abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18784937
afknippen, klinkt zo makkelijk maareuh technisch gezien lijkt me dat nogal ingewikkeld/pijnlijk/genant in die zuidelijke regionen zeg maar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 april 2004 @ 00:57:30 #27
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_18785315
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:56 schreef DarkElf het volgende:
afknippen, klinkt zo makkelijk maareuh technisch gezien lijkt me dat nogal ingewikkeld/pijnlijk/genant in die zuidelijke regionen zeg maar
Valt wel mee ( wat ik gezien heb ).

Benen in de beugels,

bovenstaande voorwerp inbrengen,

En knippen maar.
Is zo gebeurd.
pi_18785672
*slik*
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18785923
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 01:43 schreef DarkElf het volgende:
*slik*
Mijn man stond er met zijn neus bovenop en vond het allemaal héél erg interessant
Maar idd, zo gebeurd, merk je niks van
#geen
pi_18786011
Op mijn verhaal zit je ongetwijfeld niet te wachten en zelf hoor ik alleen maar positieve verhalen, maar ik heb de mirena totaal niet als prettig ervaren. Na jarenlang problemen gehad te hebben met de pil wilde ik een betere oplossing.

De huisarts had inmiddels mijn 'pilprobleem' erkend en adviseerde me een spiraal. Zelf wilde ik een koperspiraal, maar dat heeft hij me afgeraden omdat dat mijn toch al hevige menstruatie waarschijnlijk zou versterken. Volgen hem was het mirena-spiraal de ideale oplossing voor mij. Ik heb er heel lang over getwijfeld, omdat het spiraal hormonen bevat en inmiddels onomstotelijk vast stond, dat ik daar niet tegen kon. De gyneacoloog heeft toen al mijn twijfels weggehaald en ik heb het spiraal laten plaatsen.

Normaal is het plaatsen van zo'n spiraal een fluitje van een cent, maar voor mij was het een hele nare en pijnlijke ervaring, maar dat vond ik ook niet zo'n ramp, want ik kon daarna immers 5 jaar lang ongestoord seks hebben zonder bang te zijn voor zwangerschappen.

Na 8 maanden non-stop gebloed te hebben en regelmatig krampen, heb ik het spiraal laten verwijderen en heb de condooms weer uit de kast gehaald.

Daarnaast heb ik tot twee keer toe de draadjes korter moeten laten knippen omdat m'n vriend ze voelde tijdens het vrijen.

Kortom, voor veel vrouwen is de mirena de ideale oplossing, maar voor mij was het een ramp. Heel veel succes DarkElf en ik hoop dat jij wel tevreden bent met de Mirena.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  vrijdag 30 april 2004 @ 10:37:20 #32
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18788670
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 02:13 schreef Insomaniac het volgende:
Op mijn verhaal zit je ongetwijfeld niet te wachten en zelf hoor ik alleen maar positieve verhalen, <knip>
Ik hoor ook negatieve verhalen en in het begin was ik er ook helemaaaaal niet blij mee. Mijn krampen waren ook behoorlijk en ik heb de eerste 5 mnd gebloed. Naar men zegt zou het met een half jaar wat beter gaan en aangezien ik op de pil al helemaal niet goed reageer en fnctioneer heb ik toch doorgezet. Ik geloof dat het bij sommige mensen erg lang duurt voor het lichaam er aan gewend is en zo ook bij mij. De voordelen wegen nu wel zwaarder dan de nadelen dus ik laat em zitten
Proud Powerpauper
pi_18788759
tsjah, lees iid erg veel verhalen die niet al te best zijn maar als het zoveel gebruikt wordt neem ik aan dat er ook zat positieve verhalen over zijn.

Helaas hebben veel mensen volgens mij de neiging om positieve verhalen achterwege te laten...

Ik ben benieuwd, ik heb mixed feelings en besef me wel dat ik echt niet maanden ga tobben ermee als het niet goed gaat, maar dat zie ik dan wel.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 april 2004 @ 10:48:03 #34
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18788843
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 10:42 schreef DarkElf het volgende:
tsjah, lees iid erg veel verhalen die niet al te best zijn maar als het zoveel gebruikt wordt neem ik aan dat er ook zat positieve verhalen over zijn.

Helaas hebben veel mensen volgens mij de neiging om positieve verhalen achterwege te laten...

Ik ben benieuwd, ik heb mixed feelings en besef me wel dat ik echt niet maanden ga tobben ermee als het niet goed gaat, maar dat zie ik dan wel.
Dat idee had ik ook wel een beetje. Ik had me goed geïnformeerd en mij was het niet duidelijk of nou juist de positieve of negatieve reacties het meest waren. Ik zou zeggen probeer het gewoon en zet een beetje door (iig een maand of 4-5) dan is alles al heel anders. Ik had echt grote problemen met de pil en ook zonder en dat is allemaal weggevallen. Ik ben niet meer zo agressief en down als ik ongesteld moet worden omdat mijn hormoonlevel nu op een stabiel niveau is en voor mij geeft het een hele hoop rust. Ik ben blij dat ik heb doorgezet en dit iig een paar jaar zo blijft
Proud Powerpauper
  vrijdag 30 april 2004 @ 11:58:31 #35
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_18789878
het maakt wel een verschil of je wel of geen kinderen hebt gehad. ik heb drie kinderen gekregen voor ik de mirena kreeg. mijn baarmoeder was dus al eens flink opgerekt, en al gewend om er iets in te hebben. als je nog geen kinderen hebt gehad is je baarmoeder anders.
Pimp my Daf!
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:03:25 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18789942
quote:
Op donderdag 29 april 2004 07:23 schreef Julynell het volgende:
En mijn libido is nog nooit zo goed geweest
Kijk dat is een opmerking waar ik naar op zoek was. Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een alternatief voor de pil, maar ben bang voor de hormonen, omdat mijn libido helemaal zoek was met de pil.
  vrijdag 30 april 2004 @ 15:37:04 #37
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18792776
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kijk dat is een opmerking waar ik naar op zoek was. Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een alternatief voor de pil, maar ben bang voor de hormonen, omdat mijn libido helemaal zoek was met de pil.
Die van mij ook. Myrena heeft een enorm veel mindere hormoonafstoot dan de pil (en plaatselijk ook nog, alhoewel dat ook wel het lichaam door zal gaan).
Proud Powerpauper
  maandag 3 mei 2004 @ 09:32:48 #38
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_18850438
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 15:37 schreef Nuek het volgende:

[..]

Die van mij ook. Myrena heeft een enorm veel mindere hormoonafstoot dan de pil (en plaatselijk ook nog, alhoewel dat ook wel het lichaam door zal gaan).
De afgifte van hormonen door het mirena spiraaltje is 100x minder dan bij de pil. Je krijgt dus veel minder hormonen in je bloed.
Nee, voor mij niks anders meer, ben erg tevreden met het spiraaltje.

@brighteyes: ik had hetzelfde probleem. Mijn libido was niet om over naar huis te schrijven, maar dat wist ik toen nog niet, dacht dat het normaal was
Ik wist immers niet beter. Nu met het spiraaltje ben ik dus tot de ontdekking gekomen dat het ook anders kan De reden om over te stappen op een ander voorbehoedmiddel dan de pil, heeft bij mij dan ook een andere reden. Ik ben migraine patient, en het bleek al vrij snel dat het bij mij getriggerd werd door mijn hormoonspiegel. Met de pil schommelt die nogal omdat je telkens een week moet stoppen. Met het spiraaltje heb je elke dag afgifte van hormonen en blijft je hormoonspiegel constant. En dat blijkt, ik ben nu al bijna een jaar aanvalvrij
(voordat het het spiraaltje had, had ik een implanon, maar daar had ik een hoop ellende mee)
Carpe Diem, Memento Mori
pi_18868919
Sterkte morgen DE-tje, ik zal aan je denken hoor

Laat je weten hoe het is gegaan?
#geen
pi_18886703
van te voren twee flinke paracetamol met codeine genomen.

erg eng natuurlijk bij de dokter maar goed;
overlegd over verdoving maar de prik klonk me naar in de oren dus
ik heb het zonder gedaan.

het oprekken van de baarmoederhals was echt verschrikkelijk naar,
werd er helemaal duizelig van, bleek en het zweet brak me uit.
Het plaatsen viel daarbij vergeleken erg mee.

wat het naarder maakte is dat de dokter een poliepje zag op mijn
baarmoeder en die heeft hij meteen weggehaald en dat was de druppel!
Toen werd het echt even te veel en moest ik eigenlijk stiekum huilen even .
het deed zoveel pijn dat weghalen.

echo gemaakt, zag er allemaal mooi uit, over 8 weken weer een echo,
gewoon voor de zekerheid.

ben wel blijven liggen erna, maar bloedde wel hevig.

terug naar huis; alleen natuurlijk en ik voelde me heel beroerd.
was bleek, trillerig en zweette erg en was zoooooooooo blij dat ik
thuis was. even gebeld met mijn moppie, twee paracetamols genomen
en ben gaan slapen, en dat was erg fijn.

nu voelt het zeurderig, niet meer pijnlijk.

maar dit was eens maar nooit meer. denk ik.
gelukkig duurt het nog 5 jaar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:07:07 #41
11753 Roonaan
Strictly
pi_18886793
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:09:46 #42
16715 Mylene
*schatje*
pi_18886876
Oh, dat trek ik allemaal niet. Mijn god zeg. Nee, ik zie er nu definitief van af. Ik blijf gewoon aan de pil.

Beterschap DarkElf .
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:19:14 #43
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_18887197
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:04 schreef DarkElf het volgende:
nu voelt het zeurderig, niet meer pijnlijk.

maar dit was eens maar nooit meer. denk ik.
gelukkig duurt het nog 5 jaar.
Nog nooit bevallen, zeker?
Pimp my Daf!
pi_18887220
Oeh komt me bekend voor Behalve van dat poliepje natuurlijk. Een vervelende bijkomstigheid zeg!
Arm meiske

Goed uitrusten en een warme kruik op je buik leggen, dat helpt tegen de krampen.

Sterkte hé?

#geen
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:20:21 #45
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18887230
Klinkt me bekend in de oren. Ik hoop dat je lichaam er snel aan went en alle ongemakken die je in het begin hebt snel wegvallen.
Proud Powerpauper
pi_18887935
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:09 schreef schatje het volgende:
Oh, dat trek ik allemaal niet. Mijn god zeg. Nee, ik zie er nu definitief van af. Ik blijf gewoon aan de pil.

Beterschap DarkElf .
eerst maar eens zien dat dat zeurderige gevoel wegtrekt, en eerst wil ik graag zien of mijn lichaam het goed accepteert. als dat zo is dan lijken de voordelen me nog steeds zwaarder wegen dan de nadelen; maar goed eerst maar zien.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:19 schreef Dafje33 het volgende:

[..]

Nog nooit bevallen, zeker?
nee, en dat gaat ook nooit gebeuren ook.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef DuchessX het volgende:
Oeh komt me bekend voor Behalve van dat poliepje natuurlijk. Een vervelende bijkomstigheid zeg!
Arm meiske

Goed uitrusten en een warme kruik op je buik leggen, dat helpt tegen de krampen.

Sterkte hé?

ja herkenbaar idd voor je meende ik al.
helaas is het weghalen van dat poliepje echt heel erg pijnlijk geweest, jammer dat dat erbij kwam.

heb lekker geslapen, heb nog een flinke pijnstiller genomen en doe idd rustig aan.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef Nuek het volgende:
Klinkt me bekend in de oren. Ik hoop dat je lichaam er snel aan went en alle ongemakken die je in het begin hebt snel wegvallen.
hoop ik ook. zijn toch wel veel vrouwen die best pijnlijke ervaringen hebben, zei de dokter iig eerlijk.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:07 schreef Roönaän het volgende:

Maar goed thenks iedereen.

ben wel nog benieuwd nu hoe het met jullie er vlak na ging, veel last gehad? lang last of viel het mee?
en de bloeding? (na het weghalen van dat poliepje bloedde ik echt heel erg dus ik denk dat dat een vertekend beeld geeft nu.............)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:19:03 #47
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18890614
ik bloedde de eerste dagen een beetje na van het zetten... Volgens mij komen er best wondjes in je buik als ze zo'n ding erin rammen (bij mij ging dat ook met geweld want ik heb een kromming in mijn baarmoeder, is niet erg verder en komt meer voor maar daar wordt het gewoon lastiger door). Ik ging ook erg zweten bij het zetten en ging bijna van mijn stokkie.
Na die eerste paar dagen ben ik een paar maand ongesteld geweest. Niet heel erg maar wel genoeg bloed om constant maandverband of een tampon te dragen. Na een maand of 3-4 kreeg ik zo om de 3 wk een ongesteldheidsaanvalletje van een weekje ofzo en nu (ik heb em sinds september) zet voor het eerst mijn menstruatie niet meer door. Ik kan het af met een inlegkruisje.
Proud Powerpauper
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:24:51 #48
80382 manny
30 is best veel
pi_18890766
heb reuze veel pijn gehad, drie maanden om precies te zijn. Nog terug gegaan voor extra controle. Alles was goed zei de dokter. Na 3 maanden geen last meer en nu ben ik alweer 3 jaar verder. Pijn vergeet je snel, maar over 2 jaar moet dat ding er "alweer" uit. Zie er nu al tegenop, want daar weet ik niets van. Iemand ervaring? Denk ook niet dat ik het voor een 2e keer zou doen. Tip....neem iemand mee die je lekker naar huis brengt!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_18890849
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:04 schreef DarkElf het volgende:
het oprekken van de baarmoederhals was echt verschrikkelijk naar,
werd er helemaal duizelig van, bleek en het zweet brak me uit.
Het plaatsen viel daarbij vergeleken erg mee.

ben wel blijven liggen erna, maar bloedde wel hevig.
Mocht ik nog enige twijfels hebben over een en ander, dan ben ik nu voorgoed genezen. .
Dit kan toch niet echt goed zijn allemaal? 't Klinkt alsof ze je middeleeuws aan het martelen zijn.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:30:00 #50
78537 Insomaniac
Inso'Allah
pi_18890879
Jeetje DE.
Hopen dat de pijn snel wegtrekt en je lichaam snel aan de Mirena went. .
Bij mij deed het zetten ook heel veel pijn, zelfs mét verdoving. En ik begrijp best dat je geen verdoving wilde, want dat waren ontzettend nare prikken.

*verzit

Ik heb de eerste drie dagen ontzettend veel last gehad van krampen en bloedingen. Daarna werd het gelukkig stukken minder, maar zoals je hebt gelezen had ik er maanden later nog steeds last van.

Ontzettend veel beterschap en sterkte en hopen dat je nu 5 jaar lang van dit soort gedonder verlost bent!

.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')