abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1339069
Wie weet er iets af van Reiki??? Ik heb er vaag wel wat van gehoord. Dat het iets is met positieve energie en ook met genezen door middel van positieve energie. Maar ik zou er graag nog wat meer over te weten komen. Misschien zijn er hier mensen die aan Reiki doen???

Greetz!!

pi_1339396
mijn moeder is een fanatiek aanhanger. Die heeft er ook al een certificaat van enzo. Maar zelf weet ik er vrij weinig van.
I am a man who's dreams have all deserted. I changed my face, I changed my name, but no one wants you when you lose
  zondag 5 augustus 2001 @ 18:27:20 #3
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1339829
Jonge, kijk eerst ff of er al topics bestaan over die kwats.

zelfs * Vleermuis weet dat

zondag 5 augustus 2001 @ 18:28:00 #4
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1340054
Sorry hoor, maar als ik in het rijtje kijk zie ik er niks over bij staan. Dus dan mag je me wel ff uitleggen hoe ik dat dan moet zien!! Want ik heb dus weldegelijk gekeken!!!!!
  zondag 5 augustus 2001 @ 20:20:39 #6
13695 hoogl298
mooie meneer....
pi_1340908
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 18:27 schreef Vleermuis het volgende:
Jonge, kijk eerst ff of er al topics bestaan over die kwats.

zelfs * Vleermuis weet dat

Lekkere bijdehandte arro-opmerking voor iemand die uiteindelijk niet eens een normaal antwoord op zo'n vraag geeft.
Wellicht kun je serieus antwoord geven op het topic "hoe doe ik een condoom om?"
en dat soort kwats.

Nou, dit is een antwoord op Daffieduck's vraag.

Hier heb je "in het kort"
wat concrete basisinformatie over Reiki.
Zowel de behandelwijze als cursussen die je zelf kunt volgen

Bij een Reiki-behandeling wordt door handoplegging energie overgedragen. De persoon die behandelt legt zijn of haar handen op het hoofd, lichaam en de benen van de ontvanger. Via de handen stroomt Reiki: de helende energie.

Na een behandeling ervaar je een diepe ontspanning. Daardoor stelt het lichaam zich open voor genezing. Ook de geest reageert het best via ontspanning. Zo krijgen lichaam en geest de kans om alle negativiteit los te laten. Reiki zet het helingsproces op gang dat alle geestelijke en lichamelijke gifstoffen uit het lichaam verwijdert. De behandeling duurt ongeveer een uur. Een van de eerste dingen dat Reiki doet is het weer op gang brengen van ons zelfgenezend vermogen. Reiki reinigt, balanceert en zuivert. Simpelweg omdat het energieblokkades, die pijn en ongemakken veroorzaakt, van nieuwe energie voorziet. De warme Reiki-energie stroomt door de gever heen, precies in de hoeveelheid die opgenomen kan worden door de ontvanger. Een Reiki-behandeling geeft een lekker gevoel. Alsof je zit te genieten van de zon, een lekker briesje, de samengebalde energie van golven.
De ontvanger geneest zichzelf met de aangeboden Reiki-energie. De gever is slechts de aangever. Degene die de hand oplegt, maakt niemand beter, maar fungeert alleen als doorgeefluik. Het is de ontvanger van deze energie die het werk verricht. Dit houdt in dat lichaam en geest weer voeding krijgen om zichzelf in balans te brengen. De bijwerkingen hiervan zijn dat de kwalen verminderen of zelfs verdwijnen. Doordat het lichaam lekker in zn vel gaat zitten zal het emotionele lichaam zich ook beter gaan voelen. Andersom gaat het precies zo.

Ook kun je er andere heelmethodes mee ondersteunen. Als je bijvoorbeeld medicijnen krijgt zullen deze beter hun werk doen, waardoor ze waarschijnlijk wat sneller afgebouwd kunnen worden.

Reiki kent, behalve dat je je moet openstellen voor nieuwe kennis en ervaring, geen voorwaarden. Iedereen kan met de energie omgaan. We bezitten het tenslotte al tijdens onze geboorte. Je kan met Reiki leren omgaan door middel van verschillende Reiki cursussen. Er zijn drie verschillende opeenvolgende cursussen.

In deel 1 krijg je vier inwijdingen in vier dagdelen. Deze inwijdingen zijn rituele handelingen waardoor je opengesteld wordt als kanaal voor de zelfgenezende kracht, de Reiki. Tijdens dit deel leer je hoe je Reiki kunt ontvangen, maar ook hoe je het kan doorgeven.

Deel 2 duurt drie dagdelen. Je krijgt drie symbolen aangereikt met daarbij behorende spreuken. Deze worden ook wel mantras genoemd. Zo wordt een Reiki-behandeling versterkt. Hierna kun je ook op afstand behandelen en leer je een mentale behandeling te geven. Je kunt gericht werken met traumas frustraties en pijnen uit het heden en verleden. Maar je kunt ook positieve doelen behandelen, zoals je toekomst, welvaart en welzijn.

Tijdens deel 3 ontvang je de zogeheten master-degree. Je wordt nog verder opengesteld voor de universele levensenergie. Je leert hoe je een cursus moet geven en hoe je andere inwijdt.

Ach, het kan nog veel erger
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 23:31:42 #7
2550 Vleermuis
Brian Van Nazareth
pi_1361189
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 20:20 schreef hoogl298 het volgende:

[..]
[Blaat]
Lekkere bijdehandte arro-opmerking voor iemand die uiteindelijk niet eens een normaal antwoord op zo'n vraag geeft. [/blaat]

ga jij maar lekker handje opleggen en verder slapen.

voor de andere persoon, klik onderaan de truth index pagina op oudere topics laten zien

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')