hebben dat ik iets fundamenteels mis. En volgens mij is dat ook zo. Het ergste vind ik niet dat ik op DIT moment geen vriendin heb, nee, het ergste is dat ik nog NOOIT etc. etc. etc.
OK, deal!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Daar hou ik je aan![]()
nee, dat heet geloof ik Opperhoofd![]()
Ja, het zou inderdaad het beste zijn als 'we' een meisje zouden tegenkomen dat het initiatief neemt, geen problemen met 'onze' onervarenheid heeft en 'ons' leert wat we moeten leren. Kortom 'ons' gewoon neemt (letterlijk en figuurlijkquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:59 schreef roaddevil het volgende:
[..]
Het liefst zou ik een lieve meid ontmoeten die me bij wijze van spreken 'aan de hand meeneemt,
en meeneemt in het avontuur van liefde en sex', zoals vroeger als kleuter bij moeder aan de hand de eerste dag naar de kleuterschool. Beetje vreemde vergelijking misschien, maar zo zie ik het wel een beetje.
Ja, dat lijkt mij dus ook. ik zou bloednerveus zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nooit gezoend vind ik erger. Zoenen is voor veel mensen die elkaar leuk vinden het begin, het startpunt, van een eventuele relatie. En als je daar onwennig mee bent dan zit je toch met een probleem te kijken....
Op internet durf ik wel open te zijn, irl praat ik hier dus echt met niemand over. Ik kijk wel uit, moet er echt niet aan denken dat dit bekend zou worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hmmm, wat een lang verhaal. Voel me eigenlijk wel een beetje voor lul staan om dit allemaal aan jullie te vertellen. Maarja, julllie zijn ook allemaal zo open. En misschien heeft iemand wel iets aan mijn verhaal...
Of hou je jezelf misschien voor dat je gelukkig bent in je eentje?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:41 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
Maar ik zit in het zelfde schuitje als jullie gasten, exáct dezelfde symptomen. Alleen ik klaag er niet over en ben zwaar gelukkig in mijn eentje en neem de tip wél ter harte.
Denk je nou echt dat ik irl uitdraag dat ik met dit probleem zit? Dat ik wanhopig ieder meisje dat ik wel een beetje leuk vind hijgend achternaloop? Nee, natuurlijk niet. Ik geloof niet dat ik dit uitstraal en ik loop er zeker niet mee te koop. Dus dit is echt de oplossing niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:48 schreef Aventura het volgende:
Bovenstaande had ik kunnen zeggen
Ik heb me al eens eerder in soortgelijke discussies gemengd, en als lid van de andere sexe kan ik zeggen dat ik een man, barstensvol frustratie en zelfmedelijden, al van kilometers afstand ruik. Het is als het ware een radarsysteem.
DarkElf: dat heb ik dus al jaren gedaan, tot voor een jaar of twee maakte ik mij niet echt druk over dit probleem. Vond het wel jammer dat ik nooit een vriendin had, maar meer niet. Pas de laatste twee jaar zit ik er meer mee en dat lijkt me niet zo gek. Dat wil trouwens niet zeggen dat ik constant op m'n bank zit, nee, ik doe voldoende dingen. Maar desondanks ben ik nog steeds alleen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 23:51 schreef DarkElf het volgende:
is een relatie zo zaligmakend dan?
ben je compleet zonder, heeft je leven niet genoeg een doel dan?
je moet toch eerst zelf het goed kunnen vinden met jezelf wil je leuk relatiemateriaal zijn. ontspan, ga leuke dingen doen en leef je leven!
Ik dacht dat je avater je pic wasquote:Op woensdag 12 mei 2004 08:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zie ik er goed uit? Ken je mij? Khoop het niet
Wat? Ten eerste ben ik afgestapt van de instelling waar hier mee geschermd wordt. Alleen zijn is lang niet zo erg als de angst om alleen te zijn. Dit is echt gedachte voer, denk er over na. Het stinkt in de ogen van de andere sexe en stiekem ook bij jezelf.quote:Trouwens, en daar ben ik wel heel benieuwd naar, WAT doe jij dan voor acties om te zorgen dat vrouwen je ook als relatiemateriaal zien in plaats van alleen maar als vriend? Want ook ik heb net als iemand anders in deze topic altijd meer vriendinnen dan vrienden gehad.
thxquote:En uiteraard waarderen wij je inzet met je posts
Ik vraag het mezelf wel eens eerlijk af. En het antwoord is gelukkig nee. Ik zou eerlijk gezegd niet eens tijd hebben nu voor een relatie, noch tijd willen makenquote:Op woensdag 12 mei 2004 09:09 schreef Plato1980 het volgende:
Of hou je jezelf misschien voor dat je gelukkig bent in je eentje?
Let wel: ik zeg niet dat ik ongelukkig ben. ja, op bepaalde momenten, maar heus niet altijd. Maar ik mis wel stees vaker iets wat toch heel belangrijk is in het leven.
En in die laatste alinea zeg je nou precies waarom het zo fijn is om niet alleen te zijn en dat willen wij dus ook meemaken. Is toch niet zo gek?quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:23 schreef DarkElf het volgende:
ja heb een relatie.tuurlijk is het dan makkelijk kletsen.
Maar serieus: de tijd dat ik alleen woonde en veel uitging met vriendinnen was een geweldige tijd. Tuurlijk af en toe eenzaam op momenten dat ik iemand nodig had, maar geen rekening hoeven houden met iemand was ook zalig. Ik was mijn eigen baas en kon doen en laten wat ik wilde; en dat deed ik dus ook met volle teugen!
ik ben mijn man tegen gekomen toen het hele leven van mijn in de stront mocht zakken en ik puur en alleen maar bezig was met overleven en niet met de buitenwereld en wie er om mij heen was. En toen liep ik, bijna letterlijk en figuurlijk mijn man tegen het lijf.
En weet je? ik had er geen zin in. Weer een kerel die me toch zou teleurstellen, weer iemand die dingen zou beloven waar niets van waar zou zijn... Dus ik ben er ontspannen en puur voor mezelf in gestapt: Nu is het leuk en ik zie het allemaal wel. Daardoor was ik gewoon ontspannener weet ik nu achteraf.
En gelukkig kwamen geen van mijn angsten uit en bleek het wel een serieus lieve en geweldige man te zijn die ik kan vertrouwen. (duurde heus wel even hoor voor ik het zelf zo zag).
Anyway; ik had nooit gedacht dat iemand van mij kon gaan houden, ik ben nogal een persoon met een flinke gebruiksaanwijzing, heb veel bagage door mijn verleden en door "iets" wat mijn leven zeer moeilijk maakte/ maakt en ongetwijfeld gaat maken en tóch had iemand het voor mij over om met mij door te gaan. Ik snap het nog steeds niet maar ben er wel heel dankbaar voor.
Totaal mee eens. Maar hier moet je wel eerst achter komen dus ik kan me voorstellen dat je baalt als je nog nooit iemand gehad hebt, ik was op m'n 20e ook nog maagd en was daar ook niet blij mee.quote:[b].
Love = overrated
Het belangrijkste is dat je jezelf eerst gelukkig maakt...rest komt (meestal) later wel.
Ja, maar ik ben er dus wel veel mee bezig en ik kan niet zeggen 'Vanaf vandaag ga ik er niet meer mee bezig zijn'. Integendeel: ik denk juist dat ik er vroeger te weinig tijd aan besteed heb en daarom nu alles op alles moet zetten om nog een vriendin te krijgen voor het te laat is.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:35 schreef DarkElf het volgende:
ik zeg ook nergens dat het vreemd is.
Ik zeg alleen ook dat je alleen wel gelukkig kan zijn, en dat ontspannen leven meer kan nut heeft voor je eigen gemoedsrust en je uitstraling dan er imo. zoveel mee bezig te zijn
Zeker mag jouw visie anders zijn dan de mijne. Graag zelfs, daar heb ik misschien wel wat aan!quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:44 schreef DarkElf het volgende:
hola, ik kén je niet eens dus hoe zou ik moeten oordelen over jouw uitstraling?
ik geef alleen mijn visie op dit geheel (globaal dus) en die kan makkelijk anders zijn dan jouw visie (Meer persoonlijk omdat jij erin staat) , niets mis mee.
Je zult echt nog wel blauwtjes lopen, maar laat je niet uit het veld slaan. En je zult succes hebben, en er achter komen dat het niet met elke vrouw klikt. Maar daarmee heb je nog geen vriendin helaas. Want dan pas wordt het tijd om te kijken naar wat jij in een vrouw wilt zien. En als je (geheel voor jezelf) in die positie bent gekomen (en dat zúl je als je maar stug volhoudt), ik zweer het je, dan is eenzaamheid compleet niet meer wat het geweest was. Niet pijnlijk meer dus. En misschien is dat nog wel het belangrijkste van allemaal, buiten het jezelf voort kunnen plannen, terug naar mijn allereerste punt, gelukkig zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik denk dat de instelling van Chocolatemouse misschien nog wel de beste is. Gewoon zorgen dat je lekkerder in je vel komt en toch vrouwen aanspreken. En ja, dat doe ik dus nog steeds niet. Daar moet ik toch eens overheen zien te komen want nogmaals, ik blijf verhalen horen van kerels die toch echt beweren dat dat de eerste stap is en dat ze daar ook succes mee hebben!
Idd ja! Vroeger was ik altijd jaloers op stelletjes. Maar nu krijg ik er zón dikke smile van, kan echt intens genieten van andermans geluk.. Alsof ik hun geluk ervaar. Zonder het Überhaupt op mezelf te hoeven betrekken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:56 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ach, ik moet soms wel lachen als mensen met me praten en ze hebben het dan over mijn vriendin of toen je een vriendin had. Dan zit ik altijd met m'n oren te klapperen maar ergens ben ik ook blij want het betekent dat ik niet meer gefrustreerd overkom.
Zoals ik al zei, er zijn geen concrete oplossingen (of middenwegen that is). Waar het in ieder geval niet aan ligt, is God, alle vrouwen, je zelfaangepraatte lelijkheid qua uiterlijk of persoonlijkheid of iets anders duisters, spiritueels of hogers. Dat moet men i.i.g. goed beseffen en dat is een stap vooruit in het dragelijk maken van het "probleem".quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:58 schreef DarkElf het volgende:
ik heb nergens het woord wanhopig gebruikt. Minder ontspannen vind ik zelf iets anders.
Zoals mijn schoonzus, 30, goeie baan, leuke vrienden maar wel alleen. Die is minder ontspannen erin geworden de laatste maanden. Véél meer ermee bezig. Ze doet zeker niet wanhopig maar gewoon relaxed doorleven, fun hebben en het wel zien is ook ver te zoeken ineens. Vanuit mijn oogpunt dan he? Maar als je haar spreekt klinkt het er ook gewoon in door: ze is niet happy zo, wil verandering maar komt geen kerels tegen.... dat frustreert haar.
er is niet alleen relaxed en wanhopig... middenwegen zijn er ook nog en ik probeer erg middenwegen te bewandelen, te zien en te omschrijven
Maar om met jouw beeldspraak mee te gaan: als je je in een onbekend gebied begeeft raak je wel eens van de weg af of sla je wel eens de verkeerde weg in zonder dat te weten.quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:58 schreef DarkElf het volgende:
ik heb nergens het woord wanhopig gebruikt. Minder ontspannen vind ik zelf iets anders.
Zoals mijn schoonzus, 30, goeie baan, leuke vrienden maar wel alleen. Die is minder ontspannen erin geworden de laatste maanden. Véél meer ermee bezig. Ze doet zeker niet wanhopig maar gewoon relaxed doorleven, fun hebben en het wel zien is ook ver te zoeken ineens. Vanuit mijn oogpunt dan he? Maar als je haar spreekt klinkt het er ook gewoon in door: ze is niet happy zo, wil verandering maar komt geen kerels tegen.... dat frustreert haar.
er is niet alleen relaxed en wanhopig... middenwegen zijn er ook nog en ik probeer erg middenwegen te bewandelen, te zien en te omschrijven
Ja, dat hoor ik ook wel vaker. Men gaat er niet vanuit dat ik vrijgezel ben, laat staan dat dit nooit anders is geweest. Dus op het eerste gezicht lijkt er niet veel mis te zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, ik bedoel dat mensen er vaak gewoon van uitgaan dat ik een vriendin heb. En dat betekent dus dat ze mij blijkbaar wel leuk genoeg vinden dat ik een vriendin zou kunnen hebben en dat is natuurlijk een groot compliment (voor mij dan).
Ach ja inderdaadquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, ik bedoel dat mensen er vaak gewoon van uitgaan dat ik een vriendin heb. En dat betekent dus dat ze mij blijkbaar wel leuk genoeg vinden dat ik een vriendin zou kunnen hebben en dat is natuurlijk een groot compliment (voor mij dan).
Dat heb je mooi gezegd, maar weer maak je jezelf bang om in die stad te rijden i.p.v. gewoon te rijden. Met die angst ga je inderdaad verkeerde afslagen maken, maar zonder rijdt je intuitief beter dan je had verwacht. Je denkt dat je zekerder in je schoenen gaat staan, alleen, je hebt er geen ervaring mee, dus kun je dat óók niet zeker weten. Nou, ik kan je vertellen, die vlieger gaat niet op. Ik ben bijvoorbeeld alweer 4,5 jaar ofzo vrijgezel. Het is niet de zaligmakende oplossing.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar om met jouw beeldspraak mee te gaan: als je je in een onbekend gebied begeeft raak je wel eens van de weg af of sla je wel eens de verkeerde weg in zonder dat te weten.
En liefde en seks zijn voor mij dus een nieuw gebied en dat maakt het nog moeilijker denk ik. Als ik al eens een vriendin had gehad, al was het maar voor een paar maandjes, dan zou ik misschien wat zekerder in mijn schoenen staan. Ik ben echter dus nog een volledig onbeschreven blad en weet dus niet altijd wat ik doen moet. Misschien maakt dat het ook wel nog moeilijker, ik verlang naar iets waarvan ik niet precies weet wat het inhoudt.
Dat maakt de drempel dus hoger, want om weer op die beeldspraak terug te komen. In de stad waar je woont en waar je de weg kent sla je zonder na te denken linksaf omdat je weet waar je naartoe moet. In de liefde is dat misschien ook zo. En omdat ik niet weet waar ik naartoe moet sta ik ergens verdwaald midden in een bos zonder te weten waar ik heen moet.
Heb ik dat mooi gezegd of niet?![]()
Pheno! Hoe is het met jou? Goeie vakantie gehad???quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:11 schreef Pheno het volgende:
Je met simpelweg ook mazzel hebben om iemand tegen te komen waarmee het klikt (en die dus nog vrijgezel is).
Precies, ik zit nog in de peuterzaal, terwijl ik de leeftijd heb om op zijn minst in de brugklas te zitten. En dat beangstigt mij dus enorm, want ALS het zou gebeuren (waar ik natuurlijk nog steeds heel erg op hoop) zou er direct zo veel op mij afkomen wat nieuw is... Misschien zou ik het daardoor wel verpesten, want ik denk dat een meisje dan toch het nodige geduld met mij zou moeten hebben. Ze moet immers toch wachten tot ik dingen geleerd heb die eigenlijk allang vanzelfsprekend zouden moeten zijn (en dan doel ik niet op seks, ofschoon het daarbij natuurlijk ook opgaat). En of een meisje daar nog zin in zou hebben betwijfel ik dus. (Maar dat had ik al 349 keer gezegd.)quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:10 schreef DarkElf het volgende:
mooi gezegd plato
hoewel onbeholpenheid in het hele verliefdheids/relatie vlak mij zeker niet vreemd is en vele anderen met mij denk ik ook niet.... Het is een leerproces, een groeiproces maar goed alleen zijn geeft weinig leermateriaal das helemaal waar helaas.
ik vind het juist wel liefquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dus ik vraag het maar aan jou DarkElf: zou jij het erg vinden om een nieuwe relatie aan te gaan met een jongen/man die nog volstrekt onervaren is?
Het was ook maar een zuiver hypothetisch voorbeeld.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:20 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik vind het juist wel liefBeter dan dat macho doorgewinterde gedoe. Hoewel een zekere doortastendheid wel leuk is.
Maar moet sowieso niet aan een nieuwe relatie denken hoorde huidige is nog erg
Ik moet überhaupt niet aan een relatie met een man denken, maar dat heeft met mijn geaardheid te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:21 schreef chocolatemoeze het volgende:
Plato, zou jij een relatie aan gaan met een meisje/man die nog volstrekt onervaren is?
Dat zal mij er ook niet van weerhouden, ofschoon ik het wel moeilijk zou vinden om het aan een meisje te vertellen.quote:
Dat je alleeen bent en het steekt je tegen, ok, maar heb aub geen angst om een relatie te starten wegens je onervarenheid ! geen enkele meid met brains zal je daar op beoordelen!
Ja, maar opvoeden kost tijd en er komt een moment dat je geen nieuwe kinderen meer wilt opvoeden en blij bent dat ze eindelik het huis uit zijn.quote:[b]Op woensdag 12 mei 2004 10:26 schreef DarkElf het volgende:
als meisje zijnde met ervaring? kan je hem wel "opvoeden" naar jouw wensen
typisch vrouwenkwaaltjequote:Op woensdag 12 mei 2004 10:26 schreef DarkElf het volgende:
als meisje zijnde met ervaring? kan je hem wel "opvoeden" naar jouw wensen
Jah nou ja ach. Je schaamt je in een restaurant toch ook niet als je een gerecht gaat proberen wat je nooit gehad hebtquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:29 schreef Plato1980 het volgende:
Dat zal mij er ook niet van weerhouden, ofschoon ik het wel moeilijk zou vinden om het aan een meisje te vertellen.
Idd. Sex in een liefdesrelatie gaat compleet vanzelf. Een ingebakken stukje software, die altijd op de achtergrond draaitquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:31 schreef Aventura het volgende:
Jup, hecht nu niet zoveel waarde aan je onervarenheid. Sex wordt hier wel in die zin 'overrated' , vind ik. En nee het is ook niet zo dat je weer ' helemaal overnieuw' begint als je het met een onervaren iemand doet. Sex is gewoon iets wat erbij komt. Laat dus je maagdelijkheid niet een te grote drempel vormen, dat heeft geen zin en is zonde.
[offtopic]quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:14 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
Pheno! Hoe is het met jou? Goeie vakantie gehad???
Nee, maar je weet wel hoe je moet etenquote:Jah nou ja ach. Je schaamt je in een restaurant toch ook niet als je een gerecht gaat proberen wat je nooit gehad hebt
Nou kijk, dat weet ik dus gewoon niet. Maar het si ook niet de drempel, want ik ben zelfs nog nooit 'in de buurt van seks' geweest en als ik wel in de buurt kom zal ik het ook heus niet door mijn onervarenheid laten.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:31 schreef Aventura het volgende:
En nee het is ook niet zo dat je weer ' helemaal overnieuw' begint als je het met een onervaren iemand doet.
Beiden, maar vooral het laatste.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:31 schreef petitlapin het volgende:
[dat je nog geen relatie hebt gehad,of dat je nog geen lichamelijke ervaring hebt ?
En zo is het. Dus zet het hele sexvraagstuk even helemaal opzij. Niets is trouwens vervelender voor een vrouw als zij het gevoel krijgt een soort 'eerste-keer-sex-oefenproject' te zijn voor een man en ja, ook daar hebben de meeste vrouwen een feilloze radar voorquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:33 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
Idd. Sex in een liefdesrelatie gaat compleet vanzelf. Een ingebakken stukje software, die altijd op de achtergrond draaitTenminste, zo ervaarde ik mijn eerste keer wel en het ging van een leie dakje.
Dat is één, een ander is dat je je zelf niet zo druk moet maken over het feit dat je geen ervaring hebt. Geloof me als ik zeg dat er genoeg mensen zijn die pas op latere leeftijd zicht met dit soort 'puberdingen' bezig gaan houden.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:32 schreef Navane het volgende:
Ik denk dat jou enige probleem is dat je er een probleem van maakt. Ga leuke dingen doen en denk er niet meer aan. Je moet het niet als doel zien een vriendin te krijgen, dan lukt het niet.
Dat forum probeer ik zo veel mogelijk uit de weg te gaan, daar word ik namelijk te veel herinnerd aan dingen die ik wil doen maar helaas nog niet heb kunnen doen. Een bezoek aan een seksualiteitforum is voor mij derhalve een vorm van zelfpijniging die ik mij liever bespaar.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:41 schreef Aventura het volgende:
By the way...ervaring zegt niet altijd is over de kwaliteit. Ik ben weleens met iemand geweest die voor mij al -tig vriendinnen had gehad, maar hij stelde in mijn ogen weinig voor. Terwijl de stilste watertjes juist geweldige minnaars bleken te zijn. Maar daar moeten we het maar eens over hebben in 'mijn' forum
Je zegt het zelf, er speelt een hoge geluksfactor meequote:Op woensdag 12 mei 2004 10:49 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou ik weet het niet jongens, als ik een vrouw van 33 tegen zou komen die ook nog nooit een relatie had gehad zou ik dat op mijn beurt ook vreemd vinden. In je achterhoofd heb je dan toch zoiets van wat is er dan in je leven zo mis gegaan?
Daar doe je geen kat kwaad mee, het verleden is toch haar zaak niet, als je het voor de toekomst maar met haar meent, vind ik ....quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:57 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zal jullie ook bekennen dat ik tegen mijn toekomstige vriendin zal liegen over mijn verleden. Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik tig vriendinnen heb gehad maar ik doe gewoon net of ik twee keer een relatie heb gehad die beide al langer geleden zijn. Misschien niet eerlijk en een slechte insteek maar ik kan en wil het risico gewoon niet nemen dat als een vrouw je net kent en ze hoort dat je meteen op je onervarenheid afwijst.
En dat is denk ik misschien wel het grootste probleem. Ik (en de andere gasten hier ook niet, we zijn trouwens toch met meer dan ik gedacht hadquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:57 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Sommige mensen starten ook makkelijker een relatie, vooral als ze jong zijn, en het allemaal nog niet serieus is. Naarmate je ouder wordt, ga je er niet meer zo spelenderwijs mee om, wat het niet makkelijker maakt.
Ik zou het har wel vertellen. Zou wel moeite kosten, maar eenn relatie beginnen met een leugen lijkt me ook niets. Zou ik me niet goed bij voelen en als het echt serieus wordt komt de aap toch ooit uit de mouw.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:00 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Daar doe je geen kat kwaad mee, het verleden is toch haar zaak niet, als je het voor de toekomst maar met haar meent, vind ik ....
verlies je alleen niet in je leugens !, ik, als vrouw, zou het misschien wel eens rap je leugens kunnen doorprikken
![]()
Ehm...juist ja, en als ze er achter komt dan? Nee dan zal ze je nog leuk vinden.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:57 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zal jullie ook bekennen dat ik tegen mijn toekomstige vriendin zal liegen over mijn verleden. Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik tig vriendinnen heb gehad maar ik doe gewoon net of ik twee keer een relatie heb gehad die beide al langer geleden zijn. Misschien niet eerlijk en een slechte insteek maar ik kan en wil het risico gewoon niet nemen dat als een vrouw je net kent en ze hoort dat je meteen op je onervarenheid afwijst.
En met wel vertellen bedoel ik natuurlijk niet tijdens het eerste gesprek en ook niet tijdens de eerste date, maar wel als het écht wat zou worden.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zou het haar wel vertellen. Zou wel moeite kosten, maar eenn relatie beginnen met een leugen lijkt me ook niets. Zou ik me niet goed bij voelen en als het echt serieus wordt komt de aap toch ooit uit de mouw.
Ik zou niet te snel zulke dingen aannemen maar goed..quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:07 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik ga er vanuit dat ze dan al zoveel om me geeft dat ze het dan heus niet zal uitmaken hoor.
Ik geef je groot gelijkquote:Op woensdag 12 mei 2004 11:07 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja inderdaad, dan ga ik glashard liegen. Want waar begint het namelijk mee? Met een gesprekje met zomaar een vrouw. En dan komt het misschien op relaties en dan moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit een relatie heb gehad? No way, dat is al een reden voor haar om mij dan niet als vriend te willen. Want dan mankeert er natuurlijk iets aan zo'n vent. En tuurlijk komt het later wel een keer uit, maar so what? Ik ga er vanuit dat ze dan al zoveel om me geeft dat ze het dan heus niet zal uitmaken hoor.
Pheno, dit doet me heel goed om te horen. Je bent echt veranderd dus en is het toch nog goed gekomen! Ik neem aan dat je het oude topic nooit meer hebt ingezienquote:Op woensdag 12 mei 2004 10:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
[offtopic]
Yep. Ik zou zo weer willen, maar laat ik maar een paar jaartjes wachten om weer naar Nieuw Zeeland te gaan. Aanrader als je geld over hebt
Skydiving, gletsjerwandeling, Abel Tasman, Tongarina Crossing, walvissen, orcas, Lord of the Rings, Wellington, Embassy bioscoop in Wellington (nog een keer lotr gezien op de beste plaatsen verkrijgbaar), veel vis en japans gegeten, nog veel meer gedaan om op te noemen.
[/offtopic]
Kortom, ik ben weer opgeladen voor een tijdje. Daarbij het feit dat de liefde ook zijn weg naar mij gevonden heeft, maakt mij weer een optimistisch mens. Wat door de meeste als huilie-topic gedefineerd werd, heeft eigenlijk de boel erg veranderd. Want uiteindelijk komt het door dat topic. Dus soms kan het anoniem uiten van een rotgevoel enorm helpen. Met een emmer mazzel erbij dus.
En niet naar een psych te gaan, om de gevolgen proberen weg te halenAl weet ik de oorzaak nog steeds niet, het zal wel met de verkeerde mensen tegen komen te maken hebben.
[..]
Nee, maar je weet wel hoe je moet eten
(volgende vakantie al geboekt heeft: 2 personen)
Dit is inderdaad een heel complex en moeilijk geval. Ik ben er ook geweest, voor járen. Ik wil je op het hart drukken dat het echt allemaal goed komt. Denk daar aan als je tijden wat donkerder zijn...quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:55 schreef daniel04 het volgende:
Hier het zoveelste slachtoffer, 24 jaar. Het aparte bij mij is dat 'het gevoel' zo plotseling is gekomen en dat het gekoppeld is aan een tamelijk wanhopige verliefdheid, wat het denk ik nog erger maakt.
Tot vorig jaar was ik er nooit mee bezig en toen werd ik dus verliefd op een collega.......... Net op het moment dat ik er werk van wilde maken kreeg zij een vriend. De tijd daarna zal ik niet licht vergeten...... van 9 tot 5, acht uur lang achter elkaar zitten staren naar iets waar je zo naar verlangt en waarvan je weet dat een andere jongen dat allemaal heeft. Een kwelling was het. Na twee maanden heb ik ontslag genomen. De meeste mensen verklaren me nu voor gek dat ik het uberhaupt nog zo lang heb volgehouden.
Anyway, dat is nu een jaar geleden, en sindsdien is mijn instelling 180 graden gedraaid. Een jaar terug zou ik tegen TS hebben gezegd: joh maak je niet druk, ga een eindje fietsen en dan is het over. Maar nu voel ik exact hetzelfde, mis ik het allemaal en zie ik mijn hele leven tot nu toe als 'verloren tijd' die niet meer valt in te halen.
Wat het ergste is, is het gevoel van minderwaardigheid, dat besef dat je 'onaangeraakt' bent, een soort 'onaf' mens. Het vreet aan me. Bovendien is het bij mij dus ook nog gekoppeld aan dat ene meisje. Ik zit mezelf voortdurend te kwellen over wat zij allemaal met haar vriend uitspookt: in bed, op het strand, overal.
Ook ik ben bang dat het nooit meer 'echt' goed komt. Ik geloof op zich wel dat het een keer kan gebeuren, want net als de meesten hier ben ik niet opvallend onaantrekkelijk. Maar verloren tijd is niet meer in te halen en inderdaad, als je zoveel van iets verwacht (een relatie), dan kan het alleen maar tegenvallen.
Als ik dat topic niet gemaakt had, was er niets gebeurd. En dat topic verwoordde mijn gevoelens op dat moment. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Nu helemaal niet, maar dat was een erg onverwachte gevolg. En verandert ben ik niet, ben gewoon weer de oude, zoals ik voor die kutgevoelens was. Van je afschrijven is sowieso toch goed. En ik hou van schrijven, het liefst gedetailleerd. Lange lappen tekst in het verleden hebben dat al bewezenquote:Op woensdag 12 mei 2004 12:20 schreef chocolatemoeze het volgende:
[..]
Pheno, dit doet me heel goed om te horen. Je bent echt veranderd dus en is het toch nog goed gekomen! Ik neem aan dat je het oude topic nooit meer hebt ingezien
Dat heb ik ook gehad: ontzettend verliefd zijn op een meisje die een vriend heeft. De gedachte alleen al dat een ander in haar bed lag op de plaats waar ik zo graag had willen liggen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:55 schreef daniel04 het volgende:
Anyway, dat is nu een jaar geleden, en sindsdien is mijn instelling 180 graden gedraaid. Een jaar terug zou ik tegen TS hebben gezegd: joh maak je niet druk, ga een eindje fietsen en dan is het over. Maar nu voel ik exact hetzelfde, mis ik het allemaal en zie ik mijn hele leven tot nu toe als 'verloren tijd' die niet meer valt in te halen.
Wat het ergste is, is het gevoel van minderwaardigheid, dat besef dat je 'onaangeraakt' bent, een soort 'onaf' mens. Het vreet aan me. Bovendien is het bij mij dus ook nog gekoppeld aan dat ene meisje. Ik zit mezelf voortdurend te kwellen over wat zij allemaal met haar vriend uitspookt: in bed, op het strand, overal.
Het lijkt me inderdaad niet handig om het op de eerste date (of tijdens de eerste 'gewone' ontmoeting) te vertellen nee. Maar ooit moet toch de aap uit de mouw komen. En dan komt ze er achter dat je met een leugen aan de relatie begonnen bent. Lijkt me voor haar ook niet prettig. Denk toch dat ze dan een stukje vertrouwen verliest.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:59 schreef HenryHill het volgende:
[..]
"Want als ze je echt ziet zitten, maakt het haar niks uit". Nee, als ze je echt ziet zitten maakt het ook niet uit of je maar 1 oog hebt... maar voordat je op dat punt bent gekomen maakt het wel degelijk uit.
Dit is geen moment om principieel te willen zijn, dit moet je gewoon even pragmatisch aanpakken: doen wat de hoogste kans van slagen heeft![]()
Ja, dat is inderdaad een extra probleem voor je. Al heb je één 'voordeel' (elk nadeel heb z'n voordeel, om met de Verlosser te sprekenquote:Op woensdag 12 mei 2004 13:22 schreef Mogiin het volgende:
Mijn handicap houd de boel tegen. En dan is kinderen ook een probleem , mijn ziekte is erfelijk
De dokters zeggen al dat er een groot risico is. Dat moet je ook maar eens uitleggen aan haar , dat je daarom geen kinderen wil.
(Ik zou wel graag een kindje willen adopteren , lijkt me geweldig vader te zijn)
Man die shit heb ik ook meegemaakt. Is 1 van de ergste dalen in mijn leven. Owh wat heb ik mij ook in die tijd erg shit gevoeld. Ik voelde mezelf ook slecht, omdat ze met een ander bezig was. En om haar dan ook nog elke dag te zien is een hel.quote:Op woensdag 12 mei 2004 11:55 schreef daniel04 het volgende:
Hier het zoveelste slachtoffer, 24 jaar. ......
*mee eens isquote:Het cliche van: een relatie is ook niet alles, tja dat hoor je vaak en daar heb je dus niets aan. Dat kun je alleen maar zeggen als je zelf een relatie hebt (gehad). Het is net zoiets als tegen armoedzaaiers uit de derde wereld zeggen: joh, wees maar niet jaloers op ons, want wij in het rijke westen zijn eigenlijk helemaal niet gelukkig....
En daarmee vat je exact samen wat ik bedoel:quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:18 schreef cyber_rebel het volgende:
Het zou idd weleens fijn zijn om een vriendin te hebben vanwege de liefde intimiteit gezamenlijke ervaringen en seks. Maar ook gewoon omdat je dan als de relatie over zou gaan weet dat je voor sommige meiden wel degelijk wat waard ben en een kans maakt bij hun.
Niet dat ik het nou heel negatief inzie, maar betrap mezelf wel erop dat ik soms nadenk over mijn karakter, dat je je afvraagt wel genoeg gevoel voor humor te hebben, niet te iniatiefloos te zijn (ben vrij afwachtend), te onzeker te zijn en of je niet continu stil zou zijn.
En natuurlijk is er het gevoel straks te laat te zijn, dat iedereen al getrouwd is en jij in je vrijgezel woning zit te verkommeren.
ik bedoel t niet lullig ofzow.. maar lees dat eens terug...quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En daarmee vat je exact samen wat ik bedoel:
A) Het gevoel hebben dat er iets mis is en graag willen dat bevestigd wordt dat dit niet zo is. En dat kan dus alleen maar door het vinden van een vriendin. Als dat al eens gebeurd zou zijn dan zou ik mij een stuk minder onzeker voelen wat dit betreft.
B) Vooral de grote angst alleen te zullen blijven. Nu ik nog student gaat het nog wel, maar in de toekomst zal het moeilijker worden.
Deze twee punten zijn precies de redenen waarom het zo moeilijk is om je hele leven vrijgezel te zijn. Naast de natuurlijke en evolutionaire behoeften natuurlijk, maar die zijn van secundair belang.
Denk dat de meesten van ons in eenzelfde situatie hetzelfde hebben. Alleen degenen die stevig in hun schoenen staan hebben er minder last van. Het is dan ook niet voor niets allemaal zo herkenbaarquote:Op woensdag 12 mei 2004 18:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En daarmee vat je exact samen wat ik bedoel:
A) Het gevoel hebben dat er iets mis is en graag willen dat bevestigd wordt dat dit niet zo is. En dat kan dus alleen maar door het vinden van een vriendin. Als dat al eens gebeurd zou zijn dan zou ik mij een stuk minder onzeker voelen wat dit betreft.
B) Vooral de grote angst alleen te zullen blijven. Nu ik nog student gaat het nog wel, maar in de toekomst zal het moeilijker worden.
Deze twee punten zijn precies de redenen waarom het zo moeilijk is om je hele leven vrijgezel te zijn. Naast de natuurlijke en evolutionaire behoeften natuurlijk, maar die zijn van secundair belang.
Ik geloof dus niet dat ik dat uitstraal.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:36 schreef White_Wolf het volgende:
Ik denk dat zolang je er maar op blijft hameren dat je iets mist in je leven omdat je geen vriendin hebt, je op de een of andere manier een signaal blijft uitzenden dat je desperate bent. Dat gaat dus echt nooit werken zo. Dus accepteer dat je momenteel single bent en geniet daarbij van het leven. Wedden dat je dan vanzelf iemand tegen komt?
En trouwens ik beweer toch niet dat ik niet van het leven geniet. Alleen blijft er (zoals ik al tig keer geschreven heb) een knagend gevoel van iets te missen. En vooral dus die angst voor de toekomst. Ik moet er gewoon niet aan deken dat ik over een jaar of 10 nog steeds alleen ben. Dus dan kan ik wel doen alsof er niets aan de hand is, maar dat werkt dus niet. Maar dat wil dus heus niet zeggen dat ik constant kniesend in een hoekje zit, echt niet.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:36 schreef White_Wolf het volgende:
geniet daarbij van het leven. Wedden dat je dan vanzelf iemand tegen komt?
Ik heb genoeg te doen, maar ik word er gewoon constant mee geconfronteerd. Overal zie je koppeltjes lopen, altijd begint er wel iemand over zijn vriendin en dat is gewoon moeilijk om als je iets heel graag wilt maar het niet hebt. En zelfs als ik een leuke avond heb gehad dan vind ik het toch weer kut om, zoals altijd, alleen naar huis te moeten.quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:42 schreef White_Wolf het volgende:
Hier op het forum vind ik je behoorlijk desperate overkomen maar misschien dat dat irl anders is. Maar zoals iemand hierboven al aanhaalde: je denkt er te veel over na. Lijkt wel of je er helemaal op gefixeerd hebt. Joh ga dingen doen die je gedachten verzetten. Veel sporten is bijvoorbeeld een goeie. Ga uit met vrienden en zorg gewoon dat je minder tijd hebt om over die dingen na te denken en als je merkt dat je er wel weer over gaat denken, zorg dan dat je van onderwerp switched of geef je zelf steeds minder tijd om over deze feiten stil te staan.
Misschien zou je er beter met mensen, ook in real life, over spreken. Kan je dit nu echt niet delen met je vrienden, ik was zelf een laatloeiertje in mijn vriendenkring, maar ik ken er nog velen in jouw situatie en niemand die ik ken kijkt daar echt van opquote:Op woensdag 12 mei 2004 18:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg te doen, maar ik word er gewoon constant mee geconfronteerd. Overal zie je koppeltjes lopen, altijd begint er wel iemand over zijn vriendin en dat is gewoon moeilijk om als je iets heel graag wilt maar het niet hebt. En zelfs als ik een leuke avond heb gehad dan vind ik het toch weer kut om, zoals altijd, alleen naar huis te moeten.
Misschien is dat een foute gedachtengang, maar wel de realiteit. En nogmaals: ik geloof niet dat ik dit in irl uitsraal, want ik spreek bijna nooit over dt onderwerp. Er is zelfs bijna niemand die dit weet, dus hoe kan ik dan desperate overkomen irl?
OK, op het forum misschien wel, maar dat komt omdat ik besloten heb om hier alles op tafel te gooien wat me in deze dwars ziit.
Maar die weet dan wel dat het mogelijk is en die heeft ten minste al eens ervaren wat het is om een relatie te hebben. Ik heb dat dus niet en vraag me daardoor af of het mogelijk is.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:06 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Nogmaals, dat je je alleen voelt, begrijp ik, maar please, iemand van jouw leeftijd die al een relatie gehad heeft, maar nu terug alleen is, heeft ook die angst van nooooooooooit meer iemand te vinden en zijn leven alleen te blijven.
Je klopt je 'onervarenheids'probleem en ' ik ben anders' probleem echt op, ofwel heb je de verkeerde vrienden ...
Heb je eigenlijk vrouwelijke vrienden ...quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar die weet dan wel dat het mogelijk is en die heeft ten minste al eens ervaren wat het is om een relatie te hebben. Ik heb dat dus niet en vraag me daardoor af of het mogelijk is.
Zou goed kunnen zijn dat ik mijn 'onervarenheidsprobleem' opklop, weet ik niet. Maar dat is dus juist de essentie van het probleem: doordat ik geen ervaring heb weet ik niet of ik bepaalde dingen onderschat of overschat. Dus ja, wie weet klop ik mijn onervarenheid wel op, maar misschien ook niet. Dat kan ik helaas niet beoordelen.
Verdomme man, hou eens op met zo'n domme opmerking, het komt NIET vanzelf. Ik hoop echt voor alle mannen hier die in hetzelfde schuitje zitten dat het bij jullie niet zo lang duurt als bij mij. By the way, mijn broer is 45 en heeft ook nog nooit een vriendin gehad. Zit het soms in de genen???quote:Op woensdag 12 mei 2004 18:35 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik bedoel t niet lullig ofzow.. maar lees dat eens terug...
je denkt er teveel over na, let it go, en dan komt t vanzelf..
Nee, het komt inderdaad niet vanzelf...quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Verdomme man, hou eens op met zo'n domme opmerking, het komt NIET vanzelf. Ik hoop echt voor alle mannen hier die in hetzelfde schuitje zitten dat het bij jullie niet zo lang duurt als bij mij. By the way, mijn broer is 45 en heeft ook nog nooit een vriendin gehad. Zit het soms in de genen???
Dat ligt eraan wat je onder vrienden verstaat. Heb niet echt meisjes met wie ik heel close ben, wel studiegenotes etc. met wie ik veel praat, lach etc. Maar of dat vrienden zijn? Studievrienden laat ik het daar op houden.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:25 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk vrouwelijke vrienden ...
OK: geef jij me dan eens les 1 van de cursus 'sensueel zijn voor mannen'.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:25 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Leer sensueel te zijn, en wees zeker van jezelf!
Ik praat in ieder geval veel makkelijker met mensen in het algemeen en meisjes in het bijzonder dan een paar jaar geleden. Dat is dus niet echt meer een heel serieus probleem. Lichamelijk contact heb ik niet met die meisjes. Dat wil zeggen: verder dan de drie zonen op de wang op verjaardagen en oud- en nieuw kom ik niet.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:25 schreef petitlapin het volgende:
[..]
je met mensen, en vrouwen vooral, omgaat in lichamelijke zin.
Ja ik kan best een dom wicht dat ik totaal niet mag en onaantrekkelijk vind krijgen. Maar dat is niet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:31 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Het komt niet vanzelf, maar ik denk dat iedereen die WIL en er ook naar ageert iemand kan vinden.
Precies, doordat ik in deze topic zo openlijk en zo veel over dit probleem praat komt het gefrustreerd over. Maar irl doe ik dat dus niet en daarom snap ik dus ook niet dat ik zou uitstralen dat ik zo graag een vriendin wil. Hoe kan ik dat nou uitstralen als niemand ervan afweet.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:32 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zie je nou Plato dat mensen altijd direct beginnen te zeiken dat we gefrustreerd zijn en er teveel mee bezig zijn? Dat is helemaal niet zo, dat weet jij ook. Dat komt gewoon omdat we zo walgelijk open zijn hier op dit forum. Maar dat is juist goed. Ik weet zeker dat mensen mij irl ook een stuk relaxter vinden, mede omdat ik er in het echt ook bijna niet over praat.
OT: Dat had ik toevallig net gedaan.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Plato, mail me prive even. Ik heb wellicht iets interessants voor je.
taotai@hotmail.com
Ik probeer altijd gewoon aardig te zijn en een gesprek gaande te houden. Meestal lukt dat ook wel, alleen vinden ze mij nooit meer dan aardig. Althans, dat zal best wel eens voorgekomen zijn, maar dan heb ik dat niet gemerkt.quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:01 schreef petitlapin het volgende:
Sensueel zijn ...
Ik bedoel niet slijmen of de charmeur uithangen ... alhoewel dat ook wel effect kan hebben hoor, maar dat moet je echt kunnen ...
Besef gewoon dat het meer met een gebrek van zelfvertrouwen te maken heeft dan je kwaliteiten als mens. Ik kan alleen maar de tip geven om losser om te gaan met meisjes...
Eens stevig vastpakken, per ongeluk een kus op de mond geven als je ze een verjaardagskus geeft, all the tricks zijn goed en ik denk dat iedereen wel eens zulke dingen doet!
Nee, dit is ook ongeveer het verschil tussen net boven water kunnen blijven en de borstcrawl kunnen. En met boven water kunnen blijven kom je niet aan de overkant.quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:04 schreef Plato1980 het volgende:
Ik probeer altijd gewoon aardig te zijn en een gesprek gaande te houden. Meestal lukt dat ook wel, alleen vinden ze mij nooit meer dan aardig. Althans, dat zal best wel eens voorgekomen zijn, maar dan heb ik dat niet gemerkt.
Dat druk je mooi uit.quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:13 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nee, dit is ook ongeveer het verschil tussen net boven water kunnen blijven en de borstcrawl kunnen. En met boven water kunnen blijven kom je niet aan de overkant.
Nu heb je twee mogelijkheden: blijven dobberen totdat er een vrouw langs komt zwemmen, of zelf leren zwemmen.![]()
How's that for speaking in metaphores...
Exact en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen: ik straal het echt niet uit, want haast niemand wet het. En ik gedraag me er ook niet naar. Ik heb heus geen posters in de stad opgehangen met mijn foto en adres en de grote letters 'IK HEB NOG NOOIT EEN VRIENDIN GEHAD. wIL JIJ MIJ MISSCHIEN HEBBEN?'. Alsjeblieft niet zeg en ik breng het ook niet ter sprake. Dus uitstraling is het niet. Althans het zal best iets met uitstraling te maken kunnen hebben, maar niet de uitstraling van wanhopigheid.quote:Op woensdag 12 mei 2004 20:31 schreef daniel04 het volgende:
Dit klinkt allemaal nogal zwaarmoedig en als een obsessie, maar het is een misverstand dat wij altijd zo denken en ook dat we het zouden uitstralen. Want ook ik straal het niet uit, sterker nog, ik weet zeker dat iedereen die ik ken heel verbaasd zou zijn als ze zouden horen dat ik nog nooit een vriendin heb gehad. Want ja ook ik houd het liever voor me.
zoals hier ook steeds gezegd wordt: gewoon jezelf zijn. Ook al klinkt het als een cliche.
Heb je wel eens gedacht aan een contactadvertentie te plaasten? Dat je een leuke / lieve meid zoekt (uit je omgeving) voor een leuke vriendschap. Na een tijdje chatten / mailen neem je haar een keer mee uit. Biosje , lekker uit eten (jij trakteertquote:Op woensdag 12 mei 2004 20:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Exact en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen: ik straal het echt niet uit, want haast niemand wet het. En ik gedraag me er ook niet naar. Ik heb heus geen posters in de stad opgehangen met mijn foto en adres en de grote letters 'IK HEB NOG NOOIT EEN VRIENDIN GEHAD. wIL JIJ MIJ MISSCHIEN HEBBEN?'. Alsjeblieft niet zeg en ik breng het ook niet ter sprake. Dus uitstraling is het niet. Althans het zal best iets met uitstraling te maken kunnen hebben, maar niet de uitstraling van wanhopigheid.
En verder snap ik heus ook wel dat ik met een vriendin het paradijs niet betreed en er ook vervelende kanten aan zitten, maar desondanks wil ik het graag. It's just human...
Nou nou, wat een overwinning toch van je, ze zei zelfs gedag tegen je, zo zo..quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:16 schreef Beach het volgende:
Zoals afgelopen zaterdag, was ik in Triple XXX in Woerden met een meisje aan het praten en dansen en dacht ik echt in mezelf:"Man, je durft en kan naar een meisje toegaan en normaal overkomen":.
Na afloop toen ik naar buiten liep (met twee vrienden) zat ze daar met een vriendin en zei gedag tegen me!![]()
Dat zegt toch wel dat ik een beetje normaal met haar gepraat heb. (btw ze had al een vriend)
Normaal doen is wel moeilijk voor je hequote:Op woensdag 12 mei 2004 22:23 schreef nozem het volgende:
[..]
Nou nou, wat een overwinning toch van je, ze zei zelfs gedag tegen je, zo zo..
Hij durft nu met een meisje te praten en te dansen , vind ik wel een overwinningquote:Op woensdag 12 mei 2004 22:23 schreef nozem het volgende:
[..]
Nou nou, wat een overwinning toch van je, ze zei zelfs gedag tegen je, zo zo..
doe ns ff normaal... dat jij zo verbitterd bent hoef je t niet op anderen af te reageren.. ik ben het levende bewijs dat het vanzelf komt ... lees t topic maar ns.. k heb er geen SECONDE moeite voor gedaan.... bien?....quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Verdomme man, hou eens op met zo'n domme opmerking, het komt NIET vanzelf. Ik hoop echt voor alle mannen hier die in hetzelfde schuitje zitten dat het bij jullie niet zo lang duurt als bij mij. By the way, mijn broer is 45 en heeft ook nog nooit een vriendin gehad. Zit het soms in de genen???
Van de site: "Zeddnet geeft je de mogelijkheid om in contact te komen met mensen die het net als jij normaal vinden wanneer iemand een lichamelijke, psychische of sociale zwakke kant heeft."quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:21 schreef Mogiin het volgende:
Deze site bedoel ik: http://www.zeddnet.com/
Sorry, eerste reactie die in me opkwam. Ik denk dat je nog veel meer lef moet tonen, dus niet alleen praten maar gewoon flink flirten, blauwtjes lopen, vallen en weer opstaan. Met onbekende mensen praten (mannen en vrouwen) tijdens uitgaan lijkt me niet echt een uitdaging? (tenzij je werkelijk een immense sociale angst hebt..)quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:26 schreef Beach het volgende:
[..]
Normaal doen is wel moeilijk voor je he![]()
Maar gewoon, ik ben erg slecht met de meisjes, dan vind ik het toch wel leuk dat ze iig laat merken dat ik geen domme lul ben. Snapje?
LOLquote:Op woensdag 12 mei 2004 22:29 schreef Pectos het volgende:
[..]
....
Ik geloof niet dat ik hier dates vandaan wil halen..![]()
Als je de advertenties leest zul je zien dat het allemaal wel meevalt. Veel verlegen meiden...quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:29 schreef Pectos het volgende:
[..]
Van de site: "Zeddnet geeft je de mogelijkheid om in contact te komen met mensen die het net als jij normaal vinden wanneer iemand een lichamelijke, psychische of sociale zwakke kant heeft."
Wat een onzin site. Ieder mens heeft zijn lichamelijke, psychische of sociale zwakke kanten. De mensen die zich vol overgave op deze site storten moeten wel heel erg overtuigd van hun unieke zwakheden zijn (en vaak dus ten onrechte..)quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:29 schreef Pectos het volgende:
[..]
Van de site: "Zeddnet geeft je de mogelijkheid om in contact te komen met mensen die het net als jij normaal vinden wanneer iemand een lichamelijke, psychische of sociale zwakke kant heeft."
Tegen een meisje zeggen dat je haar leuk vindt lijkt me geen fout toch? Maar na veel bier komt het alleen vaak nogal kwijlerig over.. En ze merkt meteen dat je bezopen bent.quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:33 schreef Beach het volgende:
Nozem, daar ben ik dus mee bezig om meer lef te hebben.
Dat gaat niet in een keer van "de knop om".
En blauwtjes lopen, dat heb ik wel eens gehad ja.
Na veel bier tegen een meisje zeggen dat je haar leuk vindt, zulke fouten maak ik.
Newsflash: Als een meisje tegen je zegt dat ze een vriend heeft dan hoeft dat nog niet zo te zijnquote:Op woensdag 12 mei 2004 22:42 schreef Beach het volgende:
Dat was in een cafe.
Ik vroeg haar mee naar buiten (ik weet niet hoe ik daar opkwam) en zij had echt iets van 'wat gebeurt er nu weer'.
Buiten zei ik tegen haar dat ik haar leuk vond. Zij zei dat ze al een vriend had.
Ik zoek ook altijd de verkeerde op
LOLquote:Op woensdag 12 mei 2004 22:48 schreef Beach het volgende:
En btw is het een slet die met iedereen gaat (nouja, iedereen)
Zeggen heel veel mensen
Behalve met jou dus..quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:48 schreef Beach het volgende:
Zeggen heel veel mensen
Ja ja, et papa fume une pipe.... Ik ben niet verbitterd, zet dat eens uit die stijfkoppige Franse kop van jequote:Op woensdag 12 mei 2004 22:28 schreef Rnej het volgende:
[..]
doe ns ff normaal... dat jij zo verbitterd bent hoef je t niet op anderen af te reageren.. ik ben het levende bewijs dat het vanzelf komt ... lees t topic maar ns.. k heb er geen SECONDE moeite voor gedaan.... bien?....
waarom reageer je dan zo? ..... ik denk te helpen en ik krijg gelijk een kutreactie.....quote:Op donderdag 13 mei 2004 06:58 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja ja, et papa fume une pipe.... Ik ben niet verbitterd, zet dat eens uit die stijfkoppige Franse kop van je![]()
Een contactadvertentie heb ik nooit gezet, ik heb wel eens internetdatingsitess geprobeerd. Heb met een paar meisjes leuk gemaild en met eentje zelfs een date gehad. Was een gezellige avond, maar meer zat er niet in. Niet van haar kant, maar ook niet van mijn kant.quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:19 schreef Mogiin het volgende:
[..]
Heb je wel eens gedacht aan een contactadvertentie te plaasten? Dat je een leuke / lieve meid zoekt (uit je omgeving) voor een leuke vriendschap. Na een tijdje chatten / mailen neem je haar een keer mee uit. Biosje , lekker uit eten (jij trakteert).
Klinkt anders toch redelijk werkend voor je, al heb je dan nog niet de "klik" met een vrouw gehad.quote:Heb met een paar meisjes leuk gemaild en met eentje zelfs een date gehad. Was een gezellige avond, maar meer zat er niet in. Niet van haar kant, maar ook niet van mijn kant.
Ik geloof ook niet dat die datingsites echt werken. al is het maar omdat de mav/vrouw-ratio ongeveer 10 staat tot 1 is.
D00d. ik vind het ook wel goed van je dat je toch probeert!quote:Op woensdag 12 mei 2004 22:48 schreef Beach het volgende:
He ik was niet ZAT.
En ze zei dat ze me wel aardig vond maar verder ook niet.
Ze heeft trouwens nog een tijd gedacht dat ik haar nog steeds wilde, terwijl dat helemaal niet zo was.
En dat heb ik zo gelaten, dat ze dat denkt.
Ik zie haar nog weleens, maar ik praat niet meer met haar.
Ik zou niet weten wat ik tegen haar zou moeten zeggen.
Zeggen heel veel mensen
Nee, dat is geen probleem, helemaal niet zelfs. Maar ook hier lopen al weer veel meer mannen dan vrouwen rond zag ik. Ons probleem blijkt namelijk toch een typisch mannenprobleem te zijn...quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb ook eens gekeken op die site maar als iemand als handicap verlegen heeft staan hoeft dat niet zo'n groot probleem te zijn vind ik.
Verlegen is een behoorlijke handicap vind ik, gesprek loopt dan zo lastig als iemand nix van zichzelf durft te laten zien.quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb ook eens gekeken op die site maar als iemand als handicap verlegen heeft staan hoeft dat niet zo'n groot probleem te zijn vind ik.
Precies,quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat zou ik ook het allerliefst hebben, maar dat is niet echt realistisch meer ben ik bang. Voor meisjes is het toch makkelijker om een jongen te vinden dan andersom, dus ik ben toch bang dat er dan iets ernstigs mis zal zijn met zo'n meisje.quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:23 schreef Mogiin het volgende:
[..]
Precies,
Het lijkt mij wel prettig als "laatbloeier" iemand te ontmoeten die ook nog geen / weinig ervaring heeft met relaties / sex. Dan ken je het samen ontdekken...
Dat kunnen ze van ons ook denken....quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
...dus ik ben toch bang dat er dan iets ernstigs mis zal zijn met zo'n meisje.
Ik zie het niet eens als erg als ik alleen zou blijven, dat is het probleem! Ik ken iemand van 23 die ook die kant op gaat overigens ( van die jongen van 26)quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:27 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ken iemand die op z'n 26e pas z'n eerste vriendin ontmoette en nu samenwoont dus het zal allemaal wel meevallen. Ik dacht vroeger ook dat ik altijd alleen zou blijven
Ik ben ook bang dat ze dat van ons denken.quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:31 schreef Mogiin het volgende:
[..]
Dat kunnen ze van ons ook denken....
Toch is er een verschil: jij hebt al eens een relatie gehad en weet dus toch al hoe het is. Lijkt me vrij essentiëel.quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:45 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb ook het gevoel altijd alleen te blijven. Ben nu 26.
Ik ben niet echt verlegen, en krijg genoeg aandacht van mannen. Ik kom alleen gewoon nooit eens iemand tegen waarvan ik denk, jij past bij mij. Ik ben niet iemand van een vriendje nemen want alleen is ook maar alleen. Daarom heb ik ook nog maar 1 serieuze relatie gehad van 4 jaar. Maar dat is ook alweer 4 jaar geleden.
Ik voel me echt weer terug bij af, alsof ik nog nooit een vriend heb gehad. Laatste echte date is ook alweer eeuwen geleden.
Dus wat mensen beweren over, dat als je al eerder met het bijltje hebt gehakt het makkelijker is de volgende keer, daar ben ik het niet mee eens.
ja naja je reageerde al zuur voor ik t had over verbitterd or...quote:Op donderdag 13 mei 2004 08:49 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke, excuses, omdat iedereen altijd meteen begint te mauwen dat wij gefrustreerd zijn en dat word ik (we) gewoon een beetje zat.
Misschien zat hij op een bankje in een park en kwam er opeens een godin op hem af met de mededeling 'Ik ben vanaf nu je vriendin'.quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Beste vent, wat is je afgelopen maandag dan gebeurd??
Die heb ik nog nooit gehoord en ik geloof ook niet dat mijn aaibaarheidsgehalte te hog is. Misschien is het zelfs wel te laag...quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:14 schreef Mindfields_ het volgende:
Volgens mij is je "knuffel" en "aai" gehalte te groot. Vrouwen willen niet alleen een lief knuffelbeertje. Doe alsof je ook niet makkelijk te krijgen bent
Ik ben ook wel nieuwsgierigquote:Op donderdag 13 mei 2004 11:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Beste vent, wat is je afgelopen maandag dan gebeurd??
Als vrijgezel wisselt de interesse ook per dag, je moet er nix achter zoeken, kwestie van goeie moment, goede kop...quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:37 schreef Mindfields_ het volgende:
Het is niet snel te laag, dat valt wel mee. Ik denk toch dat het met je uitstraling te maken heeft, alhoewel ik niet precies kan aangeven wat het is. Ik was zelf ook "laat",maar nu ik al een aantal jaar een vriendin heb en onberijkbaar ben voor andere vrouwen, wordt ik ineens interessant voor ze lijkt het wel. Ik snapte er ook altijd niks van, want aan mijn uiterlijk lag het ook zeker niet. Vrouwen zijn gewoon moeilijk te begrijpen.
Nee hoor, dat is niet de opzet. (Ofschoon dat heel lekker kan zijnquote:Op donderdag 13 mei 2004 12:45 schreef chocolatemoeze het volgende:
Maar, van de andere kant, als je inderdaad alleen het probleem van je af wilt schrijven en er verder niets over wilt horen behalve dat het erg is voor je, dan is dat ook je goed recht hoor
Ik geloof niet dat fok aan contactadvertenties doet...quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:31 schreef Beach het volgende:
Plato, kan je hier geen contactadvertentie plaatsen?
De dames weten dan meteen een beetje hoe je bent.
Wie weet wat daaruit komt rollen.
en dan verwachten dat ik nog antwoord geef zeker?quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Misschien zat hij op een bankje in een park en kwam er opeens een godin op hem af met de mededeling 'Ik ben vanaf nu je vriendin'.
Yeah, sure!
Jep, dat is dus het dubbele er van. Ik denk dat je daar blindelings op moet durven vertrouwen, en dat is idd best eng als je start vanaf de positie dat je bang bent om alleen over te blijven.quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
en dan verwachten dat ik nog antwoord geef zeker?
laten we zeggen dat ik dacht: lukt me nooit, ze willen toch altijd vriendjes zijn..... (wat bij mij elke keer zo is)
naja, ik denken dat ik er een goeie vriendin bij hebt... en maandag besprong ze me nog net niet zegmaar.. en ik had zoiets van: wtf?! ... ik snapte er toen echt erg weinig van..... (ik heb dus een instelling van: boeiend.... k zie wel.. kga er geeneens moeite voor doen.... ) dus die instelling werkt blijkbaar.. (ineens?) wel....
-editje- ik ben dus al 3 maanden met r bevriend.. en nie eens supergoed ofzow.. twas gewoon af en toe een filmpje kijken.. niet veel boeiends dus
Dat weet ik dus niet. Het eerste probleem is niet die onervarenheid noch die angst om alleen te blijven. Dat zijn gevolgen van een probleem, die de zaak overigens wel compliceren. Maar wat dat probleem is weet ik niet. Misschien is er wel geen probleem en heb ik gewoon al zo lang ik naar meisjes kijk botte pech gehad. Alleen geloof ik dat niet echt meer. Dus ik denk dat er een probleem is.quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:40 schreef chocolatemoeze het volgende:
Als al die ervaringen en tips, niet werkbaar zijn. Wat is volgens jou dan de waarheid? Puur je onervarenheid en angst, zorgen die ervoor dat je vrijgezel bent en voor altijd blijft?
Als ik van die angst af zou komen en ik een leuk meisje tegen zou komen dat mij wel zou zien zitten dan zou ik wel geloven dat het probleem is opgelost ja. Maar dat is het hem juist: de sleutel tot de oplossing ligt in de oplossing zelf verscholen. Ik moet (nu ik toch zo lekker met beeldspraak bezig benquote:Op donderdag 13 mei 2004 12:40 schreef chocolatemoeze het volgende:
Ok, stel dat je dan van die angst af bent. Stel je voor dat je dan inderdaad het niet meer uitstraalt, je makkelijker omgaat met vrouwen, véél vrouwen(!) en er dan pardoes een leuk iemand tussen zit, die jou ook leuk vindt (het komt vanzelf...) Maar zo niet dan is het ook geen probleem, namelijk je hebt geen angst meer en onervarenheid is geen punt...
Nu, nou mag jij me vertellen of je "probleem" dan opgelost is of niet.
Waarom heb je dan een vriendin als het zo geweldig was als single?quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:18 schreef Mindfields_ het volgende:
(is het leven als single dan echt zo'n ramp?? Vond ik niet.)
Ja, dat kan wel ja. Ik zeg ook niet dat ik ongelukkig ben, maar ik mis iets ja. Is dat zo gek?quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:27 schreef Mindfields_ het volgende:
Wat ik bedoel is dat je toch ook gelukkig kunt zijn zonder vriendin?
Ja, maar er is een leegte. Niet zeggende dat een vriendin die leegte op kan vullen, maar dat wil men voor zichzelf uit kunnen maken.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:27 schreef Mindfields_ het volgende:
Wat ik bedoel is dat je toch ook gelukkig kunt zijn zonder vriendin?
Moet je eerst natuurlijk wel proberen te starten op verschillende manieren. Misschien ben je wel een diesel, moet ook eerst warm lopenquote:En ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek dat ik die angst voel, want zeg nou zelf, waarom zou ik er nog op vertrouwen dat het goedkomt? Als je tig keer in een auto stapt maar die weigert om te starten., dan geloof je op een gegeven moment toch ook niet meer dat het kloteding nog start.
Tenzij er een goede monteur langs is geweest natuurlijk en daar ben ik nu eigenlijk naar op zoek.
Nee, niet mislukt, maar of het nou een leuk leven zal zijn? Ben bang van niet. Nestdrang is immers een heel natuurlijke menselijke behoefte. En ja die heb ik ook: Ik heb behoefte aan iemand om 'samen' mee te zijn, om de leuke- maar ook de vervelende dingen te delen. En ooit komt de dag dat ik een gezin wil, zoals bijna ieder mens en ik zou het als een groot gemis ervaren als dat niet zou lukken.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:38 schreef Mindfields_ het volgende:
Je steld dat ik gelukkiger zou zijn zonder vriendin, maar dat zeg ik toch helemaal niet. Ik wilde alleen maar aangeven dat "je leven niet mislukt als je geen vaste relatie zou krijgen".
En daar omschrijf je in drie regels wat ik ook wil. Snap je het nou?quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:46 schreef Mindfields_ het volgende:
oh ja, je vraag. Omdat ik van haar hou. Ik kan het heel goed met haar vinden, ze heeft humor, veel zelfde interesses/ hobbies, kunnen altijd lullen over allerlei zin en onzin zonder dat ik moet nadenken, ze een lekker ding is, goede sex, etc.
Heus, ik begrijp best dat ik er geen probleem van moet maken en zik zou willen dat ik er niet bij stilstond want dat zou het veel makkelijker maken. Maar probleem is dus dat ik er wel een probleem van maak en dat kan ik niet stoppen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:55 schreef Mindfields_ het volgende:
Dat begrijp ik ook wel. Je moet er alleen niet zo'n probleem van maken. Mijn vrijgezelle vrienden zijn volgens mij ook heel gelukkig. Die genieten volop van het leven.
En dan is er geen probleem meer, want dan wil je geen relatie meerquote:Op een gegeven moment krijg je ook zoiets van fuck 'em all, fuck masterflirt, dan maar niet, als het allemaal zo moeilijk moet gaan dan steek je die relatie maar in die geile kut van je. Excusez moi.....
Dus misschien dat je het onbewust uitstraalt, zoals ik dat misschien ook wel heb gedaan.quote:Plato, je beweert bij hoog en laag dat het niet aan je uitstraling ligt, maar het is zoals ik al eerder zei een kwestie van instelling. Die instelling laat je onbewust kleine signalen geven die het verraden.
Zoals dat je na het stappen alleen naar huis gaat, je misschien ff de opmerking maakt "nou, ik ga maar weer eens alleen naar huis". Dat is al voldoende. Of als je met een vrouwtje praat, je helemaal zenuwwachtig bent en al na 10 minuten over relaties praat. Of als je op het terras zit en continu om je heen zit te kijken, vrouwen spotten. Er zijn tig miljoen kleine signalen, die je in eerste instantie niet onder uitstraling wilt laten vallen, maar ze zijn er toch. Symptoom bestrijding is daarom onbegonnen werk en moet je beginnen bij de wortel, de instelling.
Ik ben het slechts eens met de stelling dat ik (wij) flirtloos en initiatiefloos zijn, al het andere is totale onzin.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:56 schreef Tranceptor het volgende:
Iedereen is 'lovable'. Jullie 'nog steeds single personen' zijn van die figuren die aan de ene kant heel kritisch zijn ( een meisje moet zo en zo zijn) maar zelf heel weinig te bieden hebben. Vaak zijn jullie verlegen goedzakken waar een meisje niet warm of koud van word als mogelijke partner. Daarnaast zijn jullie compleet flirtloos en initiatiefloos, maar hebben jullie wel graag de mond vol over meiden die jullie niet willen en slecht behandelen. Daarnaast vallen jullie meestal op extraverte types met wie jullie- als jullie al er iets mee hebben- uiteindelijk minder hebben dan jullie nu denken.
Verder is het voor een meisje gevaarlijk met jullie om te gaan omdat jullie in alles een aanwijzing willen zien van een ander soort vrouwelijke aandacht en jullie wereldje zo klein is dat jullie eenzame gedachtes projecteren op een bevriend meisje. Dat leidt er uiteindelijk toe dat voor jullie ' het kunnen vinden met iemand' al genoeg aanleiding is om verliefd te worden.
Damn mensen ga eens naar buiten en doe er wat aan en hou op met dat rabiate gezanik in deze talloze topics.
Wat een dom gelul, vooral die laatste regel,. Niemand zegt hier dat hij nooit buitenkomt en verder weet jij niet wat 'wij' te bieden hebben. En als jij het rabiaat gezanik vindt dan moet je heir niet komen. Heb ik duidelijk boven de openingspost vermeld.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:56 schreef Tranceptor het volgende:
Iedereen is 'lovable'. Jullie 'nog steeds single personen' zijn van die figuren die aan de ene kant heel kritisch zijn ( een meisje moet zo en zo zijn) maar zelf heel weinig te bieden hebben. Vaak zijn jullie verlegen goedzakken waar een meisje niet warm of koud van word als mogelijke partner. Daarnaast zijn jullie compleet flirtloos en initiatiefloos, maar hebben jullie wel graag de mond vol over meiden die jullie niet willen en slecht behandelen. Daarnaast vallen jullie meestal op extraverte types met wie jullie- als jullie al er iets mee hebben- uiteindelijk minder hebben dan jullie nu denken.
Verder is het voor een meisje gevaarlijk met jullie om te gaan omdat jullie in alles een aanwijzing willen zien van een ander soort vrouwelijke aandacht en jullie wereldje zo klein is dat jullie eenzame gedachtes projecteren op een bevriend meisje. Dat leidt er uiteindelijk toe dat voor jullie ' het kunnen vinden met iemand' al genoeg aanleiding is om verliefd te worden.
Damn mensen ga eens naar buiten en doe er wat aan en hou op met dat rabiate gezanik in deze talloze topics.
Precies en dat gevoel heb ik dus. Althans het is niet zo dat ik op dit moment graag achter de kinderwagen zou aanlopen, maar ooit wil ik dat wel ja. En daarom heet de topic ook 'Angst om alleen te blijven'!quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:00 schreef Mindfields_ het volgende:
De één heeft zal wel wat meer settel gevoel hebben dan een ander. Misschien dat dat het is.
En dat ik op extraverte types val is het meest belachelijke dat ik ooit gehoord heb.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:56 schreef Tranceptor het volgende:
Daarnaast vallen jullie meestal op extraverte types met wie jullie- als jullie al er iets mee hebben- uiteindelijk minder hebben dan jullie nu denken.
Ik bedoel te zeggen dat jullie met z'n allen niet zo moeten lopen zaniken en zeiken op forums en tegen vrouwen, maar er daadwerkelijk wat aan moeten gaan doen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat een dom gelul, vooral die laatste regel,. Niemand zegt hier dat hij nooit buitenkomt en verder weet jij niet wat 'wij' te bieden hebben. En als jij het rabiaat gezanik vindt dan moet je heir niet komen. Heb ik duidelijk boven de openingspost vermeld.
Dat kan je zelf wel vinden, maar zorg ook dat de vrouwen dat te zien krijgen zonder je op te stellen als ' het kleine broertje'. Meestal roepen jongens zoals TS het over zichzelf af door eerst goeie vriendjes met een vrouw te willen worden (en ik zeg niet dat dat nu per se het geval is)quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:03 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik vind juist dat ik een vrouw op met name emotioneel gebied heel veel te bieden heb.
Ik 'zanik en zeik' NOOIT tegen vrouwen hierover!quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:06 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik bedoel te zeggen dat jullie met z'n allen niet zo moeten lopen zaniken en zeiken op forums en tegen vrouwen, maar er daadwerkelijk wat aan moeten gaan doen.
Behalve een paar achterlijke boerenlullen en echte feestgangers ken ik weinig mensen die echt van in ieder geval discotheken houden. Het is vaak eerder een manier om mensen in het weekend te zien en te spreken en plezier te maken. Nee, mij zul je ook niet vinden in de Skihut.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Toch vrees ik dat daar wel een kern van waarheid in zit, ik stap ook niet zomaar op vrouwen af EN ik heb nog een keer het probleem dat ik niet van kroegen en discotheken houd. Tja, en dan wordt het allemaal wel een beetje moeilijk he?
Dat doe je ook niet bewust denk ik, maar ik durf bijna wel te wedden dat je hele houding/uitstraling zo is. Het zijn vaak de kleine dingetjes waaraan een vrouw beslist of jij een mogelijke partner bent of niet en als jij een uitstraling hebt van ' ow ik ben al zo lang vrijgezel en het is zo onterecht' ....quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik 'zanik en zeik' NOOIT tegen vrouwen hierover!
Maar jij probeert ook van alles om uit de impasse te komen. Niet iedereen gaat naar een cursus Masterflirt, of doet aan fastdatingavonden. [offtopic]Hoe is het daarmee trouwens? Nog nieuws?[/offtopic] Je probeert dus ook iets te doen om wel iemand tegen te komen. Nu nog de mazzel.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Toch vrees ik dat daar wel een kern van waarheid in zit, ik stap ook niet zomaar op vrouwen af EN ik heb nog een keer het probleem dat ik niet van kroegen en discotheken houd. Tja, en dan wordt het allemaal wel een beetje moeilijk he?
Wicca-clubjequote:Op donderdag 13 mei 2004 14:17 schreef M_Schtoppel het volgende:
Herstel, mijn wereldje wat vrouwen betreft is erg klein, de wereld van mijn grote hobby is behoorlijk grootmaar ja, tovernaars zijn bijna allemaal mannen.
Dus?quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
bla blah. En bij wicca zitten juist wel heel veel vrouwen.
Ik bedoel je hebt blijkbaar wel door waar er wel vrouwen zitten en er is vast iets wat JIJ leuk vind, waar ook vrouwen zijn. Kijk als je alleen omgang met mannen hebt en een keer een enkele vrouw...quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:27 schreef M_Schtoppel het volgende:
Niks dus, ik zeg alleen maar dat er bij wicca veel vrouwen zitten. En nee, ik wil geen heks worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |