abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18764352
vervolg van: Het grote kleine babietjes topic deel 16

Babytjes:

17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
***24j uli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
**26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
20 januari 2004: Aiken, zoon van Kimpiedimpie
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
25 januari 2004: Elianne, dochter van 70four (papa)
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_18764376
Ik gooide hem dicht, en ik had nog wel zo"n lang bericht getypt

Vandaag in het AD:

Betere prik tegen kinkhoest
Nieuw vaccin uit het buitenland

Baby's krijgen vanaf volgend jaar een nieuw kinkhoestvaccin. Minister Hoogervorst koopt het middel in het buitenland. Het huidige Nederlandse vaccin werkt onvoldoende en heeft veel bijwerkingen.
Dit blijkt uit een brief van Hoogervorst aan de Kamer. Het vaccin maakt deel uit van de dktp-ptik die zuigelingen standaard krijgen. Hoogervorst volgt hiermee het advies van de Gezondheidsraad die begin deze maand pleitte voor het aanschaffen van een nieuw vaccin

Uit cijfers van de Gezondheidsraad bleek dat het Nederlandse vaccin minder goed werkt dan buitenlandse. De effectiviteit van het Nederlandse vaccin is 40 tot 60 procent, buitenlandse bieden 80 tot 85 procent bescherming. De minister benadrukt dat kinderen tot de komst van het nieuwe vaccin met het huidige middel moeten worden ingeënt. Ondanks de tekortkomingen beschermt het huidige vaccin volgens Hoogervorst wel tegen ernstige kinkhoest. Zonder vaccin lopen zuigelingen een veel grotere kans op ziekenhuisopname of sterfte. Het buitenlandse kinkhoestvaccin wordt ingezet tot het Nederlandse Vaccinatie Instituut klaar is met de ontwikkeling van een nieuw vaccin. Dat is naar verwachting in 2007 beschikbaar voor het rijksvaccinatieprogramma. De buitenlandse vaccins kosten volgens de Gezondheidsraad 10 miljoen euro.

pi_18764379
Beefcake. Ik zou Dylan gewoon laten drinken tot ie er zelf mee stopt. De eerste weken zijn altijd onregelmatig met bv maar dat komt echt goed. En hoe ga je het nou doen als je Dylan achter laat bij je ouders en jij gaat 2 dagen weg. Ga je dan afkolven ?
pi_18764388
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:27 schreef easy-going het volgende:
Ik gooide hem dicht, en ik had nog wel zo"n lang bericht getypt
  donderdag 29 april 2004 @ 09:29:19 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_18764399
quote:
Ja dat begin ik nu idd ook te denken. Vanmorgen heeft hij om zeven uur gedronken, ongeveer tot half acht. En daarna weer om half negen, tot kwart voor ongeveer. Hoe lang moet ik hem eigenlijk laten drinken? Totdat hij zelf loslaat of tot hij niet meer zo veel zuigt?
Beefcake, ik deed in het begin alle 2 de borsten 10 minuten minimaal en dan iedere 3 uur. Maar vaker en langer kan zeker geen kwaad!
stormy waters...
sailin'
pi_18764943
quote:
Op donderdag 29 april 2004 09:27 schreef easy-going het volgende:
vaccin
Lekker is dat weer. Dylan krijgt dus nog de oude prik

Lewis dan krijgt hij gewoon flesvoeding. Ik neem de kolf mee, dan kan ik daar kolven, anders loop ik met zulke volle borsten
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_18765238
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:02 schreef beefcake het volgende:

[..]

Lekker is dat weer. Dylan krijgt dus nog de oude prik

Lewis dan krijgt hij gewoon flesvoeding. Ik neem de kolf mee, dan kan ik daar kolven, anders loop ik met zulke volle borsten
Meid probeer wel vaak te kolven, want juist nu je het weer opgang heb gekregen zou het zonde zijn als het terug loopt.
pi_18765792
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:19 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Meid probeer wel vaak te kolven, want juist nu je het weer opgang heb gekregen zou het zonde zijn als het terug loopt.
Was ik ook van plan!

Dylan heeft trouwens een flesje gekregen net met 60 ml. Nu ligt ie heerlijk te slapen. Nu ik erover nadenk had ie gisteren minder zware luiers dan normaal. Hij krijgt dus niet genoeg voeding binnen. Wat stom zeg dat ik dan niet gelijk de link leg
pi_18765876
Met welke leeftijd krijgen ze ook alweer die DKTP, ben het weer ff kwijt
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_18766395
2mnd, 3mnd, 4mnd en 11mnd Loena-tik.
  donderdag 29 april 2004 @ 11:11:56 #11
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18766468
Tom heeft me geroepen
Er viel een speeltje uit de box, hij kijkt ernaar en zegt "muhmah" en kijkt dan mijn kant op
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_18766516
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:11 schreef coolbabe het volgende:
Tom heeft me geroepen
Er viel een speeltje uit de box, hij kijkt ernaar en zegt "muhmah" en kijkt dan mijn kant op
Wat leuk coolbabe!
pi_18767134
quote:
Belana - donderdag 29 april 2004 @ 08:38
Er schijnt nogal een toestand om de prikken te zijn geloof ik??
Ik heb me er niet zo in verdiept eigenlijk. DKTP krijgen ze bij de eerste prik toch? Dus die heeft Liam al gehad.
Klopt ja.. Bij de DKTP-prik zoals die nu gegeven werd heeft een kind veel meer kans op bijwerkingen, en de K schijnt ook minder goed te werken tegen kinkhoest dan de aK in de DaKTP-prikken uit het buitenland (in januari had Netwerk daar een uitzending aan gewijd die nogal wat paniek teweeg heeft gebracht; de bijwerkingen schijnen bij 1 op 18/19 kinderen voor te komen ipv het veel kleinere aantal dat het RIVM altijd noemt). De Gezondheidsraad had in 2000 al aangeraden om over te stappen op de aK, maar het Nederlands Vaccin Instituut (NVi - producent van de in NL gebruikte vaccinaties) kon die in 2004 pas klaar hebben. Er is toen besloten tot 2004 nog de oude DKTP te gebruiken en dan over te stappen (want men wil liever niet bij een commerciele producent inkopen om verschillende politieke redenen). Nu is het dus 2004 en blijkt dat de productie bij het NVI vertraging heeft opgelopen waardoor het nieuwe vaccin pas in 2007 beschikbaar is. De Gezondheidsraad heeft daarom een nieuw kinhoest-advies uitgebracht en heeft aangeraden de DaKTP nu wel in het buitenland commercieel aan te schaffen tot 2007. Minister Hoogervorst heeft gisteren verteld dat ze dat inderdaad gaan doen (kost wel 10 miljoen euro extra) maar dat dat pas in 2005 ingevoerd wordt. (Sommigen denken dus dat dat is omdat ze eerst de huidige voorraad willen opmaken, en twijfelen dus aan de organisatorische redenen die Hoogervorst noemde). Ouders die hun kind persé met aK willen inenten kunnen dat door de huisarts laten doen, en dat vaccin via de apotheek uit Duitsland importeren. Deze mogelijkheid, die je overigens zelf moet betalen, wordt ook genoemd in het voorlichtingspakket van de overheid zelf (er is ook toegezegd dat je kind dan gewoon als 'gevaccineerd' geregistreerd wordt bij de Entadministraties).
Alleen blijkt nu dat de internationale groothandel in Venlo, die de aK-vaccins uit Duitsland importeert, een importverbod heeft gekregen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. De reden is niet echt bekend maar schijnt te maken te hebben met de Duitstalige verpakking en bijsluiter van 't vaccin.
Nu ben ik dus wel benieuwd hoe het verder afloopt allemaal.

Oja.. de info is niet 100% up-to-date meer (de actie van de Inspectie ontbreekt) maar bij Ouders Online kun je er ook meer over lezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 29-04-2004 11:43:47 ]
pi_18767322
quote:
Op donderdag 29 april 2004 10:45 schreef beefcake het volgende:

[..]

Was ik ook van plan!

Dylan heeft trouwens een flesje gekregen net met 60 ml. Nu ligt ie heerlijk te slapen. Nu ik erover nadenk had ie gisteren minder zware luiers dan normaal. Hij krijgt dus niet genoeg voeding binnen. Wat stom zeg dat ik dan niet gelijk de link leg
Ja zeg eens, je bent ook maar voor het eerst moeder. Je kunt toch niet alles weten. Ik maakte de fout in het begin dat hij elke 3 uur voeding kreeg. Dus de minuten dat ie aan de borst lag telde ik niet mee. En dat kind maar huilen en ik maar denken dat hij altijd last had van krampjes. Aldoende leer je hoor.

En ja Joshua wilde lang aan de borst en veel drinken. Dus ik heb gewoon veel gelezen of tv zitten kijken. Ik heb me er toen op een gegeven moment maar bij neergelegt want ik was gewoon het meeste van de dag met hem bezig.

En die tip die jij kreeg van een flesje na de bv kreeg ik ook en dat heeft ook nog een tijdje geholpen totdat hij goed aanlegde en hij dus in alle rust kon drinken. Vanaf die tijd ging het beter en had hij genoeg aan de borst.
  † In Memoriam † donderdag 29 april 2004 @ 11:50:20 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_18767479
quote:
Op donderdag 29 april 2004 11:11 schreef coolbabe het volgende:
Tom heeft me geroepen
wat een grote jongen
pi_18767732
Tom

Hoe is het met de pokjes?
  donderdag 29 april 2004 @ 12:29:25 #17
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18768398
Ik heb hem vanmorgen nagekeken maar het is nog bij dat ene pokkeltje gebleven. Hij is vannacht wel aardig aan het spoken geweest en dat doet hij meestal voordat hij ziek wordt dus het belooft niet veel goeds.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_18770274
He niet alweer een zieke Tom he. Wat leuk trouwens dat ie jou zo ineens riep Coolbabe.
Volgens mij zou ik de hele wereld bellen en vertellen dat ie me heeft geroepen als Joshua dat zou doen
  donderdag 29 april 2004 @ 13:58:36 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_18770420
Tom!!
Ow, dat lijkt me zo leuk!
stormy waters...
sailin'
pi_18779977
Piet zit mij vandaag te 'pesten' door steeds papa tegen me te zeggen. en dan doe ik heel verbaasd en 'beledigd' 'neehee, ik ben papa toch niet?' en een lol dat ie dan heeft! (hij zegt maar zelden mama hoor, alleen als ie erg verdrietig is... )

coolbabe, hopelijk wordt Tom toch niet ziek en was 't een perongelukpokje? tsja, klinkt niet zo waarschijnlijk he... sterkte ermee.

wat een boel (eerste) logeerpartijtjes staan hier op ' t programma, toevallig zeg. ik ben bezig met een uitgebreide 'Piet-handleiding' voor oma, dat wilde ze graag. dacht dat ik zo klaar zou zijn maar poeh, wat een enorme lijst aan dingen die er dan toch bij blijken te komen kijken zeg!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 april 2004 @ 21:15:33 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_18781293
Hahahahaha Bix... die piet!!! De handleiding maken ken ik ook wel ja voor oma's enzo... erg handig als je dan nog vanalles vergeet
  donderdag 29 april 2004 @ 22:12:06 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_18781322
Bix! Piet lijkt me echt zo'n leuk kereltje he, zou het echt leuk vinden om die eens in het echie te zien. Grapjasje!
Tja, zo'n handleiding...hahaha...ik begin er niet aan. Ik had het toen mijn moeder de eerste keer ging oppassen, toe wou ik eigenlijk thuis blijven bijna omdat ik voor mijn gevoel zoveel moest vertellen. Je wilt bijna ieder soort huiltje wel uitleggen. Dus ik begin er nu niet aan, mijn ouders redden zich wel morgenavond hoor. Ze kunnen me altijd bellen en dat vind ik wel genoeg. Maar ik kan het me van je moeder wel voorstellen evengoed.
stormy waters...
sailin'
pi_18782535
ik heb de handleiding eindelijk af: bijna 4 A4-tjes!

('t is trouwens voor m'n schoonmoeder.)

o en hij gaat er niet 1 avond of dagje naar toe, maar meteen tot maandag avond!

[ Bericht 13% gewijzigd door bixister op 29-04-2004 23:30:36 ]
pi_18788303
quote:
Op donderdag 29 april 2004 23:07 schreef bixister het volgende:
ik heb de handleiding eindelijk af: bijna 4 A4-tjes!

('t is trouwens voor m'n schoonmoeder.)

o en hij gaat er niet 1 avond of dagje naar toe, maar meteen tot maandag avond! [afbeelding]
ik vind dat je hem wel even moet posten hoor
Zolang er was is, is er leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')