abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 september 2005 @ 18:15:22 #126
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_31004252
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:20 schreef Henk_Telefoon het volgende:

[..]

Ik heb op het einde van Rue Royal gewoond, Rue de la Constitution, Schaerbeek ..
Schaarbeek

Nee, daar zou ik ook geen heimwee naar terug hebben , das een feit ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_31004787
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:03 schreef kroegtijger het volgende:
morgen dagje brussel
moet er heen voor een sollicitatiegesprek voor een functie in amsterdam :S
meteen maar een dagje uit van maken
Ik ben er morgenavond en overmorgen
  woensdag 28 september 2005 @ 18:38:09 #128
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31004982
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Schaarbeek

Nee, daar zou ik ook geen heimwee naar terug hebben , das een feit ...
Dat is natuurlijk weer een beetje generaliseren hé .. Ok, het is een wijk met veel buitenlanders "ik was wer immers ook één" .. In de tijd dat ik er heb gewoond is er nooit iets echt vervelends gebeurd, alleen dingen die in iedere stad gebeuren. Ik mag er uit opmaken dat jouw opmerking een beetje "racistisch getint" was ?
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  woensdag 28 september 2005 @ 19:16:05 #129
pi_31006264
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:38 schreef Henk_Telefoon het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk weer een beetje generaliseren hé .. Ok, het is een wijk met veel buitenlanders "ik was wer immers ook één" .. In de tijd dat ik er heb gewoond is er nooit iets echt vervelends gebeurd, alleen dingen die in iedere stad gebeuren. Ik mag er uit opmaken dat jouw opmerking een beetje "racistisch getint" was ?
Maar nee, Schaarbeek (en eigenlijk de hele Franstalige rand van Brussel) lijkt mij zo'n echt kille grijze zone. Er zijn toch véél mooiere plekjes in het Brusselse om te wonen dan Schaarbeek hoor ...
pi_31007679
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:20 schreef Henk_Telefoon het volgende:

[..]

Ik heb op het einde van Rue Royal gewoond, Rue de la Constitution, Schaerbeek ..
De Bronx van Brussel

ps: heeft Breda ook een metro?

[ Bericht 10% gewijzigd door Frederic op 28-09-2005 20:18:45 ]
  woensdag 28 september 2005 @ 22:56:08 #131
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31012316
Frederic .. Nee, Breda heeft geen Metro, gelukkig stelt de metro van Brussel heel veel voor 2 lijnen met beide een aftakking, pas op dat je niet verdwaald, maar dit topic is niet bedoelt om elkaar af te zeiken, ik geloof graag dat je trots bent op de hoofdstad van je landje, maar dit is mijn mening, en Fok! is een forum waar je je mening mag uiten, het is niet de bedoeling dat je een ander gaat lopen afzeiken ..
pi_31013158
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:56 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Frederic .. Nee, Breda heeft geen Metro, gelukkig stelt de metro van Brussel heel veel voor 2 lijnen met beide een aftakking, pas op dat je niet verdwaald, maar dit topic is niet bedoelt om elkaar af te zeiken, ik geloof graag dat je trots bent op de hoofdstad van je landje, maar dit is mijn mening, en Fok! is een forum waar je je mening mag uiten, het is niet de bedoeling dat je een ander gaat lopen afzeiken ..
Tuurlijk mag jij Brussel een dood provinciestadje vinden, heb ik zeker geen probleem mee. Heb zelf een haat liefde-verhouding met die stad.... Toch vind ik Brussel best een grote stad -naar Belgische normen dan toch. Ook een internationale stad met verschillende talen en culturen. Brussel heeft na Washington het grootst aantal diplomaten, ambassades, journalisten, enz. Ook komen er steeds meer expats bij, waardoor het Engels aan een flinke opmars bezig is als 'gemeenschapplijke' taal. Klinkt best wat internationaler dan Breda....of Amsterdam.

Neemt niet weg dat ik het soms ook een geweldige KUTstad kan vinden hoor!!!
  woensdag 28 september 2005 @ 23:26:15 #133
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31013422
Ok, netjes, je hebt mij dan ook met geen woord over A´dam horen reppen .. Ook ik vind dit een stad van niets, maargoed, daar zouden we een ander topic over moeten openen. Maar dat internationale aanzien is natuurlijk ook een beetje overdreven, goed, er komen toeristen af op de naam Brussel vanwege de NATO en de Commissie, maar dorpen als Gouda en Volendam hebben ook internationaal aanzien en trekken jaarlijks ook veel toeristen. Maargoed, ik hoop dat je mij eens uitnodigen wilt om de wilde kant van Brussel te laten zien, ik ben niet veel verder gekomen dan de O´Reilleys en de karaoke bar ...
pi_31058783
wat een klote-stad is dat hele brussel zeg.... heb me t schompes gezocht naar waar ik moest wezen en ben er uiteindelijk per toeval gekomen..... dat was als het aan mij ligt de laatste keer dat ik er was
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:06:39 #135
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31072730

Omdat je de weg niet kon vinden is het een klote-stad? Verklaar je nader?
pi_31080102
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:06 schreef Douwe het volgende:

Omdat je de weg niet kon vinden is het een klote-stad? Verklaar je nader?

en omdat nergens iets fatsoenlijks is aangegeven
en omdat t centrum wel erg schraal was
en omdat ik toch een zeer groot gebrek aan chickies heb moeten constateren
en omdat een goudgele m in geen velden of wegen te bekennen is terwijl ik verga van de honger
en omdat je auto parkeren al een dagtaak op zich is
en omdat het wegennet niet logisch in elkaar zit
...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 12:35:18 #137
pi_31082070
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:17 schreef kroegtijger het volgende:

en omdat een goudgele m in geen velden of wegen te bekennen is terwijl ik verga van de honger
, je zit g*dverdomme in de culinaire hoofdstad van Europa, je hebt er zelfs zoals de Rue de Bouchers hele straten vol met restaurants in alle prijsklasses naast elkaar en dan ga je de goudgele M zoeken ? Daar moet je inderdaad hollander voor zijn ...
Zal ik je helpen, zoek de volgende keer een "Quick" in Brussel , zul je makkelijker vinden ...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:40:47 #138
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_31083892
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:19 schreef Frederic het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik het soms ook een geweldige KUTstad kan vinden hoor!!!
lol, ik denk dat dat voor elke grootstad geldt...love to hate, hate to love it en zo
quote:
[..]
[..]
De stad waar cafés vaak tot diep in de nacht open zijn, waar je overal wel een frituur vindt, bezaaid met Quicks... en je gaat op zoek naar een gele M
(Overigens is er best een mooie M in het centrum hoor - op de Brouckere - hoe meer centrum wil je het hebben?)

linkje: fastfood in Belgie, dit dus:
http://www.quick.be/Home/Home_BEFL.asp?country=BE&lang=FL

[ Bericht 8% gewijzigd door der_Otto op 01-10-2005 13:45:20 (linkje) ]
Scientific Progress Goes 'Boink'
pi_31234587
quote:

[..]

en omdat nergens iets fatsoenlijks is aangegeven
en omdat ik toch een zeer groot gebrek aan chickies heb moeten constateren
en omdat je auto parkeren al een dagtaak op zich is
en omdat het wegennet niet logisch in elkaar zit
...
Welkom in de grootstad.

In Brussel ga je beter op zoek naar dit logo, als je dan toch fastfood wil.

Quick is de Belgische (lees: betere ) variant van McDo. Ook in Frankrijk talrijker aanwezig dan de goudgele M....
pi_31234807
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:26 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Ok, netjes, je hebt mij dan ook met geen woord over A´dam horen reppen .. Ook ik vind dit een stad van niets, maargoed, daar zouden we een ander topic over moeten openen. Maar dat internationale aanzien is natuurlijk ook een beetje overdreven, goed, er komen toeristen af op de naam Brussel vanwege de NATO en de Commissie, maar dorpen als Gouda en Volendam hebben ook internationaal aanzien en trekken jaarlijks ook veel toeristen. Maargoed, ik hoop dat je mij eens uitnodigen wilt om de wilde kant van Brussel te laten zien, ik ben niet veel verder gekomen dan de O´Reilleys en de karaoke bar ...
Je meent het En dan maar zeggen dat er in Bxl niet veel te beleven valt....

Ik ga hier nu niet alles opnoemen, maar op www.bitc.be kan je een heleboel 'boîtes' vinden, waaronder de bekende Fuse, enz...

Dan heb je nog de gerenomeerde AB, Vorst Nationaal (wordt trouwens binnenkort afgebroken en er komt een geheel nieuw en groter complex),... Je moet het in Brussel inderdaad wel wat gaan 'zoeken' en het ligt niet allemaal zo dicht bij elkaar. Daardoor lijkt het mss soms dat er niet veel te zien is, en ja, dat is wel een minpunt van Bxl. Maar eens je weet waar je moet zijn is het wel de moeite.
pi_31260299
de goudgele m boven alles.... een culinaire barbaar ben ik
ik kan overigens in geen enkele stad mn weg fatsoenlijk vinden hoor... alleen amsterdam (daar kampeer ik dan ook zowat in de binnenstad) dus ik vind iets al snel een kut-stad....brussel was overigens wel een van de ergere...net als rome en berlijn...
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:46:37 #142
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31515647
Zelfs in Rue Neuve zit een Mac .. Overigens prfereer ik ook de Mac boven de Quick hoor, dat zijn van die droge broodjes
pi_31584874
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:46 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Zelfs in Rue Neuve zit een Mac .. Overigens prfereer ik ook de Mac boven de Quick hoor, dat zijn van die droge broodjes
t zegt me helemaal niets volgens mij ben ik ook 20 keer door dezelfde straat gereden.... t wordt tijd voor een navigatiesysteempje denk ik
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:04:03 #144
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31587650
Rue Neuve, das de grote winkelstraat, daar heb jij denk ik niet gereden met je autootje !!
pi_32243603
Ik moet volgend jaar juni naar Brussel een dagje (concert in het stadion).

Omdat ik een hotelletje wil bespreken zit ik al een beetje rond te kijken en informatie te zoeken. We willen voor het concert ook de stad in. Ik zag al dat het stadion redelijk buiten de stad ligt en niet echt bij een station. Wordt de metro dus.
Is er in de buurt van het stadion een goed hotel? Of wordt het dan toch meer richting centrum? Ook omdat ik niet precies weet hoe laat we terug moeten en of er daar taxi's zijn.

Hoe zit het verder met de taal? Ik las al dat ze er steeds meer Nederlands spreken. Maar genoeg om gewone gesprekken te kunnen voeren of vragen te stellen? Ik heb eigenlijk geen idee hoe de verhouding Frans/Nederlands is daar.

En ik heb gekeken op de site met dienstregelingen, maar daar snap ik geen bal van. Kan iemand me helpen?

[ Bericht 11% gewijzigd door JeroenV op 13-11-2005 22:04:35 ]
  maandag 14 november 2005 @ 00:01:04 #146
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_32247369
Met stadion bedoel je het Koning Boudewijn stadion aan de Heizel? Dat is de buurt rond het atomium; best mooi om eens te zien maar verder weinig te beleven. (Nou ja: http://www.minieurope.com/nl/index.html en er is ook nog de Kinepolis, één van de grootste cinemacomplexen in Europa (maar imho ook de meest onpersoonlijke bioscoop in heel Brussel). Verder is deze buurt niet het allermooiste van Brussel.
Er gaat nog een laatste metro rond middernacht terug naar het centrum (lijn 1A richting 'Hermann Deboux'). Als ik 'savonds laat vanaf daar terug naar het centrum zou moeten zou ik eerder een taxi nemen, tenzij je met een groepje bent natuurlijk. Ik weet niet precies waar er taxis staan daar maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn; volgens mij komen ze bij de ingang van het Bruparck wel af en toe langs.
Vanaf het centrum neem je metro '1A' richting 'Koning Boudewijn'. Die rijdt ook tot middernacht ongeveer.

Wat betreft Frans: tja: het merendeel van Brussel is Franstalig, niks aan te doen, maar als je gewoon altijd eerst in het Nederlands begint word je toch tegenwoordig steeds meer verrast. Met Engels kom je ook een heel stuk.
Overheidspersoneel (treinen, metro, politie en zo) is verplicht twee talig (en is dat ook meestal).
Scientific Progress Goes 'Boink'
pi_32250777
Brussel is op dit moment onveilig.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  maandag 14 november 2005 @ 10:06:44 #148
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_32252177
quote:
Op maandag 5 september 2005 13:16 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wat heb je zoal gedaan? Zou leuk zijn als je hier een miniverslagje zou willen plaatsen!
Sorry, ik heb je vraag totaal over het hoofd gezien.
Hopelijk heb je een leuk weekendje Brussel gehad!
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_32252198
quote:
Op maandag 14 november 2005 00:01 schreef der_Otto het volgende:
Met stadion bedoel je het Koning Boudewijn stadion aan de Heizel? Dat is de buurt rond het atomium; best mooi om eens te zien maar verder weinig te beleven. (Nou ja: http://www.minieurope.com/nl/index.html en er is ook nog de Kinepolis, één van de grootste cinemacomplexen in Europa (maar imho ook de meest onpersoonlijke bioscoop in heel Brussel). Verder is deze buurt niet het allermooiste van Brussel.
Er gaat nog een laatste metro rond middernacht terug naar het centrum (lijn 1A richting 'Hermann Deboux'). Als ik 'savonds laat vanaf daar terug naar het centrum zou moeten zou ik eerder een taxi nemen, tenzij je met een groepje bent natuurlijk. Ik weet niet precies waar er taxis staan daar maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn; volgens mij komen ze bij de ingang van het Bruparck wel af en toe langs.
Vanaf het centrum neem je metro '1A' richting 'Koning Boudewijn'. Die rijdt ook tot middernacht ongeveer.

Wat betreft Frans: tja: het merendeel van Brussel is Franstalig, niks aan te doen, maar als je gewoon altijd eerst in het Nederlands begint word je toch tegenwoordig steeds meer verrast. Met Engels kom je ook een heel stuk.
Overheidspersoneel (treinen, metro, politie en zo) is verplicht twee talig (en is dat ook meestal).
Dankje. En hoe zit het met hotels? Zitten bij het stadion (die bedoel ik ja) ook hotels? Of is het verstandiger een hotel meer bij het centrum te nemen?
En bij welke halte van de metro is het Atomium en dat park?
pi_32279231
Ik had een vraagje. Hoe zit het met de buurt van Brussel-Zuid. en dan heb ik vooral over de buurt rondom Rue de Merode. Is het mogelijk daar 's avonds normaal over straat te lopen of is het een achterbuurt waar je je beter niet kan vertonen?
Wel belangrijk, aangezien ik daar misschien een nacht in een hotel zal zitten en als het niet zo'n lekkere buurt is kan ik beter opzoek gaan naar iets anders.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')