abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18888726
Goeiedag,

Ik wil jullie de volgend situatie voorleggen, ik rij ruim 2 jaar een auto van de zaak zonder enige bedrijfsreclame.
Nu blijkt dat het bedrijf reclame stickers heeft aangeschaft (voor op de achterruit) om een grotere naamsbekendheid te krijgen. Het bedrijf stelt nu dus ook dat iedereen langs moet komen om deze reclame aan te laten brengen.
Het is vanzelfsprekend dat ik hier dus helemaal niet blij mee ben, in hoeverre kan ik dit weigeren?
Ik bedoel, ik heb destijds deze auto, zonder reclame, gehad alszijnde een onderdeel van mijn secundaire arbeidsvoorwaarden.

Alvast bedankt voor de reactie's!

Gr.
pi_18888871
Arbeidsvoorwaarden kunnen volgens mij gewoon gewijzigd worden in die zin, ze kunnen je auto ook gewoon weer van je afnemen... En zo'n probleem lijkt het mij toch niet?
pi_18888894
Ik denk pech gehad, hebben ze destijds niets gezegd over enige vorm van reclame op de auto, of collega's die met reclame rondreden.

Ik denk niet dat je veel keus hebt (wou je natuurlijk niet horen).

Je zou als argument kunnen aanvoeren dat je ook bijtelling betaalt en als je baas dat betaalt jij best reclame wilt maken en anders niet .. maarre of dat zo verstandig is.

Ik heb werkelijk geen idee, nog nooit meegemaakt.
pi_18889231
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:16 schreef nanofriek het volgende:
Arbeidsvoorwaarden kunnen volgens mij gewoon gewijzigd worden in die zin, ze kunnen je auto ook gewoon weer van je afnemen... En zo'n probleem lijkt het mij toch niet?
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening. Jij ziet het niet als een probleem, ik daarintegen baal er verschikkelijk van om met reclame te moeten rondrijden.
pi_18889310
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 21:17 schreef R0elio het volgende:
Ik denk pech gehad, hebben ze destijds niets gezegd over enige vorm van reclame op de auto, of collega's die met reclame rondreden.
Bij het bedrijf waar ik hiervoor werkte reed ik wel altijd met reclame. Dit wist mijn huidige werkgever en er is destijds wel iets gezegt over het feit dat ik, als ik daar kwam werken, geen reclame op de auto kreeg. Dit is echter niet meer hard te maken natuurlijk.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:40:05 #6
53719 smiley54321
lache.......
pi_18891166
Een maat van mij werkt bij Centric detachering.
Toen ze daar ook met die stikkers kwamen, moest zijn accountmanager vriendelijk aan hem vragen of de stikker eventueel op zijn auto wilde plakken.
Als hij namelijk gedwongen zou worden, dan zou de zaak er belasting over moeten betalen, omdat het een reclame uiting is.

Nu ben ik er niet zo in thuis, maar dikke kans dat jouw zaak dat niet zo goed heeft uitgezocht, en mischien dat je hiermee een stok achter de deur hebt, als ze doorzetten.
If you're so smart, how come you ain't rich?
pi_18897812
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 22:40 schreef smiley54321 het volgende:
Een maat van mij werkt bij Centric detachering.
Toen ze daar ook met die stikkers kwamen, moest zijn accountmanager vriendelijk aan hem vragen of de stikker eventueel op zijn auto wilde plakken.
Als hij namelijk gedwongen zou worden, dan zou de zaak er belasting over moeten betalen, omdat het een reclame uiting is.

Nu ben ik er niet zo in thuis, maar dikke kans dat jouw zaak dat niet zo goed heeft uitgezocht, en mischien dat je hiermee een stok achter de deur hebt, als ze doorzetten.
Ik heb zojuist de betreffende sticker gezien, het gaat hier niet om een stickertje maar om een sticker van 80x40 centimeter welke over de gehele achterruit valt.
  woensdag 5 mei 2004 @ 09:13:20 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_18897853
Tja het is niet voor niks een *bedrijfswagen* heh... Beplakken die hap!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 5 mei 2004 @ 09:15:19 #9
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18897868
Auto is van de zaak. Dus al verfen ze hem knalgeel met paarse stippen, je hebt het maar te accepteren. En wat kan jou het schelen. Als het maar rijd toch?
pi_18897884
Wees goddomme blij dat je een auto krijgt. Huilie.
pi_18901603
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 09:16 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Wees goddomme blij dat je een auto krijgt. Huilie.
een bedrijfsauto KRIJG je niet drol.
je betaald over de cataloguswaarde 25% belasting en dat is bij een beetje normale auto toch al snel zo'n 200-250 euro per maand.
Om dan met reclame te rijden en zon bedrag te betalen vind ik zelf een beetje achterlijk.
ik maak feiten van eventuele twijfels
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:38:21 #12
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_18901865
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:26 schreef tKrieK het volgende:

[..]

je betaald over de cataloguswaarde 25% belasting en dat is bij een beetje normale auto toch al snel zo'n 200-250 euro per maand.
Om dan met reclame te rijden en zon bedrag te betalen vind ik zelf een beetje achterlijk.
Blijf even reeel, die bijtelling die je betaalt staat niet in verhouding tot de kosten die je zelf zou moeten maken voor die auto.

Helaas, bedrijfsauto is bedrijfsauto. Dus ik verwacht dat je er niets tegen kan doen, tenzij je bijvoorbeeld zoiets bespreekbaar kan maken in een OR o.i.d..
  woensdag 5 mei 2004 @ 13:39:38 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18903299
schaam je je voor het bedrijf waar je werkt?
  woensdag 5 mei 2004 @ 13:41:16 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18903343
meer reclame is meer werk, dus niet zeuren
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18903426
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:26 schreef tKrieK het volgende:

[..]

Gottegottegot. WEL 250 Euri per maand. Daarvoor heb je dan geen problemen met onderhoud, brandstofprijzen, verzekering, je rijdt hoogstens 3 jaar in een auto en dan krijg je een nieuwe, als er wat mee is, krijg je zonder meer een vervangende auto....

Ja, ik heb diep medelijden met je hoor.

Weet je wat? We ruilen. Ik ga in jouw bedrijfsauto met reclame rijden, voor 250 Euri per maand en jij gaat in mijn auto zonder reclame rijden en je betaalt alles wat die auto per maand kost.
pi_18903489
Je kan er helaas niets aan doen. Maar het is zwaar irritant, niet alleen omdat je bijtelling betaald om reclame te maken. Maar ook omdat als iemand zich geirriteerd voelt door jou rijstijl, hij het bedraijf gaat benaderen.

Zo heeft het bedrijf waar ik voor werk, en waarvn de naam echt heel klein achterop de auto staat, pas weer een mail gehad van iemand die ik rechts inhaalde. Dat die Sjaak al drie kilometer meer 90 km per uur links bleef hangen stond er natuurlijk niet bij.
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:00:43 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18903888
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 13:46 schreef Kentaro het volgende:
Je kan er helaas niets aan doen. Maar het is zwaar irritant, niet alleen omdat je bijtelling betaald om reclame te maken. Maar ook omdat als iemand zich geirriteerd voelt door jou rijstijl, hij het bedraijf gaat benaderen.

Zo heeft het bedrijf waar ik voor werk, en waarvn de naam echt heel klein achterop de auto staat, pas weer een mail gehad van iemand die ik rechts inhaalde. Dat die Sjaak al drie kilometer meer 90 km per uur links bleef hangen stond er natuurlijk niet bij.
iedereen verplicht met reclame van zijn werkgever rijden, wordt het aantal achterlijke imbicielen dat zo nodig asociaal moet rijden vanzelf minder
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:04:02 #18
10754 alki
Alfisti
pi_18903964
Werk je voor UPC Soms ? Dan word ie met sticker geheid gesloopt, krijg je een nieuwe auto en geen sticker meer jij ook weer blij
Cuore Sportivo
pi_18904582
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

iedereen verplicht met reclame van zijn werkgever rijden, wordt het aantal achterlijke imbicielen dat zo nodig asociaal moet rijden vanzelf minder
Ja en het aanal achterlijke imbecielen dat gaat klikken bij de baas wordt groter en ik heb zo'n vermoeden dat jij, als je al een rijbewijs hebt, bij die groep hoort. Snel bellen om te klagen als je het niet kan hebben dat iemand in een dure auto rijdt
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:31:32 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18904629
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:29 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ja en het aanal achterlijke imbecielen dat gaat klikken bij de baas wordt groter en ik heb zo'n vermoeden dat jij, als je al een rijbewijs hebt, bij die groep hoort. Snel bellen om te klagen als je het niet kan hebben dat iemand in een dure auto rijdt
je bent al de 2e die een domme aanname maakt vandaag
pi_18904665
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

je bent al de 2e die een domme aanname maakt vandaag
Ik heb het over een vermoeden dat is geen aanname
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:33:09 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18904678
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:32 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb het over een vermoeden dat is geen aanname
iets vermoeden terwijl het nergens op te baseren is, is anders ook niet al te snugger
pi_18904746
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:29 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Nou, het lijkt me wel wat. Een dure auto zal me een zorg zijn. Maar het waanidee dat bij sommige mensen leeft, dat als ze een dure auto rijden, de verkeersregels op hen niet van toepassing zijn, daar word ik af en toe een beetje moe van als de zoveelse Mercedes of BMW zonder richting aan te geven van baan verandert, met 160 op je staart gaat zitten seinen of helemaal langs de file rijdt om op het laatste moment ertussen te proppen...
pi_18905108
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

iets vermoeden terwijl het nergens op te baseren is, is anders ook niet al te snugger
Ik baseer mijn vermoeden op jou aanname, volgens mij ben jij zelf niet zo snugger, en nee dat is geen aanname of vermoeden maar een conclusie
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:55:16 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18905193
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:51 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik baseer mijn vermoeden op jouw aanname, volgens mij ben jij zelf niet zo snugger, en nee dat is geen aanname of vermoeden, maar een conclusie
ik zal vandaag de vlag voor je uithangen
pi_18905218
Doe het dan morgen, vandaag hangen er al zoveel
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:57:10 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18905243
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:56 schreef Kentaro het volgende:
Doe het dan morgen, vandaag hangen er al zoveel
dat doen ze allemaal voor jou, snap dat dan
pi_18905308
Het is heel simpel.
als het een lease auto is waarvoor jij een eigen bijdrage betaald, kan jij die stickers weigeren.
Indien dit niet het geval is ben jke de lul en rij je rond in een bewegende reclame zuil
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_18905312
Ok, ik dacht dat allleen die festivals voor mij waren
  woensdag 5 mei 2004 @ 15:20:52 #30
93967 SideXS
Wazig...
pi_18905762
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:04 schreef alki het volgende:
Werk je voor UPC Soms ? Dan word ie met sticker geheid gesloopt, krijg je een nieuwe auto en geen sticker meer jij ook weer blij
Nee dat niet, er staat wel IT reclame op dus of dat goed effect heeft qua inbraken betwijfel ik.
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:44:58 #31
53719 smiley54321
lache.......
pi_18914847
Je plakt het ding erop.
3 weken later vraag je een nieuwe, omdat kinderen uit de buurt hem eraf gehaalt hebben.
Je plakt hem er weer op.
2 weken later vraag je een nieuwe, omdat kinderen uit de buurt hem eraf gehaalt hebben.
Je plakt hem er weer op.

Pulk hem eraf, en wacht tot ze er wat van zeggen. Zeg dan dat je graag een niewe wilt, omdat het erop lijkt, dat die kutkinderen er geen genoeg van hebben.

Wedden dat na een stikker of 3, de neiging tot uitdelen langzaam verdwijnt?
If you're so smart, how come you ain't rich?
  woensdag 5 mei 2004 @ 21:52:09 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_18915047
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:44 schreef smiley54321 het volgende:
Je plakt het ding erop.
3 weken later vraag je een nieuwe, omdat kinderen uit de buurt hem eraf gehaalt hebben.
Je plakt hem er weer op.
2 weken later vraag je een nieuwe, omdat kinderen uit de buurt hem eraf gehaalt hebben.
Je plakt hem er weer op.

Pulk hem eraf, en wacht tot ze er wat van zeggen. Zeg dan dat je graag een niewe wilt, omdat het erop lijkt, dat die kutkinderen er geen genoeg van hebben.

of je moet ook nog eens verplicht een infrarood gestuurd machinegeweer monteren
pi_18924847
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:44 schreef smiley54321 het volgende:
Je plakt het ding erop.
Je plakt hem er weer op.
Je plakt hem er weer op.

Dan krijgt-ie een hele stapel mee
#geen
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:23:33 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18925823
Wat een onzin zeg! Mag 'de buitenwereld' niet weten dat je die bak van je baas hebt gekregen en dus niet van je eigen centjes hebt betaald?
Bijtelling of niet, het blijft een auto van de zaak en dus zou ik maar lekker gaan plakken als ik jou was.
  donderdag 6 mei 2004 @ 12:00:33 #35
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_18926930
Waren die taxichauffeurs ook niet zo gefrustreerd dat nu iedereen kan zien dat hun bak van de baas is?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 6 mei 2004 @ 14:27:56 #36
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_18930606
quote:
Blijf even reeel, die bijtelling die je betaalt staat niet in verhouding tot de kosten die je zelf zou moeten maken voor die auto.
De aanname dat iedereen met een leaseauto dezelfde auto prive zou rijden is niet reeel. En een oudere eigen auto is absoluut goedkoper dan een leasebak aangezien leaseauto's naast belasting meestal ook een stuk salaris kosten.

Ontopic: gewoon zeggen dat je problemen verwacht ivm je regelmatige uitstapjes naar straatprostituees en dat je ook denkt dat je daardoor op foto's van illegale straatraces makkelijker te achterhalen bent
Vampire Romance O+
pi_18932933
Ik zou het ook verrot vinden als ik met reclame rond zou moeten rijden. Je betaalt wel voor die auto, zodat je 'm privé kunt rijden. Dat zou me in dat geval ook rechten geven. Helemaal als men ook nog een eigen bijdrage gaat eisen (zoals mijn huidige baas nu ineens doet). Dit dus als het een leaseauto is. Heb je een bedrijfswagen dan wordt het weer anders.
  † In Memoriam † donderdag 6 mei 2004 @ 18:24:52 #38
43556 miss_dynastie
pi_18936185
Dan maak je het logo zelf na met raamverf, dan kun je het er na vijven weer afhalen
Ik snap je probleem niet zo, eerlijk gezegd.
pi_18939799
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Dan maak je het logo zelf na met raamverf, dan kun je het er na vijven weer afhalen
Ik snap je probleem niet zo, eerlijk gezegd.
voor mij zou mijn probleem zijn dat ik het lelijk vind.
pi_18939988
wat staat er op de sticker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')