ja iddquote:Op woensdag 28 april 2004 23:41 schreef schatje het volgende:
Ik zit nog in dubio en wil er dus ook graag nog meer over weten.
Wel raar dat je dat ding zelf moet overhandigen aan de dokter.
Dat verwijderen doet bij lange na niet zoveel zeer als het inbrengenquote:Op donderdag 29 april 2004 07:23 schreef Julynell het volgende:
...en mocht je eerder toch zwanger willen worden, laat je het spiraaltje gewoon verwijderen.
Zeker met verdoving zal het erg meevallen. En bij iedereen is het weer anders natuurlijk! Laat je niet teveel afschrikken meid.quote:Op donderdag 29 april 2004 16:15 schreef DarkElf het volgende:
Ik ga alleen, ik ben stoer
Nee kan niet anders, het is gelukkig een rechtstreekse
busverbinding (hier opstappen en in het ziekenhuis eruit)
en ik ga een verdoving vragen.
verder vandaag nog een ervaring van iemand gehoord die zich
goed kon ontspannen en het erg mee vond vallen.
Achteraf een week onregelmatige bloedingen en toen was het over.
Nauwelijks pijn gehad.
Dat geeft de burger moed, zullen we maar zeggen.
Om heel eerlijk te zijn niet tijdens het sexen zelf maar wel erna. Beetje zeurderig gevoel alsof je ongesteld gaat worden. Mijn vriend ondervind er overigens geen hinder van. De partner van een vriendin die ook een myrenastick heeft, vind het juist wel vervelend.quote:Op donderdag 29 april 2004 18:12 schreef DarkElf het volgende:
Vraag, ervaren jullie last ervan tijdens het vrijen? of je partner?
quote:Op donderdag 29 april 2004 23:08 schreef medina het volgende:
vooral als ik ging zitten dacht ik iedere keer straks zit dat ding knel
ja de sex was in het begin ook wel even wennen maar gelukkig voelde ik en mijn man er niks van het is meer de gedachte daarvan haha soms voel je wel het touwtje als je een tampon inbrengt ofzo maar dat kan bij iedereen anders liggen.quote:Op donderdag 29 april 2004 23:11 schreef DarkElf het volgende:
[..]lijkt me ook een heel raar idee....
ook de eerste keer sex daarmee en zonder de pil
naar zeg dat het misging de eerste keer, maar fijn dat je nu tevreden bent.
Het verwijderingstouwtje was door de gyaecoloog iets te lang afgeknipt, waardoor ik telkens in mijn kopje geprikt werd tijdens de daad, wat natuurlijk niet lekker wasquote:Op vrijdag 30 april 2004 00:29 schreef DuchessX het volgende:
Met vrijen merkten we beiden niets van het spiraaltje, hoewel ik er in eerste instantie wel bang voor was dat mijn man het spiraaltje 'mee naar buiten zou nemen'of op zijn mannelijheid gespietst zou krijgen
Maar gelukkig was dat niet zo!
En vrijen is veel spontaner/ontspannender wanneer je totaal niet aan voorbehoedsmiddelen hoeft te denken
Kan ik me helemal niet meer herinnerenquote:Op vrijdag 30 april 2004 00:38 schreef Juup© het volgende:
[..]
Het verwijderingstouwtje was door de gyaecoloog iets te lang afgeknipt, waardoor ik telkens in mijn kopje geprikt werdt tijdens de daad, wat natuurlijk niet lekker was
De huisarts heeft bij vrouwlief het draadje wat verder afgeknipt en weg was de irritatie.
Kinkyquote:Op vrijdag 30 april 2004 00:38 schreef Juup© het volgende:
[..]
Het verwijderingstouwtje was door de gyaecoloog iets te lang afgeknipt, waardoor ik telkens in mijn kopje geprikt werdt tijdens de daad, wat natuurlijk niet lekker was
De huisarts heeft bij vrouwlief het draadje wat verder afgeknipt en weg was de irritatie.
Valt wel mee ( wat ik gezien hebquote:Op vrijdag 30 april 2004 00:56 schreef DarkElf het volgende:
afknippen, klinkt zo makkelijk maareuh technisch gezien lijkt me dat nogal ingewikkeld/pijnlijk/genant in die zuidelijke regionen zeg maar
Mijn man stond er met zijn neus bovenop en vond het allemaal héél erg interessantquote:Op vrijdag 30 april 2004 01:43 schreef DarkElf het volgende:
*slik*
Ik hoor ook negatieve verhalen en in het begin was ik er ook helemaaaaal niet blij mee. Mijn krampen waren ook behoorlijk en ik heb de eerste 5 mnd gebloed. Naar men zegt zou het met een half jaar wat beter gaan en aangezien ik op de pil al helemaal niet goed reageer en fnctioneer heb ik toch doorgezet. Ik geloof dat het bij sommige mensen erg lang duurt voor het lichaam er aan gewend is en zo ook bij mij. De voordelen wegen nu wel zwaarder dan de nadelen dus ik laat em zittenquote:Op vrijdag 30 april 2004 02:13 schreef Insomaniac het volgende:
Op mijn verhaal zit je ongetwijfeld niet te wachten en zelf hoor ik alleen maar positieve verhalen, <knip>
Dat idee had ik ook wel een beetje. Ik had me goed geïnformeerd en mij was het niet duidelijk of nou juist de positieve of negatieve reacties het meest waren. Ik zou zeggen probeer het gewoon en zet een beetje door (iig een maand of 4-5) dan is alles al heel anders. Ik had echt grote problemen met de pil en ook zonder en dat is allemaal weggevallen. Ik ben niet meer zo agressief en down als ik ongesteld moet worden omdat mijn hormoonlevel nu op een stabiel niveau is en voor mij geeft het een hele hoop rust. Ik ben blij dat ik heb doorgezet en dit iig een paar jaar zo blijftquote:Op vrijdag 30 april 2004 10:42 schreef DarkElf het volgende:tsjah, lees iid erg veel verhalen die niet al te best zijn maar als het zoveel gebruikt wordt neem ik aan dat er ook zat positieve verhalen over zijn.
Helaas hebben veel mensen volgens mij de neiging om positieve verhalen achterwege te laten...
Ik ben benieuwd, ik heb mixed feelings en besef me wel dat ik echt niet maanden ga tobben ermee als het niet goed gaat, maar dat zie ik dan wel.
Kijk dat is een opmerking waar ik naar op zoek was. Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een alternatief voor de pil, maar ben bang voor de hormonen, omdat mijn libido helemaal zoek was met de pil.quote:Op donderdag 29 april 2004 07:23 schreef Julynell het volgende:
En mijn libido is nog nooit zo goed geweest![]()
Die van mij ook. Myrena heeft een enorm veel mindere hormoonafstoot dan de pil (en plaatselijk ook nog, alhoewel dat ook wel het lichaam door zal gaan).quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kijk dat is een opmerking waar ik naar op zoek was. Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een alternatief voor de pil, maar ben bang voor de hormonen, omdat mijn libido helemaal zoek was met de pil.
De afgifte van hormonen door het mirena spiraaltje is 100x minder dan bij de pil. Je krijgt dus veel minder hormonen in je bloed.quote:Op vrijdag 30 april 2004 15:37 schreef Nuek het volgende:
[..]
Die van mij ook. Myrena heeft een enorm veel mindere hormoonafstoot dan de pil (en plaatselijk ook nog, alhoewel dat ook wel het lichaam door zal gaan).
Nog nooit bevallen, zeker?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:04 schreef DarkElf het volgende:
nu voelt het zeurderig, niet meer pijnlijk.
maar dit was eens maar nooit meer. denk ik.
gelukkig duurt het nog 5 jaar.
eerst maar eens zien dat dat zeurderige gevoel wegtrekt, en eerst wil ik graag zien of mijn lichaam het goed accepteert. als dat zo is dan lijken de voordelen me nog steeds zwaarder wegen dan de nadelen; maar goed eerst maar zien.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:09 schreef schatje het volgende:
Oh, dat trek ik allemaal niet. Mijn god zeg. Nee, ik zie er nu definitief van af. Ik blijf gewoon aan de pil.
Beterschap DarkElf.
nee, en dat gaat ook nooit gebeuren ook.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:19 schreef Dafje33 het volgende:
[..]
Nog nooit bevallen, zeker?![]()
ja herkenbaar idd voor je meende ik al.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef DuchessX het volgende:
Oeh komt me bekend voorBehalve van dat poliepje natuurlijk. Een vervelende bijkomstigheid zeg!
Arm meiske
Goed uitrusten en een warme kruik op je buik leggen, dat helpt tegen de krampen.
Sterkte hé?
hoop ik ook. zijn toch wel veel vrouwen die best pijnlijke ervaringen hebben, zei de dokter iig eerlijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef Nuek het volgende:
Klinkt me bekend in de oren. Ik hoop dat je lichaam er snel aan went en alle ongemakken die je in het begin hebt snel wegvallen.
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:07 schreef Roönaän het volgende:
Mocht ik nog enige twijfels hebben over een en ander, dan ben ik nu voorgoed genezen.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:04 schreef DarkElf het volgende:
het oprekken van de baarmoederhals was echt verschrikkelijk naar,
werd er helemaal duizelig van, bleek en het zweet brak me uit.
Het plaatsen viel daarbij vergeleken erg mee.
ben wel blijven liggen erna, maar bloedde wel hevig.
quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:41 schreef Roönaän het volgende:poliepjes *ril*
Volgens mij is het heel goed mogelijk dat je nu niet meer poliepjes krijgt door die myrenastick.quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]ja dacht ik al ook hoor!
ieuw ik word niet goed als ik dit leesquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:04 schreef DarkElf het volgende:
van te voren twee flinke paracetamol met codeine genomen.
erg eng natuurlijk bij de dokter maar goed;
overlegd over verdoving maar de prik klonk me naar in de oren dus
ik heb het zonder gedaan.
het oprekken van de baarmoederhals was echt verschrikkelijk naar,
werd er helemaal duizelig van, bleek en het zweet brak me uit.
Het plaatsen viel daarbij vergeleken erg mee.
wat het naarder maakte is dat de dokter een poliepje zag op mijn
baarmoeder en die heeft hij meteen weggehaald en dat was de druppel!
Toen werd het echt even te veel en moest ik eigenlijk stiekum huilen even.
het deed zoveel pijn dat weghalen.
echo gemaakt, zag er allemaal mooi uit, over 8 weken weer een echo,
gewoon voor de zekerheid.
ben wel blijven liggen erna, maar bloedde wel hevig.
terug naar huis; alleen natuurlijk en ik voelde me heel beroerd.
was bleek, trillerig en zweette erg en was zoooooooooo blij dat ik
thuis was. even gebeld met mijn moppie, twee paracetamols genomen
en ben gaan slapen, en dat was erg fijn.
nu voelt het zeurderig, niet meer pijnlijk.
maar dit was eens maar nooit meer. denk ik.
gelukkig duurt het nog 5 jaar.
thenks, nu, zeker door reacties van anderen op mijn ervaring, besef ik me eigenlijk pas dat het echt een hele nare ervaring geweest is.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:50 schreef Emel het volgende:
[..]
ieuw ik word niet goed als ik dit lees
heel veel sterkte meid!
nee zeker niet want behalve wat steken nu nog en bijv. last met fietsen valt het me verder mee want ik heb bijv. helemaal geen bloedverlies en dat vind ik erg fijnquote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:01 schreef schatje het volgende:
DarkElf, heb je er achteraf gezien spijt van dat je het gedaan hebt??
Dat is heel normaal... Ik denk niet dat het de draadjes zijn waar je last van hebt maar van 'het object' zelf dat van nature niet in de baarmoeder behoort te zitten. Je lichaam moet daar gewoon aan wennen en dat gaat met een beetje steken nu en dan (misschien krijg je wel eelt in je baarmoederquote:Op zaterdag 8 mei 2004 20:57 schreef DarkElf het volgende:
Dank je ook jij Ms_Furious.
Dames ik heb nog een vraagje:
Ik snap dat je lichaam eraan moet wennen enz... is pas een paar dagen gelden maar toch:
iedere keer als ik fiets, in de auto zit, lekker in elkaar gekropen op de bank zit, buk, of iets zwaars til dan voel ik gewoon iets prikken/steken en dat is een heel naar gevoel, geeft buikpijn die de ene keer hier zit en de andere keer daar en het is een branderig gevoel...
ik neem aan dat de draadjes hiervan de oorzaak zijn, die bewegen natuurlijk ook, daarom verplaatst het gevoel zich..
Maar goed: is dit normaal, als jullie het gehad hebben; hoe lang heb je hier last van gehad?? En als de draadjes korter worden geknipt krijg je dan weer hetzelfde maar dan hoger in je buik??
Enlighten me please
geen idee maar over 5 jaar is toch wel redelijk duidelijk hoe we het gaan doenquote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:34 schreef Roönaän het volgende:
zouden ze over vijf jaar dan nog niet ver genoeg zijn met "de mannenpil", dat die ook op de markt is?
Nee hoor dat klopt niet. Helaas krijg je ook met de mirena je portie migraine-aanvallen welquote:Op zondag 9 mei 2004 18:28 schreef yF het volgende:
Ik las gisteren iemand (geen zin meer om de post terug te zoeken en te quoten) over migraine en de pil. Is het dan zo dat je met zo'n hormonen-spiraaltje dan geen migraine aanvallen krijgt? Ik dacht nl. dat dat lag aan de hormonen in de pil en die zitten toch ook in dat spiraaltje??
*is ook migrainepatient met veel last van de pil*
Ik dacht dat je met de Mirena maar 1/100e deel van de hormonen binnen krijgt van het aantal hormonen dat je met de pil binnenkrijgt.quote:Op zondag 9 mei 2004 22:43 schreef Dafje33 het volgende:
Wat je met de pil aan hormonen binnen krijgt, per dag, krijg je met de mirena nog niet per maand in je lichaam. Plus dat de hormonen gelijk op de plaats aanwezig zijn, waar ze moeten zijn.
Daar noem je wel iets belangrijks voor degenen die overwegen om over te stappen op een spiraal. Het is inderdaad een voorbehoedsmiddel voor een vaste relatie. Schijnbaar ben je wel gevoeliger voor soa's e.d. als je een myrena hebt.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:45 schreef yF het volgende:
Ahaa goed dat ik dat weetMisschien dat als ik een serieuze, vast relatie heb maar eens ga overschakelen op zo'n ding dan! Na al de verhalen die ik heb gelezen over de pijn wil ik er niet 'zomaar' eentje!
mja.. is toch hetzelfde als zonder condoom vrijen omdat je de pil gebruikt? heeft weinig met een vaste relatie te maken tochquote:Op maandag 10 mei 2004 17:38 schreef Nuek het volgende:
[..]
Daar noem je wel iets belangrijks voor degenen die overwegen om over te stappen op een spiraal. Het is inderdaad een voorbehoedsmiddel voor een vaste relatie. Schijnbaar ben je wel gevoeliger voor soa's e.d. als je een myrena hebt.
nee.quote:Op maandag 10 mei 2004 18:24 schreef Roönaän het volgende:
[..]
mja.. is toch hetzelfde als zonder condoom vrijen omdat je de pil gebruikt? heeft weinig met een vaste relatie te maken toch
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:10 schreef schatje het volgende:
DarkElf, ben je al één geworden met dat ding??
*een beetje late reactie, maar goed*quote:Op zondag 9 mei 2004 18:28 schreef yF het volgende:
Ik las gisteren iemand (geen zin meer om de post terug te zoeken en te quoten) over migraine en de pil. Is het dan zo dat je met zo'n hormonen-spiraaltje dan geen migraine aanvallen krijgt? Ik dacht nl. dat dat lag aan de hormonen in de pil en die zitten toch ook in dat spiraaltje??
*is ook migrainepatient met veel last van de pil*
Heej DE....quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:56 schreef DarkElf het volgende:
volgende keer is Rtificial de klos(knip,knip)
Is denk ik beter als ik zelf even reageerquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heej DE....
Hebben jullie hier wel goed over nagedacht?? Ik vraag dat niet om je op stang te jagen maar wel om de volgende reden:
- Stel,( je denkt er nu niet aan en dat is maar goed ook, want laten we het niet hopen!!), dat jullie niet bij elkaar blijven
- Stel, (ook weer zo'n nare, maar je moet er gewoon over nadenken vind ik), dat jij veel jonger overlijdt dan je man en hij heeft nog een heel leven voor zich
Kun jij het dan op je geweten hebben dat hij nooit een kind zal kunnen hebben eventueel bij een nieuwe relatie? Hersteloperaties bij mannen hebben nog steeds een uitermate kleine kans van slagen. Zoals ik heb begrepen willen jullie geen kinderen door jouw achtergrond DE. Is het dan niet eerlijker dat jij je laat steriliseren? Dat is een vrij eenvoudige ingreep tegenwoordig, gewoon een kijkoperatie. Doet minder zeer zelfs dan zo'n spiraal laten plaatsen. En die kijkoperatie moet wellicht tóch al plaatsvinden vanwege die cyste.
Ik vraag het me gewoon af, meer niet
Respecteer ik. Dus maak je op dit moment de goede keuze. Je weet alleen niet wat de toekomst brengt, je bent nog jong.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:11 schreef Rtificial het volgende:
[..]
Ik heb dus geen kinderwens. Überhaupt niet.
Snap en respecteer ik ookquote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Respecteer ik. Dus maak je op dit moment de goede keuze. Je weet alleen niet wat de toekomst brengt, je bent nog jong.
Mijn zus en zwager hebben al 20 jaar een relatie en altijd hard geroepen dat ze geen kinderen wilden, maar wilden reizen, dingen zien en ontdekken en geen aandacht genoeg zouden kunnen hebben voor een kind.
Toch zijn ze nu sinds 2 jaar ouders van een dochtertje.
Wat dapper van DE dat ze wil dat je er nog over nadenkt!
Zo denk ik er dus ook over. Merk wel dat de meeste mensen zich niet in dat standpunt kunnen verplaatsen. Ik ben 29, manlief 41. Had al geen kinderwens ruim voor ik hem ontmoette, hij heeft het ook nooit gehad. En echt iedereen die het onderwerp aansnijdt beweert dat ik er later nog wel eens op terug zal komen. Misschien wel, maar ik vind net als jij als ik nu een keuze maak, dan heb ik dan dus pech gehad want die keuze is er niet meer. Heb wel vaker iets gedaan waarvan ik achteraf dacht dat ik het beter anders had kunnen doen, maar als je alles van tevoren wilt voorkomen heb je helemaal geen leven meer.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:37 schreef Rtificial het volgende:
Maargoed, stel dat ik over 20 jaar op dat punt ben aangekomen. Dan heb ik geen keuze. Ik heb dan geen keuze omdat ik nu een weloverwogen keuze heb gemaakt, met de kennis en wensen die ik nu heb.
Dat is helemaal waarquote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:06 schreef DarkElf het volgende:
en wat een blijvende factor is, ook voor ons beiden, is de erfelijkheid voor een kind.
Ik heb ook een mirena en ik kan een vaginaal douche gewoon zonder problemen gebruiken. Hopelijk heb je hier wat aan.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 21:13 schreef esjuh het volgende:
En DE, hoe is het nu met je? Wat was de buikpijn nou??
Ik denk er ook over om een spiraaltje te nemen omdat ik me sinds de pil totaal niet lekker in mijn vel voel zitten. Ik ben vrijwel emotieloos en heb helemaal geen zin meer in seks. Dit speelde al een tijdje maar is de laatste maanden verergerd doordat ik nogal suffig ben omgegaan met de pil. Ik leef nogal onregelmatig en daardoor vergeet ik het ding vaak. Wat dus weer leidde tot condoomgebruik wat ik helemaal niet fijn vind.
Ik vraag me echter wel af of ik dan nog een vaginale douche kan gebruiken als je zo'n ding hebt... Ik heb dat wel nodig omdat ik anders vatbaar ben voor schimmels... Wie heeft een antwoord?
Deed het pijn met het eruit halen?? Of was ie er zo uit??quote:Op donderdag 19 augustus 2004 22:42 schreef DarkElf het volgende:
ja update
*ben ff druk geweest*
hij is eruit, mijn hele buik is goed en schoon maar wrs is mijn
baarmoeder aan de nauwe kant waardoor ik sneller buikpijn
kreeg van de mirena als ik bijv nodig moest plassen
Vaginaal douche? Dat is toch erg slecht voor de zuurgraad???quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 08:42 schreef Julynell het volgende:
[..]
Ik heb ook een mirena en ik kan een vaginaal douche gewoon zonder problemen gebruiken. Hopelijk heb je hier wat aan.
Bij de een wel, bij de ander niet. Bij mij slaat de boel meteen op tilt, gebruik 't dus absoluut niet zelf.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:53 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Vaginaal douche? Dat is toch erg slecht voor de zuurgraad???
quote:Op donderdag 2 september 2004 19:41 schreef heksehiel het volgende:Hai,Ik heb vandaag hormoonspiraaltje Mirena laten inbrengen en heb nog steend krampen aan alleen de linkerkant. Heeft iemand ervaring hiermee en hoelang duurt het nog, word er gek van!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |