abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1330414
The story continus, deel 3 alweer.
Deel 1 staat hier,
deel 2 staat hier.

Varma: Wel geld betaald aan Ninash Foundation

Uitgegeven: 3-8-2001 22:09

RIJSWIJK - Het voormalig Tweede-Kamerlid van GroenLinks Singh Varma zegt wel degelijk geld te hebben betaald aan de Ninash Foundation voor een scholenproject in India. Dat gebeurde alleen niet onder de naam Tara Singh Varma, "maar onze familie is de verplichting wel nagekomen. Het geld is overgemaakt, via een andere naam", zegt Varma in een interview dat zaterdag verschijnt in het Volkskrant Magazine.

Twee weken geleden kwam in het nieuws dat Varma in 1999 625.000 gulden heeft toegezegd aan het scholenproject, maar nooit zou hebben betaald. De Ninash Foundation voert het project in India uit. Varma was tot enkele maanden geleden voorzitter van de stichting. Zij verliet in mei de Tweede Kamer omdat zij ongeneeslijk ziek zou zijn. Daarover is twijfel ontstaan. Varma is ervan beschuldigd dat zij de ziekte simuleert om onder haar financile verplichtingen uit te komen.

'Peper in reet'

Varma uit in het interview zware kritiek op de Tweede Kamer en haar fractie. Politici houden zich volgens haar veel te veel met elkaar bezig en niet met de kiezer. De partijen hebben "peper in de reet" nodig. Als zij beter zou worden, denkt zij niet dat zij nog lid zou blijven van GroenLinks en dat de partij nog met haar overweg zou kunnen.

Varma zegt dat zij zich de afgelopen drie jaar heeft laten meeduwen "in een richting waar ik niet helemaal achter stond." Zij vindt dat zij meer bombarie had moeten blijven maken. "Meer activiste moeten zijn dan politica."

© www.NU.nl
===========================================================

Hoppa, nu krijgen har fractiegenoten van GroenLinks ook nog van Varma een veeg uit de pan

En uiteraard heeft ze betaalt: Dat gebeurde alleen niet onder de naam Tara Singh Varma, "maar onze familie is de verplichting wel nagekomen. Het geld is overgemaakt, via een andere naam". Zouden er nog mensen zijn die geneigd zijn het te geloven?

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1330423
niet te veel woorden aan vuil maken, alles afnemen en meteen op eerste vliegtuig wegsturen die vrouw (op haar eigen kosten uiteraard )
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1330425
even offtopic

R@b, word jij niet verschrikkelijk moe van jezelf?

ANM is niet meer leesbaar door dat constante "multikul" gezeur van jou en je aanhangers.

Nu mogen jullie weer ontopic.

hofleverancier van sterretjes :)
pi_1330458
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:29 schreef spookvrouw het volgende:
even offtopic

ANM is niet meer leesbaar door dat constante "multikul" gezeur van jou en je aanhangers.

Waar lees jij hier multikul gezeur? Kun je dat even precies aangeven.

Misschien moeten de media maar helemaal geen berichtjes meer publiceren waar mogelijkerwijze een allochtoon bij betrokken is, want voor je weet heb je de multikul op de tenen getrapt.

Ja, multikul !!!, want dat ben je als jij je aan deze berichtgeving al stoort.

En misschien kunnen we voortaan ophouden met het afzeiken van topicstarters in ANM. Het staat iedereen vrij om een topic over welk actueel onderwerp dan ook te openen. Van jou nog geen één gezien.

Bovendien werden Deel 1 en Deel 2 door respectievelijk Eightball en Ringo geopend. Inderdaad zijn dat aanhangers van mij

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 04-08-2001 11:42]

pi_1330470
R@b ga zo door met posten van dit soort nieuws, vind ut allemaal wel interessant wat je post. go on!
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1330494
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:41 schreef the_undertaker het volgende:
R@b ga zo door met posten van dit soort nieuws, vind ut allemaal wel interessant wat je post. go on!
Ach ja. Moet je kijken waar Spookvrouw normaal gesproken uithangt. http://www.fokforum.nl/search.php?on=user&search=8890. Nooit en te nimmer in ANM

Maar wel even naar ANM komen om hier iemand af te zeiken. Doeiiiiii

zaterdag 4 augustus 2001 @ 11:49:01 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1330509
He irriteert me dat zij jarenlang d'r gang heeft kunnen gaan alleen maar omdat ze een kleurtje heeft.

Groen Links dient hiervoor gestraft te worden, want zoals gisteren werd uitgelegd door een advocaat van Surinaamse afkomst (ik zet het er maar ff bij) is al veel langer bekend dat Varma al die jaren dat zij in de fractie zat, ook al schandaaltjes had. Maar dit werd genegeerd omdat ze zo'n goed boegbeeld was met d'r kleurtje.
Stelletje racisten bij Groen Links: hebben iemand op grond van etnische achtergrond een belangrijke functie in de politiek laten verrichten. Altijd maar zeuren hoe gelijk iedereen is, maar wel zelf mensen op posten zetten omdat ze een etnische achtergrond hebben en daardoor stemmen trekken van minderheden.

Ben benieuwd wanneer Rabbae in opspraak komt>:)

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_1330515
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:38 schreef R@b het volgende:
Inderdaad zijn dat aanhangers van mij
Hoho R@b, ik kannie wachten tot de mediahits weer van start gaan dusseh....
pi_1330520
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:26 schreef R@b het volgende:
Het geld is overgemaakt, via een andere naam
Show me the money en alles is goed.
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 12:10:46 #10
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_1330584
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:29 schreef spookvrouw het volgende:
even offtopic

Als je dat nou had gepost in een topic waarin hij het over multikul had dan had je tenminste niet offtopic hoeven te gaan.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_1331372
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 11:46 schreef R@b het volgende:

[..]

Ach ja. Moet je kijken waar Spookvrouw normaal gesproken uithangt. http://www.fokforum.nl/search.php?on=user&search=8890. Nooit en te nimmer in ANM

Maar wel even naar ANM komen om hier iemand af te zeiken. Doeiiiiii

ja gek he als er een aantal mensen anm verzieken
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 17:20:41 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_1331944
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:22 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

ja gek he als er een aantal mensen anm verzieken

Oh?
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 19:57:28 #13
8885 moralia
Grip op je zak
pi_1332853
Ik geloof er niks van. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zoooo opzichtig grote projecten wil opzetten met "familiegeld", dat geld vervolgens onopvallend doneert onder een andere naam. Dat gaat er bij mij niet in. Dit is gewoon weer de volgende zeepbel, benieuwd wat de stichting Ninash hier nu weer van vindt
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_1333043
Ik kan de topic naam niet meer helemaal volgen. Er was toch helemaal geen twijfel meer over de ziekte van Singh Varma?
pi_1333249
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:17 schreef HiZ het volgende:

Ik kan de topic naam niet meer helemaal volgen.

Niet ? Let op :
quote:
Er was toch helemaal geen twijfel meer over de ziekte van Singh Varma?
Dat staat niet in de titel , het gaat over de ziekte "Singh Varma". Whatever dat is , zijn we het nog niet over eens.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  zaterdag 4 augustus 2001 @ 22:22:27 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_1333923
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:17 schreef HiZ het volgende:
Ik kan de topic naam niet meer helemaal volgen.
Vervolg op deeltje 1 en 2.
quote:
Er was toch helemaal geen twijfel meer over de ziekte van Singh Varma?
Wie weet lijdt ze morgen weer aan iets anders, met Varma weet je het nooit
pi_1333944
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 22:22 schreef R@b het volgende:

.
Wittgenstein
  † In Memoriam † zaterdag 4 augustus 2001 @ 22:37:44 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1335859
Glenn Willems;stafmedewerker van de stadsdeelraad Zuidoost over Singh Varma:"Ik voel mij allerminst bedot, voor mij kan Tara nooit meer stuk".
Hij noemt haar de 'Robin Hood'of liever nog 'de moeder Teresa van de Nederlandse politiek'.

André Haakmat; advocaat, voormalig vice-premier van Suriname , ooit voorzitter van het Comité Eerherstel Tara, over Singh Varma: "De mensen uit de goot van onze samenleving konden altijd bij haar terecht, iedereen werd door haar gesteund, voor iedereen had ze een gewillig oor, Tara was altijd benaderbaar, je kon op elk moment bij haar terecht, kom daar maar eens om bij het gemiddelde kamerlid".

bron:Vrij Nederland.

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zondag 5 augustus 2001 @ 03:04:56 #20
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1335913
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:47 schreef Cosma-Shiva het volgende:

André Haakmat; advocaat, voormalig vice-premier van Suriname , ooit voorzitter van het Comité Eerherstel Tara, over Singh Varma: "De mensen uit de goot van onze samenleving konden altijd bij haar terecht, iedereen werd door haar gesteund, voor iedereen had ze een gewillig oor, Tara was altijd benaderbaar, je kon op elk moment bij haar terecht, kom daar maar eens om bij het gemiddelde kamerlid".

inderdaad zie je de meeste politici slechts door de vier plankjes om je TV. Singh Varma heeft ongetwijfeld vele goede dingen gedaan, maar dat telt nu niet meer. sommige mensen maken een beoordeling op positieve punten, de meesten kijken slechts naar wat misgaat. zo ook nu. de honden hebben bloed geroken, straks nog de hyena's die het karkas afkluiven. en dan vinden ze het nog raar ook dat de nationale politiek bangig en stilletjes op het pluche zit, zonder zijn stem te verheffen.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_1336000
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 02:47 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Glenn Willems;stafmedewerker van de stadsdeelraad Zuidoost over Singh Varma:"Ik voel mij allerminst bedot, voor mij kan Tara nooit meer stuk".
Hij noemt haar de 'Robin Hood'of liever nog 'de moeder Teresa van de Nederlandse politiek'.

bron:Vrij Nederland.

Haakmat was ook een van de mensen die TSV veroordeelden om wat ze heeft gedaan.
pi_1336045
AMSTERDAM - Roline Verzeilburg, verzorgster en tante van Tara Oedayraj Singh Varma, heeft namens de politica tevergeefs getracht een interview met het voormalige Kamerlid voor GroenLinks uit de Volkskrant te houden.

Het interview, dat al was afgenomen voordat duidelijk werd dat Varma psychische problemen heeft, verscheen vandaag als het omslagverhaal van het magazine van de krant, met als aankondiging: 'Tara Singh Varma spreekt. Over de beschuldigingen, haar ziekte en de politiek.'

Volgens Verzeilburg was het interview 'nog niet af'. Een laatste gesprek met Varma behoorde echter niet tot de mogelijkheden, omdat zij 'te ziek is', aldus Verzeilburg.

Ook R. Dhalganjansing, advocaat van Varma, zegt ongelukkig te zijn met de publicatie. Hij heeft de Volkskrant laten weten liever te hebben gezien dat publicatie achterwege was gebleven. ''Maar het is hun verantwoordelijkheid,'' zegt hij. ''Er is persvrijheid in dit land. Ik had geen juridische argumenten om het stuk tegen te houden.''

In het interview beweert Varma onder meer 'kanker in haar buik' te hebben. Ook zegt zij wel degelijk haar verplichtingen te zijn nagekomen ten opzichte van de Ninash Foundation, die na financiële toezeggingen van haar projecten in India is gestart en nu beweert nooit een cent te hebben gezien. Varma beweert dat het geld is overgemaakt onder een andere naam dan de hare. Verder zegt zij 'de zaak te hebben overgedragen aan de politie'. Wat die zaak precies behelst, blijft onduidelijk.

De uitspraken zijn gedaan op 14 juni, vlak nadat Weekkrant Suriname voor het eerst gewag had gemaakt van geluiden dat Varma haar ziekte zou faken. Een paar weken eerder had het Algemeen Dagblad voor het eerst bericht dat zij financiële verplichtingen niet was nagekomen. Een tweede gesprek met de Volkskrant vond plaats op 18 juni, een laatste afspraak op 13 juli ging niet door.

Pas daarna volgden de beruchte televisieuitzendingen van Twee Vandaag en Tros Opgelicht, die ertoe leidden dat fractievoorzitter Paul Rosenmöller van GroenLinks toegaf dat 'de ernstige lichamelijke ziekte van Varma niet door de feiten wordt gestaafd'. Diverse psychiaters maakten daarop bekend dat Varma psychisch danig in de war is.

In het interview wordt daarover met geen woord gerept. ''Het artikel geeft wel zo'n beetje weer hoe Varma nog steeds over haar situatie denkt,'' zegt Dhalganjansing. Hij voegt daar echter onmiddellijk aan toe dat dat moet worden gezien in het kader van de posttraumatische stress stoornis, waaraan zij volgens haar psychiater lijdt.

Dhalganjansing houdt vol dat Varma tegen hem heeft gezegd geen kanker te hebben, maar een andere terminale ziekte 'waarvoor zij zich schaamt'. Hij heeft geen idee waar Varma het over heeft als zij beweert toch geld te hebben overgemaakt naar de Ninash Foundation en de politie te hebben ingeschakeld. ''Het is jammer dat de psychiaters er nog niet waren toen het interview plaatsvond,'' zegt hij.

Jan Tromp, adjunct-hoofdredacteur van de Volkskrant en chef van het magazine, blijft onverkort achter zijn besluit tot publicatie staan. ''Ten tijde van het interview was de kwestie-Varma via het Weekblad Suriname en het Algemeen Dagblad al tot een uitbarsting gekomen. We hebben haar daarover niet keihard op de pijnbank willen leggen. Dan doe je aan lijkenpikkerij. Nu laten we haar in haar waarde. Dat het zo lang heeft geduurd voordat het interview is geplaatst, komt alleen doordat we hebben geprobeerd nog een vervolgafspraak te maken.''

Tromp vindt dat het journalistieke belang in dit geval boven dat van de familie gaat. ''Het stuk biedt inzicht in de wijze waarop ze zich gaandeweg heeft vertild aan haar eigen carrière.''
-----------------------------------------------------

bron: Parool nieuws 4 augustus

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zondag 5 augustus 2001 @ 10:57:09 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_1336518
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:04 schreef don_quichot het volgende:

Singh Varma heeft ongetwijfeld vele goede dingen gedaan, maar dat telt nu niet meer. sommige mensen maken een beoordeling op positieve punten, de meesten kijken slechts naar wat misgaat. zo ook nu. de honden hebben bloed geroken, straks nog de hyena's die het karkas afkluiven. en dan vinden ze het nog raar ook dat de nationale politiek bangig en stilletjes op het pluche zit, zonder zijn stem te verheffen.

Wat een bullshit. Varma had gewoon de kwaliteiten niet om tweede kamerlid te zijn.

Ze had beter in de sociale hulpverlening tot haar recht gekomen.

Je doet nu net alsof je zonder pathologisch liegen en de boel bedotten voor miljhoenen, geen goed parlementariër zou kunnen zijn.

zondag 5 augustus 2001 @ 10:59:14 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_1336527
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:
AMSTERDAM - Roline Verzeilburg, verzorgster en tante van Tara Oedayraj Singh Varma, heeft namens de politica tevergeefs getracht een interview met het voormalige Kamerlid voor GroenLinks uit de Volkskrant te houden.
Ia dat diezelfde tante die op tv beweerde dat Varma wel degelijk aan een dodelijke ziekte leed?

Het lijkt wel een familie complot.

zondag 5 augustus 2001 @ 12:31:19 #25
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1337089
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 03:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:

In het interview beweert Varma onder meer 'kanker in haar buik' te hebben.

ik begreep toch dat nu gezegd wordt dat zij zelf nooit gezegd heeft dat ze kanker heeft.
wat moet ik hier nu neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')