abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18972096
Wat goed zeg, een topic over fietsen. Net als ik ergens mee bezig ben opent iemand een topic hierover. Goeie site trouwens ET, ik heb ze idd ook nog nergens zo goedkoop gezien! Ik ben ook op zoek naar 1 van de genoemde fietsen. Wat ik wel belangrijk vind is dat je zelf ook even een rondje gaat fietsen voordat je besluit. Mag dat bij een fietsenwinkel? Het kan natuurlijk zo zijn dat een fiets helemaal de hemel in geprezen wordt, maar toch niet helemaal jouw kopje thee is zeg maar. Die Personel Bike van Livelink ziet er ook erg gelikt uit trouwens!
pi_18972168
Die klassieke opoe-fietsen worden door de ANWB en consumentenbond met klem afgeraden. Dat zijn sowieso al hele onstabiele fietsen omdat het voorwiel zo ver naar voren staat, maar met een zitje aan het stuur heb je helemáál geen controle meer. Ik weet niet hoe het met de personal bike zit, maar in ieder geval vind ik dat een van de sterke punten van de amazone, die enorme controle en stabiliteit.
mooi he, alles
  zaterdag 8 mei 2004 @ 10:42:16 #28
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_18972202
Rondjes fietsen is heeeeeeel verstandig. Bij de ene winkel mag het wel, maar bij de andere weer niet.
Overigens wist mijn fietsenmaker te vertellen dat Bikemotion van Batavus niet meer geleverd krijgt, vanwege het gestunt met prijzen. Maar aan de andere kant: Sparta is Batavus niet en Batavus heeft natuurlijk die hele mooie prijzendeal gesloten met Giant en Gazelle waardoor ze niet blij zijn als er iemand onder hun prijzen gaan zitten!

Overigens ET, als ik me niet vergis zit er in Rotterdam ook een fietsenwinkel die wat goedkoper is dan de catalogusprijzen, kan ik wel even voor je nazoeken, maar dan moet je me even mailen. vertrouwelijke gegevens enzo...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 mei 2004 @ 12:20:50 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18973460
De personal bike is stevig genoeg voor een zitje hoor. Mijn vader heeft er een (die overigens ook weggaat, want hij mag niet meer fietsen vanwege zijn slechte gezichtsvermogen). Het is een fijne stabiele fiets, met een lekker lage instap.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 mei 2004 @ 12:22:11 #30
13151 crew  Rewimo
pi_18973478
O, en Bikemotion doet nog gewoon zaken met Batavus hoor. Ik heb mijn nieuwe fiets (Batavus dus) net besteld via Bikemotion. Ik denk eerder dat de gewone fietsenmaker Bikemotion vreest...

[ Bericht 18% gewijzigd door Rewimo op 08-05-2004 16:37:51 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 8 mei 2004 @ 13:11:28 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_18974440
www.fietsophetnet.nl
Ietsjes duurder dan Bikemotion, maar dan worden ze bij aflevering meteen gemonteerd

en ik ga zeker een proefrondje fietsen eerst bij een fietsenhandel in de buurt.

ow, Liejannuh.. ik neem aan dat je MegaBike of Biketotaal bedoeld. Die zijn algemeen bekend in Rotterdam dat ze goedkoop zijn (maar volgens mij kunnen ze niet aan de internetprijzen tippen) Mocht je een andere bedoelen.. mail staan in profiel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 mei 2004 @ 16:02:49 #32
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_18977278
Ik kan me voorstellen dat de fietsenmakers vrezen voor bedrijven als BikeMotion. Zou ik ook doen als ik een fietsenwinkel had!
pi_18978311
Ik heb zowel een Personal Bike als een Amazone gehad en bij allebei mét kinderen gefietst. Qua stabiliteit en comfort wint de Amazone het absoluut, maar zonder zitjes (en dat komt hier nu veel vaker voor) kies ik voor de Personal Bike.

De Amazone is echt een zeer stabiele en veilige fiets, zelfs met twee stoeltjes met kinderen, boodschappentassen, fietstassen en een buggy achterop. Nadeel is dat voor dat comfort behoorlijk moet worden getrapt, want licht fiets hij niet (ook niet heel zwaar trouwens).

De Personal Bike is wat wendbaarder, heeft óók een ruime instap en 'n stevig frame, maar wordt met alleen 'n achteropzitje wat eerder instabiel. Hij is wel heel stevig en absoluut geschikt voor het fietsen met één of twee kids.

Flarna.

Ps. ik heb mijn Personal Bike ook besteld bij Bikemotion, en ook toen zou Batavus al niet meer aan BM leveren..
Kus me dan en bijt mijn tong af...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 8 mei 2004 @ 18:38:53 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_18980349
Liejannuh, beetje off-topic, maar heb je je fietstas al? Die rooie...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_18990668
hier nog een zeer bevooroordeelde sparta fietster. mijn moederfiets was nummer 000000000001...... ik heb m dan ook al ruim 4 jaar ! Hij fietst als een trein, onze jongste (bijna 3) zit nog voorop (wel op een speciaal zitje voor boven de 15 kg) , de oudste achterop (hij kan wel zelf fietsen maar niet de afstanden die wij afleggen) en hij fietst heerlijk !
Wel wat kinderziekten gehad in de eerste jaren maar alles is netjes door de winkelmeneer en sparta opgelost. (achterwiel had bijv te dunne spaken, nu zitten er standaard hele goede in)
Ook zonder zitje fietst ie prima, er kan nl heerlijk een mand voorop en das heel handig, zeker in ons geval (wij hebben geen auto )
  zondag 9 mei 2004 @ 09:19:03 #36
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zondag 9 mei 2004 @ 11:21:58 #37
3011 E.T.
pi_18991650
Grappig om te zien.. (ook op diverse andere fora) Iedereen is enthousiast over zijn/haar fiets.. Maar de Sparta Amazone rijders zijn bijna lyrisch

Ik ga binnenkort even een proefrondje op een Sparta maken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 9 mei 2004 @ 11:45:16 #38
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_18991970
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 18:38 schreef Sjeen het volgende:
Liejannuh, beetje off-topic, maar heb je je fietstas al? Die rooie...
Ja!!! Ik ben er ook erg blij mee!
pi_18991992
ik had laats een hele mooie sportfiets gekocht voordat de kindjes kwamen dus. en nu wil ik zo'n amazone maar ik krijg zo weinig terug voor mijn oude (nieuwe bijna want ik fiets er dus nooit op) dat ik geld moet bij leggen voor die moederfiets terwijl mijn oude fiets ruim een keer zo duur was. dus kom ik tot de conclusie dat het voor mij gewoon jammer geld is aangezien de oudste nu achterop zit en de jongste hooguit een jaar nog voor op zit. maar er bestaan dus ook voorzitjes voor oudere kindjes? ik had al op de marktplaats gekeken maar zelfs tweedehands zijn ze haast niet te koop of nog erg duur.
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  Licht Ontvlambaar zondag 9 mei 2004 @ 18:27:05 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_18999877
quote:
Op zondag 9 mei 2004 11:45 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ja!!! Ik ben er ook erg blij mee!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 10 mei 2004 @ 21:34:57 #41
34891 melonovy
La Kutschie
pi_19030644
En weet je al wat het gaat worden ET?
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 08:48:55 #42
3011 E.T.
pi_19038619
quote:
Op maandag 10 mei 2004 21:34 schreef melonovy het volgende:
En weet je al wat het gaat worden ET?
In principe ga ik voor de Sparta Amazone. Ik ga binnenkort even proeffietsen bij een fietsenzaak.
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:31:24 #43
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_19069510
Mijn vriendin heeft de Gazelle Solide, wij hebben alle moederfietsen bekeken, en deze vond ze de beste. De Sparta is goed, alleen vond ze hem er te 'gek' uitzien. De Gazelle heeft ook een breed stuur, verlengd frame, verlengde bagagedragen en bovenal: hij is oersterk.

Dus: Gazelle Solide
pi_19109012
ahum....beetje dubbel
pi_19109017
Hoe lang zitten kindjes gemiddeld genomen in een voorzitje? Ik ben bang dat zodra het voorzitje verdwijnt een echt mamafiets te log wordt/lijkt. Fiets het dan nog wel zo prettig?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 mei 2004 @ 21:50:54 #46
13151 crew  Rewimo
pi_19109109
Christan heeft ruim een jaar in het voorzitje gezeten, maar hij is lang en vrij zwaar voor zijn leeftijd. In principe is een voorzitje tot 15 kilo. Maar het ene kind zit dan allang met zijn knieën naast zijn oren (Christan dus) en andere kinderen die kleiner of lichter zijn kunnen er veel langer in.

De fiets rijdt verder prima. Het zwaartepunt ligt uiteraard anders als je kind achterop zit, maar tijdens het fietsen merk je dat niet. Wel als je afstapt
  Jubileum moderator donderdag 13 mei 2004 @ 21:51:30 #47
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_19109131
Eva is 3 en zit nog steeds voorop, naar volle tevredenheid overigens.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 13 mei 2004 @ 22:55:14 #48
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_19110887
Bo is 2 en zit niet meer voorop dan zat ze opgevouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2004 @ 08:00:41 #49
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19115287
luca zat vrij vroeg achterop, maar dat kwam meer omdat mijn fiets, compleet met windscherm en voorzitje werd gejat en ik nog wel een achterzitje had liggen. hij was anderhalf toen geloof ik.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 08:44:52 #50
3011 E.T.
pi_19115562
Zou het verschil in voorop zitten niet ook te maken hebben met het type stoeltje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')