allemaal eigenlijkquote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:05 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Ik heb nog nooit wat van em gelezen, maar ben zeer benieuwd. Ik las een hele tijd geleden in de Elsevier dat hij zo weinig verdiende dat hij anfetaminen slikte om maar sneller te kunnen schrijven...
Zijn er buiten die verfilmde nog verhalen waarvan je zegt, die moet je echt lezen?
quote:Op zondag 15 maart 2009 12:47 schreef DeHovenier het volgende:
Interessant, derhalve een tvp.
Kijk dan wel uit dat je niet het boek met die titel koopt, da's een ander verhaal en niet van hem.quote:
Dat weet ik.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Kijk dan wel uit dat je niet het boek met die titel koopt, da's een ander verhaal en niet van hem..
De film is de verfilming van Do androids dream of electric sheep dus.
quote:
Flow my tears, the policeman said vind ik echt geweldig. Die heeft enorm veel indruk gemaakt, en staat hoog op de lijst met vette boeken. Ik lees vrij veel, en vrij gevarieerd, dus dat zegt wel wat. Sowieso beter dan z'n bekendere boeken zoals 'Ubik'.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:13 schreef HaywoodJablome het volgende:
Zie mijn sig, komt uit mijn favoriete boek van hem (A scanner darkly)
Ik vind hem echt geweldig, zowel zijn verhalen als zijn romans, hoewel ik nog niet alles van hem gelezen heb. Andere boeken van hem die ik erg goed vond zijn Flow my tears, the policeman said, The man in the high castle, Three stigmata of Palmer Eldrich en Radio Free Albermuth.
Er zijn gelukkig weer makkelijk verzamelingen van zijn korte verhalen te krijgen, en ook zijn romans zijn redelijk recent allemaal opnieuw uitgegeven (in het Engels, weet niet of dat in het Nederlands ook zo is.)
Heb nu weer zin om A scanner darkly nog een keer te gaan lezen. Hmmm...
Ja, ik ben het met je eens, samen met Scanner mijn favoriete boek van hem. Sowieso het idee, ik vind het altijd zo knap hoe je zo'n verhaal met zo'n twist, zullen we maar zeggen, kunt verzinnen, maar ook de karakters. Zelfs de karakter die helemaal geen grote rol spelen (zoals die pottenbakster die hij ontmoet tegen het eind van het boek) zijn zo goed uitgedacht en neergezet. Ik kan echt wel een halve dag over zijn boeken en verhalen praten en kan ze echt alleen maar dringend aanraden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:13 schreef powerflux het volgende:
[..]
Flow my tears, the policeman said vind ik echt geweldig. Die heeft enorm veel indruk gemaakt, en staat hoog op de lijst met vette boeken. Ik lees vrij veel, en vrij gevarieerd, dus dat zegt wel wat. Sowieso beter dan z'n bekendere boeken zoals 'Ubik'.
Ik heb ze alletwee.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:45 schreef Mark het volgende:
Ik zag bij bol 5 verzamelingen met zijn werk, waarvan vooral de laatste 2 mij wel interessant leken:
4:
This volume covers a wide span, from late 1954 through to 1963, the years during which Dick began writing novels prolifically and his short story output lessened. The title story of this collection has been made into the Steven Spielberg-directed movie of the same name, while The Days of Perky Pat inspired one of Dick's greatest works, the novel The Three Stigmata of Palmer Eldritch; The Penultimate Truth grew from The Mold of Yancy .
5:
The fifth and final part of the complete collected stories shows Philip K. Dick at the very height of his outstanding powers. The twenty-five tales were written between 1963 and 1981, just a few months before he died, and include two stories which have been turned into box office smashes: the title story, filmed as Total Recall, and The Little Black Box , which grew into his masterpiece Blade Runner.
Wat denken de kenners hiervan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |