abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2008 @ 19:03:14 #276
165237 Leef
Sunny side up!
pi_57874308
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:42 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ontwijk het dus en als het toch in mijn eten zit laat ik dat eten lekker staan, ongeacht wat jij er van vindt, want dat kan me eigenlijk geen reet schelen
ja joh.. probeer het nog is
  zondag 6 april 2008 @ 20:14:19 #277
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_57875742
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:58 schreef Farenji het volgende:
Ik ken inderdaad mensen die normaal echt niet moeilijk zijn met eten maar bij het aantreffen van een beetje koriander in het eten echt in een stuip schieten omdat ze dat echt met geen mogelijkheid wegkrijgen. Dat zit niet tussen de oren - zelfs als je een miniem flintertje volkomen onzichtbaar in het eten verwerkt merken ze het en gaan ze bijna over hun nek. Onbegrijpelijk voor mij, ik vind het heerlijk, maar blijkbaar geen aanstellerij.
Mijn vriend (korianderverslaafd) heeft het weleens geprobeerd bij me met hele kleine hoeveelheden door het eten en dan niets zeggen.
Dat werd voor hem dus een pak slaag en voor mij een boterham met gebakken ei
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 6 april 2008 @ 20:21:56 #278
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_57875894
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:58 schreef Farenji het volgende:
Ik ken inderdaad mensen die normaal echt niet moeilijk zijn met eten maar bij het aantreffen van een beetje koriander in het eten echt in een stuip schieten omdat ze dat echt met geen mogelijkheid wegkrijgen. Dat zit niet tussen de oren - zelfs als je een miniem flintertje volkomen onzichtbaar in het eten verwerkt merken ze het en gaan ze bijna over hun nek. Onbegrijpelijk voor mij, ik vind het heerlijk, maar blijkbaar geen aanstellerij.
Ik heb dat met sla en een maat van me heeft dat met komkommer.

Mensen beweren dat sla en komkommer geen smaak heeft ofzo. Maar dat is natuurlijk dikke onzin.
Als je iets heeel erg vies vindt, dan is de smaak heel sterk. Dat heeft niets met aanstellerij te maken.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 6 april 2008 @ 22:58:04 #279
165237 Leef
Sunny side up!
pi_57879542
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:53 schreef Razztwizzle het volgende:
, aspergers,
gast, dat is een ziekte
pi_57881111
quote:
Op zondag 6 april 2008 20:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb dat met sla en een maat van me heeft dat met komkommer.

Mensen beweren dat sla en komkommer geen smaak heeft ofzo. Maar dat is natuurlijk dikke onzin.
Als je iets heeel erg vies vindt, dan is de smaak heel sterk. Dat heeft niets met aanstellerij te maken.
Eindelijk iemand die ook niet tegen sla kan! Ik kan het écht niet hebben, en ik baal er ontzettend van. Al heeft er een klein blaadje op een broodje gezeten en het is er al af gehaald, ik ga zowat over mijn nek als ik het proef... En ik proef het echt bij ieder klein stukje. Veel mensen vinden het aanstellerij "want het heeft geen smaak"

Zeer irritant, ik wou dat ik eens lekker een maaltijdsalade kon pakken als avondeten!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_57881563
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:20 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die ook niet tegen sla kan! Ik kan het écht niet hebben, en ik baal er ontzettend van. Al heeft er een klein blaadje op een broodje gezeten en het is er al af gehaald, ik ga zowat over mijn nek als ik het proef... En ik proef het echt bij ieder klein stukje. Veel mensen vinden het aanstellerij "want het heeft geen smaak"

Zeer irritant, ik wou dat ik eens lekker een maaltijdsalade kon pakken als avondeten!
ik las ergens op internet dat de verpakte gesneden sla gewassen wordt met bleek......... om het langer houdbaaar te houden
De Puta Madre
pi_57881672
Hè nee, er staat toch altijd in ijswater gewassen ?
  maandag 7 april 2008 @ 01:13:27 #283
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_57881756
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:20 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Een partner in crime

Ik zeg tegenwoordig altijd dat ik er allergisch voor ben. Dat werkt beter.
Ik zou ook wel eens graag een salade willen kunnen eten want dat is gewoon zoveel makkelijker, maarja, een hoofdbestanddeel is nu eenmaal sla

Het erger vind ik nog wel dat ik een shoarma bestel en ik dan letterlijk zeg: "Zonder sla. Zonder sla hè? Ik ben allergisch voor sla", en vervolgens krijg ik een shoarma met een kleffe bende warme sla erop

En het allerergste vind ik dan dan ze het mee terugnemen en ik het in de gaten hou en zie dat die knakker gewoon die sla eraf plukt en dat ze het vrolijk terugbrengen met "Zo, kijk eens, zonder sla "
De warme slasappen drijven over mijn shoarma en de inmiddels bruine slierten sla zitten er gewoon nog tussendoor
pi_57881802
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:06 schreef Bluezz het volgende:
Hè nee, er staat toch altijd in ijswater gewassen ?
om het houdbaar te maken. 14 dagen na de oogst. deze sla kocht ik toch al nooit, maar dit is een reden om die zooi nooit te kopen.
De Puta Madre
pi_57881863
Maar hebben jullie dat dan met alle soorten sla of alleen huis-tuin-en-keukensla?
Frisee, veldsla, rucola, eikenbladsla, er zit echt heel veel verschil in.

Voor een maaltijdsalade kan je overigens ook andijvie, spinazie en/of kool gebruiken , net zo makkelijk maar wel een andere smaak. Men neme een gegrild kipfiletje, spinazie, kerstomaatjes, feta, lekkere dressing en wat pijnboompitjes erover en klaar is je salade.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 7 april 2008 @ 01:35:01 #286
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_57881937
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:26 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar hebben jullie dat dan met alle soorten sla of alleen huis-tuin-en-keukensla?
Frisee, veldsla, rucola, eikenbladsla, er zit echt heel veel verschil in.
Alle sla. Voor de liefhebber zit er veel verschil in, voor de hater niet.
Lust je bier?

Sommige mensen lusten geen bier en proeven het verschil niet tussen A en B.
Als ik dan zeg: probeer deze eens, die is heel anders, dan zal die andere persoon nog steeds niet denken: oh, die is wel lekker.

De algemene smaak van bier staat die persoon niet aan.

Hetzelfde geld voor mij met whisk(e)y. Die smaken voor mij allemaal hetzelfde: vies. Maar een whisk(ey)drinker zal zeker het verschil proeven.
pi_57881996
Haha dat zijn voor mij inderdaad de twee dingen die ik niet lust: sla en bier.
Ik moet zeggen dat ik een klein stukje rucola nog wel kan hebben, met veel tomaat/mozzarella/balsamico enzo, maar er is geen andere slasoort die ik wegkrijg.

En Nembrionic hoe herkenbaar
Bij een broodje kebab haha.. ik zeg het inderdaad altijd 3x en blijf er bij staan, dan lukt het meestal wel :p
Vrienden zeggen ook vaak "ooh haal je de sla er toch gewoon af?" maar inderdaad, die vieze gore warme slasappen
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_57882023
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Alle sla. Voor de liefhebber zit er veel verschil in, voor de hater niet.
Ik probeer me voor te stellen welk smaakje van de sla het dan precies is dat je niet lekker vind. Volgens mij ben ik erachter maar omschrijven kan ik het niet echt. Een beetje... metalig?
quote:
Hetzelfde geld voor mij met whisk(e)y. Die smaken voor mij allemaal hetzelfde: vies. Maar een whisk(ey)drinker zal zeker het verschil proeven.
  maandag 7 april 2008 @ 01:48:03 #289
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_57882025
Hier ook herkenbaar, ik lust geen sla, tomaat (wel in een saus, maar niet rauw), komkommer, augurk en champignons..
Bij de Mac en de Burger King vraag ik ook altijd of ze m'n burger zonder augurk kunnen maken, maar dan wordt ook gewoon vaak de augurk eraf gepakt ipv. dat je een verse krijgt.
En bij de bezorgturk komt het ook regelmatig voor dat ze er wel gewoon champignons en sla bij doen, ondanks dat het op het bonnetje staat.
pi_57882050
quote:
Op maandag 7 april 2008 01:48 schreef SiGNe het volgende:
Bij de Mac en de Burger King vraag ik ook altijd of ze m'n burger zonder augurk kunnen maken, maar dan wordt ook gewoon vaak de augurk eraf gepakt ipv. dat je een verse krijgt.
Ik ben ook geen fan van (warme) augurk maar dat heb ik dus nog nooit meegemaakt. Ik krijg altijd een verse, speciaal voor mij gemaakte burger. Bijkomend voordeel is dat hij dan ook goed warm is i.t.t. die broodjes die al een tijdje onder de warme lamp liggen.
pi_57882087
Maar euh, blunders dus...

Ik heb wel eens een hartige taart gemaakt, die nam ik mee naar de tafel om hem te serveren en toen donderde de bodem uit de springvorm. Taart op de vloer, honden die lekker gegeten hebben en hongerige gasten die uiteindelijk het menu van de lokale shoarmaboer voor hun neus kregen.
Maar eigenlijk is dat een ongelukje en niet echt een culinaire blunder.
  maandag 7 april 2008 @ 09:41:34 #292
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_57883815
quote:
Op maandag 7 april 2008 00:55 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

ik las ergens op internet dat de verpakte gesneden sla gewassen wordt met bleek......... om het langer houdbaaar te houden
Tuurlijk
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  maandag 7 april 2008 @ 11:18:46 #293
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_57885439
Boerenkool op het vuur zetten zonder water

De stank
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_57885560
quote:
Op maandag 7 april 2008 09:41 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Tuurlijk
Me zus klaagt altijd aan tafel dat ze de sla niet wilt omdat ze het naar bleek vindt proeven
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_57887529
Mooi topic

Zelf ging ik laatst iets met rijst eten. rijst is makkelijk toch? nou bij mij deze keer niet
Ik had het half droog laten koken, en toen ik het wou afgieten, toen kwam er dus geen water meer uit. maar de rest was zelf wel super nat, wat ik ook probeerde, het water bleef erin. uiteindelijk had ik dus verneukte waterige smerige paprijst, terwijl de redcurrysaus eroverheen wel super lekker was.
pi_57887997
Ahum, wilde laatst lekker wokken.
Gooi ik van die (wat ik dacht) wokolie in de wok.
Beetje warmen en vlees erin.

Bleek het Woksaus te zijn, had ik vieze gekarameliseerde kipfilet

Stinken!
pi_57890001
Toenmalige vriendje komt langs. Nietzz gaat lekker koken. Alles staat te pruttelen, bijna klaar, alleen nog even de oven aan en t brood erin. Even paar seconden gas laten lopen, anders gaat ie niet aan. Ik dacht, ik gooi in die paar seconden dat t gas loopt ff wat in de prullenbak. Ik doe de oven open, en steek de aansteker aan. En zie een steekvlam die de hele oven vult rechtstreeks richting mijn gezicht gaan.

Resultaat: half weggebrande wenkbrauwen, mijn zojuist geknipte pony nog iets korter, gemilimeterde wimpers, twee zere plekken op mijn gezicht en ik die de deur met een natte lap in mijn gezicht en druipende haartjes voor vriendlief opendoe. En een halve hartverlamming.

Het eten was overigens wel erg lekker, dat dan weer wel

Enne, de ovenschotel heel voorzichtig dragen omdat je denkt help ik laat hem misschien wel vallen, en opgelucht op de onderzetter zetten. Half. Waardoor hij ervanaf dondert. Ovenschotel over de grond!

Hmmmm ik heb volgens mij best veel blunders als ik over na ga denken
pi_57890393
Oh, nog 1, toen ik heel klein was: wij hadden thuis een eierkoker. Voor pasen moesten we allemaal hapjes maken en meenemen naar school. Ik ging haantjes maken van gekookte eitjes. Ik realiseerde me op zich wel dat ik die eitjes best in de eierkoker kon koken, maar om te zorgen dat ze precies goed waren, besloot ik toch maar de pan te nemen en ze exact de aangegeven tijd te koken.

Wist ik veel dat die aangegeven tijd is vanaf het moment dat het water kookt, en niet ingaat op het moment dat je koud water met 3 eieren op het vuur pleurt...
pi_57891052
Jij bent echt het topputn
pi_57891097
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:53 schreef Palomar het volgende:
Ik ben er onlangs ook achter gekomen dat je geen pindakaas op een warm broodje moet doen dat net uit de oven komt...........
Ik ben er nog niet zo lang geleden achter gekomen dat ik dat dus juist best wel lekker vind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')