abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18861340
quote:
Bij het politiek forum zei u afgelopen zaterdag: wij zijn de enige partij die het heeft aangedurfd op te schrijven dat er meer moskeeën moeten worden gebouwd in Nederland. Dat was duidelijk.

,,Zal ik het hier herhalen? Er moeten meer moskeeën gebouwd worden in Nederland.''
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1083301778157.html

Ja, leuk, alsof er niet genoeg moskeeen in Nederland staan. Hebben we al niet genoeg last van extremistische moskeebesturen die ongelovigen, vrouwen en homo's verbaal het leven zuur maken en aanzetten tot haat? Worden er niet genoeg wijken VERPEST door die pest-gebouwen? Wordt er niet genoeg geronseld voor de Jihad?

Wat een SUKKEL is dit Bos toch.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:33:55 #2
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_18861488
We hebben al genoeg van die haatzaaiende baardfiguren hier die oproepen tot het doden van ongelovige varkens. Om de veiligheid van nederland te kunnen garanderen moeten we juist moskeen af gaan breken.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  maandag 3 mei 2004 @ 18:34:30 #3
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18861500
Gezellig zeg.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_18861516
* Popcorn en biertje erbij pakt

He gezellig, een moslim-bash-topic
pi_18861527
idd moet meer, je kan er nooit teveel hebben...
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 18:36:09 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18861538
Wordt misschien eens tijd om Nederland te ontbossen
Idioot met z'n populistisch gewauwel.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:36:36 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_18861540
Alleen meer moskeeën?? Waarom niet meer kerken en tempels. Vuile racist die Bos.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_18861557
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:36 schreef NullPointer het volgende:
idd moet meer, je kan er nooit teveel hebben...
In Groningen niet nee. In het westen vh land heeft men zo langzamerhand genoeg van die Middeleeuwse gebouwen.

Kan iemand dit topic terugschoppen naar NWS?

[ Bericht 7% gewijzigd door Dora_van_Crizadak op 03-05-2004 18:37:44 (VerLoedertje) ]
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:37:37 #10
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_18861568
als ik nou naar turkije (of willekeurig ander moslimland) ga, zouden ze daar dan ook een kerk voor mij bouwen, of uberhaupt zoiets zeggen als bos.... ?

Waarom doen wij het dan wel??
  maandag 3 mei 2004 @ 18:38:26 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18861587
Hoi Dora

Zij hebben toch ook meer gelovigen? Als ervoor gezorgd wordt dat hun geloof onze cultuur en maatschappij niet in de weg staat zie ik weinig problemen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 3 mei 2004 @ 18:38:50 #12
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18861598
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:37 schreef Fugie het volgende:
als ik nou naar turkije (of willekeurig ander moslimland) ga, zouden ze daar dan ook een kerk voor mij bouwen, of uberhaupt zoiets zeggen als bos.... ?

Mama, mama, waarom mogen zij wel hier moskees bouwen en ik geen kerken ergens anders?
  maandag 3 mei 2004 @ 18:40:01 #13
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18861627
Wouter bos
Are you nuts??
pi_18861656
quote:
Wat heb je ueberhaupt aan kerken? Die moeten mi ook optiefen.
quote:
Omdat Bos met zijn leuke huis in Wassenaar geen idee heeft van hoe het in de grote steden zit?
pi_18861659
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:40 schreef whosvegas het volgende:
Wouter bos
whosvegas
  maandag 3 mei 2004 @ 18:42:22 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_18861688
quote:

Wij? Die halvegare PvdA-leider doet dat, om te tonen dat zijn partij nog steeds allochtonen de kont likt. Ja bukt u maar meneer de moslim, de PvdA glijdt hem er wel in.

Zou liever horen wat Bos van plan is te doen aan de multiculturele samenbeving (geen typefout) in de grote steden.
pi_18861698
Meer moskeeen. Wil ook voortaan dat we verplicht worden erna toe te gaan.
Nederlands moet vervangen worden door arabisch en als het even kan ook de sharia invoeren.

Built for Speed
  maandag 3 mei 2004 @ 18:43:32 #18
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18861712
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:42 schreef R@b het volgende:

[..]

Wij? Die halvegare PvdA-leider doet dat, om te tonen dat zijn partij nog steeds allochtonen de kont likt. Ja bukt u maar meneer de moslim, de PvdA glijdt hem er wel in.

Zou liever horen wat Bos van plan is te doen aan de multiculturele samenbeving (geen typefout) in de grote steden.
Ja, de PvdA heeft daar ook zoooooooooo enorm veel stemmen te halen.
Trouwens, ik dacht dat moslims altijd op de AEL stemden om een Islamitische staat van Nederland te maken?
  maandag 3 mei 2004 @ 18:43:57 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18861718
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:42 schreef HansvanOchten het volgende:
Nederlands moet vervangen worden door arabisch en als het even kan ook de sharia invoeren.

pi_18861734
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:43 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Built for Speed
  maandag 3 mei 2004 @ 18:46:07 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_18861769
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:43 schreef Ype het volgende:
, ik dacht dat moslims altijd op de AEL stemden om een Islamitische staat van Nederland te maken?
De AEL? Voor zover ik weet kun je daar niet op stemmen.

Zolang er geen grote moslimpartij is, kan de PvdA profiteren van den allochtone moslim stem.
pi_18861785
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:42 schreef HansvanOchten het volgende:
Dat is het uiteindelijke doel vd gemiddelde fundamentalistische moslim ja.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:47:19 #23
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18861799
Ik ben het volledig eens met Wouter Bos. Ten eerste is er gewoon behoefte aan en dan zou ik niet inzien waarom de staat niet in de behoefte van de burgers zou voorzien.

Een andere pre. Tunesie (om een voorbeeld te noemen) is een islamitsch land dat vrijwel geen extremisme kent, omdat de staat het extremisme daar 'uitkoopt'. Wil je een moskee ? Prima, maar dan wel eentje van overheidwege. Met de bouw van moskeeen van overheidsgelden (en via dat ook onder toezicht van de overheid zonder dat dat tot reeel protest kan leiden) verkomt men rare bijeenkomsten in achterafkamertjes waar extremisme gepredikt kan worden.

Lof voor Wouter Bos. .
Con la luz del cigarro, yo vi el molino, se me apagó el cigarro, perdí el camino...
  maandag 3 mei 2004 @ 18:47:23 #24
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18861801
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:46 schreef R@b het volgende:

[..]

De AEL? Voor zover ik weet kun je daar niet op stemmen.

Zolang er geen grote moslimpartij is, kan de PvdA profiteren van den allochtone moslim stem.
Nou, dat doen ze dan goed.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:49:23 #25
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18861853
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:36 schreef R@b het volgende:
Alleen meer moskeeën?? Waarom niet meer kerken en tempels. Vuile racist die Bos.
God wat een kinderachtige reply zeg. Je wou gewoon Wouter Bos uitmaken voor rascist en dat staaf je dan met gelul van de bovenste plank om het te rechtvaardigen. Antwoord op je vraag; omdat er geen behoefte is aan meer kerken en tempels maar wel aan moskeeen.
Con la luz del cigarro, yo vi el molino, se me apagó el cigarro, perdí el camino...
  maandag 3 mei 2004 @ 18:52:50 #26
272 R@b
No-nonsens
pi_18861920
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:47 schreef Luchtpost het volgende:
Ik ben het volledig eens met Wouter Bos. Ten eerste is er gewoon behoefte aan en dan zou ik niet inzien waarom de staat niet in de behoefte van de burgers zou voorzien.
Laat de burgers daar zelf maar in voorzien? Of gaat Bos ook meer coffeeshops en hoerententen bouwen, omdat daar behoefte aan is.
quote:
Een andere pre. Tunesie (om een voorbeeld te noemen) is een islamitsch land dat vrijwel geen extremisme kent, omdat de staat het extremisme daar 'uitkoopt'. Wil je een moskee ? Prima, maar dan wel eentje van overheidwege. Met de bouw van moskeeen van overheidsgelden (en via dat ook onder toezicht van de overheid zonder dat dat tot reeel protest kan leiden) verkomt men rare bijeenkomsten in achterafkamertjes waar extremisme gepredikt kan worden.
Nederland kent scheiding van kerk en staat, dus wat jij voorstelt kan NOOOOOOIT gebeuren, dat de staat zegt wat er gepreekt behoort te worden.

Bos en consorten hebben geen benul van de impact die de islam op Nederland (en Europa) zal hebben. Daarom zijn ze tegen ieder verbod en juichen ze ieder islamitische initiatief van harte toe.
quote:
Lof voor Wouter Bos.
Prijs de Heer. Christenen loven God. PvdA'ers loven Bos. -> Het heet niet voor niets de linkse kerk.
pi_18861954
quote:
Met de bouw van moskeeen van overheidsgelden
Dus de overheid (en dus de gemeenschap) moet opdraaien voor de kosten vd bouw van zo'n moskee? Doei, ik heb al genoeg last van moskeeen en kerken als ze niet betaald worden door de overheid.

Scientology ook maar financieren?
pi_18861955
gewoon een kwestie van dekking, of moeten ze met zn alleen in 1 moskee?
pi_18861962
Kunnen de Kabouter Bos zijn nationaliteit ontnemen? Dattie maar lekker zijn eigen moskee gaat bouwen op een onbewoond eiland in Indonesië of zo (kan ik ook eens apies kijken als ik weer eens op vakantie ben)
pi_18861978
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:54 schreef NullPointer het volgende:
1? of je kunt niet tellen of je weet écht niet hoeveel er al zijn hier.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:56:08 #31
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_18861982
quote:

[..]

ja, maar ik als nederlander wordt wel aangekeken op het beleid van mijn regering. En zoals het in tunisie is... als het zou kunnen mogen ze in elke stad 3 moskeen neerzetten, maar dat gaat never nooit niet gebeuren. En als die bos zich eens zou gaan bezig houden met belangrijke dingen in nederland ipv de behoeften van de allochtone bevolking, komt er misschien nog wel iets terecht van dit land.
pi_18861984
quote:
Dekking? De gemiddelde moslim heeft lak aan de bewoners vd wijk waarin de moskee gebouwd gaat worden. In plaats van die moskee te bouwen in overleg met hen, moeten en zullen ze een moskee krijgen. Nee, vind je het gek dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan de politieke doctrine die de islam heet?
pi_18861995
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dus de overheid (en dus de gemeenschap) moet opdraaien voor de kosten vd bouw van zo'n moskee? Doei, ik heb al genoeg last van moskeeen en kerken als ze niet betaald worden door de overheid.

Scientology ook maar financieren?
Het is toch algemeen aanvaardbaar dat 'de Nederlander' betaald voor alles wat hij/zij wel dan niet wil? Je hebt niets te willen met Bos aan de macht, die komt gewoon met de moskee-belasting.
pi_18862008
Die wouter begint zo langzamerhand toch echt goed gek te worden in z'n koker
Nog meer geld in de 'gast'(anti)arbeiders pompen terwijl het economisch zo slecht gaat .
Geloof is goed maar het moet niet ten koste gaan van andere dingen.

Mijn mening is dit
pi_18862010
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:56 schreef Fugie het volgende:

[..]

ja, maar ik als nederlander wordt wel aangekeken op het beleid van mijn regering. En zoals het in tunisie is... als het zou kunnen mogen ze in elke stad 3 moskeen neerzetten, maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
In Den Haag staan er al 44.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:57:33 #36
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18862020
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1083301778157.html

Ja, leuk, alsof er niet genoeg moskeeen in Nederland staan. Hebben we al niet genoeg last van extremistische moskeebesturen die ongelovigen, vrouwen en homo's verbaal het leven zuur maken en aanzetten tot haat? Worden er niet genoeg wijken VERPEST door die pest-gebouwen? Wordt er niet genoeg geronseld voor de Jihad?

Wat een SUKKEL is dit Bos toch.
Wat een onnozele stuiptrekking van Bos is dit zeg!

Ten eerste staat het naar mijn weten iedere moslim(organisatie) nog steeds vrij om een moskee op te richten. Ten 2e zijn er naar mijn weten al genoeg Moskee's. Ten 3e heb ik nog nooit vanuit Islamitische hoek een noodkreet gehoord over het tekort aan Moskee's.

Wouter Bos wou denk ik even de rebbelse oppositielieder spelen met uitspraken die gewoon helemaal nergens op inhaken, laat staan tegemoed komen aan maatschappelijke onvrede/problemen. Het blijft een lege huls!
pi_18862021
quote:
Ik heb er liever 0.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:57:42 #38
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862024
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:52 schreef R@b het volgende:

[..]

Laat de burgers daar zelf maar in voorzien? Of gaat Bos ook meer coffeeshops en hoerententen bouwen, omdat daar behoefte aan is.
Mij best. .
quote:
Nederland kent scheiding van kerk en staat, dus wat jij voorstelt kan NOOOOOOIT gebeuren, dat de staat zegt wat er gepreekt behoort te worden.
Nee, maar de staat heeft wel een zekere bevoegheid over wat er NIET gepredikt gaat worden. Aanzetten tot haat en dergelijke is naar mijn idee nog steeds bij wet verboden en naar mijn mening mag dat ook zo blijven, men kan niet alles rechtvaardigen door er een etiket 'geloof' op te plakken.
quote:
Bos en consorten hebben geen benul van de impact die de islam op Nederland (en Europa) zal hebben. Daarom zijn ze tegen ieder verbod en juichen ze ieder islamitische initiatief van harte toe.
Oeh, dodelijke angsten, vertel.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:58:08 #39
3904 Koos Voos
teringhond
pi_18862030
'Prijs de Heer. Christenen loven God. PvdA'ers loven Bos. -> Het heet niet voor niets de linkse kerk.'.. LOL@R@B
pi_18862036
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:56 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Het is toch algemeen aanvaardbaar dat 'de Nederlander' betaald voor alles wat hij/zij wel dan niet wil? Je hebt niets te willen met Bos aan de macht, die komt gewoon met de moskee-belasting.
Tja, en ik maar vinden dat de linkse partijen een steeds realistischer houding aan het krijgen zijn tav de islam en allochtonen. Ten onrechte blijkbaar.
  maandag 3 mei 2004 @ 18:58:43 #41
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_18862041
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

ow, das dus zeg maar 40 teveel
pi_18862045
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dekking? De gemiddelde moslim heeft lak aan de bewoners vd wijk waarin de moskee gebouwd gaat worden. In plaats van die moskee te bouwen in overleg met hen, moeten en zullen ze een moskee krijgen. Nee, vind je het gek dat steeds meer mensen een hekel krijgen aan de politieke doctrine die de islam heet?
In mijn wijk wonen vrijwel geen moslims ( ), en ze wilden er een moskee neerpleuren. De wethouder vertelde ons doodleuk dat zij daar een moskee wilde toen we lieten weten dat wij dat niet de geschikte plek vonden. We droegen betere locaties aan e.d., maar er was éénrichtingsverkeer. Uiteindelijk heef het bestuur van de moskee besloten maar verder te zoeken 'na bedreigingen van omwonenden'

Ik ken mijn omwonenden niet allemaal trouwens, maar ik kan wel wel mee leven zo.
pi_18862058
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:58 schreef Fugie het volgende:

[..]

ow, das dus zeg maar 40 44 teveel
precies wat je zegt
pi_18862061
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:57 schreef Luchtpost het volgende:
Nee, maar de staat heeft wel een zekere bevoegheid over wat er NIET gepredikt gaat worden. Aanzetten tot haat en dergelijke is naar mijn idee nog steeds bij wet verboden en naar mijn mening mag dat ook zo blijven, men kan niet alles rechtvaardigen door er een etiket 'geloof' op te plakken.
Nee. Homoseksualiteit is een besmettelijke ziekte en vooral gevaarlijk voor de NLse jeugd. Westerlingen zijn lager dan honden en varkens omdat ze homoseksualiteit toestaan. Resultaat? Vrijspraak.

Nee, niet alles is te rechtvaardigen .
  maandag 3 mei 2004 @ 18:59:45 #45
272 R@b
No-nonsens
pi_18862066
quote:
Ik heb het liefst dat ze helemaal niet meer naar de moskee gaan, maar daar hoeven ze uiteraard geen boodschap aan te hebben.

Als ze nieuwe moskeeën willen, dan zorgen ze maar dat ze die zelf kunnen bouwen. Zolang de horizon niet verpest wordt door tetterende minaretten gaan ze hun gang maar.

Dat de grote linkse denker Wouter Bos meent te moeten oproepen tot de bouw van meer islamitische bidfabrieken, stuit mij tegen de borst. Is Bos roomser dan de paus geworden?, om maar eens een grappig spreekwoord te gebruiken.
pi_18862069
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Tja, en ik maar vinden dat de linkse partijen een steeds realistischer houding aan het krijgen zijn tav de islam en allochtonen. Ten onrechte blijkbaar.
dat is de schijn die ze opwerpen. Lukt ze behoorlijk idd
pi_18862078
quote:

[..]

Hier in amersfoort hebben 'ze' een aantal jaar geleden 'hun' eigen toko opgeblazen (owkee in de fik gezet) alleen omdat ze het er niet mee eens waren dat ze niet mochten uitbreiden
pi_18862081
quote:

[..]

stel 1 moskee is goed voor 150 gelovigen.. 44 x 150 = 6600 moslims..
  maandag 3 mei 2004 @ 19:00:19 #49
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862082
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

In mijn wijk wonen vrijwel geen moslims ( ), en ze wilden er een moskee neerpleuren. De wethouder vertelde ons doodleuk dat zij daar een moskee wilde toen we lieten weten dat wij dat niet de geschikte plek vonden. We droegen betere locaties aan e.d., maar er was éénrichtingsverkeer. Uiteindelijk heef het bestuur van de moskee besloten maar verder te zoeken 'na bedreigingen van omwonenden'

Ik ken mijn omwonenden niet allemaal trouwens, maar ik kan wel wel mee leven zo.
Hmm, ik wil geen Toko's meer in de buurt, laat ik ook maar bedreigingen goedkeuren. .
pi_18862087
quote:

[..]

In mijn wijk wonen vrijwel geen moslims ( ), en ze wilden er een moskee neerpleuren.
Gewoon een varkenskop aan de poort nagelen. Wedden dat ze het gebouw niet meer gebruiken?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:00:29 #51
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_18862088
quote:

Lof voor Wouter Bos. .
Net zoveel lof als voor Wim Kok, die als commissaris van de ING nu 40% loonsverhoging aan de top geeft?!

Allahu Akbar!

Hoezo Partij van de Arbeid?
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  maandag 3 mei 2004 @ 19:00:36 #52
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18862097
Ik dacht dat dit het SCT was.. ik vond de OP al wat zwakjes

pi_18862106
quote:
Uiteindelijk heef het bestuur van de moskee besloten maar verder te zoeken 'na bedreigingen van omwonenden'
Same story here.
pi_18862114
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:59 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik heb het liefs dat ze helemaal niet meer naar de moskee gaan, maar daar hebebn ze niks mee te maken.

Als ze nieuwe moskeeën willen, dan zorgen ze maar dat ze die zelf kunnen bouwen. Zolang de horizon niet verpst wordt door tetterende minartetten gaan ze hun gang maar.

Dat de grote linkse denker Wouter Bos meent te moeten oproepen tot de bouw van meer islamitische bidfabrieken, stuit mij tegen de borst. Is Bos roomser dan de paus geworden?, om maar eens een grappig spreekwoord te gebruiken.
Bos denkt dat hij het wel gaat redden met een dergelijke oproep, immers onder de islamitische bevolking is nog wat te behalen. Maar ik hoop van ganser harte dat de afbraak bij de non-islamitische kant hele malen groter is, dan wat hij er nu aan islamitische kant bij gaat krijgen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:01:21 #55
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862116
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:59 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee. Homoseksualiteit is een besmettelijke ziekte en vooral gevaarlijk voor de NLse jeugd. Westerlingen zijn lager dan honden en varkens omdat ze homoseksualiteit toestaan. Resultaat? Vrijspraak.

Nee, niet alles is te rechtvaardigen .
Dat vindt ik inderdaad niet te rechtvaardigen. Wat is je punt ?
pi_18862123
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:00 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Net zoveel lof als voor Wim Kok, die als commissaris van de ING nu 40% loonsverhoging aan de top geeft?!

[afbeelding] Allahu Akbar!

Ik krijg altijd zin om te slaan als ik die kop zie.
Hypocriete hufter
  maandag 3 mei 2004 @ 19:02:08 #57
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862134
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:00 schreef the.moderator het volgende:

[..]

[afbeelding] Allahu Akbar!

Groot gelijk. Wim Kok, vent naar mijn hart. .
pi_18862136
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:00 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Same story here.
en dat mag nog héél lang zo blijven
pi_18862137
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:00 schreef NullPointer het volgende:

[..]

Ja doei.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:02:30 #60
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_18862148
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:59 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

precies wat je zegt
oja den haag is niet zo groot he

mooie avatar trouwens
pi_18862151
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Gewoon een varkenskop aan de poort nagelen. Wedden dat ze het gebouw niet meer gebruiken?
pi_18862164
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:01 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Dat vindt ik inderdaad niet te rechtvaardigen.
De rechter helaas wel, dus het mag wel.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:04:01 #63
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862182
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

De rechter helaas wel, dus het mag wel.
Tegen de uitspraken zelf heb ik ook niets, maar wel tegen de 'rechtvaardiging' via het geloof. .
pi_18862206
Het is bij niet alleen een paar nieuwe moskee's maar meer het hele nederlandse asiel beleid. Denk niet dat ik daar de enige in ben. Ze beginnen zo langzamerhand het land over te nemen. straks krijgen we irakese taferelen. Ipv het land op te bouwen blazen ze het steeds verder op
Maar daarbij wel iedereen natuurlijk nog wel zijn eigen geloof hebben. Dus het heeft twee kanten.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:05:07 #65
74080 Goodluck
pi_18862209
Het jammere van dit hele verhaal is dat het helemaal nergens op slaat!

Wat is de motivering van Bos om op te roepen tot het stichten van meer Moskee's en dient het ook maar enigsinds een doel ? Waaruit blijkt dat islamieten hun geloof niet kunnen uitoefenen en waaruit blijkt dat grote tekort aan Moskeeen in Nederland ?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:06:10 #66
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_18862232
Pas op, een moskee!.
* kingmob rent gillend weg

Pas op dat jullie niet verdrinken in de pogingen elkaar te overtreffen met een nog grotere overdrijving he...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_18862241
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:05 schreef Goodluck het volgende:

Wat is de motivering van Bos om op te roepen tot het stichten van meer Moskee's en dient het ook maar enigsinds een doel ? Waaruit blijkt dat islamieten hun geloof niet kunnen uitoefenen en waaruit blijkt dat grote tekort aan Moskeeen in Nederland ?
die motivering gaf hij schijnbaar niet eens! Dat is misschien nog wel het erge... Op zich wel logisch, want een onderbouwing is er ook niet voor te geven.
pi_18862266
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:06 schreef kingmob het volgende:
Pas op, een moskee!.
* indahnesia.com rent niet gillend weg
kindje, ik ga lekker naar Indonesië op vakantie, je moest eens weten hoe vaak ik om 4:22 wakker wordt..
  maandag 3 mei 2004 @ 19:07:32 #69
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_18862269
quote:

linkse idealen, geef de mensen wat ze willen en ze doen niks meer. Geef de moslims een moskee en ze plegen geen aanslagen meer, zoiets zal hij wel denken.
pi_18862279
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:04 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Tegen de uitspraken zelf heb ik ook niets
Je vindt het normaal als iemand zegt dat westerlingen lager zijn dan honden en varkens? .
  maandag 3 mei 2004 @ 19:08:16 #71
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862289
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:06 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

die motivering gaf hij schijnbaar niet eens! Dat is misschien nog wel het erge... Op zich wel logisch, want een onderbouwing is er ook niet voor te geven.
Kan iemand de hele tekst van Wouter Bos zoeken voordat dit soort lulkoek echt gaat overheersen ?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:08:31 #72
74080 Goodluck
pi_18862294
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:06 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Zeker niet als je bedenkt dat het een ieder nog altijd vrij staat om een Moskee of kerk op te richten.

Echt, ik snap hier geen ene hol van!
pi_18862297
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:07 schreef Fugie het volgende:

[..]

linkse idealen, geef de mensen wat ze willen en ze doen niks meer. Geef de moslims een moskee en ze plegen geen aanslagen meer, zoiets zal hij wel denken.
Totaal niet. Dit is zo on-links. Echte socialisten en sociaal-democraten hebben een enorme hekel aan geloof.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:09:03 #74
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_18862304
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:07 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

kindje, ik ga lekker naar Indonesië op vakantie, je moest eens weten hoe vaak ik om 4:22 wakker wordt..
Dank u voor deze illustrering van wat ik net zei.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_18862307
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:08 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Kan iemand de hele tekst van Wouter Bos zoeken
Ja, jij.
pi_18862316
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:08 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Kan iemand de hele tekst van Wouter Bos zoeken voordat dit soort lulkoek echt gaat overheersen ?
dat is geen lulkoek, zo stond het compleet in het NRC, en ik ga er vanuit dat dat de complete tekst is. Beter zelf maar zoeken dan, ik doe de moeite niet voor je iig
pi_18862326
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Je vindt het normaal als iemand zegt dat westerlingen lager zijn dan honden en varkens? .
Zijn we dit niet dan . Nee serieus, dit gaat echt te ver.
pi_18862329
Top plan van Wouter Bos!!

Bouwen ze er gelijk maar eentje bij Woutertje achterom in de tuin, kijken of hij dan nog zo pro moskee is. Een stunt om kiezers te winnen onder de moslims, meer is het niet. Sukkel!
Use & Abuse... Good & Bad Times
pi_18862340
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:09 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dank u voor deze illustrering van wat ik net zei.
mijn antwoord daarop was dus vrijwel nooit. Terwijl daar iedere 50 meter een moskee te vinden is, en men 5 keer per dag staat de schreeuwen door luidsprekers.
pi_18862367
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:08 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Zeker niet als je bedenkt dat het een ieder nog altijd vrij staat om een Moskee of kerk op te richten.

Echt, ik snap hier geen ene hol van!
dat is zo, maar dat is een andere discussie. / kan een andere discussie worden
  maandag 3 mei 2004 @ 19:11:19 #81
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862370
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

In dezelfde mate als moskeen pest-gebouwen te noemen die wijken verpesten en alle islamieten over een kam scheren door ze voor extremisten te uit te maken die vrouwen en homo's verbaal het leven zuur maken en aanzetten tot haat en ronselen voor de 'Jihad'. .
  maandag 3 mei 2004 @ 19:11:23 #82
74080 Goodluck
pi_18862372
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:07 schreef Fugie het volgende:

[..]

Maar moslims kunnen allang een moskee krijgen als ze dat willen. Ik heb nog nooit een moslim horen zeggen dat hij zijn religie niet kan belijden door een gebrek aan moskee's.
pi_18862373
quote:

Zijn doel was om te laten zien dat ie niet altijd een populist is.
quote:
Volgens Bos getuigt zijn stellingname van het niet naar de mond praten van het electoraat.
Hij doet nu zo anti-populistisch dat het weer populistisch wordt!
pi_18862398
lang leven de multiculturele samenleving waar we het met z'n allen toch zo naar ons zin hebben in Nederland......
  maandag 3 mei 2004 @ 19:12:34 #85
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862400
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:09 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat is geen lulkoek, zo stond het compleet in het NRC, en ik ga er vanuit dat dat de complete tekst is. Beter zelf maar zoeken dan, ik doe de moeite niet voor je iig
Ik doelde op te tekst van het 'politiek forum'.
pi_18862431
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:11 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

In dezelfde mate als moskeen pest-gebouwen te noemen die wijken verpesten en alle islamieten over een kam scheren door ze voor extremisten te uit te maken die vrouwen en homo's verbaal het leven zuur maken en aanzetten tot haat en ronselen voor de 'Jihad'. .
De moskee in Eindhoven kreeg de financiering niet rond, ineens was het gebouw af.. goh, wat 'n toeval. De AIVD doet onderzoek naar deze moskee. Er gebeuren vrijwel zeker foute dingen, iets wat toch niet van alle gebouwen in 'mijn wijk' gezegd kunnen worden.

En ja, een huis wordt minder waard met een moskee 'in je achtertuin', maar dat mag niet gezegd worden en hoort trouwens ook niet thuis in deze discussie,.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:14:36 #87
74080 Goodluck
pi_18862445
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zijn doel was om te laten zien dat ie niet altijd een populist is.

En dan ga je maar in het wildeweg roepen dat er meer Moskeeen moeten komen zonder dat daar ook maar enigsinds aanlijding voor is ? Riekt naar populisme Pur Sang!
[
pi_18862491
als er vraag naar is, waarom niet?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:16:18 #89
74080 Goodluck
pi_18862493
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:10 schreef Jerommeke het volgende:
Een stunt om kiezers te winnen onder de moslims, meer is het niet. Sukkel!
Dat lijkt mij de enige logische verklaring.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:16:29 #90
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862497
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:13 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

De moskee in Eindhoven kreeg de financiering niet rond, ineens was het gebouw af.. goh, wat 'n toeval. De AIVD doet onderzoek naar deze moskee. Er gebeuren vrijwel zeker foute dingen, iets wat toch niet van alle gebouwen in 'mijn wijk' gezegd kunnen worden.

En ja, een huis wordt minder waard met een moskee 'in je achtertuin', maar dat mag niet gezegd worden en hoort trouwens ook niet thuis in deze discussie,.
Even tussendoor hoor, maar 'De moskee in Eindhoven' is niet de hele Islam, 'mmmmmkay ? .
pi_18862512
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:16 schreef HeyFreak het volgende:
Er is ook vraag naar Kinderporno!!
pi_18862551
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:16 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Even tussendoor hoor, maar 'De moskee in Eindhoven' is niet de hele Islam, 'mmmmmkay ?
nee, zeker niet, maar zoals altijd gaat het hier om verhalen 'in je eigen achtertuin', het zogn NIMBY-syndroom. De moskee in Indonesië zal me worst zijn, de meesten zijn nog cultureel verantwoord ook, maar een schreeuwtoren in mijn 'achtertuin' mot ik niet.

De hele islam is het niet nee, gelukkig niet.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:18:29 #93
74080 Goodluck
pi_18862563
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:16 schreef HeyFreak het volgende:
En aan die vraag wordt tot nogtoe niet tegemoed gekomen ? Zo niet, waar blijkt dat uit ?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:18:52 #94
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862576
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zo kan ik ook nog wel honderden dingen noemen die tegen de wet zijn maar wel vraag naar is. Dit is het oudhollandse 'Appels met Peren' vergelijken.
pi_18862586
quote:

[..]

En sex met schapen, maar gaat Bos straks ook voorstellen dat iedere boer maar een schaap af moet staan aan het lokale 'geloofshuis'?
pi_18862616
Bos wil laten zien dat hij wel degelijk een uitgesproken standpunt heeft. Jammer alleen dat het nu juist op een punt is waar de politiek zich totaal niet mee moeten bemoeien: het aantal kerken, moskeeen en synagogen. Staat er niet in het nieuwe beginsel zelf dat alles zo lokaal mogelijk geregeld moet worden? Wat doet de -centrale- overheid dan op dit gebied? En is dit het nieuwe "liberalisme" waar de PvdA mee wil scoren? Meer overheidsbemoeienis? Waar zijn de idealen van een gelijke spreiding van macht, kennis en inkomen gebleven?

Nee, ik hou het op een publiciteitsstunt. Niet meer, niet minder.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 3 mei 2004 @ 19:20:53 #97
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862634
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:18 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

nee, zeker niet, maar zoals altijd gaat het hier om verhalen 'in je eigen achtertuin', het zogn NIMBY-syndroom. De moskee in Indonesië zal me worst zijn, de meesten zijn nog cultureel verantwoord ook, maar een schreeuwtoren in mijn 'achtertuin' mot ik niet.

De hele islam is het niet nee, gelukkig niet.
De culturele verantwoording in Den Haag is er ook, met een grote moslim gemeenschap. Als jij geen moskee in je achtertuin moet, dan stel ik voor dat je verhuisd naar een land waar geen moslims zijn.
pi_18862637
quote:

[..]

goeie repliek
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:18 schreef Goodluck het volgende:

[..]

En aan die vraag wordt tot nogtoe niet tegemoed gekomen ? Zo niet, waar blijkt dat uit ?
Als ze meer moskees nodig hebben lijkt mij dat ze er niet genoeg hebben

zolang er niet van die langbaarden zitten die met hun kop nog in de middeleeuwen zitten, dan vind ik het best...
pi_18862651
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:20 schreef sizzler het volgende:
...
Nee, ik hou het op een publiciteitsstunt. Niet meer, niet minder.
maar dan toch wel een écht hele foute. Maar ja, misschien dat hij ook eens goed op zijn bek gaat en naar New York vertrekt.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:21:40 #100
272 R@b
No-nonsens
pi_18862656
Hoe staat de PvdA eigenlijk tegenover ritueel slachten?? Gaat Bos eigenhandig meer rituele slachthuizen bouwen, alwaar zonder verdoving de halsslagaders van een schaap kunnen worden doorklieft ?
pi_18862682
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:20 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

De culturele verantwoording in Den Haag is er ook, met een grote moslim gemeenschap. Als jij geen moskee in je achtertuin moet, dan stel ik voor dat je verhuisd naar een land waar geen moslims zijn.
nu zeg je hetzelfde als wat de untermench Abou Jahjah ook zei, met dat soort volk weiger ik een discussie.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:23:13 #102
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862691
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:21 schreef R@b het volgende:
Hoe staat de PvdA eigenlijk tegenover ritueel slachten?? Gaat Bos eigenhandig meer rituele slachthuizen bouwen, alwaar zonder verdoving de halsslagaders van een schaap kunnen worden doorklieft ?
Stuur een mailtje, zou ik zeggen. .
  maandag 3 mei 2004 @ 19:24:18 #103
272 R@b
No-nonsens
pi_18862720
quote:

. Als jij geen moskee in je achtertuin moet, dan stel ik voor dat je verhuisd naar een land waar geen moslims zijn.
Waarom stuur je moslims niet naar een land waar ze in iedere straat 100 moskeeën mogen bouwen?

Zo lust ik er nog wel eentje.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:25:01 #104
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862742
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:22 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

nu zeg je hetzelfde als wat de untermench Abou Jahjah ook zei, met dat soort volk weiger ik een discussie.
Oh, Abou Jahjah is een untermensch ? Gaan we fascistisch worden ? !!!

Met het weigeren van een discussie kom je natuurlijk nooit ver, laat ik even de stelling omdraaien en het even betrekken op jou vermeende etniciteit.

Een toko in mijn achtertuin, mot ik niet.
pi_18862744
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:11 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Ach man, klets toch niet uit je dikke nek. Ik heb niet alle moslims over 1 kam geschoren.

Bovendien staat nergens dat je moskeeen niet mag discrimineren door ze pest-gebouwen te noemen.
pi_18862751
hoe durft Boss dit weer te zeggen!
wat een kneus, dit doet die gewoon om alvast zieltjes te winnen onder de moslim stemmers.
Waarom zou je anders zoiets ontzettend doms zeggen.
Wij moeten eens proberen in Iran een christelijke kerk te bouwen, dan krijg je gelijk de doodstraf!
  maandag 3 mei 2004 @ 19:26:01 #107
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_18862765
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:19 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

En sex met schapen, maar gaat Bos straks ook voorstellen dat iedere boer maar een schaap af moet staan aan het lokale 'geloofshuis'?
Binnenkort in de uitzending voor politieke partijen van de PVDA misschien een aflevering van "Schapenneuken Doe Je Zo".
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_18862774
quote:

[..]

Ik laat me niet wegjagen, mannetje. Mocht er een moskee in mijn achtertuin komen te staan, dan zal ik samen met andere weldenkende buurtbewoners actie ondernemen.
pi_18862782
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:25 schreef vps het volgende:
hoe durft Boss dit weer te zeggen!
wat een kneus, dit doet die gewoon om alvast zieltjes te winnen onder de moslim stemmers.
Waarom zou je anders zoiets ontzettend doms zeggen.
Wij moeten eens proberen in Iran een christelijke kerk te bouwen, dan krijg je gelijk de doodstraf!
Iran en Nederland zijn idd van het zelfde laken een pak
pi_18862794
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:25 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Met het weigeren van een discussie kom je natuurlijk nooit ver, laat ik even de stelling omdraaien en het even betrekken op jou vermeende etniciteit.

vooroordeel stumper

.
.
.
.
.
.
en nog eens NIET waar ook!

edit: ooh, en dat een onbekende me fascistisch noemt zal me ook worst zijn.
pi_18862800
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ik laat me niet wegjagen, mannetje. Mocht er een moskee in mijn achtertuin komen te staan, dan zal ik samen met andere weldenkende buurtbewoners actie ondernemen.
en als het een kerk was?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:27:09 #112
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862803
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ach man, klets toch niet uit je dikke nek. Ik heb niet alle moslims over 1 kam geschoren.

Bovendien staat nergens dat je moskeeen niet mag discrimineren door ze pest-gebouwen te noemen.
God, daar heb je lang over moeten nadenken en dan kom je nog met zo'n zwaktebod. Je spreekt jezelf al tegen.
quote:
'Bovendien staat nergens dat je moskeeen niet mag discirmineren....
Ik dacht toch echt dat discriminatie verboden was. .
  maandag 3 mei 2004 @ 19:27:15 #113
74080 Goodluck
pi_18862805
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:20 schreef HeyFreak het volgende:

Als ze meer moskees nodig hebben lijkt mij dat ze er niet genoeg hebben
Wie zegt dat ze meer moskee's nodig hebben dan
pi_18862811
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:26 schreef the.moderator het volgende:

[..]

Binnenkort in de uitzending voor politieke partijen van de PVDA misschien een aflevering van "Schapenneuken Doe Je Zo".
en Boskabouter zal het allemaal wel eens eventjes voordoen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:28:44 #115
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862843
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:26 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

vooroordeel stumper

.
.
.
.
.
.
en nog eens NIET waar ook!
Uhm...wat ?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:28:46 #116
74080 Goodluck
pi_18862846
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:25 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar kun jij mij misschien vertellen waaruit dat grote tekort aan Moskee's blijkt ?
pi_18862869
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:28 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Uhm...wat ?
... vermeende etniciteit ...

... toko ...

edit: e vergeten
pi_18862900
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:28 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar kun jij mij misschien vertellen waaruit dat grote tekort aan Moskee's blijkt ?
kan 'ie niet, hij kan alleen zijn beste vooroordeel tevoorschijn toveren.
pi_18862903
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:27 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

en als het een kerk was?
Kerken moeten ook optiefen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:31:34 #120
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862915
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

kan 'ie niet, hij kan alleen zijn beste vooroordeel tevoorschijn toveren.
Ik heb geen enkel vooroordeel.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:32:03 #121
74080 Goodluck
pi_18862924
Waaruit blijkt dat Nederland een groot tekort aan moskee's heeft en waaruit blijkt dat moslims niet aan hun geloof toekomen door dat gebrek ?
pi_18862933
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:31 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Kerken moeten ook optiefen.
ah, ok dan
pi_18862944
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:27 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

God, daar heb je lang over moeten nadenken en dan kom je nog met zo'n zwaktebod.
Om antwoord te kunnen geven op jouw stupide posts hoeft de gemiddelde persoon bepaald niet lang na te denken. Er is echter een ander topic waar ik ook moet reageren, vandaar die NS-neiging.
quote:
Je spreekt jezelf al tegen.
Oh dus moskeeen zijn moslims?
quote:
Ik dacht toch echt dat discriminatie verboden was. .
Denken moet je dan ook overlaten aan de intelligenten.
pi_18862945
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:31 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Ik heb geen enkel vooroordeel.
moah, dan zeg ik je dat je liegt dat je barst.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:32:59 #125
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862952
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:32 schreef Goodluck het volgende:
waaruit blijkt dat Nederland een groot tekort aan moskee's heeft en waaruit blijkt dat moslims niet aan hun geloof toekomen door dat gebrek ?
Ik zal het je eerlijk zeggen, ik heb geen flauw idee.
pi_18862963
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Om antwoord te kunnen geven op jouw stupide posts hoeft de gemiddelde persoon bepaald niet lang na te denken. Er is echter een ander topic waar ik ook moet reageren, vandaar die NS-neiging.
[..]

[..]

ze hadden luchtpost beter met de luchtpost naar Irak kunnen sturen
  maandag 3 mei 2004 @ 19:33:57 #127
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18862969
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:32 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

moah, dan zeg ik je dat je liegt dat je barst.
Zeg, praat er niet eens zo slap om heen. Waaruit blijkt dat ik een bevooroodeelde gedachtengang heb over het een of ander ?
pi_18862989
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:33 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Zeg, praat er niet eens zo slap om heen. Waaruit blijkt dat ik een bevooroodeelde gedachtengang heb over het een of ander ?
heb ik al beantwoord, gewoon ffies lezen knakker.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:35:35 #129
74080 Goodluck
pi_18863010
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:32 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Ik zal het je eerlijk zeggen, ik heb geen flauw idee.
Waarom moet Bos dan pleiten voor het stichten van nog meer Moskeeen
  maandag 3 mei 2004 @ 19:36:44 #130
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18863040
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:35 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Waarom moet Bos dan pleiten voor het stichten van nog meer Moskeeen
Misschien wil hij i.t.t. Balkenende serieus werk maken van de normen en waarden in Nederland
pi_18863058
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:36 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Misschien wil hij i.t.t. Balkenende serieus werk maken van de normen en waarden in Nederland [afbeelding]
dan pakt ie het toch al vanaf het allereerste begin grandioos fout aan
  maandag 3 mei 2004 @ 19:38:20 #132
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863072
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

[..]

[..]

* Luchtpost krijgt last van vermoeidheid.

Sta je er wel bij stil dat een moskee meer is dan een gebouw ? Als je een moskee een 'pestgebouw' noemt, dan kan je daar mensen mee beledigen, namenlijk de bezoekers van de moskee. Als ik jou huis een 'pestgebouw' noem, dan kan dat ook aanstootgevend zijn voor jou, de bewoner van het gebouw.

Als je dus het huis van God van de moslim, de plek waar hij, de moslim, tot zijn God bidt een 'pestgebouw' noemt, dan neem je zijn geloof en hem niet serieus. Oftewel, dan neem je je medemens niet serieus en claim je een soort intellectuele superioriteit boven hem en dat is aanstootgevend voor sommigen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:39:58 #133
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863110
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:34 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

heb ik al beantwoord, gewoon ffies lezen knakker.
Ik kan nog steeds niet vinden waaruit blijkt dat ik een bevooroordeelde gedachtengang over wat dan ook zou hebben. Je moet het me toch nog een keertje vertellen.

Zeg, weet je eigenlijk wel wat een 'vooroordeel' is ?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:40:36 #134
74080 Goodluck
pi_18863125
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:36 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Misschien wil hij i.t.t. Balkenende serieus werk maken van de normen en waarden in Nederland [afbeelding]
Leg eens uit!

Ik snap werkelijk niet wat het onnodig oproepen tot stichting van nog meer Moskeeen met normen en waarden te maken heeft:

-Het komt aan geen enkele vraag tegemoed.

-Nergens is mij tot nogtoe ter oren gekomen dat moslims een gebrek aan moskeeen ondervinden.

-Nergens zie ik ook maar een enkel verband met normen/waarden.
pi_18863152
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:39 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Ik kan nog steeds niet vinden waaruit blijkt dat ik een bevooroordeelde gedachtengang over wat dan ook zou hebben. Je moet het me toch nog een keertje vertellen.

Zeg, weet je eigenlijk wel wat een 'vooroordeel' is ?
ben je gewend dat je alles 2 keer voorgekauwd krijgt? Ga maar lekker ergens wegzakken of zo, want ik ga niets voor je herkauwen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:43:06 #136
3904 Koos Voos
teringhond
pi_18863185

..
pi_18863204
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:43 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]

..

gewone bouwfraude dus!
pi_18863212
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:38 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

* Dora_van_Crizadak krijgt last van vermoeidheid.
Herr Dora ook.
quote:
Sta je er wel bij stil dat een moskee meer is dan een gebouw ?
Nee, een moskee is niet meer dan een gebouw. Net als het gebouw vh Ministerie van Financien, het huis van Jan-Klaas Pietersen en de Appie Heijn om de hoek.
quote:
Als je een moskee een 'pestgebouw' noemt, dan kan je daar mensen mee beledigen, namenlijk de bezoekers van de moskee. Als ik jou huis een 'pestgebouw' noem, dan kan dat ook aanstootgevend zijn voor jou, de bewoner van het gebouw.
Jammer dan. Je kunt overal wel mensen mee beledigen. Als je zegt dat Adolfje een massamoordenaar was, beledig je daar ook mensen mee. Hem ook maar een beschermde status geven?
quote:
Als je dus het huis van God van de moslim, de plek waar hij, de moslim, tot zijn God bidt een 'pestgebouw' noemt, dan neem je zijn geloof en hem niet serieus. Oftewel, dan neem je je medemens niet serieus en claim je een soort intellectuele superioriteit boven hem en dat is aanstootgevend voor sommigen.
Oeh, wat erg. Ik schaam me werkelijk .
pi_18863231
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

gewone bouwfraude dus!
In de HC van 1 mei stond een artikel over fraude bij de bouw vd grootste moskee in Den Haag.
pi_18863235
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:20 schreef sizzler het volgende:
Bos wil laten zien dat hij wel degelijk een uitgesproken standpunt heeft. Jammer alleen dat het nu juist op een punt is waar de politiek zich totaal niet mee moeten bemoeien: het aantal kerken, moskeeen en synagogen. Staat er niet in het nieuwe beginsel zelf dat alles zo lokaal mogelijk geregeld moet worden? Wat doet de -centrale- overheid dan op dit gebied? En is dit het nieuwe "liberalisme" waar de PvdA mee wil scoren? Meer overheidsbemoeienis? Waar zijn de idealen van een gelijke spreiding van macht, kennis en inkomen gebleven?
Er zijn andere partijen die pleiten voor een moskeestop. Geldt voor die partijen ook dat ze zich eigenlijk niet hiermee moeten bemoeien?

Ik lees trouwens uit deze summiere opmerking van Bos niet dat hij vindt dat de overheid die moskees moet bouwen of het aantal moskees moet bevorderen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:46:07 #141
61927 DaveM
uitgefokt
pi_18863253
Dit is niet links
Dit is extreemlinks!

Dat Bos zelf niet beseft hoe dom z'n uitspraak is.
Zo jaagt hij rechtstreeks een hoop kiezers naar de VVD.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:46:21 #142
74080 Goodluck
pi_18863268
Op basis van deze uitspraak en het uitblijven van de minste of geringste zinnige onderbouwing kan ik maar tot een conclusie komen: Wouter Bos is een goedkope populist die voor de zoveelste keer door de mand valt!. Geen enkele moslim-organisatie heeft de noodklok geluid over een gebrek aan moskee's, ik heb nog nooit een moslim gehoord die zei dat hij niet naar de moskee kon omdat er een tekort is.

Echt, ik vraag me steeds vaker af of de PvdA zichzelf nog wel serieus neemt met dit soort nietszeggende, goedkope oneliners die er alleen maar op gericht zijn om stemmen vanuit de moslim-gemeenschap voor zich te winnen!
  maandag 3 mei 2004 @ 19:47:14 #143
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18863287
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:46 schreef DaveM het volgende:
Dit is niet links
Dit is extreemlinks!
Inderdaad.. extreem links heeft altijd religie willen stimuleren
pi_18863289
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:45 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er zijn andere partijen die pleiten voor een moskeestop. Geldt voor die partijen ook dat ze zich eigenlijk niet hiermee moeten bemoeien?
Lijkt me niet. Als steden onleefbaar worden door het grote aantal moskeeen....
  maandag 3 mei 2004 @ 19:48:53 #145
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863321
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:41 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ben je gewend dat je alles 2 keer voorgekauwd krijgt? Ga maar lekker ergens wegzakken of zo, want ik ga niets voor je herkauwen.
Okee, okee, weet je wat, ik speel je spelletje niet meer mee. .

Je doelt op de 'Stel dat we de stelling omdraaien naar jou vermeende etniciteit' post.

En nu komt het, dat was geen voorordeel want bij een vooroordeel 'oordeelt men van te voren'. Oftewel men hecht een bepaald beeld, verwachting en waarde aan een zaak zonder hier nog enige of voldoende kennis over te hebben vergaard. De betekenis van het woord is nog iets ruimer zelfs, het moet ook een negatief beeld zijn. Een vooroordeel 'stigamtiseert' om nog maar eens een mooi woordje te gebruiken.

En dan benoem ik jou tot ridder in de orde van de nachtelijke tostibakkers als jij kan aantonen dat ik ergens iets of iemand heb bevooroordeeld. .
pi_18863322
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:40 schreef Goodluck het volgende:

-Nergens is mij tot nogtoe ter oren gekomen dat moslims een gebrek aan moskeeen ondervinden.
Och... Een voorbeeld:
quote:
Een nieuwe moskee voor Ede

Zo’n tweehonderd Marokkaanse moslims demonstreerden afgelopen vrijdagmiddag in het gemeentehuis van Ede. Het geduld is op na jaren wachten op de toewijzing van een locatie voor de bouw van een moskee. Het gevoel bij de Marokkaanse gemeenschap is dat CDA, ChristenUnie en SGP de nieuwbouw blokkeren. In De Ochtenden een debat. Namens de ChristenUnie gaat Piet Plug in gesprek met Said Elbachrioui, die de stichting Moslimgemeenschap Ede vertegenwoordigt.

http://www.eo.nl/home/htm(...)bName=eo.samenleving
  maandag 3 mei 2004 @ 19:50:02 #147
74080 Goodluck
pi_18863362
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Goodluck op 03-05-2004 19:50:36 ]
  maandag 3 mei 2004 @ 19:50:18 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_18863373
Socialisten die pleiten voor meer religieuze instellingen. Een nieuw partijprogram okee, maar om de vorige nou gelijk aan de duivel te verkopen..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:50:47 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18863385
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:46 schreef Goodluck het volgende:

Wouter Bos is een goedkope populist
Op basis van deze uitspraak niet. Hij roept heel veel weerstand op met dit (ook bij mij), terwijl een populist "het volk" naar de mond praat.

Hij probeert krampachtig totaal niet populistisch te zijn, vanuit een gladde media-strategie. Ik vind het totaal niets. De oproep tot meer moskeeen is gewoon een fout van hem. De achterliggende gedachte dat moslims de vrijheid moeten hebben om moskeeen ed te bouwen is natuurlijk wel goed.

Hij probeert het popupistisch rechtse geluid wat we over moskeeen en moslims op "ludieke" wijze te doorbreken, maar slaat daarmee wel zelf de plan mis. Jammer.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 3 mei 2004 @ 19:51:32 #150
36920 sizzler
Erudiet
pi_18863408
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:45 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ook niet vanuit de grondbeginselen van de VVD en al helemaal niet van het CDA.
pi_18863414
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Als steden onleefbaar worden door het grote aantal moskeeen....
Wat een onzin. Welke steden worden onleefbaar door het grote aantal moskeeen? Wat is een groot aantal? Ook voor religies zal de wet van vraag en aanbod gelden, als er geen behoefte is aan een moskee dan zal er ook geen een gebouwd worden.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:53:13 #152
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863445
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:44 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Nee, een moskee is niet meer dan een gebouw. Net als het gebouw vh Ministerie van Financien, het huis van Jan-Klaas Pietersen en de Appie Heijn om de hoek.
Dit is een nutteloze discussie. In deze ben je een dogmatische gelovige en het zal niet aan je verstand te brengen zijn dat gelovigen hun huis van God wel degelijk zien als iets 'meer' dan een elektricitetshuisje.
quote:
Jammer dan. Je kunt overal wel mensen mee beledigen. Als je zegt dat Adolfje een massamoordenaar was, beledig je daar ook mensen mee. Hem ook maar een beschermde status geven?
Dit is een presentatie van een feit, daarop zou men nooit gepakt kunnen worden. Het beledigen van een religieuze groepering op basis van een eigen ongegronde gedachtengang het 'Moskeeen zijn pestgebouwen'-idee, is echter wel iets ontoelaatbaars.
quote:
Oeh, wat erg. Ik schaam me werkelijk .
Ik heb het al doorgegeven aan Sinterklaas. Geen cadeautjes voor jou dit jaar, jongeman ! .
  maandag 3 mei 2004 @ 19:53:41 #153
74080 Goodluck
pi_18863458
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Och... Een voorbeeld:
[..]
Oke, maar dat soort voorbeelden zijn er legio. Zo zullen er in Tjerkstradeel ook mensen zijn die al jaren wachten op een bouwvergunning voor hun schuurtje. Vooralsnog is het een voorbeeld waarvan er wijdverbreid duizenden te noemen zijn. Het is geensinds een duiidelijke verklaring voor de grote nood die er blijkbaar is als ik Wouter Bos mag geloven....
pi_18863462
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:50 schreef Sidekick het volgende:

De oproep tot meer moskeeen is gewoon een fout van hem. De achterliggende gedachte dat moslims de vrijheid moeten hebben om moskeeen ed te bouwen is natuurlijk wel goed.
Misschien is dat ook wel wat bedoeld wordt. Op basis van die ene summiere zin uit dat interview is dat moeilijk te concluderen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:53:53 #155
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_18863464
Prima plan!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 3 mei 2004 @ 19:55:38 #156
61927 DaveM
uitgefokt
pi_18863516
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:47 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Inderdaad.. extreem links heeft altijd religie willen stimuleren
Religie stimuleren niet.
Wel het knuffelen van allochtonen.

Dacht dat de Pvda inmiddels wijzer was geworden.
Maar dit is gewoon weer terug naar af.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:57:41 #157
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18863578
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Misschien is dat ook wel wat bedoeld wordt.
Zoals ik wat van het gehele verhaal had gelezen, deed hij dit expres om een discussie te ontlokken. Dit soort uitspraken scoort tegenwoordig qua nieuwswaarde.

Maar hij snijdt zichzelf ermee in de vingers. Dat is het jammere, dat had hij moeten zien aankomen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:58:43 #158
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863604
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:55 schreef DaveM het volgende:

[..]

Religie stimuleren niet.
Wel het knuffelen van allochtonen.
Sommige allochtonen moeten ook een beetje geknuffeld worden, net als sommige autochtonen. Volgens mij kan jij ook wel een grote knuffel van de Nederlandse staat gebruiken. .
  maandag 3 mei 2004 @ 19:58:47 #159
74080 Goodluck
pi_18863609
quote:

[..]

Op basis van deze uitspraak niet. Hij roept heel veel weerstand op met dit (ook bij mij), terwijl een populist "het volk" naar de mond praat.
Hij praat in dit geval een grote groep naar de mond die hij als potentiele kiezer ziet. Hoezo niet populistisch ?
  maandag 3 mei 2004 @ 19:58:49 #160
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18863612
quote:
Hij probeert het popupistisch rechtse geluid wat we over moskeeen en moslims op "ludieke" wijze te doorbreken, maar slaat daarmee wel zelf de plan mis. Jammer.
Wouter Bos als anti- chrpopulist

Ik zie zelf ook niet in watvoor (ander) doel deze uistpraak kan dienen.
  maandag 3 mei 2004 @ 19:59:37 #161
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863636
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:58 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Hij praat in dit geval een grote groep naar de mond die hij als potentiele kiezer ziet. Hoezo niet populistisch ?
Dat kan dan van elke uitspraak gezegd worden.
pi_18863687
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zoals ik wat van het gehele verhaal had gelezen, deed hij dit expres om een discussie te ontlokken. Dit soort uitspraken scoort tegenwoordig qua nieuwswaarde.

Maar hij snijdt zichzelf ermee in de vingers. Dat is het jammere, dat had hij moeten zien aankomen.
Ik heb een wat uitgebreider artikel gevonden dat op 3 april in Trouw heeft gestaan. Ik denk dat daaraan gerefereerd wordt in het interview in de NRC...
quote:
In het gisteren verschenen rapport-Patijn waarin nieuwe uitgangspunten worden beschreven voor het denken over integratie en immigratie in de Partij van de Arbeid, wordt op een nuchtere wijze stelling genomen in het debat over integratie, assimilatie en de vraag of migranten nu wel of niet hun cultuur of identiteit mogen behouden. Patijn constateert daar dat, welk standpunt je ook kiest, “uiteindelijk iedereen dezelfde vraag moet beantwoorden: wat accepteren we van nieuwkomers als gebruiken en tradities uit het land van herkomst en wat niet?”. Vervolgens concludeert hij “Wij stellen ons op het standpunt dat niet alleen de normen van de Nederlandse rechtsstaat grenzen stellen aan de manieren waarop migranten uiting kunnen geven aan hun cultuur en identiteit, maar ook onderliggende waarden zoals die naar voren komen in de vele in de loop der tijd gemaakte afspraken en maatschappelijke codes. Sommige zaken zijn daarom toegestaan (bijvoorbeeld het dragen van hoofddoekjes in het klaslokaal of het oprichten van moskeeën en islamitische scholen), andere zijn nadrukkelijk verboden (zoals vrouwenbesnijdenis) en weer andere zullen als maatschappelijk ongewenst worden beschouwd (bijvoorbeeld bepaalde omgangsvormen tussen mannen en vrouwen of de eenzijdige oriëntatie op het wereldnieuws met behulp van schotelantennes) maar kunnen zelden inzet zijn van gebod of verbod, veeleer van maatschappelijk debat en onderlinge dialoog.

http://www.wouterbos.nl/r(...)24/instanceId/23321/
pi_18863689
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:51 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Wat een onzin. Welke steden worden onleefbaar door het grote aantal moskeeen? Wat is een groot aantal? Ook voor religies zal de wet van vraag en aanbod gelden, als er geen behoefte is aan een moskee dan zal er ook geen een gebouwd worden.
Den Haag, Amsterdam, Rotterdam. Ik heb ooit uitgerekend dat er per moslim meer moskeeen staan in Den Haag dan in Fallujah. Ook niet bepaald wenselijk toch?
  maandag 3 mei 2004 @ 20:03:22 #164
74080 Goodluck
pi_18863748
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:59 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Dat kan dan van elke uitspraak gezegd worden.
Nee, want deze uitspraak is gewoon he-le-maal nergens op gebaseerd. Als er nou een noodkreet vanuit de Islamitische gemeenschap kwam had ik mij er nog wel iets bij kunnen voorstellen. Het is gewoon goedkoop scoren d.m.v een dwars understatement dat echt totaal ongegrond is. Hiermee zal hij logischerwijs veel islamitische kiezers voor zich winnen want daar is het hem kennelijk om te doen!
pi_18863753
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:53 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Dit is een nutteloze discussie. In deze ben je een dogmatische gelovige en het zal niet aan je verstand te brengen zijn dat gelovigen hun huis van God wel degelijk zien als iets 'meer' dan een elektricitetshuisje.
Jammer voor ze, voor de wet verschillen die gebouwen niet van andere gebouwen.
quote:
Dit is een presentatie van een feit, daarop zou men nooit gepakt kunnen worden.
Mohammed is een pedo.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:05:13 #166
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863797
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Den Haag, Amsterdam, Rotterdam. Ik heb ooit uitgerekend dat er per moslim meer moskeeen staan in Den Haag dan in Fallujah. Ook niet bepaald wenselijk toch?
Ik woon nu toch al enkele decennia in Den Haag en ik kan niet zeggen dat deze stad 'onleefbaar' is door moslims of moskeeen. Sterker nog, ik vind het zelfs hardstikke leuk dat we moskeeen en moslims hebben in Den Haag. Zonder moslims kon ik niet lekker om twee uur 's nachts met een biertje op een broodje shoarma halen en elke week op de markt vers fruit halen en eens in de zoveel tijd mezelf laten scheren door de barbier en naar het multiculturele festival op bevrijdingsdag en met een paar Turkse vrienden van me een poging doen om Flamenco met Turkse muziek te mengen en zonder moskeeen hadden we geen moslims.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:06:21 #167
74080 Goodluck
pi_18863839
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik heb een wat uitgebreider artikel gevonden dat op 3 april in Trouw heeft gestaan. Ik denk dat daaraan gerefereerd wordt in het interview in de NRC...
[quote]Sommige zaken zijn daarom toegestaan (bijvoorbeeld het dragen van hoofddoekjes in het klaslokaal of het oprichten van moskeeën en islamitische scholen),

Echt, het wordt steeds lolliger!
  maandag 3 mei 2004 @ 20:06:26 #168
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_18863844
@&^$*&*(#@$&*(#@(&$

Aan de strop met hem!!
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:06:55 #169
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863862
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:03 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jammer voor ze, voor de wet verschillen die gebouwen niet van andere gebouwen.
De wet is dan ook gelukkig niet de enige leidraad in het leven.
quote:
Mohammed is een pedo.
Fout, Mohammed was een pedosexueel. .
pi_18863884
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:05 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Ik woon nu toch al enkele decennia in Den Haag en ik kan niet zeggen dat deze stad 'onleefbaar' is door moslims of moskeeen.
Nee he? Ga eens naar de S-wijk en voel je in klein-Mekka.
pi_18863926
quote:
Een andere pre. Tunesie (om een voorbeeld te noemen) is een islamitsch land dat vrijwel geen extremisme kent..
Zeker nog nooit met je westerse, niet hoofddoek dragende, vrouw/vriendin in Tunesie geweest?
pi_18863945
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:06 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

De wet is dan ook gelukkig niet de enige leidraad in het leven.
Wel belangrijker dan de koran.
quote:
Fout, Mohammed was een pedosexueel. .
Zeg je dat ook tegen moslims? Voorspelbaar: Wazzt belzzediggggh je mijnzzz gggheloof? Ik maakzzz je koud, ik zzzweer het jezz.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:09:51 #173
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18863950
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:03 schreef Goodluck het volgende:
Hiermee zal hij logischerwijs veel islamitische kiezers voor zich winnen want daar is het hem kennelijk om te doen!
Als islamieten geen behoefte hebben aan meer moskeeen, waarom zouden ze dan vanwege deze ene opmerking op de PvdA gaan stemmen?
pi_18863958
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:01 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is de groep moslims in Fallujah eenzijdiger samengesteld dan de groep moslims in Den Haag. Met diversiteit is weinig mis toch? Zo worden ze niet gedwongen om allemaal naar de Al-Tawheed moskee (of de Haagse variant ervan) te gaan.

Ik zie Bos trouwens niet specifiek pleiten voor meer moskeeën in Den Haag. Mensen moeten in de gelegenheid worden gesteld om waar ze dat nodig denken te hebben een eigen kerk te bouwen. Er wordt niets gezegd over een overheid die moslims moskeeën in de maag moet gaan splitsen, wat sommigen er in dit topic van maken.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:10:30 #175
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18863966
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee he? Ga eens naar de S-wijk en voel je in klein-Mekka.
Psst, in Transvaal wonen nóg meer buitenlanders !

Wat is het punt ? Moet ik me onveilig en naar voelen omdat de mensen op straat een ander kleurtje hebben ? .
  maandag 3 mei 2004 @ 20:10:39 #176
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18863971
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:06 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Jij wil het oprichten van een moskee verbieden?
pi_18863990
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:06 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Probeer het eens op inhoud. Waarom zou je moslims willen verbieden een eigen moskee te bouwen?
  maandag 3 mei 2004 @ 20:11:54 #178
74080 Goodluck
pi_18864013
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:09 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Als islamieten geen behoefte hebben aan meer moskeeen, waarom zouden ze dan vanwege deze ene opmerking op de PvdA gaan stemmen?
Logisch, omdat Wouter Bos hiermee aan wil geven Pro-islam te zijn. "Kijk eens jiongens, jullie en je cultuur zijn een verrijking voor dit land en de PvdA kan er geen genoeg van krijgen"
  maandag 3 mei 2004 @ 20:12:05 #179
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18864018
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is de groep moslims in Fallujah eenzijdiger samengesteld dan de groep moslims in Den Haag.
Inderdaad nogal logisch.. We hebben Turkse Moskeeen, Marokkaanse moskeeen, moskeeen voor Molukkers en ga zo maar door.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:12:18 #180
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18864025
Kozzmic, freako had wat meer info geplaatst in: .http://forum.fok.nl/topic/537454/4/50#18858939
quote:
Bij het politiek forum zei u afgelopen zaterdag: wij zijn de enige partij die het heeft aangedurfd op te schrijven dat er meer moskeeën moeten worden gebouwd in Nederland. Dat was duidelijk.

,,Zal ik het hier herhalen? Er moeten meer moskeeën gebouwd worden in Nederland.''

Heeft u dat wel eens op tv gezegd?

,,Euh, ik heb het in ieder geval nooit bewust vermeden. De reden dat ik het in Rotterdam zei is dat ik me eraan stoor dat mensen zeggen dat we slapend rijk worden.''
Duidelijk provoceren, lijkt me.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:12:27 #181
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18864031
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Wel belangrijker dan de koran.
Voor sommigen wel, voor anderen weer niet.
quote:
Zeg je dat ook tegen moslims? Voorspelbaar: Wazzt belzzediggggh je mijnzzz gggheloof? Ik maakzzz je koud, ik zzzweer het jezz.
Ik heb geen enkele aanleiding de moslims die ik ken eraan te herinneren wat Mohammed zoal met minderjarigen heeft gedaan. Dus nee, dat doe ik niet.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:13:12 #182
74080 Goodluck
pi_18864056
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:10 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jij wil het oprichten van een moskee verbieden?

Ik haal even de stukken aan waarin hij notabene zelf aangeeft dat het eenieder vrij staat om een Moskee te stichten. Waarom dan alsnog oproepen tot het stichten van nog meer Moskeeen ?
  maandag 3 mei 2004 @ 20:13:40 #183
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18864066
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:11 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Logisch, omdat Wouter Bos hiermee aan wil geven Pro-islam te zijn. "Kijk eens jiongens, jullie en je cultuur zijn een verrijking voor dit land en de PvdA kan er geen genoeg van krijgen"
Kan hij dan niet beter zeggen... "Kijk eens jongens, jullie en je cultuur zijn een verrijking voor dit land en de PvdA kan er geen genoeg van krijgen!"
  maandag 3 mei 2004 @ 20:15:13 #184
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18864125
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:13 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik haal even de stukken aan waarin hij notabene zelf aangeeft dat het eenieder vrij staat om een Moskee te stichten. Waarom dan alsnog oproepen tot het stichten van nog meer Moskeeen ?
Misschien zegt hij dit omdat hij denkt dat moslims zelf die vrijheid niet nemen.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:15:29 #185
74080 Goodluck
pi_18864130
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:13 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Kan hij dan niet beter zeggen... "Kijk eens jongens, jullie en je cultuur zijn een verrijking voor dit land en de PvdA kan er geen genoeg van krijgen!"
Tuurlijk niet, dat ligt er veel te dik bovenop. Bos probeert subtiel kleine positief geladen impulsjes te geven waarmee hij de harten van moslims probeert te veroveren Helaas is "ie ook dit keer weereens flink door de mand gevallen.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:16:57 #186
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18864177
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:15 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dat ligt er veel te dik bovenop. Bos probeert subtiel kleine positief geladen impulsjes te geven waarmee hij de harten van moslims probeert te veroveren Helaas is "ie ook dit keer weereens flink door de mand gevallen.
Dit vond je (wel) subtiel?!
pi_18864192
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is de groep moslims in Fallujah eenzijdiger samengesteld dan de groep moslims in Den Haag. Met diversiteit is weinig mis toch? Zo worden ze niet gedwongen om allemaal naar de Al-Tawheed moskee (of de Haagse variant ervan) te gaan.
Moslims zijn toch helemaal niet verplicht om naar een moskee te gaan? Ze kunnen ook gewoon thuis bidden.
quote:
Ik zie Bos trouwens niet specifiek pleiten voor meer moskeeën in Den Haag. Mensen moeten in de gelegenheid worden gesteld om waar ze dat nodig denken te hebben een eigen kerk te bouwen. Er wordt niets gezegd over een overheid die moslims moskeeën in de maag moet gaan splitsen, wat sommigen er in dit topic van maken.
Maar wel een overheid die ongelovigen moskeeen in de maag moet gaan splitsen? Zij zijn het lang niet altijd eens met de bouw ve moskee.
pi_18864206
Er is niets mis met meer moskeeën in Nederland. Alleen ben ik het met Sizzler eens dat de overheid hier geen bemoeienis in moet hebben. De wens en de bouw (en bekostiging ervan) zal uit de geloofsgemeenschap moeten voortkomen. Ik kan me niet echt voorstellen dat Bos bedoeld heeft te zeggen dat hier een rol voor de overheid is weggelegd, anders dan niet onnodige hoge drempels opwerpen.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:18:58 #189
74080 Goodluck
pi_18864250
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:15 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Misschien zegt hij dit omdat hij denkt dat moslims zelf die vrijheid niet nemen.
Want moslims zijn zielige mensen die niet in staat zijn om hun eigen Moskee's op te richten en voor zichzelf op te komen ?

Dit is echt zulke ongelofelijk oudgesneden koek waarvan de PvdA continue zo ontzetten hard schreeuwd afscheid te willen nemen.

Nieuwe PvdA ? My ass!
  maandag 3 mei 2004 @ 20:19:18 #190
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18864258
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:13 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Klopt, dat is vaag. Alleen bleek dat niet uit je reactie. "Echt, het wordt steeds lolliger!" doet voorkomen alsof deze uitspraak nog erger is dan de uitspraak waar het omgaat in dit topic.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:19:40 #191
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18864273
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Moslims zijn toch helemaal niet verplicht om naar een moskee te gaan? Ze kunnen ook gewoon thuis bidden.
Nee, niet volgens de wet. .
pi_18864276
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:12 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Voor sommigen wel, voor anderen weer niet.
Voor Nederlandse burgers behoort het Nederlandse wetboek belangrijker te zijn dan welk geschrift dan ook. Anders krijg je mensen die zich gaan beroepen op de koran om misstanden goed te praten. "Ja maar, in de koran staat dat ik mijn vrouw mag slaan"
quote:
Ik heb geen enkele aanleiding de moslims die ik ken eraan te herinneren wat Mohammed zoal met minderjarigen heeft gedaan. Dus nee, dat doe ik niet.
Waarom niet? Ze zien Mohammed als een voorbeeldfiguur, dan mag je bepaalde 'karaktertrekken' toch wel aan de kaak stellen.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:20:08 #193
74080 Goodluck
pi_18864280
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:16 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dit vond je (wel) subtiel?!
Nee, wat dat betreft ga ik met Sidekick mee: hij is dit keer flink door de mand gevallen!
pi_18864296
Maar waar moeten deze gebouwd worden want ik hoorde laatst Pronk weer vertellen dat de nota ruimte het slechtste is dat deze regering ooit heeft voortgebracht?
pi_18864301
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:17 schreef Kozzmic het volgende:
Er is niets mis met meer moskeeën in Nederland. Alleen ben ik het met Sizzler eens dat de overheid hier geen bemoeienis in moet hebben. De wens en de bouw (en bekostiging ervan) zal uit de geloofsgemeenschap moeten voortkomen.
In overleg met de overige buurtbewoners uiteraard.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:21:29 #196
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18864327
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:18 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Want moslims zijn zielige mensen die niet in staat zijn om hun eigen Moskee's op te richten en voor zichzelf op te komen ?

Dit is echt zulke ongelofelijk oudgesneden koek waarvan de PvdA continue zo ontzetten hard schreeuwd afscheid te willen nemen.

Nieuwe PvdA ? My ass!
Dit is een reactie van luchtpost. Die kan je niet op het conto schrijven van de PvdA. De PvdA vind moslims niet zielige mensen. Dat blijkt totaal niet uit de uitspraken van Bos.

Gewoon provoceren, en zichzelf in de vingers snijden. Dom, maar meer ook niet.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:21:45 #197
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18864335
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:18 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Oh nee, dat zeker niet. Maar ik zie niet in wat er mis is met een extra stimulatie van deze vrijheid. .
  maandag 3 mei 2004 @ 20:23:00 #198
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18864367
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:20 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Nee, wat dat betreft ga ik met Sidekick mee: hij is dit keer flink door de mand gevallen!
Ik ben blij dat je je mening "PvdA probeert de moslim-kiezers te paaien" herziet.
pi_18864415
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:21 schreef Luchtpost het volgende:

[..]

Oh nee, dat zeker niet. Maar ik zie niet in wat er mis is met een extra stimulatie van deze vrijheid. .
Oke, dus ook extra stimulatie om nazi's aan te zetten tot het oprichten van partijen .
pi_18864425
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je je mening "PvdA probeert de moslim-kiezers te paaien" herziet.
Idd, er is niets nieuws onder de zon.
pi_18864475
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:01 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[..]
Ik begrijp dit wel, maar eigenlijk hè, eigenlijk ben ik veel te liberaal voor staatsbevoogding van de moraal.
I´m back.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:28:14 #202
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18864531
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Oke, dus ook extra stimulatie om nazi's aan te zetten tot het oprichten van partijen .
Waarom niet ?
pi_18864602
Uit de Integratienota van de PvdA...
quote:
Bij de migranten die zich de laatste dertig jaar in Nederland hebben gevestigd, speelt de religie een belangrijke rol. Terwijl Nederlandse kerkgenootschappen al jaren te maken hebben met teruglopende ledentallen, verminderd kerkbezoek en de afstoting van grote aantallen kerkgebouwen, floreren Ghanese en Surinaamse christelijke kerkgenootschappen, zijn er Russisch orthodoxe kerken, boeddhistische tempels en een veelheid aan moskeeën voor gelovigen uit vrijwel alle moslimlanden van de wereld. Aanvankelijk waren de nieuwe kerkgebouwen weggestopt in oude garages, werkplaatsen en verlaten kerken, nu worden ze nieuw gebouwd naarmate de geloofsgemeenschap welvarender is geworden. Kerkenbouw anno 2004 is moskeeënbouw.

De overheid heeft steeds het standpunt ingenomen dat wat zich binnen de kerken afspeelt tot de eigen verantwoordelijkheid van de gelovigen behoort. Voor de bouw van godshuizen gold het normale vergunningenbeleid, financieel was men nauwelijks betrokken. De aanstelling van voorgangers (imams, priesters of predikanten) onttrok zich aan de waarneming van autoriteiten evenals de boodschap die werd verkondigd.

Dit laatste is recentelijk veranderd. Na 11 september 2001 en de daaropvolgende strijd tegen terrorisme, de oplaaiende conflicten tussen Israël en het Palestijnse volk, en de oorlogen in Afghanistan en Irak, is er veel politieke aandacht voor wat zich binnen sommige moskeeën afspeelt. De praktijken van de politieke preken en de mogelijke rekrutering van jongeren voor terroristische bewegingen veroorzaakt grote opwinding. Het ontmoedigende daarbij is dat een totale geloofsgemeenschap vanwege het optreden van enkelingen in een kwaad daglicht wordt gesteld en verwijdering tussen bevolkingsgroepen veroorzaakt.

Wij vinden dat we hier nauwkeurig moeten opereren. Het beginsel dat mensen in ons land zelf moeten kunnen bepalen hoe zij hun godsdienst willen beleven, blijft recht overeind staan. Er wordt echter een grens overschreden daar waar opgeroepen wordt tot gewapende strijd, rekrutering voor terrorisme plaatsvindt of discriminatie in woord of geschrift wordt bedreven. Hier zal de overheid met alle haar ten dienste staande middelen moeten optreden.

Wij denken dat de betreffende gemeenschappen er alleen maar bij gebaat zijn als de Nederlandse overheid duidelijke grenzen stelt. Het verlost hen van onterechte verdenkingen die vaak in algemene bewoordingen worden uitgesproken waardoor de vele goeden onder de enkele kwaden lijden.

De vrijheid van godsdienst houdt overigens ook in dat de overheid aan alle godsdiensten vergelijkbare faciliteiten biedt. Getuige discussies als in Ede, waar de lokale moslimgemeenschap al zestien jaar wacht op een eigen moskee, is er op dit gebied nog wel het een en ander te doen. Ook pleiten wij er voor dat bij begrafenisrituelen op begraafplaatsen en in crematoria dezelfde mogelijkheden bestaan voor alle levensbeschouwingen in ons land. Maar ook dat in gevangenissen en huizen van bewaring geestelijke raadslieden van alle godsdiensten op dezelfde voet en tegen dezelfde financiële voorwaarden kunnen werken.

Stelling 29: Het openbaar ministerie moet tot vervolging overgaan als wordt opgeroepen tot gewapende strijd, rekrutering voor terrorisme plaatsvindt of in woord of geschrift wordt aangezet tot haat.

Stelling 30: De vrijheid van godsdienst betekent ook gelijke faciliteiten voor verschillende geloven. Dit moet ook betrekking hebben op de bouw van religieuze gebouwen, begrafenisrituelen op begraafplaatsen en geestelijke verzorging in instellingen.

http://pvda.nl/download.do/id/100009854/cd/true/
Weinig mis mee, toch?
  maandag 3 mei 2004 @ 20:30:46 #204
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18864623
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:24 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nazi's zijn totaal niet vergelijkbaar met moslims. Dat begrijp je zelf ook wel.

Houd je er ook even rekening mee dat Mohammed een pedo noemen totaal overbodig is voor deze discussie en dat die trolls dus wel achterwege mogen blijven?
Het gaat hier over eventuele stimulatie van het bouwen van moskeeen.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:34:01 #205
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_18864719
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:30 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Sidekick, zeg dat nou nie-hiet ! Die gaat hij inkoppen hoor ! .
  maandag 3 mei 2004 @ 20:36:36 #206
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18864783
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:30 schreef Kozzmic het volgende:
Uit de Integratienota van de PvdA...
[..]

Weinig mis mee, toch?
Weinig mis indeed. Maar Bos weet het toch verkeerd over te brengen imho met die ene uitspraak. Natuurlijk wil ik hem er niet op vast pinnen, maar het typeert zijn manier van politiek voeren. Hij is toch een beetje te "commercieel" bezig.
pi_18864797
quote:

[..]

Ja, natuurlijk. Maar als je consequent bent, discrimineer je ook nazi's niet.
quote:
Houd je er ook even rekening mee dat Mohammed een pedo noemen totaal overbodig is voor deze discussie en dat die trolls dus wel achterwege mogen blijven?
Een dergelijke uitspraak is geen troll als hij relevant is in de discussie, zoals in dit geval. Blijf je bij de les, Sidemod?

Oh ja, en ik ruik dat jij en sizzler mail hebben.
pi_18864850
quote:

Het gaat hier over eventuele stimulatie van het bouwen van moskeeen.
Nee, het gaat volgens mij om het niet belemmeren van het bouwen van moskeeën. Ik lees nergens dat de PvdA vindt dat de overheid een en ander moet stimuleren.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:39:49 #209
74080 Goodluck
pi_18864894
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Yeah, right!
  maandag 3 mei 2004 @ 20:41:52 #210
74080 Goodluck
pi_18864950
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:38 schreef Kozzmic het volgende:

Ik lees nergens dat de PvdA vindt dat de overheid een en ander moet stimuleren.
\
Maar waarom dan toch roepen dat er meer moskeeen moeten komen ?
  maandag 3 mei 2004 @ 20:45:22 #211
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18865059
quote:

[..]

Nee, het gaat volgens mij om het niet belemmeren van het bouwen van moskeeën. Ik lees nergens dat de PvdA vindt dat de overheid een en ander moet stimuleren.
*wijst naar topictitel*
  maandag 3 mei 2004 @ 20:47:20 #212
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18865127
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

*wijst naar topictitel*
Dan pas je hem toch even aan
  maandag 3 mei 2004 @ 20:47:23 #213
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18865129
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Weinig mis indeed. Maar Bos weet het toch verkeerd over te brengen imho met die ene uitspraak. Natuurlijk wil ik hem er niet op vast pinnen, maar het typeert zijn manier van politiek voeren. Hij is toch een beetje te "commercieel" bezig.
Wat is daar nou mis mee? Het kapitalisme en het commercieel denken zijn de meest verheven waarden in onze maatschappij hoor. Als we ons daar nou op richten, gaat alles al een stuk beter.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 3 mei 2004 @ 20:48:05 #214
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18865151
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:39 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Yeah, right!
Nou, als het doel van de PvdA idd is om de Islamitische kiezers te paaien, dan valt hij niet door de mand. Dan is hij zeer gericht bezig.

Ik vind dat Bos door de mand valt omdat hij iets zegt wat hij niet bedoelt, en wat gewoon niet goed is, namelijk dat er meer moskeeen moeten komen. Ook vanwege de begrijpelijke weerstand vind ik het dom.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:50:35 #215
74080 Goodluck
pi_18865219
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Beetje tegengestelde reakties geef je.
Aan de ene kant zeg je dat Bos het zo niet had moeten brengen maar dat het heus anders bedoeld was. Aan de andere kant bevestig je dat Bos zich weldegelijk bewust was van hetgeen hij zei en dat het aansluit bij zijn commerciele manier van politiek bedrijven.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:52:01 #216
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18865252
Maar goed, die ene uitspraak van Bos was niet slim. Dat weten we nu.

Maar verder zie ik geen problemen met het beleid van de PvdA over de integratie, en dan voornamelijk over moslims en moskeeen.
pi_18865281
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:45 schreef Sidekick het volgende:

[..]

*wijst naar topictitel*
Staat daar dat de overheid moskeebouw moet stimuleren?

Lees dat stuk uit de integratienota even dat ik hierboven heb gequote, daarin staat precies wat er met de uitspraak wordt bedoeld. Valt me een beetje tegen hoor dat je mee gaat 'huilen' met degenen die meteen een geheel eigen draai aan de uitspraak willen geven.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:55:59 #218
74080 Goodluck
pi_18865355
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:52 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, die ene uitspraak van Bos was niet slim. Dat weten we nu.

Maar verder zie ik geen problemen met het beleid van de PvdA over de integratie, en dan voornamelijk over moslims en moskeeen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  maandag 3 mei 2004 @ 20:56:45 #219
36920 sizzler
Erudiet
pi_18865377
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Lees dat stuk uit de integratienota even dat ik hierboven heb gequote, daarin staat precies wat er met de uitspraak wordt bedoeld. [...]
Wie zegt dat zijn bedoeling te onderbouwen is met de integratienota? Volgens mij gaat het hier om uitspraken op een forum en in een krant.
pi_18865478
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wie zegt dat zijn bedoeling te onderbouwen is met de integratienota? Volgens mij gaat het hier om uitspraken op een forum en in een krant.
quote:

Volgens mij refereert hij aan de integratienota van de PvdA. Ik heb in ieder zo snel niet een ander geschrift gevonden waar dat 'meer moskeeën bouwen' schriftelijk wordt uitgewerkt.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:04:00 #221
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18865611
quote:
Op maandag 3 mei 2004 20:50 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Beetje tegengestelde reakties geef je.
Aan de ene kant zeg je dat Bos het zo niet had moeten brengen
Dat klopt.
quote:
maar dat het heus anders bedoeld was.
Dat klopt ook.
quote:
Aan de andere kant bevestig je dat Bos zich weldegelijk bewust was van hetgeen hij zei en dat het aansluit bij zijn commerciele manier van politiek bedrijven.
Dat klopt ook.

En ik zie werkelijkwaar geen tegengestelde reacties.

Om even iets verder toe te lichten: Hij bedoelt het inhoudelijk niet zo. Inhoudelijk vind hij niet dat de PvdA moskeeen moet gaan bouwen. Marketingtechnisch heeft hij het wel bedoeld, enkel om aandacht te krijgen en een discussie te ontlokken.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:08:54 #222
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18865743
Dat denk ik ook.

Ik denk tevens dat hij een kapitale blunder maakt.
pi_18865768
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:04 schreef Sidekick het volgende:

Om even iets verder toe te lichten: Hij bedoelt het inhoudelijk niet zo. Inhoudelijk vind hij niet dat de PvdA moskeeen moet gaan bouwen. Marketingtechnisch heeft hij het wel bedoeld, enkel om aandacht te krijgen en een discussie te ontlokken.
Hij zegt ook helemaal niet dat de PvdA (of de overheid) meer moskeeën moet gaan bouwen. En inhoudelijk bedoelt hij volgens mij wel degelijk wat hij zegt, er moeten meer moskeeën gebouwd worden in Nederland.
pi_18865821
Uit Slowchat.
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:39 schreef Strolie75 het volgende:
Bos pleit voor bouw meer moskeeën
Hij heeft gelijk: er is religieuze vrijheid en men moet de bouw van moskeën zeker ook niet verhinderen. Alleen een oproep om er meer te bouwen, vind ik zo nutteloos en Bos had dat niet moeten zeggen. Er achter staan als moslims gebedshuizen willen bouwen, dat wel, maar niet oproepen er meer te bouwen. Een beetje raar.
pi_18865825
Waarom roept Bos dit niet als er 2e kamerverkiezingen zijn?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:12:22 #226
74080 Goodluck
pi_18865837
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat klopt.
[..]

Dat klopt ook.
[..]

Dat klopt ook.

En ik zie werkelijkwaar geen tegengestelde reacties.

Dus je vind het niet tegenstrijdig dat aan de ene kant Wouter Bos dingen niet bedoeld die hij toch eigenlijk weer wel bedoeld ? ja, ja! het zal wel aan mij liggen
quote:
Waarmee je dus toegeeft dat het een ronduit zwaktebod is om op deze manier politiek te bedrijven. Ik ben i.i.g blij dat je de PR-spelletjes van Wouter Bos door begint te krijgen....
pi_18865846
Nog eventjes en er staan meer moskeeen dan kerken.
Zijn er nu al een hoop http://www.moskeedatabase.com
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_18865881
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom roept Bos dit niet als er 2e kamerverkiezingen zijn?
Bos is niet verplicht alleen zijn mond te openen voor de verkiezingen en dan de bevolking arrogant te negeren. "Oude politiek", enzo.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:15:00 #229
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_18865912
-edit-
Niet doen

[ Bericht 94% gewijzigd door Sidekick op 03-05-2004 21:18:17 ]
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  maandag 3 mei 2004 @ 21:15:49 #230
74080 Goodluck
pi_18865930
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:10 schreef Kozzmic het volgende:
En inhoudelijk bedoelt hij volgens mij wel degelijk wat hij zegt, er moeten meer moskeeën gebouwd worden in Nederland.
Raar, want dat strookt n.l totaal niet met hun eigen program.

Maar goed, nu weet ik nog steeds niet waarom er meer moskeeen gebouwd moeten worden!
pi_18865945
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:12 schreef -Jean- het volgende:
Ik lees op deze dubieuze site dat er wel 456 staan, dat komt nog lang niet bij het aantal kerken in Nederland. Het is mij overigens totaal een raadsel wat er negatief zou zijn als er meer moskeën zouden staan dan kerken. Een liberale gedachte is dat iedereen z'n geloof mag belijden en daar evenveel vrijheid voor hebben, dus als er meer mensen naar een moskee willen dan naar een kerk zullen er meer moskeën zijn.
pi_18865958
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:15 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Raar, want dat strookt n.l totaal niet met hun eigen program.
Hoezo niet?
quote:
Maar goed, nu weet ik nog steeds niet waarom er meer moskeeen gebouwd moeten worden!
Omdat sommige moslimgemeenschappen in Nederland al jaren wachten op de bouw van een moskee.
pi_18865982
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:16 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Omdat sommige moslimgemeenschappen in Nederland al jaren wachten op de bouw van een moskee.
Waarom gaan ze dan niet ergens heen waar ze wel snel een moskee willen bouwen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_18866002
quote:

Idd. Dat idee heb ik ook.

Ik heb het idee dat hij er niet op tegen is dat er meer "religieuze" gebouwen komen. Maar als er specifiek naar Moskeeen word gevraagd en hij zegt dat die daar dus ook NIET TEGEN is, word dat uitgelegd als dat die het graag ziet gebeuren....
pi_18866004
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:12 schreef -Jean- het volgende:
Als je ook even aangeeft hoeveel kerken er in Nederland zijn dan hebben we een leuk referentiekader. 456 moskeeën op 1.000.000 moslims valt volgens mij nog wel mee.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:19:03 #236
80268 kLowJow
That's Gay
pi_18866022
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Rotterdam laat geen 'kansarmen' meer toe
pi_18866045
Wel eng, trouwens, een website gemaakt door nazi's met de adressen van alle moskeën in Nederland.

Helaas kan je mensen niet veroordelen op intuïtie.
pi_18866054
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Omdat vrijheid van kerk en staat in Nederland misschien betekent dat iedere godsdienst hier welkom is en zijn eigen geloofsgemeenschap mag stichten, zolang ze zich houden aan de wetten van dit land? Het is hier gelukkig geen Iran.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:22:09 #239
74080 Goodluck
pi_18866094
quote:

[..]

Hoeveel exact ?

Daarbij: er zijn ook zat kerkgemeenschappen en particulieren die een schuurtje willen bouwen die wachten op een vergunning vanuit de ambtelijke molens. Nergens heb ik ook maar een billijk argument gehoord over de nood die kennelijk zo ontzettend aan de man is binnen de moslimgemeenschap.

Zelf weet je volgens mij ook dondersgoed dat er nauwelijks een redelijke grondslag is voor dit soort uitspraken. Natuurlijk, je kunt een voorbeeldje over een bouwvergunning van een moskee op de Veluwe aanhalen, maar daarmee onderschrijf je echt niet het ridicule understatement wat Bos hier maakt. Sidekick vind ik wat dat betreft eerlijker: die geeft tenminste toe dat dit een PR-stunt was!
  maandag 3 mei 2004 @ 21:22:33 #240
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18866114
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:12 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dus je vind het niet tegenstrijdig dat aan de ene kant Wouter Bos dingen niet bedoeld die hij toch eigenlijk weer wel bedoeld ? ja, ja! het zal wel aan mij liggen
Lees mijn post nog eens, je zal het dan vast begrijpen.
quote:
[..]

Waarmee je dus toegeeft dat het een ronduit zwaktebod is om op deze manier politiek te bedrijven. Ik ben i.i.g blij dat je de PR-spelletjes van Wouter Bos door begint te krijgen....
Zwaktebod? Geen idee, veel politici overdrijven of maken opmerkingn enkel om de media te halen. Hij schiet alleen zichzelf in de voeten, dat is het punt.

En zijn PR-spelletjes had ik al voor de verkiezingen van 2003 door. Daarom heb ik ook op Jeltje van Nieuwenhoven gestemd en niet op Bos. Gelukkig is het nog niet zo erg als Hirsi Ali.

Nu geef jij geen antwoord op mijn vraag
  maandag 3 mei 2004 @ 21:22:57 #241
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18866123
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik lees op deze dubieuze site dat er wel 456 staan, dat komt nog lang niet bij het aantal kerken in Nederland. Het is mij overigens totaal een raadsel wat er negatief zou zijn als er meer moskeën zouden staan dan kerken. Een liberale gedachte is dat iedereen z'n geloof mag belijden en daar evenveel vrijheid voor hebben, dus als er meer mensen naar een moskee willen dan naar een kerk zullen er meer moskeën zijn.
Ja, ik ken die site en ik werd er al een aantal jaar geleden op gewezen. Maar het aantal is sterk overdreven. Ik woon in Delft en ik zie dus 4 moskeeën. Maar er is maar één echt moskee (met minaretjes enzo), die andere drie zijn gewoon huisadresjes, de van Hasseltlaan, nou daar kun je 5 mensen in kwijt. Meer een huisadresje waar je kan bidden dus (waarschijnlijk).
pi_18866159
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:20 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Omdat vrijheid van kerk en staat in Nederland misschien betekent dat iedere godsdienst hier welkom is en zijn eigen geloofsgemeenschap mag stichten, zolang ze zich houden aan de wetten van dit land? Het is hier gelukkig geen Iran.
Nee, iets minder erg, Marokko of zo.
pi_18866174
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:22 schreef Sidekick het volgende:
En zijn PR-spelletjes had ik al voor de verkiezingen van 2003 door. Daarom heb ik ook op Jeltje van Nieuwenhoven gestemd en niet op Bos.
Leugenaar. Je hebt gewoon op Jeltje gestemd omdat zij linkser is dan Bos.

Jeltje is trouwens wel erg oke.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:27:05 #244
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18866230
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ehh, nee.

Je mag me in de slowchat wijzen op een quote van mij die dit onderbouwt, graag hier niet offtopic verder gaan.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:27:39 #245
74080 Goodluck
pi_18866246
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens, je zal het dan vast begrijpen.
Heb ik al 3 keer! gedaan en nog kan ik er geen soep van koken.
quote:
Zwaktebod? Geen idee, veel politici overdrijven of maken opmerkingn enkel om de media te halen. Hij schiet alleen zichzelf in de voeten, dat is het punt.
Dus jij weet niet eens of je populisme een zwaktebod vind t.o.v inhoud ?
quote:
En zijn PR-spelletjes had ik al voor de verkiezingen van 2003 door. Daarom heb ik ook op Jeltje van Nieuwenhoven gestemd en niet op Bos.
Van Nieuwenhoven is i.d.d een stuk eerlijker en oprechter dan Bos!
Maar goed, nogmaals fijn dat er nog sociaal-democraten bestaan die Wouter Bos en zijn spelletjes kunnen doorzien!
quote:
Nu geef jij geen antwoord op mijn vraag
  maandag 3 mei 2004 @ 21:28:50 #246
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18866279
Hoe meer moskeeën hoe beter. Gisteren heeft de Marokaanse gemeenschap de laatse hand gelegd op de bouw van de 7de moskee in het Centrum van Dordrecht op de plaats waar voorheen een synagoge stond, we zijn hier in Dordrecht uitermate tevreden met de medewerking van de gemeente

Bij deze wil ik ze bedanken voor hun (subsidies etc.) medewerking naar het vinden van een geschikte lokatie en de geldelijke middelen die zij ons hiervoor hebben verstrekt

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_18866330
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:22 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Hoeveel exact ?
Geen idee. Maar in de nota wordt prima uitgelegd dat het gaat om het recht van moslims eigen moskeeën te bouwen, net zoals christenen het recht hebben eigen kerken te bouwen.
quote:
Daarbij: er zijn ook zat kerkgemeenschappen en particulieren die een schuurtje willen bouwen die wachten op een vergunning vanuit de ambtelijke molens. Nergens heb ik ook maar een billijk argument gehoord over de nood die kennelijk zo ontzettend aan de man is binnen de moslimgemeenschap.

Zelf weet je volgens mij ook dondersgoed dat er nauwelijks een redelijke grondslag is voor dit soort uitspraken. Natuurlijk, je kunt een voorbeeldje over een bouwvergunning van een moskee op de Veluwe aanhalen, maar daarmee onderschrijf je echt niet het ridicule understatement wat Bos hier maakt.
Een bouwvergunning die 16 jaar op zich laat wachten? Ik vind het wel een aardig voorbeeld. Verder zijn er continu discussies over een bouw van moskee X in plaats Y, en dan gaat het meestal nog niet eens over de hoogte van een minaret die al dan niet buiten de bouwvergunning valt.
quote:
Sidekick vind ik wat dat betreft eerlijker: die geeft tenminste toe dat dit een PR-stunt was!
Je bent eerlijker als je in jouw straatje meelult?? Dacht het niet.
pi_18866358
Denk dat we die Wouter boomkuffelaar allochtonen Bos maar is een bezoekje moeten gaan brengen.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:32:29 #249
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_18866384
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:25 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Jeltje is trouwens wel erg oke.
Jeltje..........

Die hoort achter een haringkar, niet in de tweede kamer.
Say your prayers
  maandag 3 mei 2004 @ 21:33:04 #250
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_18866396
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Bij deze wil ik ze bedanken voor hun (subsidies etc.) medewerking naar het vinden van een geschikte lokatie en de geldelijke middelen die zij ons hiervoor hebben verstrekt
Weet je ook het adres van de plaatselijke slagerij, dan zal ik er een paar hamlappen laten afleveren.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:35:02 #251
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_18866449
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe meer moskeeën hoe beter. Gisteren heeft de Marokaanse gemeenschap de laatse hand gelegd op de bouw van de 7de moskee in het Centrum van Dordrecht op de plaats waar voorheen een synagoge stond, we zijn hier in Dordrecht uitermate tevreden met de medewerking van de gemeente

Dat religieuze gemeenschappen graag indoctriatiebolwerken uit de grond stampen moeten ze zelf weten. Ik vind het alleen een beetje jammer dat de belastingbetaler op moet draaien voor de kosten.
Say your prayers
pi_18866515
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:35 schreef Sickie het volgende:
Dat religieuze gemeenschappen graag indoctriatiebolwerken uit de grond stampen moeten ze zelf weten. Ik vind het alleen een beetje jammer dat de belastingbetaler op moet draaien voor de kosten.
Hoeveel geld werd er door de overheid eigenlijk gebruikt om "De Weg Van De Moslim" te kunnen produceren?
  maandag 3 mei 2004 @ 21:38:49 #253
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_18866560
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoeveel geld werd er door de overheid eigenlijk gebruikt om "De Weg Van De Moslim" te kunnen produceren?
Ik heb het over de moskee, al zou het me niks verbazen als ze dat soort boekjes ook subsidieren.
Say your prayers
pi_18866584
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:38 schreef Sickie het volgende:

Ik heb het over de moskee
Hoeveel betaalt de overheid daar dan aan mee?
Meeste moskeen die de laatste jaren zijn gebouwd, zijn gebouwd met geld van rijke Arabieren en collectes.
pi_18866612
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:38 schreef Sickie het volgende:
Ik heb het over de moskee, al zou het me niks verbazen als ze dat soort boekjes ook subsidieren.
Hoeveel subsidie heeft die moskee ontvangen?

En moet iets, om subsidie te krijgen, niet aan bepaalde criteria voldoen, waardoor de overheid achteraf, wanneer de omstandigheden veranderen, eigenlijk nergens schuldig aan is?
pi_18866629
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:39 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hoeveel betaalt de overheid daar dan aan mee?
Meeste moskeen die de laatste jaren zijn gebouwd, zijn gebouwd met geld van rijke Arabieren
Rijke Arabische sjeiks bedoel je? Die zijn vast niet extremistisch.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:41:59 #257
74080 Goodluck
pi_18866652
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Geen idee. Maar in de nota wordt prima uitgelegd dat het gaat om het recht van moslims eigen moskeeën te bouwen, net zoals christenen het recht hebben eigen kerken te bouwen.

Dat staat ook gewoon in de grondwet en echt iedere Moslim is zich daar gedegen van bewust. Waarom zou Bos dan toch oproepen tot het oprichten van nog meer Moskeeen ?
quote:
Een bouwvergunning die 16 jaar op zich laat wachten? Ik vind het wel een aardig voorbeeld. Verder zijn er continu discussies over een bouw van moskee X in plaats Y, en dan gaat het meestal nog niet eens over de hoogte van een minaret die al dan niet buiten de bouwvergunning valt.
En nog kom je met niks concreets. Kun jij mij duidelijke signalen laten zien vanuit de Islamitische gemeenschap waaruit blijkt dat de nood aan de man is en waaruit blijkt dat men niet zelf in staat is om van hun recht om een moskee te stichten gebruik te maken ?
Of vind je het ook logisch als Wouter Bos morgen oproept tot het bouwen van meer dakkapellen omdat Kees Klapschaats uit Schubbekuttenveen de zijne niet door de welstandscomissie krijgt ?
quote:
Je bent eerlijker als je in jouw straatje meelult?? Dacht het niet.
Hij is gewoon eerlijk door toe te geven dat dit ontzettend goedkope Bullshit zonder grondslag is.
pi_18866698
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:39 schreef calvobbes het volgende:
Meeste moskeen die de laatste jaren zijn gebouwd, zijn gebouwd met geld van rijke Arabieren en collectes.
Een zeer goede reden om ze per direct dicht te gooien.
pi_18866722
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Rijke Arabische sjeiks bedoel je? Die zijn vast niet extremistisch.
Geen idee.
Maar iig betaald de overheid dus niet mee aan die dingen....
  maandag 3 mei 2004 @ 21:44:48 #260
13462 BansheeBoy
pi_18866744
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:43 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Een zeer goede reden om ze per direct dicht te gooien.
Dat is op zich toch geen reden ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_18866774
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat is op zich toch geen reden ?
Jawel, die rijke heren in S-A willen natuurlijk wel jihad-strijders voor hun zuur verdiende olie-geld.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:47:17 #262
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18866819
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Jawel, die rijke heren in S-A willen natuurlijk wel jihad-strijders voor hun zuur verdiende olie-geld.
Ik denk eerder lekkere verse maagden, die rechtstreeks per luchtpost uit het hoge noorden worden gehaald
pi_18866823
Ja, om maar even door te gaan off-topic, de financiering van moskeeën door fundamentalistische Arabieren mag wel aangepakt worden.
pi_18866842
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

Ow en daarom zijn er van die ruim 400 Moskees, maar een paar in opspraak en is de AIVD van mening dat er in de Moskeeen amper recrutering van de Johad plaatsvind
pi_18866871
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:48 schreef calvobbes het volgende:
Ow en daarom zijn er van die ruim 400 Moskees, maar een paar in opspraak en is de AIVD van mening dat er in de Moskeeen amper recrutering van de Johad plaatsvind
Ze belijden daar hun geloof. Dat is al erg genoeg.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:50:30 #266
13462 BansheeBoy
pi_18866899
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dit kan je niet menen

Uit disrespect voor jou geen icoontje !
pi_18866904
quote:

[..]

Toemaar, DrWolffenstein, je toont je met de dag steeds xenofober, hoor en dat is geen compliment. Ik dacht dat je liberaal was?

Ik heb geen probleem met moslims die hun geloof belijden in een moskee.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:50:42 #268
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18866906
quote:

[..]

Op zich wel een goed argument eigenlijk. Feitelijk zou je het dus wel als inhoudelijk correct kunnen zien, maar de beeldvorming hiervan suggereert zeker iets anders. En dat kan je ook wel zien aankomen, waardoor ik nog wel blijf bij mijn standpunt dat Bos dit te gelikt wil doen.
pi_18866950
smv: 'zullen we met z'n allen de wapens oppakken en alle moskeeën platbranden want dat lijkt me een puik id .

Wat die Bos betreft zullen die verdomde moskeeën uit de zak van de burger gedokt worden want zelf zullen die honden er geen zier aan dokken
pi_18866983
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:50 schreef Monidique het volgende:

Ik heb geen probleem met moslims die hun geloof belijden in een moskee.
niet in de moskee; wel in dit land en buiten de moskee
pi_18866988
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:52 schreef Bio_Bastard het volgende:

Wat die Bos betreft zullen die verdomde moskeeën uit de zak van de burger gedokt worden want zelf zullen die honden er geen zier aan dokken :_
Hoeveel hebben "wij" al meebetaald aan die Moskees in Nederland?
pi_18867019
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:52 schreef Bio_Bastard het volgende:

[..]

niet in de moskee; wel in dit land en buiten de moskee
Daar heb ik geen probleem mee, hoor, zolang het mij niet in de weg zit.
pi_18867041
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:52 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hoeveel hebben "wij" al meebetaald aan die Moskees in Nederland?
wij: de Nederlandse burgers

meebetaald: voorlopig nog niks maar die ideeën zullen ertoe leiden dat het gesubsideerd wordt door de overheid.
pi_18867073
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar heb ik geen probleem mee, hoor, zolang het mij niet in de weg zit.
nee idd, maar nu begint het gezeik ook pas, over ongeveer 10 jaar dan beginnen de problemen echt. Dus je moet je vooral in dit tijdperk naief houden. (niet persoonlijk bedoeld )

Je kan uiteraard beter voorkomen dan genezen.
pi_18867122
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:54 schreef Bio_Bastard het volgende:

meebetaald: voorlopig nog niks maar die ideeën zullen ertoe leiden dat het gesubsideerd wordt door de overheid.
Welke ideeen bedoel je?

Bos zijn opmerking dat die het niet erg vind als er meer Moskeen in Nederland zullen worden gebouwd?

En als "wij" al jaren niks hebben bijgedragen, waarom zouden "we" dan nu ineens wel gaan doen?
pi_18867143
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:41 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat staat ook gewoon in de grondwet en echt iedere Moslim is zich daar gedegen van bewust. Waarom zou Bos dan toch oproepen tot het oprichten van nog meer Moskeeen ?
Hoezo "nog meer"

Hij benadrukt het recht van moslims om in hun eigen faciliteiten te voorzien, waar andere partijen alleen maar lijken te willen discussieren over in hoeverre ze paal en perk kunnen stellen aan die rechten.
quote:
En nog kom je met niks concreets. Kun jij mij duidelijke signalen laten zien vanuit de Islamitische gemeenschap waaruit blijkt dat de nood aan de man is en waaruit blijkt dat men niet zelf in staat is om van hun recht om een moskee te stichten gebruik te maken ?
Of vind je het ook logisch als Wouter Bos morgen oproept tot het bouwen van meer dakkapellen omdat Kees Klapschaats uit Schubbekuttenveen de zijne niet door de welstandscomissie krijgt ?
Het gaat dus duidelijk niet om bouwvoorschriften en welstandscommissies. Dat blijkt uit dat voorbeeld van Ede waar christelijke partijen in de gemeenteraad de bouw 16 jaar traineren omdat het om een moskee gaat. (bron)
quote:
Hij is gewoon eerlijk door toe te geven dat dit ontzettend goedkope Bullshit zonder grondslag is.
Daar ben ik het niet mee eens. De uitspraak is een prima voorzet om een inhoudelijke discussie op te voeren. Wat de PvdA bedoelt wordt goed uitgelegd in de integratienota.
pi_18867151
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:55 schreef Bio_Bastard het volgende:

[..]

nee idd, maar nu begint het gezeik ook pas, over ongeveer 10 jaar dan beginnen de problemen echt. Dus je moet je vooral in dit tijdperk naief houden. (niet persoonlijk bedoeld )

Je kan uiteraard beter voorkomen dan genezen.
Het probleem is alleen dat niemand in de toekomst kan kijken en ik zou wel eens argumentatie willen zien voor de stelling dat het toelaten van meer moskeeën over enkele jaren tot grote problemen zal leiden.

Ik vind het naïef om te denken dat een bevolkingsgroep die constant bespot en gestigmatiseerd wordt, over enkele jaren geen problemen zullen veroorzaken door ze te discrimineren. Uiteindelijk is het allemaal een selffullfilling prophecy.
pi_18867165
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:57 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Welke ideeen bedoel je?

Bos zijn opmerking dat die het niet erg vind als er meer Moskeen in Nederland zullen worden gebouwd?

En als "wij" al jaren niks hebben bijgedragen, waarom zouden "we" dan nu ineens wel gaan doen?
is het nou zo moeilijk om een reply te bevatten
pi_18867186
quote:

[..]

Komt Nederland in een Bosnie situatie terecht?
pi_18867191
quote:

[..]

Ja, schandalig dat mensen hun geloof belijden. Foei. Dat dat zo maar kan in Nederland.
  maandag 3 mei 2004 @ 22:00:55 #281
74080 Goodluck
pi_18867213
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Op zich wel een goed argument eigenlijk. Feitelijk zou je het dus wel als inhoudelijk correct kunnen zien, maar de beeldvorming hiervan suggereert zeker iets anders. En dat kan je ook wel zien aankomen, waardoor ik nog wel blijf bij mijn standpunt dat Bos dit te gelikt wil doen.
Jammer dat je nu weer gaait draaien. Natuurlijk is het niet correct omdat er geen enkel concreet statement aan deze hele uitspraak vooraf ging. Ook even de vraag aan jou: zou je het ook normaal vinden als Wouter Bos morgen oproept tot het bouwen van meer thuinhuisjes omdat Peter-Pitabroodje uit Maasbommel problemen heeft om het zijne door de am,btelijke molens heen te krijgen ?
pi_18867239
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat niemand in de toekomst kan kijken en ik zou wel eens argumentatie willen zien voor de stelling dat het toelaten van meer moskeeën over enkele jaren tot grote problemen zal leiden.

Ik vind het naïef om te denken dat een bevolkingsgroep die constant bespot en gestigmatiseerd wordt, over enkele jaren geen problemen zullen veroorzaken door ze te discrimineren. Uiteindelijk is het allemaal een selffullfilling prophecy.
uiteraard kunen we niet in de toekomst kijken maar ik kan je wel vertellen, dat deze bevolkingsgroep zoals je aangeeft problemen kan gaan veroorzaken in de toekomst, zeker als ze minderwaardig gevonden blijven en ze in aantal steeds meer toenemen. Dan zou ik toch alvast is gaan inbeelden wat er in de toekomst te wachten staat.
pi_18867260
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:59 schreef hardstyle4ever het volgende:

[..]

juist
pi_18867291
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:00 schreef Goodluck het volgende:

Ook even de vraag aan jou: zou je het ook normaal vinden als Wouter Bos morgen oproept tot het bouwen van meer thuinhuisjes omdat Peter-Pitabroodje uit Maasbommel problemen heeft om het zijne door de am,btelijke molens heen te krijgen ?
Als er vraag naar tuinhuisjes is, en aanvragen voldoen aan de bouwregels en worden toch tegengehouden of zijn continu onderwerp van discussie? Van mij mag hij.
pi_18867306
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:00 schreef NullPointer het volgende:

[..]

OOOOOOooooohhhhhh........ik schrok al.......
Komt Nederland in een Bosnie situatie terecht?
pi_18867321
En uiteraard, laten we dat niet vergeten, de Islam is hot, dus zijn uitspraak is relevant.
pi_18867482
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:04 schreef hardstyle4ever het volgende:

[..]

OOOOOOooooohhhhhh........ik schrok al.......
nouja ik vindt het allemaal wel meevallen dus. waarom al dat drukke gedoe hierover, ik snap niet dat men zich hier zo druk over kan maken..
  maandag 3 mei 2004 @ 22:11:33 #288
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_18867514
Maar ik wil meer wolkenkrabbers, brede snelwegen, 4-baans spoorlijnen, ruimere huizen, appartementen, stoere bruggen, ondergrondse parkeergarages, stadsparken, jachthavens, energie-centrales, overslagkranen, winkelcentra, grote recreatieplassen, distributiecentra, café's, discotheken.

Heb ik tenminste ook nog later werk
  maandag 3 mei 2004 @ 22:11:37 #289
74080 Goodluck
pi_18867517
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:58 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hoezo "nog meer"
Nog meer Moskeeen in Nederland, ja!
Of ben ik nu betrapt op vreemdelingenhaat/fascisme/racisme ?
quote:
Hij benadrukt het recht van moslims om in hun eigen faciliteiten te voorzien, waar andere partijen alleen maar lijken te willen discussieren over in hoeverre ze paal en perk kunnen stellen aan die rechten.
Mijn vraag was waaruit blijkt dat Moslims zich niet van dat recht bewust zijn ?
quote:
Het gaat dus duidelijk niet om bouwvoorschriften en welstandscommissies. Dat blijkt uit dat voorbeeld van Ede waar christelijke partijen in de gemeenteraad de bouw 16 jaar traineren omdat het om een moskee gaat. (bron)
En dat ene voorbeeld (als het al waar is) staat (net zoals die dakkapel) symbool voor het "moskeebeleid" in geheel Nederland ?
quote:
Daar ben ik het niet mee eens. De uitspraak is een prima voorzet om een inhoudelijke discussie op te voeren. Wat de PvdA bedoelt wordt goed uitgelegd in de integratienota.
Ja, en de PvdA neemt notabene in haar eigen nota's totaal andere standpunten in als Bos hier deed. In die nota's zegt men namelijk zich niet te willen bemoeien met geloofsinstanties in Nederland. (oops!)

Kijk, je kunt nou wel doorgaan met allerlei kleine hoekjes, gaatjes en bruggetjes zoeken, je drijft jezelf er alleen maar meer door in het nauw! Dit is gewoon populisme, tenzij jij met een gedegen aanleiding voor deze onnodige uitspraak op de proppen komt.
  maandag 3 mei 2004 @ 22:14:15 #290
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18867592
Is het al 5 December. T'is wel wat vroeg om nu al kadootjes uit te delen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_18867631
En dan te bedenken dat één op de drie Nederlanders op die partij wil stemmen.

Echt heel eng...

Zou het je buurman zijn die een bloedhekel aan autochtonen heeft, zou het de bakker zijn die Nederland wil vernielen of......misschien zijn het wel je eigen familieleden...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 3 mei 2004 @ 22:19:39 #292
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_18867715
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoeveel subsidie heeft die moskee ontvangen?

En moet iets, om subsidie te krijgen, niet aan bepaalde criteria voldoen, waardoor de overheid achteraf, wanneer de omstandigheden veranderen, eigenlijk nergens schuldig aan is?
Ask Bancheeboy. Hij gaf aan dat de gemeente subsidie had verleend.
Say your prayers
pi_18867771
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:19 schreef Sickie het volgende:

[..]

BanseeBoy is ook blij als hier de Sharia wordt ingevoerd, dus hem neem ik niet zo ontzettend serieus. Het spijt me.
pi_18867847
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:11 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Nog meer Moskeeen in Nederland, ja!
Of ben ik nu betrapt op vreemdelingenhaat/fascisme/racisme ?
Je bent dus voor een moskeestop? Of mogen er wat jou betreft nog wel moskees worden bijgebouwd als daar behoefte aan is?
quote:
Mijn vraag was waaruit blijkt dat Moslims zich niet van dat recht bewust zijn ?
Politieke bestuurders zijn zich er kennelijk niet altijd evenveel van bewust, getuige het voorbeeld uit Ede. De politieke discussie gaat momenteel ook in de richting van de bouw van nieuwe moskeeën aan banden leggen en allerlei beperkingen opleggen aan uitingen van de Islam in Nederland. De PvdA brengt daartegenin dat moslims evenveel rechten hebben om hun godsdienst te belijden als christenen of andere religieuzen.
quote:
En dat ene voorbeeld (als het al waar is) staat (net zoals die dakkapel) symbool voor het "moskeebeleid" in geheel Nederland ?
Kennelijk is het mogelijk de bouw van een moskee in een gemeente te traineren, zonder dat daar bouwtechnisch redenen voor zijn. Dat verschilt dus van een dakkapel die niet aan bouwvoorschriften voldoet. Zie Google voor meer bronnen die het voorbeeld van de moskee in Ede staven.
quote:
Ja, en de PvdA neemt notabene in haar eigen nota's totaal andere standpunten in als Bos hier deed. In die nota's zegt men namelijk zich niet te willen bemoeien met geloofsinstanties in Nederland. (oops!)
Nee. De PvdA wil zich er juist niet inmengen. De PvdA stelt dat moslims gewoon het recht moeten hebben hun eigen godshuizen te bouwen, en dat dat niet geweigerd moet worden op grond van het feit dat het hier om de Islam gaat. Scheiding van kerk en staat dus, iedereen heeft het recht zijn geloof te belijden zolang men zich houdt aan de wetten van dit land.
pi_18867891
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:19 schreef Sickie het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Bansheeboy een betrouwbare bron
  maandag 3 mei 2004 @ 22:34:52 #296
74080 Goodluck
pi_18868146
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je bent dus voor een moskeestop? Of mogen er wat jou betreft nog wel moskees worden bijgebouwd als daar behoefte aan is.
Weet je, op dit soort flauwe onzin ga ik niet eens in. Lees mijn vorige posts in dit topic er nog maar eens op na.
quote:
Politieke bestuurders zijn zich er kennelijk niet altijd evenveel van bewust, getuige het voorbeeld uit Ede. De politieke discussie gaat momenteel ook in de richting van de bouw van nieuwe moskeeën aan banden leggen en allerlei beperkingen opleggen aan uitingen van de Islam in Nederland. De PvdA brengt daartegenin dat moslims evenveel rechten hebben om hun godsdienst te belijden als christenen.

Onzin!
De politiek heeft het momenteel over het aan banden leggen van radicale moskee's waar anti-westerse propaganda en boeken worden gekocht. Misschien mis ik iets, maar ik heb nog nooit iets over een bouwstop gehoord.
quote:
Kennelijk is het mogelijk de bouw van een moskee in een gemeente te traineren, zonder dat daar bouwtechnisch redenen voor zijn. Dat verschilt dus van een dakkapel die niet aan bouwvoorschriften voldoet. Zie Google voor meer bronnen die het voorbeeld van de moskee in Ede staven.
Je moest eens weten wat er in een jaar allemaal getraineerd wordt door buurtbewoners/instanties als het op bouwvergunningen aankomt. Je hebt me nog steeds geen concrete aanleiding voor deze uitspraak genoemd. (ik vrees dat die er ook niet meer komt)
quote:
Nee. De PvdA wil zich er juist niet inmengen. De PvdA stelt dat moslims gewoon het recht moeten hebben hun eigen godshuizen te bouwen, en dat dat niet geweigerd moet worden op grond van het feit dat het hier om de Islam gaat. Scheiding van kerk en staat dus, iedereen heeft het recht zijn geloof te belijden zolang men zich houdt aan de wetten van dit land.
Nergens in politiek Nederland is er tot nogtoe gesproken over een verbod voor het bouwen van Moskee's. Enkel is er gesproken over het sluiten van radicale moskee's met anti-westerse propaganda en radicale islam-vormen.

Bos opperde dit idee om even lekker radicaal dwars te liggen t.o.v de kritiek die (terecht) vanuit Denhaag over radicale Moskee's wordt geuit. Volgens mij wil je dat gewoon niet aannemen.
pi_18868733
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:34 schreef Goodluck het volgende:
Bos opperde dit idee om even lekker radicaal dwars te liggen t.o.v de kritiek die (terecht) vanuit Denhaag over radicale Moskee's wordt geuit. Volgens mij wil je dat gewoon niet aannemen.
Of is het een tegengeluid?
pi_18869018
Ik vind het geen probleem meer Moskees maar helaas is de integratie hier een ramp en zal het nooit wat worden. Maar het is wel mogelijk in andere landen. In Suriname bv zijn moskeeen en synagogen naast elkaar gebouwd en leeft men in harmonie. Dat komt ook mede omdat de moslims, christenen e.d. ook van Surinaamse afkomst zijn. Dat bewijst dat het wel kan.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_18869152
Ach zolang er nog minstens tientallen keren meer kerken zijn maak ik me nog niet echt druk . Ook moslims hebben recht op een plek waar ze hun geloof in alle rust kunnen uitoefenen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_18869222
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:12 schreef du_ke het volgende:
Ach zolang er nog minstens tientallen keren meer kerken zijn maak ik me nog niet echt druk . Ook moslims hebben recht op een plek waar ze hun geloof in alle rust kunnen uitoefenen.
Zou je je druk maken als er tien keer zoveel moskeeën zijn als kerken? Ik niet, hoor. Als er meer mensen zijn die naar de moskee willen, dan zijn er meer moskeeën. Alles klar.

Waarschijnlijk zijn islamitische Nederlanders wel belijdender dan christelijke Nederlanders, denk ik.
pi_18869261
Ik heb niet direct cijfers over het aantal kerken
Dit is trouwens wel intressant: http://www.moskeedatabase.com/stats.php

(gaat over het aantal moskeeen)
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_18869312
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:17 schreef -Jean- het volgende:
Ik heb niet direct cijfers over het aantal kerken
Dit is trouwens wel intressant: http://www.moskeedatabase.com/stats.php

(gaat over het aantal moskeeen)
95 moskeeën in Nederland in 2003? Nou, daar lig ik niet wakker van.

Vind je dit bedreigend? Ben je bang voor moskeeën, of voor moslims? Is het angst voor het onbekende?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')