abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:26:39 #101
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_29991257
Bedankt voor je reactie! En kan ze rond 23 uur nog met de tram van het Centraal Station naar het centrum?
Anders moet ik haar maar gaan begeleiden.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:24:14 #102
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_30018445
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:26 schreef Noax het volgende:
Bedankt voor je reactie! En kan ze rond 23 uur nog met de tram van het Centraal Station naar het centrum?
Anders moet ik haar maar gaan begeleiden.
Hangt er vanaf wat je bedoelt met het "centrum". De Grote markt is echt vlakbij het Centraal Station als je gewoon uit de hoofduitgang komt. (5 min lopend of zo)
Het De Brouckere plein is iets verder (10 a 15 min. of zo) maar lopend echt het snelst. Op een vrijdag of zaterdagavond lijkt me dat niet zo'n probleem (momenteel nog veel toeristen op straat).
Doordeweeks kan Brussel in sommige straten, ook in het centrum, soms opeens wel vrij vroeg op de avond opeens helemaal uitgestorven zijn. (De Nieuwstraat bv.). Maar aan het station staan ook altijd taxi's dus een ritje naar het centrum zal niet zo duur zijn.
Scientific Progress Goes 'Boink'
pi_30102783
Ik ga ook! Een weekendje geboekt via D-reizen. 139 euro voor 2 personen in het Renaissance Hotel (kent iemand dit?). Een 5-sterren hotel dus ik vond het prijs erg aantrekkelijk.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:52:31 #104
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_30108643
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik ga ook! Een weekendje geboekt via D-reizen. 139 euro voor 2 personen in het Renaissance Hotel (kent iemand dit?). Een 5-sterren hotel dus ik vond het prijs erg aantrekkelijk.
Hotel ken ik niet (kom niet zo vaak in Hotels in Brussel )
Maar is dit in de Parnassusstraat? Dan zit je in de Europese wijk, best leuk en niet zo heel ver uit het centrum (kwartiertje of twintig minuten lopend of zo) maar er gaan ook veel bussen. De grote straten zijn niet echt voetgangervriendelijk daar (idioot veel verkeer)
Aanraders in de Europese buurt zijn het Wiertzmuseum (gratis), het museum van Natuurwetenschappen en natuurlijk de beste friet van Brussel in frituur Antoine op het Jourdan plein (place Jourdan), rond het plein zijn cafeetjes waar je je friet mee naar binnen mag nemen.
pi_30112912
De rue de parnasse inderdaad! Bedankt voor de leuke tips. Gaan we zeker gebruik van maken.

Reizen is goedkoop: http://www.stib.irisnet.be/NL/22100N.htm#10ritten
quote:
De pientere bezoeker
[..]
3,80 EUR

U hebt dan onbeperkte toegang tot het hele MIVB-net (behalve op het vak NATO-Brussels Airport van lijn 11 en 12 en op lijn N71) en het Brusselse stadsnet van DE LIJN, TEC en de NMBS, een hele dag lang. Meer informatie vindt u op het netplan.

Nog slimmer.
Op zaterdagen, zondagen en feestdagen is ze geldig voor 2 personen die samen reizen.
Voor 3.80 reis je met z'n 2en de hele dag met het OV dus.

[ Bericht 82% gewijzigd door American_Nightmare op 30-08-2005 22:50:38 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 1 september 2005 @ 12:57:38 #106
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_30163179
Thnx voor je hulp der_Otto!
Heb een paar leuke dagen in Brussel gehad!.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_30286052
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:57 schreef Noax het volgende:
Thnx voor je hulp der_Otto!
Heb een paar leuke dagen in Brussel gehad!.
Wat heb je zoal gedaan? Zou leuk zijn als je hier een miniverslagje zou willen plaatsen!
pi_30598694
Schopje! Nog meer ervaringen?
pi_30720379
Brussel = uit?
pi_30720608
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:44 schreef American_Nightmare het volgende:
Brussel = uit?
Ik ga er binnenkort weer naar toe voor de Museumnacht en de Nuite Blanche

(nou ja eigenlijk voor werk, maar kon dit mooi combineren)

Meer info op http://www.brucity.be/artdet.cfm?id=320&nLanguage=2

En specifiek:
quote:
Nocturnes van de Brusselse Musea
iedere donderdagavond van 17.00 > 22.00,

Meer dan 50 musea staan paraat om de bezoekers van de Nocturnes te ontvangen : van het kleinste tot het grootste, van het meest klassieke tot het zotste, van het meest artistieke tot het meest wetenschappelijke... en laten we vooral niet de musea over techniek, industrie, exotisme en gastronomie vergeten !

Openingsnocturne op de Grote Markt (gratis)

Op 29 september zullen de 5 musea van op en rond de Grote Markt (Museum van de Stad Brussel – Broodhuis, Bruxella 1238, Museum voor het Kostuum en de Kant, Museum van de Belgische Brouwers, Scientastic Museum) zich feestelijk opmaken voor de grote openingsnocturne (17-22u). Ook het Stadhuis is die avond toegankelijk.
en
quote:
De Nuit Blanche staat voor…

Straten vol animatie uiteraard, maar ook dansende Brusselaars, open musea, dampende kommen soep, stadsbezoeken, snelle skaters, uitgebladerde boeken, violen, elektrische gitaren en dronken trommelslagers, ballonnen aan de hemel, dartele marionetten, opgaande doeken, stevige decibels, meeslepende dansavonden, enz.

De Nuit Blanche…

Ongewone plekken ontdekken die gewoonlijk gesloten zijn voor het publiek of verlaten, afgelegen plekken of gerenommeerde plekken.

De nacht wordt op een totaal andere manier beleefd: van tango in het Brussels stadhuis via aan soepfestijn op het Sint-Katelijneplein tot een ontbijt in de Sint-Hubertusgalerij.

De Nuit Blanche…

Wandelen, verdwalen, ontdekken, dansen, eten, drinken, bezoeken, opstijgen in de lucht, ondergronds afdalen, springen, fietsen, lezen, zien, horen, bewonderen, babbelen, lachen, genieten, ontspannen, vergeten, herinneringen oproepen, niksen, trappelen, enz.

Maar voor de stad Brussel is het ook een kans om de culturele samenwerking tussen actoren in de binnenstad te bevorderen, stadsbewoners te doen nadenken over de nacht en het nachtleven onder de loep te nemen.

De Nachtuniversiteit zal in het halfrond van het Parlement van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest plaatsvinden en voor iedereen toegankelijk zijn.

De Nuit Blanche is daarnaast ook een netwerk van Europese steden dat zich via hedendaagse kunst zal toeleggen op de analyse van de ruimte zoals die door kunstenaars wordt voorgesteld.

Internet: www.nuitblanche2005.be
pi_30721171
Damn! Da's jammer, wij gaan net 7-9 oktober. Misschien dat je weet of er dan ook iets bijzonders te doen is?
Wat zijn nu dingen die je MOET doen als je voor de eerste keer naar Brussel gaat? Een aantal dingen zien; grote markt, manneke/janneke pis, atomium lijkt me. Mijn vriendin lijkt het chocolademuseum wel leuk en de grote UGC bios lijkt me leuk. What else? We zitten in een hotel in de Europese wijk.
pi_30722232
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Damn! Da's jammer, wij gaan net 7-9 oktober. Misschien dat je weet of er dan ook iets bijzonders te doen is?
Wat zijn nu dingen die je MOET doen als je voor de eerste keer naar Brussel gaat? Een aantal dingen zien; grote markt, manneke/janneke pis, atomium lijkt me. Mijn vriendin lijkt het chocolademuseum wel leuk en de grote UGC bios lijkt me leuk. What else? We zitten in een hotel in de Europese wijk.
Hmm 8 oktober is België - Spanje ... ik hoop dat je een voetballiefhebber bent
Kijk even op de link hierboven, veel dingen zijn ook op meerdere zaterdagen.

De eerste keer Brussel zou ik inderdaad de dingen doen die je opnoemt.

Verder: frieten eten op Place Jourdain, Louiza Galerie, en als het een beetje mooi weer is door de parken wandelen en langs de huisjes van Horta en het Koninklijk Paleis. En als laatste nog de stripwandeling

Laat je overigens niet afschrikken door de buurt van het hotel. Neem snel de metro naar de stad (koop een 10-rittenkaart), want van die Europese wijk wordt je niet vrolijk.

Waar je ook niet vrolijk van wordt is de Beenhouwerstraat, ga met je vriendin liever ergens op de Vismarkt eten of loop een paar straatjes uit het centrum voor een Belgisch stampottenrestaurant of wat meer ethnic food.

meer info: http://portail.irisnet.be/nl/citoyens/home.shtml
pi_30723463
Hmm ik ben een voetballiefhebber maar mijn vriendin minder. Nou ja die rode duivels gaan vet ingemaakt worden door Spanje, dus hopelijk lopen er niet alleen sjagrijnige Belgen rond dan.
Wat is er 'mis' met de Europese wijk? Ik dacht dat dat de wijk met ambassades etc was? Ben overigens niet van plan daar te blijven hangen, maar naar het centrum te gaan per OV.
Bedankt voor je tips verder, gaan we ZEKER gebruik van maken!
pi_30724953
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat is er 'mis' met de Europese wijk? Ik dacht dat dat de wijk met ambassades etc was?
Hotels die zeggen in de of nabij de Europese wijk te staan, staan vaak rondom station Schuman nabij wat saaie betonblokstraten. De ambassades vind je meer tussen het Koninklijk Paleis en de EU in. Als je daar zit, dan zit je goed.
pi_30728989
Het is het Renaissance Hotel aan de Rue du Parnasse.
pi_30730519
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:13 schreef American_Nightmare het volgende:
Het is het Renaissance Hotel aan de Rue du Parnasse.
Das wel OK die buurt, tenminste nog op loopafstand (30min) van het centrum
pi_30732624
Bij een eerste bezoek aan Brussel is het misschien handig om een Sightseeing-bus te nemen. Je hebt er rode, gele en blauwe. Je hebt dan zo een overzicht van wat er allemaal te zien is (zonder dit alles te voet te doen, wat veel te ver is).

Nog een tip: De Irish pub O'reillys tegenover de beurs heeft een leuk buitenterras op de eerste verdieping. Midden in het bustling city center.

Alle toeristische info op: www.bitc.be

[ Bericht 19% gewijzigd door Frederic op 19-09-2005 18:26:28 ]
pi_30848178
Ik ben belg en Brussel vind ik echt zo'n kl*te stad. Leuven en Hasselt zijn veel charmantere steden. Brugge is dan weer iets te toeristisch. Mechelen en Antwerpen zijn toch ook veel mooier dan Brussel.

De grote markt is nog wel mooi, maar dat is het wel. Verder is het druk en vuil en loopt het vol met schooiers als je later als 22u op straat loopt.
  vrijdag 23 september 2005 @ 04:29:09 #119
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30848234
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:16 schreef Frederic het volgende:
Bij een eerste bezoek aan Brussel is het misschien handig om een Sightseeing-bus te nemen. Je hebt er rode, gele en blauwe. Je hebt dan zo een overzicht van wat er allemaal te zien is (zonder dit alles te voet te doen, wat veel te ver is).

[afbeelding]

Nog een tip: De Irish pub O'reillys tegenover de beurs heeft een leuk buitenterras op de eerste verdieping. Midden in het bustling city center.

[afbeelding]

Alle toeristische info op: www.bitc.be
Deze heerlijke foto is vanuit O´reeilly´s gemaakt mmmmmmm
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  zondag 25 september 2005 @ 02:13:59 #120
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_30906701
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 04:11 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Ik ben belg en Brussel vind ik echt zo'n kl*te stad. Leuven en Hasselt zijn veel charmantere steden. Brugge is dan weer iets te toeristisch. Mechelen en Antwerpen zijn toch ook veel mooier dan Brussel.

De grote markt is nog wel mooi, maar dat is het wel. Verder is het druk en vuil en loopt het vol met schooiers als je later als 22u op straat loopt.
Sorry hoor, maar dit bericht is toch niet echt beleefd in dit topic.
In elk land is het trouwens hetzelfde liedje: de hoofdstad ligt altijd zwaar onder vuur van de inwoners uit de provincie die maar niet kunnen hebben dat ze minder aandacht krijgen.

Maar alle gekheid op een stokje: Belgie heeft inderdaad nog meer mooie steden en Leuven, Brugge, Mechelen en Antwerpen vallen daar zeker onder. Maar qua schaal zijn ze - buiten Antwerpen - toch echt niet vergelijkbaar met Brussel hoor.(Het valt me wel op dat je alleen Vlaamse steden noemt? Probleempje met Frans misschien? )
Kortom: voor een paar dagen een gigantisch cultuuraanbod, toffe café's en een internationale sfeer zal je toch echt naar Brussel moeten.
  zondag 25 september 2005 @ 04:45:47 #121
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_30908586
Otto, allemaal leuk en aardig wat je opnoemt, maar wat bedoel jij met een internationale sfeer .. ?? Brussel is gezellig, maar heeft voor mij toch echt de uitstraling als een stad Breda bijvoorbeeld, gezellig, maar niet extreem veel te beleven. In vergelijking tot Parijs, Madrid, London is Brussel overigens helemaal kleinschalig en is er weinig te beleven. Gellof me, ik heb er een jaar met plezier gewoond, ik heb het naar mijn zin gehad, maar ik heb echt geen heimwee als dat ik naar Paris heb ..
pi_30931007
quote:
Op zondag 25 september 2005 04:45 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Otto, allemaal leuk en aardig wat je opnoemt, maar wat bedoel jij met een internationale sfeer .. ?? Brussel is gezellig, maar heeft voor mij toch echt de uitstraling als een stad Breda bijvoorbeeld, gezellig, maar niet extreem veel te beleven. In vergelijking tot Parijs, Madrid, London is Brussel overigens helemaal kleinschalig en is er weinig te beleven. Gellof me, ik heb er een jaar met plezier gewoond, ik heb het naar mijn zin gehad, maar ik heb echt geen heimwee als dat ik naar Paris heb ..
Je hebt er een jaar gewoond en vindt het een kleine, provinciale stad waar weinig te beleven is? Where the hell heb jij dan gewoond? Details aub
pi_30997925
quote:
Op zondag 25 september 2005 04:45 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Dus omdat er minder te doen is dan in Parijs of Londen is het meteen een proviciestad alla Breda. Geen 10 miljoen-steden vergelijken met 1 miljoen-steden.Persoonlijk vind ik dat Brussel erg groot lijkt voor zijn omvang.
pi_30998637
morgen dagje brussel
moet er heen voor een sollicitatiegesprek voor een functie in amsterdam :S
meteen maar een dagje uit van maken
  woensdag 28 september 2005 @ 17:20:57 #125
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31002574
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:21 schreef Frederic het volgende:

[..]

Je hebt er een jaar gewoond en vindt het een kleine, provinciale stad waar weinig te beleven is? Where the hell heb jij dan gewoond? Details aub
Ik heb op het einde van Rue Royal gewoond, Rue de la Constitution, Schaerbeek ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')