abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18759594
Dit topic: Mirena gevonden maar die is gesloten en hoop meer ervaringen te lezen van na die tijd ook........

Aanstaande dinsdag ga ik bij de gynaecoloog een mirena spiraaltje laten plaatsen.

*bibber*

Ik heb hem vandaag gehaald bij de apotheek (werd vergoed trouwens) en moet
hem zelf? volgende week overhandigen aan de dokter.

Na het plaatsen maakt hij direct een echo om te controleren of het goed zit.
Dat vind ik wel een fijn idee.

Zouden mensen kunnen vertellen hoe zij het plaatsen ervaren, deed het zeer
en kom je zelfstandig weer naar huis bijvoorbeeld?
En hoe het ging het de periode erna met pijnklachten van je buik/baarmoeder en menstruatie?
En is er daadwerkelijk iets veranderd in je menstruatie en bijkomende dingen?
Heb je er verder geen last van, wat betreft het voelen ervan??
En op de lange termijn; bevalt het dan?

Kortom, alles wat je kwijt wil is welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 28-04-2004 23:34:35 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 28 april 2004 @ 23:38:14 #2
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_18759822
Mijn zus heeft het, het inbrengen was pijnloos door verdoving, etc. Geen menstruatie meer, naar wat ik hoor is het helemaal geweldig. Let alleen wel dat je een goede dokter hebt, want sommige verkloten het en dan zit je met een ongewenste zwangerschap. :/
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_18759878
Sterkte, je kent mijn ervaringen ermee al Ik hoop dat het bij jou wel positief uitvalt. Vraag in ieder geval om een verdoving, het plaatsen kan behoorlijk pijnlijk zijn!
#geen
pi_18759897
Ik zit nog in dubio en wil er dus ook graag nog meer over weten.

Wel raar dat je dat ding zelf moet overhandigen aan de dokter.
pi_18759920
quote:
Op woensdag 28 april 2004 23:41 schreef schatje het volgende:
Ik zit nog in dubio en wil er dus ook graag nog meer over weten.

Wel raar dat je dat ding zelf moet overhandigen aan de dokter.
ja idd

en verdoving vragen: ja dat moet ik niet vergeten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 april 2004 @ 07:23:30 #6
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_18763439
Als je een beetje menselijke doc hebt, bied die zelf al aan om een verdoving te zetten

Ik heb vorig jaar november een mirena spiraaltje laten zetten. Het zetten zelf heb ik als erg onprettig ervaren. Beetje pijnlijk ook wel. Maar het was het wel waard
Ik heb de eerste 2/3 maanden heel veel last gehad van buikpijnen en menstrueerde erg veel. Maar ja je lichaam heeft de tijd nodig om aan dat ding te wennen natuurlijk.

Ondertussen ben ik al een paar maanden overal vanaf! Geen buikpijn meer, mijn menstruatie blijft helemaal weg. En mijn libido is nog nooit zo goed geweest (aanstaand mannetje ook weer blij )

Voor mij niks anders meer. Je bent voor vijf jaar van al die zorgen af en mocht je eerder toch zwanger willen worden, laat je het spiraaltje gewoon verwijderen.
Kortom, voor mij heeft het goed uitgepakt, tot nu toe (in tegenstelling tot de implanon, dat kan ik niemand aanraden)
Carpe Diem, Memento Mori
pi_18773438
quote:
Op donderdag 29 april 2004 07:23 schreef Julynell het volgende:
...en mocht je eerder toch zwanger willen worden, laat je het spiraaltje gewoon verwijderen.
Dat verwijderen doet bij lange na niet zoveel zeer als het inbrengen
(Toch ook belangrijk om te weten; ik durfde het ding bijna niet te laten verwijderen uit angst voor de pijn vanwege de pijn bij het inbrengen. Hetgeen achteraf dus heel erg meeviel ).

Gaat Rt mee of ga je alleen?
Ik was blij dat mijn man is meegegaan bij het inbrengen; ik was er na niet in staat om aan het verkeer deel te nemen.
Ik heb na het plaatsen bijna een uur in een kamertje gelegen omdat ik steeds flauwviel van de pijn.
Altijd verdoving nemen dus. Het schijnt wel te schelen wb pijn als je al eens een kind gebaard hebt...
#geen
pi_18773600
Ik ga alleen, ik ben stoer

Nee kan niet anders, het is gelukkig een rechtstreekse
busverbinding (hier opstappen en in het ziekenhuis eruit)
en ik ga een verdoving vragen.

verder vandaag nog een ervaring van iemand gehoord die zich
goed kon ontspannen en het erg mee vond vallen.
Achteraf een week onregelmatige bloedingen en toen was het over.
Nauwelijks pijn gehad.

Dat geeft de burger moed, zullen we maar zeggen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18774052
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:15 schreef DarkElf het volgende:
Ik ga alleen, ik ben stoer

Nee kan niet anders, het is gelukkig een rechtstreekse
busverbinding (hier opstappen en in het ziekenhuis eruit)
en ik ga een verdoving vragen.

verder vandaag nog een ervaring van iemand gehoord die zich
goed kon ontspannen en het erg mee vond vallen.
Achteraf een week onregelmatige bloedingen en toen was het over.
Nauwelijks pijn gehad.

Dat geeft de burger moed, zullen we maar zeggen.
Zeker met verdoving zal het erg meevallen. En bij iedereen is het weer anders natuurlijk! Laat je niet teveel afschrikken meid.
#geen
pi_18774603
Ik doe mijn best.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 april 2004 @ 17:36:23 #11
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18775446
Ik ben ook alleen gegaan en moest naar het ziekenhuis. Na het zetten (wat erg pijnlijk is als je nooit kinderen hebt gehad en een bochtje in je baarmoederrand hebt) ging ik bijna van mijn stokje en de gynaecoloog liet mij rustig alleen om bij te komen. Daarna ging het eigenlijk wel. Ik kreeg vette pijnstillers mee maar heb het niet erg vaak gebruikt. het voelde een beetje zeurderig alsof je net ongesteld moet worden. Dat hield een paar maanden aan. Ook was ik onregelmatig ongesteld en sosm wat spotting tussendoor. Nu draag ik myrena over 8 mnd en begint het pas een beetje tot rust te komen heb ik het idee. Mijn menstruatie zet niet echt meer door en ik heb er vrij weinig last van. Verder ben ik wel een paar kilo's aangekomen.
Proud Powerpauper
pi_18776216
Vraag, ervaren jullie last ervan tijdens het vrijen? of je partner?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 april 2004 @ 19:22:36 #13
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18777678
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:12 schreef DarkElf het volgende:
Vraag, ervaren jullie last ervan tijdens het vrijen? of je partner?
Om heel eerlijk te zijn niet tijdens het sexen zelf maar wel erna. Beetje zeurderig gevoel alsof je ongesteld gaat worden. Mijn vriend ondervind er overigens geen hinder van. De partner van een vriendin die ook een myrenastick heeft, vind het juist wel vervelend.
Proud Powerpauper
  donderdag 29 april 2004 @ 20:35:52 #14
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_18779283
Ben inmiddels aan mijn tweede toe! 5 jaar geleden gekozen voor de mirena, en er dolblij mee geweest.(en nog) 5 jaar geleden werd het geplaatst, zonder verdoving, tijdens de menstruatie. dan staat je baarmoedermond wat open, en gaat het makkelijker. één week wat lichte kramp gehad, net als de eerste dag van menstruatie, daarna nog maar één keer ongesteld geweest!
Nu moet binnenkort deze eruit, en gelijk een nieuwe erin. en je krijgt hem in een lange dunne doos mee naar huis, als je niet weet wat erin zit, dan raad je het niet eens.
veel succes!!
Pimp my Daf!
pi_18782347
Dank jullie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18782559
hoi, ik heb niet de mirena maar de koperspiraal, ik heb hem door mijn huisarts laten plaatsen wat echt super mis ging: eerste keer deed hij dat ding er in en zat dus niet goed een beetje gepruts tussen mijn benen en ja hoor bleek hij het touwtje te kort hebben afgeknipt deed ook behoorlijk zeer trouwens toen moest ik de volgende dag terug komen om hem opnieuw te laten plaatsen dit keer deed hij het wel goed en deed het ook niet echt pijn meer is meer een raar gevoel in je onderbuik( je voelt wel dat hij daar iets klem zet maar is niet erg pijnlijk)heb hem nu anderhalf jaar in en het werkt perfect heb er helemaal geen last van. ik weet niet presies hoe het zit met de mirena want dat was voor mij geen optie aangezien ik niet tegen hormonen kan, maar de eerste paar weken had ik wel een naar idee dat er iets in mijn lichaam zat wat er niet hoorde vooral als ik ging zitten dacht ik iedere keer straks zit dat ding knel haha maar heb nu nergens meer last van.
sorry voor het lange verhaal. iniedergeval susses dinsdag
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
pi_18782644
quote:
Op donderdag 29 april 2004 23:08 schreef medina het volgende:
vooral als ik ging zitten dacht ik iedere keer straks zit dat ding knel
lijkt me ook een heel raar idee....

ook de eerste keer sex daarmee en zonder de pil

naar zeg dat het misging de eerste keer, maar fijn dat je nu tevreden bent.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18782714
ik las minerva
pi_18782817
quote:
Op donderdag 29 april 2004 23:11 schreef DarkElf het volgende:

[..]

lijkt me ook een heel raar idee....

ook de eerste keer sex daarmee en zonder de pil

naar zeg dat het misging de eerste keer, maar fijn dat je nu tevreden bent.
ja de sex was in het begin ook wel even wennen maar gelukkig voelde ik en mijn man er niks van het is meer de gedachte daarvan haha soms voel je wel het touwtje als je een tampon inbrengt ofzo maar dat kan bij iedereen anders liggen.
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
pi_18784362
Met vrijen merkten we beiden niets van het spiraaltje, hoewel ik er in eerste instantie wel bang voor was dat mijn man het spiraaltje 'mee naar buiten zou nemen' of op zijn mannelijkheid gespietst zou krijgen Maar gelukkig was dat niet zo!

En vrijen is veel spontaner/ontspannender wanneer je totaal niet aan voorbehoedsmiddelen hoeft te denken

[ Bericht 0% gewijzigd door DuchessX op 30-04-2004 00:45:39 (typootje) ]
#geen
pi_18784529
gespietst...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18784574
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:29 schreef DuchessX het volgende:
Met vrijen merkten we beiden niets van het spiraaltje, hoewel ik er in eerste instantie wel bang voor was dat mijn man het spiraaltje 'mee naar buiten zou nemen' of op zijn mannelijheid gespietst zou krijgen Maar gelukkig was dat niet zo!

En vrijen is veel spontaner/ontspannender wanneer je totaal niet aan voorbehoedsmiddelen hoeft te denken
Het verwijderingstouwtje was door de gyaecoloog iets te lang afgeknipt, waardoor ik telkens in mijn kopje geprikt werd tijdens de daad, wat natuurlijk niet lekker was
De huisarts heeft bij vrouwlief het draadje wat verder afgeknipt en weg was de irritatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 30-04-2004 00:51:34 (typfout) ]
pi_18784708
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:38 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het verwijderingstouwtje was door de gyaecoloog iets te lang afgeknipt, waardoor ik telkens in mijn kopje geprikt werdt tijdens de daad, wat natuurlijk niet lekker was
De huisarts heeft bij vrouwlief het draadje wat verder afgeknipt en weg was de irritatie.
Kan ik me helemal niet meer herinneren
#geen
  vrijdag 30 april 2004 @ 00:47:39 #24
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_18784753
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:38 schreef Juup© het volgende:

[..]

Het verwijderingstouwtje was door de gyaecoloog iets te lang afgeknipt, waardoor ik telkens in mijn kopje geprikt werdt tijdens de daad, wat natuurlijk niet lekker was
Kinky
pi_18784844
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:47 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Kinky
pi_18784937
afknippen, klinkt zo makkelijk maareuh technisch gezien lijkt me dat nogal ingewikkeld/pijnlijk/genant in die zuidelijke regionen zeg maar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 april 2004 @ 00:57:30 #27
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_18785315
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 00:56 schreef DarkElf het volgende:
afknippen, klinkt zo makkelijk maareuh technisch gezien lijkt me dat nogal ingewikkeld/pijnlijk/genant in die zuidelijke regionen zeg maar
Valt wel mee ( wat ik gezien heb ).

Benen in de beugels,

bovenstaande voorwerp inbrengen,

En knippen maar.
Is zo gebeurd.
pi_18785672
*slik*
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18785923
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 01:43 schreef DarkElf het volgende:
*slik*
Mijn man stond er met zijn neus bovenop en vond het allemaal héél erg interessant
Maar idd, zo gebeurd, merk je niks van
#geen
pi_18786011
Op mijn verhaal zit je ongetwijfeld niet te wachten en zelf hoor ik alleen maar positieve verhalen, maar ik heb de mirena totaal niet als prettig ervaren. Na jarenlang problemen gehad te hebben met de pil wilde ik een betere oplossing.

De huisarts had inmiddels mijn 'pilprobleem' erkend en adviseerde me een spiraal. Zelf wilde ik een koperspiraal, maar dat heeft hij me afgeraden omdat dat mijn toch al hevige menstruatie waarschijnlijk zou versterken. Volgen hem was het mirena-spiraal de ideale oplossing voor mij. Ik heb er heel lang over getwijfeld, omdat het spiraal hormonen bevat en inmiddels onomstotelijk vast stond, dat ik daar niet tegen kon. De gyneacoloog heeft toen al mijn twijfels weggehaald en ik heb het spiraal laten plaatsen.

Normaal is het plaatsen van zo'n spiraal een fluitje van een cent, maar voor mij was het een hele nare en pijnlijke ervaring, maar dat vond ik ook niet zo'n ramp, want ik kon daarna immers 5 jaar lang ongestoord seks hebben zonder bang te zijn voor zwangerschappen.

Na 8 maanden non-stop gebloed te hebben en regelmatig krampen, heb ik het spiraal laten verwijderen en heb de condooms weer uit de kast gehaald.

Daarnaast heb ik tot twee keer toe de draadjes korter moeten laten knippen omdat m'n vriend ze voelde tijdens het vrijen.

Kortom, voor veel vrouwen is de mirena de ideale oplossing, maar voor mij was het een ramp. Heel veel succes DarkElf en ik hoop dat jij wel tevreden bent met de Mirena.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  vrijdag 30 april 2004 @ 10:37:20 #32
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18788670
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 02:13 schreef Insomaniac het volgende:
Op mijn verhaal zit je ongetwijfeld niet te wachten en zelf hoor ik alleen maar positieve verhalen, <knip>
Ik hoor ook negatieve verhalen en in het begin was ik er ook helemaaaaal niet blij mee. Mijn krampen waren ook behoorlijk en ik heb de eerste 5 mnd gebloed. Naar men zegt zou het met een half jaar wat beter gaan en aangezien ik op de pil al helemaal niet goed reageer en fnctioneer heb ik toch doorgezet. Ik geloof dat het bij sommige mensen erg lang duurt voor het lichaam er aan gewend is en zo ook bij mij. De voordelen wegen nu wel zwaarder dan de nadelen dus ik laat em zitten
Proud Powerpauper
pi_18788759
tsjah, lees iid erg veel verhalen die niet al te best zijn maar als het zoveel gebruikt wordt neem ik aan dat er ook zat positieve verhalen over zijn.

Helaas hebben veel mensen volgens mij de neiging om positieve verhalen achterwege te laten...

Ik ben benieuwd, ik heb mixed feelings en besef me wel dat ik echt niet maanden ga tobben ermee als het niet goed gaat, maar dat zie ik dan wel.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 30 april 2004 @ 10:48:03 #34
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18788843
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 10:42 schreef DarkElf het volgende:
tsjah, lees iid erg veel verhalen die niet al te best zijn maar als het zoveel gebruikt wordt neem ik aan dat er ook zat positieve verhalen over zijn.

Helaas hebben veel mensen volgens mij de neiging om positieve verhalen achterwege te laten...

Ik ben benieuwd, ik heb mixed feelings en besef me wel dat ik echt niet maanden ga tobben ermee als het niet goed gaat, maar dat zie ik dan wel.
Dat idee had ik ook wel een beetje. Ik had me goed geïnformeerd en mij was het niet duidelijk of nou juist de positieve of negatieve reacties het meest waren. Ik zou zeggen probeer het gewoon en zet een beetje door (iig een maand of 4-5) dan is alles al heel anders. Ik had echt grote problemen met de pil en ook zonder en dat is allemaal weggevallen. Ik ben niet meer zo agressief en down als ik ongesteld moet worden omdat mijn hormoonlevel nu op een stabiel niveau is en voor mij geeft het een hele hoop rust. Ik ben blij dat ik heb doorgezet en dit iig een paar jaar zo blijft
Proud Powerpauper
  vrijdag 30 april 2004 @ 11:58:31 #35
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_18789878
het maakt wel een verschil of je wel of geen kinderen hebt gehad. ik heb drie kinderen gekregen voor ik de mirena kreeg. mijn baarmoeder was dus al eens flink opgerekt, en al gewend om er iets in te hebben. als je nog geen kinderen hebt gehad is je baarmoeder anders.
Pimp my Daf!
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:03:25 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_18789942
quote:
Op donderdag 29 april 2004 07:23 schreef Julynell het volgende:
En mijn libido is nog nooit zo goed geweest
Kijk dat is een opmerking waar ik naar op zoek was. Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een alternatief voor de pil, maar ben bang voor de hormonen, omdat mijn libido helemaal zoek was met de pil.
  vrijdag 30 april 2004 @ 15:37:04 #37
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18792776
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kijk dat is een opmerking waar ik naar op zoek was. Ik ben nog steeds aan het rondkijken voor een alternatief voor de pil, maar ben bang voor de hormonen, omdat mijn libido helemaal zoek was met de pil.
Die van mij ook. Myrena heeft een enorm veel mindere hormoonafstoot dan de pil (en plaatselijk ook nog, alhoewel dat ook wel het lichaam door zal gaan).
Proud Powerpauper
  maandag 3 mei 2004 @ 09:32:48 #38
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_18850438
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 15:37 schreef Nuek het volgende:

[..]

Die van mij ook. Myrena heeft een enorm veel mindere hormoonafstoot dan de pil (en plaatselijk ook nog, alhoewel dat ook wel het lichaam door zal gaan).
De afgifte van hormonen door het mirena spiraaltje is 100x minder dan bij de pil. Je krijgt dus veel minder hormonen in je bloed.
Nee, voor mij niks anders meer, ben erg tevreden met het spiraaltje.

@brighteyes: ik had hetzelfde probleem. Mijn libido was niet om over naar huis te schrijven, maar dat wist ik toen nog niet, dacht dat het normaal was
Ik wist immers niet beter. Nu met het spiraaltje ben ik dus tot de ontdekking gekomen dat het ook anders kan De reden om over te stappen op een ander voorbehoedmiddel dan de pil, heeft bij mij dan ook een andere reden. Ik ben migraine patient, en het bleek al vrij snel dat het bij mij getriggerd werd door mijn hormoonspiegel. Met de pil schommelt die nogal omdat je telkens een week moet stoppen. Met het spiraaltje heb je elke dag afgifte van hormonen en blijft je hormoonspiegel constant. En dat blijkt, ik ben nu al bijna een jaar aanvalvrij
(voordat het het spiraaltje had, had ik een implanon, maar daar had ik een hoop ellende mee)
Carpe Diem, Memento Mori
pi_18868919
Sterkte morgen DE-tje, ik zal aan je denken hoor

Laat je weten hoe het is gegaan?
#geen
pi_18886703
van te voren twee flinke paracetamol met codeine genomen.

erg eng natuurlijk bij de dokter maar goed;
overlegd over verdoving maar de prik klonk me naar in de oren dus
ik heb het zonder gedaan.

het oprekken van de baarmoederhals was echt verschrikkelijk naar,
werd er helemaal duizelig van, bleek en het zweet brak me uit.
Het plaatsen viel daarbij vergeleken erg mee.

wat het naarder maakte is dat de dokter een poliepje zag op mijn
baarmoeder en die heeft hij meteen weggehaald en dat was de druppel!
Toen werd het echt even te veel en moest ik eigenlijk stiekum huilen even .
het deed zoveel pijn dat weghalen.

echo gemaakt, zag er allemaal mooi uit, over 8 weken weer een echo,
gewoon voor de zekerheid.

ben wel blijven liggen erna, maar bloedde wel hevig.

terug naar huis; alleen natuurlijk en ik voelde me heel beroerd.
was bleek, trillerig en zweette erg en was zoooooooooo blij dat ik
thuis was. even gebeld met mijn moppie, twee paracetamols genomen
en ben gaan slapen, en dat was erg fijn.

nu voelt het zeurderig, niet meer pijnlijk.

maar dit was eens maar nooit meer. denk ik.
gelukkig duurt het nog 5 jaar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:07:07 #41
11753 Roonaan
Strictly
pi_18886793
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:09:46 #42
16715 Mylene
*schatje*
pi_18886876
Oh, dat trek ik allemaal niet. Mijn god zeg. Nee, ik zie er nu definitief van af. Ik blijf gewoon aan de pil.

Beterschap DarkElf .
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:19:14 #43
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_18887197
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:04 schreef DarkElf het volgende:

Nog nooit bevallen, zeker?
Pimp my Daf!
pi_18887220
Oeh komt me bekend voor Behalve van dat poliepje natuurlijk. Een vervelende bijkomstigheid zeg!
Arm meiske

Goed uitrusten en een warme kruik op je buik leggen, dat helpt tegen de krampen.

Sterkte hé?

#geen
  dinsdag 4 mei 2004 @ 20:20:21 #45
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18887230
Klinkt me bekend in de oren. Ik hoop dat je lichaam er snel aan went en alle ongemakken die je in het begin hebt snel wegvallen.
Proud Powerpauper
pi_18887935
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:09 schreef schatje het volgende:
Oh, dat trek ik allemaal niet. Mijn god zeg. Nee, ik zie er nu definitief van af. Ik blijf gewoon aan de pil.

Beterschap DarkElf .
eerst maar eens zien dat dat zeurderige gevoel wegtrekt, en eerst wil ik graag zien of mijn lichaam het goed accepteert. als dat zo is dan lijken de voordelen me nog steeds zwaarder wegen dan de nadelen; maar goed eerst maar zien.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:19 schreef Dafje33 het volgende:

[..]

Nog nooit bevallen, zeker?
nee, en dat gaat ook nooit gebeuren ook.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef DuchessX het volgende:
Oeh komt me bekend voor Behalve van dat poliepje natuurlijk. Een vervelende bijkomstigheid zeg!
Arm meiske

Goed uitrusten en een warme kruik op je buik leggen, dat helpt tegen de krampen.

Sterkte hé?

ja herkenbaar idd voor je meende ik al.
helaas is het weghalen van dat poliepje echt heel erg pijnlijk geweest, jammer dat dat erbij kwam.

heb lekker geslapen, heb nog een flinke pijnstiller genomen en doe idd rustig aan.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:20 schreef Nuek het volgende:
Klinkt me bekend in de oren. Ik hoop dat je lichaam er snel aan went en alle ongemakken die je in het begin hebt snel wegvallen.
hoop ik ook. zijn toch wel veel vrouwen die best pijnlijke ervaringen hebben, zei de dokter iig eerlijk.
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 20:07 schreef Roönaän het volgende:

Maar goed thenks iedereen.

ben wel nog benieuwd nu hoe het met jullie er vlak na ging, veel last gehad? lang last of viel het mee?
en de bloeding? (na het weghalen van dat poliepje bloedde ik echt heel erg dus ik denk dat dat een vertekend beeld geeft nu.............)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:19:03 #47
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18890614
ik bloedde de eerste dagen een beetje na van het zetten... Volgens mij komen er best wondjes in je buik als ze zo'n ding erin rammen (bij mij ging dat ook met geweld want ik heb een kromming in mijn baarmoeder, is niet erg verder en komt meer voor maar daar wordt het gewoon lastiger door). Ik ging ook erg zweten bij het zetten en ging bijna van mijn stokkie.
Na die eerste paar dagen ben ik een paar maand ongesteld geweest. Niet heel erg maar wel genoeg bloed om constant maandverband of een tampon te dragen. Na een maand of 3-4 kreeg ik zo om de 3 wk een ongesteldheidsaanvalletje van een weekje ofzo en nu (ik heb em sinds september) zet voor het eerst mijn menstruatie niet meer door. Ik kan het af met een inlegkruisje.
Proud Powerpauper
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:24:51 #48
80382 manny
30 is best veel
pi_18890766
heb reuze veel pijn gehad, drie maanden om precies te zijn. Nog terug gegaan voor extra controle. Alles was goed zei de dokter. Na 3 maanden geen last meer en nu ben ik alweer 3 jaar verder. Pijn vergeet je snel, maar over 2 jaar moet dat ding er "alweer" uit. Zie er nu al tegenop, want daar weet ik niets van. Iemand ervaring? Denk ook niet dat ik het voor een 2e keer zou doen. Tip....neem iemand mee die je lekker naar huis brengt!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_18890849
quote:

Mocht ik nog enige twijfels hebben over een en ander, dan ben ik nu voorgoed genezen. .
Dit kan toch niet echt goed zijn allemaal? 't Klinkt alsof ze je middeleeuws aan het martelen zijn.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:30:00 #50
78537 Insomaniac
Inso'Allah
pi_18890879
Jeetje DE.
Hopen dat de pijn snel wegtrekt en je lichaam snel aan de Mirena went. .
Bij mij deed het zetten ook heel veel pijn, zelfs mét verdoving. En ik begrijp best dat je geen verdoving wilde, want dat waren ontzettend nare prikken.

*verzit

Ik heb de eerste drie dagen ontzettend veel last gehad van krampen en bloedingen. Daarna werd het gelukkig stukken minder, maar zoals je hebt gelezen had ik er maanden later nog steeds last van.

Ontzettend veel beterschap en sterkte en hopen dat je nu 5 jaar lang van dit soort gedonder verlost bent!

.
Echte liefde!
pi_18890976
thenks inso, de prikken leken me idd verschrikkelijk naar ook.
ook voor jou dus een nare ervaring...

thneks ook nuek en manny voor de ervaringen..

en nu?

ik ben verschrikkelijk misselijk en heb net erg over gegeven. zoveelste keer al vandaag
heb goeie paracetamol met codeine verder denk want ik voel een drukkend zeurderig gevoel en af en toe een flinke steek, meer niet.

ik bloed nauwelijks meer trouwens, hopen dat dat zo blijft.

morgen rustig aan doen maar.

wel raar idee zo'n ding in je buik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:54:18 #52
80382 manny
30 is best veel
pi_18891595
succes !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:13:32 #53
78537 Insomaniac
Inso'Allah
pi_18892143
Doe idd maar even rustig aan. Een paar daagjes afzien en dan ben je 5 jaar onder de pannen.

Sterkte meid!
Echte liefde!
  woensdag 5 mei 2004 @ 10:52:58 #54
16715 Mylene
*schatje*
pi_18899422
DarkElf, ben je de nacht goed door gekomen??
pi_18899458
liev van je.

ben erg duizelig en misselijk geweest en heb flink overgegeven helaas.

Nu lijkt het beter te zijn, heb aleen af en toe flinke steken, dus doe rustig aan vandaag.

(heb echt het idee dat dat poliepje de doorslag heeft gegeven voor het beroerd voelen, zeker gezien het bloedverlies wat daarbij kwam)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 mei 2004 @ 10:56:51 #56
16715 Mylene
*schatje*
pi_18899486
Precies, rustig aan doen.

Sterkte .
pi_18901212
Misschien heel simpel gedacht, maar kan (een deel van) die misselijkheid niet komen door (teveel?) paracetamol met codeine? (http://www.apotheek.nl/Templates/geneesmiddelen/ContentMedicijnForm.asp?MedicijnID=258#bijwerkingen)

Veel sterkte in elk geval!
pi_18901329
ja had ik ook al bedacht, de laatste had ik genomen echter om 9 uur, en vannacht lag ik rond drie-en de wcpot te knuffelen. (eerste keer overgeven was in ziekenhuis al) dus ik weet het niet. Heb er in totaal maar 4 op. twee voor de behandeling en twee rond 21 uur. na de behandeling heb ik twee gewone genomen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18902539
Heeft dit nou nog invloed op je andere meds? al die hormonen?
pi_18903581
Heej meis, dat poliepje hé, wordt dat nog nader onderzocht? Kan het geen kwaad dat het er zat of kunnen er niet meer komen? Zegt het iets over een bepaalde gevoeligheid of zo?

Ik vind het rot voor je dat je er zo beroerd van bent zeg

Ik ben 5 dagen na de plaatsing terug naar de gyneacoloog geweest omdat ik zoveel pijn bleef houden. Ik heb toen een vervroegde echo gehad om te kijken of alles goed was.
Ik ben heel lang blijven bloeden, wel een aantal weken.

Manny, de Mirena eruit halen is maar 1/100 deel van de pijn die je hebt gehad met het plaatsen. De huisarts heeft hem afgelopen zomer bij mij eruitgehaald en het was zó gebeurd. Je voelt daarna wel een zeurderige buikpijn maar dat is niets vergeleken bij de plaatsingspijn.

De belangrijkste reden waarom ik de Mirena heb laten verwijderen is dat ik steeds meer last kreeg van acné. Niet gewoon een puistje, nee echt flinke en zeer pijnlijke onderhuidse ontstekingen. Daar ben ik nu weer helemaal vanaf (Dianepil) en dat is voor mij belangrijker dan het wel of niet moeten slikken van een pilletje. Ik ben in ieder geval weer genezen van mijn pilmoeheid

mijn mirena-ervaring
#geen
  woensdag 5 mei 2004 @ 13:52:30 #61
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_18903672
da's nou het grote voordeel van de mirena, bijna geen hormonen, en alleen op de plaats waar ze nodig zijn!

Hopelijk heb je even een paar kwade dagen maar, daarna vijf jaar nergens meer aan denken!
Pimp my Daf!
pi_18926940
zo ben ik weer.

woensdag was een zeer rustige dag, heb gelukkig niet/nauwelijks meer bloedverlies gehad, en alles leek redelijk rustig. Had alleen een zeurderig gevoel in mijn buik.

in de namiddag en avond echter werd ik getracteerd op een paar flinke steken in mijn buik, adembenemend zeg maar .

Nu gaat het beter, alleen heb ik buikpijn en af en toe een steek. Schiet er ineens in en beneemt me de adem.

Dus het valt nu op zich mee (zeker na dinsdag) en nu maar hopen dat alles goed zit.

Dat poliepje heb ik geen aandacht meer aan besteed, dacht alleen maar: "schiet op, schiet op, ik wil naar huis!".

(nu wel lichtelijk verbaasd dat het zo weggehaald is, zonder iets te zeggen verder, of iets te vragen)

Over 8 weken moet ik terug komen voor een echo en dan ga ik er echter wel naar vragen.
want het zegt me verder helemaal niets.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18928038
poliepjes *ril*
pi_18928071
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:41 schreef Roönaän het volgende:
poliepjes *ril*
ja dacht ik al ook hoor!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:06:36 #65
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18934528
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:43 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja dacht ik al ook hoor!
Volgens mij is het heel goed mogelijk dat je nu niet meer poliepjes krijgt door die myrenastick.
Ik zou me er niet zoveel zorgen over maken als ik jou was
Proud Powerpauper
pi_18956143
Even het ziekenhuis gebeld:

Wat weggehaald is wordt altijd op kweek gezet, duurt zeker twee weken.
Is er dan wel iets dan bellen ze me meteen, anders krijg ik het pas te horen bij de volgende afspraak. (1 op de 20 poliepjes is trouwens een aanloop tot kwaadaardige cellen)

Das netjes uitlegelegd dus.

Verder vroeg ik me af of het normaal is dat de touwtjes zeg maar, steeds anders zitten. (eerste check kon ik er bijna niet bij, nu wel) Maar volgens de Arts ass. die ik sprak beweegt dat gewoon met je lichaam mee en dus kan het soms zijn dat je ze makkelijker voelt dan anders.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 7 mei 2004 @ 17:50:41 #67
3038 Emel
realist
pi_18959234
quote:
van te voren twee flinke paracetamol met codeine genomen.

erg eng natuurlijk bij de dokter maar goed;
overlegd over verdoving maar de prik klonk me naar in de oren dus
ik heb het zonder gedaan.

wat het naarder maakte is dat de dokter een poliepje zag op mijn
baarmoeder en die heeft hij meteen weggehaald en dat was de druppel!
Toen werd het echt even te veel en moest ik eigenlijk stiekum huilen even .
het deed zoveel pijn dat weghalen.

echo gemaakt, zag er allemaal mooi uit, over 8 weken weer een echo,
gewoon voor de zekerheid.

terug naar huis; alleen natuurlijk en ik voelde me heel beroerd.
was bleek, trillerig en zweette erg en was zoooooooooo blij dat ik
thuis was. even gebeld met mijn moppie, twee paracetamols genomen
en ben gaan slapen, en dat was erg fijn.

ieuw ik word niet goed als ik dit lees

heel veel sterkte meid!
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_18959384
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 17:50 schreef Emel het volgende:

[..]

ieuw ik word niet goed als ik dit lees

heel veel sterkte meid!
thenks, nu, zeker door reacties van anderen op mijn ervaring, besef ik me eigenlijk pas dat het echt een hele nare ervaring geweest is.

dus ja, als ik het zo teruglees word ik er ook wel naar van.

volgende keer is Rtificial de klos (knip,knip)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 7 mei 2004 @ 18:01:39 #69
16715 Mylene
*schatje*
pi_18959523
DarkElf, heb je er achteraf gezien spijt van dat je het gedaan hebt??
pi_18959802
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 18:01 schreef schatje het volgende:
DarkElf, heb je er achteraf gezien spijt van dat je het gedaan hebt??
nee zeker niet want behalve wat steken nu nog en bijv. last met fietsen valt het me verder mee want ik heb bijv. helemaal geen bloedverlies en dat vind ik erg fijn
het vooruitzicht dat ik er voor 5 jaar vanaf ben is ook heel fijn, alleen is het echt een nare en pijnlijke ervaring geweest die me echt wel wat gedaan heeft merk ik.
heb het er al met Rt over gehad en volgende keer, dus als deze eruit gaat, gaat hij naar de dokter voor een sterilisatie, hij is dan 31.

maar de gedachte om dit, en ik krijg geen kinderen dus een soepelere baarmoederhals zit er niet in, nog een keer te ondergaan maakt me serieus naar en misselijk...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18963174
Goed geregeld samen, erg fijn

Als je last hebt van de touwtjes, kan je ze wat korter laten knippen (merk je niets van hoor, alleen die eendenbek is niet prettig).

Ik hoop dat je snel geen last meer hebt en dat dat poliepje niets bijzonders was. Gek hé, dat je er op zo'n moment niet bij stil staat...
Sterkte ermee hoor meid, het is niet niks allemaal.
#geen
pi_18970549
Ik heb een half jaar terug een mirena laten zetten zonder verdoving en zonder dat ik kinderen heb.
Het was dus allemaal heel erg pijnlijk en ik heb idd nog een half uur bij liggen komen, agz ik anders van mijn stokje was gegaan. Gelukkig woon ik niet ver bij de dokter vandaan dus ben ik toen naar huis gelopen, om vervolgens niet meer van de bank omhoog te komen.

's avonds ging het eigenlijk al beter, het voelde vooral heel raar en idd menstruatiebuikpijn. Verder heb ik nog een week druppeltjes gebloed, was heel weinig. Tot de 4 maanden heb ik geloof ik buikpijn gehad maar dat was heel sporadisch, vooral als een broek al een tijdje in mijn buik zat te drukken ed dan had ik pijn verder niks. De pijn en het bloed erna viel dus in principe ook alles mee, ik had het 10 keer erger verwacht.

Ik ben ook nooit meer ongesteld geweest sindsdien. Verder nooit last van gehad, ja, af en toe voel ik die draadjes wel eens prikken, maar als ik anders ga ziten is dat ook zo weer over. Ik vind het een uitkomst. Verder merk ik ook erg goed dat ik niet meer die hormonenzooi van de pil door mijn lijf heb. Hoe is moeilijk uit te leggen, maar ik merk het wel. Libido is ook zeker vooruitgegaan.

Schatje, de pijn bij het zetten is vreselijk maar dat is na een paar uur over en daarna hoeft het 5 jaar niet meer. Ik kan het echt iedereen aanraden.
;)
pi_18982629
Dank je ook jij Ms_Furious.

Dames ik heb nog een vraagje:

Ik snap dat je lichaam eraan moet wennen enz... is pas een paar dagen gelden maar toch:

iedere keer als ik fiets, in de auto zit, lekker in elkaar gekropen op de bank zit, buk, of iets zwaars til dan voel ik gewoon iets prikken/steken en dat is een heel naar gevoel, geeft buikpijn die de ene keer hier zit en de andere keer daar en het is een branderig gevoel...

ik neem aan dat de draadjes hiervan de oorzaak zijn, die bewegen natuurlijk ook, daarom verplaatst het gevoel zich..

Maar goed: is dit normaal, als jullie het gehad hebben; hoe lang heb je hier last van gehad?? En als de draadjes korter worden geknipt krijg je dan weer hetzelfde maar dan hoger in je buik??

Enlighten me please
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 8 mei 2004 @ 21:23:17 #74
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_18982934
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 20:57 schreef DarkElf het volgende:
Dank je ook jij Ms_Furious.

Dames ik heb nog een vraagje:

Ik snap dat je lichaam eraan moet wennen enz... is pas een paar dagen gelden maar toch:

iedere keer als ik fiets, in de auto zit, lekker in elkaar gekropen op de bank zit, buk, of iets zwaars til dan voel ik gewoon iets prikken/steken en dat is een heel naar gevoel, geeft buikpijn die de ene keer hier zit en de andere keer daar en het is een branderig gevoel...

ik neem aan dat de draadjes hiervan de oorzaak zijn, die bewegen natuurlijk ook, daarom verplaatst het gevoel zich..

Maar goed: is dit normaal, als jullie het gehad hebben; hoe lang heb je hier last van gehad?? En als de draadjes korter worden geknipt krijg je dan weer hetzelfde maar dan hoger in je buik??

Enlighten me please
Dat is heel normaal... Ik denk niet dat het de draadjes zijn waar je last van hebt maar van 'het object' zelf dat van nature niet in de baarmoeder behoort te zitten. Je lichaam moet daar gewoon aan wennen en dat gaat met een beetje steken nu en dan (misschien krijg je wel eelt in je baarmoeder )
Proud Powerpauper
pi_18983232
zouden ze over vijf jaar dan nog niet ver genoeg zijn met "de mannenpil", dat die ook op de markt is?
pi_18983248
quote:
Op zaterdag 8 mei 2004 21:34 schreef Roönaän het volgende:
zouden ze over vijf jaar dan nog niet ver genoeg zijn met "de mannenpil", dat die ook op de markt is?
geen idee maar over 5 jaar is toch wel redelijk duidelijk hoe we het gaan doen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18983621
cut the mans balls off!

edit: of vul hieronder wel een nuttige reactie in:

.......................

[ Bericht 16% gewijzigd door Roonaan op 08-05-2004 21:52:04 (grin) ]
  zondag 9 mei 2004 @ 18:28:26 #78
93574 yF
Yvonneke
pi_18999911
Ik las gisteren iemand (geen zin meer om de post terug te zoeken en te quoten ) over migraine en de pil. Is het dan zo dat je met zo'n hormonen-spiraaltje dan geen migraine aanvallen krijgt? Ik dacht nl. dat dat lag aan de hormonen in de pil en die zitten toch ook in dat spiraaltje??
*is ook migrainepatient met veel last van de pil*
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin.
  zondag 9 mei 2004 @ 22:43:16 #79
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_19006412
Wat je met de pil aan hormonen binnen krijgt, per dag, krijg je met de mirena nog niet per maand in je lichaam. Plus dat de hormonen gelijk op de plaats aanwezig zijn, waar ze moeten zijn.
Pimp my Daf!
pi_19008710
quote:
Op zondag 9 mei 2004 18:28 schreef yF het volgende:
Ik las gisteren iemand (geen zin meer om de post terug te zoeken en te quoten ) over migraine en de pil. Is het dan zo dat je met zo'n hormonen-spiraaltje dan geen migraine aanvallen krijgt? Ik dacht nl. dat dat lag aan de hormonen in de pil en die zitten toch ook in dat spiraaltje??
Nee hoor dat klopt niet. Helaas krijg je ook met de mirena je portie migraine-aanvallen wel
#geen
pi_19008741
quote:
Op zondag 9 mei 2004 22:43 schreef Dafje33 het volgende:
Wat je met de pil aan hormonen binnen krijgt, per dag, krijg je met de mirena nog niet per maand in je lichaam. Plus dat de hormonen gelijk op de plaats aanwezig zijn, waar ze moeten zijn.
Ik dacht dat je met de Mirena maar 1/100e deel van de hormonen binnen krijgt van het aantal hormonen dat je met de pil binnenkrijgt.

mijn zin klopt niet helemaal geloof ik
#geen
  maandag 10 mei 2004 @ 16:45:53 #82
93574 yF
Yvonneke
pi_19022503
Ahaa goed dat ik dat weet Misschien dat als ik een serieuze, vast relatie heb maar eens ga overschakelen op zo'n ding dan! Na al de verhalen die ik heb gelezen over de pijn wil ik er niet 'zomaar' eentje!
  maandag 10 mei 2004 @ 17:38:27 #83
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19023992
quote:
Op maandag 10 mei 2004 16:45 schreef yF het volgende:
Ahaa goed dat ik dat weet Misschien dat als ik een serieuze, vast relatie heb maar eens ga overschakelen op zo'n ding dan! Na al de verhalen die ik heb gelezen over de pijn wil ik er niet 'zomaar' eentje!
Daar noem je wel iets belangrijks voor degenen die overwegen om over te stappen op een spiraal. Het is inderdaad een voorbehoedsmiddel voor een vaste relatie. Schijnbaar ben je wel gevoeliger voor soa's e.d. als je een myrena hebt.
Proud Powerpauper
pi_19024966
quote:
Op maandag 10 mei 2004 17:38 schreef Nuek het volgende:

[..]

Daar noem je wel iets belangrijks voor degenen die overwegen om over te stappen op een spiraal. Het is inderdaad een voorbehoedsmiddel voor een vaste relatie. Schijnbaar ben je wel gevoeliger voor soa's e.d. als je een myrena hebt.
mja.. is toch hetzelfde als zonder condoom vrijen omdat je de pil gebruikt? heeft weinig met een vaste relatie te maken toch
  maandag 10 mei 2004 @ 18:27:07 #85
78883 antipuntschoenen
De AntiPuntSchoen Beweging!
pi_19025032
sterkte
De AntiPuntSchoenen Beweging - http://www.antipuntschoenen.nl
  maandag 10 mei 2004 @ 20:04:07 #86
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19027406
quote:
Op maandag 10 mei 2004 18:24 schreef Roönaän het volgende:

[..]

mja.. is toch hetzelfde als zonder condoom vrijen omdat je de pil gebruikt? heeft weinig met een vaste relatie te maken toch
nee.
Maar wellicht kan je arts daar meer over vertellen. Het staat ook in de bijsluiter.
Proud Powerpauper
  maandag 10 mei 2004 @ 21:58:45 #87
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_19031390
Hij werd mij door de huisarts aangeraden als heel goed alternatief voor sterilisatie.
Weinig tot geen bloedverlies was voor mij de reden om voor de mirena te kiezen, terwijl we altijd hadden afgesproken dat als we geen kinderen meer wilden, mijn man zich zou laten steriliseren.
Gelukkig voor hem hoefde hij niet onder het mes!
Pimp my Daf!
  maandag 10 mei 2004 @ 22:26:45 #88
93574 yF
Yvonneke
pi_19032315
Een spiraaltje biedt dan wel geen bescherming tegen SOA's en dergelijke, maar als je een vaste relatie hebt dan kun je dat met hetzelfde gemak eventjes laten testen bij de huisarts! Dan weet je toch ook dat het veilig is (zolang er geen overspel gepleegd wordt )
pi_19837691
DarkElf, ben je al één geworden met dat ding??
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:37:26 #90
95608 Speth
Rorschach
pi_19838238
Ik heb geen idee waar jullie het over hebben, maar het klinkt niet prettig
  zaterdag 12 juni 2004 @ 21:48:42 #91
42042 Dafje33
Volautomatisch
pi_19844559
Ik denk ook niet dat je tot de doelgroep behoort, met jouw profiel!
Pimp my Daf!
pi_19845267
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 17:10 schreef schatje het volgende:
DarkElf, ben je al één geworden met dat ding??

heb nauwelijks last en ben eigenlijk zeer tevreden.

29 juni moet ik voor een controle echo.

heb wat meer last van buikpijn (ongesteldspijn zeg maar) en aangezien ik dat jaren nauwelijks gehad heb is dat even wennen. Bovendien hou ik meer vocht vast en is mijn lichaam gevoeliger maar dat kan bij het wenproces horen zei de arts ass.

Ben wel iets aangekomen merk ik.

Heb geen last van bloedverlies meer gehad na de eerste week, en dat is fijn! Het niet meer innemen van de pil is ook zo gewend trouwens, alleen de eerste keer sex hebben zonder pil is echt even raar

Ik heb alleen sins enkele dagen af en toe een steek in mijn buik nu, en dat is niet prettig maar misschien zakt het weer af. Er zit toch een vreemd object in je lichaam nietwaar? Anders bel ik eind volgende week even voor advies.

Dus ben tevreden, het inbrengen vond ik echt verschrikkelijk pijnlijk en zou ik echt nog steeds niet over willen doen, maar 5 jaar af zijn van alle rompslomp is wel heel prettig denk ik

Na de echo zal ik even posten wat de arts zei ok?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 13 juni 2004 @ 10:28:42 #93
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_19851602
quote:
Op zondag 9 mei 2004 18:28 schreef yF het volgende:
*een beetje late reactie, maar goed*

Ik ben migraine patient en de mirena is voor mij echt een uitkomst. Wat er bij mij gebeurde is dat ik migraine aanvallen kreeg door de schommelingen in mijn hormoonspiegel. Oftewel, als ik mijn stopweek had, lag ik een paar dagen later twee dagen plat met migraine. Sinds november heb ik het mirena spiraaltje en geen aanvallen meer! Je kunt je voorstellen dat ik er erg blij mee ben. Doordat de hormoonafgifte door het spiraaltje constant is, blijft mijn hormoonspiegel constant.

Verder ben ik niet meer ongesteld, ook erg prettig. Vooral manlief is er blij mee
Mijn libido is nog nooit zo goed geweest, ook dat vind manlief helemaal niet erg

Al met al vond ik het de pijn meer dan waard. Ben er nu vijf jaar vanaf.

Heb het er toen met mijn man wel over gehad en hij wilde zich wel laten steriliseren (hij is 33) maar dan heb ik mijn cyclus nog niet onder controle en dat is ivm die migraine voor mij erg belangrijk. Dus manlief hoefde niet onder het mes

Darkelf, ben blij dat je nu toch blij bent dat je het hebt laten doen. Ik zou nooit meer wat anders willen eigenlijk.
Carpe Diem, Memento Mori
pi_19866282
Hey meis, heb je eigenlijk al wat gehoord van de aard van die poliepjes? als je dat hier niet wilt bespreken, mail je dan even?

En hoe is je huid? Is die nog net zo gaaf als altijd?
#geen
pi_19868882
poliepje ben ik niet over gebeld dus zal goed zijn, gelukkig

vraag de 29ste nog wel even na maar maak me er niet druk om.

huid zei ik vanmorgen nog tegen Rt, heb nog steeds geen puistjes etc maar hij voelt minder gladdig ( zal aan mij liggen Rt merkte helemaal niets )

Over hoofdpijn: ik heb clusterhoofdpijn en die had ik sowieso altijd in mijn stopweek, en nu nog helemaal geen last gehad.

Voel de hoofdpijn kloppen maar hij komt niet door....... tot nu toe.
Voel wel vaker dan eerst de eerste tekenen van die clusterhoofdpijn.

losse aanvallen kan ik nog niets over zeggen daar zat al nooit een regelmaat in.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19869754
Pfoe gelukkig maar. *opgelucht*

Mmmm ja het kan zijn dat er toch iets is veranderd maar meid wees blij dat je huid verder nog mooi is!

En gelukkig geen hoofdpijn
#geen
  maandag 14 juni 2004 @ 14:56:56 #97
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_19881944
Ik heb verwijsbrief hier ook liggen van de huisarts. Voor de mirena spiraal. Omdat de pil slikken voor mij momenteel niets uitmaakt. Ik wordt gewoon ongi als mijn lichaam dat zegt. Als dat om de dag, is gebeurt dat gewoon. Was al van pil verwisseld. Maar dat heeft niets uitgemaakt.

Nu ben ik al 4 maand gestopt met de pil. En het gaat gewoon net zo op dezelfe voet door. Met als nadeel wel meer buikpijn. Toen ik het spiraaltje wilde ophalen moest ik eventjes 130 euro ervoor neerleggen. Voor iets waarvan ik helemaal niet zeker weet of het voor mij werkt.
Heb Amicon gebeld, omdatwe in zorgplan zitten. Maar nop krijg het niet vergoedt. En de pil wel 100%

Ik heb een jaar of 12 geleden, al een gewone spiraal gehad. Die heb ik toen bijna 3 jaar ingehad.
De pijn viel mij enorm mee. (maar komt waarschijnlijk omdat ik toen al 1 kind had gekregen)

Voor mij dus nog even gewoon weg niets. Libido is enorm verbeterd. Dus de pil. Daar begin ik niet meer aan
pi_19977095
heb de afspraak voor de echo een week vervroegd wegens toch rare buikpijn.

volgens de arts ass. kon het een eisprong zijn (heb dertien jaar ofzo de pil geslikt dus kende dat niet) maar dan houdt het wel verdomde lang aan.

dus volgende dinsdag moet ik nu. ben benieuwd.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20022774
Ik heb het sinds afgelopen maandag en ik heb inderdaad ook behoorlijk veel pijn gehad. Gelukkig geen poliepjes, bloeden en overgeven. Wel heel duizelig, misselijk en steeds 'opvliegers'. Ik ben nu wel al een week onafgebroken ongesteld, maar het wordt wel steeds minder. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan uitpakken, want ik lees in verschillende topics dat de meningen nogal 50/50 zijn. Acne, bloedingen, pijn, klinkt allemaal niet prettig.

Ik wacht rustig af...
pi_20087446
Ben vandaag dus geweest.

Allereerst ben ik heel stoer geweest door tegen de gynaecoloog te zeggen dat
ik merkte dat ik door zijn koele en zakelijke houding alleen maar meer gespannen
werd vorige keer.

Hij reageerde met een knikje, maar merkte dus wel dat hij meer uitlegde erna.

Maar goed, mirena zit prima en doet zijn werk dus goed. Heb geen bloedingen meer
en geen andere rare klachten.

Alleen de buikpijn:

ik heb een cyste in mijn buik (precies de plek waar ik buikpijn had) van 4.5 cm groot.
Ik heb een hormoonkuur gekregen voor 10 dagen in de hoop dat ie daardoor weggaat.
De kans dat je er flink ziek van wordt is groot zei hij en dan moet ik meteen het
ziekenhuis bellen.

Over drie weken moet ik terug komen, is de cyste niet minder of niet weg dan
moet het waarschijnlijk via een kijkoperatie verwijderd gaan worden.

Toen ik de mirena kreeg was alles goed in mijn buik dus in de afgelopen 7
weken is er een cyste dus gegroeid, vond hij niet zo'n best iets.

Het kan door de mirena komen, door de flinke hormoonschommeling maar
het kan ook gewoon echt toeval zijn zei de arts.

Ik ben best geschrokken, ok een cyste kan op zich geen kwaad maar toch:
eerst was alles best en nu ineens dit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20089218
Sterkte DE'tje, het zit je allemaal ook niet mee. Goed dat je voor jezelf bent opgekomen. Ik kan me voorstellen dat het eng is als je alleen daar zit en hij zo afstandelijk reageert. Ik hoop voor je dat die hormoonkuur aanslaat.

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  dinsdag 22 juni 2004 @ 12:39:38 #102
48233 Auticia
warriorette
pi_20089739
Sterkte DE. .
I bet you are flying inside.
pi_20092733
Jeetje meid Het zit je ook niet mee hé? En dat die cyste zo snel zo groot is gegroeid vind ik een heel akelig idee. Ik hoop dat die hormoonkuur gaat aanslaan.

Overigens heel goed dat je voor jezelf bent opgekomen bij de gyneacoloog!
#geen
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:57:26 #104
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_20093698
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 17:56 schreef DarkElf het volgende:

volgende keer is Rtificial de klos (knip,knip)
Heej DE....

Hebben jullie hier wel goed over nagedacht?? Ik vraag dat niet om je op stang te jagen maar wel om de volgende reden:
- Stel,( je denkt er nu niet aan en dat is maar goed ook, want laten we het niet hopen!!), dat jullie niet bij elkaar blijven
- Stel, (ook weer zo'n nare, maar je moet er gewoon over nadenken vind ik), dat jij veel jonger overlijdt dan je man en hij heeft nog een heel leven voor zich

Kun jij het dan op je geweten hebben dat hij nooit een kind zal kunnen hebben eventueel bij een nieuwe relatie? Hersteloperaties bij mannen hebben nog steeds een uitermate kleine kans van slagen. Zoals ik heb begrepen willen jullie geen kinderen door jouw achtergrond DE. Is het dan niet eerlijker dat jij je laat steriliseren? Dat is een vrij eenvoudige ingreep tegenwoordig, gewoon een kijkoperatie. Doet minder zeer zelfs dan zo'n spiraal laten plaatsen. En die kijkoperatie moet wellicht tóch al plaatsvinden vanwege die cyste.

Ik vraag het me gewoon af, meer niet
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:11:28 #105
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_20094086
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 14:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Heej DE....

Hebben jullie hier wel goed over nagedacht?? Ik vraag dat niet om je op stang te jagen maar wel om de volgende reden:
- Stel,( je denkt er nu niet aan en dat is maar goed ook, want laten we het niet hopen!!), dat jullie niet bij elkaar blijven
- Stel, (ook weer zo'n nare, maar je moet er gewoon over nadenken vind ik), dat jij veel jonger overlijdt dan je man en hij heeft nog een heel leven voor zich

Kun jij het dan op je geweten hebben dat hij nooit een kind zal kunnen hebben eventueel bij een nieuwe relatie? Hersteloperaties bij mannen hebben nog steeds een uitermate kleine kans van slagen. Zoals ik heb begrepen willen jullie geen kinderen door jouw achtergrond DE. Is het dan niet eerlijker dat jij je laat steriliseren? Dat is een vrij eenvoudige ingreep tegenwoordig, gewoon een kijkoperatie. Doet minder zeer zelfs dan zo'n spiraal laten plaatsen. En die kijkoperatie moet wellicht tóch al plaatsvinden vanwege die cyste.

Ik vraag het me gewoon af, meer niet
Is denk ik beter als ik zelf even reageer

Dit is inderdaad wel overwogen. Eigenlijk was het mijn bedoeling nu al aan de beurt te zijn, maar ben tegengehouden door DE, die wil dat ik er toch nog maar eens een jaar of 5 over nadenk

Ik ben mogelijk een wat vreemd persoon, maar heb mijn leven min of meer uitgestippeld, en werk continu naar doelen toe. In mijn plannen is niet echt plaats voor eigen kinderen. Vergis je niet, ik ben dol op kinderen, maar zou niet de aandacht kunnen geven die ze verdienen.

Mijn bedoeling is nog veel in het buitenland te gaan verblijven, en ook dit vind ik geen goeie omstandigheid voor kinderen, ondanks dat hier natuurlijk altijd wel weer een mouw aan te passen is. Toch blijft een reizend bestaan verre van ideaal voor een kind (in mijn ogen.)

Ik heb dus geen kinderwens. Überhaupt niet.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:15:33 #106
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_20094195
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 15:11 schreef Rtificial het volgende:

[..]

Ik heb dus geen kinderwens. Überhaupt niet.
Respecteer ik. Dus maak je op dit moment de goede keuze. Je weet alleen niet wat de toekomst brengt, je bent nog jong.

Mijn zus en zwager hebben al 20 jaar een relatie en altijd hard geroepen dat ze geen kinderen wilden, maar wilden reizen, dingen zien en ontdekken en geen aandacht genoeg zouden kunnen hebben voor een kind.

Toch zijn ze nu sinds 2 jaar ouders van een dochtertje.

Wat dapper van DE dat ze wil dat je er nog over nadenkt!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:37:49 #107
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_20094795
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 15:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Respecteer ik. Dus maak je op dit moment de goede keuze. Je weet alleen niet wat de toekomst brengt, je bent nog jong.

Mijn zus en zwager hebben al 20 jaar een relatie en altijd hard geroepen dat ze geen kinderen wilden, maar wilden reizen, dingen zien en ontdekken en geen aandacht genoeg zouden kunnen hebben voor een kind.

Toch zijn ze nu sinds 2 jaar ouders van een dochtertje.

Wat dapper van DE dat ze wil dat je er nog over nadenkt!
Snap en respecteer ik ook

Maargoed, stel dat ik over 20 jaar op dat punt ben aangekomen. Dan heb ik geen keuze. Ik heb dan geen keuze omdat ik nu een weloverwogen keuze heb gemaakt, met de kennis en wensen die ik nu heb.

Dat is dus jammer dan, maar niet iets om tegen die tijd vreselijk over in te zitten. Zolang je je keuzes op het moment dat je ze maakt weloverwogen maakt, heb je achteraf geen reden om spijt te krijgen. Maargoed, ook dat is weer mijn insteek in het leven, waarbij ik me kan voorstellen dat een ander hier anders over denkt.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:43:30 #108
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20094943
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 15:37 schreef Rtificial het volgende:
Maargoed, stel dat ik over 20 jaar op dat punt ben aangekomen. Dan heb ik geen keuze. Ik heb dan geen keuze omdat ik nu een weloverwogen keuze heb gemaakt, met de kennis en wensen die ik nu heb.
Zo denk ik er dus ook over. Merk wel dat de meeste mensen zich niet in dat standpunt kunnen verplaatsen. Ik ben 29, manlief 41. Had al geen kinderwens ruim voor ik hem ontmoette, hij heeft het ook nooit gehad. En echt iedereen die het onderwerp aansnijdt beweert dat ik er later nog wel eens op terug zal komen. Misschien wel, maar ik vind net als jij als ik nu een keuze maak, dan heb ik dan dus pech gehad want die keuze is er niet meer. Heb wel vaker iets gedaan waarvan ik achteraf dacht dat ik het beter anders had kunnen doen, maar als je alles van tevoren wilt voorkomen heb je helemaal geen leven meer.

Ik zit zelf nog te dubben tussen spiraal en sterilisatie, omdat ik echt helemaal klaar ben met de pil (wordt er opstandig van ), wellicht wil manlief onder het mes. Maar ik houd het liever in eigen hand / buik ... Hij vind overigens ook dat hij nu wel eens aan de beurt is, lief ...

DE - heel veel sterkte!
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_20097655
en wat een blijvende factor is, ook voor ons beiden, is de erfelijkheid voor een kind.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 22 juni 2004 @ 17:08:03 #110
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_20097715
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:06 schreef DarkElf het volgende:
en wat een blijvende factor is, ook voor ons beiden, is de erfelijkheid voor een kind.
Dat is helemaal waar

ik ging in m'n reactie enkel uit van mijn persoonlijk beweegredenen...
pi_20098209
maakt toch niet uit?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_20120769
Rt mag wel peetvader worden van een van mijn kindertjes mocht hij over 20 jaar iets missen

rt
  woensdag 23 juni 2004 @ 14:20:57 #113
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_20122300
Da's denk ik ook een betere rol voor mij

Thanx -r-
pi_20593169
Zo, als het goed is, zal dit de laatste update zijn.

Ben vandaag naar de gynaecoloog geweest en de cyste is weg!

Ben als een kind zo blij.

Gelukkig heeft de hormoonkuur dus goed zijn wekr gedaan. Ik heb wel nog af en toe
buikpijn maar de arts denkt dat ik erg gevoelig ben voor hormoonveranderingen;
vandaar de buikpijn, en dat zou verklaren waarom ik niet ongesteld ben geworden na
zo'n intensieve kuur terijl de meeste dat wel worden.

Dus zolang ik geen buikpijn meer krijg hoef ik pas terug te komen als ik die mirena eruit wil
hebben En daar ben ik erg tevreden over; geen pijn, geen periodes... ideaal!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:34:29 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_20599998
Goed om te horen zeg .
pi_20609524
Oef! Gelukkig!!!
#geen
  woensdag 14 juli 2004 @ 00:15:00 #117
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20610446
Fijn
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_20682251
Fijn om te horen dat alles weer beter gaat DE'tje
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_21075508
Zo update:

heb hem nu drie maanden, en na alle ellende rondom de cyste leek het weer rustig te zijn.

heb geen last van menstruatie (zalig!)...

maar heb toch al weer sinds twee weken zeker buikpijn,
bijna op dezelfde plek als de cyste alleen iets lager (richting lies).
En alhoewel er vorige keer niets te zien was bevalt het me niet en
ik heb een afspraak gemaakt. 17 aug moet ik weer en ga ik overleggen;
ik heb namelijk geen behoefte aan elke dag buikpijn (geen snijdende pijn maar
zeurend aanwezig) en dus moet ie er misschien toch maar uit...

Maar ook daar zie ik tegenop zeg maar, lijkt me weer pijnlijk
(jaja de arts zegt van niet maar dat zei hij ook over het plaatsen)...

Dus ben benieuwd...

Ook gezien het feit dat het verwijderen zou betekenen dat er een ander iets
gedaan moet worden wat betreft bescherming tegen zwangerschappen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21407966
En DE, hoe is het nu met je? Wat was de buikpijn nou??

Ik denk er ook over om een spiraaltje te nemen omdat ik me sinds de pil totaal niet lekker in mijn vel voel zitten. Ik ben vrijwel emotieloos en heb helemaal geen zin meer in seks. Dit speelde al een tijdje maar is de laatste maanden verergerd doordat ik nogal suffig ben omgegaan met de pil. Ik leef nogal onregelmatig en daardoor vergeet ik het ding vaak. Wat dus weer leidde tot condoomgebruik wat ik helemaal niet fijn vind.
Ik vraag me echter wel af of ik dan nog een vaginale douche kan gebruiken als je zo'n ding hebt... Ik heb dat wel nodig omdat ik anders vatbaar ben voor schimmels... Wie heeft een antwoord?
pi_21410529
ja update

*ben ff druk geweest*

hij is eruit, mijn hele buik is goed en schoon maar wrs is mijn
baarmoeder aan de nauwe kant waardoor ik sneller buikpijn
kreeg van de mirena als ik bijv nodig moest plassen

heb nu weer de mercilon waarvan de arts dat wel goed vond
want cystes bijv. , zei hij, worden dan wrs gewoon de kop
ingedrukt (adhv de cyste van verleden keer denkt ie dat ik er
erg gevoelig voor ben)..

ik blijf de komende tijd dus weer de pil nemen, iig tot ik 30 ben..
( 5 jaar mirena met minder hormonen of 3 jaar mercilon met
meer leek me niet zoveel schelen)......

dus leuk geprobeerd, en als je geen problemen krijgt ervan
is de mirena echt een wereldding maar helaas niet voor mij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21410916
Nou ja, je hebt heel even een pil-break gehad
Nu maar weer met hernieuwde moed trouw elke dag je pilletje slikken
#geen
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 08:42:51 #123
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_21417404
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 21:13 schreef esjuh het volgende:
En DE, hoe is het nu met je? Wat was de buikpijn nou??

Ik denk er ook over om een spiraaltje te nemen omdat ik me sinds de pil totaal niet lekker in mijn vel voel zitten. Ik ben vrijwel emotieloos en heb helemaal geen zin meer in seks. Dit speelde al een tijdje maar is de laatste maanden verergerd doordat ik nogal suffig ben omgegaan met de pil. Ik leef nogal onregelmatig en daardoor vergeet ik het ding vaak. Wat dus weer leidde tot condoomgebruik wat ik helemaal niet fijn vind.
Ik vraag me echter wel af of ik dan nog een vaginale douche kan gebruiken als je zo'n ding hebt... Ik heb dat wel nodig omdat ik anders vatbaar ben voor schimmels... Wie heeft een antwoord?
Ik heb ook een mirena en ik kan een vaginaal douche gewoon zonder problemen gebruiken. Hopelijk heb je hier wat aan.
Carpe Diem, Memento Mori
pi_21420272
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 22:42 schreef DarkElf het volgende:
ja update

*ben ff druk geweest*

hij is eruit, mijn hele buik is goed en schoon maar wrs is mijn
baarmoeder aan de nauwe kant waardoor ik sneller buikpijn
kreeg van de mirena als ik bijv nodig moest plassen
Deed het pijn met het eruit halen?? Of was ie er zo uit??

Maar ja, dat heb je ook weer allemaal gemaakt, weer een ervaring rijker .
pi_21422664
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 08:42 schreef Julynell het volgende:

[..]

Ik heb ook een mirena en ik kan een vaginaal douche gewoon zonder problemen gebruiken. Hopelijk heb je hier wat aan.
Vaginaal douche? Dat is toch erg slecht voor de zuurgraad???
#geen
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 13:54:55 #126
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21422694
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 13:53 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Vaginaal douche? Dat is toch erg slecht voor de zuurgraad???
Bij de een wel, bij de ander niet. Bij mij slaat de boel meteen op tilt, gebruik 't dus absoluut niet zelf.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_21715601
Uit gesloten topic:
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:41 schreef heksehiel het volgende:Hai,Ik heb vandaag hormoonspiraaltje Mirena laten inbrengen en heb nog steend krampen aan alleen de linkerkant. Heeft iemand ervaring hiermee en hoelang duurt het nog, word er gek van!!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21858531
ben nu gestopt met de pil en wacht 2 maanden of het beter word, heb onderhand al 4 verschillende pillen gehad maar niks wordt beter ... zie er wel tegenop hoor, om het spiraaltje te laten plaatsen en de dagen erna.. maar hoop dat mijn lichaam zich er beter bij gaat voelen want de pil is dus echt niks meer voor mij...
pi_37593473
Ik heb sinds 20 april de mirena. De keuze om mirena te nemen is om het feit dat ik niet tegen de pil kan. Dit zou voor mij een uitkomst kunnen zijn. Mijn huisarts was zelf in staat om de mirena in te brengen en vertelde me dat het wel een beetje pijnlijk was. Nou een beetje pijnlijk is zacht uitgedrukt! Ik kon op elk gewild moment de mirena laten inbrengen zei mijn arts en dus werd het ingebracht op het moment dat ik niet ongesteld was. Ook heeft de arts mij niks verteld over een eventuele verdoving en gezien het feit dat ik nog nooit een kind heb gekregen had ik helse pijnen! Ik ben zeker niet kleinzerig maar ik moet zeggen dat ik wel wat kreten heb geslagen bij de arts tijdens het inbrengen. Na het inbrengen werd ik een beetje raar en vertrok ik een beetje wit weg. De arts vermoede dat ik flauw ging vallen maar dat ging gelukkig nog goed. Even in de praktijk gezeten om bij te komen met een kop thee en toen alleen met de auto terug! Geen aanrader trouwens! Ik zou iedereen die nog geen kinderen heeft gehad aanraden om een verdoving te nemen en een chauffeur! Weet niet goed hoe ik naar huis ben gereden maar fijn is anders. De rest van de dag met behoorlijke buikpijn in bed gelegen. Momenteel heb ik vaak last van hevige buikpijn en langdurige menstruatie. Ik hoop dat dit met een paar maanden verdwijnt. Oja, en dan heb ik ook nog geen controle gehad dus weet helemaal niet of hij wel goed zit. Ik hoop het toch!!! Ik wil niemand ontmoedigen om een mirena te nemen maar bereid je alleen wel goed voor want achteraf gezien heb ik dat waarschijnlijk niet goed genoeg gedaan want anders was dat ding er echt niet zonder verdoving ingegaan!!!!

Nog 1 vraagje voor de mensen die de mirena al langer hebben. Wat moet ik me voorstellen bij die echo die ze maken ter controle van de plaatsing? Doet dat ook pijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')