abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2004 @ 16:56:14 #1
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18859418
De drie snelste sport-tourders:


Suzuki GSX1300-R Hayabusa



Specs:
quote:
Model: Suzuki GSX 1300 R Hayabusa
Year: 1999
Category: Sport touring
Engine/transmission
Displacement: 1298.00 ccm (79.20 cubic inches)
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
HP (kW): 175.00 (127.7) @ 9800
Torque - Nm (kgf-m / ft.lbs): 140.00 (14.3 / 103.3) @ 7000
Fuel system: Injection
Valves per cylinder: 4
Cooling system: Liquid
Gears: 6
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (incl. oil and gas): 248.0 kg (546.7 pounds)
Seat height (if adjustable, lowest setting): 805 mm (31.7 inches)
Wheelbase: 1,485 mm (58.5 inches)
Chassis/dimensions
Front tyre dimensions: 120/70-ZR17
Rear tyre dimensions: 190/50-ZR17
Front brake(s): Dual disc
Front brake(s) diameter: 320 mm (12.6 inches)
Rear brake(s): Single disc
Speed/acceleration
Top speed: 308.0 real km/h (191.4 mph)
Other specifications
Fuel capacity: 22.00 litres (5.81 gallons)
Kawasaki ZX12-R



Specs:
quote:
Model: Kawasaki ZX-12R
Year: 2000
Category: Sport touring
Engine/transmission
Displacement: 1199.00 ccm (73.16 cubic inches)
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
HP (kW): 185.00 (135.0) @ 10000
Torque - Nm (kgf-m / ft.lbs): 134.00 (13.7 / 98.8) @ 7500
Gears: 6
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (dry): 215.0 kg (474.0 pounds)
Chassis/dimensions
Front brake(s): Dual disc
Rear brake(s): Single disc
Speed/acceleration
Top speed: 320.0 km/h (198.8 mph)
Other specifications
Color options: Red, green, silver
Honda CBR1100XX Super BlackBird



Specs:
quote:
Model: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Year: 1997
Category: Sport touring
Engine/transmission
Displacement: 1137.00 ccm (69.38 cubic inches)
Engine type: In-line 4
Stroke: 4
HP (kW): 164.00 (119.7)
Torque - Nm (kgf-m / ft.lbs): 127.00 (12.9 / 93.7)
Valves per cylinder: 4
Cooling system: Liquid
Gears: 6
Transmission type/final drive: Chain
Physical measures
Weight (dry): 223.0 kg (491.6 pounds)
Seat height (if adjustable, lowest setting): 810 mm (31.9 inches)
Chassis/dimensions
Front brake(s): Dual disc
Rear brake(s): Single disc
Speed/acceleration
Top speed: 295.0 km/h (183.3 mph)
Bleuh, ik kan nu niet de vorige topics erbij zetten want het vorige topic zit al op slot dus kan niet meer quoten of editten om vervolgens hier te plakken

Nou ja, who cares anyway

Hier verder!

[ Bericht 40% gewijzigd door Rietvaerder op 03-05-2004 17:06:15 ]
  maandag 3 mei 2004 @ 17:22:48 #2
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_18860011
Die Busa blijft toch wel op het verlanglijstje staan als opvolger voor de huidige
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 3 mei 2004 @ 17:36:03 #3
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_18860305
Weten jullie waar ik info kan vinden over motor ongelukken. M'n ouders reden vandaag op de N201 en moesten stilstaan omdat de rest van het verkeer voor hun ook stil stond. Er was een motorrijden verongelukt.

Voor degene die de weg niet kennen, het is soort lange dijk van 3 kilometer waar aan 1 kant een fietspad ligt en 2 rijstroken voor auto's. Een motorrijder wilde kennelijk inhalen en is frontaal tegen een vrachtauto aangeknalt. De vrachtautochauffeur probeerde nog wel de motorrijder te ontwijken maar dat is niet gelukt. Wel is z'n vrachtauto in het water beland en is hij tegen 1 andere auto aangeknalt.

Chaos dus op dat stukje weg. M'n ouders zijn dus uitgestapt op te kijken maar zijn weer snel de auto ingeklommen toen ze 1 motorschoen met hiel op de weg zagen liggen. Wat erg zeg, ook voor die "domme" motorrijder

Ik woonde er in de buurt en kende er een hoop mensen en wil graag wat info zoeken, tot nu toe weinig resultaat. Weet iemand dus waar ik dit kan vinden.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 3 mei 2004 @ 17:40:53 #4
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_18860391
Kijk even bij motorclubs of op motor-forum.nl, daar wordt nog weleens een ongeluk gemeld en vaak kennen ze de betrokkene ook nog eens. Veel succes!
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 3 mei 2004 @ 17:48:53 #5
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_18860541
thnx
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_18860909
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:36 schreef jojomen4 het volgende:
Motorongeluk op N201
Waar was dat ergens? Erg triest om zoiets te horen!
  maandag 3 mei 2004 @ 18:48:23 #7
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18861828
Erg triest idd

Wat vinden jullie van mijn topic?
  maandag 3 mei 2004 @ 18:52:50 #8
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18861921
quote:
Op maandag 3 mei 2004 17:22 schreef stinkie het volgende:
Die Busa blijft toch wel op het verlanglijstje staan als opvolger voor de huidige
Hier ook..

Maar niet over 1,5 jaar... is financieel niet haalbaar voor mij. Een BlackBird uit 96/97 echter wel

Ik weet ook nog niet of een Sporttout wel iets voor mij is.... het lijkt mij relaxted van een supersport. En met een sporttour (Busa, blackbird) kan je ook aardig hoeken hoor
  maandag 3 mei 2004 @ 19:04:27 #9
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_18862191
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:06 schreef ploderus het volgende:

[..]

Waar was dat ergens? Erg triest om zoiets te horen!
N201 loopt van Hilversum naar Haarlem via dorpen als Vinkeveen, Uithoorn, Aalsmeer en Hoofddorp.

Het gebeurde dacht ik tussen de afslag Vinkeveen op de A2 en het dorp Vinkeveen zelf.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 3 mei 2004 @ 19:10:54 #10
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18862356
Gaar..
  maandag 3 mei 2004 @ 19:29:20 #11
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_18862859
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Hier ook..

Maar niet over 1,5 jaar... is financieel niet haalbaar voor mij. Een BlackBird uit 96/97 echter wel

Ik weet ook nog niet of een Sporttout wel iets voor mij is.... het lijkt mij relaxted van een supersport. En met een sporttour (Busa, blackbird) kan je ook aardig hoeken hoor
1,5 jaar zou misschien gaan, als mijn huidige dat nog volhoudt, anders komt er nog een modelletje tussendoor. Heb al voor die Busa gekeken, gebruikt scheelt financieel nauwelijks met nieuw
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 3 mei 2004 @ 19:30:15 #12
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_18862876
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Hier ook..

Maar niet over 1,5 jaar... is financieel niet haalbaar voor mij. Een BlackBird uit 96/97 echter wel

Ik weet ook nog niet of een Sporttout wel iets voor mij is.... het lijkt mij relaxted van een supersport. En met een sporttour (Busa, blackbird) kan je ook aardig hoeken hoor
Ik las pas dat de Busa qua rijden wel degelijk als de opvolger voor de GSX-R1100 aanvoelde.
De GSX-R1000 mogen we dan als een nieuwe klasse beschouwen blijkbaar.
pi_18863008
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Hier ook..

Maar niet over 1,5 jaar... is financieel niet haalbaar voor mij. Een BlackBird uit 96/97 echter wel

Ik weet ook nog niet of een Sporttout wel iets voor mij is.... het lijkt mij relaxter dan een supersport. En met een sporttour (Busa, blackbird) kan je ook aardig hoeken hoor

Alleen mijn volgende motor moet toch ook echt wel weer cardan hebben
Alleen duurt dat nog wel minimaal 2 jaar en/of 120k kilometer voordat ik een andere motor ga nemen
  maandag 3 mei 2004 @ 19:38:46 #14
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18863090
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:30 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik las pas dat de Busa qua rijden wel degelijk als de opvolger voor de GSX-R1100 aanvoelde.
De GSX-R1000 mogen we dan als een nieuwe klasse beschouwen blijkbaar.
Ik heb eens rond de tafel met ervaren Busa-rijders gezeten.... en die delen allemaal de mening dat het een zeer makkelijk te berijden motor is. Vergeleken met de GSX-R1000 istie poeslief

Hij is tamelijk zwaar en superstabiel.....
  maandag 3 mei 2004 @ 19:39:23 #15
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18863099
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:35 schreef PatrickM het volgende:

[..]

[afbeelding]
Alleen mijn volgende motor moet toch ook echt wel weer cardan hebben
Alleen duurt dat nog wel minimaal 2 jaar en/of 120k kilometer voordat ik een andere motor ga nemen
En dat hebben ze niet
pi_18863113
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:39 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

En dat hebben ze niet
Maar de komende BMW K1200S wel
  maandag 3 mei 2004 @ 19:41:39 #17
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18863244
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:41 schreef Rietvaerder het volgende:
Oh
Tja, ik weet het. Het is verassend... een Beemer met carden
(even de F-jes niet meegerekend )
  maandag 3 mei 2004 @ 20:16:55 #19
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18864176
Ver-assend?
  maandag 3 mei 2004 @ 20:17:21 #20
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_18864189
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:38 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ik heb eens rond de tafel met ervaren Busa-rijders gezeten.... en die delen allemaal de mening dat het een zeer makkelijk te berijden motor is. Vergeleken met de GSX-R1000 istie poeslief

Hij is tamelijk zwaar en superstabiel.....
Hij zit in ieder geval een stuk comfortabeler dan een gsx-r1000/750
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 3 mei 2004 @ 20:31:11 #21
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18864636
Dat zeker
  maandag 3 mei 2004 @ 21:39:52 #22
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_18866585
quote:
Op maandag 3 mei 2004 19:38 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ik heb eens rond de tafel met ervaren Busa-rijders gezeten.... en die delen allemaal de mening dat het een zeer makkelijk te berijden motor is. Vergeleken met de GSX-R1000 istie poeslief

Hij is tamelijk zwaar en superstabiel.....
Ja maar dat is ook een stukje motorpraat .. nee hoor ik vind het wel een makkelijke motor om te rijden..
(dan hoor ik 2 enigzins tegenstrijdige dingen: 1) mijn capaciteiten zijn top en die motor kan ik wel aan 2) laat ik niet te zwaar overdrijven over de motor en gewoon zeggen dat'ie niet te moeilijk rijdt)
Als je het vergelijkt op papier met de GSX-R1100 dan was dat voor zijn tijd een supersport en de Hayabusa is toch niet veel logger .. al oogt'ie wel zo.
  maandag 3 mei 2004 @ 21:48:54 #23
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:49:03 #24
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_18874597
Hee Pepijn, cool, ik ga ff lezen!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:28:06 #25
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_18875313
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 09:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Hee Pepijn, cool, ik ga ff lezen!
Was alleen maar de 1'na laatste pagina van 5. Hayabusa is dus wel zo goed als supersport.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')