Dat is ook niet erg hoor maar ik snapte niet zo goed wat je bedoelde.quote:Op zondag 25 september 2005 01:53 schreef LXIV het volgende:
Beste Petra,
Het was niet de bedoeling om jouw tekst teveel te bekritiseren hoor! Misschien heb je het wel zo opgevat, maar dat was dus niet zo. Zoals ik al zei, gaat steeds beter![]()
Ik heb alleen aangegeven wat ík dacht dat beter kon.
Nu wel, dankjewel.quote:Als je er een bedoeling mee gehad hebt, zoals je hier zegt, dan is het goed.
Zelf schrijf ik inderdaad ook soms lange lappen tekst. Maar echter nooit om lange lappen te schrijven. Nog steeds is ieder woord er met een bedoeling neergezet!
Vind ik een leuk idee!quote:Op zondag 25 september 2005 13:06 schreef DaMart het volgende:
Misschien een beetje off topic, maar aangezien we toch verhalen aan het beoordelen zijn (al ben ik nog niet heel erg actief bezig), is het niet leuk om weer eens een Fok! schrijfwedstrijd te organiseren?
Ik ben voor!quote:Op zondag 25 september 2005 13:06 schreef DaMart het volgende:
Misschien een beetje off topic, maar aangezien we toch verhalen aan het beoordelen zijn (al ben ik nog niet heel erg actief bezig), is het niet leuk om weer eens een Fok! schrijfwedstrijd te organiseren?
quote:Op zondag 25 september 2005 13:06 schreef DaMart het volgende:
Ik zal in ieder geval van de partij zijn!quote:Op zondag 25 september 2005 13:06 schreef DaMart het volgende:
In het verleden zijn er wedstrijden geweest, de meeste die ik me herinner in samenspraak met externe partijen zoals de NCRV. Maar misschien is het handig om een nieuw topic te openen, anders gaan we teveel off topic (en dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben).quote:Op zondag 25 september 2005 13:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zal in ieder geval van de partij zijn!![]()
Zo te lezen is er al eens eerder zo een wedstrijd geweest. Hoe gaat dit in zijn werk?
Wordt een thema opgelegd, of ben je helemaal vrij? Wie gaat er in de jury zitten?
Kun je een porsche winnen of staat slechts de eer op het spel?
Het lijkt me in ieder geval erg leuk!
Je zou, voordat je het naar een uitgever stuurt, eerst Tussen mes en keel van Geerten Meijsing kunnen lezen. Dat is, in dit genre, top of the bill. Daar moet je dus overheen komen, in de zin van: jouw tekst zou iets moeten toevoegen aan wat er al over dit onderwerp is gepubliceerd (véél), en misschien is dat wel het geval, maar dan nog is het altijd goed om je concurrenten te kennen, zeg maar.quote:Op vrijdag 23 september 2005 00:40 schreef Muck het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden een flinke depressie terechtgekomen, waar ik nu aardig uit gekrabbeld ben.
Als ik er helemaal overheen ben, en ik heb mijn leven weer helemaal op de rails, wil ik mijn dagboek uit die tijd misschien wel publiceren.
Ik heb het allemaal wel zo'n beetje op papier, maar wil er goed over nadenken voor ik het naar een uitgever stuur ofzo
hey P-etr-a, lang niet gezien,quote:Zachte muziek kwam uit de speakers van de radio gerolt. Hij zong zachtjes mee met de muziek, die hij al zo vaak gehoord had. Hetzelfde liedje steeds maar weer. Hij keek naar achter. De wereld achter het donker gekleurde raam zou hij nooit betreden. Het was een bron van kwaad en gevaarlijke monsters. Hersenspinsels noemden anderen ze, maar ze bestonden echt. Ze staarden naar hem, met hun felle ogen. Waar hij ook ging, ze bleven staren, altijd vanuit het duister. Zijn kaak trilde. Hij voelde zich koud, erg koud, al was de lucht om hem heen warm. Hij kwam in een vrom van trance terecht. De muziek bleef draaien, het zelfde liedje, steeds maar weer. Het kaarslicht gaf hem net genoeg licht om zijn boek te kunnen lezen. In zijn ooghoek bewoog iets, een schim. Hij probeerde het te volgens, maar het was weg. Om te zien, maar niet gezien te worden. Hij leunde achterover in zijn stoel. het begon te draaien voor zijn ogen, de wereld werd vaag. Hij sloot zijn ogen, rust, rust had hij nodig. Hij sloot zijn ogen en viel in slaap
Ik vind het helemaal niet zo slecht. Geeft goed de sfeer van vermoeidheid over.quote:Op zondag 25 september 2005 23:52 schreef Ancient het volgende:
Ik kan zelf echt niet schrijven vindt ik, maar misschien kan een van jullie erachter komen wat me belemmert :phier een stukje van me
[..]
hey P-etr-a, lang niet gezien,![]()
niet aan iemand laten lezen? uitgever en dergelijke ? Puur voor de 'fun' ?quote:Op maandag 26 september 2005 11:21 schreef cerror het volgende:
Ik heb een jaar of 3 geleden een heel slecht thriller boek geschreven in de trend van The X-files...
Op papier en maar 160 pagina's dik (a4 welteverstaan).
Toch tamelijk mooie twists en karakterverdieping.
Dankzij een subtiele kick van mij ging dit topic omhoog al valt hij nu weer kinda doodquote:Op maandag 26 september 2005 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Oei, ruim een jaar geleden dat ik in dit topic reageerde en nog geen meter opgeschoten. Zal er weer eens mee aan de slag gaan.
Dat herken ik wel, ik heb nu al 3 halve verhalen, ik moet het gewoon schrijven wanneer het in mij opkomt. Misschien toch maar eens afmaken waar ik aan begonnen ben.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 20:51 schreef Blackraven het volgende:
ik ben in 1998 begonnen met een verhaal aan het schrijven en ben er nog mee bezig. ik heb wel tijden er niet aan gewerkt en dan wel weer ee tijd enz.
k ben al aardig op weg, maar een boek, dat zal nog wel een aantal jaren duren
ALS het tenminste ook een boek wordt
maar af en toe bedenk ik ook ineens hele andere verhalen en ga daar dan mee bezig, ik heb nog 2 verhalen waar ik mee bezig ben, maar of die ooit afkomen???
ik wil in iedergeval mijn "1e" verhaal afmaken en wie weet..ligt het ooit in de winkel
Vassalucci! Als je je manuscriptje naar deze uitgever stuurt, dan moet je er wel heel veel vertrouwen in hebben!quote:Op woensdag 28 september 2005 11:41 schreef Copycat het volgende:
Ik kreeg van de week een dik pak binnen van Vassalucci. Verkeerd bezorgd.
Om te zien of er een goed adres opstond, moest ik het pak openmaken. Erin zat een duimendik manuscript met een afwijzingsbrief. Heb het even vluchtig doorgekeken en kon ook mij niet boeien.
En het juiste adres van de schrijver in spé.
Voelde me toch een beetje de brenger van slecht nieuws toen ik het in de juiste brievenbus deponeerde.
Hier hetzelfde, schrijf al jaren, maar loop elke keer vast vast omdat ik vantevoren geen structuur heb aangebracht, het verhaal is veel te chaotisch in mijn hoofd. En de taal waarin ik schrijf is ook een bron van innerlijk conflict, ik vind dat het Nederlands te weinig uitdrukkingsmogelijkheden kent, om in het Engels te schrijven vind ik te pompeus en het Servo-Kroatisch beheers ik niet voldoende om een mooie roman te schrijvenquote:Op woensdag 28 september 2005 11:37 schreef Biancavia het volgende:
Hier inderdaad nog zo ééntje die wel zou willen schrijven, maar er veel te weinig mee doet.
Ik ben al drie keer aan een verhaal begonnen, maar elke keer vastgelopen, omdat ik niet van te voren een plot bedacht had.
Dat geef toch niks. Ik citeer een groot schrijver: 'Hoe kan vul maar in een schrijver zijn als hij niet met zijn rug tegen de muur staat?'quote:Op vrijdag 25 april 2008 01:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Vooruit, ik was nog wat bedachtzaam.
De kans is vrij groot dat ik nooit een boek van je zal lezen.
Precies!quote:Op vrijdag 25 april 2008 01:45 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dat geef toch niks. Ik citeer een groot schrijver: 'Hoe kan vul maar in een schrijver zijn als hij niet met zijn rug tegen de muur staat?'
Ik schrijf die boeken toch. Het gaat er niet om of iemand ze leest, jij of wie dan ook, het gaat erom dat ik ze schrijf
Om maar wat te zeggen...quote:Op vrijdag 25 april 2008 02:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat zegt Ollie louter voor z'n eigen gemoedsrust, hoor. Meer is het niet.
En dat zeg ik op mijn beurt weer louter voor...Nu ja, je kan het zelf al invullen, he.
Het begon met een kort verhaal, en daar schreef ik een vervolg op. En toen bedacht ik me dat ik er nog meer over zou kunnen schrijven, dus kwam het boekidee bij me op. En het verhaal laat dan verschillende episodes uit het leven van de hoofdpersoon zien, en terwijl het verhaal vordert komt daar ook meer en meer het verhaal door de ogen van een tweede persoon tussendoorquote:Op maandag 19 mei 2008 23:18 schreef p-etr-a het volgende:
Dat doe ik ook, DaMart. Maar het is toch fijn om in elk geval iets hebben waar je je aan vast kunt houden. Bij mij is dat net als bij jou het einde, dat staat min of meer vast (hoewel ik het nog niet heb geschreven).
Voor de rest kan er nog van alles gebeuren. Dat houdt het voor mij ook leuk.
Zijn die delen waar je het over hebt hoofdstukken of echt delen? Hoe moet ik dat zien?
Is je vorige boek nu helemaal af?quote:Op maandag 19 mei 2008 22:38 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi Biancavia
Ik ben ook met een nieuw project bezig.
(Alweer.)
Hoe vordert het bij jou? Ik ben alweer een heel eind op weg, maar ik weet niet wat ik ervan moet vinden.
Het boek van Nadine heb ik een tijdje terug alweer gelezen. Daarna heb ik het naar De Slegte gebracht omdat ik niet de behoefte had om het ooit te herlezen, tenminste ik vermoed van niet, en ze gaven me er twee euro voor. Tja. Volgens mij was het toch wel iets meer waard, ik heb in elk geval een paar keer gelachen tijdens het lezen en dat is iets wat veel schrijfsters in hetzelfde genre niet lukt. Desondanks heb ik het bij de knorrige inkoopmeneer daar achtergelaten. Ik had ook geen zin om het weer mee naar huis te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |