Yup. Sinds 2002 weer.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 19:15 schreef Bonobo11 het volgende:
Recipe for Hate!!! Zit Mr Brett er nog in
http://www.ticketmaster.n(...)rtist=BAD%20RELIGIONquote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:33 schreef LtMSchaffer het volgende:
is het al uitverkocht?
KLOPT!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:39 schreef LtMSchaffer het volgende:
Melkweg was cool ja, ik heb de setlist nog van het podium geschraapt hehe
Fuckin 30 nummers ofzo
Graag.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:50 schreef LtMSchaffer het volgende:
Het was 1,5 uur dat weet ik nog heel precies...ik zal de setlist ff uit de kast halen en posten als iemand interesse heeft
Haha ja, ik wou net zeggen... opvallend veel New America.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:07 schreef LtMSchaffer het volgende:
dit was trouwens de new america tour in Paradiso... hehe, kleine vergissing
Geen 32 meer. Awwwww.quote:Setlist "Helsinki-Finland on 6th of May at Nosturi"
Bad Religion begins it's tour from Helsinki, Finland on 6th of May at Nosturi and plays live first time the songs from their new album 'The Empire Strikes First'. Greg apologizes that they are not practiced too well.
Setlist with some inaccuracies below (updates might come later):
-----------------------------------------------
Bad Religion @ Nosturi, Helsinki, Finland 2004-05-06
Support act No Shame.
Fuck Armageddon This is Hell
--- song order below uncertain, one or two songs might be missing ---
No Control
Kyoto Now
Supersonic
Sinister Rouge*
Anasthesia
Los Angeles Is Burning*
--- ok again ---
Recipe for Hate
Sanity
I Want to Conquer the World
Epiphany
The Empire Strikes First*
All There Is *'
Can't Stop It
Atomic Garden
God's Love*
Do What You want
Best for You
Infected
Generator
We're Only Gonna Die
Sorrow
21st Century Digital Boy
Along the Way
American Jesus
Punk Rock Song
* ) From the new BR album "The Empire Strikes First"
') Most likely that song
Source : therbrpage.net
nope helaas... ik was er wel bijquote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:21 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Haha ja, ik wou net zeggen... opvallend veel New America.
Die van TPOB heb je dus niet?
Mwoah, valt mee... de beste (en die ze altijd spelen...) songs doen ze wel. En veel van de nieuwe cd... tja, het is dan ook de TESF tour.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:33 schreef LtMSchaffer het volgende:
[..]
nope helaas... ik was er wel bij
en over die nieuwe setlist.... wat een teleurstelling.... te weinig oud werk... ik mis heel wat klassiekers
Hehe kickass. Ben benieuwd waar ze heen gaan in Tilburg.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:53 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik heb ze ooit in 94 in Paradiso gezien, was erg kickuh. Later die avond, toen wij in Cafe Korsakoff waren ging ineens American Jesus op de draaitafel, was de hele bende binnengelopen. Het werd nog een dolle boel......
En Brett komt niet, volgens de Zweedse en Finse mensen die naar de concerten zijn geweest.quote:The set list looks pretty much the same like the one we got yesterday in Sweden. Except we did not get "Sanity", but we did get "The Defense" instead. Also, there was some technical errors, so I can imagine we lost a song or two (but gained a bad "swede joke" or two) due to that. Also, they definitely played "Overture" into "Sinister Rouge".
In Tilburg gaan ze waarschijnlijk naar.......................... Amsterdam.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:40 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Hehe kickass. Ben benieuwd waar ze heen gaan in Tilburg.
[..]
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 14:19 schreef Kiff het volgende:
[..]
In Tilburg gaan ze waarschijnlijk naar.......................... Amsterdam.
mja, dat vindt me ma niet echt een goed plan geloof ikquote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:09 schreef =HellFire= het volgende:
Skip die examens!
Ga voor de herkansing!
Doe ik ook altijd!!!!!!
En een ander review:quote:The set list in Stockholm, Sweden on May 7 was pretty much the same as the one in Finland on May 6 except that they didn’t played Sanity. They played The Defense instead.
Greg Graffin was joking and said “Say the word for sugar cake in Swedish. Suck-a-cook!” The word for sugar cake in Swedish sounds pretty much like “suck a cook” if you’re from USA.
Overall it was a really great show. It looked like Greg Graffin and Jay Bentley really liked to be on stage again.
Below is a review from the Swedish newspaper Expressen
The poppunkers challenge - and succeed
Surely you can see it as an impossible mission.
If you think about that BR on their 12 studio albums until today has released not less than 169 songs, it's impossible not to remove a lot of classics.
But that the combo would go this far, I never thought.
No When?, You, The answer, Struck a nerve, Stranger than fiction, Cease, Modern man or even Hear it.
Instead the respectable gentlemen plays not less than seven songs from PoB, and smashes five songs from the upcoming ESF.
Those who like the poppunk archetypes primarily for the early albums have all rights to feel a bit cheated, but since this is my sixth concert with the band I can't do anything else but applause their courage.
Funny... veel nieuwe nummers (geen nummers voor 2002 dusquote:Put the guy in front of a class
Bad religion
Before their retirement my parents were teachers. To go the same way as they did has never been something I wanted to, until tonight when I see the person every modern academic should look up to.
Greg Graffin, the singer of BR, points and screams and has the expression that says "now listen to what I have to tell you". Put a desk on the stage and the guy would jump upon it and give a lecture.
From an intellectual perspective he's a bit too clear - talk about taking everything out of the joke that sugar cake "becomes" sucker cock in English - but no one seems to care. The punk gentlemen still amazingly attracts, to judge from the raise of hands, mostly new fans. The choice of songs is nearly perfect and BR makes its most engaged concert in Sweden for long. The educated can still teach the kids a lot.
dat kan toch niet waar zijn?quote:Op zondag 9 mei 2004 11:44 schreef =HellFire= het volgende:
Funny... veel nieuwe nummers (geen nummers voor 2002 dus
quote:This was written by Grillo on the Message Board.
I went to Lund by car at 3pm, and met some guys from the Stockholm show as arranged. We ate a bit at Burger king and went to their place to unload their stuff. Then we went to the arena (Mejeriet) at about 6-6.30. The first support started playing at 7.15 and they actually sucked pretty bad... The second supports started 8.30 and were a bit better.
At 10 BR entered the stage! I can't remember the exact set list, but they started with Fuck Armageddon, and went on to Supersonic. They played about the same songs with one BIG exception! SKYSCRAPER!!!
Let me tell you about this!!!
In the middle of the show Jay started playing a song by himself with the bass which he claimed was Skyscraper (so people say, I didn't hear him say it), and he told everyone to sing. No one did, so he said something about bass being the least needed instrument ever. Later, at some other quiet pause, everyone started screaming for Skyscraper, really high! We even started singing "Build me up, tear me down, like a skyscraper. Build me up and tear down these joining walls. So they can't climb at all. Build me uuuup" like a fucking choir, fucking amazing!
Greg said something like "I don't understand Swedish, sorry", we continued to scream. Greg H said something to Greg and Greg G said "Aaah, Generator" and he started saying Generator nad we kept on with Skyscraper. They begun playing Generator, but we screamed on for Skyscraper after every song.
At last when they got back for the extra songs, they started with Along the way, then they did Skyscraper! I've never heard a crowd sing so high! And after that they ended with American Jesus, fucking brilliant!
After the show we went to the back to see the band, and first we met Brooks standing behind the tour bus, and spoke quickly to him and got our stuff signed. A while later, Greg came out. My friend got his Infected EP signed twice, on the back Greg wrote "Hi Chris, Greg Graffin". I said "Thanks for Skyscraper" when it was my turn, and he just said "No, no, you mean Generator" for a good laugh. Also, someone asked why they didn't play Anxiety, and he just said that they have so many songs (he stated over 200), and that it would take four days to play them all, we just said "We have time for it".
And I didn't ask about ITU... Fuck me.
It's amazing that I've actually met Greg G twice in three days though! Now I can die in peace!
Kan je het inscannen?quote:Op donderdag 13 mei 2004 20:50 schreef Kiff het volgende:
Dames & Heren, appels en peren. In de Volkskrant van vandaag (bijlagegedeelte) zit een groot artikel over Bad Religion, met interviewgedeeltes met Greg en Brett.
Ik bezorg onder andere de Volkskrant, maar heb het niet gezien, zal morgen op het depot wel ff kijken of ze er nog een van vandaag over haddenquote:Op donderdag 13 mei 2004 20:50 schreef Kiff het volgende:
Dames & Heren, appels en peren. In de Volkskrant van vandaag (bijlagegedeelte) zit een groot artikel over Bad Religion, met interviewgedeeltes met Greg en Brett.
Klinkt goed. Wellicht word ik er wel abbonee van, tis nog geen 30 euro en een gratis cdtje is altijd mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 20:42 schreef Kiff het volgende:
De Volkrant had ik niet bij me, maar de Up Magazine wel. Koopt allen de Up Magazine. Checkt ook http://www.upmagazine.nl/ . Los verkrijgbaar in de kiosk voor 5 euro, verschijnt elke maand. Hét underground rock & roll magazine. Elke maand zit er een cd bij, bomvol met nieuwe rock, punk, hardcore en meer vets. Check it out.
De Up Magazine ziet er zo uit:[afbeelding], dus dan weet je waar je naar moet zoeken. Lidmaatschap is aantrekkelijk, want voor 27,50 per jaar, krijg je 6 keer het blad, met elke keer de sampler cd er bij. Bij lid worden mag je bovendien kiezen uit de nieuwe cd's van Zeke, Pro Pain of de Rock Against Bush verzamelaar.
Zo, nu hoef ik me wat minder schuldig te voelen over het schaamteloze scannen van dit artikel. Kopen dat blad!
Het Bad Religion interview uit de UP MAGAZINE
http://picserver.student.(...)G9V6V/picserver.jpeg
Alsjeblieft!quote:Op zaterdag 15 mei 2004 14:17 schreef hinse het volgende:
Even iets anders: heeft iemand het liedje Leaders and Followers van BR zanger Greg Graffin? Ik heb het nog nooit gehoord en ik ben er wel nieuwsgierig naar. Het schijnt een liedje van de film Clerks te zijn.
Ja, slecht van mij dat ik die link over het hoofd zag aangezien ik er elke dag wel even kijk.quote:
Volkskrant artikel.quote:De veertigers van Bad Religion maken nog steeds punk, en al lang niet meer voor leeftijdsgenoten - hun fans zijn jong. 'Ik geloof nog steeds heilig in punkrock als vehikel voor sociale verandering.'
Een punkrocker én een succesvolle platenbons zijn - gaat dat eigenlijk wel samen? Voor veel punkpuristen is het ongeveer hetzelfde als een kraker die op de effectenbeurs werkt, of een antiglobalist die topman bij Coca Cola wordt. Brett Gurewitz (1964) realiseert het zich. Maar blijkbaar heeft hij toch iets goed gedaan, de man die al prima verdiende als gitarist en songschrijver van de Californische punkband Bad Religion en 'tot de rijkste 1 procent van de Verenigde Staten' ging horen als oprichter en grote baas van Epitaph, het grootste punklabel ter wereld.
Om de één of andere reden heeft de scene hem noch Bad Religion ooit uitgekotst. Hooguit kortstondig gewantrouwd in 1994-'95, toen Bad Religion bij een major-label tekende en Epitaph kort daarna miljoenensucces kreeg.
Punker en platenbons. 'Mr. Brett' ´is het niet alleen allebei, hij ziet er merkwaardig genoeg ook úit als allebei. Daar komt hij aangemarcheerd door terminal 3 van Schiphol, voor een bliksembezoek aan het in Amsterdam gevestigde Europese hoofdkantoor van Epitaph: gespierde, getatoeëerde onderarmen, de gitzwart geverfde haren funky gecoiffeerd, een stoere zwarte zonnebril op de neus en - zo constateren we bij de handdruk - de vierkante vingers van een rockgitarist. Maar dan dat horloge: zó lelijk dat het wel duur moet wezen. Het luxe mobieltje dat van alles tegelijk is. En het onberispelijk zwarte koffertje.
Het contrast zegt veel over Gurewitz én over Bad Religion, dat weliswaar niet het mythische aureool heeft van The Ramones of The Sex Pistols, maar in veel opzichten van grotere invloed is geweest op de punkrock van nu. Niet alleen muzikaal (Bad Religion combineerde de do it yourself-attitude en het gejaagde punkgeluid met melodieuze, doorwrochte popsongs aan), maar ook ideologisch: Bad Religion en het Epitaph-label tilden de punk tegen wil en dank uit de underground, daarmee bewijzend dat punk succesvol én geloofwaardig kan zijn.
Niet de Pistols of de Ramones, maar Bad Religion leverde de blauwdruk voor het geluid van moderne Amerikaanse punkgroepen als The Offspring, Green Day, Pennywise, NOFX, Blink-182 en zelfs het stilistisch afwijkende Rancid, waarmee Gurewitz veel samenwerkt. Die groepen dragen Bad Religion op handen.
De band doorbrak punktaboes, alleen al door het vol te houden tot na de veertigste verjaardag van de bandleden. 2004 is het jaar van het 25jarig jubileum - dat had Gurewitz eind 1979 nooit kunnen denken. 'Yep', zegt hij. 'Ook ik vond dat popmuzikanten op hun dertigste standrechtelijk moesten worden geëxecuteerd. Mijn oude schoolvriend Tom en ik beloofden elkaar ooit dat we niet ouder dan dertig zouden worden. Hij heeft woord gehouden. Ik niet. Ik ben een verrader.'
Er is deze maand veel te doen rond de band. Dinsdag spelen ze in zaal 013 in Tilburg en onlangs verschenen fraaie, geremasterde heruitgaven van vijf van de eerste zes albums, die als klassiekers in het genre gelden. Verder is er een live-dvd en als klap op de vuurpijl verschijnt op 8 juni The Empire Strikes First, het veertiende volwaardige studioalbum sinds 1981.
En let wel: een nieuwe plaat is bij Bad Religion geen slap excuus om al die oude punkkrakers weer een jaartje live te kunnen spelen. Want Bad Religion verraste in 2002 met The Process Of Belief, een spetterende plaat waarop de groep de furie op indrukwekkende wijze bleek te hebben hervonden. Op The Empire Strikes First komt daar nog eens een ouderwetse dosis woede bij. Over Irak, ja. De albumtitel en songtitels als Let Them Eat War laten er geen misverstand over bestaan.
Het nieuwe elan op de jongste twee albums heeft alles te maken met de hereniging van de oude tandem van Gurewitz en Greg Graffin, enigmatisch zanger, songschrijver, essayist en geweten van Bad Religion. In 2001 keerde Gurewitz terug bij zijn band, die hij in 1995 na vijftien jaar had verlaten, meteen nadat hij zélf Bad Religions veelbesproken verhuizing van zijn eigen Epitaph naar het grote Atlantic had gerealiseerd. In Europa verzorgde een andere major, Sony Music, de distributie. De terugkeer van Gurewitz, bijna zeven jaar later, viel samen met Bad Religions rentree op Epitaph. Toevallig, zegt de band. Het contract bij Atlantic liep af, en ze kozen voor het oude nest.
Gurewitz: 'Toen Atlantic ons een contractaanbod deed, voelde ik dat de jongens de stap wilden maken. Ik denk dat ik het ze uit hun hoofd had kunnen praten, door ze te garanderen dat ze op Epitaph minstens even succesvol zouden zijn. Maar wat als het was tegengevallen? Dan had ik het gedaan. Ik heb het vertrek juist gestimuleerd.'
Terwijl Bad Religion in de studio zat om het eerste Atlantic-album Stranger Than Fiction (1994) op te nemen, veranderde álles. Het tot dan toe tamelijk bescheiden Epitaph-bandje The Offspring brak op Nirvana-schaal door met het album Smash en de wereldhit Self Esteem. Gurewitz: 'Tot dan toe verkocht Epitaph ongeveer een miljoen platen per jaar, in totaal. Dat was mooi en het leek ons natuurlijke plafond te zijn. Het was één van de redenen waarom Bad Religion het wel eens op een major wilde proberen, gezien het succes dat Nirvana daarmee had geboekt. En boem: toen explodeerde The Offspring. Op Epitaph. Zeven miljoen exemplaren van één album, in één jaar. En daar bleef het niet bij. Alles verviervoudigde. Rancid werd goud, NOFX verkocht als een gek. Punk was ineens verkoopbaar. Big business.'
En Gurewitz zelf? Die werd, nog maar net dertig jaar, tot het nieuwe wonderkind van de muziekindustrie gebombardeerd: hij was de
man die een onooglijk punkbandje in puur goud kon veranderen door het alleen maar aan te raken. 'Ik hoefde maar iets te zeggen, of het werd in Billboard geciteerd als een visionair strategisch inzicht. Ik stond ineens met mijn harses op de cover van Newsweek.'
Hij richtte Epitaph in 1981 op als label voor de platen van Bad Religion. Want als rechtgeaarde punker ging je natuurlijk niet met je demo leuren bij platenmaatschappijen. Do it yourself! Toen Bad Religion doorbrak, stak Gurewitz het geld in Epitaph, om nog wat andere goede bandjes te kunnen uitbrengen. Epitaph werd een respectabel punklabel. 'Maar er was nooit een plan', zegt hij.
'Ineens was ik multimiljonair, dankzij de plaat van een ander. Dat was voor een punkrocker moeilijk uit te leggen, zeker ook aan mezelf. Het steeg me naar mijn hoofd. Ik ging met geld smijten, raakte zwaar aan de heroïne, mijn vrouw verliet me. Ik verknalde alles. In 1995 was het zover: I hit rock bottom. Ik was zo goed als dood. Ik móest uit de band stappen om mijn leven op orde te krijgen.'
En zo stond zanger Greg Graffin (1965), kort na Gurewitz op bezoek in Amsterdam, er plotseling alleen voor. Vijftien jaar lang hadden hij en Gurewitz de songs voor Bad Religion geschreven. Niet sámen, maar wel ongeveer fiftyfifty. 'Het heeft lang geduurd voor ik me realiseerde dat Brett en ik feitelijk Bad Religion zi´jn', zegt Graffin. 'Van mij mochten de andere jongens ook nummers aandragen. Ik bedoel: ik ben geen nazi ofzo. Maar niemand deed het. Na het vertrek van Brett was ik de enige overgebleven songschrijver. Ik moest ineens hele albums schrijven, in plaats van halve.
'Ik heb Brett al die jaren niet gesproken. Hij zocht ook geen contact met mij. De enige die hij sprak, was zijn dealer.'
Hij leunt achterover, de rijzige, kalende blikvanger van Bad Religion en tevens één van de weinige echt goede zangers die de punkrock kent. Ook Greg Graffin is zo'n atypisch icoon uit de punkscene van Los Angeles, kind van academisch geschoolde, linkse en goed verdienende ouders. Zelf heeft hij een master's degree in de geologie en een Ph.D. in de biologie. Hij schrijft politieke en sociologische pamfletten en essays ('ik ben een schrijver, daarom heb ik geen sociaal leven'). Als jongetje zong hij in een koor in zijn landelijke geboortestaat Wisconsin.
'Amerikaanse folkliedjes', haast hij zich te zeggen, 'geen christelijke. Ik ben intellectualistisch en volstrekt atheïstisch opgevoed. Mijn moeder hield me zo ver mogelijk bij de kerk vandaan als menselijkerwijs mogelijk was. Ze had sympathie voor de punkbeweging. Punk draaide voor mij niet om rebellie tegen je ouders. Ik rebelleerde tegen andermans ouders.'
Nihilisme? Anarchisme? Niet voor Bad Religion. Graffin: 'Punk is anti-autoritair en, als het goed is, de pain in the ass van de gevestigde orde. Maar dat kan ook op een filosofischinhoudelijke manier. In L.A. schilderden al onze vrienden zo'n A van anarchy op de achterkant van hun leren jasjes. Dat symbool heeft voor mij nooit iets betekend.'
Hij viel nogal op, die zelfverzekerde slungel, die serieuze politieke en sociologische songteksten schreef toen hij nog geen twintig was. Graffin lacht. 'Ik was zeventien en schreef punksongs op basis van het werk van Nietzsche. Ja, er zit schaamteloos snobistische troep tussen. Maar het heeft bij ons altijd om de songs gedraaid, en in tweede instantie om een inhoudelijke boodschap. Bij het nihilisme van Johnny Rotten voelden we niets. Britse en ook New Yorkse punk stond ver van ons af. De L.A. hardcore scene van die tijd was uniek.'
Brett Gurewitz somde enkele dagen eerder hetzelfde rijtje voorbeelden op: The Germs, Black Flag, Social Distortion - dát waren hun idolen. 'En daarna brachten de jongens uit de strandsteden er gevoel voor melodie in: The Adolescents, The Crowd, Agent Orange, wij.' Bad Religion overleefde ze allemaal, in meer dan een enkel geval letterlijk. Niet alleen de collega-bands haakten af, ook de fans van het eerste uur. Veertigers? Je ziet ze nauwelijks bij optredens van Bad Religion.
Gurewitz: 'Achterin de zaal staan soms een paar oudere knakkers, maar verder zie je bij ons dezelfde kids als bij The Offspring en Blink-182. Dat is aan de ene kant een goed teken: onze nieuwe platen zijn blijkbaar goed genoeg om ook los van onze status jonge punkfans aan te spreken. Maar ik heb me vaak afgevraagd: waarom raak ik hier zélf niet op uitgekeken? Ben ik emotioneel en geestelijk gestoord?'
Gurewitz en Graffin worden door jonge punkbands als godfathers beschouwd. Ook dat is ironisch voor een muzikale scene die kreten als 'kill yr idols' hoog in het vaandel had staan. Graffin: 'Ik neem onze voorbeeldrol heel serieus. Als je bewondering van jonge navolgers niet serieus neemt, waarom sta je er dan überhaupt? Ik accepteer dat ik zelf niet langer tot de scene hoor, maar binnen die scene iets symboliseer. Leden van jonge punkbandjes zijn geen leeftijdsgenoten van me, of zelfs maar soortgenoten. Ik ben een symbool.'
Gurewitz: 'Ik geloof nog steeds heilig in punk als vehikel voor sociale verandering. Echt. We kunnen iets betekenen, zeker in een land als Amerika, dat in volle galop achteruit rent, terug naar die benepen, christelijke cultuur van de angst, die in de jaren vijftig ook heerste. Het is alleen zo verdomd treurig dat wij, ouwe lullen van veertig, de enigen zijn die daar een pissige punkplaat over maken. Ik bedoel: vorig jaar speelde Blink-182 voor de troepen. Hallo! Een punkband die voor de troepen speelt! Die jongens maken leuke liedjes hoor, maar zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd?'
Veel plezierquote:Op maandag 17 mei 2004 15:03 schreef hinse het volgende:
Ik heb er al zin in morgen.Ik zit nu al de hele dag met mijn hoofd bij dat concert
Het gaat fantastisch worden.
Succes met je examens, je krijgt alvast de groeten van Greg Graffin denk ikquote:Op maandag 17 mei 2004 15:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Veel plezier
Het gaat zeker fantastisch worden jaWas ik er maar bij
Haha, thnxquote:Op maandag 17 mei 2004 15:47 schreef hinse het volgende:
[..]
Succes met je examens, je krijgt alvast de groeten van Greg Graffin denk ik
* jaloers is*quote:Op maandag 17 mei 2004 17:03 schreef Kiff het volgende:
Ik heb het nieuwe abum en de single in het echt gezien. 't ziet er strak uit. Hopelijk wordt de lp release ook zo mooi(en hopelijk komt die ook gelijk uit?)
Hoe oud is die vriend van je? Ga ik daar eens ff mee aanpappenquote:Op maandag 17 mei 2004 17:08 schreef Kiff het volgende:
Een vriend van me werkt bij het label en heeft ze dus al. Ik ben alleen vergeten om even naar de bonustrack te luisteren (die ook op de single staat). :|
Koel, koel. Waarom dan wachten tot 8 juni als ze er nu al zijn?quote:Op maandag 17 mei 2004 17:08 schreef Kiff het volgende:
Een vriend van me werkt bij het label en heeft ze dus al. Ik ben alleen vergeten om even naar de bonustrack te luisteren (die ook op de single staat). :|
Ik zal het onthouden.quote:Op maandag 17 mei 2004 21:00 schreef hinse het volgende:
Ik ga 's nachts met 2 vrienden in een VW Kever terug naar huis.Mocht je een gele kever zien, dan zit ik er in
Dat laatste (uiteraard).quote:Op maandag 17 mei 2004 23:06 schreef hinse het volgende:
Hellfire, ga je alleen of heb je een stel vrienden die mee gaan?
Jammer, tis wel een vet nummer.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 08:19 schreef hinse het volgende:
Ze hebben dat nummer nog geen één keer gezongen tijdens deze tour volgens mij.
Ik zal het onthouden.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:29 schreef headfirsttohell het volgende:
Heeuj, als je vanavond een kerel in een oranje INSOLENT-t-shirt ziet, geef hem dan een pilsje, das een goeie maat van mij...
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:36 schreef Kletz het volgende:
als je daar een lekker wijf tegen komt, geef haar dan ff een breezer ok? is een goeie vriendin van mij
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:39 schreef Kiff het volgende:
Als je iemand mee ziet zingen tijdens de show, dan ben ik het. Zeg me maar even gedag.
ik drink geen bier want ik kom met de autoquote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:31 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden.Jij bent t zelf niet?
Goh, dat hadden we nog niet gehoord van jou.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:21 schreef Kletz het volgende:
ik vind et een saaie band
Kijk dis dan weer een beetje lame he. Reageren om het reageren.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:21 schreef Kletz het volgende:
ik vind et een saaie band
wil je daar een eerlijk antwoord op hebben?quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:44 schreef Opie het volgende:
Voor degenen die zoiets hebben van "hey, ik wil Opie ontmoeten en met hem praten over de diepere dingen des levens", plaats ik nu even mijn goddelijke hoofd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben ook te herkennen aan een zwart Less Than Jake t-shirt met een te wijde hals:
[afbeelding]
Zeg het nou maar gewoon eerlijk. Je wil me.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:49 schreef Kletz het volgende:
[..]
wil je daar een eerlijk antwoord op hebben?
Je moet wel stoned zijn op die foto, anders heb je echt ff een gare bek zeg![]()
Nee, dat was die van mijquote:Op dinsdag 18 mei 2004 11:38 schreef =HellFire= het volgende:
[..].
Die chick van 13 bedoelde je?
*jaloers is*quote:Op dinsdag 18 mei 2004 17:45 schreef Nitro_YE het volgende:
tot straks allemaal, ik ga nu![]()
* ook jaloers is*quote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:55 schreef Rahl het volgende:
[..]
*jaloers is*![]()
Ja, dat was ik dus. Dat was wel toevallig ja. Of all people...quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:09 schreef =HellFire= het volgende:
Btw, die kerel in het oranje Insolent shirt heb ik nog wel even gesproken 's middags.Gelijk zo'n beetje het eerste persoon die ik tegenkwam die naar BR ging.
HAHHHAHAHA, meen je niet!quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:37 schreef headfirsttohell het volgende:
[..]
Ja, dat was ik dus. Dat was wel toevallig ja. Of all people...![]()
(volgende keer mn kaartje maar direct meenemen)
Hm, naast de langharige Brian Baker? Niets gezien... ik stond bij beide Gregs.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:40 schreef headfirsttohell het volgende:
Het viel me inderdaad op dat ze nog zo energiek waren. Vorige keer op Lowlands was dat wel minder. En ik dacht dat Mr. Brett weer mee zou spelen, maar nou stond er in de krant een andere naam.
Of was die Dave Wyndorf imitatie (mèt ventilator) links op het podium wel Mr. Brett?
Die heb ik gezien :pquote:Op maandag 17 mei 2004 21:00 schreef hinse het volgende:
Ik ga 's nachts met 2 vrienden in een VW Kever terug naar huis.Mocht je een gele kever zien, dan zit ik er in
De ritz alleen al is voor mij nu reden om hier te emigrerenquote:Op woensdag 19 mei 2004 11:52 schreef koetjeboe het volgende:
JA! de ritz! superbroodjes kun je daar halen!
TIP: probeer het broodje hete kip maar eens, die is pas goddelijk!
Ritz is samen met 013 en het pittoreske stapcentrum één van de weinige voordelen van het wonen in tilburg
Ja vind je het gek, op die leeftijd?quote:Op woensdag 19 mei 2004 17:09 schreef =HellFire= het volgende:
Iemand Greg enzo nog gespot later op de avond? Khad met hem nog wel even willen praten, maar kennelijk was-ie doodmoe ofzo.![]()
Nou, je moest Greg Hetson eens zien man! Die jumpte als een tierelier! Ofzo!quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ja vind je het gek, op die leeftijd?
Is wel een leuke foto... eerste keer dat ze zoiets deden zei Greg? Mwoah, was het wel heel erg gesteld met het geluid dan.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:55 schreef Kiff het volgende:
Ik kan nog nergens de Bad Religion family photo vinden....
Ik herkende niet zozeer jou, maar ik spotte gewoon die kever. En aangezien kevers supergave auto's zijn, zei ik nog tegen m'n maten "Hey, check die wagen, kickass!", om daarna uitgejouwd te worden dat het maar zo'n klotekevertje was. En toen las ik vandaag dus dat jij d'r inzatquote:Op woensdag 19 mei 2004 17:32 schreef hinse het volgende:
En ja, haha om kwart voor 12 reden wij AL weg ja, leuk dat ik nog gespot ben door een Fokker
![]()
Ja, van een maat van me, dat ding maakt echt zoveel lawaai, echt niet normaal.quote:Op woensdag 19 mei 2004 21:42 schreef Brram het volgende:
[..]
Ik herkende niet zozeer jou, maar ik spotte gewoon die kever. En aangezien kevers supergave auto's zijn, zei ik nog tegen m'n maten "Hey, check die wagen, kickass!", om daarna uitgejouwd te worden dat het maar zo'n klotekevertje was. En toen las ik vandaag dus dat jij d'r inzat
Ik stond ook net achter de pit, maar stond daar minder rustig als net vóór de pit (3, 4 rijen van het hek af)... Dus toen ik na een heftige pit-sessie daarvoor stond, ben ik ook maar blijven hangenquote:Op woensdag 19 mei 2004 22:04 schreef hinse het volgende:
[..]
Ja, van een maat van me, dat ding maakt echt zoveel lawaai, echt niet normaal.
Maar ontopic: ik baalde echt at ik mijn digicam niet bij me had, ik twijfelde nog of ik hem mee zou nemen, maar ik had hem toch in de auto laten liggen.Aangezien ik net ACHTER de pit stond had het makkelijk gekund, daar stond iedereen vrij "rustig" uit z'n dak te gaan.
Mja, daar is het een punkband voor. Kotsen op de regering, zeiken op de stoners die moeten zittenquote:Op donderdag 20 mei 2004 11:06 schreef mithrandirrr het volgende:
Ik zal ze vandaag even allemaal netjes op internet zetten en dan een mailtje naar bad religion sturen. en natuurlijk verteld hij elk verhaaltje bij iedere showzo heeft een finse vriend van me ze in Helsinki gezien een weekje terug ofzo, en daarbij was ook het Bush stukje, het stukje over de cheap seets etc etc
achja, had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd
Dank u.quote:Op maandag 24 mei 2004 21:28 schreef againstthegrain het volgende:
Bonustrack vind je op bad-religion.net
Kben net ook lid geworden!!!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 20:42 schreef Kiff het volgende:
De Volkrant had ik niet bij me, maar de Up Magazine wel. Koopt allen de Up Magazine. Checkt ook http://www.upmagazine.nl/ . Los verkrijgbaar in de kiosk voor 5 euro, verschijnt elke maand. Hét underground rock & roll magazine. Elke maand zit er een cd bij, bomvol met nieuwe rock, punk, hardcore en meer vets. Check it out.
De Up Magazine ziet er zo uit:[afbeelding], dus dan weet je waar je naar moet zoeken. Lidmaatschap is aantrekkelijk, want voor 27,50 per jaar, krijg je 6 keer het blad, met elke keer de sampler cd er bij. Bij lid worden mag je bovendien kiezen uit de nieuwe cd's van Zeke, Pro Pain of de Rock Against Bush verzamelaar.
Zo, nu hoef ik me wat minder schuldig te voelen over het schaamteloze scannen van dit artikel. Kopen dat blad!
Het Bad Religion interview uit de UP MAGAZINE
http://picserver.student.(...)G9V6V/picserver.jpeg
Nou en, dat maakt BR juist zo grappig: ze maken er op hun eigen manier een spektakel van. Het is net of Vader Graffin ons een college geeft over alle ellende in de wereld, maar dan met vette punk rock achter de pakkende teksten. Ze zijn geen Offspring of Pennywise, maar stralen als geen ander een eigen persoonlijkheid uit. Dat maakt BR zo briljantquote:Op maandag 24 mei 2004 21:50 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Kben net ook lid geworden!!!
Ik had er eigenlijk wel bij willen zijn bij Bad Religion, maarja achteraf had ik overal bij willen zijn. Ik vind die greg Graffin van bad religion altijd wel droog, hoe die staat op te treden, beweging heeft die gast ook niet echt geloof ik.
Jawel, bewegen met z'n armen, rare gezichtsuitdrukkingen maken, bij alles wat hij zegt wil hij iets uitbeelden.quote:Op maandag 24 mei 2004 21:50 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Kben net ook lid geworden!!!
Ik had er eigenlijk wel bij willen zijn bij Bad Religion, maarja achteraf had ik overal bij willen zijn. Ik vind die greg Graffin van bad religion altijd wel droog, hoe die staat op te treden, beweging heeft die gast ook niet echt geloof ik.
The Positive aspect of negative thinkingquote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:31 schreef Ixnay het volgende:
Atomic Garden is ook een van de beste BR nummers.
En ik ben boos op die providerquote:Op woensdag 26 mei 2004 13:51 schreef againstthegrain het volgende:
Hmmm, da's naar. Lijkt erop dat zijn provider boos op 'em is...
Look who's talking.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:47 schreef Kletz het volgende:
ik had wat meer klasse van je verwacht hellfire!
Jah maar kom op, wat voor plaatjes. Een logo, terwijl ik het crossbusterlogo veel leuker vind. Greg uit z'n New America tijd en de Promo foto van The process of Belief.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:49 schreef Kletz het volgende:
haha.... ja ik vind et wel grappig idd.... maar ik heb tenminste nog ECHTE pix gepost van BR.... damn ik ga nu ook ff op zoek naar cryptische plaatjes
ow dat weet ik allemaal niet man!!! ik ben geen die hard BR fan dat weet je!!!quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:50 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Jah maar kom op, wat voor plaatjes. Een logo, terwijl ik het crossbusterlogo veel leuker vind. Greg uit z'n New America tijd en de Promo foto van The process of Belief.
Kom op zeg!
I know, was een grapje.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:53 schreef Kletz het volgende:
[..]
ow dat weet ik allemaal niet man!!! ik ben geen die hard BR fan dat weet je!!!
ik deed gewoon http://www.google.nl en dan bad religion in typen bij afbeeldingen en toen kwamen er veel plaatjes waaronder dus deze. Dus ik heb ze willekeurig uitgekozen...
En als je een TFP plaatje kan vinden met SCOTT nog op zang dan zou ik dat vetter vinden
quote:Op maandag 7 juni 2004 13:04 schreef Rahl het volgende:
*kick*
Vandaag komt the Empire Strikes Back First uit in Europa!
Yup, erg jammer... WE WILLEN NIEUWE SHIT ZIEN!quote:Op maandag 7 juni 2004 18:03 schreef againstthegrain het volgende:
Die bonus dvd is leuk, maar die hebben we natuurlijk ook wel gewoon helemaal op dvd en vhs. Ze hadden beter nieuw videomateriaal erop kunnen zetten, imho
Goeie deal van Large trouwens!
helpen oordopjes zo goed tegen slecht afgestelde instrumenten?quote:Op maandag 7 juni 2004 20:56 schreef hinse het volgende:
Ja, das waar, maar met oordoppen in had je nergens last van. Dan verstond je het perfect
De bass werd iig goed gedempt waardoor Greg goed te verstaan was. Ik hoorde van anderen dat ze alleen maar klanken ipv woorden hoordenquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:30 schreef Nitro_YE het volgende:
[..]
helpen oordopjes zo goed tegen slecht afgestelde instrumenten?
Niks nieuws? Naar mijn mening toch weer een stapje vooruit, tzit weer super gelikt inelkaar, met weer nieuwe dingen in de muziek die BR eerst niet had.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:58 schreef Tokus het volgende:
heb vanmiddag het nieuewe album toch 's aangeschaft. Het brengt muzikaal niks nieuws, maar dat vewacht ik bij punkrock ook niet. Het klinkt gewoon weer typisch als Bad Religion.
Sage Francis in Let Them Eat War? Lijkt me behoorlijk nieuwquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:58 schreef Tokus het volgende:
heb vanmiddag het nieuewe album toch 's aangeschaft. Het brengt muzikaal niks nieuws, maar dat vewacht ik bij punkrock ook niet. Het klinkt gewoon weer typisch als Bad Religion.
Dat helpt altijd bij Bad Religionquote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:45 schreef mikezwet het volgende:
Ik heb de nieuwe cd nu 1 keer gehoord maar ik vind hem niet zo geweldig, weet niet precies waarom mar misschien helpt het als ik hem nog een aantal keer luister![]()
FRS 19,99 iig........quote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:47 schreef Kiff het volgende:
ik heb hem nog niet gekocht. Kan iedereen hier laten weten in welke winkel hij voor welke prijs ligt? Ik zal ook prijzen posten zodra ik de stad in geweest ben.
't gaat over Naturalisme...volgens Brett.quote:Op zondag 13 juni 2004 09:58 schreef Rahl het volgende:
snapt iemand de text van beyond electric dreams?
Nope het helpt nietquote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:51 schreef Rahl het volgende:
[..]
Dat helpt altijd bij Bad Religion
Ga dan Splinter maar luisterenquote:Op maandag 14 juni 2004 07:57 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Nope het helpt niet![]()
Als je de tekst leest, gaat ie duidelijk over bergbeklimmen. (the air is thin, the future dim etc) 't wel weer een lekkere mondvol om mee te zingen die coupletten...gelukkig is het refrein vrij eenvoudig! (en niet uit je kop te krijgen) Met andere woorden: MEESTERLIJKE CD weer!quote:Op zondag 13 juni 2004 21:23 schreef Da_DvD het volgende:
[..]
't gaat over Naturalisme...volgens Brett.
quote:Op maandag 14 juni 2004 12:26 schreef againstthegrain het volgende:
Splinter vind ik na 10 keer luisteren nog steeds kut
haha EINDELIJK EEN SOULMATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:48 schreef againstthegrain het volgende:
Zijn er ook nog bands die je wél goed vindt?
En ik ben ook behoorlijk afgeknapt op Anti-Flag dankzij hun optreden op de Deconstruction Tour. WAT een domme, linkse lui zeg. Bah!
das makkelijk... kheb nix met beide.... maar ik neig wel naar de linker kant toe.... en soms heeft de rechter kant ook zijn goede kanten dus.... neutraalquote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:59 schreef =HellFire= het volgende:
Hahaha... ben ook steeds minder into hun gedachten. Het idee is goed, uitwerking beetje populistisch. Met z'n allen klappen en FUCK BUSH roepen. Ach ja.Het kan anders, en zeker met dit publiek.
Then again.... wat heb je liever? Een 14 jarige die door A-F meer naar (extreem?)links neigt, of eentje die door z'n extreem-rechtse maten meer naar euh Skrewdriver (om maar wat te noemen...) neigt.
Ik zelf heb liever iemand die voor zichzelf denkt (Wat soms HEEL moeilijk kan zijn, ook voor mij), maar als ik zou kiezen, degene die neigt naar links dus, als ik heel heel heel eerlijk ben...
circlepit was het gaafst van A-F, muziek vond ik minder (vooral in het begin) en de interactie met het publiek wel grappig.
Hee d00d, ik ben je zielemaatje nie...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:51 schreef Kletz het volgende:
[..]
haha EINDELIJK EEN SOULMATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:15 schreef againstthegrain het volgende:
[..]
Hee d00d, ik ben je zielemaatje nie...
Je hebt net BR lopen afkraken
doel je dat op mij?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:16 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
. En niet eens met goede argumenten. Als je die nou had....
O.a. En eenieder die het afkraakt. Kijk dat het soms saai is en dat het teveel aandoet als een college over het leven, de maatschappij en godsdient, dat snap ik. Daar moet je van houden.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:27 schreef Kletz het volgende:
[..]
doel je dat op mij?
Er zijn meer users hier die dat doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:42 schreef Kletz het volgende:
Wat ik hier zeg over BR is gewoon opfokkerij
Jah jij bent er ook zo een.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er zijn meer users hier die dat doen.
ik moet zeggen dat ik veel nieuwe platen van bands die ik altijd volg slecht vind, ten foot pole, pulley, bad religion, offspring........... behalve die van 1208 vind ik wel goed.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:26 schreef againstthegrain het volgende:
Splinter vind ik na 10 keer luisteren nog steeds kut
Precies!! die allemaal. Jammer genoeg heb ik niet zoveel tijd meer om nieuwe bandjes te ontdekken, misschien in m'n vakantie een beetje surven en doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:52 schreef againstthegrain het volgende:
...Lagwagon, NUFAN, Millencolin, Pennywise etc etc etc
Maar gelukkig is er de nieuwe lichting: Rise Against, A Wilhelm Scream bv
kheb die oude cd wel... en die is zeker wel ok.quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:45 schreef =HellFire= het volgende:
En Avril dan?![]()
Toen ze nog underground was hequote:Op woensdag 16 juni 2004 11:46 schreef Kletz het volgende:
[..]
kheb die oude cd wel... en die is zeker wel ok.
In welke richting? Moet het echt ouderwetse skatepunk zijn of mag het ook iets steviger? Dus met schreeuwen en een tikkie hardcore?quote:Op woensdag 16 juni 2004 01:24 schreef Nitro_YE het volgende:
maar misschien weet iemand hier wat leuks
ik zou zeggen vul mijn lijst aan......quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:00 schreef againstthegrain het volgende:
[..]
In welke richting? Moet het echt ouderwetse skatepunk zijn of mag het ook iets steviger? Dus met schreeuwen en een tikkie hardcore?
die nieuwe ken ik niet... ja alleen haar single. Maar ik heb gehoord dat et meer gothic achtige rock moest zijn...quote:Op woensdag 16 juni 2004 11:56 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Toen ze nog underground was he.
Kep die nieuwe ook... zitten ook best leuke liedjes op.
I Always Get What I Want [Bonus]
Die is best leuk. Goed mosh-materiaal.![]()
ja en...quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:03 schreef againstthegrain het volgende:
Maar wel errug klein... Eén meter zestig en 50 kilo ofzo?
Man o man, daar prik je zo doorheen
Ja, Avrilletje ziet er als een junk uit op die ene poster die nu overal hangt, van haar optreden 30 sept in de HMH.quote:Op donderdag 17 juni 2004 14:52 schreef Da_DvD het volgende:
Lol, dat zou gelijk hun slechtste song zijn..
(ok, misschien is dat mega vage liedje van Jay Bently slechter (op AtG))
duidelijk and it ain't a lie........ duidelijk super mooi begin alleen die overgang op et laatst had voor mij niet gehoeven.quote:Op donderdag 17 juni 2004 19:27 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Ja, Avrilletje ziet er als een junk uit op die ene poster die nu overal hangt, van haar optreden 30 sept in de HMH.
Enne... je ziet het Positive Aspect of Jay Bentley's song niet in...Positive Aspect of Negative Thinking is wel mooi Kletz's favo-nummer trouwens!
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |