Zoals het blind volgen van Bos en Marijnissen?quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:24 schreef Unstable_Element het volgende:
Ik vind vandaag een 2e bevrijdings dag,
Niet zo zeer omdat meneer is omgelegt maar meer omdat de mensen in nederland begonnen met nadenken en stopten met blind volgen (dat deden ze in de periode fortuin en daar voor) van de politiek.
Nope, niemand kankert op de regeringquote:Daarmee bedoel ik dat de politiek veel meer op de agenda is gekomen, het is niet meer zo dat iedereen loopt te kankeren op de regering maar dat mensen steeds vaker ook aankomen met wie ze dan wel graag in de regering zouden zien.
Dit betoog is van Bancheeboy niveau. Lekker laten varen dus.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:24 schreef Unstable_Element het volgende:
Ik vind vandaag een 2e bevrijdings dag,
Niet zo zeer omdat meneer is omgelegt maar meer omdat de mensen in nederland begonnen met nadenken en stopten met blind volgen (dat deden ze in de periode fortuin en daar voor) van de politiek.
Daarmee bedoel ik dat de politiek veel meer op de agenda is gekomen, het is niet meer zo dat iedereen loopt te kankeren op de regering maar dat mensen steeds vaker ook aankomen met wie ze dan wel graag in de regering zouden zien.
Dat zich dat nu vertaald in buitenlanderhaat en polatizatie (links vs rechts en een midden is er niet meer) is jammer maar over een paar jaar draait dat ook wel bij. En dan zullen we er alleen maar baat bij hebben gehad
*Zet heel hard een bordje neer* ZO en dat wou ik even kwijt.
richting een hoge watervalquote:Op donderdag 6 mei 2004 15:48 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
[..]
Dit betoog is van Bancheeboy niveau. Lekker laten varen dus.
ik gok dat ie polarisatie bedoeltquote:Op donderdag 6 mei 2004 15:51 schreef Koos Voos het volgende:
polatizatie...![]()
en nog zo'n diep trieste columnistwannabee...![]()
![]()
Nee nee, Koos, nee nee.... Bancheeboy schrijft essays, geen columns, maar essays!quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:51 schreef Koos Voos het volgende:
polatizatie...![]()
en nog zo'n diep trieste columnistwannabee...![]()
![]()
ik gok dattie een eind uit zijn nek kletstquote:Op donderdag 6 mei 2004 15:53 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik gok dat ie polarisatie bedoelt![]()
dat klinkt heel aannemelijk, gevalletje klok en klepelquote:Op donderdag 6 mei 2004 15:55 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
ik gok dattie een eind uit zijn nek kletst![]()
En dat is het geval omdat.............................quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het lijkt erop dat dit topic gedoemd is om te worden gesloten. Jammer, want het is wel een beetje een 2e bevrijdingsdag.
Gooi de falsificaties er gewoon onder. Pim Fortuyn zou immers de discussie gewild hebbenquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:15 schreef Kozzmic het volgende:
Niet weer dat rijtje, ik had van sjun toch wel iets inhoudelijkers verwacht. Driekwart van de genoemde uitspraken is uit z'n verband gerukt, simpelweg nooit gedaan of een herhaling van een andere uitspraak uit het rijtje.
Hoe kun je uitspraken die niet gedaan zijn falsificeren? Zorg jij maar voor fatsoenlijke bronvermelding van je quotes, in plaats van ze te copy/pasten van een vage website.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:18 schreef sjun het volgende:
[..]
Gooi de falsificaties er gewoon onder. Pim Fortuyn zou immers de discussie gewild hebben
quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:34 schreef =HellFire= het volgende:
Whaha wat een post van sjun.
Je mist nog 1 quote.
Pim Fortuyn is dood.
iddquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:41 schreef DoN_S1X0rZ het volgende:
Nu ik die quotes zo lees besef ik weer hoe laf hij destijds behandeld is.
Je kan er bijvoorbeeld van leren hoe stuitend een (ex) ministerpresident zich uitliet in het openbaar over een burger met politieke aspiraties.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:41 schreef teknomist het volgende:
En wat schieten we met dit lijstje op
Pim Fortuynquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:31 schreef Koos Voos het volgende:
Vooral veel PvdA'er s in dat lijstje...![]()
![]()
Ho ho.. alle lijstjes eer komt aan Sjun toe..quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
Pim Fortuyn
De Islam is een achterlijke cultuur.
etc. etc.Oftewel, je lijstje zegt niets.
Zo hey. 1 uitspraak tegenover 300. Dat weegt lekker op zegquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
Pim Fortuyn
De Islam is een achterlijke cultuur.
etc. etc.Oftewel, je lijstje zegt niets.
Idd. De campagne destijds was veel te fel. Zeer onfatsoenlijke kwalificaties.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:11 schreef sjun het volgende:
Een herdenking opdat niet vergeten wordt waartoe etiketterende woorden kunnen leiden.
Ik ben geen politiek kenner, maar jij zal toch echt wel moeten weten dat dat niet zijn enige uitspraak was. Maar het gaat helemaal niet om aantallen, het gaat erom dat die uitspraken over en weer gaan. Een gelijke strijd dusquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:53 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Zo hey. 1 uitspraak tegenover 300. Dat weegt lekker op zeg![]()
Kom, we gaan masaal huilen omdat je die domme foto's erbij plaatst.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:11 schreef sjun het volgende:
Je kan veel over Jan zeggen maar niet dat hij achterbaks is.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Valt me op dat Marijnissen zich redelijk goed gedragen heeft. Hij heeft Fortuyn in zijn laatste boek helemaal onderuit gehaald zonder dat iemand het gelezen heeft geloof ik. Fortuyn prees Marijnissen op de achterflap trouwens. Vrienden waren het niet maar ze hadden hetzelfde doel: het aantonen dat Paars gefaald heeft.
goh.. ga je nu de lolbroek uithangen...quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:56 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Idd. De campagne destijds was veel te fel. Zeer onfatsoenlijke kwalificaties.
Vergeten we ook niet:
"Puinhopen van 8 jaar Paars"
"U bent erger dan Bin Laden" (tegen Els Borst)
"Nederland is vol"
"De Islam is achterlijk"
"Als mij iets overkomt, dan bent u schuldig, meneer Kok"
Met zulke etikettering die de realiteit niet weergeeft, komen we idd niet ver. De TS heeft het over het stoppen van het blindelings volgen, maar ik zie dat de simplistische alternatieven voor velen veel te moeilijk is om te weerstaan om blindelings te volgen. Het hele gebeuren heeft wel een nieuwe kijk op zaken opgeleverd, dat is zeker waar. Maar de Nieuwe Politiek blijkt te verzanden in amateuristische Oude Politiek. Een nieuw jasje, dat met de wind mee kan gaan.
"Puinhopen van 8 jaar Paars" Wou je zeggen dat dat dan niet zo was?quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:56 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Idd. De campagne destijds was veel te fel. Zeer onfatsoenlijke kwalificaties.
Vergeten we ook niet:
"Puinhopen van 8 jaar Paars"
"U bent erger dan Bin Laden" (tegen Els Borst)
"Nederland is vol"
"De Islam is achterlijk"
"Als mij iets overkomt, dan bent u schuldig, meneer Kok"
Met zulke etikettering die de realiteit niet weergeeft, komen we idd niet ver. De TS heeft het over het stoppen van het blindelings volgen, maar ik zie dat de simplistische alternatieven voor velen veel te moeilijk is om te weerstaan om blindelings te volgen. Het hele gebeuren heeft wel een nieuwe kijk op zaken opgeleverd, dat is zeker waar. Maar de Nieuwe Politiek blijkt te verzanden in amateuristische Oude Politiek. Een nieuw jasje, dat met de wind mee kan gaan.
Dus iedere moslim die is vermoord sinds 6 mei 2 jaar geleden mogen we op Pim's naam schrijven?quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:06 schreef Hilfiger het volgende:
"Als mij iets overkomt, dan bent u schuldig, meneer Kok" [b]klopt, hij heeft ook een bijdrage geleverd
Jij wel....quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:07 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dus iedere moslim die is vermoord sinds 6 mei 2 jaar geleden mogen we op Pim's naam schrijven?
Daar schiet ik wat mee opquote:Op donderdag 6 mei 2004 19:08 schreef Hilfiger het volgende:
[..]
Jij wel....
Het is wel gebleken dat je bepaalde dingen niet mag zeggen lijkt me...quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:16 schreef Internationalist het volgende:
Ook grappig al die mensen die elke keer weer blind aan het krijsen zijn dat de democratie en vrijheid van meningsuiting dood zijn
Tja, je bedoelt dat je het recht moet hebben om racistisch te zijn???quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:18 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Het is wel gebleken dat je bepaalde dingen niet mag zeggen lijkt me...
En dan doel ik bijv. ook op recente ontwikkelingen rond Paul Cliteur.
Dat staat in de wet, hoor. Artikel 137 WvS, bijvoorbeeld. En wat meneer Cliteur riep kwam daar akelig dicht bij in de buurt.quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:18 schreef yohan.nl het volgende:
[..]
Het is wel gebleken dat je bepaalde dingen niet mag zeggen lijkt me...
En dan doel ik bijv. ook op recente ontwikkelingen rond Paul Cliteur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |