abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18921897
Ja mensen, laten we vooral niet vergeten dat moeder natuur ons een breed scala een oplossingen en remedies biedt voor veel lichamelijke klachten en aandoeningen. Zo ook voor de alom bekende en gevreesde haaruitval: de klassieke mannelijke kaalheid (alopecia androgenetica). Voorheen was dit slechts een zorg op latere leeftijd, maar het lijkt erop alsof steeds meer jonge mannen er reeds op vroege leeftijd mee te maken krijgen. (De wetenschappelijke benaming daarvoor is overigens alopecia prematura.) Dit heeft volgens de deskundigen vooral te maken met een verandering in omgevingsvariabelen, leef- en eetgewoonten. Voor een gezonde haargroei en uitstel van kaalheid (voor hen die de genetische aanleg hebben) is het volgende onder andere noodzakelijk. Een greep uit grootmoeders tijd:

- Geen koffie drinken.
- Matigen met alcohol. Beter niet structureel drinken, maar alleen af en toe eens.
- Matigen met vet (uit vlees enzovoort). Matig ook met vlees (3x per week).
- Eet vooral veel vette vis (omega-3-vetzuren).
- Zorgt voor voldoende (of extra) vitaminen en mineralen.
- Zorg voor voldoende anti-oxidanten om de vrije radicalen te lijf te gaan. Vrije radicalen worden door het lichaam zelf aangemaakt wanneer nodig en door het lichaam zelf ook weer afgebroken. Maar in deze tijd dringen vrije radicalen ook van buiten in ons lichaam binnen, waardoor er te veel in het lichaam komen en het lichaam ze niet meer aankan. Deze zijn enorm schadelijk voor het lichaam.

Wie van jullie houdt rekening met eet- en leefgewoonten om de haargroei te stimuleren en haaruitval te voorkomen? Ik doel dan vooral op de kalende heren.
pi_18921904
hou het kort
pi_18922067
Het valt lijkt me onder gezondheid, waaronder dan ook gedeeltelijk automatisch het verminderen van de kans op haaruitval valt.

Voeding heeft invloed, maar ik denk dat deze invloed niet erg groot is, tenzij je erg slecht leeft.
[quote]Op vrijdag 14 november 2014 17:19 schreef Danny het volgende:
nog even; smijten met termen als 'stalisnisme', 'dictator danny' e.d. levert een ban op.[/quote]
Quod erat demonstrandum.
pi_18922092
Nou, er zijn anders toch heel wat resultaten behaald doormiddel van aanpassing van eet- en leefgewoonten. Het probleem zit hem erin, dat we tegenwoordig in deze samenleving niet bepaald standaard blootgesteld worden aan gezonde zaken. Er wordt zoveel rotzooi gegeten.
  donderdag 6 mei 2004 @ 07:09:58 #5
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_18922235
Wat eten en leefgewoonten let ik er totaal niet op... Aangezien mijn opa en vader ook kaal zijn, mijn oudere broer er ook al flink aan moet geloven, heb ik me er gewoon bij neergelegd! (Ik zal wel moeten, het begint als lekker uit te dunnen)

* Abonides vreest dat hij voor zijn 30ste geen volle haardos meer heeft.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_18922313
Ik begin nu al kaal te worden
Misschien is het idd handig om me eens aan deze lijst te houden, ik scoor namelijk op elk punt erg weinig! Veel drank, weinig slaap, veel vlees, veel koffie, geen vitamines en mineralen...

ZMaar sinds ik in Taiwan zit is mijn levensstijl ineens een stuk gezonder! Veel groene thee, geen koffie, minder vlees, veel vis, veel groenten, geen drank (in twee maanden 4 avondjes drank)..

Als echt blijkt dat mijn kaalheid een beetje af begint te nemen zal ik wel overwegen deze levensstijl te volgen!
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  donderdag 6 mei 2004 @ 07:58:14 #7
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_18922503
Als je er mee zit dat je kaal wordt, waarom zou je dan alleen je voeding aanpassen? Doe het dan wat radikaler (haha) en ga aan de stimuleringspillen; vitamine B enzo, foliumzuur. En als je er niet mee zit, dan is gezonde voeding natuurlijk altijd goed.
Gebakken ei met peperkoek!
  donderdag 6 mei 2004 @ 07:59:48 #8
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_18922516
Heb er totaal geen last van Hou er ook totaal geen rekening mee. Koffie, elke ochtend. Alcohol, zeer regelmatig. Ik eet veel vlees en vitamine staan niet echt op me menu.
pi_18922982
Naar mijn mening heeft het allemaal total geen invloed!Ik heb gelukkig de genen die zorgen dat ik niet kaal wordt!In mijn hele familie is er geen enkele man die kaal wordt of is geworden.Ook mannen die reeds lang gestorven zijn gingen dood met een flinke haardos!
Dus dat alles is bullshit!Ligt alleen maar aan je genen,je kan het mischien een tijdje uitstellen met goede voeding,maar meer niet!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18923120
Het heeft toch iets te maken met een hoger testosteron gehalte in je lichaam? Kalende mannen zouden daardoor ook sexueel actiever zijn. Zoiets staat me in m'n achterhoofd bij.
pi_18923376
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 09:06 schreef 205_Lacoste het volgende:
Het heeft toch iets te maken met een hoger testosteron gehalte in je lichaam? Kalende mannen zouden daardoor ook sexueel actiever zijn. Zoiets staat me in m'n achterhoofd bij.
dan is er dus nog ergens hoop voor me
pi_18924426
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 07:29 schreef El_Nino het volgende:
Ik begin nu al kaal te worden
Misschien is het idd handig om me eens aan deze lijst te houden, ik scoor namelijk op elk punt erg weinig! Veel drank, weinig slaap, veel vlees, veel koffie, geen vitamines en mineralen...

ZMaar sinds ik in Taiwan zit is mijn levensstijl ineens een stuk gezonder! Veel groene thee, geen koffie, minder vlees, veel vis, veel groenten, geen drank (in twee maanden 4 avondjes drank)..

Als echt blijkt dat mijn kaalheid een beetje af begint te nemen zal ik wel overwegen deze levensstijl te volgen!
Is het echt zo? Dat is goed nieuws man. Ook die groene thee overigens zal het goed doen, want het schijnt dat daar een een stof in zit die ervoor zorgt, dat het hormoon dat het haarwortelzakje aantast niet zijn werk doet.

Op welke manier is je kaalheid minder geworden?
pi_18924475
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 08:55 schreef LowJoe het volgende:
Naar mijn mening heeft het allemaal total geen invloed!Ik heb gelukkig de genen die zorgen dat ik niet kaal wordt!In mijn hele familie is er geen enkele man die kaal wordt of is geworden.Ook mannen die reeds lang gestorven zijn gingen dood met een flinke haardos!
Dus dat alles is bullshit!Ligt alleen maar aan je genen,je kan het mischien een tijdje uitstellen met goede voeding,maar meer niet!
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat er steeds meer jonge mannen (rond de 20) al zeer kalend zijn. Dat heeft ongetwijfeld te maken met leef- en eetpatronen en de omgeving (vervuiling). Als je aanleg hebt voor kaalheid, treedt die kaalheid pas echt in werking op latere leeftijd. Dat heeft met je hormoonhuishouding te maken, die normaal gesproken onmogelijk al op jonge leeftijd dusdanig werkt, dat je kaal wordt.
pi_18924548
Zoek maar op "proscar"..........

* is ex-kale......
pi_18924582
Ho, ik zeg niet dat het al minder is geworden... Als blijkt dat het minder wordt, dan ga ik wel overwegen wat beter op de koffie en bier te letten. Zie ik er niets of te weinig van pak ik mijn ouwe leventje weer op.

Over dat groene thee verhaal, ik drink hier liters chinese thee, dat zou ik dan dus gelijk moeten merken!
黑 ¦ Links tot en met...
pi_18924666
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:35 schreef El_Nino het volgende:
Ho, ik zeg niet dat het al minder is geworden... Als blijkt dat het minder wordt, dan ga ik wel overwegen wat beter op de koffie en bier te letten. Zie ik er niets of te weinig van pak ik mijn ouwe leventje weer op.
Ja sorry, ik lees het nu net pas. Ik dacht dat ik gelezen had dat het al minder geworden was, maar je zei dat je dat nog wilt afwachten . Maar sowieso, waarom zou je niet gezonder gaan leven, ook al is het niet voor je haar? Neem bijvoorbeeld koffie, dat is echt superslecht. Bier is goed, zo lang je het maar met mate drinkt.
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:35 schreef El_Nino het volgende:
Over dat groene thee verhaal, ik drink hier liters chinese thee, dat zou ik dan dus gelijk moeten merken!
Nee, dat werkt niet gelijk. Zoals met ieder middel heeft het lichaam tijd nodig om de stof te accepteren en te verwerken. Dat kan best wel een maandje of wat duren.
pi_18924700
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:33 schreef Solitarias het volgende:
Zoek maar op "proscar"..........

* is ex-kale......
Ja, ik ken dat spul wel en ik weet ook dat jij er bij zweert en er goede resultaten mee hebt gehaald. Maar zeg eens, wat zijn die resultaten nu precies? Is het haar dat bij jou teruggekomen is ook volledig teruggekomen en hoe is de kwaliteit daarvan? Ben je overigens niet bang dat Proscar iets doet met je totale hormoonshuishouding (op de langere termijn)? Welke bijwerkingen heb je ervaren?
pi_18924858
Ik ben nu student en ik ben tevreden met de manier waarop ik leef. Nu ga ik 4 avonden in de week uit en feest een beetje, over 5 jaar is het daar te laat voor...
Misschien stop ik met het drinken etc. als ik echt serieuse klachten krijg, maar kaal wordt ik toch wel... Misschien dat ik het nog een jaartje uit kan stellen met gezonder leven, maar das de moeite ook niet waard.
黑 ¦ Links tot en met...
  donderdag 6 mei 2004 @ 10:50:56 #19
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_18924899
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:41 schreef FuifDuif het volgende:
Welke bijwerkingen heb je ervaren?
Zou hij het eerlijk toegeven als ie impotent geworden is?
pi_18924940
黑 ¦ Links tot en met...
pi_18925103
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:50 schreef Plonz het volgende:

[..]

Zou hij het eerlijk toegeven als ie impotent geworden is?
Ja, daar doelde ik uiteindelijk wel op ja . Laten we eerlijk zijn, middelen als Proscar en Finasteride zijn nu niet bepaald lekker te noemen voor je seksualiteit. Je mag het bijvoorbeeld niet gebruiken wanneer je van plan bent een kind te verwekken, want door de hormoonremmende werking heeft dat slechte invloed op de geslachtsontwikkeling van het ongeboren kind. Ik bedoel maar, zoiets zegt mij genoeg. En sommigen ervaren borstvorming en pijn aan de ballen enzovoort. Nou, als je dat allemaal over hebt voor haar op je hoofd, dan gaat mij dat te ver.

Te bedenken dat kaalheid an sich helemaal niet erg is. Ik bedoel zo'n 50% van de mannen loopt met een kale/kalende knikker rond. Niemand die het nog ziet en die er een oordeel over velt.
pi_18927228
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]
Ik bedoel zo'n 50% van de mannen loopt met een kale/kalende knikker rond. Niemand die het nog ziet en die er een oordeel over velt.
Hoe naief!
pi_18927291
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:41 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, ik ken dat spul wel en ik weet ook dat jij er bij zweert en er goede resultaten mee hebt gehaald. Maar zeg eens, wat zijn die resultaten nu precies? Is het haar dat bij jou teruggekomen is ook volledig teruggekomen en hoe is de kwaliteit daarvan? Ben je overigens niet bang dat Proscar iets doet met je totale hormoonshuishouding (op de langere termijn)? Welke bijwerkingen heb je ervaren?
Bijwerkingen: geen enkele (buiten meer haar op het kupke)
Haar groeit zeker terug en is weer lekker dik. Teruggroeitempo = kaalwordtempo (maar dan revers uiteraard)
pi_18927360
quote:

[..]
Je mag het bijvoorbeeld niet gebruiken wanneer je van plan bent een kind te verwekken, want door de hormoonremmende werking heeft dat slechte invloed op de geslachtsontwikkeling van het ongeboren kind
Idd, maar dan stop je er toch gewoon een poosje mee
pi_18927906
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:13 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Hoe naief!
Leg maar eens uit dan. Ik ben de enige in mijn omgeving die een punt maakt van mijn haaruitval, terwijl de rest allemaal zegt dat ik niet moet zeuren en dat er helemaal niets ergs aan is. Ook dames zeggen dat. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat wel 40% van de dames kale mannen zelfs aantrekkelijker vindt. En zeg nu zelf, beoordeel jij iemand anders omdat hij een kaal hoofd heeft? Ik niet en als je dat wel doet, moet je jezelf misschien afvragen of je wel helemaal normaal bent.
  donderdag 6 mei 2004 @ 12:45:53 #26
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_18928132
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:15 schreef Solitarias het volgende:
Bijwerkingen: geen enkele (buiten meer haar op het kupke)
Haar groeit zeker terug en is weer lekker dik. Teruggroeitempo = kaalwordtempo (maar dan revers uiteraard)
Hoe oud ben je eigenlijk, op welke leeftijd begon het verval en op welke leeftijd begon je met dat spul?
pi_18928444
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:45 schreef Plonz het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk, op welke leeftijd begon het verval en op welke leeftijd begon je met dat spul?
30
22
27
pi_18928546
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:36 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Leg maar eens uit dan. Ik ben de enige in mijn omgeving die een punt maakt van mijn haaruitval, terwijl de rest allemaal zegt dat ik niet moet zeuren en dat er helemaal niets ergs aan is. Ook dames zeggen dat. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat wel 40% van de dames kale mannen zelfs aantrekkelijker vindt. En zeg nu zelf, beoordeel jij iemand anders omdat hij een kaal hoofd heeft? Ik niet en als je dat wel doet, moet je jezelf misschien afvragen of je wel helemaal normaal bent.
Laten we het erop houden dat er in casu uiterlijke verschijning een enorme discrepantie is tussen wat men (expliciet) zegt en (impliciet) denkt.......
Verder: kaal maakt (vroeg)oud
pi_18932690
quote:
- Geen koffie drinken.
- Matigen met alcohol. Beter niet structureel drinken, maar alleen af en toe eens.
- Matigen met vet (uit vlees enzovoort). Matig ook met vlees (3x per week).
- Eet vooral veel vette vis (omega-3-vetzuren).
- Zorgt voor voldoende (of extra) vitaminen en mineralen.
- Zorg voor voldoende anti-oxidanten om de vrije radicalen te lijf te gaan. Vrije radicalen worden door het lichaam zelf aangemaakt wanneer nodig en door het lichaam zelf ook weer afgebroken. Maar in deze tijd dringen vrije radicalen ook van buiten in ons lichaam binnen, waardoor er te veel in het lichaam komen en het lichaam ze niet meer aankan. Deze zijn enorm schadelijk voor het lichaam.
als je dit allemaal doet valt je haar dan minder snel uit? of groeit het sneller?
hoop het laaste
want:
-ik drink geen koffie
-drink af en toe
-eet niet veel vet & vlees
-en laat mn haar groeien
pi_18935919
Finasteride is idd een risico voor bijwerkingen, maar wel vaak effectief.

Er zijn ook andere wegen, zoals uitwendige middelen. Deze zijn vaak iets minder effectief.

Hier iemand met een uitwendig regimen, en een mooi resultaat. http://www.partneringstrategies.com/se.htm

Januari 2004:[/n]

[b]Mei 2004:

Voor degenen die meer info willen over haarproblemen/oplossingen: http://www.haarweb.nl
pi_18936942
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 13:02 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat er in casu uiterlijke verschijning een enorme discrepantie is tussen wat men (expliciet) zegt en (impliciet) denkt.......
Verder: kaal maakt (vroeg)oud
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Die enquetes zijn anoniem en dus is er geen reden voor de ondervraagde vrouw om te liegen over haar mening. En dan nog, er zijn ook heel veel vrouwen die het geen ruk interesseert. Kaal maakt niet vroeg oud, de media zeggen dat het ouder maakt. Dat is wat anders.

Met alle respect, Solitarias, maar volgens mij ben jij er een beetje te gefixeerd op. Ik vind het ook niet leuk om kaal te worden, maar ik hecht er nu ook weer niet zoveel waarde aan, dat ik denk dat alles afhangt van het wel of niet hebben van haar. Het belangrijkste is acceptie van jezelf. Als je het zelf hebt geaccepteerd, zit het goed.
pi_18951463
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 15:48 schreef super-muffin het volgende:

[..]

als je dit allemaal doet valt je haar dan minder snel uit? of groeit het sneller?
hoop het laaste
want:
-ik drink geen koffie
-drink af en toe
-eet niet veel vet & vlees
-en laat mn haar groeien
Wat denkt je zelf: Er staat "Een greep uit grootmoeders tijd": Ergo: leuke volkswijsheden zonder wetenschappelijke onderbouwing of bewijzen
pi_18951637
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 19:03 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Die enquetes zijn anoniem en dus is er geen reden voor de ondervraagde vrouw om te liegen over haar mening. En dan nog, er zijn ook heel veel vrouwen die het geen ruk interesseert. Kaal maakt niet vroeg oud, de media zeggen dat het ouder maakt. Dat is wat anders.
De reacties vd dames uit mijn omgeving bewijzen het tegendeel: "Je ziet er jonger/beter/aantrekkelijker uit" etc.....

Toegegeven: sommige mannen zien er (geheel) kaal uitstekend uit (wat zou Kojak geweest zijn MET haar?), maar door de vorm van mijn gezicht (met tamelijk veel voorhoofd) is dit bij mij niet het geval. En een kop met pluizen is nou ook niert echt fraai.

Feit blijft: een volle bos bij mannen is (onderbewust) aantrekkelijker voor vrouwen. Tis een teken van vruchtbaarhied, net als brede schouders en een hoekige kaaklijn. Dat is biologisch bepaald......
pi_18951783
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:50 schreef Solitarias het volgende:
De reacties vd dames uit mijn omgeving bewijzen het tegendeel: "Je ziet er jonger/beter/aantrekkelijker uit" etc.....
Nee, dat is ook echt een geldige steekproef. Een paar dames uit je omgeving.
quote:
Toegegeven: sommige mannen zien er (geheel) kaal uitstekend uit (wat zou Kojak geweest zijn MET haar?), maar door de vorm van mijn gezicht (met tamelijk veel voorhoofd) is dit bij mij niet het geval. En een kop met pluizen is nou ook niert echt fraai.
Dat ben ik met je eens. De vorm van je hoofd moet er wel naar zijn. Wat bedoel je met een kop vol pluizen?
quote:
Feit blijft: een volle bos bij mannen is (onderbewust) aantrekkelijker voor vrouwen. Tis een teken van vruchtbaarhied, net als brede schouders en een hoekige kaaklijn. Dat is biologisch bepaald......
Teken van vruchtbaarheid? Waar slaat dat op? Kale mannen zijn net zo goed vruchtbaar en onvruchtbaarheid komt net zo goed onder de niet kalen voor. Kaalheid is niets anders dan een genetische aanleg voor kaalheid. Een genetische bepaling, dat de haarwortelzakjes worden aangetast door het mannelijk hormoon DHT. Dat heeft niets met vruchtbaarheid te maken.

Brede schouders en hoekige kaaklijn? Dat zijn misschien teken van meer mannelijk postuur, maar dat is zeker geen teken tot meer vruchtbaarheid. En hoe denk jij dan over lichaamsbeharing? Dat is ook echt mannelijk, maar dat is dan (volgens jou) zeker weer geen goed teken.

Ik krijg gewoon sterk de indruk dat jij je teveel laat leiden door anderen en vooral door wat de media ons voorspiegelt. Dat je je haar terug wilt en behouden wilt hebben is je eigen keuze en daar kan ik heel goed inkomen. Niets mis mee, maar gooi dan niet met vage biologisch wetenschappelijke theorieën.
pi_18951860
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 11:43 schreef Solitarias het volgende:
Wat denkt je zelf: Er staat "Een greep uit grootmoeders tijd": Ergo: leuke volkswijsheden zonder wetenschappelijke onderbouwing of bewijzen
Ik denk dat je volkwijsheden een beetje te weinig eer aan doet. De wetenschap is door de jaren heen zo wereldvreemd geworden, dat ze nu zelfs moeten ontdekken dat veel natuurlijke producten uitkomst kunnen bieden. Ik vind het een beetje met oogkleppen oplopen om al je vertrouwen maar even in de wetenschap te leggen.

Jij wilt koste wat het kost dat Proscar als beste middel naar voren brengen en ieder mensvriendelijke oplossing in het belachelijke stellen. Waarom? Omdat je bang bent dat je voor niets je lichaam hebt blootgesteld aan een hormoniale behandeling. Zeg nu zelf Solitarias, ben je niet een klein beetje bang voor onvoorziene nare effecten op de langere termijn?
pi_18954413
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 12:04 schreef FuifDuif het volgende:
Jij wilt koste wat het kost dat Proscar als beste middel naar voren brengen en ieder mensvriendelijke oplossing in het belachelijke stellen. Waarom?
Omdat dit het enige (betaalbare) inwendge middel is dat BEWEZEN effect heeft. Punt.
Verdiep je eens in wat wetenschappelijke studies over dit onderwerp en je zult dezelfde conclusie trekken.

Verder heb je nog minoxydil (uitwendig) en dutasteride (inwendig, maar duur).

Maar iedereen staat het natuurlijk vrij om andere methoden te proberen, ik speel liever op zeker.
pi_18954761
Wanneer begon je ongeveer met ernstig zorgen maken over je haaruitval? Kreeg je van je omgeving te horen dat je toch al behoorlijk kalend was op een gegeven moment?
pi_18957514
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:08 schreef FuifDuif het volgende:
Wanneer begon je ongeveer met ernstig zorgen maken over je haaruitval? Kreeg je van je omgeving te horen dat je toch al behoorlijk kalend was op een gegeven moment?
Zorgen, zorgen? Nooit!
Door een Brazilianse vriend van mij kwam ik toevallig op het spoor van Proscar (finalop heet het daar). Toen ben ik gaan lezen over dit middel + alle relevante medische rapporten gelezen. Toen heb ik besloten een testfase van een jaar in te gaan. Na een jaar was er een duidelijke verbetering merkbaar, dus ben ik doorgegaan.
pi_18957582
Dus als je er niet op gewezen was, op dat Proscar, dan liet je jezelf zonder probleem kaal worden?
pi_18958095
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 16:46 schreef FuifDuif het volgende:
Dus als je er niet op gewezen was, op dat Proscar, dan liet je jezelf zonder probleem kaal worden?
Ja, als ik niet zou weten dat ik een keuze had, dan had ik nu zonder problemen een enorm hoog voorhoofd. Dat had ik 1/2 jaar geleden ook, toen heb ik voor de grap alles er eens afgeschoren........
ik prefereer toch wel haar, en ik kan dat verkiezen, omdat ik een keuze tussen wel of niet kaalworden heb door de Proscar......
pi_18958412
Kun je aangeven in hoeverre je nu weer haar hebt?
pi_18959166
Alles, op 2 (steeds kleiner wordende) inhammen na. Bovenop is het wel wat dunner, maar dat wordt dus steeds dikker.

Als je hier kijkt
http://www.keratin.com/ac(...)classification.shtml

10 jaar geleden: Type II (ik heb nooit Type I - Frits Barend- gehad)
3 jaar geleden: Type III Vertex/ Type IV
Nu: Type II/III (ergens er tussen in)
Over 2 jaar: hopelijk weer Type II
pi_20484897
Uit gesloten topic (Kaal worden, wat te doen?):
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 11:16 schreef Jiggle het volgende:
Ik ben een jongen van 24 en heb het idee dat ik sinds een paar maanden behoorlijk wat haar begin te verliezen. Ik heb altijd heel dun haar gehad, zodat je als ik een beetje gel in had al snel op mijn schedel kon kijken, maar twee opmerkingen over beginnende kaalheid hebben me toch wel wat bezorgd gemaakt. Ik weet dat iedereen elke dag wel 50 tot 80 haren verliest, maar ik merk nu dat ik als ik alleen al door mijn haar strijk of er gel in probeer te doen dat ik echt de haren in mijn handen heb staan. Begint ook steeds lichter te worden op mijn kruin en inhammetjes die beginnen ook te komen.

Probleem dus, want ik wil absoluut niet kaal worden.
De tondeuse is geen optie. Ik zou het graag doen maar het zou gewoon geen gezicht zijn bij mij, zit al dicht tegen een waterhoofd aan volgens mij.
Gewoon accepteren is (voorlopig) ook geen optie. Ik ben al te lang vrijgezel, en wat iedereen ook zegt, als kalende man is de vijver waaruit je kunt vissen gewoon een stuk kleiner. Mijn vijver is al klein genoeg.

Gelukkig heb ik begrepen dat er tegenwoordig aardig wat te doen is tegen kaalheid. Haartransplantaties, speciale shampoos, medicijnen, men kan tegenwoordig veel. Toch vind ik het nogal een stap om daaraan te beginnen. Transplantatie is voorlopig veel te duur voor me, en ook nog niet nodig. Ik wil er gewoon op tijd bij zijn, dat schijnt heel erg belangrijk te zijn. Maar omdat het allemaal nog redelijk in het beginstadium is vind ik het ook wat lomp om met pillen te beginnen, waarvan ik niet weet wat voor bijwerkingen ze bij mij persoonlijk zullen hebben. Shampoos vind ik dan een betere optie, maar of die nou ook daadwerkelijk effect hebben vraag ik me af. Het zou overigens al fijn zijn als mijn haar wat dikker zou kunnen worden, (haha niet wassen ja) dan zou kaalheid al een stuk minder opvallen.
Zijn er mensen die mij advies kunnen geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 08-07-2004 11:41:12 ]
pi_20484930
In dit topic staan ook veel tips: Propecia, aminexil of monixodil gebruikers??
  donderdag 8 juli 2004 @ 12:16:05 #45
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20486294
Dank je voor de verplaatsing en de links.
Ik twijfel wel steeds meer wat ik moet doen. Het valt nu allemaal nog best wel mee maar ik wil er echt op tijd bij zijn.

Laten we vooropstellen dat ik gewoon heel graag NIET kaal zou willen worden, als dat mogelijk is. Ik begrijp best dat het voor sommige mensen niet zoveel uitmaakt, ik denk dat ik persoonlijk er gewoon niet op vooruit zal gaan. En dus wil ik er graag wat aan doen.

Ik zal een foto plaatsen om mijn situatie te verduidelijken:

De afweging is dus, 1) nu al aan iets als proscar beginnen om te voorkomen dat het in een later stadium al te erg wordt, 2) op een minder radicale manier aan het werk gaan om bijv het haar wat dikker te maken (shampoo), of 3) voorlopig niet teveel zeuren en eerst maar eens afwachten, met het risico dat het dalijk te laat is.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 11:53:21 #46
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20507623
Hmmm topic wordt niet erg opgemerkt...
Is de site haarweb.nl nog wel eens online? Doet nooit meer iets? Andere website die me verder kan helpen?
pi_20508119
Jiggle, het is nooit te laat. Je moet bijvoorbeeld goed beseffen dat kaalheid dus niet inhoudt dat je permanent je haar hebt verloren. Dat lijkt misschien zo op het eerste gezicht, maar in werkelijkheid is dit niet zo. Het is dus wachten (en zo lang hoeven we er niet meer op te wachten) op een middel die de oorzaken weg kan nemen, zodat nieuw haar kan groeien.

Ik zou je afraden om middelen te gebruiken die je hormoonproductie platleggen of ontregelen. Middelen zoals proscar. Het gaat toch veel te ver om enkel voor je hoofdhaar je hele androgenen-gehalte te manipuleren, wat dus ook effecten zal hebben op andere punten van je lichaam? Ik zou zeggen, behandel je haar goed en wacht af want er komen veel betere oplossingen aan.

Maar verder, maak je er niet zo druk over. Er zijn ergere dingen. Hongersnood in Afrika bijvoorbeeld.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 22:04:52 #48
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20520165
Dankjewel voor je reactie, ik ben er ook idd een beetje huiverig voor om aan medicijnen te beginnen. Die betere methodes waar je het over hebt, wat moet ik me daarbij voorstellen?
Wat vind jij van die speciale shampoos tegen kaalheid die er op de markt zijn? Ik geloof dat ze wel duur zijn maar werkt het ook. Het zou voor mij ook al de moeite zijn als ze mijn haar wat dikker maken zodat het allemaal wat voller overkomt.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 22:10:59 #49
16715 Mylene
*schatje*
pi_20520323
@Jiggle, waarom scheer je het niet op??

Millimeteren dus .
pi_20522543
Ik hou geen rekening met eet- en leefgewoontes geloof dat niet zo.

@Jiggle imo begin jij al behoorlijk kaal te worden of proscar enzo helpt weet ik niet maar ik zou er wel wat aan doen die shampoo proberen of misschien millimeteren weet niet of dat je staat.
pi_20522610
Jiggle, je kunt de haarverdikker, Regenium XY, van L'Oreal proberen. Verwacht niet direct na de eerste wasbeurt een volle bos. Het kan wel een maand of twee duren. Verder is er volgens mij nog geen enkele shampoo die haaruitval echt stopt en nieuw haar laat groeien. Maar die stap komt steeds dichterbij.
pi_20525139
Het enige dat bewezen helpt is proscar en minoxydil, alles anderes is wurst.......

Trek je eigen conclusies.....

* Solitarias leest lachend mee met een weer volle haardos dankzij de proscar.......
pi_20526193
Solitarias, mag ik je dan vragen om een foto van jezelf te plaatsen met de stand van zaken op dit moment?
pi_20526391
Ik meen gelezen te hebben dat het hormoon dat de haaruitval veroorzaakt, genaamd DHT, op latere leeftijd (na de puberteit?) geen functie meer zou hebben. Wanneer proscar de omzetting van testosteron in DHT verhindert, zou je dus méér testosteron overhouden...
pi_20526975
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 09:50 schreef FuifDuif het volgende:
Solitarias, mag ik je dan vragen om een foto van jezelf te plaatsen met de stand van zaken op dit moment?
OK, zoals ik er op DIT moment bij zit (in mijn ochtendjas)

Dit was dus 3,5 jaar geleden bijna helemaal kaal

[ Bericht 0% gewijzigd door Brennie op 10-07-2004 15:32:27 ]
pi_20527037
quote:
Proscar is prescribed to help shrink an enlarged prostate. The prostate, a chestnut-shaped gland present in males, produces a liquid that forms part of the semen. This gland completely encloses the upper part of the urethra, the tube through which urine flows out of the bladder. Many men over age 50 suffer from a benign (noncancerous) enlargement of the prostate. The enlarged gland squeezes the urethra, obstructing the normal flow of urine. Resulting problems may include difficulty in starting urination, weak flow of urine, and the need to urinate urgently or frequently. Sometimes surgical removal of the prostate is necessary. By shrinking the enlarged prostate, Proscar may alleviate the various associated urinary problems, making surgery unnecessary.

Caution! Before starting to take this medicine, it is vital that you should consult your doctor! Do not use it on your own initiative, without medical advice.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_20527214
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:23 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat klopt, in verlaagde dosering (1mg/per dag) is het echter een medicijn voor MPB
pi_20527253
Beetje link dus, als je het zomaar gaat slikken en de effecten op de lange termijn niet kent
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_20529457
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:43 schreef milagro het volgende:
Beetje link dus, als je het zomaar gaat slikken en de effecten op de lange termijn niet kent
Precies, daarom begin ik ook niet aan dat soort middelen. Maar aan de andere kant, het wordt wel veel gebruikt tegen MPB en met veel succes. Maar ja, dat is op de kortere termijn.... maar wat op de langere termijn?
pi_20529521
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:17 schreef Solitarias het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
De plaatjes worden niet in het topic getoond omdat je een '.' extra erbij gezet hebt voor de extensie 'jpg' . Maar ik heb ze even rechtstreeks bekeken. Oke, als de rest eerst bijna helemaal kaal was ben je echt goed bezig. Dan kan ik niet ontkennen. Maar ondervind je verder helemaal geen bijwerkingen? Heb jij trouwens met je (huis)arts overgelegd over het gebruik van Proscar?
pi_20534226
Ik ken trouwens een aantal mensen die Proscar voorgeschreven kregen door de huisarts, specifiek als 'haargroeimiddel'.
  zondag 11 juli 2004 @ 12:58:24 #62
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20549120
Tja, het klinkt toch ook wel erg aanlokkelijk. En als huisartsen het zomaar voorschrijven dan lijkt me dat het met de bijwerkingen ook wel meevalt. Is het niet zo dat er maar een heel miniem percentage van de gebruikers daar last van heeft?
pi_20549147
quote:
Op zondag 11 juli 2004 12:58 schreef Jiggle het volgende:

Is het niet zo dat er maar een heel miniem percentage van de gebruikers daar last van heeft?
Yep. En zodra je stopt met slikken van dat spul, verdwijnen die bijwerkingen ook weer.
pi_20553216
quote:
Op zondag 11 juli 2004 13:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Yep. En zodra je stopt met slikken van dat spul, verdwijnen die bijwerkingen ook weer.
Ik ben eens 2 maanden gestopt ter controle: ik voel me precies hetzelfde als wanneer ik wel slik........
pi_20553876
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:17 schreef Solitarias het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als het eerst bijna helemaal kaal was zijn de resultaten bemoedigend, maar een volle haardos wil ik dit (nog?) niet noemen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_20554154
Mijn God,

Als ik dat allemaal moet gaan laten om mijn haar niet kwijt te raken laat ik me over een paar jaar liever behandelen door een kliniek die mijn haren weer op de juiste plaats zet. Dat kost tegenwoordig nog maar een euro of 2000.
pi_20554271
quote:
Op zondag 11 juli 2004 17:35 schreef five2one het volgende:
Mijn God,

Als ik dat allemaal moet gaan laten om mijn haar niet kwijt te raken laat ik me over een paar jaar liever behandelen door een kliniek die mijn haren weer op de juiste plaats zet. Dat kost tegenwoordig nog maar een euro of 2000.
Het nadeel van die methode is dat je er niet méér haar door krijgt, er wordt gewoon haar van de achterkant van je hoofd ergens anders neergezet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_20554376
quote:
Op zondag 11 juli 2004 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het nadeel van die methode is dat je er niet méér haar door krijgt, er wordt gewoon haar van de achterkant van je hoofd ergens anders neergezet.
Bij een bedrijf als GHO halen ze gewoon wat haarfolikkels weg ipv een hele lap haar. Zo kunnen ze gebieden waar je meer als voldoende hebt makkelijk gebruiken om dat iets uit te dunnen. Geen last van. En bovendien is het geheel pijnloos in tegenstelling tot andere behandelmethoden.
pi_20554561
quote:
Op zondag 11 juli 2004 17:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

GHO is bezig met HM (hair multiplication). Hierbij worden dacht ik cellen van je hoofd apart gekweekt en vermenigvuldigd. Dan krijg je dus wel meer haar.
pi_20554657
quote:
Op zondag 11 juli 2004 17:57 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

GHO is bezig met HM (hair multiplication). Hierbij worden dacht ik cellen van je hoofd apart gekweekt en vermenigvuldigd. Dan krijg je dus wel meer haar.
Kijk, dan gaan we praten, lijkt me een ideale oplossing, maar ook zeer duur.
pi_20554953
URL Hier staan de kosten van een behandeling bij Gho (van de Gho-website).
pi_20556767
quote:
Op zondag 11 juli 2004 18:16 schreef FuifDuif het volgende:
URL Hier staan de kosten van een behandeling bij Gho (van de Gho-website).
6.500 Euro... Damn... En de eindresultaten die ze op die foto's laten zien zijn aardig, maar niet indrukwekkend.
  maandag 12 juli 2004 @ 15:03:32 #73
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20573915
Ik overweeg om het pakket uit onderstaande link aan te schaffen:
http://www.hairplus.nl/haarproducten_preventie_01.htm

Iemand daar ervaringen mee? Het zegt niks over bijwerkingen enzo, lijkt me een mooi iets om in ieder geval te proberen. Toch?!
pi_20574055
Het zal allicht iets helpen, al schijnen producten als finasteride en dutasteride pas echt verschil te maken.
  maandag 12 juli 2004 @ 22:45:54 #75
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20585316
Mja, ik hoop eigenlijk dat ik er redelijk op tijd bij ben en daardoor niet voor de meest groffe methodes hoef te gaan.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:09:47 #76
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20607657
Hmm, ga ik toch ff de topic omhoog halen. Ben toch benieuwd naar reacties op de link die ik hierboven heb gegeven.
pi_20610788
quote:
Op maandag 12 juli 2004 15:03 schreef Jiggle het volgende:
Ik overweeg om het pakket uit onderstaande link aan te schaffen:
http://www.hairplus.nl/haarproducten_preventie_01.htm

Iemand daar ervaringen mee? Het zegt niks over bijwerkingen enzo, lijkt me een mooi iets om in ieder geval te proberen. Toch?!
Als je op die manier te werk gaat, zijn er nog tientallen middelen die je dan zou kunnen proberen, waaronder tell sell zooi.

Een betere/beste manier vind ik: kennis vergaren via forums en studies/onderzoeken. En aan de hand daarvan een middel uitzoeken. En dan bedoel ik uiteraard niet Fok Forum, maar meer iets als HW, HS, HLH en HLT. Een andere manier is naar een arts, maar dat zie ik als een dure, snelle en beperkte manier. Beperkt omdat de keuze van de middelen van een arts (en ook vaak de kennis) beperkt is.
pi_20613531
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 00:34 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Een betere/beste manier vind ik: kennis vergaren via forums en studies/onderzoeken. En aan de hand daarvan een middel uitzoeken. En dan bedoel ik uiteraard niet Fok Forum, maar meer iets als HW, HS, HLH en HLT.
Yep, maar ondertussen is er op Fok! zeker ook goede info te vinden over deze zaken.........
  woensdag 14 juli 2004 @ 11:20:39 #79
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20615234
Ik geloof toch dat Hairplus een betrouwbaarder instituut is dan bijv. tellsell. Het lijkt me niet dat dit zomaar een onzin-middeltje is.
Je opmerking over eigen onderzoek deel ik zeker, daar ben ik nu dan ook mee bezig. De site Haarweb (HW?) ligt er echter al weken uit, tenminste bij mij doet ie het niet. Die andere afkortingen, waar staan die voor?
pi_20619290
Vreemd. Haarweb doet het bij mij gewoon.
Misschien dat je webbrowser een proxy gebruikt die het niet goed pakt, of misschien een verkeerde hostname-ip verwijzing in de file "host"
http://www.haarweb.nl/

http://www.hairlosshelp.com/forums/
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php
http://www.hairlosstalk.com/discussions/index.php

Over Hairplus. Een goede merknaam en een mooie website garandeert helaas niet of het product goed werkt. Ik blijf verder ook meestal bij de regel dat een goed product bekend hoort te zijn.
(Hier bedoel ik niet dat Hairplus wel of niet werkt. Ik heb er namelijk nooit echt iets over opgezocht, dus kan er op dit moment geen uitspraak over doen.)
  woensdag 14 juli 2004 @ 18:14:24 #81
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20623752
Dankjewel.
Toevallig heb ik vandaag je andere manier geprobeerd, ik ben even bij de huisarts langs geweest.
De boodschap was vrij duidelijk: Prophecia werkt, al het andere kost alleen maar erg veel geld.
De bekende bijwerkingen kunnen inderdaad optreden, maar ook vanwege de kleine hoeveelheden is de kans daarop redelijk klein.
Hij heeft het me voorgeschreven, maar ik moet zelf (uiteraard) de keuze maken of ik eraan begin. Hij wil er geen medisch advies over geven, omdat het een puur cosmetische aangelegenheid is. Kosten zijn ongeveer 50 euro per maand, en als ik eraan begin moet ik wel een keer op controle komen.

Ik denk dat ik eraan begin. Die bijwerkingen dat is even afwachten, hoop dat me dat bespaard blijft. 50 euro per maand vind ik behoorlijk veel, maar daar zal in de toekomst vast wel wat vanaf zijn te slijten, bijv door op internet te bestellen.
pi_20629570
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 18:14 schreef Jiggle het volgende:

Ik denk dat ik eraan begin. Die bijwerkingen dat is even afwachten, hoop dat me dat bespaard blijft. 50 euro per maand vind ik behoorlijk veel, maar daar zal in de toekomst vast wel wat vanaf zijn te slijten, bijv door op internet te bestellen.
Het werkzame bestanddeel in het merk (!) Propecia, is (1mg) finasteride. Je kunt dus gewoon Proscar, dat 5mg bevat, online kopen, veel goedkoper dan 50 euro per maand.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 08:40:10 #83
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_20658490
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 14:36 schreef mwuhaha het volgende:
Vreemd. Haarweb doet het bij mij gewoon.
Misschien dat je webbrowser een proxy gebruikt die het niet goed pakt, of misschien een verkeerde hostname-ip verwijzing in de file "host"
http://www.haarweb.nl/
Als computerleek begrijp ik hier niks van. Iemand die me uit kan leggen wat ik kan proberen om die site werkend te krijgen?
pi_20659631
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 18:14 schreef Jiggle het volgende:
Dankjewel.
Toevallig heb ik vandaag je andere manier geprobeerd, ik ben even bij de huisarts langs geweest.
De boodschap was vrij duidelijk: Prophecia werkt, al het andere kost alleen maar erg veel geld.
De bekende bijwerkingen kunnen inderdaad optreden, maar ook vanwege de kleine hoeveelheden is de kans daarop redelijk klein.
Hij heeft het me voorgeschreven, maar ik moet zelf (uiteraard) de keuze maken of ik eraan begin. Hij wil er geen medisch advies over geven, omdat het een puur cosmetische aangelegenheid is. Kosten zijn ongeveer 50 euro per maand, en als ik eraan begin moet ik wel een keer op controle komen.

Ik zeg het nog maar ene keer:voor Proscar kijk op www.qhi.co.uk en je bent met 35 eurocent per dag klaar.....
Ik heb daar al vaak besteld (ook wel eens voor andere Fokkers) en heb goede ervaringen met deze toko
(en nee, ik ga niet voor je bestellen)..........
pi_20659662
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 22:47 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het werkzame bestanddeel in het merk (!) Propecia, is (1mg) finasteride. Je kunt dus gewoon Proscar, dat 5mg bevat, online kopen, veel goedkoper dan 50 euro per maand.
Ja, zie mijn post hierboven
pi_20660744
Solitarias, hoe lang duurde het bij jou voordat je echt begon te zien dat het werkte? En je meent serieus dat je bovenop zo goed als geheel kaal was toen je begon? Ik heb nu vrij diepe inhammen maar verder bovenop nog behoorlijk dik en veel haar. Ik heb wel fijn haar, maar dat heb ik altijd gehad, maar omdat het veel is lijkt het altijd nog dik. En hoewel ik er nog nooit een opmerking over gehoord heb (mensen valt het niet eens op), weet ik natuurlijk gewoon dat het minder en minder wordt en gaat worden.

Als ik nu in dit stadium met Proscar zou beginnen, is dan de kans groot dat ik mijn haar behoud en wellicht zelfs dat de haren bovenop weer wat dikker worden (die zijn namelijk wel wat dunner dan aan de zijkanten en de achterkant)? En tot hoever kan je haarlijn teruggroeien?
pi_20815944
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 10:23 schreef DennisMoore het volgende:
Ik meen gelezen te hebben dat het hormoon dat de haaruitval veroorzaakt, genaamd DHT, op latere leeftijd (na de puberteit?) geen functie meer zou hebben. Wanneer proscar de omzetting van testosteron in DHT verhindert, zou je dus méér testosteron overhouden...
Volgens mij behoudt het wel zijn functie. Het zorgt voor lichaamsbeharing en het onder controle houden van oestrogeen. Bovendien zorgt een bepaald gedeelte voor een bepaalde hersenactiviteit. Alle DHT wegnemen zou betekenen dat je dus echt de negatieve gevolgen ondervindt. Proscar neemt alleen een bepaald deel weg dat voor het grootste gedeelte verantwoordelijk is voor de haaruitval.
pi_20816012
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 10:31 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ik zeg het nog maar ene keer:voor Proscar kijk op www.qhi.co.uk en je bent met 35 eurocent per dag klaar.....
Ik heb daar al vaak besteld (ook wel eens voor andere Fokkers) en heb goede ervaringen met deze toko
(en nee, ik ga niet voor je bestellen)..........
Waar bestel je nu dan als ik vragen mag? Als ik het trouwens goed begrijp, moet je dus die proscar tabletten in vijfen delen en dan iedere dag één stuk? Dan is het inderdaad behoorlijk goedkoop. Wanneer merkte je trouwens resultaat?
pi_20816150
Oh trouwens, wie van jullie gebruikt finasteride en had voorheen last van een vette huid en vet haar, maar is door het gebruik van finas is dat verminderd?
pi_20816491
Solitarias, nu ik de foto's hierboven zie in vergelijking tot de foto op je site zie ik inderdaad goede verbetering. De langere haren zijn nu ook van goede kwaliteit enzovoort. Netjes hoor. Zou je er anders ook nog eentje van opzij kunnen maken; net zoals die op je site?

Als ik naar de Norwoord-schaal kijk dan classificeer ik mij tussen 2 (niet 2a) en 3 vertex. Verder heb ik nog vrij veel haar en ook vrij vol. Ik word nog steeds wel gewezen op mijn haar, waarbij mensen zeggen dat ik zo'n mooi bossie heb. Je begrijpt, het zou jammer zijn om dat compliment te moeten verliezen . Maar wanneer ik nu gebruik maak van proscar en het werkt bij mij, heb ik dan goede kans om het te behouden en eventueel mijn bestaande (de aangetaste) haren te verbeteren? Ook heb ik kleine haartjes langs de haarlijn (kleurloos, maar wel langer dan dons). Kunnen die ook weer mee gaan groeien?
pi_20817513
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 20:53 schreef FuifDuif het volgende:
Solitarias, nu ik de foto's hierboven zie in vergelijking tot de foto op je site zie ik inderdaad goede verbetering. De langere haren zijn nu ook van goede kwaliteit enzovoort. Netjes hoor. Zou je er anders ook nog eentje van opzij kunnen maken; net zoals die op je site?

Als ik naar de Norwoord-schaal kijk dan classificeer ik mij tussen 2 (niet 2a) en 3 vertex. Verder heb ik nog vrij veel haar en ook vrij vol. Ik word nog steeds wel gewezen op mijn haar, waarbij mensen zeggen dat ik zo'n mooi bossie heb. Je begrijpt, het zou jammer zijn om dat compliment te moeten verliezen . Maar wanneer ik nu gebruik maak van proscar en het werkt bij mij, heb ik dan goede kans om het te behouden en eventueel mijn bestaande (de aangetaste) haren te verbeteren? Ook heb ik kleine haartjes langs de haarlijn (kleurloos, maar wel langer dan dons). Kunnen die ook weer mee gaan groeien?
Proberen FD, proberen.

Overigens schijnt het zo te zijn dat finasteride het proces niet voor eeuwig uitschakelt, maar je kan in eerste instantie wel een verbetering van je haargroei verwachten voordat het weer slechter wordt.
pi_20819514
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 21:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Proberen FD, proberen.

Overigens schijnt het zo te zijn dat finasteride het proces niet voor eeuwig uitschakelt, maar je kan in eerste instantie wel een verbetering van je haargroei verwachten voordat het weer slechter wordt.
Niet voor eeuwig? Hoe komt dat en hoe lang duurt dat?
  zaterdag 24 juli 2004 @ 03:48:19 #93
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_20823127
Mijn tip is om echt dik haar te krijgen. Veel rijst/nasie/vis eten. En elke ochtend onder koud water staan met je haar en rustig kammen met een goeie kam. En terwijl het water(koud,douchekop)op je hoofdt valt rustig masseren met je vingers voor doorbloeding dus van voor naar achteren ook met kam hetzelfde doen. 5 minuten masseren en 5 minuten kammen. Doe dit zo vaak als je kan, minimaal 1 keer per dag ong 10 minuten.

ps. water mag ook lauw zijn maar hoe kouder hoe beter. En precies zoals de kappers je haar wassen (masseren). mAar dan zonder zeep(shampoo)

Wat ik wel raar vind is dat italianen, spanjaarden, turken.. weinig last hebben van haaruitval en dat het bij nederlanders vaker voorkomt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Alessandro op 24-07-2004 04:26:38 ]
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_20823155
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 23:10 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Niet voor eeuwig? Hoe komt dat en hoe lang duurt dat?
Hoe dat komt? Tja... De waarheid is dat het hele kaalwordingsproces nog lang niet helemaal begrepen wordt, al is het wel duidelijk dat DHT en de gevoeligheid daarvoor zeer belangrijke factoren zijn. Als ik er aan denk zal ik morgen wel eens een linkje hier neer pleuren naar een artikel over een studie naar finasteride. Was een studie over 5 jaar, mensen die finasteride slikten waren na 5 jaar een stuk kaler, maar de mensen die geen finasteride slikten waren er nog veel slechter aan toe.
pi_20825016
Maar Grrrrrrrr jij slikt nu finasteride? Hoe lang geef je het voor resultaat?
pi_20825086
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 03:48 schreef Alessandro het volgende:
Mijn tip is om echt dik haar te krijgen. Veel rijst/nasie/vis eten. En elke ochtend onder koud water staan met je haar en rustig kammen met een goeie kam. En terwijl het water(koud,douchekop)op je hoofdt valt rustig masseren met je vingers voor doorbloeding dus van voor naar achteren ook met kam hetzelfde doen. 5 minuten masseren en 5 minuten kammen. Doe dit zo vaak als je kan, minimaal 1 keer per dag ong 10 minuten.

ps. water mag ook lauw zijn maar hoe kouder hoe beter. En precies zoals de kappers je haar wassen (masseren). mAar dan zonder zeep(shampoo)
Ik denk ten eerste inderdaad dat voeding een belangrijke rol speelt in de kwaliteit van het haar (niet bij kaalheid an sich verder overigerens) en ten tweede is er inderdaad de doorbloeding die vooral bij mensen die lijden aan kaalheid er slechter aan toe is. Verder zeg je dat je niet met shampoo moet wassen. Tenminste, niet zo vaak. Daarmee ben ik het wel eens denk ik. Ten eerste is het niet eens nodig en ten tweede maakt haar wassen je haar dunner. Wanneer je gewoon 's ochtends je haar goed uitspoelt met lauw (of koud) water, dan zit het veel voller. Probleem is wel wanneer je, zoals ik, iedere dag je haar wast, je een paar weken nodig hebt voordat de hoofdhuid daaraan gewend is.
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 03:48 schreef Alessandro het volgende:
Wat ik wel raar vind is dat italianen, spanjaarden, turken.. weinig last hebben van haaruitval en dat het bij nederlanders vaker voorkomt.
Dat heeft vooral met genetische aanleg te maken, omdat mensen van dezelfde groep over het algemeen bij elkaar blijven. Als er veel liefdesverkeer zou zijn geweest in de geschiedenis tussen Italianen en Nederlanders bijvoorbeeld, dan zou kaalheid daar veel meer voorkomen.
pi_20826867
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 11:38 schreef FuifDuif het volgende:

Dat heeft vooral met genetische aanleg te maken, omdat mensen van dezelfde groep over het algemeen bij elkaar blijven. Als er veel liefdesverkeer zou zijn geweest in de geschiedenis tussen Italianen en Nederlanders bijvoorbeeld, dan zou kaalheid daar veel meer voorkomen.
Er bestaan ook aanwijzingen dat het "mediterane dieet" mede verantwoordelijk is voor het feit dat kaalheid in die landen minder voorkomt.

Ik slik nu idd finasteride, een week nu, nog niks gemerkt van bijwerkingen, en ik ga het iig een jaar de tijd geven.

Hier trouwens die link die ik zou geven:5 jaar studie finasteride
pi_20828064
Het dieet kan ermee te maken hebben dat je sneller met kaalheid te maken krijgt, maar verder niet. Kaalheid (MPB) is een effect van het mannelijk hormoon DHT en ook mannen in de zuiderlijke landen hebben natuurlijk gewoon DHT. Dus het dieet van de zuiderlijke landen kan er voor zorgen, in theorie, dat de conditie van de hoofdhuid en de haarwortels (door voedingsstoffen) zo optimaal mogelijk blijft en dus dat kaalheid daar langer op zich laat wachten.

Dank je voor de link. Er staat gelukkig wel, dat na 5 jaar je nog meer haar overhoudt dan dat je in het begin had bij gebruik van fina. Dus wat ik eruit op maak: je gebruikt fina, je reageert er goed op, je haar verbeterd en je krijgt eventueel nieuw haar. Maar MPB zet heel langzaam door. Maar na 5 jaar (ongeveer) is het dus wel weer minder, maar nog steeds meer dan in het begin.
pi_20829048
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 15:01 schreef FuifDuif het volgende:
Dank je voor de link. Er staat gelukkig wel, dat na 5 jaar je nog meer haar overhoudt dan dat je in het begin had bij gebruik van fina. Dus wat ik eruit op maak: je gebruikt fina, je reageert er goed op, je haar verbeterd en je krijgt eventueel nieuw haar. Maar MPB zet heel langzaam door. Maar na 5 jaar (ongeveer) is het dus wel weer minder, maar nog steeds meer dan in het begin.
Yep, als ik jou was zou ik er gewoon nu mee beginnen, hoe eerder je erbij bent hoe beter. Zolang je nog complimenten over je haar krijgt kan het bij jou nog niet zo vergevorderd zijn, goede kans dat je als finasteride gaat gebruiken je nog tientallen jaren complimentjes blijft krijgen.
pi_20829338
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Yep, als ik jou was zou ik er gewoon nu mee beginnen, hoe eerder je erbij bent hoe beter. Zolang je nog complimenten over je haar krijgt kan het bij jou nog niet zo vergevorderd zijn, goede kans dat je als finasteride gaat gebruiken je nog tientallen jaren complimentjes blijft krijgen.
Nou, ik heb wel grote inhammen en sommigen zien dat ook wel, maar het wordt niet als minder mooi ervaren. Zelf vind ik de inhammen ook niet erg, maar ik zou wel graag de resterende haren zo lang mogelijk willen behouden en de dikte daarvan wat laten toenemen. Maar verder is het nog niet heel ver nee.
  zondag 15 augustus 2004 @ 23:44:06 #101
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_21314279
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 12:16 schreef Jiggle het volgende:
Dank je voor de verplaatsing en de links.
Ik twijfel wel steeds meer wat ik moet doen. Het valt nu allemaal nog best wel mee maar ik wil er echt op tijd bij zijn.

Laten we vooropstellen dat ik gewoon heel graag NIET kaal zou willen worden, als dat mogelijk is. Ik begrijp best dat het voor sommige mensen niet zoveel uitmaakt, ik denk dat ik persoonlijk er gewoon niet op vooruit zal gaan. En dus wil ik er graag wat aan doen.

Ik zal een foto plaatsen om mijn situatie te verduidelijken:
[afbeelding]

De afweging is dus, 1) nu al aan iets als proscar beginnen om te voorkomen dat het in een later stadium al te erg wordt, 2) op een minder radicale manier aan het werk gaan om bijv het haar wat dikker te maken (shampoo), of 3) voorlopig niet teveel zeuren en eerst maar eens afwachten, met het risico dat het dalijk te laat is.
Ik vind de derde foto heel mooi, omdat het wel heel veel op mijn gezicht en haartype lijkt. Ik ben wel wat kaler. Ik heb een goede (nieuwe) kapper opgezocht en me laten adviseren. Zij heeft het wat gewoon lekker kort gekipt, maar vooraf mijn 'slag' (wat vroeger krullen waren ) er wel in laten zitten. Ik ben er wel tevreden over.

Ja, verder, als ik zo lees moet je maar zien of middeltjes zin hebben. Ik denk dat acceptatie het beste werkt. Ik wen er ook aan, maar ik vergeet helaas wel petjes te dragen tijdens het zeilen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_21315696
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 23:44 schreef Flumina het volgende:

Ja, verder, als ik zo lees moet je maar zien of middeltjes zin hebben. Ik denk dat acceptatie het beste werkt. Ik wen er ook aan, maar ik vergeet helaas wel petjes te dragen tijdens het zeilen.
Er zijn voldoende middeltjes die wel degelijk werken, alleen bij de één beter dan bij de ander, en "hét" middel bestaat nog niet.
pi_21818069
Ik heb sinds een jaar last van beginnende kaalheid, mijn voorhoofd wordt langzamer groter en groter. Zit niet in de familie, komt denk ik door dat domme petje. Afijn, ik vraag me af of medicijnen helpen?

Ik kwam bij het volgende medicijn:

VITAMUST ALOPESAN 400
http://www.vitamust.nl/alopesan.html

Enige kenners hier? Iemand ervaring met het bovenstaande? Afrader / Aanrader?

Thnx
Lots of people want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down.
  woensdag 8 september 2004 @ 02:44:37 #104
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_21818272
-edit: doe normaal

[ Bericht 90% gewijzigd door Mylene op 08-09-2004 11:48:53 ]
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 8 september 2004 @ 02:58:06 #105
19840 Libris
Live from Singapore
pi_21818358
Vitamine B2 slikken?
pi_21818374
Als het aan dat petje ligt, zet je het toch gewoon niet meer op

Maar serieus:
Enige wat echt werkt voor de meeste mannen is finasteride (bv. Propecia of Proscar) of dutasteride.
Alle andere is weggegooid geld.
pi_21818387
Zit Saw Palmetto extract in, het is dus een DHT verlager.

Van het effect van Saw Palmetto op haaruitval, zijn alleen helaas weinig studies uitgevoerd. Wel zou het goed werken tegen BPH (prostaat spiergroei), wat net zoals AGA (mannelijke erfelijke haaruitval) onder invloed is van DHT. Redelijk wat mensen gebruiken Saw Palmetto ook voor AGA.

Over het algemeen wordt beweerd dat petjes niet zouden moeten uitmaken.

Omdat het in jouw geval misschien niet erfelijk is, is het handig om je te laten onderzoeken met minimaal een bloedtest.

Eventueel een standaard multivitamine+mineralen supplement nemen om mogelijk deficientie te verminderen.
  woensdag 8 september 2004 @ 06:48:08 #108
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_21818599
komt niet door je petje, dat is een fabeltje.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  woensdag 8 september 2004 @ 07:20:25 #109
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_21818663
Een vriend van me heeft een half jaar aan de Folligro gezeten. Zogenaamd een natuurlijk middel, maar ik zie geen enkele verbetering. Hij trouwens ook niet. Dus.. accepteer hoe je bent, of ga aan de echte hormoonafbrekers met alle gevolgen van dien....
pi_21818753
Is dit niet eens eerder langs gekomen?
  woensdag 8 september 2004 @ 07:57:21 #111
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_21818814
quote:
Op woensdag 8 september 2004 07:45 schreef Scheepschroef het volgende:
Is dit niet eens eerder langs gekomen?
Vast wel. En net als vragen over wondermiddeltjes om af te vallen zal het nog veel vaker langskomen.
pi_21818829
Wat is er mis met een lekkere kale kop? Of van die lekkere korte stekkeltjes met je restant haar?

Jammieeeeee
  woensdag 8 september 2004 @ 08:31:09 #113
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_21818964
Wat je ook doet, laat de Veet links liggen!
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_21819088
quote:
Op woensdag 8 september 2004 08:31 schreef MetalMessiah het volgende:
Wat je ook doet, laat de Veet links liggen!

Tja, kaal worden is niet leuk, maar het heeft ook voordelen:
-Ik zwem nu sneller
-Ik ren nu sneller
-Ik krijg mn helm makkelijker op
-'s ochtends zit ik geen half uur met mn haar te stoeien
EN! Ik krijg mn dochter aan het lachen als ik haar handjes langs mn stekelige kop haal!

Oh ja! En nog ff dan lijk ik op een smiley!
pi_21819226
vitamine b
pi_21819236
gewoon accepteren
pi_21819300
zoek maar es op minoxidil dat is volgens de haarspecialist in het academisch ziekenhuis in neimegen het eenigste middel dat kan helpen ( hoeft niet altijd ), het duurt ook ongeveer een half jaar voor dat je resultaat kunt zien, en je zal het je hele leven moeten gebruiken. Ik ben nog geen half jaar bezig en zie dus ook nog geen resultaat.
pi_21819335
Gewoon kort scheren, dan ben je van alle gezeik af. Medicijnen slikken die je hormoonhuishouding verstoren om meer haar te krijgen lijkt me niet zo gezond.
Dat is als met een tank een fietsendief oppakken, het doet meer kwaad dan goed.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 8 september 2004 @ 09:22:56 #120
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_21819339
quote:
Op woensdag 8 september 2004 03:01 schreef StrayDog het volgende:

Maar serieus:
Enige wat echt werkt voor de meeste mannen is finasteride (bv. Propecia of Proscar) of dutasteride.
Ik heb wel eens over Propecia gelezen, maar van de bijwerkingen wordt je echt niet vrolijk. Als je dat gaat gebruiken dan vervang je het ene probleem door het andere.

Trouwens, als je door een pet kaal wordt, dan kan je diezelfde pet toch ook gebruiken om het te verbergen
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_21821083
quote:
Op woensdag 8 september 2004 09:16 schreef zanzibar het volgende:
zoek maar es op minoxidil dat is volgens de haarspecialist in het academisch ziekenhuis in neimegen het eenigste middel dat kan helpen ( hoeft niet altijd ), het duurt ook ongeveer een half jaar voor dat je resultaat kunt zien, en je zal het je hele leven moeten gebruiken. Ik ben nog geen half jaar bezig en zie dus ook nog geen resultaat.
Wat een onzin van die "haarspecialist". Er zijn meerdere bewezen middelen die werken. Verder klopt dat "half jaar" ook niet. Het effect van topische 5% Minoxidil is normaal gesproken na 2 maanden al zichtbaar. Bij finasteride is 6 maanden niet vreemd, en is algemeen geaccepteerd door dermatologen, dus misschien dat die "haarspecialist" finasteride bedoelt.

Finasterides kunnen redelijk goed werken. Bijwerkingen kunnen er wel zijn, maar deze verdwijnen zodra je stopt en zijn zover ik weet niet echt schadelijk.
  woensdag 8 september 2004 @ 11:36:08 #122
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_21821210
quote:
Op woensdag 8 september 2004 08:30 schreef Duna het volgende:

[..]

Niet als je 24 bent.
Ik ben 22 en heb ook inhammen. Ik kan er niet mee zitten... TS is labiel.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_21821509
quote:
Op woensdag 8 september 2004 11:36 schreef beelz het volgende:

[..]

Ik ben 22 en heb ook inhammen. Ik kan er niet mee zitten... TS is labiel.
Dat is heel fijn voor jou, maar nog geen reden om de TS voor labiel uit te maken. Ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken om daarmee te stoppen.
pi_21823732
quote:
Op woensdag 8 september 2004 03:01 schreef StrayDog het volgende:

Maar serieus:
Idd, en hier is al menig topic over volgeschreven (ook door mij). Gebruik de search en je kunt vooruit....
Slotje graag!.
pi_21831314
quote:
Op woensdag 8 september 2004 02:11 schreef Jason23 het volgende:
Ik heb sinds een jaar last van beginnende kaalheid, mijn voorhoofd wordt langzamer groter en groter. Zit niet in de familie, komt denk ik door dat domme petje. Afijn, ik vraag me af of medicijnen helpen?

Ik kwam bij het volgende medicijn:

VITAMUST ALOPESAN 400
http://www.vitamust.nl/alopesan.html

Enige kenners hier? Iemand ervaring met het bovenstaande? Afrader / Aanrader?

Thnx
Bevat Saw Palmetto, is een DHT-blokker/remmer, bij mij had het een licht positief effect. Tegenwoordig combineer ik het met proscar(finasteride) en rooscure, slechts sinds 2 maanden, dus het effect blijft even afwachten. Schrijf je anders eens in op Haarweb.nl en lees een tijdje mee, dan krijg je wat meer inzicht in wat er allemaal te koop is en wat ook echt effect heeft. Even een waarschuwing: er bestaan (momenteel) geen wondermiddelen, wel middelen die de boel remmen of een paar jaar terugdraaien.
  donderdag 9 september 2004 @ 08:52:36 #126
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_21832946
quote:
Op woensdag 8 september 2004 09:10 schreef m.a.d.e.l.i.e.f het volgende:
vitamine b
Helpt dat?
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
pi_21833493
quote:
Op donderdag 9 september 2004 08:52 schreef Archeodude het volgende:

[..]

Helpt dat?
Alleen als je haaruitval veroorzaakt wordt door een tekort aan vitamine B, kwaad kan het echter niet.
  donderdag 9 september 2004 @ 09:52:22 #128
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_21833510
quote:
Op donderdag 9 september 2004 09:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Alleen als je haaruitval veroorzaakt wordt door een tekort aan vitamine B, kwaad kan het echter niet.
Thanks!
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
pi_21833592
quote:
Op woensdag 8 september 2004 18:05 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Idd, en hier is al menig topic over volgeschreven (ook door mij). Gebruik de search en je kunt vooruit....
Slotje graag!.
Zeg, wil jij even ophouden met het aanvragen van slotjes op topics van anderen? Als je het goed begrepen had, ging dit topic in beginsel over natuurlijke haargroei-oplossingen en haaruitvalremedies, niet over medicatie als finasteride.
  maandag 11 oktober 2004 @ 23:57:02 #130
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_22565725
Grrrrr, hoe is de stand van zaken bij jou nu, wat betreft de proscar? Ik moet zeggen dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen maar ook nog totaal geen positief effect merk. Negatief wel, de haaruitval is eigenlijk wel een stukje erger geworden, het wordt echt zichtbaar dunner. Het schijnt erbij te horen, zelfs een teken te zijn dat het aanslaat, maar ik voel me er niet bepaald bij op mijn gemak. Nog andere mensen met ervaringen?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 13:13:52 #131
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_22595071
.....?!
pi_22597490
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 23:57 schreef Jiggle het volgende:
Grrrrr, hoe is de stand van zaken bij jou nu, wat betreft de proscar? Ik moet zeggen dat ik totaal geen last heb van bijwerkingen maar ook nog totaal geen positief effect merk. Negatief wel, de haaruitval is eigenlijk wel een stukje erger geworden, het wordt echt zichtbaar dunner. Het schijnt erbij te horen, zelfs een teken te zijn dat het aanslaat, maar ik voel me er niet bepaald bij op mijn gemak. Nog andere mensen met ervaringen?
Geen of nauwelijks last van bijwerkingen, maar ook nog geen enkel effect geconstateerd, volgens mij gaat het uitvalproces gewoon verder. Ik blijf iig gewoon doorgaan, 1 jaar maak ik zeker vol, dan zie ik wel verder.
pi_22597555
quote:
Op donderdag 9 september 2004 09:59 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Zeg, wil jij even ophouden met het aanvragen van slotjes op topics van anderen? Als je het goed begrepen had, ging dit topic in beginsel over natuurlijke haargroei-oplossingen en haaruitvalremedies, niet over medicatie als finasteride.
Zeg FD, doe jij eigenlijk nog iets aan medicatie oid?
pi_22598172
Wat grappig dat dit topic weer nieuw leven in geblazen is
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zeg FD, doe jij eigenlijk nog iets aan medicatie oid?
Nopes, ik doe helemaal niets, behalve dan een beetje letten op mijn leef- en eentgewoonten. Ik zit nog steeds wel eens te denken aan finasteride, maar ik ben bang voor de bijwerkingen. Hoe is het met jouw finasteride?
pi_22598191
Oh ik zie net dat je mijn vraag al beantwoord hebt in een post boven jouw post waarop ik hierboven geantwoord heb .
pi_22598418
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:29 schreef FuifDuif het volgende:
Wat grappig dat dit topic weer nieuw leven in geblazen is
[..]

Nopes, ik doe helemaal niets, behalve dan een beetje letten op mijn leef- en eentgewoonten.
Letten op je leef-en eetgewoonten zal waarschijnlijk maar heel weinig effect hebben op je haaruitval, of je moet een japans/mediteraans dieet gaan volgen en daar nooit van afwijken, dat zou nog wel eens wat kunnen schelen.

Maar je komt ook wel eens op Haarweb begreep ik, dan moet je weten dat er ook wel andere middelen dan finasteride zijn. Je zou bijvoorbeeld minoxidil of een shampoo met ketoconazol kunnen gaan gebruiken, voor 8 euro bij het kruidvat heb je al een flesje Rooscure. Dit zal de boel niet helemaal stopzetten maar wel verdere haaruitval (enigzins) vertragen.
pi_22598780
Hmmm, ik zal eens wat meer kijken op Haarweb. Ik ben daar op gekomen via een topic hier over haaruitval (iemand had het daar over), maar ik ben er al heel lang niet meer geweest, dus misschien heb ik wel dingen gemist.

Ik denk ook wel dat je leef- en eetgewoonten een minimaal effect hebben. Ik zal eens naar die andere dingen gaan kijken, thanks.
  maandag 19 september 2005 @ 19:20:23 #138
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_30734833
quote:

[..]

Ja, daar doelde ik uiteindelijk wel op ja . Laten we eerlijk zijn, middelen als Proscar en Finasteride zijn nu niet bepaald lekker te noemen voor je seksualiteit. Je mag het bijvoorbeeld niet gebruiken wanneer je van plan bent een kind te verwekken, want door de hormoonremmende werking heeft dat slechte invloed op de geslachtsontwikkeling van het ongeboren kind. Ik bedoel maar, zoiets zegt mij genoeg. En sommigen ervaren borstvorming en pijn aan de ballen enzovoort. Nou, als je dat allemaal over hebt voor haar op je hoofd, dan gaat mij dat te ver.

Te bedenken dat kaalheid an sich helemaal niet erg is. Ik bedoel zo'n 50% van de mannen loopt met een kale/kalende knikker rond. Niemand die het nog ziet en die er een oordeel over velt.

Wat een ontzettende NUL reactie, je kan zien dat je je er echt in verdiept hebt voordat je een reactie als deze hebt gegeven. Middelen als Proscar (finasteride = proscar/propecia, niet een ander medicijn) en Dutasteride leiden bij slechts een marginale groep mensen tot bijwerkingen. Uit onderzoek is gebleken dat rond de 1% van de mannen borstvorming kreeg en 5% impotentie ervaarde. Bron : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5741&highlight=Dutasteride+bijwerkingen
Het enige waar je wel gelijk in hebt is dat je met zo'n middel moet stoppen als je aan kinderen denkt. Dit doe je dan een ruime tijd van te voren.

Die 50% van de kale knikkers die rondlopen zijn in het algemeen ver boven de 30, als de haaruitval begint in de jaren 20 is het dus niet zo gek dat mensen in paniek raken. In deze jaren zijn mensen meer gevoelig voor het uiterlijk, later zal dat pas minder worden.Dat verklaart ook die zogenaamde uitkomst van die enquete. Een meisje van 19 is een stuk gevoeliger voor je haarbos dan een vrouw in de 30, dit is moeilijk te ontkennen.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 12:17 schreef FuifDuif het volgende:
Jiggle, het is nooit te laat. Je moet bijvoorbeeld goed beseffen dat kaalheid dus niet inhoudt dat je permanent je haar hebt verloren. Dat lijkt misschien zo op het eerste gezicht, maar in werkelijkheid is dit niet zo. Het is dus wachten (en zo lang hoeven we er niet meer op te wachten) op een middel die de oorzaken weg kan nemen, zodat nieuw haar kan groeien.
Als er plekken zijn op het hoofd waar geen haren meer groeien dan betekent dit vooralsnog een permanent verlies. Middelen kunnen alleen wat doen voor je haar zolang er nog (kleine) haartjes aanwezig zijn en ook dan is er geen garantie tot succes. Haarverlies remmen/stopzetten is door de meesten gerealiseerd, hergroei komt een stuk minder voor en een volle haarbos hoef je al helemaal niet te verwachten. Als alles meezit is het medicijn SHH over 5 jaar op de markt. Dit medicijn is in staat de haarzakjes wakker te schudden en weer gezonde haren te laten produceren. Echter, dit werkt alleen voor de plekken op je hoofd waar haar aanwezig is, ook al is het idv haartjes die praktisch onzichtbaar zijn.

Voor de mensen die zoeken naar antwoorden die gericht zijn op de realiteit, ga eens naar www.haarweb.nl. Dit is een onafhankelijke site voor mannen/vrouwen met haaruitval die zoeken naar middelen om het wat rooskleuriger te maken. Er is meer te vinden dan je in eerste instantie denkt. Zo was ik hopeloos eind augustus vorig jaar, intussen weet ik alles over het onderwerp dmv Haarweb. Discussies en onderzoeken volop aanwezig, die altijd goed onderbouwd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Visionist_069 op 20-09-2005 19:55:42 ]
pi_30755355
castreren
4
pi_30755974
Ja ik begin er ook best last van te krijgen.. Inhammmen die groter worden, haar wat dunner wordt. Ik zit er nog niet echt over te denken om "echte" medicijnen zoals Proscar te gaan gebruiken. Kan iemand mij vertellen welke vitaminen ik het best kan slikken, en hoe zit het met zink, ijzer etc?
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:07:03 #141
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_30762432
Een combinatie van Vit B6 pyridoxal (p-5-p)en Zink(mits je je aan de normale dosing houdt) is goed voor het haar. Helaas zit er in vrijwel elk supplement B6 Pyrodoxine, de goedkope vorm van B6. B6 pyridoxine zou schadelijk zijn voor het haar, omdat zij leiden tot meer aanmaak van het enzym 5-alpha-reductase type 1. Dit leidt tot meer vorming van DHT in de schedel. Het is nog steeds onduidelijk of type 1 meehelpt bij het haarverlies, de verhalen zijn verschillend. Het is echter duidelijk dat B6 pyridoxal goed is voor het haar. Op dit moment heb ik slechts 1 supplement kunnen vinden met deze vorm van B6 en dat is Plantina Multi Fit. In dit supplement zit ook zink en je krijgt van een tal meer dan 100% ADH binnen. De prijs valt ook best mee, zoveel meer betaal je er niet voor. Wat verder als effectief gezien is :

Groene Thee :-anti-oxidant, - reduceert DHT en cholesterol, - stimuleert haargroei
* bij GROTE hoeveelheden groene thee krijg je veel looizuur naar binnen, waardoor de opname van essentiële mineralen uit het spijsverteringskanaal kan worden belemmerd en op den duur zelfs nierbeschadigingen kunnen optreden. Groene thee extract bevat bv geen looizuur en is ook in pilvorm te krijgen.
omega-3-vetzuren : kunnen goede zaken doen tegen haarverlies omdat ze de aanmaak van beide types van het enzym 5-alpha-reductase remmen. Daarbij hebben omega-3-vetzuren belangrijke ontstekingsremmende eigenschappen, hoewel het niet waarschijnlijk is dat dit kan helpen tegen AGA. Omega 3 zit veel in vis en walnoten en is ook in pilvorm verkrijgbaar.
-Rooscure/Nizoral : Onderzoeken wijzen uit dat shampoos met het werkend bestanddeel ketoconazol haaruitval tegen kunnen gaan en voor hergroei kunnen zorgen.Ketoconazol blijkt dus niet alleen geschikt voor mensen met roos. Ook mensen met alopecia androgenetica hebben baat bij het middel. Beiden werken evengoed, rooscure is echter minder aggressief voor de hoofdhuid. Het middel is echter niet geschikt voor dagelijks wassen.
-MSM - Op haarforums wordt geclaimd dat het de groei van haar en nagels stimuleert. Het middel is echter zeer omstreden: de werking is niet bewezen
- Diverse shampoos die het haar dikker maken, zoals :
American Crew (bij haarsalons)
Thicker Fuller Hair (de tuinen)
Elséve Shampoo Regenium

Daarnaast zijn er ook sprays/lotions op de markt waarmee je de hoofdhuid camoufleert/haar voller mee laat lijken. Voorbeelden van sprays zijn Toppik, Volluma, Megathik. Voorbeelden van lotions zijn Couvre en Kerasome. Couvre en Toppik zijn al vrij lang op de markt en zijn bewezen als "veilig". Het ene middel is het andere echter niet, zo kan bv 1 als een haarlak aanvoelen en de ander niet geheel bestand zijn tegen regen en/of wind. Ik adviseer je om de discussies op haarweb.nl hierover te lezen.

Ook zonder dutasteride/finasteride en minoxodil kan je een eind komen. Als je haar je kostbaar is dan begin je zo snel mogelijk met de preventie. Dunner wordend haar zal uiteindelijk tot dood haar leiden en dat wil je lijkt me niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Visionist_069 op 20-09-2005 19:45:20 ]
pi_30762549
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:07 schreef Visionist_069 het volgende:
heel verhaal
Kijk daar hebben we nog eens wat aan
dankjewel!
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:27:04 #143
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_30763102
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:10 schreef knox_ het volgende:

[..]

Kijk daar hebben we nog eens wat aan
dankjewel!
geen dank kijk gerust eens op haarweb.nl onder medicijnen/haargroeimiddelen voor meer info.
pi_30822645
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:20 schreef Visionist_069 het volgende:
Wat een ontzettende NUL reactie, je kan zien dat je je er echt in verdiept hebt voordat je een reactie als deze hebt gegeven. Middelen als Proscar (finasteride = proscar/propecia, niet een ander medicijn) en Dutasteride leiden bij slechts een marginale groep mensen tot bijwerkingen. Uit onderzoek is gebleken dat rond de 1% van de mannen borstvorming kreeg en 5% impotentie ervaarde. Bron : http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=5741&highlight=Dutasteride+bijwerkingen
Het enige waar je wel gelijk in hebt is dat je met zo'n middel moet stoppen als je aan kinderen denkt. Dit doe je dan een ruime tijd van te voren.
En hoe weet jij dat als je jaar in jaar uit finasteride gebruikt je daardoor toch niet iets in je lichaam verprutst? Het is nogal wat om met je hormoonhuishouding te rommelen op zo'n jonge leeftijd. Was het ook niet pas recentelijk ondekt dat vioxx levensgevaarlijk is waarbij de producent, Merck, nu een forse claim aan de broek heeft hangen en op het matje moet komen. Merck he... laat dat nu net de producent van finasteride zijn! Dat er nog niets bekend is over lange termijn bijwerkingen (of invloed op nageslacht) wil niet zeggen dat het er niet is.
quote:
Die 50% van de kale knikkers die rondlopen zijn in het algemeen ver boven de 30, als de haaruitval begint in de jaren 20 is het dus niet zo gek dat mensen in paniek raken. In deze jaren zijn mensen meer gevoelig voor het uiterlijk, later zal dat pas minder worden.Dat verklaart ook die zogenaamde uitkomst van die enquete. Een meisje van 19 is een stuk gevoeliger voor je haarbos dan een vrouw in de 30, dit is moeilijk te ontkennen.
Tja, is dat een reden om in paniek te raken. Naar mijn mening zijn mensen die zich er zo door laten beinvloeden eerder psychisch niet helemaal in orde. Niets geen finasteride, maar psycholoog!
quote:
Als er plekken zijn op het hoofd waar geen haren meer groeien dan betekent dit vooralsnog een permanent verlies. Middelen kunnen alleen wat doen voor je haar zolang er nog (kleine) haartjes aanwezig zijn en ook dan is er geen garantie tot succes. Haarverlies remmen/stopzetten is door de meesten gerealiseerd, hergroei komt een stuk minder voor en een volle haarbos hoef je al helemaal niet te verwachten. Als alles meezit is het medicijn SHH over 5 jaar op de markt. Dit medicijn is in staat de haarzakjes wakker te schudden en weer gezonde haren te laten produceren. Echter, dit werkt alleen voor de plekken op je hoofd waar haar aanwezig is, ook al is het idv haartjes die praktisch onzichtbaar zijn.
Ja, ik weet ook wel dat het heel moeilijk is om te realiseren dat haar teruggroeit. Anders zou er niet eens meer over gesproken worden omdat iedereen die er mee zou zitten het zou kunnen oplossen. Wat is dat SHH trouwens, heb je daar links over?
quote:
Voor de mensen die zoeken naar antwoorden die gericht zijn op de realiteit, ga eens naar www.haarweb.nl. Dit is een onafhankelijke site voor mannen/vrouwen met haaruitval die zoeken naar middelen om het wat rooskleuriger te maken. Er is meer te vinden dan je in eerste instantie denkt. Zo was ik hopeloos eind augustus vorig jaar, intussen weet ik alles over het onderwerp dmv Haarweb. Discussies en onderzoeken volop aanwezig, die altijd goed onderbouwd worden.
Het feit dat er zo'n actieve groep is geeft al aan dat je er niet veel van hoeft te verwachten naar mijn mening.
pi_30822653
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 13:12 schreef Brunette het volgende:
castreren
Dat zal niet helpen helaas.
pi_30822685
Hoe triest op welke manier mensen er zo mee bezig gaan. Jullie zouden de hongerwinter eens mee moeten hebben gemaakt. Dan had je wel wat anders lopen piepen. Stelletje verwende materialisten .
  zondag 25 september 2005 @ 15:26:56 #147
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_30916928
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

En hoe weet jij dat als je jaar in jaar uit finasteride gebruikt je daardoor toch niet iets in je lichaam verprutst? Het is nogal wat om met je hormoonhuishouding te rommelen op zo'n jonge leeftijd. Was het ook niet pas recentelijk ondekt dat vioxx levensgevaarlijk is waarbij de producent, Merck, nu een forse claim aan de broek heeft hangen en op het matje moet komen. Merck he... laat dat nu net de producent van finasteride zijn! Dat er nog niets bekend is over lange termijn bijwerkingen (of invloed op nageslacht) wil niet zeggen dat het er niet is.
[..]

Dat weet ik omdat het middel finasteride al sinds begin jaren 90 op mensen wordt toegepast.Inmiddels zoveel jaren later is wel het 1 en ander bekend over de stof en de conclusie is dat het middel absoluut geen kwaad kan.Natuurlijk zijn er altijd de uitzonderlijke verhalen, maar die heb je bij elk medicijn.Als je na +-15 jaar en tal van onderzoeken nog steeds je twijfels zet bij het product ben je wel ontzettend naief en achterdochtig, dan is het middel helaas niet FuitDuif proof. Ontdekt dat vioxx levensgevaarlijk is? Waar beweer je die zo uitgesproken mening op? De klachten kwamen uit jawel Texas,US, die wel erg gevoelig zijn voor dramatiek en graag een rechtzaak beginnen zonder het bewijsmateriaal grondig te onderzoeken. Waar Amerika toch al vrij bekend om staat. Van de 20 miljoen amerikanen die het middel hebben gebruikt kwamen er 4200 klachten binnen, lijkt me niet dat dit verschilt van andere medicijnen die in het gebruik genomen worden. Wanneer iets echter nieuws is, grijpen mensen de kans om ook mee te liften, dat is typisch Amerika. Ook is aangetoond dat de man die zogenaamd was gestorven door het middel (waardoor waarschijnlijk de klachten binnenstroomden), gestorven was aan arythmie...niet een hartaanval.Er is geen enkele studie die ooit bewezen heeft dat vioxx gelinked werd aan een onregelmatige hartslag. Als je zo gaat redeneren en paranoide bent kan je wel een verbod tot alle medicijnen opleggen.

Tja, is dat een reden om in paniek te raken. Naar mijn mening zijn mensen die zich er zo door laten beinvloeden eerder psychisch niet helemaal in orde. Niets geen finasteride, maar psycholoog!
[..]

Je leeft wel erg met het beeld in het verleden zeg. Tijden veranderen, mensen veranderen, idealen en gewoontes veranderen. Als je in je beginjaren 20 zit, je lijdt aan haaruitval en je bent daar gevoelig voor betekent dat zeker niet dat je psychisch niet in orde bent. Wat onzettend kort door de bocht. Ik zal eerder zeggen dat jij psychisch niet in orde bent en je je eens moet nachecken naar je inlevingsvermogen. Zie je veel kale knikkers van in de 20? Ben je er intussen van bewust dat het uiterlijk een veel grotere rol speelt in die jaren dan een 40-50 jaar geleden misschien? We leven in een wereld die steeds gevoeliger aan het worden is voor het uiterlijk. Je kan het zien aan de toenemende maat in schoonheidsproducten, verzorgingsproducten, boeken etc. Dat JIJ niet gevoelig hiervoor bent betekent niet dat dat bij de rest ook maar zo moet zijn. Heel erg leuk hoor je mening voorschotelen, maar laten we nou absoluut niet de goeroe uithangen. Probeer eens een beetje open-minded te zijn en ik beloof je, een wereld gaat voor je open.

Ja, ik weet ook wel dat het heel moeilijk is om te realiseren dat haar teruggroeit. Anders zou er niet eens meer over gesproken worden omdat iedereen die er mee zou zitten het zou kunnen oplossen. Wat is dat SHH trouwens, heb je daar links over?
[..]

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1931
ook verwijzingen naar onderzoeken en discussies.

Het feit dat er zo'n actieve groep is geeft al aan dat je er niet veel van hoeft te verwachten naar mijn mening.

Zucht, kan je dat ook misschien nog onderbouwen? Erg makkelijk hoor, maar hoe kan je dat oordeel eigenlijk geven? Ben je zelf een actief lid en weet je hoe alles omtrend haaruitval daar wordt besproken?
quote]Op donderdag 22 september 2005 13:47 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe triest op welke manier mensen er zo mee bezig gaan. Jullie zouden de hongerwinter eens mee moeten hebben gemaakt. Dan had je wel wat anders lopen piepen. Stelletje verwende materialisten .
[/quote]

ik ken genoeg mensen met traumatische ervaringen die nog steeds aan hun haar denken hoor. Altijd maar dat argument van de oorlog en toen was het leven zo moeilijk. Het is voor geen mogelijkheid mogelijk om verschillende tijden te vergelijken. Wat toen niet mogelijk was, is nu wel mogelijk. Waren er toen ook minder beperkingen, dan was het ongetwijfeld ook anders geweest. Om ook nog woorden persoonlijk naar ons gericht in je mond te nemen is helemaal van laag niveau.

[ Bericht 1% gewijzigd door Visionist_069 op 25-09-2005 15:44:20 ]
pi_30917522
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat zal niet helpen helaas.
Bron? ik heb wel eens gelezen dat er dan geen dht meer aangemaakt wordt, dus je haaruitval stopt
pi_30919526
quote:
Op zondag 25 september 2005 15:45 schreef knox_ het volgende:

[..]

Bron? ik heb wel eens gelezen dat er dan geen dht meer aangemaakt wordt, dus je haaruitval stopt
Ja, maar volgens mij is het zo dat dht ook in de huid en de bijnierschors wordt aangemaakt. Uiteraard zal het dht niveau dan wel drastisch lager worden.

Ik dacht dat kalende transseksuelen ook finasteride moeten blijven slikken, ondanks dat hun zaakje is afgehakt.
pi_30919578
quote:
Op zondag 25 september 2005 15:26 schreef Visionist_069 het volgende:
ik ken genoeg mensen met traumatische ervaringen die nog steeds aan hun haar denken hoor. Altijd maar dat argument van de oorlog en toen was het leven zo moeilijk. Het is voor geen mogelijkheid mogelijk om verschillende tijden te vergelijken. Wat toen niet mogelijk was, is nu wel mogelijk. Waren er toen ook minder beperkingen, dan was het ongetwijfeld ook anders geweest. Om ook nog woorden persoonlijk naar ons gericht in je mond te nemen is helemaal van laag niveau.
Ik ben zelf ook kalende .

Alleen lijkt het mij dat het beter zou zijn wanneer er niets tegen te doen is. Dan is dat aanstellerig gezeur ook eens afgelopen.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:45:12 #151
82217 Kwyjibo
Apeldoorner
pi_31283243
Erg interessant allemaal om te lezen. Heb zelf sinds een paar weken dat ik veel losse haren heb. Vooral als ik gel in doe.

Heeft er hier iemand al eens aan een operatie tegen kaalheid gedacht?
Hier wat over te lezen
pi_31283342
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:45 schreef Kwyjibo het volgende:
Erg interessant allemaal om te lezen. Heb zelf sinds een paar weken dat ik veel losse haren heb. Vooral als ik gel in doe.

Hier wat over te lezen
Bij iedereen vallen haren uit hoor.
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:14:42 #153
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_31806752
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:45 schreef Kwyjibo het volgende:

Hier wat over te lezen
Zoals je ook verder in het topic kunt lezen is dit niet bewezen als preventie. Het is niet iets wat wereldwijd ingezet wordt en in het medische circuit wordt het ook als onzin neergezet. Ik moet de eerste succesvolle patient naast Dr.Schumacher nog meemaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')