abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25193587
quote:
Op maandag 21 februari 2005 05:46 schreef dop het volgende:
mag ik de crucel en pharming beleggers er op wijzen dat bijde bedrijven nog geen grootse prestaties hebben laten zien .
handelen in deze aandelen is zeer speculatief .
beloftes en verwachtingen worden vaker niet dan wel ingelpst in zulke fondsen.
en kijk helemaal uit op fora waar de fans samen klieken en elkaar van dag tot dag gekker maken .
een echt goede voorspelling valt er voor bijde vooralsnog niet te geven.
Dat het zeer speculatief is wist ik wel, ook de reden waarom ik erin belegd heb, mijn portefeuille mag je zeer dynamisch noemen. Iex.nl had ik niet geconsulteerd wel www.cash.be een belgische beleggingssite.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_25193814
quote:
Op maandag 21 februari 2005 05:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nogmaals, het echte volume kun jij helemaal niet zien, ook niet in een diepteboek. Die orders staan op locale computers bij banken, profs en meer geavanceerde particuliere beleggers en die orders worden pas (automatisch) naar de beurs gestuurd als de gewenste koers wordt bereikt. Dat zie je dus niet vooraf in een orderboek.

Het nut voor daghandel is dus ook beperkt en "squeezers" en "hedgers" in de gaten houden kun je al helemaal vergeten.
Hm oke, nu weet ik dat ook hehe. Ik dacht eerst namelijk dat je gehele volume kon bekijken in het order boek. Niet dus.
  maandag 21 februari 2005 @ 18:14:19 #203
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25194469
quote:
Op maandag 21 februari 2005 09:06 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

haha die indruk begon ik ook 'n beetje te krijgen na een kijkje op iex.nl
Ze maken elkaar daar 'n beetje gek. Zal de aandelen maar 's goed in de gaten houden de komende tijd.
ze geilen elkaar daar inderdaad een beetje op, ik post er ook niet, maar die lui daar zoeken ook al het nieuwe over de hele wereld van hun bedrijf op en posten dat daar. Er staat dus ook veel info op en aan de hand daarvan kun je zelf een redelijk beeld vormen van het reilen en zeilen van het door jou onderzochte bedrijf
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25205197
na heel wat rondgeneusd te hebben op IEX duizelt het me inmiddels van alle technische analyzes en grafiekjes... wat me opvalt, zeker als je de wat oudere leest, is hoe vaak je naar verloop van tijd tegenstrijdige verwachtingen en analyzes tegenkomt.

Ik vraag me nu af in hoeverre jullie Technische Analyzes van Grafieken gebruiken bij je beleggingsactiviteiten. Ga je af op grafieken en analyzes of meer op gevoel en info uit de pers>?
  dinsdag 22 februari 2005 @ 17:33:40 #205
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25205437
nouja behalve die amatuer analyses is der ook veel nieuws te vinden, ik lees vooral veel van die berichten.

Die TA's zijn gewoon analyses die meestal met bestaande manieren uit een lange of korte termijn koersen worden gehaald, dat kan nooit heel erg fout zijn dus. Waar je op moet letten is of de conclusies die ze trekken wel goed zijn. Je moet bij het Corus forum maar eens zoeken naar posts van De Starter.
pi_25205530
maar hoe zie je een omkeer dan aankomen?.. ik bedoel.. ik kan in heel veel grafieken ook de trends wel zien.. maar soms dan ketsen ze af op een bepaald niveau om na maandenlange daling ineens een stijgende trend in te zetten..

vlak voor zo'n moment had je analyse nog kunnen zijn dat ie nog verder zou dalen....?
  woensdag 23 februari 2005 @ 00:15:40 #207
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25207187
dat kun je weer mede zien aan het nieuws.

Is er een grote order binnengesleept upup
Goede jaarcijfers over 2004 upup
Goede halfjaar kwartaalciijfers upup
Overnamegeruchten upup

Gedoe met CAO werknemers down
Slechte jaarcijfers down
etc

Je kunt geen koersen extapoleren. Je kunt aan de hand van oude gegevens alleen zien waar oude weerstanden(remmen de weg naar omhoog) en steunen (remmen de weg naar benee) liggen. en hoe ze dat doen weet ik ook neit maar dan zijn dus analyse methodes voor;

hier staan enkele methodes http://www.beursbox.nl/fibonacci.html
pi_25210220
maar in hoeverre laten jullie je gevoel spreken of kijk je meer naar het algemene nieuws en andere info rondom een aandeel.. en in hoeverre laten jullie je lijden door technische analyzes?
  woensdag 23 februari 2005 @ 09:15:21 #209
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25210638
ik snap niet helemaal wat je nou wilt horen eigenlijk; of we aan natte vingerwerk doen? We kunnen toch niet winnen wat de aapjes
pi_25228272
geen pharming mensen hier?.. het forum op IEX explodeert zo'n beetje...
als ik daar in het Pharming forum lees moet ik sterk aan de film Boiler Room denken.. beetje mensen gek maken..alle nadelen omdraaien naar een voordeel..
  donderdag 24 februari 2005 @ 09:59:50 #211
545 dop
:copyright: dop
pi_25228840
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 08:59 schreef nikao het volgende:
geen pharming mensen hier?.. het forum op IEX explodeert zo'n beetje...
als ik daar in het Pharming forum lees moet ik sterk aan de film Boiler Room denken.. beetje mensen gek maken..alle nadelen omdraaien naar een voordeel..
neem van mij aan dat je dan inderdaat wel eens naar je gevoel mag luisteren

over gevoel
ik laat gevoel zeker mee spelen
luister naar wat een ceo of cfo vertelt , straalt hij vertrouwen uit, is hij een mens of keiharde zakenman, maakt hij zijn woorden waar.
dat kan allemaal voor een goed gevoel zorgen of een slecht gevoel natuurlijk.
zet je dat af tegen de feiten dan kun je ook tot een conclusie komen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_25229865
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 09:59 schreef dop het volgende:

[..]

neem van mij aan dat je dan inderdaat wel eens naar je gevoel mag luisteren

over gevoel
ik laat gevoel zeker mee spelen
luister naar wat een ceo of cfo vertelt , straalt hij vertrouwen uit, is hij een mens of keiharde zakenman, maakt hij zijn woorden waar.
dat kan allemaal voor een goed gevoel zorgen of een slecht gevoel natuurlijk.
zet je dat af tegen de feiten dan kun je ook tot een conclusie komen.
dit was inderdaad wat ik in gedachten had hoe ik het zou doen.. gevoel in combi met feiten uit de pers ..
  donderdag 24 februari 2005 @ 12:29:25 #213
545 dop
pi_25230951
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 11:20 schreef nikao het volgende:

[..]

dit was inderdaad wat ik in gedachten had hoe ik het zou doen.. gevoel in combi met feiten uit de pers ..
jij beschreef jou gevoel aan de hand van het iex topic heel duidelijk daarom denk ik dat je rationeel kunt oordelen .
je moet alleen de mensen de kost geven die door de centen hun hooft op hol laten brengen.
daar zit eigenlijk de moeilijkheid .
niet iedereen kan goed met zijn gevoel overweg.
vandaar dat er vaak word afgeraden met het gevoel te beleggen
bedenk je ook dat waneer je met een bepaald aandeel succesen hebt gehaald je soms verlieft word , en niet helemaal meer op je gevoel aan kunt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_25308408
al die pharming liefhebbertjes hiero, zijn jullie eruit gegaan op 4.50+ of hebben jullie de klappen van laatste paar dagen opgevangen....
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_25309589
de meeste gaan voor de lange termijn geloof ik.. (op IEX tenminste) .. nog steeds altijd even positief gok ik
pi_25311957
wat vinden mensen hier van Getronics eigenlijk?..
wellicht interessant nu de overname door kan gaan?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:35:48 #217
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25312047
ik heb al getronics en ik denk dat ik der met de emissie nog wat bij ga kopen om mijn gemiddelde prijs te laten zaten. ik zit nu op 1,68
pi_25312623
en zijn hier ook (gelukkige) mensen met Real Time Company aandelenen?.. dat ziet er goed uit nu.. (jammer dat ik ze alleen fictief had op 0,04 op het aandelenspel IEX hehe)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:38:31 #219
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25312997
haha jah lekker 100% winst
pi_25313221
en dat gaat nog wel verder lijkt me.. tis goed nieuws voor RT
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:42:44 #221
545 dop
pi_25314825
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:29 schreef nikao het volgende:
wat vinden mensen hier van Getronics eigenlijk?..
wellicht interessant nu de overname door kan gaan?
GTN nam een aantal jaar geleden Wang over en ging enorm het schip in omdat de bedrijfscultuur bij wang niet aansloot op GTN. nadien heeft GTN nooit meer goed gedraaid mede omdat wang ook nog eens een maatje tegroot was,e en veel te duur.
nu word Pink overgenomen.
ik denk dat pink wel aansluit bij GTN, maar wat mij een beetje tegen de borst stuit is de winstgevend heid van GTN zelf.
je kunt overnemen wat je wilt maar je moet er ook een gezond bedrijf van maken, en dat schort er volgens mij de laatste jaren aan.
pi_25319906
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 09:19 schreef superbient het volgende:
al die pharming liefhebbertjes hiero, zijn jullie eruit gegaan op 4.50+ of hebben jullie de klappen van laatste paar dagen opgevangen....
van 1.80 naar 4,05 gegaan..
toen stegen ze nog door naar 4,90 of zo,
maar vond et wel best allemaal, was al blij met mijn winst.
pi_25328282
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 22:09 schreef speert.flies het volgende:

[..]

van 1.80 naar 4,05 gegaan..
toen stegen ze nog door naar 4,90 of zo,
maar vond et wel best allemaal, was al blij met mijn winst.
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:19:24 #224
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25344346
GTN vandaag nog boven de 2,10
pi_25344612
ga je ook winst nemen?.. of zit je er voor de LT en blijf je lekker zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: